Oxycodon

oxycodon

Hernia (44 meningen)
Lage rugpijn (22 meningen)
Artrose (16 meningen)
Pijn (algemeen) (12 meningen)
Rugklachten (11 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (11 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Gewrichtspijn (6 meningen)
Polyneuropathie (4 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (3 meningen)
Ziekte van Bechterew (2 meningen)
Wervelkanaalstenose (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)
Niersteen / -stenen (1 mening)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

08-11-2019

Oxycodon (oxycodon)

Heb de ziekte melas , niertransplantatie gehad , rusteloze bennen etc gebruik veel medicatie hierdoor veel bijwerkingen heb wel tien jaar slaapproblemen is nu opgelost dankzij de oxycodon ben zeer tevreden met het gebruik van oxycodon .
05-11-2019

Artrose

Loopt al si ds 2011 met pijn nek krampen,schouders, ruggenwervel en heupen en bekken allebei de benen kan smorgen amper nog lopen. Mega brandig binnen gevoel in benen.ziekenhuis geweest div.doctoren (bull shit) kreeg als antwoord (is je leeftijd leer er mee leven. )tot ziens vlg.patiënt. Huisarts zegt eerlijk (zit met handen in mij hair) hij geeft aan wij gaan sterke p[lees meer...]ijn stillers Proberen (dus naar 8 jaar oxycodon )slikte deze mu zeker 6-7 mnden helpt een beetje. Begon met 1 x per nacht na 3weken voor dlapen ) zit nu op 90 stuks (oxycodon ) per ongeveer 18-19 dagen (reken maar uit). Ikzal het volhouden maar ja. Ik overleeft dde bewuste doctoren in ziekenhuis in hilversum. Mijn enigste hoop en vertrouwen ligt nu bij mijn huisarts. Hem vertrouw ik. Het zit niet tussen mijn oren Maar achter mijn nek en dan naar beneden toen tot mijn voeten en alles daar tussen Het is erg dat iemand de huisarts iedere mnd maar weer moet bellen. Van help het/dit is HELL hoe. En waarom. Het heeft niets met je leeftijd te maken. Het komt er op neer Ik leef nu op oxycodon eet weinig. Slaap soms. Maar pijn in HELL en brandig probeer rustig te lopen met rollator kan niet meer buiten en zonder. Ik zeg alleen tegen alle mensen GEEF NIET OP. ER IS HOOP. ZIJ moeten en paar minuten in onze schoenen staan en lopen ! ! Wie helpt wie nu. Toch Sterkte allemaal hou vol.
23-10-2019

Hernia

Kwam met zoveel pijn in het ziekenhuis dat ze mij meteen hoog in de Oxycodon ,na 8 dagen alleen maar hoger gaan zitten .Mri gaf het niet goed aan maar bleek caudasyndroom te hebben .Toen met spoed geopereerd maar veel restschade.Hierdoor kreeg ik de oxycodon steeds opnieuw voorgeschreven. Nadat ik mij goed in verdiept had wat dit medicijn inhoud ben ik ondanks mijn pijn in[lees meer...] bil ,been(zenuwpijn) ,voet die schreef staat en geen grip meer hebben op mijn stoelgang in week afgebouwd. Niet normaal waar je dan doorheen gaat. Snap niet dat artsen dit langer dan 2 weken voorschrijven.Daarna zo verslavend .Echt pas op!
15-10-2019

Oxycodon (oxycodon)

Ik heb gedurende 12 jaar Acnes. Dit is een chronische pijn van de buikwand. Sinds het gebruik is opgehoogd naar vier keer per dag veertig mg heb ik na inname vrijwel geen pijn meer. Ik ben zeer tevreden over deze pijnstiller i.c.m. een fentanyl pleister van 100 ug. Ik krijg nu sinds een paar maanden injecties in de zenuw van de buikwand met wisselend succes waarbij ik hoop[lees meer...] uiteindelijk de pijnstillers kan afbouwen.
13-10-2019

Lage rugpijn

Van de huisarts gekregen om te kunnen slapen 's nachts. Hielp niet maar in combinatie paracetamol wel enig effect.
28-09-2019

