ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

15-11-2017

Oxycodon (oxycodon)

Na een tumor op de alvleesklier een Whipple operatie gehad. Dit op 5.4.2016. Na vele operaties waar ik ook nog steeds mee bezig ben, slik ik oxycodon langwerkend 30mg 2 per dag en kortwerkende 10 mg 6 per dag. Dit vooral in de weken dat ik een onsteking heb aan mijn alvleesklier. Anders zit ik zo rond de 3 kortwerkende per dag met paracetamol met codeïne. Alle bekende o[lees meer...]piaat bijwerkingen komen voorbij. Maar sinds een paar weken heb ik spiertrekkingen. Dacht eerst komt door mn fibromyalgie, maar in overleg met de fysio leek dit zeer onwaarschijnlijk. Dus toch de bijsluiter eens lezen en inderdaad het staat er bij... 0.1 tot 1% kans. Ben heel benieuwd of er meer mensen zijn die hier last van hebben, want het is vreselijk pijnlijk en ik ben serieus heel wat gewend.
29-10-2017

Ziekte van Crohn

pijn weg, kolieken weg, rust, high, maar... 10 uur lang finaal opengekrabd van kop tot teen!
17-10-2017

Oxycodon (oxycodon)

Oxycodon leidt tot volkomen versuffing. Sedatie. Toen ik er mee stopte had ik veel last van fysieke en psychische onrust. Waaronder een - denk ik - grote verslavingspotentie van het middel schuil gaat. Vond het op wereldwijde sites terug als 'Hillybillyheroin'. Heb 't geslikt vanwege vooral enkele - vermoedelijk - gebroken ribben als gevolg waarvan ik een maand niet ligge[lees meer...]nd kon slapen. Pijnloos ademen is dan belangrijk om geen longontsteking op te lopen. Dat resultaat heb ik mogen boeken. Of dat met gebruik van Oxycodon samenhangt zullen we nooit weten. Of andere minder belastende middelen beter of evenzogoed zouden hebben gewerkt ook al niet. .. Ik slikte 2 x 10mg tabletten met langzame opname per dag en - om te kunnen slapen - ondersteunde ik die 2 x 10 mg met af en toe snelle opname Oxycodon-tabletten. Mijn conclusie is dat een bloedlinke pijnstiller is en dat de farmaceutische industrie beter moet kunnen presteren.
16-10-2017

Lage rugpijn

De kortwerkende geven mij extra energie, van de langwerkende word ik erg moe. Ik gebruik het nu al een jaar, 14 kilo afgevallen. Ik begon met 1 a 2 pillen pd, inmiddels toch al 3, soms 4, ik wil niet verder ophogen. Werkt redelijk tegen de pijn, maar voel me toch ook wel gedrogeerd. Maar ik kan in ieder geval blijven werken nu.
13-10-2017

Oxycodon (oxycodon)

Door het beleid van de zorgverzekeraars dat iedereen zo gauw mogelijk naar huis moet na het plaatsen van een knieprothese moest ook ik na twee nachtjes naar huis met een recept voor oxycodon. Innemen tot 6 keer per dag. De eerste dagen hielp dat best wel tegen de pijn, maar de verstopping was er ook meteen, ondanks de speciale zakjes laxeermiddel (wel veel vieze winden, n[lees meer...]iet fijn voor huisgenoot). Na een dag of vier werkte de oxycodon al minder lang, na een week niet beter dan paracetamol, maar de verstopping bleef ondanks veel water en laxerend eten. Ik ben ermee gestopt, maar gisterenavond toch weer veel pijn en toch nog maar een keer oxycodon geprobeerd. Helaas na drie uur slapen weer wakker van de pijn. Morgen de huisarts vragen om paracetamol met codeïne. Want vijf keer gewone paracetamol (1000) per dag is misschien te veel.
12-10-2017

Oxycodon (oxycodon)

vanwege een peesontsteking in de muis van mijn rechterhand voorgeschreven gekregen door mijn huisarts. Ik merk nu nog geen verschil en werd lichtelijk duizelig. Maar dat verdween gelukkig vrij snel weer. Als astmapatient had ik gelukkig geen last van ademhalingsmoeilijkheden.
12-10-2017

Gekneusde ribben

Na een val met de fiets spierscheuring, ribben gekneusd en gebroken, klaplong en schaafwonden. In het ziekenhuis Oxycodon gekregen, snelwerkend en langwerkend. De pijn was na toediening goed te verdragen. De ontlasting bleef echter volledig achterwege, ook na het gebruik van daarvoor bestemde medicatie. Na een startdosering van 40mg in drie weken afgebouwd naar 10mg. De st[lees meer...]ap van 10mg naar 0mg bleek echter bijzonder lastig te zijn. Ik kreeg last van afkickverschijnselen, een gevoel als van een zware griep. Dit duurde ongeveer een week. Omdat het niet gemeld was bij het ontslag uit het ziekenhuis, werd ik er nogal door overvallen. Het medicijn werkte overigens uitstekend, zou er weer iets in deze geest gebeuren, dan zou ik het met de kennis van nu toch weer nemen.
06-10-2017

Kaakoperatie

Geopereerd ivm cyste onder oor rechterwang. Medicijn is rustgevend en verlicht de pijn redelijk tot goed. Maakt je erg slaperig
Pagina 1 van 7

Mirena (2019) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (828) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (424) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (424) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (353) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!