Metronidazol Injecties/Ta...

metronidazol

23-07-2020 | Vrouw | 60
Tandvleesontsteking
Wat een drama!! Wat een gruwelmiddel..... misselijk, duizelig, metaalsmaak nu bijna 4 dagen onderweg maar sta op het punt om te stoppen...... niet vol te houden!

12-07-2020 | Vrouw | 50
Bacteriële infectie
Resultaat positief. Gebruiksgemak goed. Tip: eerst wat eten voor het slikken van het medicijn. Dat voorkomt erge misselijkheid. Tip: gebruik een probiotica tijdens en 14 dagen na de kuur als je gevoelige darmen hebt! Kan darmflora (zeer) verstoren. Ik had een kuur van eenmaal 4 tabletten. Klachten: Eerste dag metaalsmaak in de mond. De dagen daarna wat lichte dia[lees meer...]rree, misselijkheid, licht duizelig, tamelijk forse vermoeidheid. Eerste dagen matige eetlust en geen behoefte aan alcohol (is ook ontraden!) Klachten waarvoor medicijn zijn na enkele dagen volledig over. Ik heb deze kuur eerder gehad, toen had ik weken later nog erg last van mijn darmen, een ontstoken gevoel linksonder in buik. Onderzoek arts, medisch onderzoek geen afwijkingen. Arts dacht niet dat het van de antibiotica kwam.. Zelf wijt ik het wel aan de kuur, en verstoring van de darmflora. Probiotica heeft mij er vanaf geholpen. Daarom nu vanaf begin ook probiotica genomen om erger te voorkomen.

04-06-2020 | Vrouw | 32
Bacteriële vaginose
ik was angstig van het lezen van de bijwerkingen van dit medicijn en wou ze niet innemen doordat ik bang was om niet ziek te worden.de dokter heeft me aangeraden om ze te nemen net voor het slapengaan. en ik moet zeggen dat ik geen biiwerkingen heb ervaart. dus raad ik iedereen aan om ze te nemen voor het slapengaan.

12-04-2020 | Vrouw | 58
Darmontsteking
In verband met een aanhoudende diverticulitis is dit mijn 2e antibiotica kuur. Van de eerste kuur (ander soort) had ik geen bijwerkingen. Van metronidazol echter voel ik me erg ziek. Misselijk, moe, hoofdpijn, duizelig. Na 5 dagen gebruik zijn de buikpijnklachten wel minder maar nog niet over. Nog 5 dagen te gaan. Vreselijk die bijwerkingen.

06-02-2020 | Vrouw | 32
metronidazol (250mg)
Bacteriële infectie
3 weken geleden positief getest op tropische parasiet en dit medicijn toegeschreven gekregen. 3 keer per dag 250mg tabletten slikken, 10 dagen lang. In totaal dus 750mg per dag, veel last van bijwerkingen. Ik ben extreem moe, slap, duizelig en geen eetlust. Bij het ruiken van sommige etensgeuren moet ik bijna overgeven. Af en toe ineens heel veel zin in vet en suiker waarn[lees meer...]a ik mij een beetje beter voel. Dit is van korte duur want daarna wil ik het liefst slapen. Ik voel mij ziek en kan daarvoor ook niet naar mijn werk, dit medicijn is echt een aanslag op je lichaam.

10-08-2019 | Vrouw | 45
Misselijkheid
Ik heb 10 dagen 3 x per dag 750 mg (staat niet in de lijst) geslikt tegen de dientamoeba fragilis. De tweede dag was al niet meer te harden. Ik heb reacties van mensen hier gelezen die dit waarschijnlijk ook overdreven vinden. Dat kan ik niet waarderen. Ik zou zeggen, wees bij als je zelf niet zo heftig reageert op de medicijnen. Ik heb niet overgegeven maar ik was de hele[lees meer...] dag door aan het kokhalzen, echt afschuwelijk. Ik voelde me doodziek. Vanaf de tweede dag heb ik er Domperidon bij geslikt, tegen te misselijkheid. Domperiodon heeft ook weer heel vervelende bijwerkingen zoals een hele droge mond, pijnlijke tepels, maar met deze medicijnen was ik hanteerbaar misselijk. Wel zo ziek nog dat ik me ziek heb gemeld. Ik heb heel ongezond gegeten, veel vet en zoet. Daar had ik trek in. Van heel veel normaal eten had ik een enorme afkeer. Zo erg dat ik de geur daarvan ook niet kon verdragen. Je mag er geen alcohol bij. Dat vond ik niet erg want dat stond mij ook tegen. Nu na een maand of 3 begint de geur van ei en brood weer acceptabel te zijn. Na de 10 dagen nog 2 dagen afkikken. Ik had daar wel wat angst voor omdat ik die 2 dagen geen Domperidon meer mocht slikken. Het viel me mee. De misselijkheid zakte snel af. Ik vond de 10 dagen een ware nachtmerrie. Na drie weken weer een test op dientamoebae fragilis gedaan. Mijn huisarts zie dat het zo lang nog duurde voor een betrouwbare hertest. De uitslag was " hij is dood"! Ik was helemaal in de gloria. Dit wetende was het mij de 10 dagen afzien waard.

