lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

29-05-2016

Hernia

Wat begon met pijn in bil met zitten werd uiteindelijk hernia. Neuroloog niet happy om te opereren ivm combinatie ernst hernia en obesitas. Ik als angsthaas was daar blij mee, had het idee als ik maar eenmaal weer kon bewegen zonder pijn dan komt het goed. Dus Lyrica en pijnstillers. Diclofinac wat tramadol werd en vervolgens oxycodon 40mg 2 x daags. En nog niet kunnen lo[lees meer...]pen of staan door pijn bil naar voet. Wel kon ik weer oefeningen doen, zitten, omdraaien in bed en het beste van al douchen. Na een paar maanden gebruik begon ik last van misselijkheid te krijgen en klamme zweet. Nu denk ik dat dit kwam door gewenning en mijn lichaam mij duidelijk wilde maken van hé waar blijft mijn volgende dosis. Omdat veel van mijn klachten stonden bij Oxycodon ontwenningsverschijnselen heb ik besloten te gaan afbouwen. Hier werd ik zo ziek van dat ik besloot maar compleet cold turkey te gaan. Met afbouwen was ik toch ook al ziek. Wat een hel.... braken, misselijk, diarree, niet slapen, zweten, in en in koud en onrustige ledematen waarvan je geen idee hebt wat je daarmee aan moet. Vooral de ochtend misselijk en de nacht en avond de onrust. De rest van de dag alsof ik een marathon heb gelopen. Ik ben nu 4 dagen bezig en hoop zometeen af te zijn van de misselijkheid waardoor ik begon met afbouwen. Wel weer meer pijn door hernia. Mijn advies denk niet 3 keer, maar wel 10 keer na voordat je dit medicijn neemt.
19-05-2016

Artrose

en ik heb een (goedaardig) gezwelletje op de neuroplexus in mijn heup. Al 20 jaar heel veel pijn en kan beperkt lopen. Gebruik van medicijn zorgt dat ik weer iets mobiel ben. Bijwerkingen zijn ernstig, maar pijn is erger.
16-04-2016

Oxycodon (oxycodon)

In juli brak ik een ruggenwervel toen ik tijdens krukkenlopen uitgleed. Ik kreeg oxycodon tegen de pijn mee naar huis en een injectie, zodat ik in de eigen auto naar huis kon. Eenmaal thuis en de injectie uitgewerkt was, kreeg ik weer verschrikkelijk veel pijn. Ik wist niet hoe ik mijn bed uit moest/kon, dat was echt verschrikkelijk... Maar, ik zou ruim 2 weken later geop[lees meer...]ereerd worden aan mijn knie, achterste kruisband. Dat ging niet door, maar gelukkig een maand later wel. Toen was ik al weken van de oxycodon af. Na de operatie kreeg ik weer injecties morfine. Dat hielp niet voldoende en ik kreeg daarom de maximale dosering. Daar kreeg ik heftige oorsuizingen van, werd erg misselijk, duizelig en nadat ik overgegeven had en de injecties niet meer nodig waren, zakten ook de bijwerkingen af... En mocht ik 's avonds al naar huis. Met oxycodon max 6 x 10mg. Daar kreeg ik vlak na inname nog weer last van de oorsuizingen. Obstipatie bleef ook niet uit. Na 4 weken ben ik weer gestopt. Het ging behoorlijk makkelijk. Ik had het iets te snel gedaan, maar was er ook snel doorheen. Maar 5 weken later was de pijn in mijn schouder dusdanig heftig, dat ik ook daarvoor oxycodon voorgeschreven kreeg. Ik heb zo min mogelijk gebruikt, maar nu wel 4 maanden. Het bleek frozen shoulder te zijn. Nu ben ik afgelopen weken gaan afbouwen en stoppen, maar de ontwenningsverschijnselen zijn nu veel nadrukkelijker aanwezig. Heel erg moe, rillerig, warm-koud, veel vocht vastgehouden en daardoor heel veel last weer van mijn onderbeen, pijn weer in rug, echt niet lekker voelen. Ik voel me totaal niet verslaafd en heb ook totaal geen probleem om het spul in de kast te leggen. Ik weet dat ik me ziek voel door dat spul en dat laten staan, maakt me weer beter... Ik ben blij met dit middel, omdat het me erg geholpen heeft en als de ontwenningsverschijnselen deze zijn, dan was dat voor mij een goede keus.
04-04-2016

Oxycodon (oxycodon)

Hallo allemaal, Ik ben 30 maart geopereerd aan mijn voorste kruisbanden, en m'n buitenste meniscus van mijn rechterknie. Eenmaal na m'n operatie lag ik aan een morfinepomp in het ziekenhuis, deze had ik zeker nodig aangezien dit een pijnlijke operatie is. Eenmaal weggestuurd uit het ziekenhuis kreeg ik voorgeschreven: 8x 500 Mg paracetamol, 2x 5 Mg oxycodon HCL TEV, en b[lees meer...]ij doorbreek pijn maximaal 6x 5 Mg oxycodon HCI G.L. Eenmaal om een uur of 19.00 heb ik de huisartsenpost gebeld, ik had teveel last van mijn knie, en vroeg dus of zij een oplossing hadden. Ik mocht het volgende gebruiken: 8x 500 Mg paracetamol, 3x 10 Mg oxycodon HCL TEV en bij doorbreek pijn maximaal 6x 5 Mg oxycodon HCI G.L. Eenmaal 's avonds moest ik naar boven, maar dit was één grote ramp! Het was zelfs zo'n ramp dat ik van de pijn, tranen in mijn ogen had staan, ik wilde direct weer contact met de huisartsenpost opnemen, maar dacht, laat ik het de nacht aankijken, wie weet slaat het vanzelf zodirect aan. Helaas , om 08.00 uur ' s ochtends nog steeds die erge pijnen, en dus reden om contact op te nemen met mijn huisarts! Na veel afwegingen heb ik nu tot op heden het volgende voorgeschoteld gekregen: 8x 500 Mg paracetamol, 2x 20 Mg oxycodon HCL TEV, 6x 5 Mg oxycodon HCI G.L. Dit werkt nu naar behoren, en je voelt nog wel de pijn, alleen deze is nu wel onder controle! Ik zit ook aan de zakjes die de ontlasting makkelijker moeten laten gaan, maar tot op heden ben ik pas 1x naar het toilet geweest, en het leken wel grote zware golfballen die er met pijn en moeite uitgingen, dus morgen de huisarts bellen of ik meerdere zakjes mag slikken (heb namelijk nu echt een opgeblazen gevoel). Over de bijwerkingen van de oxycodon. Ik moet zeggen, bij mij merk je wel dat ik aan de morfine zit, ben er af en toe niet tot nauwelijks bij met m'n hoofd, je bent duf en afwezig, soms is het zo erg dat ik de letters op m'n telefoon gewoon niet kan lezen, het lijkt er dan op of mijn ogen wegdraaien, dit is een naar gevoel, maar je went eraan! En alles liever dan die pijn! Ik hoop dat jullie iets ermee kunnen, en aarzel niet, heb je nog pijn om contact op te nemen met een hulpverlener!
01-04-2016

Gewrichtspijn

Van echt te pijnlijk naar nauwelijks voelbaar. Super. Iets dikkere ontlasting, meer niet. En je voelt je sowieso prima door de morfine. :)
07-03-2016

Polyneuropathie

Ik heb neuropatische zenuwpijn in benen en armen zowel sensorisch als motorisch, artrose in handen en een kapotte onderrug + instabiele si-gewrichten. In het begin van 2009 kreeg ik Tramadol, maar dat was na 3wkn gauw bekeken, de pijn was niet te harden, ik was blij dat de huisarts erbij was toen ik een paar pijnaanvallen kreeg, hij gaf me gelijk Oxycodon eerst 4x10mg /dg,[lees meer...] dat is een hele tijd goed gegaan. De pijn is omhoog getrokken tot m'n blaas en heb daardoor een buik katheter en de pijn is ondragelijk vooral in de knieen, ik slik nu 3x20mg en voor het slapen 30mg en dan komt de pijn er nog doorheen, tevens draag ik thermische kniewarmers die wel wat helpen, want hoe kouder je ledematen des te meer pijn.
18-02-2016

Pijn (algemeen)

Verlicht de pijn, verhelpt het niet
16-02-2016

Oxycodon (oxycodon)

Heeft het eerste 2 jaar goed geholpen maar nu werkt het niet zo goed meer, 's morgens helpt ie nog iets, maar tegen de middag bij de volgende inname al haast niet meer, heb nu 5mg. denk dat hij nu langzaam wat sterker moet worden.
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (721) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (373) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (359) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (327) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (284) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (262) - Depressie - antidepressiva SSRI

Verwen jezelf of een ander met de
verzorgingsproducten van The Body Shop.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een cadeaubon t.w.v. €35!

Als je meer wilt weten over The Body Shop, klik dan hier.

The Body Shop