Oxycodon

oxycodon

Hernia (46 meningen)
Lage rugpijn (22 meningen)
Artrose (17 meningen)
Rugklachten (12 meningen)
Pijn (algemeen) (12 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (11 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Gewrichtspijn (6 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (3 meningen)
Ziekte van Bechterew (2 meningen)
Wervelkanaalstenose (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)
Niersteen / -stenen (1 mening)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

02-04-2020

Artrose

ik slik ze al 3 jaar s,morgens 30mg en savonds 40. nu beginnen ze hun werking te verliezen
06-03-2020

Oxycodon (oxycodon)

Het begon met 5mg, vervolgens steeds meer gaan gebruiken vanwege de gewenning/tolerantie. In het begin was ik heel erg misselijk, super beroerd, alleen maar overgeven. Na verloop van de tijd werd dit minder. De obstipatie was heel erg heftig, ik kon maar 1x per week naar het toilet, laxeermiddelen hielpen niet. Uiteindelijk microlax klysma wel maar daar zit je ook niet op[lees meer...] te wachten, geen gebruiksgemak. Oxycodon is troep, moeilijk om er vanaf te komen als je eenmaal een tolerantie hebt. Ik heb dit 2 jaar lang gebruikt, de ontwenning is geen grapje, liefst met professionele begeleiding ivm terugval en succes. Mocht niks anders helpen dan wel te gebruiken maar eerst alle andere mogelijkheden proberen.
03-03-2020

Oxycodon (oxycodon)

Het medicijn neemt de pijn weg . In het begin laat gehad van sufheid en verwardheid . Na enige tijd was dit weg. Ik slikte 5 mg kortwerkend en 10mg langwerkend. Dosis moest om de aantal weken verhoogd omdat het effect verminderde . Na vier maanden geprobeerd te stoppen in 1 keer omdat ze niet meer nodig waren. En toen begon de hell. Als een junk ziek op bank allee[lees meer...]n maar denkend aan de pillen 😔😔 alles deed zeer . Ik kon niks meer !! Echt niet normaal ! Niet verwacht dat dit zou gebeuren . Na begeleiding via huisarts af gaan bouwen met alle bijwerkingen van dien . Snachts trekkende spieren . Overdag bonkende hoofdpijn . En een mega slecht humeur ! Mensen gebruik deze troep als het echt niet anders kan .. vraag naar alternatieven .. Je gaat door een hel op het moment dat je er mee wilt stoppen !! Ik ben er nog steeds niet vanaf!! Mijn pijn ben ik kwijt maar ik heb er een verschrikkelijke verslaving voor terug gekregen ! Mijn weg is nog lang !
02-03-2020

Botbreuk

Oxycodon geslikt voor gebroken ribben. Ik vond het niet erg helpen, had nog steeds veel pijn. Dat bleek later door een beknelde zenuw te komen, waar Oxycodon bijna niets voor doet. Althans: bij mij niet. Daarna Nortriptyline gekregen, hielp ook niet erg. Maar goed. Bijwerkingen Oxycodon: best hele ernstige obstipatie, droge mond, moeheid (ik kon soms m'n hoofd niet eens re[lees meer...]chtop houden), ademhalingsdepressie en hallucinaties. Hallucinaties komen niet zo vaak voor, maar ik heb ze heel snel. Bij hoofdpijn, griep etc. heb ik snel last van hallucinaties (dingen zien die er niet zijn, dingen vervormd zien etc.). Dat is vervelend, maar ik ben er aan gewend. Ademhalingsdepressie is wel vreemd, je hebt een soort apneu maar dan als je wakker bent. Dus je ademt blijkbaar niet en dan in één keer heel diep (een soort harde snurk) - vreemde gewaarwording. Ik vond het niks. Ik las dat veel mensen euforische gevoelens krijgen van Oxycodon. Dat heb ik helemaal niet gehad. Ondanks dat ik ook met Oxycon nog veel pijn had, durfde is niet te stoppen omdat ik bang was dat het nóg erger zou worden. Eén week voordat de anesthesist een pijnblokkade zou zetten, nam de pijn ineens enorm af. Heb daarom afgezien van de pijnblokkade en 2 dagen later een afbouwschema voor Oxycodon bij de huisarts gevraagd. Na een dag of tien was ik er vanaf. Totaal geen last gehad van ontwenningsverschijnselen, helemaal: nul. Kon gelukkig weer gewoon naar de WC en was een stuk helderder. Oxycodon maakt je een beetje een vreemde robot. Had helaas wel meteen pijn in m'n gewrichten terug. Daar hielp Oxycodon blijkbaar wel tegen.
24-02-2020

Darmproblemen - verstopping

In het begin werkt het heel goed tegen de pijn. Later werkt het niet meer zoals het moet. Veel meer nodig. Zowel langwerkende en kort werkende. Zeer verslavend .
23-02-2020

Oxycodon (oxycodon)

Gebruik het al lang meer dan een jaar wil ervanaf helemaal maar doe dan ook geen oog meer dicht , ik bouw af met halve en hele zo snel mogelijk het kan
11-02-2020

Aangezichtspijn

23 jr. gebruik ik Oxycodon. Het is een deel van mijn leven geworden. Erg dat ik dit moet zeggen. Ik heb mega rugpijn zonder dit spul. (neuropatische pijnen) Niemand kan mij helpen. Heb alle doctoren, specialisten wat ook maar bestaat bezocht. Niks te vinden. Dus maar door emmeren met die medicijnen tot je een keer niet meer wakker wordt of dat het medicijn je lever or wh[lees meer...]atever kapot maakt. Ik ben hier heel depri over. Heb al diverse keren geprobeerd om hier vanaf te komen. Afbouwen lukt niet. Mijn rugpijn neemt de overhand. Lopen is dan zo goed als onmogelijk. Ik ga letterlijk door een hel van pijn in mijn rug als ik hier minder van neem. Ik kan het gewoonweg niet begrijpen dat er niemand in dit land is die mij kan helpen. Af en toe denk ik pols open en leeg laten lopen en rustig inslapen dan is de pijn weg. Heb echter een leuke vrouw en leuke kids die wil ik niet achterlaten. Maar dit..........? Afschuwelijk. Een verslavingsarts begeleid mij nu maar ook dat helpt niet. Ben echt radeloos. Ik schrijf mijn elende maar weg op forums in de hoop dat ooit iemand dit leest die weet wat met mij mis is en eventueel een oplossing kan aandragen.
10-02-2020

Longkanker

Mijn man wilde in eerste. Instantie het niet gaan gebruiken maar door in het zieken huis ,toch overhaalt , nu hikken ,niet naar de wc kunnen, heel onrustig zijn , hij gebruikt het nog maar 14 dagen maar ik heb het idee om er mee te stoppen , de arts had ook nog het idee om er haldol bij te gebruiken zodat de hik over ging . Zal er nu al afkick verschijnsel zijn , als hij [lees meer...]er morgen mee zou stoppen
02-02-2020

Hernia

Ik had helse zenuw pijn, kreeg eerste instantie 2x 10mg per dag. Wat een verademing. Totaal 2 maanden geslikt maar dan. Ik moest afbouwen, ok top 1x 10mg ging goed. 1x 5mg owkee wat voel ik me raar. En dan de stop dag, hell alsof mijn botten door mijn huid willen. Huilen, trillen, krampen, hartskloppingen. Zweten, warm/koud. Begin er niett aan, ik had nog zo tegen de doc[lees meer...] gezegd is het verstandig.
25-01-2020

Hernia

Ik gebruik helaas nog steeds heel veel medicatie voor mijn hart (op 32 jarige leeftijd een by-pass operatie, 1989), in 2012 een "nieuwe" hart-kustklep, doch heb ook enkele hernia's in de rug. Zo nu en dan gebruik ik oxycodon met een prima resultaat. Ook al gebruik ik slechts de 5mg HCI Lannacher versie met verlengde afgifte. Mijn ervaring is totaal anders betreffende "v[lees meer...]erslavend"... geen pijnen, dus het werkt uitstekend en kan desgewenst "gewoon" bewegen en zelfs huishoudelijke werkzaamheden verrichten! Ooit (als eerste medicijn), Lyrica (pregabaline) mogen proberen, doch dat was in mijn geval geen succes, rare hallucinaties. Met oxycodon totaal geen problemen. Daarnaast raak ik absoluut NIET verslaafd omtrent dit medicijn.
08-01-2020

Keelkanker

Het werkte goed tegen de pijn maar na een paar weken begon ik mij rot te voelen. Achteraf begrijp ik dat je went aan dit middel, dus je krijgt een soort afkickverschijnselen als je je netjes aan de voorgeschreven dosering houdt, maar ik dacht dat het de ziekte was. De dokters laten het maar een beetje en maken je niet wijzer. Op eigen kracht eruit gekomen gelukkig, maa[lees meer...]r de oxycodon is vele malen erger dan de ziekte waar ik het voor kreeg. Mijn advies: NOOIT AAN BEGINNEN!!
08-01-2020

Rugklachten

Ik kreeg oxycodon vanwege slijtage in de rug en pijnen op diverse plaatsen. Het hielp goed tegen de pijn. Echter ik raakte verslaafd. Op het hoogtepunt slikte ik 2 maal daags 25 mg. Ik heb dit 1,5 jaar geslikt. Ik besloot in goed overleg met mijn huisarts af te bouwen met steeds 5 mg per week eraf. Het afbouwen ging redelijk totdat ik helemaal gestopt was. Toen ging het s[lees meer...]nel van kwaad tot erger. Ik heb ook bipolaire stoornis en ik raakte in een zware geagiteerde depressie. Ondanks dat ik nu al 5 weken clean ben is het evenwicht in min hersens niet hersteld en ben ik zwaar depressief. Mijn mening is dat Oxycodon vergif is en het niet zo makkelijk voorgeschreven zou moeten worden... ik wou dat ik het nooit genomen had. Nu maar weer zien om uit deze depressie te komen.
11-12-2019

Botbreuk

9 maanden geleden verkeersongeval, diverse breuken en zenuw letsel. 2x 10 mg langwerkend en gemiddeld 5x per dag 5 mg kortwerkend. In combinatie met dyclofinac was de pijn meestal onder controle. 1 maand geleden gestopt en dat is even omschakelen. De pijntjes die ik voor het ongeluk had, hoofdpijn, rug pijn van slecht slapen zijn dan wel terug, dit samen met dat oxycodon j[lees meer...]e een soort van bubble geeft moest ik even een week doorbijten. Maar als ik kijk naar hoeveel pijn het bij mij heeft weggenomen dan heb ik het er 100x voor over. Ik lees hier doseringen waarvan ik me kan voorstellen dat als je daar mee mindert dat het wel echt een hel zou zijn. Mijn advies is zoek een week uit waarin je het iets rustiger hebt, informeer naasten dat je chagrijnig zou kunnen zijn. Stop niet cold turkey. Ik ben eerst overdag gestopt, vind mijn nachtrust nogal belangrijk. Zorg voor afleiding en ook wat lekkers in huis. Het vervelende aan de publiciteit die oxycodon krijgt is het schuldgevoel als je het gebruikt. Dat hoeft absoluut niet, wees blij dat je pijnvrij bent. Besef alleen wel dat je er niet gemakzuchtig mee om moet gaan en dat stoppen inderdaad even inzet kost.
29-11-2019

Polyneuropathie

5 jaar geleden werd er een rugoperatie gedaan die verkeerd afliep, had eigenlijk geen rug meer. Kort daarna werd er erfelijke Polyneuropathie vast gesteld en de toenmalige huisarts zette mij op Gabapentine 3 x daags 2 en Oxycodon 3 x daags 1 5 mg. Kort daarna verhuisd naar Zaanstad en de neuroloog zette mij 4 jaar geleden op Gabapentine 300 mg 3 x daags 4 capsules en de O[lees meer...]xycodon 5 mg 3 x daags 3 ......dit nu 4 jaar lang 105 Oxycodon 5 mg en Gabapentine 3600 mg PER WEEK. Ben per 21-11-2019 met onmiddellijke ingang gestopt met de Oxycodon en nu 8 dagen later begin ik eindelijk het eind van de ontwenningsverschijnselen te merken, zal nog wel 1 week duren voor ik helemaal vrij ben van die rotzooi. Ik zie weer helder ik denk weer redelijk helder mijn warme benen zijn terug ik heb geen obstipatie meer ademhalen gaat een stuk makkelijk ( zal de longarts ook wel prettig vinden) Ik heb dit per mail mijn neuroloog gemeld en die gaf als reactie terug " Dank, verstandige beslissing. Sterkte! " Mijn stellige overtuiging is dat dit middel onmiddellijk uit de handel gehaald dient te worden
08-11-2019

Oxycodon (oxycodon)

Heb de ziekte melas , niertransplantatie gehad , rusteloze bennen etc gebruik veel medicatie hierdoor veel bijwerkingen heb wel tien jaar slaapproblemen is nu opgelost dankzij de oxycodon ben zeer tevreden met het gebruik van oxycodon .
05-11-2019

Artrose

Loopt al si ds 2011 met pijn nek krampen,schouders, ruggenwervel en heupen en bekken allebei de benen kan smorgen amper nog lopen. Mega brandig binnen gevoel in benen.ziekenhuis geweest div.doctoren (bull shit) kreeg als antwoord (is je leeftijd leer er mee leven. )tot ziens vlg.patiënt. Huisarts zegt eerlijk (zit met handen in mij hair) hij geeft aan wij gaan sterke p[lees meer...]ijn stillers Proberen (dus naar 8 jaar oxycodon )slikte deze mu zeker 6-7 mnden helpt een beetje. Begon met 1 x per nacht na 3weken voor dlapen ) zit nu op 90 stuks (oxycodon ) per ongeveer 18-19 dagen (reken maar uit). Ikzal het volhouden maar ja. Ik overleeft dde bewuste doctoren in ziekenhuis in hilversum. Mijn enigste hoop en vertrouwen ligt nu bij mijn huisarts. Hem vertrouw ik. Het zit niet tussen mijn oren Maar achter mijn nek en dan naar beneden toen tot mijn voeten en alles daar tussen Het is erg dat iemand de huisarts iedere mnd maar weer moet bellen. Van help het/dit is HELL hoe. En waarom. Het heeft niets met je leeftijd te maken. Het komt er op neer Ik leef nu op oxycodon eet weinig. Slaap soms. Maar pijn in HELL en brandig probeer rustig te lopen met rollator kan niet meer buiten en zonder. Ik zeg alleen tegen alle mensen GEEF NIET OP. ER IS HOOP. ZIJ moeten en paar minuten in onze schoenen staan en lopen ! ! Wie helpt wie nu. Toch Sterkte allemaal hou vol.

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum