ziekte

Glaucoom

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor glaucoom

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: glaucoom

Ganfort

26-11-2021 | Vrouw | 69
bimatoprost/timolol
Glaucoom
droge mond, wat steeds erger werd zere tong, speekselklieren werkten niet meer na langer gebruik

26-11-2021 | Man | 86
problemen met slaapen

Ganfort

17-11-2021 | Vrouw | 54
bimatoprost/timolol
Glaucoom
De glaucoom is waarschijnlijk een bijwerking van het prednison gebruik. Mijn oogdruk was 45. Nu onder het maximale niveau van 20. Een zeer nare bijwerking van de Ganfort vind ik de donkere verkleuring en wallen rond de ogen. Dit geeft een vermoeide en ziekelijke indruk. Verder blijkt het medicijn zijn werk goed te doen.

Cosopt zonder conserveermiddel

01-11-2021 | Man | 42
Glaucoom
Ik heb sinds 2016 Glaucoom in mijn rechter oog en ben door een lange periode van een veel te hoge druk van 48 blind geworden de rechter kant. Ben met de ogen te laseren (een PI zoals ze het volgens mij noemen) een gaatje in de oogbal maken om de ergste druk weg te laten . Daarna een staar operatie wat ook niet hielp en daarna een Baerveld implantaat . Ik heb op dit moment[lees meer...] nauwelijks last maar ben helaas wel blind aan een oog . En moet half jaarlijks op controle om in de gaten te houden of het hoornvlies niet dikker wordt of verkleurd. Gebruik nu allen nog Dorzolamide/Timolol Aurobindo en Travroprost Sandoz en moet zeggen dat de oogdruk vrijwel constant tussen de 12 en 15 blijft .

Diamox

30-08-2021 | Man | 62
acetazolamide
Glaucoom
Na eerst een periode van 3 x 250mg/dg, noodgedwongen moeten overstappen op 3 x 1/2 tablet/ dag. Vooral extreem veel hinder van jeuk. Na halverin van de dosis is de jeuk verdwenen. Vermoeidheid blijft wel aanwezig. Oog druk was 40 en zakt traag naar het normale. Mede ondersteund door oogdruppels.

19-08-2021 | Man | 81
Glaucoom
gebruik monoprost nu 10 jaar. langzaam opgebouwd de volgende klachten. Na druppelen voor het slapen, in de ochtend duizelig, durf niet te douchen, onregelmatige hartslag, lage bloeddruk, kort ademigheid en geen conditie. Ben 81 jaar en nu voel ik me een hele oude man. Normaal fiets ik zo 30 km weg en loop ik 12km. Geen E-bike. Een week gestopt en voel me weer goed. Een [lees meer...]keer gedruppeld en in de ochtend weer dezelfde klachten.

16-05-2021 | Man | 64
Glaucoom
Overschakeling van Latanodrops naar Timogel.

06-02-2021 | Man | 89
Glaucoom
Sinds puberteit bronchiaal astma. Goed onder controle door medicatie. Door dagelijks gebruik Prednisolon verhoogde oogboldruk. Met Simbrinza druk onder controle. Echter als gevolg sufheid, duf hoofd, en wat ernstiger is: bij lichte inspanning als lopen of trap oplopen meteen kortademig. Door Ventolin (salbutamol) niet te bestrijden. Met overgang op Monoprost (Latanopros[lees meer...]t) sufheid verdwenen, maar kortademig worden blijft.

06-02-2021 | Man | 89
Glaucoom
Sinds puberteit bronchiaal astma. Met huidige medicaties goed onder controle. Door gebruik Prednisolon toenemende oogboldruk met risico glaucoom. Oogboldruk wordt door Monoprost voldoende laag gehouden. Echter: bij de minste inspanning, zolas lopen en traplopen snel kortademig. Was niet het geval voordat ik de oogdruppels ging gebruiken. Met Simbrinza zelfde resultaat.

Cosopt zonder conserveermiddel

27-11-2020 | Vrouw | 56
Glaucoom
In beidde ogen Acuut Glaucoom Behandeling: Laser - in 1 oog 6 gaatjes, in andere 4 gaatjes én 2 X per dag 1 druppel Cosopt Conserveermiddelvrij 0.2ml. Bevat: 20mg/ml dorzomalide + 5mg/ml timolol. De pipetjes (voor eenmalig gebruik) zijn erg onhandig in gebruik. Direct na het druppelen enkele min. erg branderige ogen! + de hele dag érg wazig, dubbel zien!!! Dit verslec[lees meer...]hterd tegen de avond, kan dan geen letter, woord meer lezen/zien!!!

Lumigan

21-10-2020 | Vrouw | 74
bimatoprost
Glaucoom
Gebruik al jaren Lumigan. Ging redelijk. Niet zoveel bijverschijnselen als met druppels waarin conserveringsmiddel zit. Een jaar ?? geleden is de verpakking veranderd en voor mijn gevoel ook de inhoud. Veel hoesten, snel allergie's, pijn op de borst, verhoogde bloeddruk. Opgenomen in ziekenhuis,situatie werd steeds slechter, kon de trap niet meer op. Hartcatheterisatie ge[lees meer...]had. Geen vernauwingen. In overleg met oogarts overgegaan op Latanoprost. Nu drie weken verder en voel me stukken beter. Zijn er meer mensen die verandering van verpakking ook meer klachten hebben gekregen? Ben erg benieuwd.

Acetazolamide Tabletten

28-06-2020 | Man | 56
acetazolamide
Glaucoom
Dit middel heeft zeer ernstige bijwerkingen die je allemaal op de koop moet toenemen om aan die ene gewenste werking (i.c. oogboldruk omlaag) te realiseren. Dit vervloekte “medicijn” onttrekt kalium en vocht aan je lichaam (vooral aan de ogen) en de prijs die je er voor betaalt is extreme vermoeidheid, kortademigheid, tintelingen in vingers, armen, oksels en lippen. Het [lees meer...]maakt je neerslachtig, geïrriteerd, draaierig, suf, licht in je hoofd en je kunt er niersteenaanvallen van krijgen. Dit alles heb ik meegemaakt en geloof me het is geen pretje. Dit middel is PUUR VERGIF.

Combigan

28-05-2020 | Man | 68
brimonidine/timolol
Wordt na 2 jaar gebruikt gecombineerd met 2 andere oogdruppels

27-05-2020 | Man | 58
Glaucoom
Sinds gebruikt met gaatjes gelaserd bijna dagelijks pijnvrij. Echt heel gelukkig mee.

DuoTrav

05-05-2020 | Vrouw | 79
travoprost/timolol
Vergevorderde glaucoom links (zicht 20%) en rechts nog 60 %

Travoprost

28-02-2020 | Man | 70
travoprost
Glaucoom
Ik heb een tijd lang elke dag Travoprost van Sandoz gebruikt om in mijn ogen te druppelen als middle tegen verhoogde oogdruk. Bij mijn laatste recept kreeg ik Travoprost van Teva. Ik vind de ronde fles veel minder bruikbaar dan de ovale van Sandoz. Door licht arthrose kan ik moeilijk in de fles knijpen om een druppel eruit te krijgen.

Timolol Oogdruppels

02-01-2020 | Man | 67
Glaucoom
Heb jarenlang tot volle tevredenheid Betagen liuifilm gebruikt. Maar omdat dit middel voor de fabrikant niet meer commercieel interessant was, volgens de apotheek en arts (!!!) moeten overstappen op Timolol. Al na een keer gebruik enorm veel last. Heb nu Carteabak voorgeschreven gekregen. Ik ben benieuwd.

14-12-2019 | Vrouw | 78
Glaucoom
Ik heb èèn flesje per maand nodig, maar volgens onze apotheek zijn deze oog druppels niet altijd voorradig. Hoe kan dat? Word er zo weinig van gemaakt, of wat is hiervan de reden??

08-11-2019 | Man | 76

06-10-2019 | Man | 76
Glaucoom
Perfecte druppels om de oogboldruk te verminderen

DuoTrav

15-06-2019 | Man | 67
travoprost/timolol
Glaucoom
Het middel help wel - beter zicht. Ernstig erectieproblemen, droge huid, snel moe, koude benen en voeten.

Azarga

12-04-2019 | Vrouw | 62
brinzolamide / timolol
Glaucoom
ben op dinsdag begonnen met deze druppels ivm glaucoom. Heb twee jaar Cosopt gebruikt en kwam er bij toeval achter dat mijn chronische loopneus hierdoor kwam. Heb aan de oogarts iets anders geraagd en keer Azarga. Klein flesje waar je een maand mee doet ipv losse flacons per keer. Het zijn witte druppels en branden erg. Ook vrijwel direct hoofdpijn, hartkloppingen bij in[lees meer...]spanning (trap oplopen) moe gevoel en mijn loopneus heb ik nog steeds na drie dagen. Er hangt steeds een druppel aan. Ik stop er dus mee

Cosopt

21-03-2019 | Vrouw | 62
Glaucoom
Heb lage oogdruk glaucoom. Zondet cosopt een oogdruk van 15 en met cosopt 2/ daags 13. Zet dus niet veel zoden aan de dijk maar oogarts zegt “ alle Beetjes helpen” Had hiervoor timolol maar kreeg daar haargroei van onder mijn oog !

Travatan

10-10-2018 | Man | 59
travoprost
Glaucoom
Ik gebruik al jaren Travatan, nu moet ik opeens travoprost (goedkoper) gaan gebruiken. Niet vrijwillig. Zijn deze oogdruppels gelijk aan elkaar, ik merkte bij de apotheek lichte twijfel, mijn ogen zijn me zeer dierbaar. Vriendelijke groet M.

09-10-2018 | Man | 67
Glaucoom
binnen 3 dagen een allergische reactie op timogel 1 mg/g dus direct gestopt in overleg met oogarts. binnen 3 dagen allergische reactie op dit medicijn wat ik ook van verschillende ander oogdruppels had. branderige ontstoken oogleden en huid rondom het oog. het enige medicijn is lumigan zonder conserveringsmiddelen.

14-09-2018 | Man | 60
Glaucoom
veel te waterig, geeft geen goede druppel, daardoor wordt het toedienen lastig. Demotiveert het gebruik.

Xalacom

14-09-2018 | Man | 60
latanoprost/timolol
Glaucoom
het toedienen van oogdruppels kan lastig zijn afhankelijk van viscositeit van de druppel. Ik heb andere middelen gebruikt, die veel te waterig waren. Er kwam niets uit het flesje of meteen een zwembad. Alleen xalatan zelf was nog beter (naar mijn subjectieve ervaring). Ik heb de indruk dat in de loop der tijd ook xalacom ietwat wateriger is geworden, maar de effectiviteit[lees meer...] is voor mij geweldig. Houdt mijn oogdruk op een goed, laag peil.

06-08-2018 | Man | 52

25-07-2018 | Man | 61
Glaucoom
Niet helemaal zeker of mijn klachten van dit medicijn komen, maar sinds het gebruik er van, zijn mijn klachten toegenomen.

26-03-2018 | Vrouw | 82
Glaucoom
Had eerst Duotrav, maar na gebruik van hormooncreme tegen psoriasis steeg oogdruk maar 30 li en 24 re. Kreeg 14 frbr Simbrinza en moet 14 april terug voor controle. Was de eerste week totaal van de kaart. Misselijk, slap, neiging tot omvallen. Ik kon helemaal niks meert. Ns een week nam ik mijn bloeddruk op.. Die was 80/40!!! Van de oogarts moest ik gewoon doorgaan. [lees meer...]Toen mijn verhaal verteld aan de apotheker. Die gaf de oplossing: boven de neus 6 minuten dicht knijpen, ( ik deed 3 min) en nu gaat het goed.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2660)
Depressie (2151)
Angst & paniekstoornis (2111)
Hoge bloeddruk (1530)
Blaasontsteking (1111)