lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

05-02-2017

Peesontsteking schouder

Na barbotage schouder veel pijn, dus naast nsaid ook oxycodon omdat tramadol niet genoeg werkt. Pijnstilling behoorlijk goed maar zeer frequent braken waardoor het onhoudbaar wordt om dit te blijven gebruiken. Daarna fentanyl pleisters gekregen om wat minder misselijk te zijn. Fabrikant Lannacher.
01-02-2017

Dikkedarmkanker

Slik sinds 25 januari oxicodon in verband met leverpijnen die ik had vanwege verdere leveruitzaaiingen en het helpt mij uitstekend. Alleen koorts en zweetaanvallen als bijwerking. Nu minder gebruik 2 maal daags in plaats van 4 maal daags.
15-01-2017

Osteoporose/botontkalking

Heb sinds 8 jaar osteoporose wat langzaam erger wordt, na eerst van alles geprobeerd te hebben paracetamol met codeine, naproxen, ibuprofen de hele rataplan van geneesmiddelen, die zg goed werken tegen deze pijnen. Ondertussen ben ik al 8 cm ingezakt. Om een lang verhaal kort te maken: de eerste keer dat ik oxycodon kreeg voorgeschreven zal ik niet gauw vergeten. Ik ben [lees meer...]begonnen met 3 maal per dag 10mg retard wat al een feest was, in de loop der jaren was de pijn niet te onderdrukken met deze 10mg 3 maal daags! Toen kreeg ik 20 mg 3 maal daags wat lange tijd goed ging, maar in verloop van tijd drong de pijn hier ook doorheen en nu mag ik 2 maal daags 30 mg met aanvulling indien nodig met 10mg of 20mg. Ik wil zolang mogelijk zelfstandig blijven en geen apparatuur gebruiken wat met tot nu toe lukt! Bijwerkingen zijn iets minder : ben wat suffer en de ontlasting moet geholpen met zakjes laxa! Al met al ben heel tevreden over Aurobindo en kan het absoluut niet missen
24-12-2016

Lage rugpijn

bij een ruggenprik ging het mis en werd er een zenuw geraakt, nu ben ik ruim een jaar verder en maak steeds kleine vooruitgang. Ik kan moeilijk lopen en kan niet meer fietsen en tillen. De oxi help redelijk bij de pijn, maar heeft toch een grote invloed op mijn leven. Ik was altijd een vrolijk en levenslustig persoon, maar nu moeilijk te motiveren en liever alleen omdat ik[lees meer...] me toch moeilijk kan concentreren op wat er gebeurd of wat mensen zeggen.
15-11-2016

Artrose van de wervelkolom

Het was prima spul werkte goed en ik voelde mij er top bij vooral met een wijntje, maar toen de pijn minder werd, wilde ik het prettige gevoel niet kwijt en slikte door met als gevolg dat ik erge last kreeg van stress en depressie. Ik werd snel kwaad, ging dan vreselijk uit mijn stekker, mijn gezichtsvermogen was niet goed vooral in het donker. Ben nu gestopt, gezichtsver[lees meer...]mogen heeft zich hersteld. Ga niet meer uit mijn stekker, kortom ben aan het afkicken, maar het gaat goed en wordt weer dezelfde van voor het gebruik.
12-11-2016

Artrose

Ik zit vanaf 4-1-2016 thuis in de ziektewet, met veel pijn in de onderrug en tintelingen in mijn rechter been. Naar de fysiotherapeut gestuurd door de huisarts en diclofenac zetpil gekregen, want van pillen krijg ik jeuk. 1 week volgehouden, maar de pijn werd alleen erger. Teruggegaan naar de huisarts, die stuurde me door om een MRI scan te laten maken. Uitslag: een hernia[lees meer...] en artrose, dus naar de neuroloog toe en die propte me weer met diclofenac(meer mg) vol en extra paracetamol ( 4x daags 1000 mg). De pijn bleef aan, van de artrose en de hernia moest met rusten genezen. Van de neuroloog naar de pijnpoli gestuurd en daar enkele behandelingen gehad. Dat hielp een paar weken, maar niet echt. Toen werd er oxycodon( 2x daags 10mg) voorgeschreven, na 2 dagen had ik last van misselijkheid ,beven en trillen, hoofdpijn, verstopping, jeuk, overgeven, zwetend wakker worden in de nacht. Ik zit nu ruim 8 maanden aan de oxycodon, ben nu aan het proberen om er af te geraken van dit spul, dit valt erg zwaar. Mijn gezin lijd er erg onder, ik herken mezelf niet meer, stemmingswisselingen en constant ruzie, met hele heftige drift buien, met erna een gruwelijk schuldgevoel, wat ik heb veroorzaakt. Ik weet het niet meer, maar weer eens met de huisarts gaan praten. Ik moet er vanaf, anders is mijn huwelijk van 30 jaar naar de klote? GRT
11-11-2016

Chronisch pijnsyndroom

In het begin dat ik de Oxycodon had genomen, dacht ik top spul! Ik voelde mij super. Helaas was dit van korte duur. Ik wilde eigenlijk meer. Omdat ik niet meer wilde leven. Ik wilde dood. Ik werd om iedere dingetje boos. En zocht meest van de tijd ook ruzie als mij iets niet aan stond. Ik was toen zo boos dat ik mijn medicatie weg gegooid had. En vaak huilend op bed lag[lees meer...]. Mijn ouders hebben de dokter toen gebeld. Omdat ze niet meer wisten wie ik was. Toen het medicijn eenmaal uit werkte. Voelde ik mij erg gespannen maar ook relaxt. Ik wist op dat moment ook niet wat ik gedaan had. Mijn ouders hebben mij toen alles vertelt. Ik schrok hier van. Ik heb dit toen ook gehad met de: Arcoxia, Oxycontin
08-11-2016

Complicatie na operatie

Wees alert je kan er zeer snel goed beroerd van voelen. Ik had last van: acute misselijkheid met braak neiging, later hoofdpijn.
Pagina 1 van 7

Mirena (1944) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (786) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (402) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (394) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (337) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!