Endeldarmkanker

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Rectumkanker (12)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor endeldarmkanker

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Psylliumvezels 2 3
Oxycodon 1 4
Loperamide 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: endeldarmkanker

Psylliumvezels

24-10-2023 | Vrouw | 74
psylliumzaad
Endeldarmkanker
Gebruik al vele jaren Psyllium. De vezels zijn lastig in te nemen en ben daarom overgestapt op capsules. Daarvoor Metamucil. Wel beter te doen dan sachets maar duur. Caps zijn ideaal voor mij. Neem eentje per dag in met niet teveel water. Dat verschilt echter per persoon.

Loperamide

28-07-2023 | Vrouw | 64
loperamide
Endeldarmkanker
Gebruik dit nu ongeveer anderhalf jaar nadat LAR syndroom bij mij geconstateerd werd. Het helpt mij goed tegen winderigheid en ik hoef niet meer 15 a 20 keer per dag naar toilet, maar heb enorm veel last van bijwerkingen. Misschien komt dat ook door mijn lage bloeddruk. Heb veel last van hypotensie, waarbij ik extreem draaierig word en misselijk. Bij de darmkrampen moet ik[lees meer...] soms nog steeds 5 keer in een uur naar toilet. Door mijn droge mond drink ik veel water. Ben wel blij dat het helpt als ik moet werken, dan gebruik ik er ‘s ochtends en ‘s avonds 1 voor de maaltijd. Op mijn vrije dagen gebruik ik er 1 per dag.

Psylliumvezels

07-04-2022 | Vrouw | 73
psylliumzaad
Endeldarmkanker
Doe psylliumvezels in een glas water. Roeren en dan een scheut Karvan Cevitam erbij. Scheelt heel veel. Als je de vezels alleen met water drinkt is het bijna niet te doen. Voor mij tenminste.

Oxycodon

30-01-2022 | Man | 45
oxycodon
Endeldarmkanker
Gekregen als ondersteuning bij herstel van levertrombose, als gevolg van uitzaaiingen in de lever. Dosering was toen 2" daags 5mg langwerkend en evt aanvullend net Max 6* 5 mg verdeeld over de dag extra. Die extraatjes waren amper nodig. Pijn ging snel weg icm de behandeling. Maar ... Ik was in de nacht wel wat aan het spacen... Tegen mezelf praten, dierengeluiden maken. I[lees meer...]ntens dromen. En me er bewust van zijn dat ik dit deed, tijdens de slaap zelfs. Voelde me overdag qua stemming goed, fijn side-effect. Bewust van de nadelen van het middel, snel afgebouwd. Ik gebruik nu af en toe 1 of 2* per dag 5mg kortwerkend op het moment dat ik buikpijn, rugpijn of pijn rondom/ stijfheid van de borst of lever heb. Het maakt dat ik zo'n dag beter doorkom, aan m'n beweging toe kom en w,at spanning kwijt raak. Blijf me bewust van het verslavingsrisico. Aan de andere kant mag ik het mezelf zo comfortabel mogelijk maken, in de fase van uitbehandeld zijn. Pijn hebben hoeft niet. Jezelf vol slikken hoeft niet. Dan blijft er ruimte over voor moeilijker tijden. Kortom: bewust en matig gebruik is waar het bij Oxycodon k.