Hyperthyreoïdie

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Snel werkende schildklier (100)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hyperthyreoïdie

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Euthyrox 3 3
Levothyroxine tabletten 3 2
Propylthiouracil 2 3,5
Eltroxin 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hyperthyreoïdie

Propylthiouracil

06-10-2020 | Vrouw | 37
propylthiouracil

13-01-2020 | Vrouw | 63
Traag werkende schildklier , al34 jaar Niets geen bijwerkingen

12-04-2019 | Vrouw | 23
Hyperthyreoïdie
Samengevat: Ik heb al +- 10 jaar last van een snel werkende schildklier gehad. Per ongeluk achter gekomen via een allergie test en toen een enorme hoge schildklierwaarde gevonden. Begonnen met strumazol om schildklierfunctie te verminderen. +- 1 jaar strumazol en toen een goede waarde van de schildklier gekregen. na 1 jaar helaas weer een hoge waarde en weer met medic[lees meer...]ijnen gestart. deze keer 1,5 jaar aan medicatie. (echter door overgaan naar volwassen arts+ kort erna wisseling van arts door ontslag gestopt met medicatie ) enkele jaren later last gekregen van de schildklier functie en daardoor wederom met de specialist naar een oplossing gezocht. Jodiumslok op dat moment niet mogenlijk doordat ik samen met een baby in huis woonde. Vandaar medicatie gestart met strumazol wederom. na 1 jaar moeten stoppen voor mijn leverfunctie goed te houden en daarom weer een jaar gewacht voor de verdere stappen ondernomen. In 2017 begonnen met strumazol vanwege inmiddels heftigere klachten van de snelle schildklier voornamelijk met hartproblemen(ik kon geen warme douche meer nemen zonder last te krijgen van hartkloppingen, had het altijd enorm warm en transpireerde bij de minste inspanningen al. Sport leed eronder maar ook zelfvertrouwen vandaar ) maar deze keer heftige reactie erop gekregen in de vorm van jeuk en bulten waardoor ik niet kon slapen en daardoor overstapt op PTU. Deze werkte enorm goed op de schildklier waarde. enorme daling was zichtbaar. Alleen wel enorm veel last van de bijwerkingen. Nu al een hele tijd enorm depressief geworden, enorm veel last van vermoeidheid door de dag heen. huidklachten zoals een droge huid, verlies van vrolijkheid en opgewektheid, concentratieproblemen, slaapproblemen, creativiteitsverlies en een aanzienelijke toename in gewicht gemerkt nu in afwachting van de jodiumslok die dit jaar geplanned staat. Wel bang dat ik helaas nooit meer de oude vrolijke en opgewekte energiekvolle en slanke zelf ga worden... die persoon mis ik enorm.

Propylthiouracil

12-04-2019 | Vrouw | 23
propylthiouracil

17-01-2019 | Vrouw | 54
Hyperthyreoïdie
Deze medicijnen voorgeschreven gekregen om mijn schildklier stil te leggen. Al mijn klachten verdwenen voor 80%. Ik viel wel veel af, maar was niet erg.

17-01-2019 | Vrouw | 54
Hyperthyreoïdie
Mijn schildklier is eerst platgelegd met Strumazol. Daardoor verdwenen al mij vervelende klachten (continu héél heftige opvliegers, m'n lichaam stond in de overdrive-stand, héél slecht slapen, trillen). Nu moet de Levothyroxine een goed evenwicht brengen. Ik merk dat de opvliegers weer in lichte vorm terug komen, af en toe weer wat trillerig, weer wat drukker in mijn lijf[lees meer...], en slechter slapen.

27-09-2018 | Vrouw | 28
Hyperthyreoïdie
In feb. van 2018 naar de dokter gegaan ivm aanhoudende diarree. Waar ik dacht iets vekeerds te hebben gegeten en even snelle hulp nodig te hebben van de huisarts. Na weken van continu (uit het niets, soms na vet eten) diarree, het steeds meer moe worden (alle "extra" activiteiten al geschrapt 1 voor 1 als; sociale contacten, sporten, uitjes etc.) weer terug naar de dokte[lees meer...]r in april 2018. Bloedprikken, alles lijkt inorde alleen de vitamine D niet. Mag ik bijslikken met tabletjes van de drogisterij, dit is voldoende. in aug. 2018 weer terug naar de dokter ontzettende pijnlijke/vermoeide benen. Kan niet meer goed staan. Kan niet meer 5 dagen achter elkaar werken. Ga van 32 uur tijdelijk naar 17. En zelfs dit met moeite. Dan komt de diagnose schildklier gaat te traag. Lichtelijk vertraagd medicijnen zijn niet nodig. Een week na de diagnose weer bij de dokter, kan nog steeds niet goed lopen/staan. Alles in mn benen vooral brand/trilt alsof ik uren en uren heb gestaan/gelopen. Nu krijg ik toch medicijnen. Ik moet nog 2 weken werken (3 dagen 17 uur) tot aan mn vakantie. De laatste twee weken zit ik de dagen die ik moet werken (ben inmiddels ook aan de medicijnen) met een plastictasje en een extra schone onderbroek in mn zak in de tram. Zo'n last heb ik van maag en darmen. Bij inspanning tril ik (vooral mn handen) en zweet ik ontzettend (ik ruik mezelf onwijs). Na een hele "stille" vakantie (2,5 week achter de rug, nu het laatste weekend in) vandaag naar de stad om te kijken of "het gaat". Hiervoor niet verder buiten geweest van huis dan 100 tot 200m. Ik ben bang. Bang dat ik "ineens moet spugen of poepen". Ik word onzeker van mijn eigen angst. Dit ben ik niet. Ik deed alles alleen. Ik zou zelfs nog alleen koffie drinken of dineren als dat zo uitkomt. Nu zit ik met zwetende handen in de tram en heb ik een paniek aanval zodra ik uitstap in de stad. Mijn partner helpt me kalmeren en na +- 2 uurtjes( op 20min. van huis) is het mooi geweest en gaan we naar huis. Ik ben kapot. Mijn benen zijn heel erg moe en trillen en branden als een malle. Het lijkt op spierpijn maar het is het niet (denk ik). Help ik wil mijn leven terug. Herkent iemand zich hierin?

06-04-2018 | Vrouw | 64
Hyperthyreoïdie
Goed ingesteld, totdat medicijn niet meer verkrijgbaar was. Nu weer een ander merk met niet duidelijke verschijnselen. (Onrust)

02-02-2018 | Vrouw | 59
Hyperthyreoïdie
Ik ging met 1 klacht naar de arts. Na bloedonderzoek moest ik met medicijnen beginnen en vanaf dag 1 ben ik zo beroerd dat ik mezelf veel ziek moet melden.

17-10-2016 | Vrouw | 52
Hyperthyreoïdie
Sinds augustus wordt dit medicijn geleverd in doordrukstrips en ook zijn de tabletten iets hoger. 3 weken na het slikken van de tabletten uit de doordrukstrips ervaar ik dat het medicijn niet goed meer werkt, de bloedwaardes zijn niet goed meer en ik ervaar veel klachten. Vanaf januari 2014 heb ik dit medicijn zonder problemen geslikt.

22-03-2016 | Vrouw | 41
Hyperthyreoïdie
De thyrax duotab zijn niet meer te verkrijgen. Nu met euthyrox een hoop ellende "het is dezelfde stof" en hetzelfde aantal microgrammen, toch voel ik me nu erg beroerd. Wie me dat kan uitleggen........

22-03-2016 | Vrouw | 41
Hyperthyreoïdie
Vanwege te snel werkend schildklier slik ik sinds 4 jaar strumazol 30 mg en thyrax 0,125 mg. Sinds 3 weken noodgedwongen over gestapt naar euthyrox. Kort daarna begonnen de klachten: moe, misselijk, concentratie problemen, opgeblazen gevoel.

15-03-2016 | Vrouw | 46
moe, droge ogen

Eltroxin

08-10-2015 | Vrouw | 41
Hyperthyreoïdie
werkt naar behoren net zoals thyrax, gelukkig zit hier geen lactose in!! Let op wel in de tabletten van 100

24-02-2015 | Vrouw | 33
Hyperthyreoïdie
Sinds sept 2014 Euthyrox van ander merk genomen. Sindsdien klachten gekregen: hartkloppingen, onrust, 's nachst zweten of het ineens heel koud hebben, misselijk, duizelig enz enz enz. Bloedwaarden waren in orde. 2 keer bij arts geweest, die weet het aan angstaanvallen. Vorige week ingelicht door mijn ouders over het programma over bijwerkingen van deze medicijnen. De dag e[lees meer...]rna afspraak bij de arts gemaakt. Die was wel een beetje klaar met me, zei dat ik elke specialist al had gehad met mijn klachten... Toen moest ik zelf voorstellen om te stoppen met de medicijnen. Per direct gestopt, aangezien mijn dosering erg laag was, en de klachten zijn helemaal weg. 6 maanden lang dacht ik dat ik allerlei ziektes had, in de overgang was en gewoon gek aan het worden was en het lag dus gewoon aan 1 klein tabletje...

