ziekte

Glaucoom

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor glaucoom

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: glaucoom

Acetazolamide Tabletten

28-06-2020 | Man | 56
Glaucoom
Dit middel heeft zeer ernstige bijwerkingen die je allemaal op de koop moet toenemen om aan die ene gewenste werking (i.c. oogboldruk omlaag) te realiseren. Dit vervloekte “medicijn” onttrekt kalium en vocht aan je lichaam (vooral aan de ogen) en de prijs die je er voor betaalt is extreme vermoeidheid, kortademigheid, tintelingen in vingers, armen, oksels en lippen. Het [lees meer...]maakt je neerslachtig, geïrriteerd, draaierig, suf, licht in je hoofd en je kunt er niersteenaanvallen van krijgen. Dit alles heb ik meegemaakt en geloof me het is geen pretje. Dit middel is PUUR VERGIF.

Combigan

28-05-2020 | Man | 68
brimonidine/timolol
Wordt na 2 jaar gebruikt gecombineerd met 2 andere oogdruppels

27-05-2020 | Man | 58
Glaucoom
Sinds gebruikt met gaatjes gelaserd bijna dagelijks pijnvrij. Echt heel gelukkig mee.

05-05-2020 | Vrouw | 79
Vergevorderde glaucoom links (zicht 20%) en rechts nog 60 %

Travoprost

28-02-2020 | Man | 70
travoprost
Glaucoom
Ik heb een tijd lang elke dag Travoprost van Sandoz gebruikt om in mijn ogen te druppelen als middle tegen verhoogde oogdruk. Bij mijn laatste recept kreeg ik Travoprost van Teva. Ik vind de ronde fles veel minder bruikbaar dan de ovale van Sandoz. Door licht arthrose kan ik moeilijk in de fles knijpen om een druppel eruit te krijgen.

Timolol Oogdruppels

02-01-2020 | Man | 67
Glaucoom
Heb jarenlang tot volle tevredenheid Betagen liuifilm gebruikt. Maar omdat dit middel voor de fabrikant niet meer commercieel interessant was, volgens de apotheek en arts (!!!) moeten overstappen op Timolol. Al na een keer gebruik enorm veel last. Heb nu Carteabak voorgeschreven gekregen. Ik ben benieuwd.

Simbrinza

14-12-2019 | Vrouw | 78
brinzolamide/brimonidine
Glaucoom
Ik heb èèn flesje per maand nodig, maar volgens onze apotheek zijn deze oog druppels niet altijd voorradig. Hoe kan dat? Word er zo weinig van gemaakt, of wat is hiervan de reden??

08-11-2019 | Man | 76

06-10-2019 | Man | 76
Glaucoom
Perfecte druppels om de oogboldruk te verminderen

15-06-2019 | Man | 67
Glaucoom
Het middel help wel - beter zicht. Ernstig erectieproblemen, droge huid, snel moe, koude benen en voeten.

Azarga

12-04-2019 | Vrouw | 62
brinzolamide / timolol
Glaucoom
ben op dinsdag begonnen met deze druppels ivm glaucoom. Heb twee jaar Cosopt gebruikt en kwam er bij toeval achter dat mijn chronische loopneus hierdoor kwam. Heb aan de oogarts iets anders geraagd en keer Azarga. Klein flesje waar je een maand mee doet ipv losse flacons per keer. Het zijn witte druppels en branden erg. Ook vrijwel direct hoofdpijn, hartkloppingen bij in[lees meer...]spanning (trap oplopen) moe gevoel en mijn loopneus heb ik nog steeds na drie dagen. Er hangt steeds een druppel aan. Ik stop er dus mee

Cosopt

21-03-2019 | Vrouw | 62
dorzolamide/timolol
Glaucoom
Heb lage oogdruk glaucoom. Zondet cosopt een oogdruk van 15 en met cosopt 2/ daags 13. Zet dus niet veel zoden aan de dijk maar oogarts zegt “ alle Beetjes helpen” Had hiervoor timolol maar kreeg daar haargroei van onder mijn oog !

Travatan

10-10-2018 | Man | 59
travoprost
Glaucoom
Ik gebruik al jaren Travatan, nu moet ik opeens travoprost (goedkoper) gaan gebruiken. Niet vrijwillig. Zijn deze oogdruppels gelijk aan elkaar, ik merkte bij de apotheek lichte twijfel, mijn ogen zijn me zeer dierbaar. Vriendelijke groet M.

Timogel

09-10-2018 | Man | 67
Glaucoom
binnen 3 dagen een allergische reactie op timogel 1 mg/g dus direct gestopt in overleg met oogarts. binnen 3 dagen allergische reactie op dit medicijn wat ik ook van verschillende ander oogdruppels had. branderige ontstoken oogleden en huid rondom het oog. het enige medicijn is lumigan zonder conserveringsmiddelen.

14-09-2018 | Man | 60
Glaucoom
veel te waterig, geeft geen goede druppel, daardoor wordt het toedienen lastig. Demotiveert het gebruik.

Xalacom

14-09-2018 | Man | 60
latanoprost/timolol
Glaucoom
het toedienen van oogdruppels kan lastig zijn afhankelijk van viscositeit van de druppel. Ik heb andere middelen gebruikt, die veel te waterig waren. Er kwam niets uit het flesje of meteen een zwembad. Alleen xalatan zelf was nog beter (naar mijn subjectieve ervaring). Ik heb de indruk dat in de loop der tijd ook xalacom ietwat wateriger is geworden, maar de effectiviteit[lees meer...] is voor mij geweldig. Houdt mijn oogdruk op een goed, laag peil.

06-08-2018 | Man | 52

25-07-2018 | Man | 61
Glaucoom
Niet helemaal zeker of mijn klachten van dit medicijn komen, maar sinds het gebruik er van, zijn mijn klachten toegenomen.

Simbrinza

26-03-2018 | Vrouw | 82
brinzolamide/brimonidine
Glaucoom
Had eerst Duotrav, maar na gebruik van hormooncreme tegen psoriasis steeg oogdruk maar 30 li en 24 re. Kreeg 14 frbr Simbrinza en moet 14 april terug voor controle. Was de eerste week totaal van de kaart. Misselijk, slap, neiging tot omvallen. Ik kon helemaal niks meert. Ns een week nam ik mijn bloeddruk op.. Die was 80/40!!! Van de oogarts moest ik gewoon doorgaan. [lees meer...]Toen mijn verhaal verteld aan de apotheker. Die gaf de oplossing: boven de neus 6 minuten dicht knijpen, ( ik deed 3 min) en nu gaat het goed.

26-01-2018 | Man | 49
Glaucoom
Naast cosopt gebruik ik sinds kort ook monoprost voor het slapen gaan. Cosopt gebruik ik twee keer per dag en monoprost voor het slapen. Komende week heb ik een afspraak bij de oogarts vanwege een drukcurvemeting. Ik zal mijn klachten melden. Wellicht is de combinatie van medicatie de oorzaak van de hartkloppingen. De hartkloppingen heb ik begin van de nacht en houden [lees meer...]mij uit mijn slaap. Ze geven tevens gevoelens van angst dat er iets mis is.

Cosopt

15-12-2017 | Man | 44
dorzolamide/timolol
Glaucoom
Ik gebruik Cosopt sinds mijn 27ste vanwege glaucoom op 1 oog. Persoonlijk vind ik de bijwerkingen mild (vermoeidheid). De drukpieken zijn weg, maar wel nog altijd relatief hoog (vermindering zicht is onder controle/stabiel).

Timolol Oogdruppels

07-12-2017 | Man | 60
Glaucoom
timolol werd toegevoegd aan simbrinza, omdat dit alleen te weinig effect liet zien. gezien vele bijwerkingen en geen effect op mijn oogdruk is medicatie gestopt.

23-10-2017 | Man | 40

Saflutan

23-08-2017 | Man | 83
tafluprost
Glaucoom
Gebruikte aanvankelijk Travatan, maar ben daarmee gestopt als gevolg van de vele bijwerkingen. Betere resultaten na start met Saflutan.

Betoptic

20-07-2017 | Vrouw | 76
betaxolol
Glaucoom
Na klachten over Betagan werd Betoptic suspension voorgeschreven. De reactie was iets minder hevig, maar nog steeds zo hevig, dat ik de druppels alleen voor het slapen gaan gebruik, omdat het anders te lang duurt voor ik weer iets kan zien. Duurt ts de 5 en 10 minuten. Veel tranen.

22-06-2017 | Man | 65

Diamox

25-05-2017 | Man | 55
Glaucoom
Bijwerking: Ernstige darmstoornissen met extreme pijn.

Brinzolamide

24-04-2017 | Man | 62
brinzolamide
Glaucoom
Voorgeschreven door mijn oogarts na constateren van een veel te hoge oogdruk moet ik 2x daags druppelen en merkte direct dat ik copd behoorlijk verergerde. na overleg met de oogarts geprobeerd 1x daags ipv 2x daags te druppelen, maar dat verergert de oogklachten. Andere soorten druppels schijnen er niet of nauwelijks te zijn. Ook vervelend is de heesheid en vermoeidheid. G[lees meer...]ebruik de druppels nu 3 weken dus nog maar even afwachten.

Trusopt

18-04-2017 | Man | 54
dorzolamide
Glaucoom
Sinds 7 weken Trusopt conserveermiddelvrij. Het lijkt dat je azijn in de ogen druppelt. Ik heb nog nooit zoveel tranen gehad met oogdruppels. Pijn in de keel en maag. Wazig zien en zeer moe. Azopt was beter (geen tranen), maar had voor de rest dezelfde bijwerkingen.

Acetazolamide Tabletten

14-04-2017 | Vrouw | 70
Glaucoom
Oogdruk erg hoog na een staaroperatie. Had ook een erge spanning op mijn geopereerde oog en na gebruik van deze medicijnen voelde dat een heel stuk minder. Moet over een week terug komen. Zijn er mensen die dit ook hadden na een staaroperatie?

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2359)
Depressie (1912)
Angst & paniekstoornis (1808)
Hoge bloeddruk (1345)
Acne/puistjes (957)