Oxycodon

oxycodon

Hernia (41 meningen)
Lage rugpijn (19 meningen)
Artrose (14 meningen)
Pijn (algemeen) (12 meningen)
Rugklachten (11 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (9 meningen)
Gewrichtspijn (6 meningen)
Artrose van de wervelkolom (5 meningen)
Polyneuropathie (4 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (3 meningen)
Ziekte van Bechterew (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)
Niersteen / -stenen (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)

INVLOED VAN DNA

Genetisch invloed bekend? Ja.
Genen zijn bij niemand gelijk. Geven jouw genen je meer kans op bijwerkingen?

Tramadol (760 meningen)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

Pagina 1 van 7

Hernia

maagpijn niet kunnen ontlasten zeer harde ontlasting heel duf moest langer nadenken bij alles wat ik doe en heb ze maar 2 dagen geslikt ik hoef ze niet meer gelukkig binnenkort de operatie voor mijn nekhernia ik mocht 4 tot 6 kort durend en 2 langdurende per dag

Oxycodon (oxycodon)

Na maanden slecht te hebben geslapen van de pijn werd het nu ondraaglijk en sliep ik s nachts een paar uur maximaal en werd heel vaak wakker van de pijn. Nu eindelijk slaap ik 5 of 6 uur goed.

Botbreuk

Na het breken van mijn enkel en scheenbeen kreeg ik hier in de USA oxycodon 5mg voorgeschreven. De eerste pil was een verademing. De pijn trok geheel weg en ik voelde me ontzettend relaxed. Helaas na het uitwerken kwam niet alleen de pijn terug en begon ook de benauwdheid, moeheid, irritatie en misselijkheid. Na 1 pil van 5mg meteen zoveel effect! Ik besloot het niet mee[lees meer...]r te nemen. Na de operatie op mijn breuken echter had ik zo ontzettend veel pijn dat ik het toch weer genomen heb. Ik dacht, ik neem het voor het slapen, dan vallen de bijwerkingen misschien mee. Ik sliep er heerlijk mee in en voelde haast geen pijn. Halverwege de nacht werd ik echter weer wakker van de pijn en nam ik er dus nog maar 1. Kon al snel weer verder slapen maar jeetje wat voelde ik me beroerd toen ik weer wakker werd! Mijn hele lijf deed zeer, ik bleef de hele dag benauwd en heel misselijk en ik kon (en kan nog steeds) geen harde geluiden handelen. Voel me nu twee dagen later nog steeds zeer misselijk, overprikkeld en geïrriteerd om alles. Deze pillen zijn voor mij echt te heftig en niet geschikt.
09-03-2019

Oxycodon (oxycodon)

Ik heb dit middel samen met fentanill 6 jaar gebruikt.Ben begonen met 5 mg en geeindigd op meer dan 200mg samen met fentanill.Het werkt enorm goed maar er zit geen grens aan .Door een operatie aan mijn stomp die geslaagd is ben ik gaan afbouwen hier heb ik 4 maanden over gedaan.Ik ben veel gewend maar het afkicken is een ware hel 3 dagen niet slapen is heel gewoon.Dit heb [lees meer...]bij mij 7 weken geduurd maar het gaat nu gelukkig stukken beter.Mijn advies laat je heel goed begeleiden en stop zo snel mogelijk want anders heb je gegarandeerd een gigantisch verslavingsprobleem.
10-01-2019

Artrose

In verband met een kapotte knie, hernia, scoliose en artrose in mijn rug gebruik ik sinds een klein jaar dagelijks 4a5 x oxycodon 5mg korte afgifte. Op zich nooit problemen gehad totdat ik in augustus, september en oktober opeens heel misselijk werd en vele malen achter elkaar moest overgeven. Ook werd ik dan heel licht in het hoofd alsof ik flauw ging vallen en kon ik b[lees meer...]ijna niet meer op mijn (trillende) benen staan. Omdat de laatste tijd merkte dat het minder effect kreeg op de (zenuw)pijn, had ik iom huisarts besloten om te starten met wietolie met CBD en THC teneinde om ook een beetje van de oxycodon af te komen. Deze olie hielp echt ongelooflijk goed! Ik ben toen ook meteen wat minder oxycodon gaan gebruiken (3x daags). Echter 5 dagen na het starten hiermee, kreeg ik weer zo’n aanval als in de eerdere maanden en deze klachten houden nu al 4 weken aan met kleine ups en grote downs. Buiten het dizzy zijn, wegtrekkers krijgen, het trillen, koud hebben en zweten overheersen vooral angstgevoelens. Echte doodsangst bij aanvallen en constant ontzettend gespannen en angstig vooral ‘ s avonds. Ik durf bijna geen niet meer naar buiten in de angst dat ik weer aanval krijg. Ik denk ook steeds dat ik wel iets heel erg moet hebben omdat mijn lichaam zulke angstaanjagende dingen doet. Ik heb ook cardiologische onderzoeken gehad en met mijn hart is niets mis. Inmiddels slik ik sinds anderhalve week 3x daags oxazepam en 1x daags oxicodon langzame afgifte. Dit in combinatie met de cannabisolie met THC, zou moeten zorgen dat ik redelijk versuft ben, maar dit is geenszins het geval. Ik ben heel energiek en helaas dus 1 brok angst en spanning. Volgens mijn huisarts, de cardioloog en de advieslijn van de Jellinek zouden mijn klachten heel goed afkickverschijnselen van de morfine kunnen zijn in combinatie met stress en hormonen (ben 52). Maar zo abrupt doe ik het niet (van gemiddeld 20mg in een maand naar 10mg) en mentale problemen heb ik niet echt. Ik word er inmiddels helemaal hopeloos van en wil gewoon weer de oude worden. Is er iemand die ervaring heeft met bovenstaande klachten?
10-01-2019

Chronisch pijnsyndroom

Het zou 12 uur klachten verminderen. Ik had er nog geen 3 uur baat bij. Door ernstige darm en verzakkingsklachten moest ik stoppen., omdat mijn darmen stil gingen liggen
03-01-2019

Nek- / rughernia

Mijn hernia zorgde ervoor dat ik aan de Oxycodon kwam, dat zou moeten helpen volgens de huisarts. Ik bleef echter veel pijn in mijn been houden door de uitstraling. Inmiddels ben ik hieraan naar tevredenheid geopereerd echter heb ik nogal last van ontwenningsverschijnselen. Met name ‘s avonds/‘s nachts in bed als ik plat of op de zij lig dat ik een onrustig gevoel in [lees meer...]mijn lijf heb en mijn ademhaling niet voldoende zuurstof naar binnen lijkt te krijgen. Ik moet dan gaan zitten of lopen dan wordt het minder. Een heel naar gevoel wat na enige uren weer wegzakt, dus niet constant aanwezig. Nu reeds 3 dagen geen Oxycodon meer genomen en slecht geslapen, hopelijk komt er een snel einde aan deze klachten!
27-12-2018

Hernia

Medicijn werkt prima had hernia in mijn nek andere medicijnen deden niks, kon amper nog lopen met oxy geen last meer, maar kan niet meer zonder na traject met mijn huisarts nu naar verslavingszorg omdat ik er niet vanaf kom. Eerst zelf geprobeerd om te stoppen maar dit lukt de ontwenning verschijnselen zijn niet mis. Misschien bij mij meer dan bij een ander maar laat je e[lees meer...]cht goed voorlichten. Ik gebruik nu 4x20mg per dag
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (488) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (464) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!