ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 6
29-11-2018

Psylliumvezels (psylliumzaad)

Ivm ontsteking in darmwand (diverticulitis) moest ik van huisarts (tijdelijk) laxeermiddel gaan gebruiken. Eerst had ik Macrogol. De mensen die hier klagen over de smaak/bijwerkingen/ongemak van psylliumvezels, zouden dat spul eens moeten proberen. Qua inname werkt macrogol ongeveer hetzelfde als psylliumvezels, behalve dat het werkelijk niet te hachelen is, categorie rill[lees meer...]ingen over de rug. De smaak is ronduit goor en de oplossing voelt vies slijmerig in de mond. Voor mij geen reden (uiteraard) om het niet te nemen - ik wil van mijn ontsteking af, dus dan moet het maar. Het vervelendste was dat ik pijn kreeg in mijn hele buik - dus niet alleen de ontstoken plek. Verder was ik er de hele dag misselijk van en liep ik continu boeren te laten. Het voelde alsof ik vol met lucht/gas zat. Dus toch weer huisarts gebeld en nu aan de psylliumvezels. Psylliumvezels smaken wat mij betreft redelijk neutraal, lossen alleen niet helemaal goed op. Gewoon roeren en in één keer achterover gieten met water. Vooral ook veel water erbij blijven drinken. Werkt prima, geen diarree, geen opgeblazen gevoel. Fijn spul!
24-11-2018

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

De psylliumvezels zijn ongelooflijk moeilijk in te nemen. Het ruikt en smaakt naar karton en omdat je minimaal een glas moet wegwerken of het in een bakje yoghurt moet doen was het voor mij een grote strijd die er vaak in eindigde dat ik alles er weer uit gooide... Als je dit jaren moet gebruiken vind ik het in deze vorm en hoeveelheid niet vol te houden. Het valt ook extr[lees meer...]eem zwaar op de maag waardoor ik de hele dag misselijk bleef en een zwaar gevoel had. Ik raad aan, als u dit ook ervaart, om metamucil te gebruiken. Tijdens dit gebruik kunt u altijd nog een natuurlijk alternatief gaan zoeken uiteraard...
20-09-2018

Psylliumvezels (psylliumzaad)

Ben meer dan 40-jaar diabeet en leef daardoor erg gezond en sport veel, met als resultaat dat het lichaam goed functioneert en er geen overgewicht is. Echter sinds een half jaar is er bij tijd en wijle obstipatie, welke steeds frequenter voor kwam. Ben zelf gaan zoeken naar een oplossing, waarbij ik een voorkeur heb voor homeopathisch en/of natuurlijke producten. Kwam het [lees meer...]product Colon (Lucovitaal) tegen, waarin Psyllium vezels en Inuline zit. Vanaf het eerste moment van inname was er resultaat en dat zonder bijwerkingen. Dus geen diarree en geen overdreven malen per dag naar het toilet hoeven. Alles is nu weer goed onder controle.
30-07-2018

Obstipatie

neutrale psyllium vezels die ik zelf bij de drogist koop vindt ik beter dan metumucil om deze altijd een smaakje hebben. Het effect valt tegen, nu ga ik het 3 X daags proberen kijken of dit beter werkt.
24-05-2018

Buikpijn

Voor het innemen van het medicijn heb ik nog niks prettigs kunnen vinden. Ik krijg kotsneigingen van het drinken met water en in de vla worden het stukjes (het lost niet echt op dus het klontert) die ik niet doorgeslikt krijg. Ook ga ik erg boeren hiervan.
01-02-2018

Darmproblemen - diarree

Loop al aantal jaar met enorme darmklachten. Buikpijn, zachte plakkerige ontlasting (vaak op een dag) en vaak diarree. Naar de huisarts geweest die mij gelijk heeft bestempeld als iemand met PDS... vezels meegekregen die ik 1x per dag met veel water moest nemen. Effect: veel vaker ontlasting (soms wel 4x in de ochtend). Dit was zeer dun en zat tegen diarree aan. Na overleg[lees meer...] met assistente verhoogd naar 2x per dag. Wat een drama. Soms wel 6 tot 8 keer (hele) zachte ontlasting verspreid over de hele dag. Hier mee gestopt en terug gegaan naar 1 zakje. Ik merk vooral wanneer ik de vezels met veel water inneem, dit er direct (zeker binnen 1,5 uur) weer in diarree vorm uitkomt, iets wat ik juist niet meer wil. Huisarts heeft nu gezegd dat ik 1 zakje per dag moet verspreiden (dus ochtend en avond half zakje). Denk niet dat het gaat werken, maar ben benieuwd. Daarbij ook ernorm opgeblazen buik en na het innemen kramp. Ook in de ochtend wanneer ik wakker word, gelijk kramp en moet dan zeker binnen 10 minuten naar het toilet.
21-11-2017

Psylliumvezels (psylliumzaad)

het reguleert de werking van mijn darmen optimaal, geen enkele bijwerking oid.
14-05-2017

Aambeien en vaatscheurtjes

Altijd last van aambeien en haarscheurtjes gehad. Ik kan nu weer met een gerust hart naar de wc omdat ik iedere dag normale ontlasting heb geen diarree en geen opstipatie meer.
Pagina 1 van 6

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (485) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (463) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (373) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!