30-01-2015 | Man | 52
Hyperthyreoïdie
Na de slok 18 jaren totaal geen klachten. Sinds juli 2014 (de nieuwe verpakking) onverklaarbaar veel bijwerkingen; spierpijn, gewrichtspijn, ogen, hartritmestoornissen, ....het bekende verhaal. Zou iemand nog een oude voorraad hebben? Kan een chemisch lab niet de samenstelling van een oud en nieuw tabletje analyseren? Niet zozeer de hoeveelheid levothyroxine (ik wil ik nog[lees meer...] wel geloven dat daar wat fluctuatie in zit) , maar vooral de samenstelling van hulpstoffen? Moet toch niet zo moeilijk zijn om dat uitgezocht te krijgen. Als daar wat uitkomt dan weten we tenminste dat we niet elkaar zitten gek te maken met een soort omgekeerd placebo effect.

22-12-2014 | Man | 45
Hyperthyreoïdie
Hoi ik ben na de slok Thyrax Duotab gaan gebruiken.Naar een jaar zat ik eindelijk op de goede dosis . Ik kreeg een jaar geleden geen flesje meer ,maar doordrukstrips . Vanaf die tijd verschrikkelijke bijwerkingen ( zweten hartkloppingen benauwd angstaanvallen enz enz ) Ik ben nu bij een endocrinoloog geweest. Deze heeft mij nu Euthyrox voor geschreven en die werken bij m[lees meer...]ij perfect. weinig bijwerkingen misschien wat voor de mensen hier als tip

23-09-2014 | Man | 41
Hyperthyreoïdie
Sinds thorax in doordrukstrips geleverd wordt: hartkloppingen, gewichtsverlies, diarree.

23-09-2014 | Man | 41
Hyperthyreoïdie
Sinds ik doordrukstrips gebruik hartkloppingen, diarree en twee kilo afgevallen.

22-08-2014 | Vrouw | 48
Hyperthyreoïdie
vandaag contact gehad met onze apotheek nadat ik hier gisteren het forum heb gelezen en zag dat ik dus neit gek werd en dat de verslechtering door de nieuwe thyrax komt we kregen de naam van de fabrikant MSD dus daar heen gebeld nu blijkt dat zij het niet meer maken maar een andere fabrikant Asperen uit belgie dus terug gebeld naar de apotheek ik kreeg het advies om direc[lees meer...]t een afspraak te maken bij de huis arts en naar het bestand LEVOTHYROXINENATRIUM te vragen deze is ook apart te krijgen je meot er wel opnieuw voor worden ingesteld maar dit moet alles weer in goede banen leiden ook gaat onze apotheek contact opnemen met asperen

22-08-2014 | Vrouw | 48
Hyperthyreoïdie
de thyrax in potjes werkten beter sinds we de door druk strips hebben gekregen ben ik steeds erg moe en 5 kilo aangekomen in 3 weken en last van kou en rug

31-07-2014 | Vrouw | 42
Hyperthyreoïdie
Na jaren thyrax uit de bruine potjes te hebben gebruikt nu die uit de doordrukstrips. Sinds die tijd veel klachten. Moe,aankomen,jeuk,prikkende ogen. Toen bloed laten prikken. Voor het eerst sinds 15 jaar waren de waardes helemaal mis. Klachten begonnen bij gebruik nieuw thyrax. Na het lezen van andere verhalen is dit volgens mij geen toeval.

05-11-2013 | Vrouw | 33
Hyperthyreoïdie
In september 2013 is bij mij een te snelle schildklier werking geconstateerd door de ziekte van Graves. Na 2 weken deze medicijnen geslikt te hebben, kreeg ik heftige uitslag. Moest hiervoor aan de prednison (stootkuur) omdat het niet over ging. Nog geen 2 weken hierna kreeg ik koorts en keelpijn. Direct de internist gebeld en die zei dat ik bloed moest laten prikken. Dit [lees meer...]gedaan en ruim een uur later kreeg ik telefoon dat ik direct naar het ziekenhuis moest komen. Ik had nog maar heel weinig witte bloedcellen, waarvan de neutrofielen zelfs 0 waren. Ik moest direct met de medicatie stoppen en heb meer dan een week in het ziekenhuis gelegen om mijn witte bloedcellen op een normaal niveau te krijgen. Wat een verschrikkelijk medicijn.