ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

17-04-2017

Hernia

voor pijn helpt het goed, maar ga nu uitzoeken en overleggen of ik niet te veel bijwerkingen heb. op het moment depressief, veel huiduitslag, idee hebben dat je adem stokt, ben ook apneu patient.
17-04-2017

Polyneuropathie

13-04-2017

Rugklachten

Sedert 2008 zware rugpijn. Gebeurde tijdens mijn werk als aan huis verzorgende. Patiënt van 123 kg, uit bed, in douche, in rolstoel (was half verlamd). Reeds sinds 6 jaar ervoor veel last. 2 rug operaties : geen hulp. Andere behandelingen (infiltraties, denervaties, enz..) niet geholpen. Nu neem ik 4 x 2 Oxycontin /dag, en ook nog pleisters. Is heel veel weet ik ook, maa[lees meer...]r anders lig ik de godganse dag in bed of sofa. Rugspecialist zegt zelf dat er momenteel niets anders aan te doen is, dan pijnstillers te gebruiken. Ben in principe wel dik TEGEN, maar is beter dan te leven als een plant. Bijwerkingen: gewichtstoename, duizeligheid, sporadisch hoofdpijn
13-04-2017

Hernia

Paracetamol werkte niet meer (10 maal 500mg) in afwachting onderzoek neuroloog, ziekenhuis. Zeer lange wachttijd voor onderzoek, na onderzoek (mri scan) pijnpoli, terug neuroloog etc. duurde 8 maanden, nog geen behandelplan. Ernstig verslaafd geraakt. Door psychiater specialist (NPI,amsterdam) afgeraden combinatie Oxycodon met Venlafaxine. Te laat: 6 dagen afkickkliniek. E[lees meer...]en voorbereide en uitzichtloos geplande zelfmoordpoging, politie, ambulance, crisisopname ggz. Zeer veel last van al behandelde ptss klachten (emdr). benauwdheid, hartklop, nachtmerries, zijn weer ernstig terug gekomen. Groot gevaar! Bijwerkingen: verstoppingen, depressie, verslavend, niet functioneren, veel spanningsproblemen, uitzichtloosheid, zelfmoordpoging, ken mezelf niet meer terug.

Pijn (algemeen)

was die dag geopereerd en had wat pijn, maar kan geen diclofinac of andere pijnstillers verdragen (een afwijking in mijn DNA gevoelig voor bepaalde medicatie dat een vergiftiging kan veroorzaken omdat mijn lichaam daar niet goed op reageert, was toen nog niet bekend). paracetamol hielp niet dus kreeg ik 1 pil voordat ik naar huis ging. Ik heb het geweten toen wij onderwe[lees meer...]g naar huis gingen en toen we thuis waren. Zo ontzettend beroerd en ziek geweest dat ik echt dacht dat mijn lichaam was vergiftigt (blijkt later ook te zijn, maar dat konden zij toen nog niet weten) en ook denkend dat mijn laatste uur had geslagen. Bijwerkingen: beroerd, misselijk, draaierig, hallucineren, beven over het lichaam, zweten, tegen flauwvallen aan,braken, denken en voelen dat je letterlijk vergiftigt bent. Durfde dus niets te zeggen bang om als aanstelster uit gemaakt te worden. Heeft een aantal dagen geduurd, maar voor mij NOOIT meer oxycodon

Polyneuropathie

Last van zeer moeilijk genezende plekken op voet, diabetische neuropathie, zeer pijnlijk, na bezoek spoedeisende hulp werd oxycodon voorgeschreven. Na een week braaf slikken kwamen er tal van klachten bij, wazig denken, verstopping darmen, misselijk, geen eetlust, toename pijn enz. Door het gebruik van vele medicijnen, o.a. acenocoumerol kreeg ik een maagbloeding erbij, op[lees meer...]name ziekenhuis, de pijn was zo ondragelijk dat ik wilde sterven, 5 mensen met witte jassen om mijn ziekenhuisbed. Ik wilde van alle slangetjes worden losgekoppeld en geen medicijnen meer. Ik mocht thuis sterven. Mijn stiefzoon heeft alles voor me geregeld. Ziekenhuisbed in huis, natuurlijke pijnstillers, amitriptylinecreme 10 %, pea pure ( werkzame stof = palmitoylethanolamide , 100 % ). Verder cannabisolie van de transvaalapotheek uit Den Haag, genaamd bediol-olie. Deze bevat 2 % CBD en 1.3 % THC. Bloedverdunners, acenocoumerol is ontstaan uit het middel warferine, deze heeft practisch dezelfde chemische structuurformule als rattengif en geeft bij langdurige inname verhoogde kans op maag en darmbloedingen. Deze heb ik vervangen door wilgenbastcapsules (salicylzuur), pure chocolade, kiwi's, gedroogde vruchten. Deze werken alle bloedverdunnend en werken minder vertragend op mijn wondgenezing dan acenocoumerol. De amitriptylinecreme is verkrijgbaar bij de apotheek via doktersrecept. Bijna alle natuurlijke middelen worden niet vergoed door het ziekenfonds. Het kost wat maar ik leef nog en knap flink op na het stoppen met alle medicijnen. Zelfs mijn wond geneest wonderlijk goed tegen alle verwachting van medici in. Mijn pleegzoon doet aromatherapie en maakt zelf wondgenezende olie, iets met goudsbloemolie, castorolie, mirre, frankinsence, rozemarijn enz, geheime formule.

Oxycodon (oxycodon)

Buiten dit middel neem ik ook eventueel oramorph in, dit kan ik 6 x per dag doen. Ik heb een neurostimulator en buiten dat dus medicijnen. Ik neem op geleide van de pijn medicatie in, soms is dat 40 Mg oxycodon en 60 Mg oramorph per dag, soms is dit 20 Mg oxycodon en 20 Mg oramorph. Pijn is wisselend, dus m'n gebruik ook. Wil wel zeggen dat als de pijn te erg is dit ook n[lees meer...]iet helpt, plat liggen en niks doen is dan het beste medicijn. Darmwerking is nu wel verminderd, neem hier dagelijks zakjes movicolon voor in.

Rugpijn

Ik heb eind januari 2016 na een spoedopname met helse buikpijnen en helse rugpijn oxycodon voorgeschreven gekregen. Uiteraard was ik na opname nog volop in het ziekenhuis aanwezig voor onderzoeken wat de pijn veroorzaakte. Na reeks onderzoeken bleek mijn baarmoeder na 4 voldragen zwangerschappen het niet fijn te hebben, tenminste er werd gedacht dat dat de reden was. Later[lees meer...] kwamen we terug op mijn sterilisatie in Oktober van 2015, via een kijkoperatie. Mijn baarmoeder bleek geraakt te zijn en daardoor bleek ik zenuwbeschadigingen te hebben. Het heeft lang geduurd voordat er bekend werd dat mijn baarmoeder geraakt was tijdens de kijkoperatie, maar verklaarde wel waarom ik al sinds de kijkoperatie erge buikklachten had en deze ook van kwaad tot erger werden. Uiteindelijk moest in september 2016 mijn baarmoeder verwijderd worden, omdat de beschadigde zenuwen van mijn baarmoeder constant pijn door gaven, helse pijn. Ik ben door die pijn ook 3 maanden gewoon echt ziek geweest en op bed gelegen in de woonkamer, omdat ik niks meer kon door de vreselijke pijn. Ik slikte toen 75mg oxycodon per dag voor mijn operatie!!! Na mijn operatie kon ik na 3 weken afbouwen, maar mijn rugklachten die ik over heb gehouden na verkeerde houdingen aannemen toen ik zoveel pijn had in de buikstreek, slik ik nu 20 mg per dag. Het heeft met mijn buikklachten goed geholpen tegen de hevige pijn, maar door de 75mg was ik echt een zombie en icm ziek zijn is dat niet leuk maar goed, beter dan hele erge pijn hebben. Nu met de 20 mg per dag minder last van bijwerkingen. Enige bijwerkingen die ik blijf houden zijn jeuk en met name rug en gezicht (vaak bij mijn neus?), slaperig/dufjes, en helaas de allerbekendste obstipatie! Hoewel dat minder is met 20mg dan 75 mg. Hoop er wel binnenkort vanaf te zijn, want het is ondanks dat het bij mij goed werkt tegen de pijnklachten niet de oplossing en toch een heftig medicijn. Ik slik overigens 2x per dag 5 mg, dus in totaal 10mg per inname en dus 20mg per dag maximaal.
Pagina 1 van 7

Mirena (1965) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (795) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (408) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (403) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (342) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (293) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!