ziekte

Glaucoom

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor glaucoom

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: glaucoom

05-11-2022 | Vrouw | 71
Glaucoom
Het flesje geeft heel dikwijls veel te grote druppels af. Hierdoor is het flesje sneller ledig dan voorzien. De dikke druppels geven ook een extra branderig gevoel.

Latanoprost

28-10-2022 | Vrouw | 76
Glaucoom
Heel naar middel alsof er een bijtende vloeistof in de ogen komt

Dualkopt

05-09-2022 | Man | 75
dorzolamide / timolol
Glaucoom
Sinds 15 augustus 22, als vervanging van Bimaroprost en Gandort. Doseer apparaat vooral voor mensen met artose zeer ongeschikt. Bijwerkingen: aangezichtspijn, jeuk , angstige gevoelens etc. Ik probeer het nog even vol te houden om te kijken of er een gewenning plaatsvind.

29-07-2022 | Vrouw | 69
Glaucoom
Ben gestart in februari 2022 met monoprost. Ivm stoppen met andere druppels die bijwerkingen gaven. Het linkeroog (waar alleen te hoge druk in was) zit nu weer op 13, maar rechts zit het volgens de oogarts nog te hoog. De druk is daar 14 (maar met een van Baerveldt implantaat). Ik kan weinig andere druppels hebben door mijn genen die een aantal medicijnen niet goed afbreke[lees meer...]n, waardoor er snel bijwerkingen ontstaan (heb DNA onderzoek laten doen, waaruit dit blijkt). Ik hoop dat de druk nog iets naar beneden gaat in mijn rechteroog en dat ik geen bijwerkingen van monoprost ga krijgen.

Trusopt

08-03-2022 | Vrouw | 69
dorzolamide

03-03-2022 | Man | 65
Glaucoom
De gel is effectief. Maar regelmatig zijn de ampullen niet toereikend voor het druppelen van beide ogen.

Dualkopt

15-01-2022 | Man | 70
dorzolamide / timolol
Glaucoom
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen van mij oogarts om mijn oogboldruk naar beneden te krijgen ( 12) . Ik heb aan een oog een beginnende glaucoom . Het oog heeft ook een laserbehandeling gekregen. Ik moet Dualkopt 2x per dag gebruiken en voor de nacht 1 x monoprost 50MCG/ml. Daar heb ik geen last van . Ik heb aangegeven aan mijn oogarts dat ik bijwerkingen heb e[lees meer...]n hij heeft dat probleem onderkend. Ik kreeg het advies om veel water te drinken maar dat helpt niet echt. Ik wil eigenlijk van dit medicijn af omdat ik bang ben dat ik er straks slokdarm en maagproblemen aan over houd!

Glaucoom
Gangfort heb ik ruim anderhalf jaar gebruikt, in beide ogen. Ineens gaf het problemen. Ik kreeg 's nachts al eerder een droge mond, maar dat was nog wel te doen. Dit verergerde echter ineens en overdag was het ook. Leerachtige dikke tong (zo voelde het tenminste), droge slijmvliezen en gehemelte. Kunstspeeksel hielp wel iets, maar niet voldoende. Het was niet te doen. Koff[lees meer...]ie en thee drinken verergerde ook nog alles. Ik ben er dus mee gestopt en overgegaan op andere oogdruppels, die echter precies dezelfde klachten gaven. Naast deze klachten kreeg ik donkere vlekken rondom mijn ogen, dikke wallen onder mijn ogen en mijn wimpers groeiden (dat was natuurlijk niet erg).

Azarga

brinzolamide / timolol
Glaucoom
Weer met nieuwe oogdruppels gestart, die dezelfde vervelende klachten geven als de vorige. Heel droge mond, het lijkt wel of de speekselklieren niet meer werken. Tong voelt aan als leer, droge slijmvliezen in de hele mond. Het voelt zelfs als zeer aan, gedurende de hele dag. 's nachts is het nog erger: ik slaap er slecht van, wordt er steeds door wakker en de mond wordt 's[lees meer...] nachts nog droger als overdag. Zelfs als ik kunstspeeksel (gel) gebruik. Bij het opstaan zit een hele streng dik slijm op de rand van mijn kiezen en tandvlees. Dit lijkt me niet goed voor mijn gebit. Het beïnvloed mijn dagelijks leven dusdanig, dat ik er bijna depressief van wordt.

Trusopt

dorzolamide
Glaucoom
heb deze druppels zeer kort gebruikt (2 dagen), maar het gaf een heel dikke en zere onderlip, al na 1 x druppelen. Ik ben er daarom mee gestopt, omdat dit ook in de bijsluiter vermeld werd als een soort allergie.

Glaucoom
Gestopt na van baertveld operatie in mei 2021 en overgegaan op ganfort. Omdat dit makkelijker was (1 keer per dag druppelen ipv 2 keer). In beide ogen.

Glaucoom
droge mond, streng taai speeksel rond kiezen en tandvlees bij opstaan, slecht slapen door de droge mond, overdag ook heel vervelend gevoel, kunstspeeksel kon dit niet oplossen. Speeksel toevoer leek niet meer te werken. Na stoppen waren de bijverschijnselen na een week ongeveer weer weg.

Brinzolamide / Timolol

brinzolamide / timolol
Glaucoom
nu weer nieuwe oogdruppels uitgeprobeerd om te kijken of de klachten weg blijven. niet dus, na 3 dagen weer gestopt.

Xalacom

27-12-2021 | Vrouw | 66
latanoprost/timolol
Glaucoom
eerst had ik Xalmono een dik jaar lang gebruikt, en kreeg veel bijwerkingen , toen 2 maanden overgestapt naar monoprost en kreeg daar een droge mond van. daarom van oogarts lumigan voorgeschreven gekregen die heb ik een kleine week gebruikt en ik had weer alle verschijnselen die ook van Xalmono had, dus nu daar mee gestopt en ga weer terug naar Monoprost hopelijk kri[lees meer...]jg ik daar minder bijwerkingen van. iemand een tip?

27-12-2021 | Vrouw | 66
Glaucoom
Lumigan krijg ik veel jeuk aan de ogen en de ogen zijn nog droger, en spier pijn aan schouder en nek, wimper en haaruitval. hiervoor had ik Xalmono een dik jaar gebruikt , kreeg ik van de apotheek er was latanoprost voorgeschreven maar ik kreeg alleen maar xalmono van de apotheek daar had ik nog veel meer klachten van, dus die gebruik ik niet meer. ik stap nu over [lees meer...]op Monoprost hopelijk geven die minder klachten. iemand een tip?

Travatan

26-12-2021 | Man | 67
travoprost
Glaucoom
Door ooghoek ( traanbuis) ca 3 -4 minuten ipv 1 minuut dicht te drukken zijn de bijwerkingen met 80% afgenomen.

23-12-2021 | Vrouw | 69
Glaucoom
Ik heb diverse oogdruppels gehad voor glaucoom in mijn rechteroog. Links heb ik geen glaucoom, in dat oog was de oogdruk goed en ik hoefde niet te druppelen. Na een operatie voor vergevorderde glaucoom ben ik gestopt met cosopt en ben ik gaan druppelen met ganfort, omdat dit handiger was (maar 1 x per dag druppelen). Inmiddels vond men het nodig dat ik ook links ging drup[lees meer...]pelen, dus ook daar heb ik ganfort voor gekregen.

15-12-2021 | Vrouw | 71
Glaucoom
Ik gebruik deze druppels sinds een maand of vier. Nu al een dag of wat onregelmatige hartslag, hartkloppingen, druk op de borst, duizeligheid en hoge bloeddruk en dat terwijl mijn bloedruk altijd aan de lage kant was.

26-11-2021 | Vrouw | 69
Glaucoom
droge mond, wat steeds erger werd zere tong, speekselklieren werkten niet meer na langer gebruik

26-11-2021 | Man | 86
problemen met slaapen

17-11-2021 | Vrouw | 54
Glaucoom
De glaucoom is waarschijnlijk een bijwerking van het prednison gebruik. Mijn oogdruk was 45. Nu onder het maximale niveau van 20. Een zeer nare bijwerking van de Ganfort vind ik de donkere verkleuring en wallen rond de ogen. Dit geeft een vermoeide en ziekelijke indruk. Verder blijkt het medicijn zijn werk goed te doen.

Cosopt zonder conserveermiddel

01-11-2021 | Man | 42
Glaucoom
Ik heb sinds 2016 Glaucoom in mijn rechter oog en ben door een lange periode van een veel te hoge druk van 48 blind geworden de rechter kant. Ben met de ogen te laseren (een PI zoals ze het volgens mij noemen) een gaatje in de oogbal maken om de ergste druk weg te laten . Daarna een staar operatie wat ook niet hielp en daarna een Baerveld implantaat . Ik heb op dit moment[lees meer...] nauwelijks last maar ben helaas wel blind aan een oog . En moet half jaarlijks op controle om in de gaten te houden of het hoornvlies niet dikker wordt of verkleurd. Gebruik nu allen nog Dorzolamide/Timolol Aurobindo en Travroprost Sandoz en moet zeggen dat de oogdruk vrijwel constant tussen de 12 en 15 blijft .

Diamox

30-08-2021 | Man | 62
acetazolamide
Glaucoom
Na eerst een periode van 3 x 250mg/dg, noodgedwongen moeten overstappen op 3 x 1/2 tablet/ dag. Vooral extreem veel hinder van jeuk. Na halverin van de dosis is de jeuk verdwenen. Vermoeidheid blijft wel aanwezig. Oog druk was 40 en zakt traag naar het normale. Mede ondersteund door oogdruppels.

19-08-2021 | Man | 81
Glaucoom
gebruik monoprost nu 10 jaar. langzaam opgebouwd de volgende klachten. Na druppelen voor het slapen, in de ochtend duizelig, durf niet te douchen, onregelmatige hartslag, lage bloeddruk, kort ademigheid en geen conditie. Ben 81 jaar en nu voel ik me een hele oude man. Normaal fiets ik zo 30 km weg en loop ik 12km. Geen E-bike. Een week gestopt en voel me weer goed. Een [lees meer...]keer gedruppeld en in de ochtend weer dezelfde klachten.

16-05-2021 | Man | 64
Glaucoom
Overschakeling van Latanodrops naar Timogel.

Simbrinza

06-02-2021 | Man | 89
brinzolamide/brimonidine
Glaucoom
Sinds puberteit bronchiaal astma. Goed onder controle door medicatie. Door dagelijks gebruik Prednisolon verhoogde oogboldruk. Met Simbrinza druk onder controle. Echter als gevolg sufheid, duf hoofd, en wat ernstiger is: bij lichte inspanning als lopen of trap oplopen meteen kortademig. Door Ventolin (salbutamol) niet te bestrijden. Met overgang op Monoprost (Latanopros[lees meer...]t) sufheid verdwenen, maar kortademig worden blijft.

06-02-2021 | Man | 89
Glaucoom
Sinds puberteit bronchiaal astma. Met huidige medicaties goed onder controle. Door gebruik Prednisolon toenemende oogboldruk met risico glaucoom. Oogboldruk wordt door Monoprost voldoende laag gehouden. Echter: bij de minste inspanning, zolas lopen en traplopen snel kortademig. Was niet het geval voordat ik de oogdruppels ging gebruiken. Met Simbrinza zelfde resultaat.

Cosopt zonder conserveermiddel

27-11-2020 | Vrouw | 56
Glaucoom
In beidde ogen Acuut Glaucoom Behandeling: Laser - in 1 oog 6 gaatjes, in andere 4 gaatjes én 2 X per dag 1 druppel Cosopt Conserveermiddelvrij 0.2ml. Bevat: 20mg/ml dorzomalide + 5mg/ml timolol. De pipetjes (voor eenmalig gebruik) zijn erg onhandig in gebruik. Direct na het druppelen enkele min. erg branderige ogen! + de hele dag érg wazig, dubbel zien!!! Dit verslec[lees meer...]hterd tegen de avond, kan dan geen letter, woord meer lezen/zien!!!

21-10-2020 | Vrouw | 74
Glaucoom
Gebruik al jaren Lumigan. Ging redelijk. Niet zoveel bijverschijnselen als met druppels waarin conserveringsmiddel zit. Een jaar ?? geleden is de verpakking veranderd en voor mijn gevoel ook de inhoud. Veel hoesten, snel allergie's, pijn op de borst, verhoogde bloeddruk. Opgenomen in ziekenhuis,situatie werd steeds slechter, kon de trap niet meer op. Hartcatheterisatie ge[lees meer...]had. Geen vernauwingen. In overleg met oogarts overgegaan op Latanoprost. Nu drie weken verder en voel me stukken beter. Zijn er meer mensen die verandering van verpakking ook meer klachten hebben gekregen? Ben erg benieuwd.

Acetazolamide Tabletten

28-06-2020 | Man | 56
acetazolamide
Glaucoom
Dit middel heeft zeer ernstige bijwerkingen die je allemaal op de koop moet toenemen om aan die ene gewenste werking (i.c. oogboldruk omlaag) te realiseren. Dit vervloekte “medicijn” onttrekt kalium en vocht aan je lichaam (vooral aan de ogen) en de prijs die je er voor betaalt is extreme vermoeidheid, kortademigheid, tintelingen in vingers, armen, oksels en lippen. Het [lees meer...]maakt je neerslachtig, geïrriteerd, draaierig, suf, licht in je hoofd en je kunt er niersteenaanvallen van krijgen. Dit alles heb ik meegemaakt en geloof me het is geen pretje. Dit middel is PUUR VERGIF.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2840)
Angst & paniekstoornis (2302)
Depressie (2284)
Hoge bloeddruk (1636)