Fluconazol

fluconazol

14-08-2019

Vaginale schimmelinfectie

Het middel helpt goed tegen de schimmel. Alleen de bijwerkingen zijn echt shoot. En het wordt steeds erger. Vorig jaar na 1 pil voel het nog een soort mee. Hier en daar rode jeukende plekken. Nu is mijn hele gezicht opgezwollen en vuurrood en voelt alsof het in brand staat. Vorige keer had ik zelfs lichte brandwonden. Toen dacht ik dat het aan het tijdstip van innemen lag[lees meer...] in de ochtend en dat de zon invloed had gehad. Nu dus voor het slapen maar is alleen maar erger. Voor mij geen flucanozol méér.
24-04-2019

Vaginale schimmelinfectie

Mijn vorige huisarts gaf mij standaard gyno daktarin mee als ik een antibiotica kuur kreeg, ivm de vele blaasontstekingen. Door verhuizing een andere huisarts en die schreef me deze ook al 2 keer voor. Echter de laatste keer ging mijn man naar de apotheek en kreeg dit middel mee. Die wist natuurlijk niet dat het iets anders was dan ik normaal kreeg. Ik was al een beetje sc[lees meer...]eptisch, 1 pilletje in nemen en er van af zijn... Maar okee, proberen waard. Want het is toch wel wat gebruiksvriendelijk dan zo'n vaginale pil. De hele heftige klachten namen af, maar helaas. Echt over ging het niet. Daarnaast kreeg ik buikpijn en enorme heftige transpiratie aanvallen. Ik kon me niet herinneren dat ik mezelf ooit heb vinden stinken, nu wel. Nu weer terug op gyno daktarin, wat wel werkt bij mij, en hopelijk nu weer een poosje klacht vrij.
04-04-2019

Vaginale schimmelinfectie

Bij een antibiotica kuur standaard een heftige schimmelinfectie. Geen ander middel helpt hiertegen behalve deze. Na een dag is alles weg.
03-10-2018

Vaginale schimmelinfectie

Allergie voor daktarin en geen effect bij gebruik canesten zorgt ervoor dat ik dit middel voorgeschreven krijg. Over het algemeen gaat de schimmelinfectie er snel van weg. Alleen krijg ik de indruk dat de schimmel latent aanwezig blijft. Bij een lagere weerstand steekt de schimmel snel weer de kop op. Ik heb het idee dat eenmalige inname van de pil niet voldoende is. Een k[lees meer...]uur van een aantal pillen verspreid over de dagen/weken lijkt me meer effectief.
24-07-2018

Vaginale schimmelinfectie

Blijft steeds terugkomen en zalfjes helpen niet. 's avonds 1 capsule genomen en dag erna geen jeuk meer
23-07-2018

Vaginale schimmelinfectie

Dit is de tweede keer dat ik een vaginale schimmelinfectie heb. De eerste keer was erg heftig en had meteen deze pil gekregen waardoor het in 3 dagen over was. Heb er nu dus weer last van en na een week gezeur en gebruik van andere producten (zalf & vaginale pillen) die niet hielpen, kreeg ik weer deze pil. Vandaag geslikt en merk al verschil. Minder jeuk en geen rode/opge[lees meer...]zette schaamlippen meer. Ik raad aan als je zalf hebt gekregen deze na de pil nog door te blijven smeren. Zo herstelt de gevoelige huid beter. Over het algemeen erg tevreden over deze pil.
06-07-2018

Schimmelinfectie van de mond

In eerste instantie werkte het prima. Na herhaalde klachten wederom voorgeschreven. Na 2 dagen een behoorlijke allergische reactie in het gezicht. Rode vlekken en veel jeuk. Ben er direct mee gestopt
27-01-2017

Vaginale schimmelinfectie

Ik heb afgelopen maand een lange maand achter de rug met buikpijn, last van winderigheid, een opgezette buik, jeuk bij mijn vagina, pijn bij het plassen en twee weken terug kreeg ik zelf huidaandoeningen wat leek op netelroos. Ik heb 8 dagen geleden deze pil gekregen (die een werking zou hebben volgens de dokter van ongeveer 10 dagen) en de klachten zijn extreem verminderd[lees meer...]. Ik raad het echt iedereen aan die niet van de klachten van een vaginale schimmelinfectie of candida afkomt.
02-11-2016

Vaginale schimmelinfectie

Vaker last van een schimmel infectie. Kreeg een nieuwe dokter die mij deze capsule voorschreef en mijn klachten waren na een dag verdwenen.
23-09-2016

Vaginale schimmelinfectie

Pilletje werkt meteen. Na elke antibioticakuur houd ik een schimmelinfectie over. eerst vaginale pil en zalfjes gehad. niets hielp en sliep er slecht van. Daarna deze pil gekregen ( 1x150 gr) en zelfde dag was het verholpen. Vraag het nu standaard na een antibioticakuur ( dit is gelukkig niet vaak!). Gebruik echter verder geen enkele medicatie en lever functioneer[lees meer...]t prima. gezien voorgaande recaties is dat wellicht wel een voorwaarde.
19-11-2015

Vaginale schimmelinfectie

Ik heb 14 dagen na elkaar zo n capsule geslikt, vervolgens 6 maanden lang 1x per week. nu ben ik er 2 weken meegestopt en hoppa, nu heb ik weer last van de schimmelinfectie. geen last van het medicijn, maar zo schiet ik er niet veel mee op.
08-09-2015

Schimmelinfectie van de huid

Zou volgens de huisarts met slechts 1 capsule moeten gedaan geweest zijn, maar de jeuk nav de schimmelinfectie is nog niet veel geminderd na inname van zelfs 6 capsules, verdeeld over een maand, zoals voorgeschreven. Bovendien zou het medicijn zeer slecht zijn als je leveraandoening hebt, maar werd me daar niets van verteld, wat ik kortom nalatig vind. Het probleem waarv[lees meer...]oor het medicament werd voorgeschreven wordt niet opgelost én bovendien schaadt het mijn gezondheid op een ander gebied.
03-09-2015

Schimmelinfectie van de huid

Ik dacht even dat t hielp, maar na de 4e tablet ben ik hondskotsziek geworden, totnutoe, mn lever had t al zwaar door de vele narcoses en operaties, ik weet zeker dat de lever NIET tegen fluconazol kan. Ook pijn aan mn nieren. Rug links en rechts. God wat ben ik er ziek van geworden, en mn schimmel is in alle hevigheid weer terug, ondanks dat ik kotsziek de kuur had afgem[lees meer...]aakt. NOOIT meer fluconazol! Ik had n gevoel of ik 3 dagen had gezopen, vroeger dronk ik redelijk, zo'n 25 jaar geleden, exact tzelfde gevoel. Ik drink al lang niet meer, maar van fluconazol krijg je echt n kater.
25-08-2015

Schimmelinfectie van de huid

Overal schimmel na vele, vele antibioticakuren, ziekenhuisopnames, operaties enz., crohn met blijvend stoma. Jeuk overal, van kop tot teen, baarmoeder, darmen, tong, alles deed pijn. Overal witte vlekken, rond vagina, anus en witte tong. Hondsmoe... fluconazol gekregen van mijn lieve huisarts, die altijd zoekt naar goede effectieve oplossingen. M'n baarmoeder deed zel[lees meer...]fs pijn en was ontstoken door die vreselijke schimmel, God, wat kunnen die beestjes je leven verzieken! Na één tablet werd t al 'n stuk draaglijker! Wat ik er allemaal heb ingestopt wil je niet weten, canesten gyno, schimmeleitjes (van die parlemourkleurige ) tampons met azijn, cranberrysap, tea tree enz enz enz. Niks hielp. Maar de oneindige jeuk over mijn hele lichaam zei genoeg, de schimmel kan een heel lichaam bezetten, heftig! Fluconazol is top!
08-05-2015

Vaginale schimmelinfectie

Dit is de tweede keer dat ik dit medicijn probeer. De eerste keer had ik donkerbruin/zwarte diarree en de infectie bleef. De tweede keer na 30 uur nog geen verandering gemerkt en ben ook bang dat dit niet gaat komen.
08-04-2015

Vaginale schimmelinfectie

Ik kreeg last van zweetaanvallen. Het leek alsof ik in de overgang was. Het heeft een maand geduurt voor ik er vanaf was.

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum