ziekte

Glaucoom

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor glaucoom

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: glaucoom

08-11-2019

06-10-2019

Glaucoom

Perfecte druppels om de oogboldruk te verminderen
15-06-2019

DuoTrav (travoprost/timolol)
Glaucoom

Het middel help wel - beter zicht. Ernstig erectieproblemen, droge huid, snel moe, koude benen en voeten.
12-04-2019

Azarga (brinzolamide / timolol)
Glaucoom

ben op dinsdag begonnen met deze druppels ivm glaucoom. Heb twee jaar Cosopt gebruikt en kwam er bij toeval achter dat mijn chronische loopneus hierdoor kwam. Heb aan de oogarts iets anders geraagd en keer Azarga. Klein flesje waar je een maand mee doet ipv losse flacons per keer. Het zijn witte druppels en branden erg. Ook vrijwel direct hoofdpijn, hartkloppingen bij in[lees meer...]spanning (trap oplopen) moe gevoel en mijn loopneus heb ik nog steeds na drie dagen. Er hangt steeds een druppel aan. Ik stop er dus mee
21-03-2019

Glaucoom

Heb lage oogdruk glaucoom. Zondet cosopt een oogdruk van 15 en met cosopt 2/ daags 13. Zet dus niet veel zoden aan de dijk maar oogarts zegt “ alle Beetjes helpen” Had hiervoor timolol maar kreeg daar haargroei van onder mijn oog !
10-10-2018

Travatan (travoprost)
Glaucoom

Ik gebruik al jaren Travatan, nu moet ik opeens travoprost (goedkoper) gaan gebruiken. Niet vrijwillig. Zijn deze oogdruppels gelijk aan elkaar, ik merkte bij de apotheek lichte twijfel, mijn ogen zijn me zeer dierbaar. Vriendelijke groet M.
09-10-2018

Timogel (timolol)
Glaucoom

binnen 3 dagen een allergische reactie op timogel 1 mg/g dus direct gestopt in overleg met oogarts. binnen 3 dagen allergische reactie op dit medicijn wat ik ook van verschillende ander oogdruppels had. branderige ontstoken oogleden en huid rondom het oog. het enige medicijn is lumigan zonder conserveringsmiddelen.
14-09-2018

Glaucoom

veel te waterig, geeft geen goede druppel, daardoor wordt het toedienen lastig. Demotiveert het gebruik.
14-09-2018

Xalacom (latanoprost/timolol)
Glaucoom

het toedienen van oogdruppels kan lastig zijn afhankelijk van viscositeit van de druppel. Ik heb andere middelen gebruikt, die veel te waterig waren. Er kwam niets uit het flesje of meteen een zwembad. Alleen xalatan zelf was nog beter (naar mijn subjectieve ervaring). Ik heb de indruk dat in de loop der tijd ook xalacom ietwat wateriger is geworden, maar de effectiviteit[lees meer...] is voor mij geweldig. Houdt mijn oogdruk op een goed, laag peil.
06-08-2018

25-07-2018

Glaucoom

Niet helemaal zeker of mijn klachten van dit medicijn komen, maar sinds het gebruik er van, zijn mijn klachten toegenomen.
26-03-2018

Simbrinza (brinzolamide/brimonidine)
Glaucoom

Had eerst Duotrav, maar na gebruik van hormooncreme tegen psoriasis steeg oogdruk maar 30 li en 24 re. Kreeg 14 frbr Simbrinza en moet 14 april terug voor controle. Was de eerste week totaal van de kaart. Misselijk, slap, neiging tot omvallen. Ik kon helemaal niks meert. Ns een week nam ik mijn bloeddruk op.. Die was 80/40!!! Van de oogarts moest ik gewoon doorgaan. [lees meer...]Toen mijn verhaal verteld aan de apotheker. Die gaf de oplossing: boven de neus 6 minuten dicht knijpen, ( ik deed 3 min) en nu gaat het goed.
26-01-2018

Glaucoom

Naast cosopt gebruik ik sinds kort ook monoprost voor het slapen gaan. Cosopt gebruik ik twee keer per dag en monoprost voor het slapen. Komende week heb ik een afspraak bij de oogarts vanwege een drukcurvemeting. Ik zal mijn klachten melden. Wellicht is de combinatie van medicatie de oorzaak van de hartkloppingen. De hartkloppingen heb ik begin van de nacht en houden [lees meer...]mij uit mijn slaap. Ze geven tevens gevoelens van angst dat er iets mis is.
15-12-2017

Glaucoom

Ik gebruik Cosopt sinds mijn 27ste vanwege glaucoom op 1 oog. Persoonlijk vind ik de bijwerkingen mild (vermoeidheid). De drukpieken zijn weg, maar wel nog altijd relatief hoog (vermindering zicht is onder controle/stabiel).
07-12-2017

Timolol Oogdruppels (timolol)
Glaucoom

timolol werd toegevoegd aan simbrinza, omdat dit alleen te weinig effect liet zien. gezien vele bijwerkingen en geen effect op mijn oogdruk is medicatie gestopt.
23-10-2017

23-08-2017

Saflutan (tafluprost)
Glaucoom

Gebruikte aanvankelijk Travatan, maar ben daarmee gestopt als gevolg van de vele bijwerkingen. Betere resultaten na start met Saflutan.
20-07-2017

Betoptic (betaxolol)
Glaucoom

Na klachten over Betagan werd Betoptic suspension voorgeschreven. De reactie was iets minder hevig, maar nog steeds zo hevig, dat ik de druppels alleen voor het slapen gaan gebruik, omdat het anders te lang duurt voor ik weer iets kan zien. Duurt ts de 5 en 10 minuten. Veel tranen.
22-06-2017

