Ervaringen met Daktarin orale gel

miconazol

24-07-2023 | Man | 42
Schimmelinfectie van de mond
Na de eerste keer smeren zijn de 2 vlekjes in mijn mond al erg verminderd. Ik heb 2 weken hiervoor wel al een behandeling met fluconazole afgemaakt. Deze vlekjes schoten over. Licht geirriteerde darmen, wat diarree en beetje maagpijn. Ook neem ik alprazolam en is er voorzichtigheid geboden. Ik kreeg de raad de vlekjes gewoon een beetje in te smeren ipv debmaatlepel te g[lees meer...]ebruiken.

24-07-2023 | Man | 42

09-05-2023 | Man | 25
Schimmelinfectie van de mond
Rattengif , dit vergif moet uit de handel genomen worden.

28-01-2023 | Vrouw | 82
Candidiasis (oraal)
Reeds eerder gebruikt en toen hielp het me na lange tijd van zelfmedicatie heel goed. Nu heeft de apotheek me helaas een ander middel gegeven wat de pijn in mijn mond verergert.

23-04-2022 | Man | 30
Schimmelinfectie van de mond
Dit product werd door mijn huisarts voorgeschreven voor de behandeling van wat hij geloofde een schimmelinfectie in de mond te zijn. Bij de eerste 2 gebruiken zorgde het product voor een fel branderig gevoel op mijn tong. Ik dacht eerst dat dit zo hoorde omdat ik had gelezen dat zulk effect voor kon vallen. Helaas werd het nadien enkel erger door pijnlijke zwellingen en zw[lees meer...]aar ontstoken smaak pappillen achter te laten. Pas vanaf ik stopte met het product te gebruiken begonnen deze symptomen te minderen.

09-12-2020 | Man | 22
Spruw
Vanwege 2 epileptische aanvallen had ik op mijn tong gebeten, dankzij die bijtwonden kreeg ik spruw. Dit is al behoorlijk pijnlijk in combinatie met bijtwonden en toen kreeg ik dit voorgeschreven. Nou ik vind het echt perfect werken, binnen een week was ik er vanaf. Het deed wel zoveel pijn dat ik de eerste keer dat ik het gebruikte zat te schreeuwen van de pijn. Dit werd [lees meer...]gelukkig per dag minder en na een week was ik van mijn spruw af. Kortom, dit spul werkt erg goed maar doet flink pijn als je dus wondjes en/of spruw hebt.

06-03-2020 | Vrouw | 32
Candidiasis (oraal)
Begon met verbrand gevoel in mn mond tong en gehemelte. Na een week de huisarts gebeld en na paar dagen kwam die met diagnose schimmelinfectie. Inmiddels rode en witte vlekken op tong en toen de gel gaan gebruiken. Op een avond begonnen en de volgende dag sinds de middag enorme hoofdpijn. Verder is de tong iets minder gevoelig maar vlekken zie je nog steeds.

18-10-2019 | Vrouw | 28
miconazol (20mg/g)
Gel smaakt op zich niet vies, maar na 2 dagen bij elke inname erg misselijk waardoor ik het associeer met iets vies waardoor ik het ook vies vond smaken. Na 10e dag werd ik wakker met jeuk en zat ik onder de uitslag bultjes die jeukte.

07-08-2018 | Man | 23
Candidiasis (oraal)
Ik heb in februari dit jaar een gel voorgeschreven dit bleek daktrarin te zijn. Aangezien ik een redelijke schimmelinfectie in mijn mond heb moest ik dit 7 dagen 4x per dag gebruiken. (Ik was laat naar de huisarts gegaan doordat ik het laat ondekte.) Ik heb het 7 dagen netjes gedaan zoals voorgeschreven en vertelt 4x per dag en dat 7 dagen lang. Nu ruim 6 maand verder is d[lees meer...]e schimmel niet veranderd het zit er nog, enige is dat het niet meer erger word maar stabiel blijft. Mijn huisarts wil geen nieuwe voorschrijven en ik zit met een schimmel. (Tond en gehemelte is goed te zien.) Nu weet ik dat ik jaren een ongezonde levensstijl heb gehad en het ook eigen schuld is dat ik het heb maar heb alles over de kop getrokken om ervan af te komen ik wil opnieuw een huisarts inlichten en hopen dat ik alsnog een medijcijn krijg maar iets anders dan deze rommel.

16-07-2018 | Vrouw | 35
Schimmelinfectie van de mond
Ik loop al langere tijd te schommelen met schimmelinfecties door meerdere antibioticakuren. De laatste keer was zo erg dat het na een maand nog niet weg ging en ik dan maar eindelijk naar de huisarts ging voor hulp. Deze schreef dakterin voor. Thuis gekomen gelijk gaan gebruiken. Het leek al snel aan te slaan ik was blij. Volgende dag begon ik last te krijgen van jeuk en d[lees meer...]it nam als meer toe dus ik ben gelijk gestopt met het gebruik. Snachts kon ik niet meer slapen van de pijn mijn handen branden elke aanraking met wat dan ook deed pijn en de jeuk was zo erg dat ik dit niet eens kan omschrijven. Sochtends gelijk huisartsenpost gebeld ik kreeg weer prentizolin waardoor ik elke schimmelinfectie kreeg. Maar ik had weinig andere keus. Wat de pijn was niet te harden. Als dit niet zou werken binnen vier uur moest ik weer bellen. Dit helaas moeten doen. Deze dosis is verhoogd naar de maximum wat iemand mag hebben plus een tablet voor de schimmel en allergietabletten. Ik kan nu zeggen dat de pijn iets weg gaat maar het is nog niet weg en mijn handen kan ik nog steeds niet normaal gebruiken zonder pijn te ervaren drie nachten al niet kunnen slapen. Vandaag overleg met eigen huisarts en maar hopen dat dit snel weg is. Want je gebruikt je handen toch intensener dan ik ooit bij stil heb gestaan. En helaas op een pijnlijke manier ben achter gekomen.... de 0,0001 procent kans... dat ben ik weer.

21-03-2018 | Vrouw | 57
Schimmelinfectie van de mond
Direct na 1e gebruik misselijk, geen eetlust en diarree. Na 2e gebruik overgeven.

08-02-2018 | Vrouw | 35
Schimmelinfectie van de mond
Na een flinke griep kreeg ik een witte aanslag op mijn tong en enkele plekjes op mijn wang. Mijn tong was wat rood en klein beetje branderig. Mijn huisarts dacht ook aan een schimmel en kreeg Daktarin voorgeschreven. Eerste 2 dagen waren een ramp betreft het het doorslikken van de suspensie. De tube gaat snel leeg, waardoor het uiteindelijk een duur grapje wordt [lees meer...]met de eigenbijdrage. Ik gebruik deze nu 4 dagen en het is aan het minderen. Maar hoe lang het uiteindelijk duurt onbekend. Slechte bijsluiter betreft wanneer verbetering zou zijn, hoe lang je het medicijn mag gebruiken etc.

27-01-2018 | Man | 47
miconazol (20mg/g)
Mijn moeder was door een wesp gestoken in haar mond. Ze kreeg er een allergische reactie van en alles werd dik in haar mond. Met daktarin volledig genezen. Daarna gaf ze het aan mij omdat ik een zweertje had in mijn mond. Ook hierbij hielp het middel. Vervolgens kreeg ik een abces op mijn tandvlees. Ik dacht opeens aan dit middel en wilde het proberen alvorens naar de tand[lees meer...]arts te gaan. Geloof het of niet. Het abces was in 2 dagen foetsie. Een wondermiddel voor mij, dankzij mijn moeder die mij vertelde dat het heel goed werkt. En gelijk had ze.

18-10-2017 | Man | 61
COPD
Ik heb doordat ik pufjes gebruik voor mijn COPD vaak last van schimmelinfectie van mijn mond(hoeken) en slokdarm, kuurtje van Daktarin orale gel dan verdwijnt het als sneeuw voor de zon. goed middel vind ik dit natuurlijk, want ik heb er geen bijwerkingen van, terwijl ik van bijna alle medicijnen bijwerkingen heb.

10-01-2016 | Man | 61
Schimmelinfectie van de mond
Ik heb volledige gebitsprotheses op implantanten (6 per kaak=12), had last van gevoeligheden in mijn mond, specialist (implantoloog) oordeelde als waarschijnlijke oorzaak een schimmelinfectie, volgens mij achteraf gezien een juiste diagnose. Zij schreef mij voor: tandenpoetsen met Daktarin. Ik heb dat een tijdje gedaan en de meeste gevoeligheden verdwenen. Dit deed ik als[lees meer...] laatste na(ast) andere verzorgende acties zoals monddouche en tandenraggers en spoelde mijn mond daarna niet! Ik verbaas me een beetje over de negatieve reacties hier want ik heb nergens problemen mee gehad en wil het eigenlijk continue gaan gebruiken ipv tandpasta. Maar, toch maar niet want het is en blijft natuurlijk in de eerste plaats een medicijn voor tijdelijk. Hoe dan ook, ik ben zeer tevreden.

07-07-2015 | Man | 25
Candidiasis (oraal)
Gebruik het middel al enkele weken 4x daags. Had veel hoop maar het middel is weinig effectief en doet niet wat door de fabrikant beloofd is. Ik vind het zonde van de tijd, moeite en geld en de vieze smaak die ik al weken heb.