Ervaringen met Oxycodon

oxycodon

Lage rugpijn (24 meningen)
Rugklachten (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (18 meningen)
Gewrichtspijn (8 meningen)
Artrose van de wervelkolom (8 meningen)
Clusterhoofdpijn (5 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Wervelkanaalstenose (3 meningen)
Fantoompijn (2 meningen)
Niersteen / -stenen (2 meningen)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

21-01-2024 | Vrouw | 28
Pijn (algemeen)
2 maal gekregen na kaak operatie, maar volgens mij ben ik pittig ongevoelig voor dit middel. Heb niet het idee dat het de pijn echt wegneemt. Ook niet in combinatie met paracetamol en naproxen. Het is volgens de boeken een zeer sterke pijnstiller, maar dat merk ik niet en ik ben maar 53 kilo

01-01-2024 | Vrouw | 67
oxycodon (10mg/ml)
Complicatie na operatie
Kreeg dit middel na opratie heiligbeen. Heb het van maart tot september genomen in een eerste dosering van 60 mg pd, later afgebouwd tot 5 mg pd. Buitengewoon tevreden over de werkzaamheid. Bijwerkingen waren nihil, hooguit enige slaperigheid. Na het stoppen nergens last van gehad. De verslavingsangst van veel artsen begrijp en herken ik niet!

17-12-2023 | Vrouw | 72
Pijn (algemeen)
Gecombineerd met paracetamol werkt het beter.

15-12-2023 | Man | 75
Onrustige benen
Helpt goed bij rusteloze benen en/of armen. Andere medicijnen dopamine agonisten gaven augmentatie.

14-12-2023 | Vrouw | 46
oxycodon (10mg)
Ik ben in september geopereerd aan een acute hernia op 2 plaatsen waar ik ook mijn blaas en bovenbenen niet meer voelde, urine die eruit liep zonder dat ik het voelde. Gelukkig werdt ik de volgende dag geopereerd. Helaas een flinke streptokokken opgelopen in de operatiekamer waar ik bijna 3 weken aan een antibiotica infuus gehangen in het ziekenhuis en daarna kon ik Gelu[lees meer...]kkig na huis kon en verder met 10 weken antibiotica thuis. Na al die ellende was ik pijn vrij godzijdank alleen nu een maand later kan ik niet meer zitten op me bil. Staan en lopen bukken en alles doen geen probleem maar zitten is een hel, dan vliegen de stroomschokken door me been naar me voet en blijft daar zeer doen. Nu heb ik oxicodon gekregen en ik moet zeggen dat het al een stukje beter gaat vandaag want ik kan me niet voorstellen dat ik een kerstdiner op de bank moet gaan opeten 🤨

11-12-2023 | Man | 25
Pijn (algemeen)
Regelmatig bij pijn ivm pijn gewrichten. Doet prima zijn werk. Verder nooit last van bijwerkingen, ook geen afkickverschijnselen.

07-12-2023 | Vrouw | 51
Artrose van de wervelkolom
Ik vind het een geweldig middel. Het helpt enorm goed tegen lage rugpijn door artrose. Ik gebruik maar 5 mg per dag en ook niet altijd. Onzin al die verhalen over dat het een gevaarlijk middel is. Je moet gewoon weten hoe je er mee omgaat. En niet teveel nemen, zodat je spijsvertering wel blijft werken. Niet meer dan 5mg per dag is voor mij voldoende en helpt mij geweldig [lees meer...]om goed te blijven kunnen functioneren.

22-11-2023 | Vrouw | 26
Ivm veel pijn in me rechte been ben ik nu aan de oxycodon 5mg lang werkend

05-11-2023 | Vrouw | 52
oxycodon (60mg)
Longkanker
Heb precies hetzelfde als u, vanavond ernstige afkickverschijnselen had de langwerkende oxycodon vanochtend vroeger genomen met resultaat heeel benauwd spierkrampen en wist niet waar ik het zoeken moest. Heb op het moment antibiotica voor longontsteking, dacht eerst dat ik daar fout op reageerde maar na iname 60 mg oxycodon ging het weeer beter.. is echt troep maar ja mijn[lees meer...] arts zegt ook dat ik niet eens zoveel inneem bij kankerpijn.. probeer al zo min mogelijk de kortwerkende te nemen 2 x 30 mg maar mag er 6x van nemen.

23-10-2023 | Man | 75
Onrustige benen
Ik gebruik Oxycodon omdat alle andere medicijnen niet meer hielpen tegen rusteloze benen. Dat komt omdat ik augmentatie heb, wil zeggen dat dopamine agonisten zoals Sifrol, Neupro, Pramipexol e.d. niet meer werken.

23-10-2023 | Vrouw | 39
Rugklachten
Groot ongeval overleefd maar daardoor ook letsel. Kom uit de rolstoel en kan weer lopen maar leven met pijn vergt veel. Nu heb ik meer hinder dan effect van de oxycodon. Ik ben al even aan het afbouwen, wat een troep.. Elk tabletje staart je dan aan, voel me een junk dus ga ik toch stoppen. Geniet niet meer als vroeger, minder vrolijk, minder energie en die afhankelijkhei[lees meer...]d Nooit meer morfine. Begin er niet aan alsjeblieft, als ik het had geweten... Dan was ik nooit begonnen😢

17-09-2023 | Man | 59
oxycodon (5mg)
Neuropathische zenuwpijn in rechterbeen na breuk dijbeen door ongeval. De pijn is het ergst als ik naar bed ga, na een half uur begint het te tintelen, brandend gevoel aanraken is pijnlijk. Ik kan er dus ook niet mee op mijn zij liggen Bijkomend heb ik hersenletsel waardoor ik een restles leg syndroom . Bij mindere klachten gebruik ik 10 mg oxycodon dit werkt vooral[lees meer...] goed bij mij voor het restless leg syndroom. Ik gebruik oxycodon nu 8 jaar

23-07-2023 | Man | 55
Reumatoïde artritis
Door spier en gewrichts reuma en jaren lang pijn slik ik normaal tramadol en af en toe een diazepam. ,20 jaar al. Dit werkt nog steeds een beetje. Ps. ( Vroeger nam ik ook Ibuprofen maar dat deed niks. ) Ook butrans pleister doet niks. Sinds een paar maanden krijg ik oxycodon . Bij de eerste 2 keer werkte het goed en kreeg ook een blij gevoel. Nu werkt oxycodon maar een[lees meer...] heel klein beetje ,had er veel meer van verwacht. De bijwerkingen die ik ervaar zijn ,soms lastige stoelgang Dat was het. Ik neem het als mijn pijn op een 10 zit het zakt dan naar een 7 terwijl bij een tramadol zit ik op een 8. Als mijn pijn level een 7 of lager is neem ik niks. Dus geen last van afkickverschijnselen. Probeer geregeld een week of langer helemaal niks te nemen. Dat kost veel moeite kwa pijn, maar ja met pijnstillers heb ik ook nog steeds veel pijn ! Stoppen met pijnstillers zou afkickverschijnselen hebben. Maar die ervaar ik niet zo omdat de pijn die ik heb hetzelfde is als afkickverschijnselen ,zoals spierkrampen enzo. Vind het jammer dat er eigenlijk geen goede pijnstillers bestaan, met uitzondering van 1 de injectie die je bij een tandarts krijgt, dat zou in pil vorm moeten bestaan. Veel succes aan iedereen met pijn .👍

01-06-2023 | Vrouw | 44
oxycodon (20mg)
Ik neem 1x 20 milligram 1x 10 milligram soms avondt nog de 5 miligram kortwerkende maar krijg veel jeuk op het lichaam en wordt vaak misselijk ook kan ik slecht slapen ik wordt er actief van in mijn hooft dus slaap slecht en droom vaak raar ervan verder helpt het prima voor de pijn ik heb gronische tietze reuma wekendelenreuma ernstige artrose en vernauwingen in wervelkan[lees meer...]aal rug en nek wat ruggenmerg bedrukt

23-05-2023 | Vrouw | 68
Pijn (algemeen)
Na knieoperatie ( nieuwe halve knie) lange tijd veeel pijn. Oyycodon tablet 5 mg hielp bij mij goed tegen de pijn, ongeveer 6 uur, vergeleken met PCM of Naproxen die ongeveer 3 uur werken. Bijwerking was bij mij dat ik er soms wat euforisch en hyper van werd, dat is wel fijn maar ik kon er pertinent niet mee slapen.

29-04-2023 | Vrouw | 53
oxycodon (10mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Veel last van rest. Gemiddeld 4x per nacht uit bed. Oxycodon helpt iets,maar krijg veel last van bijwerkingen zoals jeukaanvallen over hem het lichaam. Dit bij dosis 4x 5 mg per dag in de avond.