Loperamide

loperamide

26-05-2015

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik gebruik dit medicijn nu al 8 jaar, helaas moet ik er steeds meer van nemen om de werking te behouden. Het werkt perfect en ik merk dat ik me er veel beter door voel. Echter nu na 8 jaar ben ik ermee gestopt omdat ik van mijn MDL arts Questran A heb gekregen. Stoppen met loperamide na z'n periode is niet zonder bijwerkingen. Ik heb nu al zeker 2 weken last van opvlieger[lees meer...]s / nachtzweten / hartkloppingen / koude rillingen. Zelf voelde ik me totaal niet verslaafd eraan en kon ik ook makkelijk van de een op de andere dag stoppen, maar alleen mijn lichaam is het hier niet mee eens. Pas ermee op mensen want iemand die even iets verder zoekt op het internet ziet dat dit ook gebruikt wordt als afkickmiddel bij hard drugs verslaafden. Zo goed kan het dus niet zijn, ondanks dat zelfs mijn arts dit me heeft aanbevolen, zitten er wel degelijk risico's kanttekeningen aan. Ik ben het nu rustig aan het afbouwen in de hoop dat de klachten minder worden.
10-11-2014

Darmproblemen - diarree

Zonder dat ik dit had gevonden was ik allang dood geweest! Ik heb zware diarree sinds janu. 2010 en in september lag ik in coma. Toen moest al mijn bloed vervangen worden omdat er niets meer in zat. Toen ik thuis kwam keek ik meer TV dan anders en zag een reclame van Immodium. Daarmee begonnen en het werkte. Toen gehoord van loperamide, nog beter (en goedkoper). :) Ik n[lees meer...]eem het niet altijd, iedere dag en af en toe 2x per dag, afhankelijk van wat er in mijn darmen gebeurt. In feite neem ik het direct na een eerste diarree aanval, daarna gaat het meteen over en voel ik me weer goed. Bijwerkingen? Ik zou het niet weten. Ik heb altijd hoofdpijn, maar had dat jaren daarvoor ook al. Wat mij betreft - een life saver!
25-10-2012

Darmproblemen - diarree

na ope aan dikkedarm ( laatste stuk) veel last van diaree en heel veel aandrang nu een keer per dag 2mg loperamide geen last word niet vergoed maar bij lidil 99cent bij trekpleister 3,60
31-10-2011

Crohn, chronische diarree

Slik dit al 30 jaar, was eerst Imodium. Sinds dit jaar dicteert mijn zorgeverzekeraar de apotheek, dit zegt de apotheek zelf, welk merk aan mij geleverd moet worden. Voorheen had ik het van Sandoz en erna van centrafarm beiden deden aantoonbaar meer en hoefde ik er derhalve ook aantoonbaar minder van te slikken dagelijks, thans 8x p/d van PcH tegen 4-5 x p/d van CF of S[lees meer...]andoz, Naar blijkt zorgen de hulpstoffen in de capsule voor een bij mij aantoonbaar mindere werking. Mijn verzekeraar eist van apotheker een middel wat een paar cent per verpakking van 100 capsules goedkoper dan bij overige famaceuten, blijkbaar is de bonus van PcH hoger en is dit voor hen ook het enigie wat telt dat ik nu bijna 50% meer moet slikken dagelijks. Thans min of meer overdosering om nog iets van werking te ervaren.
29-09-2010

Loperamide (loperamide)

acute diaree. heb gebruikt imodium 2mg loperamidehydrochloride capsule. ik kreeg daar versnelde hartrimtme ervan. wat kan ik voor anders gebruiken ?????
22-09-2010
Man

Geopereerde dikke darm tgv Colitis Ulserosa, nu een pouch

Ik gebruik 2x per dag 3 tabletten van 2,5 mg. Bij vermoeidheid is de werking een stuk minder effectief.
07-05-2010

11-04-2010

Diaree

ik slik het nu langer als een jaar en het werkt perfect. Soms gebruik ik het een paar dagen niet, en zodra de kwaal weer erger wordt begin ik gelijk weer.
18-04-2009

Crohn

werkt goed en zeer direct. Kan weinig kwaad
18-04-2009
Man

Z v Crohn/SBS

Makkelijke manier om minder vocht in de dikke darm te krijgen. Maar kan niet helemaal ongestraft ingenomen worden. Boven de 8 capcules kan je je afvragen of dit wel effectief is.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum