ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

20-05-2017

Oxycodon (oxycodon)

Heb geen problemen ervaren met oxycodon, maar heb tijdens deze periode ook geen alcohol gedronken.
10-05-2017

Oxycodon (oxycodon)

Na meerdere operaties moest ik aan de oxycondon lang en kort. Slikte het 2 jaar en moest steeds meer slikken. Zeer verslavend (week Afkicken in het ziekenhuis). Dus niet langer slikken dan 2 weken.
05-05-2017

Slijmbeursontsteking

Na 7 jaar schouderklachten is de pijn vorig jaar januari zo verslechterd dat ik in de medische molen terecht kwam. Slijmbeursontsteking, peesontstekingen, lengte scheurtjes in pees. Erg veel pijn. mri, echo, 2x zenuwblokkade en andere injecties hebben niet geholpen. In oktober 2016 frozen shoulder vastgesteld. Vreselijk veel pijn, toen tramadol, paracetamol voorgeschreven [lees meer...]gekregen. Hielp niet genoeg. Nu sinds een maand ongeveer oxycodon 15 mg langwerkend 12 uur. Maar nog steeds onhoudbaar qua pijn. Slaap heel slecht door de pijn. Dus maandag maar een bezoekje aan de huisarts. Moet toch anders verdeeld worden of de dosering moet omhoog. Gelukkig geen last van bijwerkingen. 1e twee dagen wat moeite met ontlasting, maar zo nodig gebruik ik die macrogol zakjes. Herstel frozen shoulder kan wel 3 jaar duren... nou om het enigszins houdbaar te houden qua pijn, dan maar oxycodon hoor, dan kan de fysio ook ietsje meer.
27-04-2017

Oxycodon (oxycodon)

Mijn vrouw heeft dit medicijn gekregen van een specialist van pijnbestrijding, (anesthesist) ergens in 2015, in 2017 is ze met deze medicatie gestopt, na afbouw. De bijwerking was gruwelijk: Ernstige nachtmerries, ze droomde dat ze te water was gekomen tijdens een wandeling, en dat ik gewoon doorliep! Ik heb toen tegen haar gezegd, dat ze maar eens moest stoppen met het in[lees meer...]nemen van deze rommel, ze heeft het, na enkele dagen van afbouw, dan ook opgeruimd. Als alternatief neemt ze paracetamol, icm codeïne. Ik vind al die pijnstillers maar niets, maar, als je echt zoveel (chronische) pijn hebt, dag in, dag uit, dan zoek je altijd naar een pijnstiller. Inmiddels is ook in de media bekendgemaakt, dat oxycodon zeer ernstige bijverschijnselen heeft. Alleen al dit gegeven zou genoeg moeten zijn, om dit middel geheel uit de schappen te verwijderen. Ook heeft mijn vrouw baat bij fentanyl pleisters (25ug).
17-04-2017

Hernia

voor pijn helpt het goed, maar ga nu uitzoeken en overleggen of ik niet te veel bijwerkingen heb. op het moment depressief, veel huiduitslag, idee hebben dat je adem stokt, ben ook apneu patient.
17-04-2017

Polyneuropathie

13-04-2017

Rugklachten

Sedert 2008 zware rugpijn. Gebeurde tijdens mijn werk als aan huis verzorgende. Patiënt van 123 kg, uit bed, in douche, in rolstoel (was half verlamd). Reeds sinds 6 jaar ervoor veel last. 2 rug operaties : geen hulp. Andere behandelingen (infiltraties, denervaties, enz..) niet geholpen. Nu neem ik 4 x 2 Oxycontin /dag, en ook nog pleisters. Is heel veel weet ik ook, maa[lees meer...]r anders lig ik de godganse dag in bed of sofa. Rugspecialist zegt zelf dat er momenteel niets anders aan te doen is, dan pijnstillers te gebruiken. Ben in principe wel dik TEGEN, maar is beter dan te leven als een plant. Bijwerkingen: gewichtstoename, duizeligheid, sporadisch hoofdpijn
13-04-2017

Hernia

Paracetamol werkte niet meer (10 maal 500mg) in afwachting onderzoek neuroloog, ziekenhuis. Zeer lange wachttijd voor onderzoek, na onderzoek (mri scan) pijnpoli, terug neuroloog etc. duurde 8 maanden, nog geen behandelplan. Ernstig verslaafd geraakt. Door psychiater specialist (NPI,amsterdam) afgeraden combinatie Oxycodon met Venlafaxine. Te laat: 6 dagen afkickkliniek. E[lees meer...]en voorbereide en uitzichtloos geplande zelfmoordpoging, politie, ambulance, crisisopname ggz. Zeer veel last van al behandelde ptss klachten (emdr). benauwdheid, hartklop, nachtmerries, zijn weer ernstig terug gekomen. Groot gevaar! Bijwerkingen: verstoppingen, depressie, verslavend, niet functioneren, veel spanningsproblemen, uitzichtloosheid, zelfmoordpoging, ken mezelf niet meer terug.
Pagina 1 van 7

Mirena (1972) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (802) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (414) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (408) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (344) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (293) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!