lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

24-09-2016

Ziekte van Bechterew

Ben aan dit medicijn begonnen omdat ik onwijs veel pijn had in mijn konstpier. Dacht dat ik de spieren had verrekt met sporten maar na een jaar werd het alleen maar ernstiger. Kon op een gegeven moment niet meer lopen en werd na veel andere medicatie dit middel voorgeschreven. Doktoren waren er heilig van overtuigd dat het een hernia was, daarna was het een spierziekte. He[lees meer...]t bleek reuma te zijn. Ik had drie ontstekingen in mijn rug en eentje op mijn schaambot.. Ik durf rustig te zeggen dat ik nog nooit zoveel pijn heb gehad in mijn hele leven. Op dit moment gebruik ik het medicijn al 9 maanden en besef nu pas wat voor een kriem het is. Ik zat door alles wat er aan de hand was met mijn gezondheid in een dip en heb dus steeds vaker oxycodon geslikt voor het gevoel dat het mij gaf.. Ik voelde me én vrolijk en ik kon weer functioneren als een normaal mens. Ik zie nu al een tijdje in dat ik moet stoppen met dit medicijn, maar alle medicatie die ik heb gebruikt en die ik nu gebruik verhelpen de pijn niet. Vanaf dinsdag stap ik over op een biological genaamd Enbrel. Als dit medicijn ook zijn werk niet doet weet ik het niet meer. Ben nu de oxycodon aan het afbouwen.. Mijn school en sociale leven lijdt eronder. Heb het gevoel alsof ik mijzelf ben kwijtgeraakt. Ik heb mezelf totaal afgetakeld met het gebruik van dit medicijn. Ben het ene moment onwijs vrolijk, het andere moment wil ik mijzelf voor de trein gooien. Probeer er nu 3 per dag te slikken (begon met 3x daags 10 mg en 6x daags 5) maar heb constant huilbuien en last van angstaanvallen. Kan niet meer slapen maar ik ben dood op.. Slik nu naast oxycodon Oxazepam erbij om mezelf een beetje in rust te houden, maar dat is ook een tyfus medicijn. Ik kan niet bevatten dat deze ziekte en dit medicijn mij totaal leeg hebben gemaakt... En ik heb op dit moment ook echt geen idee hoe ik die leegte weer kan vullen. Mijn reumatoloog doet ook alsof ik 4 maar daags een keelpastille slik, het kan geen kwaad... zegt die ook alleen maar omdat hij met z'n handen in het haar zit. Als iemand ooit de behoefte heeft om eens te praten, over dit medicijn, ziekte of over het weer, let me know. Ik zal het erg waarderen.
18-09-2016

Hernia

Na verloop van tijd lijkt mijn lichaam te wennen aan de hoeveelheid en " vraagt"het om meer. Nu ineens gestopt. Mijn angstverschijnselen waren dusdanig erg dat ik overal waakzaam was en geen mensen dichtbij kon dulden. Afkicken: eerste dagen een weeïg gevoel, misselijk, veel kippevel en het voornaamste driekwart van de nacht wakker en erg onrustig. Na 4 dagen nog steeds.[lees meer...] Laat je niet verleiden door de dosering onnodig te verhogen. Neem dan beter een extra paracetamol of iets dergelijks.
27-08-2016

Wondroos

Ik kreeg een zeer agressieve vorm van wondroos. Vrijdagmiddag een klein stukje roodheid op het onderbeen en zaterdagochtend lag ik in het ziekenhuis met een half open gevreten onderbeen tot aan de knie en mijn lymfeklieren waren ook al enorm opgezet. Gelijk aan het infuus en 7 verschillende antibioticum. De pijn was niet te harden en ik heb een behoorlijk hoge pijngrens.[lees meer...] De oxycodon haalde de hoogste pijnpieken weg. Echter kreeg ik ook zenuwpijn in het onderbeen en daar helpt het middel dan niet tegen. Ik ben blij dat ik het aangereikt heb gekregen.
20-08-2016

Lage rugpijn

Zwaar trauma met gebroken rug. Effectieve pijnstiller.
11-08-2016

Lage rugpijn

Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven bij een hevige spitaanval. Ik was vrij snel van mijn pijnklachten af, maar op de tweede dag kreeg ik veel last van de bijwerkingen; dufheid, slaperigheid, maag- en darmklachten, hoofdpijn en misselijk. Ik moest ook braken. Kreeg een middel tegen misselijkheid, maar dat kon ik niet binnenhouden. Ik ben daarom ook gestopt met Oxycodon, e[lees meer...]en te zwaar middel voor mij.
08-08-2016

Oxycodon (oxycodon)

Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven na een operatie. Mijn staartbeen (stuitje) is verwijderd. Dit middel was om de pijn te verzachten. Om niet verslaafd te raken heb ik het middel maar af en toe gebruikt. Als de pijn heel erg was of wanneer ik veel activiteiten op een dag had. Ik ben tevreden over de werking. Voor mij gaf het een goed ontspannend gevoel, wat erg fijn wa[lees meer...]s, aangezien ik door de pijn nogal verkrampt kon raken. Ik voelde mij vaak alsof ik een hele fles wijn leeggedronken had. Het maakte mij heel ontspannen. Je bent dus wel minder alert, dus pas op met autorijden.
12-07-2016

Rectumkanker

Deze tabletjes zouden 12 uur moeten werken,alleen bij mij deed het niks. Maar ben er later achter gekomen waarom....de tabletjes vallen in je dikke darm uiteen. Helaas door kanker is mijn hele dikke darm weg genomen...de huisarts had hier duidelijk geen rekening mee gehouden. heb nu capsules, gaat stukken beter.
12-07-2016

Rectumkanker

Ik heb deze capusules nu al een poosje en deze werken bij mij beter als een morfinepleister of de langwerkende oxycodon. Goed middel en heb nauwelijks bijwerkingen. je merkt alleen dat het als je het wat langer gebruikt het niet 4 uur werkt, maar ongeveer 3uur. dus op tijd innemen.
Pagina 1 van 7

Mirena (1920) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (758) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (386) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (377) - Anticonceptie - eenfase