24-09-2019

Chronisch pijnsyndroom

Na een aantal mislukte operaties aan rechterbeen blijvend pijn patiënt geworden. Hierdoor in het pijn traject terecht gekomen en alles geprobeerd om van de hevige pijnen af te komen, dat begint met Diclofenac, Tramadol als pijnstillers maar ook Lyrica en dat soort medicatie. Tevens ook revalidatie therapie maar niets hielp, ondertussen gaan de dosering van de medicatie omh[lees meer...]oog tot dat blijkt dat het niet helpt en dan weer afbouwen en beginnen met een nieuw medicijn tegen de pijn. Zo ging ik het rijtje medicijnen af naar steeds zwaarder, er is geen medicijn in Nederland tegen de pijn wat ik niet geprobeerd hebt maar alle zonder gewenst resultaat. Op ten duur kom je uit bij de opioid soorten waaronder OxyContin e.d. Deze soorten kan je uiteen zetten in snel en langzaam werkend en vele pijn patiënten komen op ten duur uit bij deze medicijnen. Maar pas op voor dat je begint aan deze medicatie, de bijwerkingen kunnen erg hevig zijn en een probleem op zich veroorzaken en daarbij is deze medicatie zéér verslavend gevoelig waarbij het stoppen of minderen van deze medicatie erg zwaar is en altijd onder begeleiding van een dokter moet gebeuren. Pijn is verschrikkelijk en ik snap dat veel mensen geen keuze in deze hebben en wel dit soort medicatie moeten gebruiken maar PAS echt heel goed op en weet waar je aan begint en lees alle informatie wat er is over deze medicijnen. Mijn dosis is nu: langzaam werkend 2 x 2x80mg per dag en eenmaal 1x80mg per dag indien nodig. En snelwerkend: 6 maal daags 20mg Je ziet dat mijn dosis erg hoog is en in de loop der jaren steeds weer verhoogd moest worden want je lichaam went aan de medicatie waardoor je steeds meer nodig hebt om de pijn onder controle te hebben. Ik heb twee maal een Neurostimulator in mijn rug geïmplanteerd gekregen welke naar verloop van tijd weer verwijderd moesten worden door ontstekingen. Nu krijg ik aan het einde van volgende maand een Morfinepomp in mijn buik geplaatst waardoor ik met minder medicatie een beter resultaat kan krijgen dan in pil vorm. Vaak blijft het niet alleen bij pijnstillers, mensen kunnen niet meer slapen dus slaapmedicatie. Door bijwerkingen niet meer makkelijk naar het toilet kunnen gaan dus meer medicatie, zo gaat het maar door maagbeschermers, medicatie tegen de misselijkheid enz. Nogmaals ik begrijp heel goed dat vele pijn patiënten geen keuze hebben en wel deze medicijnen moeten gebruiken maar ik had graag alles geweten voordat ik begonnen was aan deze hoge doseringen. Dus moet je beginnen met OxyContin of Oxycodon zorg dan dat je goed begrijpt hoe dat pad er voor jou komt uit te zien en dat je precies begrijpt welke risico’s eraan verbonden zijn want de meeste mensen die aan deze medicatie moeten beginnen hebben al genoeg op hun bordje liggen. Sterkte!
20-09-2019

Oxycodon (oxycodon)

Reden v gebruik; neuropatische pijn aan beide bovenarmen t.g.v. diabetes. Bij een dosering van plm 80 a 90 mgr was ik pijn vrij, maar wel zo doodmoe dat ik niets meer kon doen en een leven in huis, in bed/sofa leidde. Terwijl ik een actief mens was. hoog opgeleid, vele interesses en ook nog studeerde. Dit alles is 100 % omgekeerd. De interesses heb ik nog wel uiteraard ma[lees meer...]ar ik kan er bijna niets meer mee. Ik wilde niet meer de hele dag liggen suffen dus ben begonnen met afbouwen. tot aan 30 mgr ging nog wel maar nu krijg ik er bijna niets meer af. Het dopamine tekort wat ontstaat, geeft vreselijke klachten/ontwenningsverschijnselen. Restless Legs in de nacht, onrust overdag, stressgevoelig, algehele malaise. enz. En het is te weinig, de 30 mgr om de pijn te onderdrukken, dus ik ben er heel erg ontevreden over. Hoge doseringen werken goed, maar meer voor mensen in een palliatieve fase van hun leven.
20-09-2019

Oxycodon (oxycodon)

Ik heb al 10 jaar de cronische zenuw/spierziekte ciap hierdoor heb ik erg veel pijn vooral in onder benen en onder armen. De pijn was zo erg dat ik na een jaar of 5 niet meer kon werken. Lopen ging moeilijk. Overal geweest en zeer veel medicijnen gebruikt. Niets hielp. Totdat ik een fentanyl plijster 25ug en Oxycodon casules van 10 mg kreeg. De pijn was weg of bijna weg. D[lees meer...]e Oxycodon gebruik ik zonodig. Ik heb het geluk dat ik deze middelen goed verdraag. Soms alleen een beetje duf. Toch lig ik vaak na inspanning op de bank omdat heel de dag actief bezig zijn toch te veel is. Het is een soort opladen van energie. Verder denk ik dat ik wel verslaafd ben aan deze middelen maar dat is beter dan die verschrikkelijke pijn die zelfs denken onmogelijk maakt. Ik hoop wel dat door de negative publiciteit over dit middel de mensen die het echt nodig hebben hiervan niet de dupe worden.
03-09-2019

Anesthesie (lokaal)

01-09-2019

Oxycodon (oxycodon)

Ik heb MS met pijn en kon op een gegeven moment mij nergens anders meer op concentreren vanwege de pijn Het huilen stond mij nader dan het lachen Eerst kreeg ik tramadol maar daar kreeg ik hoofdpijn van Nu slik ik sochtends en savonds 20 mg oxicodon lang werkend en overdag 4x 10 mg korte werkend Ik kan niet zeggen dat ik pijnvrij ben,maar ik kan nu tenminste weer dingen do[lees meer...]en Door mijn ziekte ben ik snel moe en slaap ik ook smiddags, maar nu kán ik tenminste weer gewoon slapen Dat was eerder niet het geval Ik sliep 15 à 20 minuten en dan werd ik weer wakker van de pijn dat was snachts ook zo daardoor uiteindelijk totaal uitgeput Al met al kan ik zeggen dat het voor mij een hele verbetering is geweest (En ja ik weet dat er een verslavingsfactor aan vast zit,maar totdat de dag komt dat ze MS kunnen genezen heb ik er geen problemen mee;Ik kan weer een beetje leven dát is het belangrijkste)
08-08-2019

Angina pectoris

ik heb een open hart operatie gehad in 2015 daarna veel pijn op sternum en flauw valllen door de pijn ik heb toen oxicodon gehad eerst lage dosering van 15 mg daarna verhoogt door specialist naar 1x6 tabletten per dag van 10 MG totaal 60 MG ik ben daar niet blij mee want het is verslavend daar vertelde de specialist niets van
17-07-2019

Artrose - gewrichtsaandoening

5 mg valt niet te selecteren Artrose door wss veel chemo therapie
20-06-2019

Hernia

Gekregen ivm ernstige zenuwpijn in mijn been na een herniaoperatie die overigens wel goed gelukt is. Zenuw was zo beschadigd en dat gaf hele erge pijn. Niks hielp behalve de oxycodon 5 mg, mocht 2xdd 10 mg maar heb aldoor 1x per dag 5 mg genomen ivm angst voor verslaving, het haalde niet de hele pijn weg maar wel de scherpe kantjes eraf. Verder geen bijwerkingen.
19-06-2019

Oxycodon (oxycodon)

Hallo lieve mensen, ik was precies een jaar geleden opgenomen in het ziekenhuis vanwege een zware astma aanval. Ik ben uiteindelijk op de IC terecht gekomen. Ze moesten een slagader infuus aanleggen om de bloeddruk constant op te kunnen meten. Helaas hadden ze mij zodanig vaak moeten prikken (voor het bloedgas) dat ze die slagader infuus nergens anders konden aanleggen [lees meer...]dan in mijn lies. Ze zijn toen begonnen t prikken in mijn rechter lies en terwijl ze aan het prikken waren voelde ik allemaal schokken in mijn Been. Na 8 keer geprikt te hebben zat hij er eindelijk in. Gelijk daarna werd mij verteld dat ze nog zoiets moesten aanleggen in mijn linker lies (dat zou zijn om de medicatie via dat infuus in te kunnen brengen) . Ik wist al niet wat mij allemaal overkwam en ik voelde mij al zodanig gemarteld door wat ze mij hadden aangedaan met die 8 prikken waarvan 7 x mis en steeds maar weer porren in mij. Ze hebben toen 3 x in mijn linker lies geprikt en weer voelde il die gekke schokken in mijn been. De 3e keer heb ik gegild en gezegt dat ze moesten kappen. Dat hebben ze toen ook gedaan en uiteindelijk hebben ze toch een infuus in mijn arm geprikt voor dat infuus. Ik gebruik nu precies een jaar later nog steeds deze medicatie voor zenuw pijn: Oxycodon 20 mg ochtend en 20 mg avond langwerkend Oxycodon 4 tot 6 maal daags 5 mg kortweekend Gabapentine 900mg ochtend 900 avond Amitrypteline 25 mg ochtend Ik gebruik nu zo een 8 maanden een tens apparaat en ik durf wel te zeggen dat de tens apparaat de scherpste pijn wegneemt. Ik heb een qutenza behandeling (chilipeper pleisters) gehad maar dat vind ik zo heftig dat ik die behandeling nooit meer wil. Ik krijg volgende week woensdag mijn 2e ketamine behandeling , deze behandeling is een hele heftige ervaring maar ik denk wel dat het iets doet. Ik denk dat de heftigste pijn wat langer weg blijft. Ik weet het gewoon nog niet zeker maar daarom ga ik de 2e behandeling proberen. Tot slot, Alle medicatie en pijn maakt je een heel ander mens, De medicatie diet zoveel met je gedachtes en denkwijze. Ik kan mijzelf soms niet meer herkennen. Ik ben vanaf het ziekenhuis tegelijk begonnen aan de zenuw pijn medicatie dus ik durf niet te zeggen wat welk medicatie precies doet met mij. Groetjes T.
10-06-2019

Oxycodon (oxycodon)

Mijn wervels zijn versleten en kreeg daardoor oxycodon Eerst 5 mg 2x daags retard na maanden gebruik fentanyl pleisters drie weken later enorme buikpijn verstopping enz Terug naar oxycodon op gebouwd tot 8 tabl 5mg per dag 2 retard 6 kortwerkend verstopping bleef pijn van wervels over Enorme buikpijnen verstoppingen meerdere malen ziekenhuis nu coldturkey af kicken Puur he[lees meer...]l Ben nu 4 weken bezig echt een hel

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum