This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Oxycodon

Pijn - morfine-achtigen
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Zenuwpijn (13 meningen)
  • Hernia (12 meningen)

Pagina 1 van 7

13-05-2015
Man, 74 jaar

Oxycodon (oxycodon)

intensief gebruik door mij al jaren lang maar niet tevreden tegen de pijn,krijg bij de pijnbestrijding een geheel nieuwe behandeling inclusief en implantaat:neurostimulatie:
06-05-2015
Vrouw, 31 jaar

Oxycodon (oxycodon)

Voor de ergste pijn krijg ik oxycodon. Het enige opiaat wat voor mij werkt.
29-04-2015
Vrouw, 51 jaar

Pijn (algemeen)

20-04-2015
Vrouw, 50 jaar

Hernia

Mijn 2e hernia begon weer in november. Begonnen met Oxycodon. Zat uiteindelijk op 2 keer per dag 40mg en zo`n 6 keer 10mg voor doorbraakpijn. Op 15 april geopereerd aan mijn hernia. Volgens de verpleging mocht ik na de operatie alleen nog maar paracetamol, ineens stoppen met oxycodon dus. Geprobeerd maar had vreselijke ontwenningsverschijnselen en veel pijn van de operatie[lees meer...]. Na een dag thuis heb ik 10mg oxycodon genomen, dat hielp fantastisch en ik werd weer mobiel. Op dit moment neem ik 3 keer per dag 10mg oxycodon en daarbij paracetamol. Geen last van ontwenningsverschijnselen meer. Probeer het nu langzaam zelf af te bouwen. De enige ernstige bijwerking die ik heb gehad, was oedeem aan handen en voeten. Daardoor Carpaal tunnel syndroom gekregen aan beide polsen. Ik weet dat dit een bijwerking van oxycodon was omdat ik er nu bijna tot geen last meer van heb. Waarschijnlijk veroorzaakt door vocht (oedeem ) in mijn polsen.
17-04-2015
Vrouw, 69 jaar

Oxycodon (oxycodon)

Oxycodon is het enige medicijn dat helpt tegen de zenuwpijn in de benen veroorzaakt door een lende wervel breuk waardoor de zenuwen beklemd zijn geraakt. De werking is geen 12 uur maar 8 uur. Binnen een uur na inname verdwijnt de pijn. Enige bijwerking obstipatie. Verder geen enkele bijwerking.
08-04-2015
Man, 44 jaar

Lage rugpijn

Ik gebruik dit medicijn, in combinatie met een hele hoop andere medicijnen, tegen mijn extreme pijn in mijn onderrug en linkerbeen. Ik heb een paar kleine bijwerkingen maar Liever dit dan al die pijn. In 2008 begonnen met een hernia L5-S1, een jaartje later nog een hernia L4-L5, beide operaties in het UZA te Antwerpen. Na deze operatie begon ik zenuwpijn te krijgen in mijn[lees meer...] linkerbeen. Hiervoor diverse pijninjecties gehad, helaas zonder resultaat. Na vele onderzoeken en testen een neuromodulatie gekregen in de St. Maartenskliniek, helaas ging de operatie niet zoals verwacht en moest binnen 14 dagen weer worden geopereerd. Zelfs na deze operatie mijn zenuwpijn niet goed onder controle. Ik kon meedoen aan een nieuwe test in het UZA waar een professor nieuwe software voor de neuromodulatie had ontwikkeld, Burstbehandeling. Na 1 week testen snel weer terug naar het UZA om de oude software weer terug te laten zetten. Ik kreeg zo'n hoofdpijn van deze behandeling dat ik niet wist waar ik het moest zoeken van de pijn en bijwerkingen. Weer een jaartje later kon ik een nieuwe elektrode laten plaatsen in het UZA. Deze elektrode had meer contactpunten en zo kon een groter gebied van zenuwen worden bestreden. Dit was een behoorlijk pittige operatie omdat ze een paar botfragmenten moesten verwijderen om deze elektrode te plaatsen. Gelukkig is deze operatie goed verlopen en is de zenuwpijn in mijn linkerbeen redelijk/goed onder controle. Helaas na deze operatie bleef ik ontzettende pijn in mijn onderrug houden, na onderzoek bleek ik een breuk te hebben in de overgang van L4 naar L5 te hebben. Deze wervels zijn nu vast gezet met schroeven en pennen. Helaas heb ik nu inmiddels 2 hersteloperaties gehad omdat de cages, die geplaatst zijn tijdens het vastzetten van de wervels, waren verschoven. Na mijn laatste operatie zijn er extra schroeven en pennen bij gezet om de zaak steviger en stabieler te maken. Ik ben nu nog in de herstelperiode van mijn laatste operatie met helaas nog veel pijn in mijn onderrug, deze lijkt maar niet weg te willen gaan. Mijn pijnarts gaat nu een stafvergadering plannen om met verschillende specialisten te kijken wat ze nog voor me kunnen betekenen en op welk gebied ze eventueel mijn pijn kunnen gaan bestrijden. Zo een heel verhaal met hopelijk ooit een einde aan deze verschrikkelijke en vermoeiende pijn. Jullie zullen je wel voor kunnen stellen dat ik ontzettend blij ben met alle pijnmedicijnen die er zijn, anders zou ik niet weten wat ik zou moeten. Voor mij is dus duidelijk dat ik de bijwerkingen op de koop toe neem en dat ik het belang van pijnbestrijding dus belangrijker vind. Je kan beter omgaan met bv. misselijkheid en vermoeidheid, dan met pijn.
17-03-2015
Vrouw, 54 jaar

Oxycodon (oxycodon)

Na rectumamputatie heb ik megaveel pijn. Ik heb oxycodon 10 mg, 2 maal daags, aangevuld met (indien nodig) max. 6 keer per dag 5 mg voorgeschreven gekregen. Het helpt echt tegen de pijn. Nadeel is dat ik gek word van de jeuk. Enne....ben de hele dag zo stoned als een garnaal, wat voor mij zowel een voor- als een nadeel is. Je loopt toch lekker te zweven wat heel fijn is [lees meer...]als je niet kan zitten. Ik zou hier wel aan kunnen wennen. En dat is nu net het gevaar. Dus ik ga er mee stoppen. Dan maar pijn.
12-03-2015
Vrouw, 22 jaar

Rectale / anale fissuur

Heel veel pijn als ik naar de wc ben geweest (grote boodschap) Ben al 4 jaar aan het klungelen, arts heeft me nu oxycodon voorgeschreven. Gebruik het alleen als ik naar de wc ben geweest, wordt er wel knettertje high van maar dat is niet heel vervelend. Laatste paar dagen moet ik ook overgeven als ik aan mijn avondeten begin, of een paar uur daarna. Daarna kan ik wel gewoo[lees meer...]n van alles binnen houden. Misschien komt het door de combinatie oxycodon diclofenac.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (659) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (345) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (329) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely