Metronidazol Injecties/Ta...

metronidazol

10-08-2019

Misselijkheid

Ik heb 10 dagen 3 x per dag 750 mg (staat niet in de lijst) geslikt tegen de dientamoeba fragilis. De tweede dag was al niet meer te harden. Ik heb reacties van mensen hier gelezen die dit waarschijnlijk ook overdreven vinden. Dat kan ik niet waarderen. Ik zou zeggen, wees bij als je zelf niet zo heftig reageert op de medicijnen. Ik heb niet overgegeven maar ik was de hele[lees meer...] dag door aan het kokhalzen, echt afschuwelijk. Ik voelde me doodziek. Vanaf de tweede dag heb ik er Domperidon bij geslikt, tegen te misselijkheid. Domperiodon heeft ook weer heel vervelende bijwerkingen zoals een hele droge mond, pijnlijke tepels, maar met deze medicijnen was ik hanteerbaar misselijk. Wel zo ziek nog dat ik me ziek heb gemeld. Ik heb heel ongezond gegeten, veel vet en zoet. Daar had ik trek in. Van heel veel normaal eten had ik een enorme afkeer. Zo erg dat ik de geur daarvan ook niet kon verdragen. Je mag er geen alcohol bij. Dat vond ik niet erg want dat stond mij ook tegen. Nu na een maand of 3 begint de geur van ei en brood weer acceptabel te zijn. Na de 10 dagen nog 2 dagen afkikken. Ik had daar wel wat angst voor omdat ik die 2 dagen geen Domperidon meer mocht slikken. Het viel me mee. De misselijkheid zakte snel af. Ik vond de 10 dagen een ware nachtmerrie. Na drie weken weer een test op dientamoebae fragilis gedaan. Mijn huisarts zie dat het zo lang nog duurde voor een betrouwbare hertest. De uitslag was " hij is dood"! Ik was helemaal in de gloria. Dit wetende was het mij de 10 dagen afzien waard.
29-06-2018

Bacteriële vaginose

!Flagyl Ovule! Nou ben ik volgens mij gevoelig voor schimmelinfecties down under, en denk ik toch dat gemeenschap de boosdoener is. Ik ben 8 weken geleden bevallen en na 3 weken weer een x actief geweest, [zonder bescherming..] Sindsdien weer vervelend veel fluor, Wat ook niet al te fris rook.. Erg vervelend als je zegmaar jezelf lijkt te ruiken, ondanks ik mezelf netje[lees meer...]s schoon houd, zonder zeep. Met 6 weken had ik na controle in het zh en toch ook maar even aangegeven dat ik met veel onfrisse fluor kamp, uitstrijkje genomen en ja hoor hoor gardnerella.. Heb gisteren medicatie kunnen ophalen, want hier wil je gewoon z.s.m vanaf. Moest 4 (zetpil) tabletten vaginaal zo diep mogelijk inbrengen voor het slapen. Dit was nogal lastig want die krengen smelten snel, je moet dan eigenlijk niet meer lopen, want dan komt de boel weer naar buiten glibberen en zie ze er dan maar weer diep in te krijgen :/ Voor het gemak ook maar een maandverbandje gebruikt. Ik heb {Nog} geen bijwerkingen ervaren.. Misschien omdat ik de tabletten vaginaal heb moeten gebruiken? hopelijk ben ik er vanaf na deze antibiotica
25-01-2018

Metronidazol Injecties/Tabletten (metronidazol)

Heb maanden rondgelopen met een vieze geur uit de vagina in combinatie met een vreselijke afscheiding, waar ik gigantisch onzeker van werd. De vaginale bacteriose. Dokter smeerde mij steeds Normaflor aan, dit hielp alleen op de dag zelf! Ik was ten einde raad. Tot een vriendin van mij vertelde dat zij nog Metronidazol tabletten had liggen en zij hierdoor van haar probleem [lees meer...]af was. Ik belde de huisarts, die gaf akkoord. ( snap niet dat die bijdehante dokter dit niet maanden eerder gaf ) IK BEN DOLGELUKKIG!! De geur is compleet verdwenen, de afscheiding is weer terug naar hoeveel ik het voorheen had (nauwelijks dus). En ik voel me weer helemaal vrouw down under! Wat ben ik blij met deze 4 wonderpilletjes! Ik was zeer bang voor de bijwerkingen, maar ik heb helemaal niets gemerkt ervan. Heb geen alcohol gedronken. Dan moet het gewoon goed komen. Gewoon rustig aan doen de dag dat je ze inneemt. GOUDEN TIP!!
24-12-2017

Metronidazol Injecties/Tabletten (metronidazol)

Ik heb ernstige darmparazieten gehad, ik had klachten: diarre , slijm en bloed in ontlasting, winderigheid, losse aandrank, gevoelige darmen , uit onderzoek bleek dat ik entamoeba histiloca en D fragillis darm parazieten heb , ik heb in buitenland behandeld want in Nl nemen de artzen deze klachten niet in serioz , ik hen in buitenland ( turkije) antibioticakuur Cipro , Fla[lees meer...]gyl ( metronidazol) en Reflor 10 dagse kuur gehad icm zetmeelvrije, suikervrije dieet , de klachten na de kuur is minder geworden maar was niet helemaal over over 10 dagen heb ik de kuur Metronidazol 20 st nog een keer gehad , het gaat beter maar de medisijn heeft veel bijwerkingen Op de 4 de dag van de kuur Misselijkheid, weinig eetlust, hoofdpijn, duizelijheid, moe, afvallen , ik ben binnen maand 6 kg afgevallen , ik ben beter maar nog niet helemaal opgeknapt
23-07-2017

Bacteriële vaginose

Het middel helpt (voor zover ik dat nu kan beoordelen). Maar de bijwerkingen zijn bagger. Misselijkheid, duizeligheid, licht gevoel in hoofd, gevoel onwel te worden. Voel me ziek. De pillen zijn groot, dus moeilijk in te nemen. Blijven makkelijk in keel hangen, wat een vieze smaak geeft. De smaak van de tabletten is van dien aard dat doorbijten geen optie is.
05-01-2017

Giardiasis

Ik heb dit middel 2 keer gekregen. 1 keer in drank vorm voor 3 dagen. Ik had een parasiet genaamd giardia lamblia en was al erg ziek. Ik was niet in staat het met eten te nemen. Ik gun niemand wat ik 3 dagen heb doorgemaakt. Braken, onbeschrijfelijke misselijkheid en buikpijn, wazig zien, depressieve gevoelens, geen eetlust, duizeligheid, metaalsmaak, moeheid etc. Ik was [lees meer...]zo ziek dat ik de trap niet meer op kon lopen. Duurde 2 weken tot ik weer de dagelijkse dingen kon doen. Later bleek dat ik de parasiet nog steeds had. Moest voor 7 dagen weer aan die rotzooi, dit keer tabletten 3 keer per dag 500mg. Na 2 dagen had ik zoveel last dat ik niet meer kon eten en drinken. Ben met spoed doorgestuurd naar de mdl specialist. Kuur gestopt en albedazol gekregen. mijn maag en darmen zijn flink aangetast door de metronidazol. 2 maanden na mijn eerste kuur en ik zit nu aan de maagbeschermers en pijnstillers. Ik hoop dat ik er ooit van af kom. Mijn tip: neem dit alleen als het niet anders kan. Bij kleine kwaaltjes vragen naar andere opties. Vraag naar domperidom (anti misselijkheid) als je eraan begint en zet je schrap voor het ergste. Ik ben niet kleinzinnig, maar dit medicijn maakt je zieker dan dat je ervoor was.
21-10-2016

Tandvleesontsteking

Kreeg een kuur van 10 dagen 3x per dag 500 mgr van de mondhygiëniste. Bijwerking begonnen direct na de eerste inname - misselijk - verkleurde urine - slappe benen - weinig eetlust - erg moe. Ben gelukkig aan de 10 de dag begonnen nu - ben het spuugzat!
10-03-2016

Bacteriële vaginose

Eerste dag na inname flinke krampen en diarree ook een heftige metaalsmaak en wit uitgeslagen tong voor de rest hielp dit middel geweldig! Na 2 dagen geen afscheiding meer en of geur, super! Na 5 na einde kuur korte depressie van 3 dagen en heftig dus mocht je al eerder depressieklachen hebben gehad laat je dan even goed informeren.
07-03-2016

Bacteriële infectie

Na het eten van een kreeftensoep in Florida constant last van opgeblazen buik en geborrel en gesis in onderbuik en andere stoelgang dan normaal. Door mijn huisarts deze pillen voorgeschreven voor gedurende 1 week dagelijks 2 tabletten. Geen test voorafgaand ondergaan. Paar x beetje moe geweest, maar dat kon ook komen doordat mijn slaapritme was verstoord en mijn diabetes. [lees meer...]Geen bijwerkingen verder ervaren. Goed geholpen! Tevreden.
26-02-2016

Bacteriële vaginose

De klachten verdwenen na twee dagen wat een groot voordeel is. De bijwerkingen waren het dus waard, maar ik vond het redelijke heftig. Misselijkheid aanval na wat minder gezond eten (chips, frisdrank) en 2 dagen eigenlijk nergens trek in gehad. Het was heerlijk dat ik de 4e dag wakker werd met een honger gevoel, eindelijk weer lekker eten! Maar zeer effectief, dus het was[lees meer...] het waard
02-01-2016

Bacteriële vaginose

Voor vaginale infectie 1x 2000mg ingenomen (5 tabletten, 400 mg). Behalve slapeloosheid geen bijwerkingen opgemerkt. We zijn nu bijna 24 uur verder en ik heb niet het gevoel dat het mijn klachten verminderd heeft (helaas).
08-12-2015

Infectie (mond)

Gebruik het als antibiotica, voorgeschreven door m'n mondhygieniste. Wat een weerzinwekkend, gruwelmiddel. Ik heb de hele dag ijzer in mijn mond, alsof mijn tong van metaal is. Zo een walgelijke smaak heb ik nog nooit zo lang in mijn mond moeten hebben en elke dag lijkt de metaalsmaak erger te worden. Daardoor minder trek in eten, want de metaalsmaak komt gewoon door de sm[lees meer...]aak van het eten heen. Daarbij werd ik na dag 1 aardig somber, maar vanaf dag 2 al aardig zwaarmoedig. Nu ik bijna klaar ben (morgen klaar godzijdank!), ben ik inmiddels al een dag of 4-5 enorm zwaarmoedig, tegen het depressieve aan. Van een fladderende vlinder naar een afgeschoten poedel. Daarnaast slaap ik ietwat langer en slechter (vaker wakker) en wil ik langer ook in bed blijven. Kortom, geen aanrader. Tenzij je niet zo heel gevoelig bent voor medicatie of houdt van wat zelfdestructie...
13-10-2015

Metronidazol Injecties/Tabletten (metronidazol)

Als je een alternatief hebt, vermijd dan aub dit middel! Ik begrijp dat het voor iedereen anders uitwerkt, maar ik ben, tijdens de kuur, 7 dagen lang hartstikke ziek geweest. Misselijkheid, braken, diarree, paniekaanvallen, depressief, duizelig. Ik kon echt helemaal niks meer en had het nooit zien aankomen. Nu ben ik inmiddels meer dan 10 dagen na het beeindigen van de kuu[lees meer...]r nog steeds continu misselijk uitgeput en depressief. Mijn darmen en maag zijn volledig ontregeld. Ik wou dat ik dit nooit had hoeven gebruiken... De wekelijkse koorts die ik had vanwege mijn parasiet is wel weg.... maar dit is echt het kind met het badwater weggooien.
30-09-2015

Darmproblemen - diarree

Ik kreeg dit voorgeschreven toen ik al 2 maanden met misselijkheid en diarree rondliep, er zijn toen twee soorten parasieten geconstateerd. Voordat ik het begon in te nemen vertelde de aphotekers assistente mij al dat het bijwerkingen had zoals missselijheid en diaree, maar dat had ik al dus ... echter toen ik thuis kwam en hier terecht kwam werd ik bang gemaakt door alle [lees meer...]negatieve reacties. Ik heb ze ingenomen met veel tegenzin, de meeste nare bijwerkingen waren volgens mij ook na wat meer dagen en ik hoefde maar 3 dagen gelukkig. Het enige wat ik heb gemerkt is vermoeidheid en een keer donkere urine, ik heb veel lichter geslapen dan normaal en heel druk gedroomd, maar verder niets. Ik moet er wel bij zeggen dat ik thuis werk en echt heel rustig aan heb gedaan , ik ben normaal heel druk en actief maar heb er echt rekening mee gehouden dan er in mijn lichaam een strijd plaatst vond tegen de parasiet.
24-09-2015

Bacteriële vaginose

Na een gesprek met de huisarts een recept voorgeschreven gekregen voor 4x 500gr. Tabletten Metronidazol. Dit is een heftige dosis die je in een keer moet innemen. Dus de kuur is maar een dag waarbij je meteen alle vier tabletten inneemt. De bekende bijwerkingen van de metaalsmaak in de mond, hoofdpijn, 'ziek voelen' en bruine urine zijn allemaal van toepassing! Wat ben ik [lees meer...]geschrokken! Ook is het innemen van de tabletten een hel! Ik heb nog nooit in mijn leven zoiets intens smerigs in moeten nemen. Door de smaak heb ik me echt beroerd gevoeld. Ook is het kokhalzen en de kippenvel constant aanwezig. Na twee dagen flink beroerd te voelen, nemen de klachten van de infectie wel af, dus dat is super. Echter werken de bijwerkingen nog wel lang door. Zeker de metaalsmaak had ik zeker nog anderhalve week na het innemen van de tabletten. De werking van het medicijn is echt super!!!! Na een dag is het over! Alleen de bijwerkingen zijn echt verschrikkelijk! Hetzelfde geldt voor het innemen van de tabletten! Je maag draait zich letterlijk om!
02-09-2015

Metronidazol Injecties/Tabletten (metronidazol)

De chirurg schreef metronidazol 500 mg ( 3 x per dag) voor vanwege een lichte operatie aan de endeldarm ter voorkoming van infecties. Ik heb de meest vreselijke nacht ooit doorgemaakt na het gebruik van metronidazol 500 mg. Helemaal in de war met de meest verschrikkelijke beelden en gedachten. De hel! Gebruik dit "middel" nooit! Ik vind het onbegrijpelijk, dat dit middel [lees meer...]is toegelaten op de markt!

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum