oxycodon

Hernia (49 meningen)
Artrose (22 meningen)
Lage rugpijn (22 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (14 meningen)
Rugklachten (13 meningen)
Pijn (algemeen) (12 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Gewrichtspijn (6 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Clusterhoofdpijn (4 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Ziekte van Bechterew (2 meningen)
Fantoompijn (2 meningen)
Wervelkanaalstenose (2 meningen)
Niersteen / -stenen (1 mening)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

18-10-2020 | Vrouw | 45
Artrose
in het begin verlichte de 5mg Oxycodon capsules de pijn maar nu 5 jaar later helemaal niet meer.

07-09-2020 | Man | 41
Clusterhoofdpijn
Het medicijn gekregen omdat de lichamelijke pijn die ik ervoer voor, tijdens en na mijn cluster aanvallen enorm was (niet wetende dat er een nieuwe sluipmoordenaar mijn lichaam binnen kwam genaamd Fibromyalgie). Het heeft een tijdje goed gewerkt want ik kon zelfs weer heerlijk werken, sporten en spelen met mijn kinderen. Toen ik 8 weken geleden bij de pijnpoli kwam heb ik [lees meer...]zelf aangegeven dat ik dacht dat de Oxycodon niets meer voor mijn klachten deed. Mijn gebruik was verdubbeld, ik slikte ook de langwerkende variant ernaast, maar er was geen afname qua pijnklachten. Ook kon ik steeds minder makkelijk mijn behoefte doen en de zakjes Forlax waren de laatste weken niet meer aan te slepen. Dat mocht niet baten want ik moest aan de Klyx omdat de verstopping aan het begin van mijn darmkanaal zat. Samen met de pijnpoli arts overeengekomen dat een rotatie ons wel handig leek en zo kwam Methadon op mijn pad. Initieel gestopt met de Oxycodon 10mg retard en nu twee weken geleden ook met de 5mg snelwerkend. Zet je maar schrap als je gaat stoppen want je lichaam gaat het niet willen. Blij om de Methadon ernaast te hebben maar de afkickverschijnselen komen er gewoon snoeihard doorheen. Het is op sommige momenten echt ondoenlijk en dat merk je aan je gemoedsrust. Uit het niets janken, rillen, pijnscheuten, braken, hoofdpijn, noem maar op. Het is geen fijne combinatie zo met de Fibromyalgie en de clusterpijn maar je moet er toch doorheen. Zelfs na twee weken, en nu terwijl ik schrijf, loopt het zweet van mijn lijf. De vermoeidheid is niet normaal en de slaap kan soms niet voorkomen worden. Nu speelt er van alles in mijn lijf en het is lastig te bepalen wat waar nu precies vandaan komt echter weet ik zeker dat mijn receptoren nog steeds vragen om Oxycodon. Het is niet zo dat ik naar de pillen wil grijpen, mijn kast ligt er nog vol mee, nee het is echt mijn lichaam die er om vraagt. Als je aan het medicijn begint, ga er dan heel serieus mee om. Merk je op dat het niets meer doet, direct een afbouwenplan in werking stellen en met de arts in gesprek gaan want, denk eraan, rotatie is heel belangrijk. Het heeft uiteindelijk echt geen zin om voor het vaderland op te gaan hogen want het levert geen bal meer op, behalve een enorme lichamelijke afhankelijkheid. Voor ieder die stopt, success! Je kan het, echt doorzetten want straks is het allemaal echt vele malen prettiger. Je lichaam gaat met de week vooruit, je krijgt weer heerlijke natuurlijke euforische momenten terug. Het is alsof je jezelf bevrijd vanuit een enorme houtgreep en daarna stukje bij beetje weer vrij kan ademhalen. Dat gevoel is lekkerder dan ooit te voren, geloof mij. Ik voel mij ook steeds meer gelukkiger op momenten. Geen idee hoe ik dat verder moet uitleggen, het is fantastisch. En lukt het je niet, ga alsjeblieft niet online kopen. Het is niet erg om hulp te vragen, dat doen verstandige mensen namelijk. Er zijn een hele hoop mensen die tijdens jouw reis terug naar jezelf enorm met je mee voelen. Oxy is niet niks en dat weet echt iedereen. Zet hem op!

05-09-2020 | Vrouw | 46
Hernia
Begin er niet aan !!! Al met al tien jaar geslikt liep al vanaf m’n 19 met ernstige rugklachten geen dokter nam mij serieus jonge meid kan niet na tien jaar gebruik was ik het zat en eindelijk een goede neurochirurg gevonden hij nam mij direct serieus en heeft mij al met al drie x geopereerd bleek drie hernia’s en versleten wervels te hebben nu loop ik ineens na 26 jaar p[lees meer...]ijn op wolken en dat terwijl ze bij de pijnpoli waar ik eerst liep tassen vol oxycontine voorschreven echt belachelijk ( volgens mij kregen ze bonus Sen dr voor) nu heb ik het ergste gehad en ben al met al van bijna 100 mg p. Dag na vijf mg gegaan en ben dr nog niet nu weer depressieve klachten maargoed de laatste loodjes wegen het zwaarst en mijn tip praat met je huisarts ik kreeg klein beetje diazepam dr bij en dat maakte het afkicken stukken dragelijker en een paar weken diazepam afkicken is peanuts vergeleken met oxycontine. Ik zou zo blij zijn als ik dr helemaal vanaf ben en wil het nooit meer rook wel een dikke joint desnoods maar nooit meer deze bende ze moeten het verbieden gif is het

30-08-2020 | Vrouw | 45
Chronisch pijnsyndroom
Ik heb in een rolstoel gezeten mijn benen hebben in een bocht van 90 graden gestaan voor een tijdsduur van 2 jaar door zware ondervoeding en alcoholmisbruik ik kwam in een zware depressie terecht (mijn vader opgegeven nl kanker en mijn moeder een zware broekoperatie alles tegelijk) en ik ben nog zwaarder aan het drinken geslagen en kwam zo totaal uitgeput en zwaar ondervoe[lees meer...]d (eigen schuld) in het bed terecht dit was te heftig voor mij. Mijn benen zijn tijdens deze periode helemaal krom getrokken door een heel zwaar vitamine B1 tekort en door gypsen / rechtbuigen ben ik weer op de benen gekomen. Links is perfect maar rechts is helemaal kapot incl de rug en ik ben niet geheel pijnvrij krijg in totaal 30 mg Oxycodon 2x 10mg & 2x 5mg per dag.

30-08-2020 | Vrouw | 45

20-08-2020 | Man | 69
Rugpijn
Na het plaatsen van een neurostimulator Oxycodone bij moeten nemen 20 mg 3 x daags en het helpt maar zeer gevoelig aan te verslavend

18-08-2020 | Man | 61
Nek- / rughernia
Geeft regelmatig verstoppingen. Ondanks gebruik van zakjes poeder voor de ontlasting. Al twee keer een klisma moeten gebruiken Help wel goed tegen de pijn. Gebruik de lang en kort werkende tabletten

17-08-2020 | Vrouw | 51
Artrose
ik slik al een aantal jaren oxycodon 20 en 10 mg s,ochtends 30 en s,avonds 40 mg. ze hebben me heel goed geholpen tegen de pijnen, maar nu verliezen ze langzaam hun werking, ik ben nu ook bezig via revalide met afbouwen10mg per week. ben gistereren pas begonnen dus merk nog niks. maar mijn slaapritme is helemaal in de war ,mijn eetlust is ook minder enz. ik hoop dat ik ni[lees meer...]et teveel pronblemen krijg met afbouwen want daar ben ik nu het bangst voor de afkick verschijnselen.

16-08-2020 | Vrouw | 19
oxycodon (15mg)
In heb het medicijn gebruikt. De hevige, ondraagelijke pijn die ik continue ervaarde verdween bijna helemaal door dit middel. Tegen de pijn werkt het heel goed. Maar kijk uit voor verslaving. Als de medicijnen zijn uitgewerkt kan je een sterk gevoel van neerslachtigheid en depressiviteit ervaren. Het maakt je slaperig. Je kunt alsmaar door slapen

11-08-2020 | Man | 49
oxycodon (10mg/ml)
Hernia
2.5 jaar gelden begonnen met 2 x 5mg.langwerkend zit nu op 2 maal daags x 10 mg langwerkend en 6x 5 mg kort werkend plus 2maal daags 2 maal 75 mg pregabiline dat is voor de zenuwpijn. en nog steeds verrek ik van de pijn . uit behand in het ziekenhuis , ik vol een chronische pijn behandeling benaiud als de pest. geen hart problemen al 2 maal onderzocht . word er gek van. [lees meer...]o en natuurlijk 6 maal daags paracetemol voor de hoofd pijnen . die je er gratis bij krijg . daarnaast cesar therapie gevolg geen baat . .

30-07-2020 | Man | 40
Fantoompijn
(Voor info: dit platform is niet bedoeld voor de verkoop of ruil van geneesmiddelen. - redactie Mijnmedicijn.nl)

28-07-2020 | Vrouw | 67
oxycodon (5)
De reden van gebruik is Ischias. Het aantal miligram wat ik gebruik werkt goed icm paracetamol.

04-07-2020 | Vrouw | 40
Alvleesklierontsteking
Ik heb chronische alvleesklierontsteking, ik gebruik de oxycodon alleen bij een opvlamming van de pijn. Het is het enige middel wat dan werkt. Ik gebruik het soms een paar dagen achter elkaar en dan weer maanden niet. Ik word er alleen een beetje duf van, maar verder geen bijwerkingen. Eigenlijk vind ik dat duffe gevoel als je zoveel pijn hebt juist wel fijn, want dan ka[lees meer...]n je toch beter ontspannen. Ik heb het gelukkig nu al 3 maanden niet nodig gehad, maar ik ben blij dat ik het in huis heb. Ik heb ook de langwerkende, maar die gebruik ik niet. Ik wil alleen iets slikken als het echt niet anders kan. Voor mij is oxycodon het enige wat werkt. Ik ben er heel blij mee.

12-06-2020 | Man | 61
oxycodon (120mg)
Chronisch pijnsyndroom
Ik heb 4 jaren geleden diverse operatie gehad (arm,rug). Toen kreeg ik oxycodon voorgeschreven omdat ik chronische pijn heb overgehouden na die operaties. In het begin hielp de oxy goed tegen de pijn. Maar na verloop van tijd had ik steeds meer nodig om minder pijn te hebben. Op het laatst nam ik 2x 120 mg langwerkende oxy en kortwerkende 6x 20 mg maar ik had nog steeds[lees meer...] veel pijn en ik voelde mij lichamelijk zo slecht. Vorig jaar augustus ben ik in overleg met mijn huisarts cold turkey gestopt met Oxy. Ik ben 4 weken zo veschrikkelijk ziek geweest . Heb 2 weken lang moeten braken en heb zoveel pijn gehad. Ik stond op het punt om een kliniek in te gaan maar heb nog 2 weken doorgezet. En toen begon ik mij langzamerhand beter te voelen. Ik heb nu fentanyl ipv oxycodon en ik voel me gewoon stukken beter. Oxycodon is een zwaar verslavend geneesmiddel. Ik ben blij dat ik geen oxy meer hoef te nemen.

09-05-2020 | Vrouw | 54
oxycodon (10mg/ml)
Leverkanker
Eigenlijk geldt mijn verhaal voor alle Oxcycodon. Ja,het middel stopt de pijn,maar de bijwerkingen zijn je ergste nachtmerrie. In bijna 3 weken tijd werd ik een wrak. Kon niets meer dan op bed liggen. De benauwdheid is zo erg dat ik na 2 weken niets meer kon dan naar adem snakken op bed. Niet meer kúnnen slapen, abnormale onrust,zweten vocht vast houden. Dat dit door e[lees meer...]en arts wordt voorgeschreven is onbegrijpelijk. Begin er nooit aan.

09-05-2020 | Vrouw | 53
oxycodon (5mg)
Dat dit medicijn door artsen wordt voorgeschreven vind ik een grote schande. Ja, het stopt de pijn maar wat je ervoor terug krijgt is een ware nachtmerrie. Niet meer kúnnen slapen, zweten, moe en 24/,7 extreem benauwd. Ik veranderde in 2 weken tijd in een wrak. Ik kon amper van mijn bed nog het toilet nog halen. Kon geen trap meer op. Totale zombie en vreselijke jeuk,d[lees meer...]roge mond. Vooral de benauwdheid is verschrikkelijk. Dat dit medicijn überhaupt aan mensen wordt gegeven. Schande. Nooit van mijn leven meer dit medicijn . Begin er nooit aan.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (505) - Antibiotica - penicillines breedspectrum