This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Oxycodon

Pijn - morfine-achtigen
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Zenuwpijn (12 meningen)
  • Hernia (11 meningen)

Pagina 1 van 7

17-04-2015
Vrouw, 69 jaar

Oxycodon (oxycodon)

Oxycodon is het enige medicijn dat helpt tegen de zenuwpijn in de benen veroorzaakt door een lende wervel breuk waardoor de zenuwen beklemd zijn geraakt. De werking is geen 12 uur maar 8 uur. Binnen een uur na inname verdwijnt de pijn. Enige bijwerking obstipatie. Verder geen enkele bijwerking.
08-04-2015
Man, 44 jaar

Lage rugpijn

Ik gebruik dit medicijn, in combinatie met een hele hoop andere medicijnen, tegen mijn extreme pijn in mijn onderrug en linkerbeen. Ik heb een paar kleine bijwerkingen maar Liever dit dan al die pijn. In 2008 begonnen met een hernia L5-S1, een jaartje later nog een hernia L4-L5, beide operaties in het UZA te Antwerpen. Na deze operatie begon ik zenuwpijn te krijgen in mijn[lees meer...] linkerbeen. Hiervoor diverse pijninjecties gehad, helaas zonder resultaat. Na vele onderzoeken en testen een neuromodulatie gekregen in de St. Maartenskliniek, helaas ging de operatie niet zoals verwacht en moest binnen 14 dagen weer worden geopereerd. Zelfs na deze operatie mijn zenuwpijn niet goed onder controle. Ik kon meedoen aan een nieuwe test in het UZA waar een professor nieuwe software voor de neuromodulatie had ontwikkeld, Burstbehandeling. Na 1 week testen snel weer terug naar het UZA om de oude software weer terug te laten zetten. Ik kreeg zo'n hoofdpijn van deze behandeling dat ik niet wist waar ik het moest zoeken van de pijn en bijwerkingen. Weer een jaartje later kon ik een nieuwe elektrode laten plaatsen in het UZA. Deze elektrode had meer contactpunten en zo kon een groter gebied van zenuwen worden bestreden. Dit was een behoorlijk pittige operatie omdat ze een paar botfragmenten moesten verwijderen om deze elektrode te plaatsen. Gelukkig is deze operatie goed verlopen en is de zenuwpijn in mijn linkerbeen redelijk/goed onder controle. Helaas na deze operatie bleef ik ontzettende pijn in mijn onderrug houden, na onderzoek bleek ik een breuk te hebben in de overgang van L4 naar L5 te hebben. Deze wervels zijn nu vast gezet met schroeven en pennen. Helaas heb ik nu inmiddels 2 hersteloperaties gehad omdat de cages, die geplaatst zijn tijdens het vastzetten van de wervels, waren verschoven. Na mijn laatste operatie zijn er extra schroeven en pennen bij gezet om de zaak steviger en stabieler te maken. Ik ben nu nog in de herstelperiode van mijn laatste operatie met helaas nog veel pijn in mijn onderrug, deze lijkt maar niet weg te willen gaan. Mijn pijnarts gaat nu een stafvergadering plannen om met verschillende specialisten te kijken wat ze nog voor me kunnen betekenen en op welk gebied ze eventueel mijn pijn kunnen gaan bestrijden. Zo een heel verhaal met hopelijk ooit een einde aan deze verschrikkelijke en vermoeiende pijn. Jullie zullen je wel voor kunnen stellen dat ik ontzettend blij ben met alle pijnmedicijnen die er zijn, anders zou ik niet weten wat ik zou moeten. Voor mij is dus duidelijk dat ik de bijwerkingen op de koop toe neem en dat ik het belang van pijnbestrijding dus belangrijker vind. Je kan beter omgaan met bv. misselijkheid en vermoeidheid, dan met pijn.
17-03-2015
Vrouw, 54 jaar

Oxycodon (oxycodon)

Na rectumamputatie heb ik megaveel pijn. Ik heb oxycodon 10 mg, 2 maal daags, aangevuld met (indien nodig) max. 6 keer per dag 5 mg voorgeschreven gekregen. Het helpt echt tegen de pijn. Nadeel is dat ik gek word van de jeuk. Enne....ben de hele dag zo stoned als een garnaal, wat voor mij zowel een voor- als een nadeel is. Je loopt toch lekker te zweven wat heel fijn is [lees meer...]als je niet kan zitten. Ik zou hier wel aan kunnen wennen. En dat is nu net het gevaar. Dus ik ga er mee stoppen. Dan maar pijn.
12-03-2015
Vrouw, 22 jaar

Rectale / anale fissuur

Heel veel pijn als ik naar de wc ben geweest (grote boodschap) Ben al 4 jaar aan het klungelen, arts heeft me nu oxycodon voorgeschreven. Gebruik het alleen als ik naar de wc ben geweest, wordt er wel knettertje high van maar dat is niet heel vervelend. Laatste paar dagen moet ik ook overgeven als ik aan mijn avondeten begin, of een paar uur daarna. Daarna kan ik wel gewoo[lees meer...]n van alles binnen houden. Misschien komt het door de combinatie oxycodon diclofenac.
07-03-2015
Man, 53 jaar

Hernia

Het helpt mij goed, in combinatie met 4x p dag lyrica en 's avonds nog ix diazepam 5 mg. Ik denk wel dat ik een behoorlijke hernia heb, ben al door de neurologe doorverwezen naar de neurochirurg. Maar voorlopig ben ik wel aangewezen op pijnstillers, blij dat ze bestaan. Heb wel de indruk dat na enige tijd gebruiken de dosis eerder is uitgewerkt, gewenning zal het wel zijn.[lees meer...] Ben gisteren naar de sauna geweest, is wel lekker die warmte met bubbelbaden, en geeft wel even lekkere ontspanning om even los te komen van die hernia. Maar de volgende dag moest ik het wel bezuren, veel pijn, maar toch lijkt me saunabezoek wel aan te raden. Tijdens dat saunabezoek geen last gehad van alle medicatie, lyrica + oxycodon,... was ik eerst wel een beetje huiverig voor maar dat viel me erg mee.
28-02-2015
Vrouw, 57 jaar

Oxycodon (oxycodon)

Ik had sinds dinsdag last van bijna ondraaglijke pijn tien cm links van de ruggegraat. uitstralende, electrische pijn die om de 20 seconden met een knal kwam en ging. Ik slikte paracetamol en diclofenac, maar niets hielp. Sliep nog maar kwartiertjes achter elkaar, alleen van uitputting. Het is nog niet duidelijk wat het was. Na twee Oxycodon is het vrijwel over. Ik heb nu [lees meer...]even wel pittige hoofdpijn, maar dat gaat wel weer over! Verder laat ik het in de kast!
18-02-2015
Man, 64 jaar

Fantoompijn

Er gaan dagen voorbij dat ik redelijk pijnvrij ben maar soms krijg ik een aanval als ik een bepaalde ondergrens bereik, 20 mg., en dan gebruik ik oxy norm, 5 mg. smelttabletten om snel de pijn te onderdrukken. Het is nu 1 jaar na een beenamputatie en gebruikte naast oxycodon ook gabapentine maar dat bleek geen effect te hebben dus de gabapentine heb ik afgebouwd. Nu moet i[lees meer...]k met verloop van de tijd kijken hoe mijn lichaam reageert als ik weer probeer af te bouwen in de hoop dat ik pijnvrij blijf. Zo niet dan gebruik ik het gewoon. Fantoompijn is voor mij vergelijkbaar met marteling. Onverwacht en zeer intens.
16-02-2015
Man, 58 jaar

Oxycodon (oxycodon)

Een goed medicijn tegen de pijnen die ik heb soms helpt het goed maar het laat me ook wel is redelijk in de steek !! 2x open benen gehad! ik heb namelijk neuropatische pijnen voeten en benen. ik heb suiker type2
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (643) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (323) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely