Oxycodon

oxycodon

Hernia (46 meningen)
Lage rugpijn (22 meningen)
Artrose (16 meningen)
Rugklachten (12 meningen)
Pijn (algemeen) (12 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (11 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Gewrichtspijn (6 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (3 meningen)
Ziekte van Bechterew (2 meningen)
Wervelkanaalstenose (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)
Niersteen / -stenen (1 mening)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

11-02-2020

Aangezichtspijn

23 jr. gebruik ik Oxycodon. Het is een deel van mijn leven geworden. Erg dat ik dit moet zeggen. Ik heb mega rugpijn zonder dit spul. (neuropatische pijnen) Niemand kan mij helpen. Heb alle doctoren, specialisten wat ook maar bestaat bezocht. Niks te vinden. Dus maar door emmeren met die medicijnen tot je een keer niet meer wakker wordt of dat het medicijn je lever or wh[lees meer...]atever kapot maakt. Ik ben hier heel depri over. Heb al diverse keren geprobeerd om hier vanaf te komen. Afbouwen lukt niet. Mijn rugpijn neemt de overhand. Lopen is dan zo goed als onmogelijk. Ik ga letterlijk door een hel van pijn in mijn rug als ik hier minder van neem. Ik kan het gewoonweg niet begrijpen dat er niemand in dit land is die mij kan helpen. Af en toe denk ik pols open en leeg laten lopen en rustig inslapen dan is de pijn weg. Heb echter een leuke vrouw en leuke kids die wil ik niet achterlaten. Maar dit..........? Afschuwelijk. Een verslavingsarts begeleid mij nu maar ook dat helpt niet. Ben echt radeloos. Ik schrijf mijn elende maar weg op forums in de hoop dat ooit iemand dit leest die weet wat met mij mis is en eventueel een oplossing kan aandragen.
10-02-2020

Longkanker

Mijn man wilde in eerste. Instantie het niet gaan gebruiken maar door in het zieken huis ,toch overhaalt , nu hikken ,niet naar de wc kunnen, heel onrustig zijn , hij gebruikt het nog maar 14 dagen maar ik heb het idee om er mee te stoppen , de arts had ook nog het idee om er haldol bij te gebruiken zodat de hik over ging . Zal er nu al afkick verschijnsel zijn , als hij [lees meer...]er morgen mee zou stoppen
02-02-2020

Hernia

Ik had helse zenuw pijn, kreeg eerste instantie 2x 10mg per dag. Wat een verademing. Totaal 2 maanden geslikt maar dan. Ik moest afbouwen, ok top 1x 10mg ging goed. 1x 5mg owkee wat voel ik me raar. En dan de stop dag, hell alsof mijn botten door mijn huid willen. Huilen, trillen, krampen, hartskloppingen. Zweten, warm/koud. Begin er niett aan, ik had nog zo tegen de doc[lees meer...] gezegd is het verstandig.
25-01-2020

Hernia

Ik gebruik helaas nog steeds heel veel medicatie voor mijn hart (op 32 jarige leeftijd een by-pass operatie, 1989), in 2012 een "nieuwe" hart-kustklep, doch heb ook enkele hernia's in de rug. Zo nu en dan gebruik ik oxycodon met een prima resultaat. Ook al gebruik ik slechts de 5mg HCI Lannacher versie met verlengde afgifte. Mijn ervaring is totaal anders betreffende "v[lees meer...]erslavend"... geen pijnen, dus het werkt uitstekend en kan desgewenst "gewoon" bewegen en zelfs huishoudelijke werkzaamheden verrichten! Ooit (als eerste medicijn), Lyrica (pregabaline) mogen proberen, doch dat was in mijn geval geen succes, rare hallucinaties. Met oxycodon totaal geen problemen. Daarnaast raak ik absoluut NIET verslaafd omtrent dit medicijn.
08-01-2020

Keelkanker

Het werkte goed tegen de pijn maar na een paar weken begon ik mij rot te voelen. Achteraf begrijp ik dat je went aan dit middel, dus je krijgt een soort afkickverschijnselen als je je netjes aan de voorgeschreven dosering houdt, maar ik dacht dat het de ziekte was. De dokters laten het maar een beetje en maken je niet wijzer. Op eigen kracht eruit gekomen gelukkig, maa[lees meer...]r de oxycodon is vele malen erger dan de ziekte waar ik het voor kreeg. Mijn advies: NOOIT AAN BEGINNEN!!
08-01-2020

Rugklachten

Ik kreeg oxycodon vanwege slijtage in de rug en pijnen op diverse plaatsen. Het hielp goed tegen de pijn. Echter ik raakte verslaafd. Op het hoogtepunt slikte ik 2 maal daags 25 mg. Ik heb dit 1,5 jaar geslikt. Ik besloot in goed overleg met mijn huisarts af te bouwen met steeds 5 mg per week eraf. Het afbouwen ging redelijk totdat ik helemaal gestopt was. Toen ging het s[lees meer...]nel van kwaad tot erger. Ik heb ook bipolaire stoornis en ik raakte in een zware geagiteerde depressie. Ondanks dat ik nu al 5 weken clean ben is het evenwicht in min hersens niet hersteld en ben ik zwaar depressief. Mijn mening is dat Oxycodon vergif is en het niet zo makkelijk voorgeschreven zou moeten worden... ik wou dat ik het nooit genomen had. Nu maar weer zien om uit deze depressie te komen.
11-12-2019

Botbreuk

9 maanden geleden verkeersongeval, diverse breuken en zenuw letsel. 2x 10 mg langwerkend en gemiddeld 5x per dag 5 mg kortwerkend. In combinatie met dyclofinac was de pijn meestal onder controle. 1 maand geleden gestopt en dat is even omschakelen. De pijntjes die ik voor het ongeluk had, hoofdpijn, rug pijn van slecht slapen zijn dan wel terug, dit samen met dat oxycodon j[lees meer...]e een soort van bubble geeft moest ik even een week doorbijten. Maar als ik kijk naar hoeveel pijn het bij mij heeft weggenomen dan heb ik het er 100x voor over. Ik lees hier doseringen waarvan ik me kan voorstellen dat als je daar mee mindert dat het wel echt een hel zou zijn. Mijn advies is zoek een week uit waarin je het iets rustiger hebt, informeer naasten dat je chagrijnig zou kunnen zijn. Stop niet cold turkey. Ik ben eerst overdag gestopt, vind mijn nachtrust nogal belangrijk. Zorg voor afleiding en ook wat lekkers in huis. Het vervelende aan de publiciteit die oxycodon krijgt is het schuldgevoel als je het gebruikt. Dat hoeft absoluut niet, wees blij dat je pijnvrij bent. Besef alleen wel dat je er niet gemakzuchtig mee om moet gaan en dat stoppen inderdaad even inzet kost.
29-11-2019

Polyneuropathie

5 jaar geleden werd er een rugoperatie gedaan die verkeerd afliep, had eigenlijk geen rug meer. Kort daarna werd er erfelijke Polyneuropathie vast gesteld en de toenmalige huisarts zette mij op Gabapentine 3 x daags 2 en Oxycodon 3 x daags 1 5 mg. Kort daarna verhuisd naar Zaanstad en de neuroloog zette mij 4 jaar geleden op Gabapentine 300 mg 3 x daags 4 capsules en de O[lees meer...]xycodon 5 mg 3 x daags 3 ......dit nu 4 jaar lang 105 Oxycodon 5 mg en Gabapentine 3600 mg PER WEEK. Ben per 21-11-2019 met onmiddellijke ingang gestopt met de Oxycodon en nu 8 dagen later begin ik eindelijk het eind van de ontwenningsverschijnselen te merken, zal nog wel 1 week duren voor ik helemaal vrij ben van die rotzooi. Ik zie weer helder ik denk weer redelijk helder mijn warme benen zijn terug ik heb geen obstipatie meer ademhalen gaat een stuk makkelijk ( zal de longarts ook wel prettig vinden) Ik heb dit per mail mijn neuroloog gemeld en die gaf als reactie terug " Dank, verstandige beslissing. Sterkte! " Mijn stellige overtuiging is dat dit middel onmiddellijk uit de handel gehaald dient te worden
08-11-2019

