lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

15-11-2016

Artrose van de wervelkolom

Het was prima spul werkte goed en ik voelde mij er top bij vooral met een wijntje, maar toen de pijn minder werd, wilde ik het prettige gevoel niet kwijt en slikte door met als gevolg dat ik erge last kreeg van stress en depressie. Ik werd snel kwaad, ging dan vreselijk uit mijn stekker, mijn gezichtsvermogen was niet goed vooral in het donker. Ben nu gestopt, gezichtsver[lees meer...]mogen heeft zich hersteld. Ga niet meer uit mijn stekker, kortom ben aan het afkicken, maar het gaat goed en wordt weer dezelfde van voor het gebruik.
12-11-2016

Artrose

Ik zit vanaf 4-1-2016 thuis in de ziektewet, met veel pijn in de onderrug en tintelingen in mijn rechter been. Naar de fysiotherapeut gestuurd door de huisarts en diclofenac zetpil gekregen, want van pillen krijg ik jeuk. 1 week volgehouden, maar de pijn werd alleen erger. Teruggegaan naar de huisarts, die stuurde me door om een MRI scan te laten maken. Uitslag: een hernia[lees meer...] en artrose, dus naar de neuroloog toe en die propte me weer met diclofenac(meer mg) vol en extra paracetamol ( 4x daags 1000 mg). De pijn bleef aan, van de artrose en de hernia moest met rusten genezen. Van de neuroloog naar de pijnpoli gestuurd en daar enkele behandelingen gehad. Dat hielp een paar weken, maar niet echt. Toen werd er oxycodon( 2x daags 10mg) voorgeschreven, na 2 dagen had ik last van misselijkheid ,beven en trillen, hoofdpijn, verstopping, jeuk, overgeven, zwetend wakker worden in de nacht. Ik zit nu ruim 8 maanden aan de oxycodon, ben nu aan het proberen om er af te geraken van dit spul, dit valt erg zwaar. Mijn gezin lijd er erg onder, ik herken mezelf niet meer, stemmingswisselingen en constant ruzie, met hele heftige drift buien, met erna een gruwelijk schuldgevoel, wat ik heb veroorzaakt. Ik weet het niet meer, maar weer eens met de huisarts gaan praten. Ik moet er vanaf, anders is mijn huwelijk van 30 jaar naar de klote? GRT
11-11-2016

Chronisch pijnsyndroom

In het begin dat ik de Oxycodon had genomen, dacht ik top spul! Ik voelde mij super. Helaas was dit van korte duur. Ik wilde eigenlijk meer. Omdat ik niet meer wilde leven. Ik wilde dood. Ik werd om iedere dingetje boos. En zocht meest van de tijd ook ruzie als mij iets niet aan stond. Ik was toen zo boos dat ik mijn medicatie weg gegooid had. En vaak huilend op bed lag[lees meer...]. Mijn ouders hebben de dokter toen gebeld. Omdat ze niet meer wisten wie ik was. Toen het medicijn eenmaal uit werkte. Voelde ik mij erg gespannen maar ook relaxt. Ik wist op dat moment ook niet wat ik gedaan had. Mijn ouders hebben mij toen alles vertelt. Ik schrok hier van. Ik heb dit toen ook gehad met de: Arcoxia, Oxycontin
08-11-2016

Complicatie na operatie

Wees alert je kan er zeer snel goed beroerd van voelen. Ik had last van: acute misselijkheid met braak neiging, later hoofdpijn.
05-10-2016

Artrose

Na diverse operaties aan mijn linkerenkel en volledige knieprothese rechts en ook artrose in beide handen, duimen, wijs- en middelvingers begonnen met oxycodon mva. Van 25 mg per dag zit ik nu op 70 mg per dag. 2 keer 35 mg. Bijwerkingen van de obstipatie zijn goed te behandelen met de bijgeleverde poeiers. Wel vies, maar goed je moet wel. Als maagbeschermer slik ik 1 pan[lees meer...]toprazol 40 mg per dag. Merk wel dat wanneer ik dezelfde werking wil ervaren ik zo af en toe de dosis moet verhogen. Zou graag willen afbouwen, maar dat gaat gewoon niet. Ik kan dan niet of nauwelijks lopen of dingen met mijn handen oppakken. Ben wel blij met deze pijnmedicatie.
24-09-2016

Ziekte van Bechterew

Ben aan dit medicijn begonnen omdat ik onwijs veel pijn had in mijn konstpier. Dacht dat ik de spieren had verrekt met sporten maar na een jaar werd het alleen maar ernstiger. Kon op een gegeven moment niet meer lopen en werd na veel andere medicatie dit middel voorgeschreven. Doktoren waren er heilig van overtuigd dat het een hernia was, daarna was het een spierziekte. He[lees meer...]t bleek reuma te zijn. Ik had drie ontstekingen in mijn rug en eentje op mijn schaambot.. Ik durf rustig te zeggen dat ik nog nooit zoveel pijn heb gehad in mijn hele leven. Op dit moment gebruik ik het medicijn al 9 maanden en besef nu pas wat voor een kriem het is. Ik zat door alles wat er aan de hand was met mijn gezondheid in een dip en heb dus steeds vaker oxycodon geslikt voor het gevoel dat het mij gaf.. Ik voelde me én vrolijk en ik kon weer functioneren als een normaal mens. Ik zie nu al een tijdje in dat ik moet stoppen met dit medicijn, maar alle medicatie die ik heb gebruikt en die ik nu gebruik verhelpen de pijn niet. Vanaf dinsdag stap ik over op een biological genaamd Enbrel. Als dit medicijn ook zijn werk niet doet weet ik het niet meer. Ben nu de oxycodon aan het afbouwen.. Mijn school en sociale leven lijdt eronder. Heb het gevoel alsof ik mijzelf ben kwijtgeraakt. Ik heb mezelf totaal afgetakeld met het gebruik van dit medicijn. Ben het ene moment onwijs vrolijk, het andere moment wil ik mijzelf voor de trein gooien. Probeer er nu 3 per dag te slikken (begon met 3x daags 10 mg en 6x daags 5) maar heb constant huilbuien en last van angstaanvallen. Kan niet meer slapen maar ik ben dood op.. Slik nu naast oxycodon Oxazepam erbij om mezelf een beetje in rust te houden, maar dat is ook een tyfus medicijn. Ik kan niet bevatten dat deze ziekte en dit medicijn mij totaal leeg hebben gemaakt... En ik heb op dit moment ook echt geen idee hoe ik die leegte weer kan vullen. Mijn reumatoloog doet ook alsof ik 4 maar daags een keelpastille slik, het kan geen kwaad... zegt die ook alleen maar omdat hij met z'n handen in het haar zit. Als iemand ooit de behoefte heeft om eens te praten, over dit medicijn, ziekte of over het weer, let me know. Ik zal het erg waarderen.
18-09-2016

Hernia

Na verloop van tijd lijkt mijn lichaam te wennen aan de hoeveelheid en " vraagt"het om meer. Nu ineens gestopt. Mijn angstverschijnselen waren dusdanig erg dat ik overal waakzaam was en geen mensen dichtbij kon dulden. Afkicken: eerste dagen een weeïg gevoel, misselijk, veel kippevel en het voornaamste driekwart van de nacht wakker en erg onrustig. Na 4 dagen nog steeds.[lees meer...] Laat je niet verleiden door de dosering onnodig te verhogen. Neem dan beter een extra paracetamol of iets dergelijks.
27-08-2016

Wondroos

Ik kreeg een zeer agressieve vorm van wondroos. Vrijdagmiddag een klein stukje roodheid op het onderbeen en zaterdagochtend lag ik in het ziekenhuis met een half open gevreten onderbeen tot aan de knie en mijn lymfeklieren waren ook al enorm opgezet. Gelijk aan het infuus en 7 verschillende antibioticum. De pijn was niet te harden en ik heb een behoorlijk hoge pijngrens.[lees meer...] De oxycodon haalde de hoogste pijnpieken weg. Echter kreeg ik ook zenuwpijn in het onderbeen en daar helpt het middel dan niet tegen. Ik ben blij dat ik het aangereikt heb gekregen.
Pagina 1 van 7

Mirena (1929) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (768) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (389) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (388) - Antibiotica - penicillines breedspectrum