Ervaringen met Psylliumvezels

psylliumzaad

Moviprep (165 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Bisacodyl (78 meningen)
Dulcolax (61 meningen)

24-11-2023 | Vrouw | 63
Darmproblemen - diarree
vreselijke buikpijn stond gewoon op de kop , van de pijn wist niet waar ik het moest zoeken had eerst macrogol gaf ook vreslijk veel pijn in de bovenbuik ben nu gestopt met al die troep heb darmklachten na galblaas verwijdering nooit meer van die troep ga nu op zoek naar een natuurarts om iets te vinden wat gaat helpen

24-10-2023 | Vrouw | 74
psylliumzaad (3,6g)
Endeldarmkanker
Gebruik al vele jaren Psyllium. De vezels zijn lastig in te nemen en ben daarom overgestapt op capsules. Daarvoor Metamucil. Wel beter te doen dan sachets maar duur. Caps zijn ideaal voor mij. Neem eentje per dag in met niet teveel water. Dat verschilt echter per persoon.

26-06-2023 | Man | 31
psylliumzaad (3,4g)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Dit product bevalt goed in pure poedervorm zonder toevoegingen. Door de huisarts werd Macrogol en Elektrolyten voorgeschreven t.b.v. p.d.s. Ik wilde over naar een natuurlijke vorm die in principe de zelfde werking heeft. Zo uitgekomen op de Psyllium vezels. Wel wat spelen met de dosering water om dunne ontlasting te voorkomen, maar zeker niet te weinig, om verstopp[lees meer...]ing te vermijden. De smaak is niet geweldig, maar de voordelen zijn me alles waard.

13-05-2023 | Vrouw | 49
psylliumzaad (1)
Darmproblemen - diarree
Na galblaasverwijdering wat darmproblemen, gaf wel wat verbetering maar te veel last van bijwerkingen. Ik kan mezelf wel open krabben. Ik had het eerst niet goed in de gaten, ik voelde wel jeuk en huidproblemen maar legde de link niet meteen. Ik heb meer allergieën. Maar het begon op te vallen op de dagen dat ik het was vergeten in te nemen, of minder, en dan weer vrese[lees meer...]lijke jeuk kreeg als ik weer netjes 3x per dag een theelepel nam. Ik stop ermee. Die jeuk is gek makend.

27-01-2023 | Man | 43
psylliumzaad (3,25g)
Bij de eerste paar keer dat ik dit kreeg voorgeschreven door de huisarts en MDL arts werd mij aangeraden om dit met ruim water in te nemen. Bij de Proctos Kliniek zeiden ze van niet. In yoghurt of kwark in nemen en een half uur ervoor of erna niets eten of drinken. Dat wil ik iedereen even meegeven. Met water kreeg ik er enorme diarree van.

20-10-2022 | Vrouw | 85
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
veel last vanongekontroleerde sloelgang kramp kande deur niet uit.naar Spesilist geweest kreeg Metamucil dat werkte goed maar apotheek verander hetinveel goedkopere Psylliumvezels die bijmij niet werken met deze ben ik terug bij af en heb weer heel de dag last vandunne ontlasting.

26-08-2022 | Man | 55
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
het is puur natuur en werkt geweldig goed bij mij. Ik begin de ochtend met water drinken en daarna een flinke theelepel bio psyliumvezels in een groot glas water en dat meng je met een handgarde, snel ronddraaien tot het is opgelost en meteen opdrinken. Geen enkele bijwerking. Wordt ook gebruikt voor paarden om zand uit hun darmen te krijgen. Krijg er geen diarree van. [lees meer...] Ik ben geen voorstander van dit spul in capsules of menging met suikers, etc., gewoon het pure spul gebruiken is het beste én goedkoopste.

14-07-2022 | Vrouw | 64
psylliumzaad (3,4g)
Darmproblemen - diarree
Elke dag 2 thewlepels in een half glas water. Dorroeren gelijk opdrunken, dan nog een glas warer. Darmen binnen paar dagen tot rust gekomen. Spul niet laten staan dan drink je behanglijm...

