lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

12-07-2016

Rectumkanker

Deze tabletjes zouden 12 uur moeten werken,alleen bij mij deed het niks. Maar ben er later achter gekomen waarom....de tabletjes vallen in je dikke darm uiteen. Helaas door kanker is mijn hele dikke darm weg genomen...de huisarts had hier duidelijk geen rekening mee gehouden. heb nu capsules, gaat stukken beter.
12-07-2016

Rectumkanker

Ik heb deze capusules nu al een poosje en deze werken bij mij beter als een morfinepleister of de langwerkende oxycodon. Goed middel en heb nauwelijks bijwerkingen. je merkt alleen dat het als je het wat langer gebruikt het niet 4 uur werkt, maar ongeveer 3uur. dus op tijd innemen.
10-07-2016

Wervelkanaalstenose

Twee jaar geleden via MRI geconstateerd: Beklemde zenuw door compleet opgevulde neuroforamina rechtsonder in de rug (L3/L4) en vernauwing L2/L3 geven veel pijn rechtsonder in de rug met uitstraling door de rechterlies met een tintelend gevoel in de knie zodra ik begin te lopen, na 50-100 m. Bij zitten heb ik wel rugpijn, geen uitstraling; dit wordt mede veroorzaakt door ro[lees meer...]tatiescoliose. Liggen gaat prima op een Tempur matras. Paracetamol 3x1000 mg per dag werkt niet. Tramadol werkt niet. Lyrica werkt niet, bovendien veel te veel bijwerkingen. Oxycodon, de eerste week 's morgens 5 mg en 's avonds 5 mg, lichte ontspanning, maar nog steeds pijn. Tweede week 's morgens 10 mg. Wel meer ontspanning maar bij lopen nog steeds pijn. Geen inname op enkele dagen dat ik de deur niet uit ging. Evaluatie met huisarts een dezer dagen. Operatie (scoliose-spondylodese) is mogelijk maar zeer ingrijpend, en met langdurig herstel (6 maanden) en daar zie ik nog erg tegenop. Hoop is bevestigd op medicijn tegen zenuwpijn. Wil nu graag weer eens gewoon zonder veel pijn iets kunnen ondernemen (stad bezichtigen, museum bezoeken e.d.). Een dezer dagen evaluatie met huisarts. En ik ga ook een second opinion aanvragen v.w.b. operatie.
06-07-2016

Fibromyalgie

Fabrikant Gerot Lannach. G.L. Volgens de apotheek moest ik dit merk gebruiken ipv aurobindo, omdat de zorgverzekering dat eiste. Of dat waar is weet ik niet, want eerst kreeg ik wel de aurobindo. In elk geval veel bijwerkingen, te veel en ernstig om deze nog te gebruiken. Terug naar de arts om om aurobindo te vragen.
06-07-2016

Fibromyalgie

De versie van fabrikant autobindo Werkt super! Voelde alsof ik de wereld weer aan kon, wat in principe ook een bijwerking is😉 Nu van de apotheek een ander merk gekregen. G.L. Pillen ipv capsules. Moest van de verzekering, vertelden ze me. Heel veel bijwerkingen. Voel me zwak, ziek en misselijk. Niet te doen. Terug naar de arts om het oude merk weer te vragen. Ik heb a[lees meer...]al vaker last gehad van de bijwerkingen van andere merken...
09-06-2016

Morton neuroom

Ik ben 14 april jl geopereerd aan mijn linkervoet (mortons neuroom). Ook hier werd Oxycodon voorgeschreven. Vanwege allerlei complicatied (ontstekingen, gruwelijke pijn), werd er ook oxycodon 10 mg (2x daags, langwerkende variant) voorgeschreven naast de oxy 5 mg snelwerkend 4x daags plus de 1000 mg paracetamol 4x daags. Na een dag of 5/6 kreeg ik overal jeuk, krabben hiel[lees meer...]p niet of nauwelijls. Nadat ik "klaar" was met de oxycodon (na plus/minus 20 dagen uiteindelijk), had ik geen last meer van jeuk. Wel moest ik nog altijd 4x daags 1000 mg paracetamol slikken voor de pijn in mijn linkervoet (enkel, wreef en hele bovenkant tot aan tenen). Dit is doorgegaan tot 1 juni. Op 3 juni ben ik geopereerd aan mijn rechtervoet. Zelfde operatie, zelfde pijn na de operatie. Enige verschil: geen grote ontstekingen, het geneest rustig. De medicatie is ook identiek. Wat is nu het probleem? Ik word dol van de jeuk! Vooral 's nachts in bed kan ik niet eens in slaap vallen door de jeuk. Komende dinsdag heb ik mijn controle afspraak. Ik wil het volhouden tot dan. Vraag mijnerzijds: kan het zo zijn dat de bijwerkingen verergeren als je een medicijn vaker voorgeschreven krijgt? Het is cq lijkt vele vele malen erger met de bijwerkingen dan na 14 april. Help??
29-05-2016

Hernia

Wat begon met pijn in bil met zitten werd uiteindelijk hernia. Neuroloog niet happy om te opereren ivm combinatie ernst hernia en obesitas. Ik als angsthaas was daar blij mee, had het idee als ik maar eenmaal weer kon bewegen zonder pijn dan komt het goed. Dus Lyrica en pijnstillers. Diclofinac wat tramadol werd en vervolgens oxycodon 40mg 2 x daags. En nog niet kunnen lo[lees meer...]pen of staan door pijn bil naar voet. Wel kon ik weer oefeningen doen, zitten, omdraaien in bed en het beste van al douchen. Na een paar maanden gebruik begon ik last van misselijkheid te krijgen en klamme zweet. Nu denk ik dat dit kwam door gewenning en mijn lichaam mij duidelijk wilde maken van hé waar blijft mijn volgende dosis. Omdat veel van mijn klachten stonden bij Oxycodon ontwenningsverschijnselen heb ik besloten te gaan afbouwen. Hier werd ik zo ziek van dat ik besloot maar compleet cold turkey te gaan. Met afbouwen was ik toch ook al ziek. Wat een hel.... braken, misselijk, diarree, niet slapen, zweten, in en in koud en onrustige ledematen waarvan je geen idee hebt wat je daarmee aan moet. Vooral de ochtend misselijk en de nacht en avond de onrust. De rest van de dag alsof ik een marathon heb gelopen. Ik ben nu 4 dagen bezig en hoop zometeen af te zijn van de misselijkheid waardoor ik begon met afbouwen. Wel weer meer pijn door hernia. Mijn advies denk niet 3 keer, maar wel 10 keer na voordat je dit medicijn neemt.
19-05-2016

Artrose

en ik heb een (goedaardig) gezwelletje op de neuroplexus in mijn heup. Al 20 jaar heel veel pijn en kan beperkt lopen. Gebruik van medicijn zorgt dat ik weer iets mobiel ben. Bijwerkingen zijn ernstig, maar pijn is erger.
Pagina 1 van 7

Mirena (1905) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (741) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (379) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (371) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (332) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (285) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (265) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op 2 toegangskaarten voor
de Historische Grand Prix in Zandvoort
op 2, 3 of 4 september.

Als je meer wilt weten over deze Grand Prix, klik dan hier!

Historische Grand Prix in Zandvoort