Oxycodon

oxycodon

Hernia (41 meningen)
Lage rugpijn (20 meningen)
Artrose (14 meningen)
Pijn (algemeen) (12 meningen)
Rugklachten (11 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (10 meningen)
Gewrichtspijn (6 meningen)
Artrose van de wervelkolom (6 meningen)
Polyneuropathie (4 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (3 meningen)
Ziekte van Bechterew (2 meningen)
Wervelkanaalstenose (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)
Niersteen / -stenen (1 mening)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

08-05-2019

Botbreuk

Ik kan er kort over zijn, het is enorm verlichtend, lichamelijk én geestelijk als je veel pijn hebt maar mijn god wat een troep. En zeer verslavend. Afkick is hels: angst, paniek, zweten, kramp, slapeloosheid, onrust etc. En dat kan best lang duren afhankelijk van dosering en tijd dat je het gebruikt. Vraag je arts om een alternatief als het kan.
08-05-2019

Prostaatkanker

Heeft bij een erg goede werking met weinig of geen bijwerkingen
07-05-2019

Wervelkanaalstenose

In 2017 ben Ik geopereerd aan cervicale stenose en heb 2 kunstof wervels gekregen vanuit de neurochirurg kreeg Ik oxycodon 4x dgs 1 tablet 5 Mg heb veel zenuwpijn en het onderdrukte de pijn Ik ben nu zover dat Ik op 2x per dag 1tablet zit maar Ik wil er vanaf je bent gewoon verslaafd aan die troep Ik lag te shaken op de bank voelde me inwendig zo onrustig ontwennings ver[lees meer...]schijnselen echt vreselijk Ik moet er door heen zegt de pijnbestrijding en de neuroloog Ik ga nu proberen naar 1 tablet per dag als Ik het had geweten was Ik er nooit aan begonnen. Dan maar pijn maar dit is niks echt verslavend als je er 1 neemt dan met een half uurtje voel je je weer goed. Ik gebruik kortdurende oxcycodon
02-05-2019

Oxycodon (oxycodon)

Lieve Allemaal ik gebruik 4 maal daags kort werkende 10 mg oxycodon. Voor onverklaarbare pijnen ze denken zenuwpijn rug. Arm Het werkt goed veel geprobeerd pijnpoli niets helpt. maar sinds kort overal onverklaarbare pijnen Ik had altijd al last van mijn rug overal spierpijn maar lijkt wel steeds erger te worden. Nu reumatoloog pieker me gek over wat kan het zijn. Twee [lees meer...]weken terug besloten om eens te kijken of dit misschien door de oxycodon komt, dat mijn lichaam nu pijnsinjalen geeft omdat mijn lijf om meer vraagt dat idee heb ik. Of ik moet wel een heel ernstige spierziekte hebben. Gek van gepieker wat ik mankeer. Alles is zo onzeker en slik me gek aan pijnstillers. Nu afbouw. Dat is werkelijk waar de HEL! Ben heel wat gewend maar dit gun ik niemand toe. Het is letterlijk lichamelijk afkicken en geestelijk ben ik een wrak. Ik ben van mening gebruik dit niet iedere dag alleen in nood. Je wilt dit niet geloven want dit pilletje helpt je zo goed toch? Zorg dat je niet afhankelijk wordt hiervan en neem het alleen in nood. Ik werd gek van de pijn en nog en besloot om het uiteindelijk maar stabiel te houden door 4 x daags 10 mg te slikken. Dat hielp ook aardig . maar het is ook verstandig om naar lichaam te luisteren dan te verdoven om door te kunnen gaan. en als, doe het dan om de dag of niet altijd of kleine hoeveelheden dan raakt je lichaam niet te snel verslaafd denk ik uiteindelijk. Ik ben nog bezig met mijn onderzoek naar dit bijzonder duivelspilletje. En ja ik ben van mening soms heb je het echt nodig maar bij deze kan het niet elke dag., of in ieder geval niet veel, en helpt het je niet meer ga niet op een hogere dosis zitten laat je lichaam even ontwennen en neem dan zo nodig Dan maar met pijn soms en soms even kunnen verdoven dat is het beste denk ik. Verder leef ik met ieder mee die elke dag moet leven met pijn. Valt niet mee!! Sterkte en wees zuinig op jezelf en je lijf uiteindelijk is het allemaal troep natuurlijk
13-04-2019

Heupslijtage

Heup operatie
11-04-2019

Oxycodon (oxycodon)

Gisteren nog gebeld met mijn zus en deze zei gelijk ik heb mijnoxycodon gelijk weggegooid,ik reageerde daarop,op en in de media word gesroken dat iedere mg oxycodon verkeerd is,men heeft het over een(overdosis)een specialist kan tot 600 mg per dag voorschrijven of 500mg,of 400 mg,of 300 mg of 250 mg,dat is eigenlij teveel als men over een overdosis praat is dat meestal va[lees meer...]naf 300 mg per dag en meer. En zo dient de media met dit soort medicatie om te gaan(zich niet te branden aan het geven van een verkeerde conclusie!Als men het heeft over een overdosis, gaat men al de kant uit van degene die al andere dingen hebben gebruikt zoals cocaine of heroine e.c.t. Men moet mensen niet onnodig in de war gaan brengen met dit soort,ondegelijk onderzoek of suggesties van....?!,daar zijn de specialisten en de artsen voor nodig,altijd! Bij ieder patient is dat weer anders,elk persoonis nu eenmaal uniek en een ieder heeft weer een ander medische aanpak nodig.Laat de media zich eerst eens goed laten informeren door specialisten of artsen,want en krant en en andere media producten kunnen zich daar geen oordeel over vormen.Hoe men aan het bericht kpmt staat niet vermeld de bronnen worden niet door meer dan 100 artsen of specialisten onderstreept. Maar als men als arts of specialist een te hoge dosis voor schrijft,moet daar eerst men de patient over worden gesproken!Er is ook een medicijn dat de naam draggt diclofinac ook een zware pijnstiller ,als men dat voorgeschreven heeft gekregen en later blijkt dat jhet ernstige bijwerking geeft en gaf dan adviseert de specialist en de arts om daar onmiddelijk mee te stoppen.Voor de patienten hun eigen gezondheid.En dat dient ook te gebeuren met elk medicijn middel.Maar geen rapportage,s in de kra nt of de televisidaar zijn de specilisten en de artsen voor verantwoordelijk,en de patienten geven meestal zelf al aan,of een medicijn een probaat middel is tegen de kwaal. Dit was mijn mening en uitleg over het gebruik van oxycodon,wat in het lichaam omgezet wort in morfine,en een teveel van dat middel zal altijd schadelijk zijn,doch dat geldt voor vele medicijnen en andere oorzaken waarom patienten medicatie krijgen OFch ook daar gaan patienten en de specialisten en artsen met elkaar over in gesprek. niet nodig hebben. Met zeer vriendelijke groeten en een fijne dag toegewenst R.
09-04-2019

Lage rugpijn

Medicijn helpt redelijk tegen de rugpijn, (en andere lichte gewrichtspijnen vooral wegens mijn leeftijd) maar ik vind de inwerking op de psyche zeker zo belangrijk. Ja, het versuft een beetje, maar het is een aangename versuffing: ik kom ervan tot rust -- een rust die vele uren aanhoudt en die je onverschillig maakt wat die pijn betreft. Dit aspect is zeker van[lees meer...] wezenlijk belang, want pijn is een vreemd iets. Ieder beleeft het anders, maar voor mij is dit een heel goed middel. Als ik zo die - somtijds vreselijke verhalen van anderen lees, wordt ik treurig. Beste mensen, mede-lijders, het ga jullie goed hoop ik en als ik kon toveren, zou ik alle pijn willen wegnemen. Sterkte, Albert.
07-04-2019

Chronisch pijnsyndroom

In september begon de pijn. Ik had door plasmedicatie jicht ontwikkeld. Met kuren ging het over, maar de pijn bleef en werd erger. In december kon ik bijna niets meer en vroeg om pijnstilling. Ik begon met 5mg snelwerkende. Omdat ik het middel kende wist ik van de verslavende werking maar alles was beter dan de pijn. Nu zit ik, officieel , op 40mg per dag. Maar ik ben zel[lees meer...]f met afbouwen begonnen. Op dit moment zit ik op 20 mg maar het is bijna niet te doen. In de ochtend neem ik 15mg en 's middags 5mg in combinatie met naproxen 500mg. Afkick verschijnselen heb ik nauwelijks omdat ik het heel langzaam afbouw. Maar de pijn maakt het dat ik inmiddels weer denk aan opbouwen. Ik Zou graag willen weten wat ik ipv oxycodon ook zou kunnen nemen.
30-03-2019

Artrose van de wervelkolom

Ik heb artrose in de lage rug en sinds kort ook nekartrose Ik leed voor de oxycodon veel pijn en zakte gewoon door mijn benen en soms kon ik niet meer bewegen ,heb een aantal pijnstillers gehad maar die werkte niet , met oxycodon kwam ik pijnloos door de dag ,alleen nu begint langzaam de werking te verliezen ,Ik slik s,morgens 30mg en s,avonds 40mg meer mag ik niet van d[lees meer...]e huisarts en de specialist. Ik ben er wel dikker van geworden en onregelmatige slaap en overdag snel moe. maar zolang ik het volhoud zonder al te veel pijn doe ik verder niks, ze kunnen ook niks meer doen alleen operatie maar de dokter zei dat dat helpt is ook 50/50 en dan zetten ze mijn rug vast, dat wil ik niet dus blijf ik deze tabletten slikken totdat ze met iets beters komen. dit was mijn verhaal over de Oxycodon

Hernia

maagpijn niet kunnen ontlasten zeer harde ontlasting heel duf moest langer nadenken bij alles wat ik doe en heb ze maar 2 dagen geslikt ik hoef ze niet meer gelukkig binnenkort de operatie voor mijn nekhernia ik mocht 4 tot 6 kort durend en 2 langdurende per dag

Oxycodon (oxycodon)

Na maanden slecht te hebben geslapen van de pijn werd het nu ondraaglijk en sliep ik s nachts een paar uur maximaal en werd heel vaak wakker van de pijn. Nu eindelijk slaap ik 5 of 6 uur goed.

Botbreuk

Na het breken van mijn enkel en scheenbeen kreeg ik hier in de USA oxycodon 5mg voorgeschreven. De eerste pil was een verademing. De pijn trok geheel weg en ik voelde me ontzettend relaxed. Helaas na het uitwerken kwam niet alleen de pijn terug en begon ook de benauwdheid, moeheid, irritatie en misselijkheid. Na 1 pil van 5mg meteen zoveel effect! Ik besloot het niet mee[lees meer...]r te nemen. Na de operatie op mijn breuken echter had ik zo ontzettend veel pijn dat ik het toch weer genomen heb. Ik dacht, ik neem het voor het slapen, dan vallen de bijwerkingen misschien mee. Ik sliep er heerlijk mee in en voelde haast geen pijn. Halverwege de nacht werd ik echter weer wakker van de pijn en nam ik er dus nog maar 1. Kon al snel weer verder slapen maar jeetje wat voelde ik me beroerd toen ik weer wakker werd! Mijn hele lijf deed zeer, ik bleef de hele dag benauwd en heel misselijk en ik kon (en kan nog steeds) geen harde geluiden handelen. Voel me nu twee dagen later nog steeds zeer misselijk, overprikkeld en geïrriteerd om alles. Deze pillen zijn voor mij echt te heftig en niet geschikt.
09-03-2019

Oxycodon (oxycodon)

Ik heb dit middel samen met fentanill 6 jaar gebruikt.Ben begonen met 5 mg en geeindigd op meer dan 200mg samen met fentanill.Het werkt enorm goed maar er zit geen grens aan .Door een operatie aan mijn stomp die geslaagd is ben ik gaan afbouwen hier heb ik 4 maanden over gedaan.Ik ben veel gewend maar het afkicken is een ware hel 3 dagen niet slapen is heel gewoon.Dit heb [lees meer...]bij mij 7 weken geduurd maar het gaat nu gelukkig stukken beter.Mijn advies laat je heel goed begeleiden en stop zo snel mogelijk want anders heb je gegarandeerd een gigantisch verslavingsprobleem.
10-01-2019

Artrose

In verband met een kapotte knie, hernia, scoliose en artrose in mijn rug gebruik ik sinds een klein jaar dagelijks 4a5 x oxycodon 5mg korte afgifte. Op zich nooit problemen gehad totdat ik in augustus, september en oktober opeens heel misselijk werd en vele malen achter elkaar moest overgeven. Ook werd ik dan heel licht in het hoofd alsof ik flauw ging vallen en kon ik b[lees meer...]ijna niet meer op mijn (trillende) benen staan. Omdat de laatste tijd merkte dat het minder effect kreeg op de (zenuw)pijn, had ik iom huisarts besloten om te starten met wietolie met CBD en THC teneinde om ook een beetje van de oxycodon af te komen. Deze olie hielp echt ongelooflijk goed! Ik ben toen ook meteen wat minder oxycodon gaan gebruiken (3x daags). Echter 5 dagen na het starten hiermee, kreeg ik weer zo’n aanval als in de eerdere maanden en deze klachten houden nu al 4 weken aan met kleine ups en grote downs. Buiten het dizzy zijn, wegtrekkers krijgen, het trillen, koud hebben en zweten overheersen vooral angstgevoelens. Echte doodsangst bij aanvallen en constant ontzettend gespannen en angstig vooral ‘ s avonds. Ik durf bijna geen niet meer naar buiten in de angst dat ik weer aanval krijg. Ik denk ook steeds dat ik wel iets heel erg moet hebben omdat mijn lichaam zulke angstaanjagende dingen doet. Ik heb ook cardiologische onderzoeken gehad en met mijn hart is niets mis. Inmiddels slik ik sinds anderhalve week 3x daags oxazepam en 1x daags oxicodon langzame afgifte. Dit in combinatie met de cannabisolie met THC, zou moeten zorgen dat ik redelijk versuft ben, maar dit is geenszins het geval. Ik ben heel energiek en helaas dus 1 brok angst en spanning. Volgens mijn huisarts, de cardioloog en de advieslijn van de Jellinek zouden mijn klachten heel goed afkickverschijnselen van de morfine kunnen zijn in combinatie met stress en hormonen (ben 52). Maar zo abrupt doe ik het niet (van gemiddeld 20mg in een maand naar 10mg) en mentale problemen heb ik niet echt. Ik word er inmiddels helemaal hopeloos van en wil gewoon weer de oude worden. Is er iemand die ervaring heeft met bovenstaande klachten?
10-01-2019

Chronisch pijnsyndroom

Het zou 12 uur klachten verminderen. Ik had er nog geen 3 uur baat bij. Door ernstige darm en verzakkingsklachten moest ik stoppen., omdat mijn darmen stil gingen liggen
03-01-2019

Nek- / rughernia

Mijn hernia zorgde ervoor dat ik aan de Oxycodon kwam, dat zou moeten helpen volgens de huisarts. Ik bleef echter veel pijn in mijn been houden door de uitstraling. Inmiddels ben ik hieraan naar tevredenheid geopereerd echter heb ik nogal last van ontwenningsverschijnselen. Met name ‘s avonds/‘s nachts in bed als ik plat of op de zij lig dat ik een onrustig gevoel in [lees meer...]mijn lijf heb en mijn ademhaling niet voldoende zuurstof naar binnen lijkt te krijgen. Ik moet dan gaan zitten of lopen dan wordt het minder. Een heel naar gevoel wat na enige uren weer wegzakt, dus niet constant aanwezig. Nu reeds 3 dagen geen Oxycodon meer genomen en slecht geslapen, hopelijk komt er een snel einde aan deze klachten!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (496) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (468) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (379) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!