lees de ervaringen

Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Hernia (8 meningen)
  • Zenuwpijn (8 meningen)
  • Clusterhoofdpijn (3 meningen)
  • ...

Pagina 1 van 2

05-03-2014
Man (44) - Zenuwpijn

Tevredenheid over:
Ik heb een zenuwpijn in mijn nek wat zo erg was dat ik niet eens kon zitten. Het straalde uit via mijn schouder naar bovenarm en zo naar mijn pols. Na eerst lyrici te hebben geprobeerd over op oxycodon,eerst lagere dosis maar na nog steeds veel pijn 2x daags 20 Mg . Na dit 2 dagen te hebben geslikt kreeg ik erge jeuk over mijn hele lichaam, verder veel slaap[lees meer...], moe, en erg moeilijk plassen. Toch maar naar de huisarts, ze concludeerde dat dit een overdosis was, mijn lichaam reageerde niet goed op deze hoeveelheid. Nu slik ik 3 à 4x per dag oxycodon 5 Mg met 1x per dag oxazepam 10 Mg, die ik pak voordat ik naar bed ga. De grootste pijn is wel weg maar het blijft wel op en af gaan, ik ben benieuwd hoe het zal gaan na het stoppen van de medicijnen. Moet komende week weer naar neuroloog en intake pijnbestrijding.
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

27-02-2014
Vrouw (34) - Zenuwpijn
Algehele tevredenheid: 5

Tevredenheid over:
Ik heb diverse medicijnen geprobeerd tegen te verschrikkelijke zenuwpijn in mijn been die ik heb van mijn hernia. Zoals de Tramadol en gabapentine. Uiteindelijk kreeg ik dit middel en eindelijk verdoofde het de pijn. Dit gebeurde ook meteen. Enige bijwerking is dat je suf wordt, maar dat had en heb ik er heel graag voor over. Ik slik het in combinatie met de gabapentine[lees meer...] (300mg) en 3 maal daags 1000 mg paracetamol.

02-02-2014
Vrouw (61) - Zenuwpijn
Algehele tevredenheid: 1

Tevredenheid over:
Ik heb al een 2 jaar oxycontin gebruikt voor beknelling in de onderrug, veroorzaakte hevige zenuwpijn in de benen. nu krijg ik sinds 23-01-2014 oxycodon 10 mg, en ineens weer die erge pijn terug. had gelukkig nog oxycontin in huis, heb dat genomen, er werd gezegd dat het middel Oxycodon precies hetzelfde was als oxycontin. niet dus, kreeg erge ontwennings van het middel, m[lees meer...]oet dit dus nooit weer. dan zelf maar betalen, ben wel benieuwd wat mijn arts er van zegt. was een goedkoper middel wat wel betaald werd door de verzekering en ocycontin niet meer.

31-01-2014
Vrouw (40) - Hoofdpijn
Algehele tevredenheid: 2

Tevredenheid over:
zodra de dosis werd verhoogd werd de pijn minder, maar na een paar maanden komt de pijn terug. de dosis werd weer verhoogd, weer een tijdje minder pijn en na een paar maanden komt de pijn terug. dus de dosis moet steeds verhoogd worden, maar op een gegeven moment kan je niet meer normaal funtioneren (moe, warrig, angstaanvallen, onzeker etc)

21-12-2013
Man (28) - Hernia

Tevredenheid over:
Ik heb een aantal maanden oxycontin en oxynorm gebruikt vanwege een dubbele hernia en tramadol totaal geen effect had. Als pijnbestrijding was het aardig effectief, maar ik werd er wel suf van en kon me nergens op concentreren. Ik nam 4X 20mg oxycontin per dag en als ik naar de dokter of ergens anders heen moest extra oxynorm. Dat het verslavend werkte merkte ik na een we[lees meer...]ek of 5-6. Wanneer ik mn dosis te laat innam begon ik me niet lekker te voelen, beetje grieperig. En toen ik eenmaal geopereerd was heb ik het over een week of 4 geleidelijk moeten afbouwen. In die periode sliep ik heel slecht, met name door veel onrust in mijn benen. Samengevat: effectief tegen pijn, maar lichamelijk erg verslavend.

13-12-2013
Man (32) - Nek- / rughernia

Tevredenheid over:
in oktober 2010 werd een rughernia 4 a5 e werfel bij mij geconstateerd ,kon niet meer lopen en kreeg dyclofenac20mg ,lyrica 10 mg ,oxicodon 10mg en omeprasol 40mg voor geschreven naar ziekenhuis waar ik begin december ben geopereert na de operatie ,fysiotherapie en herstel van 4 maand ging het de goede kant weer op had geen pijn meer en was met de medicijnen gestopt . [lees meer...] ben mei 2011 weer rustigaan begonnen met een nieuwe baan en januarie 2012 schoot het me weer in mn rug gevolg ziektewet nieuwe hernia 2 a 3e werfel na bezoek aan huisarts kreeg ik oxicontin 10mg 4 x daags 2 tabletten ,diazepam10 mg, amitriptyline 10 mg 4x daag 1 tableten en 1x omeprasol 40mg voor geschreven ik heb het bijna 2 jaar gebruikt, int begin had ik veel last van hallucinaties, angst aanvallen en viel ik zo 2 uren weg van de wereld een onwerkelijke wereld wat ook invloed had op mn gezin later heb ik fysio/ergo therapie ,dryneedling ,revalidatietraject gehad maar desondanks doen de medicijnen zn werking niet meer ik heb 24/7 pijn in de onderrug , vanaf knieen dove, koude, pijnlijke gevoeloze benen tot aan de tenen waarbij vanuit mn onderrug tot aan mn hakken vreselijke kramp gevoel heb in mn achter benen . stijve spieren in nek ,schouders rug door verhouden tegen de pijn hiervoor ga ik weekelijks naar een masseuse die door middel van siathu en ander vormen van massage de pijn iets kan verlichten . maar helemaal weg ,is de pijn nooit . ook ben ik weer bij een neuroloog en neurochirurg geweest maar deze durven helaas niet te opereren en weten niet wat ze er aan moeten doen ik word van het kastje naar de muur gezonden int ziekenhuis omdat ze niet weten wat wat ze er uberhauft aan kunnen doen wie weet ,of heeft nog tips of sugestisch wat ik verder nog zou kunnen doen om mijn pijn te verlichten

29-11-2013
Vrouw (58) - Hernia
Algehele tevredenheid: 5

02-11-2013
Man (58) - Artrose van d...
Algehele tevredenheid: 2

Tevredenheid over:
Er is OxyNorm en Oxyycodon. Bij Oxynorm heb ik geen last, maar met het goedkopere medicijn Oxycodon heb ik veel last van slapen op de meest verkeerde momenten op de dag. Ook heb ik bij Oxycodon behoorlijk last van evenwichtsstoornissen, soms tot het vallen toe. Dit kan ik niet hebben daar ik een zeer ernstige osteoporose heb, behorende bij de 2% van de Nederlandse bevolkin[lees meer...]g met de meest ernstige en agressiefste vorm. Bij een hoestbui kan ik mijn ribben breken. Door een valpartij na inname van Oxycodon heb ik 6 ribben gebroken. Lekker spul hoor.

01-11-2013
Man (60) - Hernia

Tevredenheid over:
Na wortelblokkade werd oxycodon voorgeschreven; 2 x per dag 40 Mg. Daarnaast gebruik ik 2 x per dag 75 Mg lyricia en 4 x per dag 1000 Mg paracetamol.bijwerkingen zijn obstipatie en jeuk. Ik ben nu, na twee weken, begonnen met het minderen van de oxycodon. Herstelproces gaat langzamer dan ik had gehoopt. Kan nu kleine stukjes lopen zonder rollator. Nog veel pijn door uitst[lees meer...]raling in linkerbeen.

13-09-2013
Vrouw (50) - Hernia

Tevredenheid over:
Sinds 4 weken aan de Oxycodon, sinds operatie 5 sept. hernia L4l5 van 2x 10mg naar 2x5 mg. omdat ik toch wel gek werd van de bijwerkingen (suf, loom, jeuk, oorsuizen, hartkloppingen, zweten), en de oorzaak van mijn pijn is weggenogem van 2 x p.dag 5 mg. naar niks meer. Afkickverschijnselen: onrust in benen, armen, tintelingen, zweten, koud, misselijk, algeheel naar gevoe[lees meer...]l. Hopenlijk ben ik er snel vanaf, hier wordt je niet blij van. Dit is mijn 4e hernia(operatie) in 5 jaar, maar de bijwerkingen van het medicijn vindt ik nu zeer hevig, als mij dit nogmaals overkomt, ik neem nooit meer Oxycodon/oxynorm/oxycontin. Vindt zeker het afkicken afschuwelijk.
1 Reactie

Reactie:

Hoi, ik ben een vrouw van 51 jaar, ik zie bij jou bijwerkingen staan dat je last heb van oorsuizingen, dat heb ik ook , is dit vermindert toen je stopte met de oxycodon? Ik slik het ook voor de rug, heb zenuwschade opgelopen na hernia en spondylodese operaties. Ik hoop dat je reageer, groetjes evoraa

Datum 20-12-2013 09:23

29-08-2013
Vrouw (59) - Artrose - gew...

25-07-2013
Vrouw (50) - Zenuwpijn
Algehele tevredenheid: 1

Tevredenheid over:
1 juli heeft Lucas Andreas ziekenhuis mij opgenomen vanwege extreme pijn in mijn knie en onderbeen hetgeen veroorzaakt werd door een ontstoken zenuw in de rug. Mij werd Oxydon gegeven. Ik vroeg waarom ik geen prik in de rugzenuw kon krijgen. Antwoord van dr. Tan: Dat heeft meer risico's. Ik meldde dat ik darmpatient ben en hiervoor MgOH slik. Oxydon werkt nl. stopp[lees meer...]end. Ik heb meerdere malen gevraagd: Ik raak hier toch niet aan verslaafd? Ik krijg toch geen afkick verschijnselen? Dr. Tan antwoordde steeds ontkennend als ik maar langzaam zou afbouwen. Eerst 2*5mg, toen 2*10mg, toen 2*20mg voorgeschreven, maar het bleek steeds te weinig. Na 3 dagen naar huis gestuurd met een voorraad Oxycodon. In overleg met dr. Tan verhoogd naar 3*20 mg. Vervolgens doorgestuurd naar pijnpoli Jan van Goyeninstituut. Dr. Koning is tegen gebruik Oxycodon en raadt 2 tot 4 * 75mg Lyrica aan. Dr. Koning is van mening dat totaal aan bijwerkingen gelijk is of je nu snel of langzaam stopt. In 5 dagen gestopt van 60mg naar 0mg Oxycodon. 19 juli 2013 laatste keer 10 mg Oxycodon geslikt. De restpijn bleek inmiddels houdbaar. De Lyrica ben ik mee gestopt en dat bleek te doen. Momenteel slik ik geen medicijnen. Na 2 dagen kreeg ik ernstige afkickverschijnselen: 2 dagen waterdunne diarree en misselijk, maar het ergste is zenuwprikkelingen onder mijn voeten. Door die zenuwprikkelingen slaap ik al 3 dagen niet. Hoe lang gaat dit duren? Hoe langzaam moet je hiervan afkicken? Moet ik weer 2*5 mg slikken? Help! Achteraf had ik liever die zenuwblokkade gehad met coritcosteroïdinjectie. De behandeling voor een proefblokkade of een definitieve zenuwblokkade leidt zelden of nooit tot ongewenste, blijvende schade. En nu ben ik van neurologiepatient een verslavingspatient geworden.
1 Reactie

Reactie:

hoe is het nu met u ? achteraf snel van afkickverschijnselen af ? Ik ben ook sinds 2 dagen v d oxycodon af, afschuwelijk, vooral de zenuwprikkelingen in mn armen, voeten, handen, armen, onrust in lijf, bah

Datum 13-09-2013 16:07

28-05-2013
Vrouw (19) - Pijn (algemeen)

Tevredenheid over:
Ik ben begonnen met tramadol. Hier kreeg ik jeuk van en ben over gegaan naar oxycodon. Ik slikte eerst 10 mg, 2x 5. Dit is na een maand verhoogd naar 25 mg, omdat ik erg veel pijn had. Nu ben ik aan het minderen. Ik ben van 25 in 1 keer naar 15 gegaan. Dit werkte goed. Wel last van onrustige armen en benen. Dit was erg vervelend, hierdoor werd ik 's nachts wakker en moest [lees meer...]ik bewegen. Ik deed 's nachts spieroefeningen om daarna weer in slaap te kunnen komen. Erg vervelend. Nu ben ik aan het minderen van 15 naar 10 mg. Het is al heel weinig, toch houd ik de bijwerkingen van onrustige armen en benen. Ik heb sinds ik dit medicijn slik ook last van obstipatie. Ik nam hiervoor movicol, maar dit werkte niet. Nu heb ik een drankje ervoor in de plaats gekregen.

13-05-2013
Vrouw (31) - Zenuwpijn

Tevredenheid over:
Begin wel baat bij maar moest steeds meer gaan gebruiken. Pleisters reageerdenik heel negatief op. ( jeuk en brandblaren) Uiteindelijk besloten om in Dec 2012 stuk af te bouwen ( met veel moeite) en dan parecetamol er bij te gebruiken. Op 40 mrg 2 maal daags uitgekomen, Nu geen werking meer, alleen veel bijwerkingen. Vanaf 8 mei 2013 nu bezig met afbouwen en overgang [lees meer...]op ander medicijn

30-03-2013
Man (61) - Hernia

Tevredenheid over:
ivm met inoperabele hernia rug gebruik ik voor de nacht oxycodon 10 en oxazepam 10.korte periode in begin ook nog daarbij oxynorm 5 Resultaat is goed Alleen nu sinds kort forse jeukende huiduitslag op armen,schouders,rug en voeten Dermatoloog denkt aan reactie medic maar is moeilijk uit te zoeken Ik gebruik verder nog mycardis plus,omeprazol en citalopram Denk zelf [lees meer...]dat oxycodon mgl oorzaak is ,maar waarom nu pas zi'n reactie Of zou citalpram 30 de oorzaak zijn ? De fabrikant wisselt steeds

15-03-2013
Man (36) - Clusterhoofdpijn

Tevredenheid over:
Ik slik dit middel al jaren, maar ze zijn zo verslaafd. Ik gebruik dit middel voor clusterhoofdpijn. Het haalt de pijn niet weg maar haalt net de piek van de pijn weg.

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (350) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum