ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7
10-01-2019

Artrose

In verband met een kapotte knie, hernia, scoliose en artrose in mijn rug gebruik ik sinds een klein jaar dagelijks 4a5 x oxycodon 5mg korte afgifte. Op zich nooit problemen gehad totdat ik in augustus, september en oktober opeens heel misselijk werd en vele malen achter elkaar moest overgeven. Ook werd ik dan heel licht in het hoofd alsof ik flauw ging vallen en kon ik b[lees meer...]ijna niet meer op mijn (trillende) benen staan. Omdat de laatste tijd merkte dat het minder effect kreeg op de (zenuw)pijn, had ik iom huisarts besloten om te starten met wietolie met CBD en THC teneinde om ook een beetje van de oxycodon af te komen. Deze olie hielp echt ongelooflijk goed! Ik ben toen ook meteen wat minder oxycodon gaan gebruiken (3x daags). Echter 5 dagen na het starten hiermee, kreeg ik weer zo’n aanval als in de eerdere maanden en deze klachten houden nu al 4 weken aan met kleine ups en grote downs. Buiten het dizzy zijn, wegtrekkers krijgen, het trillen, koud hebben en zweten overheersen vooral angstgevoelens. Echte doodsangst bij aanvallen en constant ontzettend gespannen en angstig vooral ‘ s avonds. Ik durf bijna geen niet meer naar buiten in de angst dat ik weer aanval krijg. Ik denk ook steeds dat ik wel iets heel erg moet hebben omdat mijn lichaam zulke angstaanjagende dingen doet. Ik heb ook cardiologische onderzoeken gehad en met mijn hart is niets mis. Inmiddels slik ik sinds anderhalve week 3x daags oxazepam en 1x daags oxicodon langzame afgifte. Dit in combinatie met de cannabisolie met THC, zou moeten zorgen dat ik redelijk versuft ben, maar dit is geenszins het geval. Ik ben heel energiek en helaas dus 1 brok angst en spanning. Volgens mijn huisarts, de cardioloog en de advieslijn van de Jellinek zouden mijn klachten heel goed afkickverschijnselen van de morfine kunnen zijn in combinatie met stress en hormonen (ben 52). Maar zo abrupt doe ik het niet (van gemiddeld 20mg in een maand naar 10mg) en mentale problemen heb ik niet echt. Ik word er inmiddels helemaal hopeloos van en wil gewoon weer de oude worden. Is er iemand die ervaring heeft met bovenstaande klachten?
10-01-2019

Chronisch pijnsyndroom

Het zou 12 uur klachten verminderen. Ik had er nog geen 3 uur baat bij. Door ernstige darm en verzakkingsklachten moest ik stoppen., omdat mijn darmen stil gingen liggen
03-01-2019

Nek- / rughernia

Mijn hernia zorgde ervoor dat ik aan de Oxycodon kwam, dat zou moeten helpen volgens de huisarts. Ik bleef echter veel pijn in mijn been houden door de uitstraling. Inmiddels ben ik hieraan naar tevredenheid geopereerd echter heb ik nogal last van ontwenningsverschijnselen. Met name ‘s avonds/‘s nachts in bed als ik plat of op de zij lig dat ik een onrustig gevoel in [lees meer...]mijn lijf heb en mijn ademhaling niet voldoende zuurstof naar binnen lijkt te krijgen. Ik moet dan gaan zitten of lopen dan wordt het minder. Een heel naar gevoel wat na enige uren weer wegzakt, dus niet constant aanwezig. Nu reeds 3 dagen geen Oxycodon meer genomen en slecht geslapen, hopelijk komt er een snel einde aan deze klachten!
27-12-2018

Hernia

Medicijn werkt prima had hernia in mijn nek andere medicijnen deden niks, kon amper nog lopen met oxy geen last meer, maar kan niet meer zonder na traject met mijn huisarts nu naar verslavingszorg omdat ik er niet vanaf kom. Eerst zelf geprobeerd om te stoppen maar dit lukt de ontwenning verschijnselen zijn niet mis. Misschien bij mij meer dan bij een ander maar laat je e[lees meer...]cht goed voorlichten. Ik gebruik nu 4x20mg per dag
26-12-2018

Artrose

Ik gebruik het middel oxycodon nadat ik stijf stond van de pijn, veroorzaakt door "bechterew", dit nadat ik gestopt was met mijn bechterew-therapie wegens chemo-therapie. Sinds een week gebruik ik er 2x per dag een halve tablet "methadon" bij. Resultaat: Totaal geen pijn meer.
23-12-2018

Oxycodon (oxycodon)

Ook ik heb oxycodon gehad na het trekken van mijn tanden en kiezen. Omdat ik veel pijn had. Na het innemen van 1 tablet raakte ik mijn bewust zijn kwijd mijn hele lichaam begon te schokken en ik begon heel hard met mijn hoofd heen en weer te gaan en met mijn handen heen en weer te slaan. Ik was drijf nat van het zweten. Mijn man moest boven op me gaan zitten om er voor te [lees meer...]zorgen dat ik me zelf niet zou slaan of te hard zal gaan schokken. Ik zelf weet er niks van want ik was helemaal van de wereld. Me man heeft toen het ziekenhuis gebeld en er werd gezegd dat hij een half uur moest afwachten omdat het dan uitgewerkt moest zijn. Wat gelukkig ook zo was, maar hij had wel 3 kwartier zo met mijn gezeten. Me man heeft gelukkig wel een klein stukje gefilmd van me toen om het als het nodig was aan een arts te laten zien. Dus voor mijn nooit meer oxycodon.
14-12-2018

Oxycodon (oxycodon)

ik heb zowel de kortwerkende 5mg als de langwerkende 10 mg oxycodon voorgeschreven gekregen, en als pijnstilling werkt het geweldig, maar door de bijwerkingen wil je eerder stoppen, waardoor de pijn weer dominant aanwezig is, nu langzamer afbouwen.
12-12-2018

Artrose

Het zou even tijd nodig hebben om aan morfine te wennen maar zover heb ik het niet laten komen ondanks dat ik enkel nog kon liggen vanwege de hevige pijn. Beroerd, duizelig en het gevoel alsof je op de maan ben beland, zo voelde ik me de hele dag tot de overstap naar Targinact. Dat wennen had ik echter niet bij de Targinact. Na een uurtje verdween de ergste pijn welke zelf[lees meer...]s bij stil liggen aanwezig was en sinds het gebruik van Targinact ben ik weer in staat met andere dingen bezig te zijn dan alleen de dag zo goed mogelijk door te komen. Geen bijwerkingen, niet beroerd
Pagina 1 van 7

Mirena (2099) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (841) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (482) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (461) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (372) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!