lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

25-09-2016

Trage schildklier

Jarenlang Thyrax geslikt, ging super goed tot het gedoe van de fabrikant. Eerst kreeg ik nog wel de thyrax maar dan andere pilletje waarvan ik een halve moest hebben, prima zou je denken. Na 6 weken moest ik bloed prikken en volgens hun waren mijn waarden te hoog, terwijl ik jarenlang dezelfde dosis slik, ik had nergens last van dus ik had zoiets van vind het wel best zo. [lees meer...] Tot ik 10 dagen geleden te horen kreeg dat nu alle thyrax op zou zijn en ik over moest stappen naar levothyroxine, ik had al slechte ervaringen gehoord dus ik was niet bepaald enthousiast. En nu snap ik de slechte ervaringen, ik heb me sinds jaren nog nooit zo belabberd gevoelt, inmiddels zijn we 10 dagen verder en ik voel me een ander persoon, ik ben constant moe, ik ga moe naar bed en ik word moe wakker, alsof er mist in mn hoofd zit die niet wil opklaren, ik heb de hele dag door hoofdpijn, paracetamol slikken werkt niet, ik blijf hoofdpijn houden. Mijn humeur veranderd steeds, dan ben ik vrolijk en ineens zit ik in een dip. Nou heb ik een prikkelbare darm syndroom maar het ging ontzettend goed met mijn stoelgang, ik slik magnesium kauwtabletten van de apotheek ( correctie ook dat is tijdelijk niet leverbaar dus slikte, nu zit ik aan dure capsules van de DA) maar sinds het overstappen heb ik last van obstipatie, opgezette buik, gewichtstoename, van 57 kg naar 60 kg in nog geen twee weken tijd, ben weer terug bij af. Ik kan me slecht concentreren, mijn hoofd is een gigantische warboel, alsof er een wervelwind in mn hoofd raast. Nou weet ik dat een huisarts of apotheek er weinig aan kan doen dat de thyrax niet leverbaar is, maar ze doen zo laks, alsof het overstappen naar een andere medicijn fluitje van een cent is, ik moet over 6 weken bloed prikken maar ik vraag me af of het niet eerder kan? dit nog eens 4 weken moeten doorstaan, pfff.
21-09-2016

Trage schildklier

na jaren Thyrax gebruik verplicht moeten overstappen op levothyroxine tabletten. Ik was een gezonde vrouw, nooit ziek, nooit klachten, geen medicijngebruik alleen het gebruik van Thyrax, waar ik nooit problemen mee had. Bloedwaarden bleven keurig. Tot de deuren gingen sluiten van de Thyrax fabrikant. Het alternatief geeft vele bijwerkingen waar ik totaal niet blij mee be[lees meer...]n en op kosten gejaagd wordt gezien mijn eigen risico nu meer wordt aangesproken door herhaaldelijk bloedprikken wat bij Thyrax slechts jaarlijks was. Maar ja, wie zijn wij, maar mensen toch? Maar wie betaalt de rekeningen die op de deurmat vallen betreffende het eigen risico? Ik voel me beslist niet goed met dit alternatieve goedje. Het stofnaampje kan precies hetzelfde zijn, een mooi verhaal wat je opgespeld wordt door de apothekers, maar de waarheid is anders. De patient is zijn eigen beste dokter, alleen wordt er niet geluisterd.
20-09-2016

Trage schildklier

Per augustus moest ik spontaan overstappen van Thyrax op Levothyroxide Teva/natrium in verband met tekort van Thyrax (dit medicijn gebruikte ik al sinds 2007 zonder enige problemen). Sindsdien voel ik me niet prettig. Steeds vaker last van stemmingswisselingen, overmatig transpireren, lusteloos & extreem vermoeid. Met als gevolg dat elke daginvulling me erg veel energie ko[lees meer...]st & ik aan het einde van de dag totaal ben uitgeput. Helaas bestaat er voor mij ook geen mogelijkheid om over te stappen op euthyrox (andere variant van medicatie) omdat ik hiervan enorme hoofdpijn krijg. Ik ben eerlijk gezegd ten einde raad & ik hoop dat er snel weer voldoende thyrax op de markt is, zodat ik weer terug kan naar het oude vertrouwde medicijn.
19-09-2016

Schildklier verwijderd

Gebruik van Thyrax nooit problemen gehad maar na de overstap op Levothyroxinenatrium alleen maar problemen. Hevige zweetaanvallen met pijn in de middenrif tegen flauwvallen aan, slapeloosheid, misselijk en ook weinig kunnen velen zeer prikkelbaar. Vind het een schande dat dit zomaar kan geschieden in deze maatschappij. Het beïnvloed je je hele gezinsleven.
18-09-2016

Schildklier verwijderd

Op 19/07/2016 werd mijn schildklier volledig verwijderd omdat ze enorm groot was en ik ademhalings- en slikproblemen kreeg. Moest toen beginnen met de medicatie, nl L-thyroxine 100mcg, kreeg daar hartkloppingen van en begon te hyperventileren. Omdat ik nog niet bij de endocrinoloog terecht kon, naar de HA geweest en bij hem bloed laten prikken en medicijnen verminderd naa[lees meer...]r 75 mcg. Mijn cholesterol was plots enorm gestegen naar 263 en moet daar Cholestyfol voor nemen. Na een maand weer bloed laten prikken en was die weer gezakt naar 163 én volgens de HA zijn mijn bloedwaarden wat betreft de schildklier goed. Waarom voel ik me dan nog zo ellendig ? Klachten zijn : geheugenstoornissen ( vergeten, concentratie ...) traagheid (werk) krachtverlies van linkerarm en been, stemverlies, humeurschommelingen ( nerveus, prikkelbaar , etc...) gejaagd gevoel, laag libido!!!!!; duizelig(soms) extreem zweten ( vooral bij inspanningen, zit ook in de menopauze), mijn ogen die slechter geworden zijn en heb soms zwarte vlekken voor mijn ogen ook. Op 29/09 moet ik een EMG laten doen voor dat krachtverlies. Benieuwd wat daarvan uit de bus komt. Ik dacht dat na de operatie alles goed ging zijn, niet dus !!! Ben met de hele situatie niet gelukkig en dat vreet aan mij.
14-09-2016

Ziekte van Graves

Moest noodgedwongen ook overstappen van thyrax naar bovengenoemd middel. Blijk nu na 7 weken veel te hoog te zitten, te veel schildklierhormoon in t bloed. Terwijl ik dezelfde dosis zou hebben als voordien bij thyrax. Thyrax slikte ik al 18 jaar na een slok jodium te hebben genomen. Ik had de ziekte van Graves. Verder, veel bijwerkingen, ook opgezette buik, wisselvallige [lees meer...]buien, voel me emotioneel, golven van hitte, opgefokt gevoel, en snel moe en buiten adem. Ik baal hier stevig van. Slik nu 200 microgram levothyroxinenatrium.
03-09-2016

Trage schildklier

Vermoeidheid, geen energie, toename gewicht, hoofdpijn, totaal geen energie. Wat moet ik nog meer zeggen! Moet nu naar een internist, volgens huisarts ligt het niet aan het medicijn. Kost mij dus 385 euro extra aan eigen bijdrage (schandalig).
31-08-2016

Schildklier verwijderd

pijn in mijn middenrif, beroerd de eerste 3 dagen , last van mijn maag. vermoeidheid en gewrichtspijn. het lijkt alsof die klachten minder worden, maar ben nog niet van mijn gewrichtspijn af.
Pagina 1 van 7

Mirena (1920) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (758) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (386) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (377) - Anticonceptie - eenfase