29-06-2018 | Vrouw | 27
Bacteriële vaginose
!Flagyl Ovule! Nou ben ik volgens mij gevoelig voor schimmelinfecties down under, en denk ik toch dat gemeenschap de boosdoener is. Ik ben 8 weken geleden bevallen en na 3 weken weer een x actief geweest, [zonder bescherming..] Sindsdien weer vervelend veel fluor, Wat ook niet al te fris rook.. Erg vervelend als je zegmaar jezelf lijkt te ruiken, ondanks ik mezelf netje[lees meer...]s schoon houd, zonder zeep. Met 6 weken had ik na controle in het zh en toch ook maar even aangegeven dat ik met veel onfrisse fluor kamp, uitstrijkje genomen en ja hoor hoor gardnerella.. Heb gisteren medicatie kunnen ophalen, want hier wil je gewoon z.s.m vanaf. Moest 4 (zetpil) tabletten vaginaal zo diep mogelijk inbrengen voor het slapen. Dit was nogal lastig want die krengen smelten snel, je moet dan eigenlijk niet meer lopen, want dan komt de boel weer naar buiten glibberen en zie ze er dan maar weer diep in te krijgen :/ Voor het gemak ook maar een maandverbandje gebruikt. Ik heb {Nog} geen bijwerkingen ervaren.. Misschien omdat ik de tabletten vaginaal heb moeten gebruiken? hopelijk ben ik er vanaf na deze antibiotica

25-01-2018 | Vrouw | 28
metronidazol (500mg)
Heb maanden rondgelopen met een vieze geur uit de vagina in combinatie met een vreselijke afscheiding, waar ik gigantisch onzeker van werd. De vaginale bacteriose. Dokter smeerde mij steeds Normaflor aan, dit hielp alleen op de dag zelf! Ik was ten einde raad. Tot een vriendin van mij vertelde dat zij nog Metronidazol tabletten had liggen en zij hierdoor van haar probleem [lees meer...]af was. Ik belde de huisarts, die gaf akkoord. ( snap niet dat die bijdehante dokter dit niet maanden eerder gaf ) IK BEN DOLGELUKKIG!! De geur is compleet verdwenen, de afscheiding is weer terug naar hoeveel ik het voorheen had (nauwelijks dus). En ik voel me weer helemaal vrouw down under! Wat ben ik blij met deze 4 wonderpilletjes! Ik was zeer bang voor de bijwerkingen, maar ik heb helemaal niets gemerkt ervan. Heb geen alcohol gedronken. Dan moet het gewoon goed komen. Gewoon rustig aan doen de dag dat je ze inneemt. GOUDEN TIP!!

24-12-2017 | Vrouw | 40
metronidazol (500mg)
Ik heb ernstige darmparazieten gehad, ik had klachten: diarre , slijm en bloed in ontlasting, winderigheid, losse aandrank, gevoelige darmen , uit onderzoek bleek dat ik entamoeba histiloca en D fragillis darm parazieten heb , ik heb in buitenland behandeld want in Nl nemen de artzen deze klachten niet in serioz , ik hen in buitenland ( turkije) antibioticakuur Cipro , Fla[lees meer...]gyl ( metronidazol) en Reflor 10 dagse kuur gehad icm zetmeelvrije, suikervrije dieet , de klachten na de kuur is minder geworden maar was niet helemaal over over 10 dagen heb ik de kuur Metronidazol 20 st nog een keer gehad , het gaat beter maar de medisijn heeft veel bijwerkingen Op de 4 de dag van de kuur Misselijkheid, weinig eetlust, hoofdpijn, duizelijheid, moe, afvallen , ik ben binnen maand 6 kg afgevallen , ik ben beter maar nog niet helemaal opgeknapt

23-07-2017 | Vrouw | 39
Bacteriële vaginose
Het middel helpt (voor zover ik dat nu kan beoordelen). Maar de bijwerkingen zijn bagger. Misselijkheid, duizeligheid, licht gevoel in hoofd, gevoel onwel te worden. Voel me ziek. De pillen zijn groot, dus moeilijk in te nemen. Blijven makkelijk in keel hangen, wat een vieze smaak geeft. De smaak van de tabletten is van dien aard dat doorbijten geen optie is.