11-07-2022 | Vrouw | 43
psylliumzaad (4)
Aambeien en vaatscheurtjes
Ik heb dit voorgeschreven gekregen van mijn arts in de proctokliniek. Vanwege fissuur waar ik elke dag nog vreselijke pijn aan heb. Gebruikte hiervoor macrogol moest ik mee stoppen. Maar innemen met glas water is niet te doen zo vies,neem het nu in met yoghurt iemand ervaringen mee?.. Wel diarree gehad een dag later

23-05-2022 | Vrouw | 70
psylliumzaad (3,25g)
de stoelgang is prima maar heb teveel lst van bijwerkingen zoals buikkrampen en jeuk aan de anus

08-04-2022 | Vrouw | 45
psylliumzaad (5g)
Darmproblemen - verstopping
Psylliumvezel is voor mij een echt wondermiddel voor een goede, gezonde darmwerking. Ik neig nogal naar obstipatie, afhankelijk van de periode in mijn cyclus. Maar enkele koffielepeltjes psylliumvezel door mijn yoghurt werkt voor mij perfect. En zoals iemand anders hier reeds vermeldde, het scheelt je nogal aan toiletpapier. Ik lees hier veel commentaren over sinaasappels[lees meer...]maak, maar ik koop gewoon zuivere psylliumhusk in een grote pot. Er is niks aan toegevoegd dus het geeft weinig smaak af. Om zo te drinken opgelost in water, vind ik het ook niet aangenaam. Ideaal vind ik het gemengd in yoghurt, of ik durf ook wel eens een koffielepeltje over mijn slaatje strooien (zeker met tomaten erbij werkt het goed, het mengt met het sap van de tomaten). Ik zou het iedereen aanraden.

07-04-2022 | Vrouw | 73
psylliumzaad (3,6g)
Endeldarmkanker
Doe psylliumvezels in een glas water. Roeren en dan een scheut Karvan Cevitam erbij. Scheelt heel veel. Als je de vezels alleen met water drinkt is het bijna niet te doen. Voor mij tenminste.

13-03-2022 | Man | 71
psylliumzaad (3,96g)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik heb al jaren gevoelige darmen met afwisselend obstipatie en diarree. De klachten waren de laatste tijd zo toegenomen dat ik af en toe onderweg plotseling mijn ontlasting liet lopen. Daardoor verloor ik het vertrouwen in mijn lichaam en durfde bijna de straat niet meer op. Het hielp al sinds een paar maanden door te stoppen met suiker. Ik ben een enorme snoeperd en ben s[lees meer...]teeds meer allergisch geworden voor suiker. Krijg er forse diarree door. Toch maar naar de huisarts geweest. Hij schreef Macrogol en electrolyten voor, hetgeen leidde tot flinke obstipatie. Dat was het dus niet. Twee weken geleden begonnen met Psylliumvezels met inuline van het Kruidvat. Vijf gram in yogurt met een groot glas water na het avondeten. Na een paar dagen al positief effect: veel vastere ontlasting en regelmatiger stoelgang. En als bonus niet meer de behoefte om 's avonds nog te snacken (chips, popcorn etc.). Psyllium geeft een flink gevuld gevoel. Toch zoek ik nog naar de juiste dosering. Dat is alleen maar fine-tuning! Ik heb het vertrouwen terug in mijn lichaam. Maar heb toch nog wat obstipatie. Tegen de tijd dat ik me onprettig begin te voelen, moet ik gelukkig naar het toilet. Tenslotte nog een extra bonus: ik gebruik veel minder toiletpapier!

17-02-2022 | Vrouw | 62
psylliumzaad (3,25g)
eerst gebruikte ik metamucil wat goed werkte en nu krijg ik psylliumvezels van de apotheek omdat metamucil niet leverbaar is. ik ben niet tevreden. de poedervorm in water is net zeepsop smaak. en ik heb daar niet het gewenste resultaat mee, mijn sluitspier werkt niet meer.

18-10-2020 | Vrouw | 85
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Mijn moeder heeft ook veel problemen gehad met deodorant apotheek geleverde vezels met sorbitol en of smaakstoffen die er aan toegevoegd worden!!!! Voor patiënten met darmpnkroblemen veroorzaken alle extra toevoegingen nog meer ellende dan PDS. Toch al met zich meebrengt . Bij de biologische winkel zijn fantastische zuivere psylliumvezels te koop zondertoevoegingen, waard[lees meer...]oor je effectief geholpen wordt. Wel heel goedleggen op extra drinken.

08-10-2020 | Vrouw | 41
Darmproblemen - verstopping
Als kind al last gehad van maag en darmen. Als tiener is PDS gediagnosticeerf. Van alles geprobeerd, van maagbeschermers tot metamucil. Afgelopen jaar erge bovenbuikpijnen gehad, vermoeden diverticulitis. Een echo kon dit niet bevestigen, maar ze zagen wel volle darmen. Sinds april 2020 aan de pyslliumvezel zakjes van Sandoz en tot dusverre niets dan goeds. Makkelijk in t[lees meer...]e nemen met water, smaakt ook prima naar sinaasappel, ik kan bijna dagelijks naar het toilet, de ontlasting is veel zachter en ik heb geen opgeblazen buikgevoel meer.