Oxycodon (oxycodon)

Heb de ziekte melas , niertransplantatie gehad , rusteloze bennen etc gebruik veel medicatie hierdoor veel bijwerkingen heb wel tien jaar slaapproblemen is nu opgelost dankzij de oxycodon ben zeer tevreden met het gebruik van oxycodon .
05-11-2019

Artrose

Loopt al si ds 2011 met pijn nek krampen,schouders, ruggenwervel en heupen en bekken allebei de benen kan smorgen amper nog lopen. Mega brandig binnen gevoel in benen.ziekenhuis geweest div.doctoren (bull shit) kreeg als antwoord (is je leeftijd leer er mee leven. )tot ziens vlg.patiënt. Huisarts zegt eerlijk (zit met handen in mij hair) hij geeft aan wij gaan sterke p[lees meer...]ijn stillers Proberen (dus naar 8 jaar oxycodon )slikte deze mu zeker 6-7 mnden helpt een beetje. Begon met 1 x per nacht na 3weken voor dlapen ) zit nu op 90 stuks (oxycodon ) per ongeveer 18-19 dagen (reken maar uit). Ikzal het volhouden maar ja. Ik overleeft dde bewuste doctoren in ziekenhuis in hilversum. Mijn enigste hoop en vertrouwen ligt nu bij mijn huisarts. Hem vertrouw ik. Het zit niet tussen mijn oren Maar achter mijn nek en dan naar beneden toen tot mijn voeten en alles daar tussen Het is erg dat iemand de huisarts iedere mnd maar weer moet bellen. Van help het/dit is HELL hoe. En waarom. Het heeft niets met je leeftijd te maken. Het komt er op neer Ik leef nu op oxycodon eet weinig. Slaap soms. Maar pijn in HELL en brandig probeer rustig te lopen met rollator kan niet meer buiten en zonder. Ik zeg alleen tegen alle mensen GEEF NIET OP. ER IS HOOP. ZIJ moeten en paar minuten in onze schoenen staan en lopen ! ! Wie helpt wie nu. Toch Sterkte allemaal hou vol.
23-10-2019

Hernia

Kwam met zoveel pijn in het ziekenhuis dat ze mij meteen hoog in de Oxycodon ,na 8 dagen alleen maar hoger gaan zitten .Mri gaf het niet goed aan maar bleek caudasyndroom te hebben .Toen met spoed geopereerd maar veel restschade.Hierdoor kreeg ik de oxycodon steeds opnieuw voorgeschreven. Nadat ik mij goed in verdiept had wat dit medicijn inhoud ben ik ondanks mijn pijn in[lees meer...] bil ,been(zenuwpijn) ,voet die schreef staat en geen grip meer hebben op mijn stoelgang in week afgebouwd. Niet normaal waar je dan doorheen gaat. Snap niet dat artsen dit langer dan 2 weken voorschrijven.Daarna zo verslavend .Echt pas op!
15-10-2019

Oxycodon (oxycodon)

Ik heb gedurende 12 jaar Acnes. Dit is een chronische pijn van de buikwand. Sinds het gebruik is opgehoogd naar vier keer per dag veertig mg heb ik na inname vrijwel geen pijn meer. Ik ben zeer tevreden over deze pijnstiller i.c.m. een fentanyl pleister van 100 ug. Ik krijg nu sinds een paar maanden injecties in de zenuw van de buikwand met wisselend succes waarbij ik hoop[lees meer...] uiteindelijk de pijnstillers kan afbouwen.
13-10-2019

Lage rugpijn

Van de huisarts gekregen om te kunnen slapen 's nachts. Hielp niet maar in combinatie paracetamol wel enig effect.
28-09-2019

24-09-2019

Chronisch pijnsyndroom

Na een aantal mislukte operaties aan rechterbeen blijvend pijn patiënt geworden. Hierdoor in het pijn traject terecht gekomen en alles geprobeerd om van de hevige pijnen af te komen, dat begint met Diclofenac, Tramadol als pijnstillers maar ook Lyrica en dat soort medicatie. Tevens ook revalidatie therapie maar niets hielp, ondertussen gaan de dosering van de medicatie omh[lees meer...]oog tot dat blijkt dat het niet helpt en dan weer afbouwen en beginnen met een nieuw medicijn tegen de pijn. Zo ging ik het rijtje medicijnen af naar steeds zwaarder, er is geen medicijn in Nederland tegen de pijn wat ik niet geprobeerd hebt maar alle zonder gewenst resultaat. Op ten duur kom je uit bij de opioid soorten waaronder OxyContin e.d. Deze soorten kan je uiteen zetten in snel en langzaam werkend en vele pijn patiënten komen op ten duur uit bij deze medicijnen. Maar pas op voor dat je begint aan deze medicatie, de bijwerkingen kunnen erg hevig zijn en een probleem op zich veroorzaken en daarbij is deze medicatie zéér verslavend gevoelig waarbij het stoppen of minderen van deze medicatie erg zwaar is en altijd onder begeleiding van een dokter moet gebeuren. Pijn is verschrikkelijk en ik snap dat veel mensen geen keuze in deze hebben en wel dit soort medicatie moeten gebruiken maar PAS echt heel goed op en weet waar je aan begint en lees alle informatie wat er is over deze medicijnen. Mijn dosis is nu: langzaam werkend 2 x 2x80mg per dag en eenmaal 1x80mg per dag indien nodig. En snelwerkend: 6 maal daags 20mg Je ziet dat mijn dosis erg hoog is en in de loop der jaren steeds weer verhoogd moest worden want je lichaam went aan de medicatie waardoor je steeds meer nodig hebt om de pijn onder controle te hebben. Ik heb twee maal een Neurostimulator in mijn rug geïmplanteerd gekregen welke naar verloop van tijd weer verwijderd moesten worden door ontstekingen. Nu krijg ik aan het einde van volgende maand een Morfinepomp in mijn buik geplaatst waardoor ik met minder medicatie een beter resultaat kan krijgen dan in pil vorm. Vaak blijft het niet alleen bij pijnstillers, mensen kunnen niet meer slapen dus slaapmedicatie. Door bijwerkingen niet meer makkelijk naar het toilet kunnen gaan dus meer medicatie, zo gaat het maar door maagbeschermers, medicatie tegen de misselijkheid enz. Nogmaals ik begrijp heel goed dat vele pijn patiënten geen keuze hebben en wel deze medicijnen moeten gebruiken maar ik had graag alles geweten voordat ik begonnen was aan deze hoge doseringen. Dus moet je beginnen met OxyContin of Oxycodon zorg dan dat je goed begrijpt hoe dat pad er voor jou komt uit te zien en dat je precies begrijpt welke risico’s eraan verbonden zijn want de meeste mensen die aan deze medicatie moeten beginnen hebben al genoeg op hun bordje liggen. Sterkte!
20-09-2019

Oxycodon (oxycodon)

Reden v gebruik; neuropatische pijn aan beide bovenarmen t.g.v. diabetes. Bij een dosering van plm 80 a 90 mgr was ik pijn vrij, maar wel zo doodmoe dat ik niets meer kon doen en een leven in huis, in bed/sofa leidde. Terwijl ik een actief mens was. hoog opgeleid, vele interesses en ook nog studeerde. Dit alles is 100 % omgekeerd. De interesses heb ik nog wel uiteraard ma[lees meer...]ar ik kan er bijna niets meer mee. Ik wilde niet meer de hele dag liggen suffen dus ben begonnen met afbouwen. tot aan 30 mgr ging nog wel maar nu krijg ik er bijna niets meer af. Het dopamine tekort wat ontstaat, geeft vreselijke klachten/ontwenningsverschijnselen. Restless Legs in de nacht, onrust overdag, stressgevoelig, algehele malaise. enz. En het is te weinig, de 30 mgr om de pijn te onderdrukken, dus ik ben er heel erg ontevreden over. Hoge doseringen werken goed, maar meer voor mensen in een palliatieve fase van hun leven.

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (491) - Antibiotica - penicillines breedspectrum