05-01-2017 | Vrouw | 19
Giardiasis
Ik heb dit middel 2 keer gekregen. 1 keer in drank vorm voor 3 dagen. Ik had een parasiet genaamd giardia lamblia en was al erg ziek. Ik was niet in staat het met eten te nemen. Ik gun niemand wat ik 3 dagen heb doorgemaakt. Braken, onbeschrijfelijke misselijkheid en buikpijn, wazig zien, depressieve gevoelens, geen eetlust, duizeligheid, metaalsmaak, moeheid etc. Ik was [lees meer...]zo ziek dat ik de trap niet meer op kon lopen. Duurde 2 weken tot ik weer de dagelijkse dingen kon doen. Later bleek dat ik de parasiet nog steeds had. Moest voor 7 dagen weer aan die rotzooi, dit keer tabletten 3 keer per dag 500mg. Na 2 dagen had ik zoveel last dat ik niet meer kon eten en drinken. Ben met spoed doorgestuurd naar de mdl specialist. Kuur gestopt en albedazol gekregen. mijn maag en darmen zijn flink aangetast door de metronidazol. 2 maanden na mijn eerste kuur en ik zit nu aan de maagbeschermers en pijnstillers. Ik hoop dat ik er ooit van af kom. Mijn tip: neem dit alleen als het niet anders kan. Bij kleine kwaaltjes vragen naar andere opties. Vraag naar domperidom (anti misselijkheid) als je eraan begint en zet je schrap voor het ergste. Ik ben niet kleinzinnig, maar dit medicijn maakt je zieker dan dat je ervoor was.

21-10-2016 | Vrouw | 59
Tandvleesontsteking
Kreeg een kuur van 10 dagen 3x per dag 500 mgr van de mondhygiëniste. Bijwerking begonnen direct na de eerste inname - misselijk - verkleurde urine - slappe benen - weinig eetlust - erg moe. Ben gelukkig aan de 10 de dag begonnen nu - ben het spuugzat!

10-03-2016 | Vrouw | 23
Bacteriële vaginose
Eerste dag na inname flinke krampen en diarree ook een heftige metaalsmaak en wit uitgeslagen tong voor de rest hielp dit middel geweldig! Na 2 dagen geen afscheiding meer en of geur, super! Na 5 na einde kuur korte depressie van 3 dagen en heftig dus mocht je al eerder depressieklachen hebben gehad laat je dan even goed informeren.

07-03-2016 | Man | 41
Bacteriële infectie
Na het eten van een kreeftensoep in Florida constant last van opgeblazen buik en geborrel en gesis in onderbuik en andere stoelgang dan normaal. Door mijn huisarts deze pillen voorgeschreven voor gedurende 1 week dagelijks 2 tabletten. Geen test voorafgaand ondergaan. Paar x beetje moe geweest, maar dat kon ook komen doordat mijn slaapritme was verstoord en mijn diabetes. [lees meer...]Geen bijwerkingen verder ervaren. Goed geholpen! Tevreden.

26-02-2016 | Vrouw | 21
Bacteriële vaginose
De klachten verdwenen na twee dagen wat een groot voordeel is. De bijwerkingen waren het dus waard, maar ik vond het redelijke heftig. Misselijkheid aanval na wat minder gezond eten (chips, frisdrank) en 2 dagen eigenlijk nergens trek in gehad. Het was heerlijk dat ik de 4e dag wakker werd met een honger gevoel, eindelijk weer lekker eten! Maar zeer effectief, dus het was[lees meer...] het waard

02-01-2016 | Vrouw | 27
Bacteriële vaginose
Voor vaginale infectie 1x 2000mg ingenomen (5 tabletten, 400 mg). Behalve slapeloosheid geen bijwerkingen opgemerkt. We zijn nu bijna 24 uur verder en ik heb niet het gevoel dat het mijn klachten verminderd heeft (helaas).

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum