Bestaat uit:
Spruw (3)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor candidiasis (oraal)

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Nystatine Suspensie 5 2,4
1,6
Daktarin orale gel 5 3
2,8
Aciclovir Tabletten / Injecties 1 4
Fluconazol 1 2

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: candidiasis (oraal)

11-11-2023 | Vrouw | 25
Candidiasis (oraal)
Handig in gebruik, maar teveel bijwerkingen.

28-01-2023 | Vrouw | 82
Candidiasis (oraal)
Reeds eerder gebruikt en toen hielp het me na lange tijd van zelfmedicatie heel goed. Nu heeft de apotheek me helaas een ander middel gegeven wat de pijn in mijn mond verergert.

Fluconazol

18-11-2021 | Vrouw | 57
fluconazol
Candidiasis (oraal)
Na twee pillen,voor schimmel op de tong,zo goed als alle bijwerkingen,voor mij zeker geen fluconazol meer.

06-03-2020 | Vrouw | 32
Candidiasis (oraal)
Begon met verbrand gevoel in mn mond tong en gehemelte. Na een week de huisarts gebeld en na paar dagen kwam die met diagnose schimmelinfectie. Inmiddels rode en witte vlekken op tong en toen de gel gaan gebruiken. Op een avond begonnen en de volgende dag sinds de middag enorme hoofdpijn. Verder is de tong iets minder gevoelig maar vlekken zie je nog steeds.

07-08-2018 | Man | 23
Candidiasis (oraal)
Ik heb in februari dit jaar een gel voorgeschreven dit bleek daktrarin te zijn. Aangezien ik een redelijke schimmelinfectie in mijn mond heb moest ik dit 7 dagen 4x per dag gebruiken. (Ik was laat naar de huisarts gegaan doordat ik het laat ondekte.) Ik heb het 7 dagen netjes gedaan zoals voorgeschreven en vertelt 4x per dag en dat 7 dagen lang. Nu ruim 6 maand verder is d[lees meer...]e schimmel niet veranderd het zit er nog, enige is dat het niet meer erger word maar stabiel blijft. Mijn huisarts wil geen nieuwe voorschrijven en ik zit met een schimmel. (Tond en gehemelte is goed te zien.) Nu weet ik dat ik jaren een ongezonde levensstijl heb gehad en het ook eigen schuld is dat ik het heb maar heb alles over de kop getrokken om ervan af te komen ik wil opnieuw een huisarts inlichten en hopen dat ik alsnog een medijcijn krijg maar iets anders dan deze rommel.

28-06-2018 | Vrouw | 41
Candidiasis (oraal)
Veel last van buikpijn de eerste dag, dit wordt niet in de bijsluiter aangegeven. Ik ben niet misselijk maar heb echt pijn scheuten in de maag. Ga de huisarts hierover informeren vandaag. Heb al wel het idee dat het de schimmel infectie goed aanpakt, maar de bijwerking maag pijn is echt vervelend. Even afwegen of ik wel door moet gaan met dit middel.

12-06-2018 | Man | 40

Aciclovir Tabletten / Injecties

09-05-2017 | Man | 68
aciclovir
Candidiasis (oraal)
Als chronisch hart- en diabetes 2 patient af te rekenen met verminderde weerstand en kwetsbaar voor schimmelinfecties op gevoelige plaatsen zoals huidplooien, genitaal. Uitgebreide preventieve hygiëne helpt al heel veel doch steeds is er een weerkerende opstoot gekenmerkt door roodheid, blaasjes en enorme jeuk. Aciclovir voorgeschreven gekregen bij ernstige aanvallen, maa[lees meer...]r de ernst van de bijwerkingen worden steeds erger: zeer ernstige vochtuitzetting in beide benen en voeten, zeer pijnlijk bovendien. Als chronisch hartpatient, acuut gebrek aan kracht, spontane angor en kortademigheid. Gebrek aan eetlust, verhoogde bloeddruk en dito hartslag, zelfs bijna verdubbeld (van 52 naar 98). Onverklaarbare stress, angst.

07-07-2015 | Man | 25
Candidiasis (oraal)
Gebruik het middel al enkele weken 4x daags. Had veel hoop maar het middel is weinig effectief en doet niet wat door de fabrikant beloofd is. Ik vind het zonde van de tijd, moeite en geld en de vieze smaak die ik al weken heb.