Endocarditis

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor endocarditis

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Gentamicine 3 4,66666666666667
1,33333333333333
Rifampicine 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: endocarditis

Rifampicine

18-08-2018 | Vrouw | 36
rifampicine
Endocarditis
Ivm de bestrijding van endocarditis kreeg ik intravasculair 2x daags 500 ml toegediend. Hiervan moest ik heel veel (oranje) plassen waarvan ik ging smetten en een vaginale schimmel opliep. Dat kon ik goed schoonhouden met Lactacyd zonder parfum. Verder was het traanvocht en zweet ook oranje. Zag er vreemd uit op de lakens als je wakker werd. Middel heeft 100% geholpen. Ben[lees meer...] er vanaf. (Overigens geen idee wie de fabrikant was. Ik kreeg het in het zkh via infuus.)

26-03-2018 | Man | 65
Endocarditis
Na plotselinge klachten(koorts, griepgevoel) werd uiteindelijk infectieuze endocarditis geconstateerd van de aortaklep. Operatie volgde en nieuwe klep gekregen. Gedurende zes weken infuus gekregen met penicilline en Gentamicine. Enkele dagen na de operatie constateerde ik ernstige evenwichtsproblemen. Niemand kon (wilde) verklaren waar dit vandaan kwam. Pas in het eindgesp[lees meer...]rek met de cardioloog drie maanden later vertelde hij dat het weleens door de Gentamicine kon komen. Inmiddels 4 maanden na de operatie kan ik lopen zonder rollator, maar wel als een dronken kerel. de klachten lijken niet te verminderen. Ik ben benieuwd of er meer lotgenoten zijn .

31-10-2017 | Man | 69
Endocarditis
in mrt 2012 aortaklep vervangen vanwege stenose, vlak na die operatie is afdeling cardiologie gesloten vanwege ruzie tussen cardiologen en vervuilde ok. in dec 2014 begon ik me naar te voelen. Begin jan 2015 herseninfarct door losgeraakte tros bacterie op mijn kunstklep. Begin mrt met echo endocarditis aangetoond. klep lag los en bacterie was niet te determineren, dus 6 we[lees meer...]ken aan de gentamicine via infuus. evenwicht werd met de dag slechter, maar er was geen keuze werd mij verteld. nu na 2 1/2 jaar en veel oefening is mijn evenwicht iets beter.

03-04-2017 | Man | 50
Endocarditis
In 2009 endocarditis, operatie hartklep gelukt, maar sindsdien ernstige evenwichtsproblemen waarschijnlijk door gentamicine en de rest van de cocktail. Heb 3 maanden aan het infuus gelegen; 2x6 weken want 2 infecties achter elkaar, waaronder 1 waarschijnlijk in het ziekenhuis op gedaan (kan ik niet bewijzen, maar de hygiene was ver te zoeken daar). Neveneffecten van antibi[lees meer...]otica nooit uitgelegd en evenwichtsstoornis zou zogenaamd zeldzaam zijn. Ik kan nog net werken, maar alles kost veel energie. Veel sporten kunnen niet meer, autorijden is op het randje. Ik zou als ik kon de fabrikant willen aanklagen, maar die mensen hebben zich juridisch goed ingedekt.