oxycodon

Hernia (46 meningen)
Lage rugpijn (22 meningen)
Artrose (18 meningen)
Rugklachten (12 meningen)
Pijn (algemeen) (12 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (12 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Gewrichtspijn (6 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (3 meningen)
Ziekte van Bechterew (2 meningen)
Wervelkanaalstenose (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)
Niersteen / -stenen (1 mening)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

12-06-2020 | Man | 61
oxycodon (120mg)
Chronisch pijnsyndroom
Ik heb 4 jaren geleden diverse operatie gehad (arm,rug). Toen kreeg ik oxycodon voorgeschreven omdat ik chronische pijn heb overgehouden na die operaties. In het begin hielp de oxy goed tegen de pijn. Maar na verloop van tijd had ik steeds meer nodig om minder pijn te hebben. Op het laatst nam ik 2x 120 mg langwerkende oxy en kortwerkende 6x 20 mg maar ik had nog steeds[lees meer...] veel pijn en ik voelde mij lichamelijk zo slecht. Vorig jaar augustus ben ik in overleg met mijn huisarts cold turkey gestopt met Oxy. Ik ben 4 weken zo veschrikkelijk ziek geweest . Heb 2 weken lang moeten braken en heb zoveel pijn gehad. Ik stond op het punt om een kliniek in te gaan maar heb nog 2 weken doorgezet. En toen begon ik mij langzamerhand beter te voelen. Ik heb nu fentanyl ipv oxycodon en ik voel me gewoon stukken beter. Oxycodon is een zwaar verslavend geneesmiddel. Ik ben blij dat ik geen oxy meer hoef te nemen.

09-05-2020 | Vrouw | 54
Leverkanker
Eigenlijk geldt mijn verhaal voor alle Oxcycodon. Ja,het middel stopt de pijn,maar de bijwerkingen zijn je ergste nachtmerrie. In bijna 3 weken tijd werd ik een wrak. Kon niets meer dan op bed liggen. De benauwdheid is zo erg dat ik na 2 weken niets meer kon dan naar adem snakken op bed. Niet meer kúnnen slapen, abnormale onrust,zweten vocht vast houden. Dat dit door e[lees meer...]en arts wordt voorgeschreven is onbegrijpelijk. Begin er nooit aan.

09-05-2020 | Vrouw | 53
oxycodon (5mg)
Dat dit medicijn door artsen wordt voorgeschreven vind ik een grote schande. Ja, het stopt de pijn maar wat je ervoor terug krijgt is een ware nachtmerrie. Niet meer kúnnen slapen, zweten, moe en 24/,7 extreem benauwd. Ik veranderde in 2 weken tijd in een wrak. Ik kon amper van mijn bed nog het toilet nog halen. Kon geen trap meer op. Totale zombie en vreselijke jeuk,d[lees meer...]roge mond. Vooral de benauwdheid is verschrikkelijk. Dat dit medicijn überhaupt aan mensen wordt gegeven. Schande. Nooit van mijn leven meer dit medicijn . Begin er nooit aan.

09-04-2020 | Man | 72
Artrose - gewrichtsaandoening
Gebruik deze medicatie, na de gebruikelijke paracetamol, tramadol, diclofenac en ibuprofen geprobeerd te hebben wat niet hielp, al jaren, dus veel en veel te lang. Heb geprobeerd af te bouwen maar lukt niet. Onlangs gevraagd om pleisters op de plek waar het pijn doet. Ik dacht hiermee de bijwerkingen zoals obstipatie en ademhalingsdepressie te kunnen omzeilen maar volge[lees meer...]ns de deskundige bleek dat niet zo te zijn. Helaas is het met de meeste farmaceutische medicijnen zo dat ze voor 1 bepaald doel worden voorgeschreven, maar wel meerdere bijwerkingen hebben en dat is een trieste zaak. De fabrikant is Aurobindo en staat niet in het rijtje van fabrikanten.

02-04-2020 | Vrouw | 51
oxycodon (20mg)
Artrose
ik slik ze al 3 jaar s,morgens 30mg en savonds 40. nu beginnen ze hun werking te verliezen

06-03-2020 | Vrouw | 19
oxycodon (60mg)
Het begon met 5mg, vervolgens steeds meer gaan gebruiken vanwege de gewenning/tolerantie. In het begin was ik heel erg misselijk, super beroerd, alleen maar overgeven. Na verloop van de tijd werd dit minder. De obstipatie was heel erg heftig, ik kon maar 1x per week naar het toilet, laxeermiddelen hielpen niet. Uiteindelijk microlax klysma wel maar daar zit je ook niet op[lees meer...] te wachten, geen gebruiksgemak. Oxycodon is troep, moeilijk om er vanaf te komen als je eenmaal een tolerantie hebt. Ik heb dit 2 jaar lang gebruikt, de ontwenning is geen grapje, liefst met professionele begeleiding ivm terugval en succes. Mocht niks anders helpen dan wel te gebruiken maar eerst alle andere mogelijkheden proberen.

03-03-2020 | Man | 31
oxycodon (10mg)
Het medicijn neemt de pijn weg . In het begin laat gehad van sufheid en verwardheid . Na enige tijd was dit weg. Ik slikte 5 mg kortwerkend en 10mg langwerkend. Dosis moest om de aantal weken verhoogd omdat het effect verminderde . Na vier maanden geprobeerd te stoppen in 1 keer omdat ze niet meer nodig waren. En toen begon de hell. Als een junk ziek op bank allee[lees meer...]n maar denkend aan de pillen 😔😔 alles deed zeer . Ik kon niks meer !! Echt niet normaal ! Niet verwacht dat dit zou gebeuren . Na begeleiding via huisarts af gaan bouwen met alle bijwerkingen van dien . Snachts trekkende spieren . Overdag bonkende hoofdpijn . En een mega slecht humeur ! Mensen gebruik deze troep als het echt niet anders kan .. vraag naar alternatieven .. Je gaat door een hel op het moment dat je er mee wilt stoppen !! Ik ben er nog steeds niet vanaf!! Mijn pijn ben ik kwijt maar ik heb er een verschrikkelijke verslaving voor terug gekregen ! Mijn weg is nog lang !

02-03-2020 | Vrouw | 42
oxycodon (15mg)
Botbreuk
Oxycodon geslikt voor gebroken ribben. Ik vond het niet erg helpen, had nog steeds veel pijn. Dat bleek later door een beknelde zenuw te komen, waar Oxycodon bijna niets voor doet. Althans: bij mij niet. Daarna Nortriptyline gekregen, hielp ook niet erg. Maar goed. Bijwerkingen Oxycodon: best hele ernstige obstipatie, droge mond, moeheid (ik kon soms m'n hoofd niet eens re[lees meer...]chtop houden), ademhalingsdepressie en hallucinaties. Hallucinaties komen niet zo vaak voor, maar ik heb ze heel snel. Bij hoofdpijn, griep etc. heb ik snel last van hallucinaties (dingen zien die er niet zijn, dingen vervormd zien etc.). Dat is vervelend, maar ik ben er aan gewend. Ademhalingsdepressie is wel vreemd, je hebt een soort apneu maar dan als je wakker bent. Dus je ademt blijkbaar niet en dan in één keer heel diep (een soort harde snurk) - vreemde gewaarwording. Ik vond het niks. Ik las dat veel mensen euforische gevoelens krijgen van Oxycodon. Dat heb ik helemaal niet gehad. Ondanks dat ik ook met Oxycon nog veel pijn had, durfde is niet te stoppen omdat ik bang was dat het nóg erger zou worden. Eén week voordat de anesthesist een pijnblokkade zou zetten, nam de pijn ineens enorm af. Heb daarom afgezien van de pijnblokkade en 2 dagen later een afbouwschema voor Oxycodon bij de huisarts gevraagd. Na een dag of tien was ik er vanaf. Totaal geen last gehad van ontwenningsverschijnselen, helemaal: nul. Kon gelukkig weer gewoon naar de WC en was een stuk helderder. Oxycodon maakt je een beetje een vreemde robot. Had helaas wel meteen pijn in m'n gewrichten terug. Daar hielp Oxycodon blijkbaar wel tegen.

24-02-2020 | Vrouw | 50
oxycodon (20mg)
Darmproblemen - verstopping
In het begin werkt het heel goed tegen de pijn. Later werkt het niet meer zoals het moet. Veel meer nodig. Zowel langwerkende en kort werkende. Zeer verslavend .

23-02-2020 | Vrouw | 54
oxycodon (10mg/ml)
Gebruik het al lang meer dan een jaar wil ervanaf helemaal maar doe dan ook geen oog meer dicht , ik bouw af met halve en hele zo snel mogelijk het kan

