lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

13-03-2017

Hernia

Vooral 's morgens veel last van onzeker gevoel en of ik een verkeerde bril op heb, veel onduidelijk zicht. Kan niet geconcentreerd lezen. En ontzettend moe.
13-03-2017

Gewrichtspijn

Ik ben geopereerd aan mijn pols, een zeer pijnlijke operatie. Heb eerst de tramadol gekregen en toen dat niet voldoende werkte, overgeschakeld op de oxy. Dat voelt veel beter, maar de bijwerkingen zijn niet mis. Ik heb het nu een maand gebruikt, en ben uiteindelijk overgestapt op paracetamol omdat ik die wazigheid in mijn hoofd kwijt wilde. Dan maar pijn. Conclusie: [lees meer...]Prima middel, maar cold turkey stoppen is misschien toch niet zo heel verstandig.
11-03-2017

Chronisch pijnsyndroom

na jaren tramadol 150 mg 3x per dag gebruikt te hebben nu overgestapt op oxycodon 50 mg de pijn is weg, alleen dan overal jeuk in bed en ogen zijn zwaar en moe maar kan maar niet in slaap vallen. Gebruik oxycodon 50 mg langwerkend 12 uur 2x per dag en word gek van de bijwerkingen wie kan mij hierover vertellen wat te doen ? mvg
28-02-2017

Hernia

Bijna twee jaar stevig aan de Oxycodon gezeten ivm hernia. Heerlijk! Maar na een paar maanden nam ik deze tabletten eigenlijk omdat het niet alleen de pijn wegnam, maar ook omdat het mij een prettig, vrolijk en euforisch gevoel gaf.. Mijn lichaam begon langzaam maar zeker verslaafd te raken aan de morfine. Een paar uur na inname begon ik alweer uit te kijken naar mijn volg[lees meer...]ende lading en raakte uiteindelijk ook lichtelijk in paniek als de laatste tabletten in zicht kwamen.. Na twee jaar werd het echt tijd om af te kicken. Ik dacht dat het wel zal lukken dus ben ik in één keer gestopt. Tabletten waren op, het weekend kwam eraan, appeltje eitje.. FOUT!! Na 1,5 dag trok ik het niet meer.. Trillen, zweten, overal tintelingen, onrustige benen, niet slapen etc, etc.. Zaterdagavond contact gezocht met de huisartsenpost, uitgelegd en ik kreeg gelukkig een paar Oxycodon tabletten van 5 Mg voor het weekend.. Na het weekend bij mijn huisarts geweest en hij zei dat dit geen slimme actie was. Samen een afbouwschema gemaakt van 3 stuks 5 Mg Oxycodon tabletten per dag en fentanyl pleisters van 12,5 Mg... Gelukkig zit ik nu op max 1 tablet van 5 Mg per dag en soms ook niet.. De fentanyl pleisters hebben uitstekend geholpen om mijn lichaam tot rust te brengen en de behoefte naar de Oxycodon te verminderen.. Mijn tip, lukt het zonder Oxycodon, doe het dan zonder, verslaafd of afhankelijk zijn aan de medicijnen is niet fijn..
27-02-2017

Hernia

Deze rommel heeft me volledig in z'n macht gehad, vind ik. In eerste instantie was het m'n "vriend" tegen de pijn, maar al heel snel begon ik meer en meer klachten te krijgen en de specialisten bleven maar verhogen tot 120 mg per dag! Ik heb toen besloten om af te kicken en daar ben ik super trots op want heb gewonnen van de farmaceutische bedrijven.. Ik kon alleen nog [lees meer...]maar lopen van dosis naar dosis. Nu ben ik een maand clean en ik ben van veel klachten al af!! Ik had botpijnen en spierkrampen en niemand vertelde mij dat het deze medicijnen wel eens kon zijn. Nee ze verhoogde de dosis en dachten zelfs aan ms... Pas aub op met lang te gebruiken want het neemt de macht over van je.... Als ik iemand kan helpen om m'n ervaring te delen dan doe ik dat graag. Vriendelijke groeten
25-02-2017

Hernia

Het help wel, nog wel vrij veel pijn.
18-02-2017

Aneurysma

Thans sedert een week aan het afkicken, dit medicijn is zeer verslavend en onderdrukt onbewust andere pijn. De operatie was goed verlopen, maar buikpijn bleef. Daarom dit medicijn door blijven slikken met als advies zolang ik pijn had kon ik deze gebruiken. Nu volgt een scan.
16-02-2017

Hernia

Ik heb 2x een hernia gehad. De 1e keer heb ik 2 maanden Oxycodon gebruikt tegen de pijn en ben daar toen zelf heel makkelijk mee gestopt. Na de 2e hernia is er een zenuw blijvend beschadigd en ben ik het middel blijven slikken. Ik neem nu 's avonds 1 pil, soms 1 1/2 pil en heel soms 2 pillen. Het ontspant me en dat is heel fijn. Maar een extra pil doet meer dan ontspannen,[lees meer...] die geeft een kleine roes en dat is best oppassen geblazen. Het is dus wel een gevaarlijk middel, ik kan me heel goed voorstellen dat je er helemaal verslaafd aan raakt. Mijn bijwerkingen: Ik heb meer jeuk, vooral 's avonds in bed moet ik soms veel krabben. Daarnaast heb ik soms verhoogde spierspanning en ik kan daardoor bijv. moeilijk een hele film lang stilzitten in de bioscoop.
Pagina 1 van 7

Mirena (1955) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (791) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (407) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (401) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (340) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (292) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!