ISO 27001

lees de ervaringen

Aciclovir Tabletten / Inj...

aciclovir

Bijwerkingen
Pagina 1 van 1

09-05-2017

Candidiasis (oraal)

Als chronisch hart- en diabetes 2 patient af te rekenen met verminderde weerstand en kwetsbaar voor schimmelinfecties op gevoelige plaatsen zoals huidplooien, genitaal. Uitgebreide preventieve hygiëne helpt al heel veel doch steeds is er een weerkerende opstoot gekenmerkt door roodheid, blaasjes en enorme jeuk. Aciclovir voorgeschreven gekregen bij ernstige aanvallen, maa[lees meer...]r de ernst van de bijwerkingen worden steeds erger: zeer ernstige vochtuitzetting in beide benen en voeten, zeer pijnlijk bovendien. Als chronisch hartpatient, acuut gebrek aan kracht, spontane angor en kortademigheid. Gebrek aan eetlust, verhoogde bloeddruk en dito hartslag, zelfs bijna verdubbeld (van 52 naar 98). Onverklaarbare stress, angst.
18-03-2016

Aciclovir Tabletten / Injecties (aciclovir)

Na ernstige koortsaanval op vakantie in Spanje, bleek dat ik herpes had. De huisarts ging ervan uit dat dit Herpes Labialis was, aangezien het op dat moment enkel zichtbaar was op mijn lippen. Ik kreeg Aciclovir voorgeschreven. Dit moest ik 5x/dag innemen voor 7 dagen als ik een aanval kreeg. Vaak was dit niet genoeg en moest ik een tweede kuur nemen. Na enkele jaren met[lees meer...] meerder aanvallen per maand, moest in dagelijks 1 pilletjes nemen en weer 5x/d voor 7 dagen bij een aanval. De komende 3 jaar gingen de aanvallen lichtjes naar beneden tot 1 à 2 per maand. Hierna ben ik van huisarts veranderd, toen deed ik mijn verhaal. Ik kreeg niet enkel Herpes op mijn lippen, maar ook aan mijn neus, ogen, kin,... Over mijn hele gezicht eigenlijk. Hij besloot om mijn bloed te laten testen. Ik had blijkbaar niet enkel Herpes Labialis (koortslip), maar ook nog Herpes Zona. Dit verklaarde waarom ik over heel mijn gezicht blaasjes kon krijgen. Ik kreeg andere medicatie voorgeschreven, Zovirax. Deze moest ik enkel innemen 5x/d voor max. 7 dagen als ik een aanval kreeg. De aanvallen verminderden drastisch met de nieuwe medicatie. Nu heb ik jaarlijks maar 6 à 8 keer last van een Herpes aanval en dit telkens ik ziek ben of een verminderde weerstand heb in de winter.
04-02-2014

Ziekte van Crohn

Ik heb de ziekte van crohn en reuma.
11-08-2011

Aciclovir Tabletten / Injecties (aciclovir)

Mijn vraag is of meer mensen last hebben van dit medicijn, met betrekking tot haaruitval. Ik heb namelijk sinds ik dit gebruik veel last van haaruitval, kan ook de oorzaak zijn i.c.m. andere medicijnen. Gladde tablet, makkelijk in te nemen en werking is prima. Alleen niet 2 dagen achter elkaar vergeten want dan komen de koortslippen weer op zetten.
21-04-2010
Man

Herpes genitalis

met mijn 20 jaar herpes opgelopen, nu 26 jaar later nog steeds regelmatig aanvallen kortom helpt niet vroeger een vloeistof gehad die ik met een kwastje moest aanbrengen onder de naam virpex dat hielp maar is niet meer te verkrijgen. en dan die opmerkingen van de heren doktoren: tja das lastig maar dat ik uitijndelijk in een psychatrische inrichting terecht gekomen ben en[lees meer...] mijn hele relatieleven naar de kloten is daar hoor je geen mens over dat moet je zelf maar uitzoeken!!!
Pagina 1 van 1

Mirena (1990) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (811) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (418) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (415) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (350) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!