DuoTrav (travoprost/timolol)

25-05-2017

Diamox (acetazolamide)
Glaucoom

Bijwerking: Ernstige darmstoornissen met extreme pijn.
24-04-2017

Brinzolamide (brinzolamide)
Glaucoom

Voorgeschreven door mijn oogarts na constateren van een veel te hoge oogdruk moet ik 2x daags druppelen en merkte direct dat ik copd behoorlijk verergerde. na overleg met de oogarts geprobeerd 1x daags ipv 2x daags te druppelen, maar dat verergert de oogklachten. Andere soorten druppels schijnen er niet of nauwelijks te zijn. Ook vervelend is de heesheid en vermoeidheid. G[lees meer...]ebruik de druppels nu 3 weken dus nog maar even afwachten.
18-04-2017

Trusopt (dorzolamide)
Glaucoom

Sinds 7 weken Trusopt conserveermiddelvrij. Het lijkt dat je azijn in de ogen druppelt. Ik heb nog nooit zoveel tranen gehad met oogdruppels. Pijn in de keel en maag. Wazig zien en zeer moe. Azopt was beter (geen tranen), maar had voor de rest dezelfde bijwerkingen.
14-04-2017

Acetazolamide Tabletten (acetazolamide)
Glaucoom

Oogdruk erg hoog na een staaroperatie. Had ook een erge spanning op mijn geopereerde oog en na gebruik van deze medicijnen voelde dat een heel stuk minder. Moet over een week terug komen. Zijn er mensen die dit ook hadden na een staaroperatie?
25-03-2017

Saflutan (tafluprost)
Glaucoom

Bij toeval werd er geconstateerd dat mijn oogdruk te hoog was. Om te voorkomen dat het hoger zou worden ben ik begonnen met safluran. Al na twee maanden resultaat. Dalende oogdruk. Sinds 5 maanden gebruik ik nu saflutan,taflolan 15 ug/ml, zonder enige bijwerking.
08-03-2017

Timo-COMOD (timolol)
Glaucoom

Jarenlang verschillende oogdruppels gebruikt die of niet aansloegen in de zin dat de oogdruk lager werd, of dat ze wel aansloegen, maar de bijwerkingen zoals ontstekingen zo heftig waren dat ik er mee moest stoppen. Nu een jaar Timo-Comod en bijna geen bijwerkingen, behalve soms prikkende, droge ogen. Helaas is vastgesteld dat ook deze druppels niet de oogdruk naar bene[lees meer...]den brengen. Het blijft rond de 22 hangen en het moet toch echt onder de 20. Over 3 maanden terug voor controle en dan wederom kijken hoe of wat.
09-02-2017

Timo-COMOD (timolol)
Glaucoom

Na een maand deze oogdruppels te hebben gebruikt, kreeg mijn man zoveel klachten dat hij nu zelfs kortdurend prednison moet slikken tegen de onderhuidse ontstekingen! Zijn bijwerkingen: dikke opgezwollen oogleden, gezwollen gelaat, hele dikke opgezwollen vuurrode onderarmen, gezwollen geslachtsdelen. Alles heel ruwe huid.
09-02-2017

Xalatan (latanoprost)
Glaucoom

Mijn echtgenoot gebruikte jaren Xalatan voor de hoge oogdruk. Opeens werd dit Latanoprost. Hierop reageerde hij niet goed, rode waterige oogjes, gezwollen oogleden, huiduitslag. De oogarts schreef eerst monoprost voor waarbij geen verbetering en daarna Timo Comod waar hij na een maand hele heftige bijwerkingen van kreeg. Hele dikke opgezwollen oogleden en hele dikke opgezw[lees meer...]ollen ledematen. Nu is de oogdruk zodanig hoog dat hij weer Xalatan voorgeschreven krijgt, maar de apotheek geeft weer Latanoprost mee, want is hetzelfde. Wil perse de Xalatan terug, maar moet volledig zelf betalen terwijl de zorgverzekeraar zegt dat de apotheek wel de reguliere kosten kan declareren en dat ik alleen het overige gedeelte moet bijbetalen, maar apotheek begint daar niet aan. Weet niet meer wat te doen!
01-02-2017

Simbrinza (brinzolamide/brimonidine)
Glaucoom

Geen problemenen met eerdere conserveer vrije druppels. Mogelijk was kostenverlaging reden tot verandering. Hevige hartkoppingen in de nacht. Uiteinderlijk werd Simbrinza voorgeschreven door specialist.
22-01-2017

Glaucoom

Vooral aanhoudende jeuk welke wordt bestreden met cortison. Resultaat: bijna nihil. Wel cosopt in combinatie met lumigan. Af en toe de ogen deppen met lauw water helpt even.
06-11-2016

Travatan (travoprost)
Glaucoom

Bijwerkingen: oorsuizingen, een (voor druk) gevoelig hoofd. Klachten ontstonden binnen 1 maand na ingebruikname. Ik gebruik het in combinatie met Azarga oogdruppels, wat volgens de apotheek geen enkel probleem zou moeten zijn. Klacht gemeld bij oogarts, die zei van niets te weten. Op internet lees ik echter veel meer vergelijkbare klachten, dus ik twijfel sterk aan deze d[lees meer...]ruppels.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2224)
Depressie (1833)
Angst & paniekstoornis (1680)
Hoge bloeddruk (1279)
Acne/puistjes (891)