11-02-2020 | Man | 53
Aangezichtspijn
23 jr. gebruik ik Oxycodon. Het is een deel van mijn leven geworden. Erg dat ik dit moet zeggen. Ik heb mega rugpijn zonder dit spul. (neuropatische pijnen) Niemand kan mij helpen. Heb alle doctoren, specialisten wat ook maar bestaat bezocht. Niks te vinden. Dus maar door emmeren met die medicijnen tot je een keer niet meer wakker wordt of dat het medicijn je lever or wh[lees meer...]atever kapot maakt. Ik ben hier heel depri over. Heb al diverse keren geprobeerd om hier vanaf te komen. Afbouwen lukt niet. Mijn rugpijn neemt de overhand. Lopen is dan zo goed als onmogelijk. Ik ga letterlijk door een hel van pijn in mijn rug als ik hier minder van neem. Ik kan het gewoonweg niet begrijpen dat er niemand in dit land is die mij kan helpen. Af en toe denk ik pols open en leeg laten lopen en rustig inslapen dan is de pijn weg. Heb echter een leuke vrouw en leuke kids die wil ik niet achterlaten. Maar dit..........? Afschuwelijk. Een verslavingsarts begeleid mij nu maar ook dat helpt niet. Ben echt radeloos. Ik schrijf mijn elende maar weg op forums in de hoop dat ooit iemand dit leest die weet wat met mij mis is en eventueel een oplossing kan aandragen.

10-02-2020 | Man | 67
oxycodon (15mg)
Longkanker
Mijn man wilde in eerste. Instantie het niet gaan gebruiken maar door in het zieken huis ,toch overhaalt , nu hikken ,niet naar de wc kunnen, heel onrustig zijn , hij gebruikt het nog maar 14 dagen maar ik heb het idee om er mee te stoppen , de arts had ook nog het idee om er haldol bij te gebruiken zodat de hik over ging . Zal er nu al afkick verschijnsel zijn , als hij [lees meer...]er morgen mee zou stoppen

02-02-2020 | Vrouw | 33
Hernia
Ik had helse zenuw pijn, kreeg eerste instantie 2x 10mg per dag. Wat een verademing. Totaal 2 maanden geslikt maar dan. Ik moest afbouwen, ok top 1x 10mg ging goed. 1x 5mg owkee wat voel ik me raar. En dan de stop dag, hell alsof mijn botten door mijn huid willen. Huilen, trillen, krampen, hartskloppingen. Zweten, warm/koud. Begin er niett aan, ik had nog zo tegen de doc[lees meer...] gezegd is het verstandig.

25-01-2020 | Man | 63
Hernia
Ik gebruik helaas nog steeds heel veel medicatie voor mijn hart (op 32 jarige leeftijd een by-pass operatie, 1989), in 2012 een "nieuwe" hart-kustklep, doch heb ook enkele hernia's in de rug. Zo nu en dan gebruik ik oxycodon met een prima resultaat. Ook al gebruik ik slechts de 5mg HCI Lannacher versie met verlengde afgifte. Mijn ervaring is totaal anders betreffende "v[lees meer...]erslavend"... geen pijnen, dus het werkt uitstekend en kan desgewenst "gewoon" bewegen en zelfs huishoudelijke werkzaamheden verrichten! Ooit (als eerste medicijn), Lyrica (pregabaline) mogen proberen, doch dat was in mijn geval geen succes, rare hallucinaties. Met oxycodon totaal geen problemen. Daarnaast raak ik absoluut NIET verslaafd omtrent dit medicijn.

08-01-2020 | Man | 80
Keelkanker
Het werkte goed tegen de pijn maar na een paar weken begon ik mij rot te voelen. Achteraf begrijp ik dat je went aan dit middel, dus je krijgt een soort afkickverschijnselen als je je netjes aan de voorgeschreven dosering houdt, maar ik dacht dat het de ziekte was. De dokters laten het maar een beetje en maken je niet wijzer. Op eigen kracht eruit gekomen gelukkig, maa[lees meer...]r de oxycodon is vele malen erger dan de ziekte waar ik het voor kreeg. Mijn advies: NOOIT AAN BEGINNEN!!

08-01-2020 | Vrouw | 50
Rugklachten
Ik kreeg oxycodon vanwege slijtage in de rug en pijnen op diverse plaatsen. Het hielp goed tegen de pijn. Echter ik raakte verslaafd. Op het hoogtepunt slikte ik 2 maal daags 25 mg. Ik heb dit 1,5 jaar geslikt. Ik besloot in goed overleg met mijn huisarts af te bouwen met steeds 5 mg per week eraf. Het afbouwen ging redelijk totdat ik helemaal gestopt was. Toen ging het s[lees meer...]nel van kwaad tot erger. Ik heb ook bipolaire stoornis en ik raakte in een zware geagiteerde depressie. Ondanks dat ik nu al 5 weken clean ben is het evenwicht in min hersens niet hersteld en ben ik zwaar depressief. Mijn mening is dat Oxycodon vergif is en het niet zo makkelijk voorgeschreven zou moeten worden... ik wou dat ik het nooit genomen had. Nu maar weer zien om uit deze depressie te komen.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum