Oxycodon

oxycodon

Hernia (42 meningen)
Lage rugpijn (21 meningen)
Artrose (14 meningen)
Pijn (algemeen) (12 meningen)
Rugklachten (11 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (10 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Gewrichtspijn (6 meningen)
Polyneuropathie (4 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (3 meningen)
Ziekte van Bechterew (2 meningen)
Wervelkanaalstenose (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)
Niersteen / -stenen (1 mening)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

20-06-2019

Hernia

Gekregen ivm ernstige zenuwpijn in mijn been na een herniaoperatie die overigens wel goed gelukt is. Zenuw was zo beschadigd en dat gaf hele erge pijn. Niks hielp behalve de oxycodon 5 mg, mocht 2xdd 10 mg maar heb aldoor 1x per dag 5 mg genomen ivm angst voor verslaving, het haalde niet de hele pijn weg maar wel de scherpe kantjes eraf. Verder geen bijwerkingen.
19-06-2019

Oxycodon (oxycodon)

Hallo lieve mensen, ik was precies een jaar geleden opgenomen in het ziekenhuis vanwege een zware astma aanval. Ik ben uiteindelijk op de IC terecht gekomen. Ze moesten een slagader infuus aanleggen om de bloeddruk constant op te kunnen meten. Helaas hadden ze mij zodanig vaak moeten prikken (voor het bloedgas) dat ze die slagader infuus nergens anders konden aanleggen [lees meer...]dan in mijn lies. Ze zijn toen begonnen t prikken in mijn rechter lies en terwijl ze aan het prikken waren voelde ik allemaal schokken in mijn Been. Na 8 keer geprikt te hebben zat hij er eindelijk in. Gelijk daarna werd mij verteld dat ze nog zoiets moesten aanleggen in mijn linker lies (dat zou zijn om de medicatie via dat infuus in te kunnen brengen) . Ik wist al niet wat mij allemaal overkwam en ik voelde mij al zodanig gemarteld door wat ze mij hadden aangedaan met die 8 prikken waarvan 7 x mis en steeds maar weer porren in mij. Ze hebben toen 3 x in mijn linker lies geprikt en weer voelde il die gekke schokken in mijn been. De 3e keer heb ik gegild en gezegt dat ze moesten kappen. Dat hebben ze toen ook gedaan en uiteindelijk hebben ze toch een infuus in mijn arm geprikt voor dat infuus. Ik gebruik nu precies een jaar later nog steeds deze medicatie voor zenuw pijn: Oxycodon 20 mg ochtend en 20 mg avond langwerkend Oxycodon 4 tot 6 maal daags 5 mg kortweekend Gabapentine 900mg ochtend 900 avond Amitrypteline 25 mg ochtend Ik gebruik nu zo een 8 maanden een tens apparaat en ik durf wel te zeggen dat de tens apparaat de scherpste pijn wegneemt. Ik heb een qutenza behandeling (chilipeper pleisters) gehad maar dat vind ik zo heftig dat ik die behandeling nooit meer wil. Ik krijg volgende week woensdag mijn 2e ketamine behandeling , deze behandeling is een hele heftige ervaring maar ik denk wel dat het iets doet. Ik denk dat de heftigste pijn wat langer weg blijft. Ik weet het gewoon nog niet zeker maar daarom ga ik de 2e behandeling proberen. Tot slot, Alle medicatie en pijn maakt je een heel ander mens, De medicatie diet zoveel met je gedachtes en denkwijze. Ik kan mijzelf soms niet meer herkennen. Ik ben vanaf het ziekenhuis tegelijk begonnen aan de zenuw pijn medicatie dus ik durf niet te zeggen wat welk medicatie precies doet met mij. Groetjes T.
10-06-2019

Oxycodon (oxycodon)

Mijn wervels zijn versleten en kreeg daardoor oxycodon Eerst 5 mg 2x daags retard na maanden gebruik fentanyl pleisters drie weken later enorme buikpijn verstopping enz Terug naar oxycodon op gebouwd tot 8 tabl 5mg per dag 2 retard 6 kortwerkend verstopping bleef pijn van wervels over Enorme buikpijnen verstoppingen meerdere malen ziekenhuis nu coldturkey af kicken Puur he[lees meer...]l Ben nu 4 weken bezig echt een hel
30-05-2019

Artrose van de wervelkolom

28-05-2019

Spierreuma

Alhoewel de pijn redelijk wordt onderdrukt, na enige belasting komt de pijn als doorbraakpijn direct terug en moet ik gaan liggen om de pijn weer te doen zakken. Ernstiger is dat er op geen enkel moment door medisch personeel gewezen werd op de ernstige kans op verslaving, gewenning en daardoor de kans op overdoses die dodelijke gevolgen hebben (zie America, waar deze d[lees meer...]ruk, samen met Fentanyl, nu de ernstigste oorzaak zijn van drug overdoses).
22-05-2019

Lage rugpijn

Enige tijd geleden een ruggenwervel gebroken. Daarna eerst oxycodon daarna morfinepleisters. Pleisters werkten nauwelijks en daarom ben ik gestopt. Kreeg erge afkickverschijnselen en daarom over op 10 mg pleister. Nu weer gestopt -al drie weken geleden- en het is net alsof de afkickverschijnselen steeds erger worden. Ben heel erg onrustig, steeds bang om te vallen, gee[lees meer...]n concentratie, vreselijk veel transpireren. Kan de hele dag wel in bed liggen en kom negens aan toe. Afspraken kom ik niet na, want dat kan ik niet. Verder enorm trillende handen, erg afgevallen, en vreselijk moe. Alles is me te veel. Vraag me af hoe lang dit nog duurt want ik wil absoluut niet meer aan die pleisters beginnen.
08-05-2019

Botbreuk

Ik kan er kort over zijn, het is enorm verlichtend, lichamelijk én geestelijk als je veel pijn hebt maar mijn god wat een troep. En zeer verslavend. Afkick is hels: angst, paniek, zweten, kramp, slapeloosheid, onrust etc. En dat kan best lang duren afhankelijk van dosering en tijd dat je het gebruikt. Vraag je arts om een alternatief als het kan.
08-05-2019

Prostaatkanker

Heeft bij een erg goede werking met weinig of geen bijwerkingen
07-05-2019

Wervelkanaalstenose

In 2017 ben Ik geopereerd aan cervicale stenose en heb 2 kunstof wervels gekregen vanuit de neurochirurg kreeg Ik oxycodon 4x dgs 1 tablet 5 Mg heb veel zenuwpijn en het onderdrukte de pijn Ik ben nu zover dat Ik op 2x per dag 1tablet zit maar Ik wil er vanaf je bent gewoon verslaafd aan die troep Ik lag te shaken op de bank voelde me inwendig zo onrustig ontwennings ver[lees meer...]schijnselen echt vreselijk Ik moet er door heen zegt de pijnbestrijding en de neuroloog Ik ga nu proberen naar 1 tablet per dag als Ik het had geweten was Ik er nooit aan begonnen. Dan maar pijn maar dit is niks echt verslavend als je er 1 neemt dan met een half uurtje voel je je weer goed. Ik gebruik kortdurende oxcycodon
02-05-2019

Oxycodon (oxycodon)

Lieve Allemaal ik gebruik 4 maal daags kort werkende 10 mg oxycodon. Voor onverklaarbare pijnen ze denken zenuwpijn rug. Arm Het werkt goed veel geprobeerd pijnpoli niets helpt. maar sinds kort overal onverklaarbare pijnen Ik had altijd al last van mijn rug overal spierpijn maar lijkt wel steeds erger te worden. Nu reumatoloog pieker me gek over wat kan het zijn. Twee [lees meer...]weken terug besloten om eens te kijken of dit misschien door de oxycodon komt, dat mijn lichaam nu pijnsinjalen geeft omdat mijn lijf om meer vraagt dat idee heb ik. Of ik moet wel een heel ernstige spierziekte hebben. Gek van gepieker wat ik mankeer. Alles is zo onzeker en slik me gek aan pijnstillers. Nu afbouw. Dat is werkelijk waar de HEL! Ben heel wat gewend maar dit gun ik niemand toe. Het is letterlijk lichamelijk afkicken en geestelijk ben ik een wrak. Ik ben van mening gebruik dit niet iedere dag alleen in nood. Je wilt dit niet geloven want dit pilletje helpt je zo goed toch? Zorg dat je niet afhankelijk wordt hiervan en neem het alleen in nood. Ik werd gek van de pijn en nog en besloot om het uiteindelijk maar stabiel te houden door 4 x daags 10 mg te slikken. Dat hielp ook aardig . maar het is ook verstandig om naar lichaam te luisteren dan te verdoven om door te kunnen gaan. en als, doe het dan om de dag of niet altijd of kleine hoeveelheden dan raakt je lichaam niet te snel verslaafd denk ik uiteindelijk. Ik ben nog bezig met mijn onderzoek naar dit bijzonder duivelspilletje. En ja ik ben van mening soms heb je het echt nodig maar bij deze kan het niet elke dag., of in ieder geval niet veel, en helpt het je niet meer ga niet op een hogere dosis zitten laat je lichaam even ontwennen en neem dan zo nodig Dan maar met pijn soms en soms even kunnen verdoven dat is het beste denk ik. Verder leef ik met ieder mee die elke dag moet leven met pijn. Valt niet mee!! Sterkte en wees zuinig op jezelf en je lijf uiteindelijk is het allemaal troep natuurlijk
13-04-2019

Heupslijtage

Heup operatie
11-04-2019

Oxycodon (oxycodon)

Gisteren nog gebeld met mijn zus en deze zei gelijk ik heb mijnoxycodon gelijk weggegooid,ik reageerde daarop,op en in de media word gesroken dat iedere mg oxycodon verkeerd is,men heeft het over een(overdosis)een specialist kan tot 600 mg per dag voorschrijven of 500mg,of 400 mg,of 300 mg of 250 mg,dat is eigenlij teveel als men over een overdosis praat is dat meestal va[lees meer...]naf 300 mg per dag en meer. En zo dient de media met dit soort medicatie om te gaan(zich niet te branden aan het geven van een verkeerde conclusie!Als men het heeft over een overdosis, gaat men al de kant uit van degene die al andere dingen hebben gebruikt zoals cocaine of heroine e.c.t. Men moet mensen niet onnodig in de war gaan brengen met dit soort,ondegelijk onderzoek of suggesties van....?!,daar zijn de specialisten en de artsen voor nodig,altijd! Bij ieder patient is dat weer anders,elk persoonis nu eenmaal uniek en een ieder heeft weer een ander medische aanpak nodig.Laat de media zich eerst eens goed laten informeren door specialisten of artsen,want en krant en en andere media producten kunnen zich daar geen oordeel over vormen.Hoe men aan het bericht kpmt staat niet vermeld de bronnen worden niet door meer dan 100 artsen of specialisten onderstreept. Maar als men als arts of specialist een te hoge dosis voor schrijft,moet daar eerst men de patient over worden gesproken!Er is ook een medicijn dat de naam draggt diclofinac ook een zware pijnstiller ,als men dat voorgeschreven heeft gekregen en later blijkt dat jhet ernstige bijwerking geeft en gaf dan adviseert de specialist en de arts om daar onmiddelijk mee te stoppen.Voor de patienten hun eigen gezondheid.En dat dient ook te gebeuren met elk medicijn middel.Maar geen rapportage,s in de kra nt of de televisidaar zijn de specilisten en de artsen voor verantwoordelijk,en de patienten geven meestal zelf al aan,of een medicijn een probaat middel is tegen de kwaal. Dit was mijn mening en uitleg over het gebruik van oxycodon,wat in het lichaam omgezet wort in morfine,en een teveel van dat middel zal altijd schadelijk zijn,doch dat geldt voor vele medicijnen en andere oorzaken waarom patienten medicatie krijgen OFch ook daar gaan patienten en de specialisten en artsen met elkaar over in gesprek. niet nodig hebben. Met zeer vriendelijke groeten en een fijne dag toegewenst R.
09-04-2019

Lage rugpijn

Medicijn helpt redelijk tegen de rugpijn, (en andere lichte gewrichtspijnen vooral wegens mijn leeftijd) maar ik vind de inwerking op de psyche zeker zo belangrijk. Ja, het versuft een beetje, maar het is een aangename versuffing: ik kom ervan tot rust -- een rust die vele uren aanhoudt en die je onverschillig maakt wat die pijn betreft. Dit aspect is zeker van[lees meer...] wezenlijk belang, want pijn is een vreemd iets. Ieder beleeft het anders, maar voor mij is dit een heel goed middel. Als ik zo die - somtijds vreselijke verhalen van anderen lees, wordt ik treurig. Beste mensen, mede-lijders, het ga jullie goed hoop ik en als ik kon toveren, zou ik alle pijn willen wegnemen. Sterkte, Albert.
07-04-2019

Chronisch pijnsyndroom

In september begon de pijn. Ik had door plasmedicatie jicht ontwikkeld. Met kuren ging het over, maar de pijn bleef en werd erger. In december kon ik bijna niets meer en vroeg om pijnstilling. Ik begon met 5mg snelwerkende. Omdat ik het middel kende wist ik van de verslavende werking maar alles was beter dan de pijn. Nu zit ik, officieel , op 40mg per dag. Maar ik ben zel[lees meer...]f met afbouwen begonnen. Op dit moment zit ik op 20 mg maar het is bijna niet te doen. In de ochtend neem ik 15mg en 's middags 5mg in combinatie met naproxen 500mg. Afkick verschijnselen heb ik nauwelijks omdat ik het heel langzaam afbouw. Maar de pijn maakt het dat ik inmiddels weer denk aan opbouwen. Ik Zou graag willen weten wat ik ipv oxycodon ook zou kunnen nemen.
30-03-2019

Artrose van de wervelkolom

Ik heb artrose in de lage rug en sinds kort ook nekartrose Ik leed voor de oxycodon veel pijn en zakte gewoon door mijn benen en soms kon ik niet meer bewegen ,heb een aantal pijnstillers gehad maar die werkte niet , met oxycodon kwam ik pijnloos door de dag ,alleen nu begint langzaam de werking te verliezen ,Ik slik s,morgens 30mg en s,avonds 40mg meer mag ik niet van d[lees meer...]e huisarts en de specialist. Ik ben er wel dikker van geworden en onregelmatige slaap en overdag snel moe. maar zolang ik het volhoud zonder al te veel pijn doe ik verder niks, ze kunnen ook niks meer doen alleen operatie maar de dokter zei dat dat helpt is ook 50/50 en dan zetten ze mijn rug vast, dat wil ik niet dus blijf ik deze tabletten slikken totdat ze met iets beters komen. dit was mijn verhaal over de Oxycodon
24-03-2019

Hernia

maagpijn niet kunnen ontlasten zeer harde ontlasting heel duf moest langer nadenken bij alles wat ik doe en heb ze maar 2 dagen geslikt ik hoef ze niet meer gelukkig binnenkort de operatie voor mijn nekhernia ik mocht 4 tot 6 kort durend en 2 langdurende per dag

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (501) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum