lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

15-02-2017

Trage schildklier

jarenlang (15 jaar zonder problemen) thyrax gebruikt, omdat de schildklier het niet meer doet, zeer tevreden helaas niet meer leverbaar in Nederland. Na een dramatische overstap naar Euthyrox (ziekenhuisopname met hartritmestoornissen) nu aan de levothyroxine, al 6 weken aan het ophogen met de dosering (thyrax was 150mmg) nu inmiddels op 175 mmg levotheroxine, bloedwaarden[lees meer...] zijn goed zit tegen het maximum aan, echter klachten zoals vermoeidheid blijven (halve dagen werken is echt de max), na inspanning zoals bv uurtje tennissen (rustig aan) slaat de boel op hol en sta ik te kotsen op het toilet. zie nog geen of weinig verbetering, ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik weer fit ben.
10-02-2017

Trage schildklier

Ik slik ook nu levothyroxine ben er echt niet blij mee, erg lusteloos en nergens geen puf meer voor, 8 kilo aangekomen, ben echt radeloos, sinds ik schildklier problemen heb nu 8 jaar ben ik al 20 kilo aangekomen, dokter doet er idd niets mee, de dosering is goed zegt hij, meer bewegen, ja of ik daar de puf voor heb. Nu heb ik gehoord dat " euthyrox " beter zou zijn, en da[lees meer...]ar val je weer van af, is dat zo?
04-02-2017

Trage schildklier

Vrouw 68 jaar en ruim 30 jaar schildklierpatient. Afgelopen 5 jaar Thyrax geslikt (150) zonder veel problemen. Nu noodgedwongen overgestapt op Levothyroxine TEVA (150). Eerste 2 maanden voelde ik me goed. Toen begon ik steeds vaker spierpijn te krijgen in de nek en schouders. Daarna ook pijn in de beide handen. Kan steeds moeilijker iets pakken en vasthouden. In de loop v[lees meer...]an de dag zakt de pijn. Nu na 3 maanden slikken TEVA kan ik heel moeilijk uit bed komen van de pijn. Heb huisarts gevraagd om ander medicijn, maar die denkt heel anders. Die wil laten onderzoeken of het hier gaat om spierreuma. Heeft iemand anders ook dit soort klachten. Overigens mijn bloedwaardes volgens HA goed. 1e meting 8-12-2016 TSH 2,2 / FT4 22,5 2e meting 22-1-2017 TSH 4,1/FT4 20,7.
04-02-2017

Trage schildklier

Ik ben zeer tevreden over dit medicijn. Geen bijwerkingen. Ben goed afgesteld. Ik herken mij niet in eerder genoemde ervaringen/bijwerkingen over dit medicijn.
02-02-2017

31-01-2017

Schildklier verwijderd

Jaren Thyrax gebruikt, zonder al teveel problemen. Noodgedwongen op Levothyroxine moeten overstappen. Ik heb mij deze afgelopen maanden en tot op heden verschrikkelijk rot gevoeld. Al een lagere dosis gekregen, maar helpt niet. Gelukkig begrijpt mijn man dat ik last heb van heel veel vervelende bijwerkingen, maar op mijn werk hebben ze er geen begrip voor of snappen mijn w[lees meer...]isselstemmingen niet. Ik hoop dat de thyrax weer snel op de markt komt.
31-01-2017

Trage schildklier

Sinds 28 jaar gebruik ik Thyrax i.v.m. ziekte van Hashimoto (erfelijke, auto-immuunziekte). Al jaren 200 microgram per dag, voelde me prima. Per 8 januari 2017 noodgedwongen overgestapt op levothyroxine. Na ca 11 dagen voelde ik me beroerd, net alsof ik van 200 microgram naar 0 was gegaan. Symptomen die horen bij onderdosering. Direct mijn bloed laten nakijken. Bleek een h[lees meer...]ele hoge overdosering te hebben, maximaal. Huisarts was verbaasd over de symptomen die ik beschreef en die eerder horen bij een onderdosering. Maar in de praktijk waren al meer mensen geweest die hetzelfde hadden ervaren. Ik stap nu over op Euthyrox. Laten we hopen dat dat wel gaat werken en dat hier niet ook een tekort aan ontstaat. Ik vind het trouwens zonde dat je bij het overstappen naar een nieuw medicijn direct zoveel krijgt voorgeschreven (ik voor 3 maanden). Nu lever ik na twee weken het restant in bij de apotheker en ik vraag me af of ze dit opnieuw kunnen uitleveren of verplicht moeten vernietigen. Zo krijg je vanzelf tekorten... Ik wens iedereen die ook zoveel last ervaart van de overstap naar andere schildkliermedicijnen veel sterkte en hoop voor iedereen die blij was met Thyrax dat het weer snel op de markt komt. Ik hoop ook dat de minister dit leest.
28-01-2017

Trage schildklier

De huisarts heeft dit geneesmiddel met me besproken, omdat ik door mijn Thyrax was. Heb ook Eutyrox al uitgeprobeerd. Ook verschrikkelijk. Slik sinds kort Cytomel! Ik vind dat de huisartsen dit middel bij iedereen moeten voorschrijven. Ben weer klachtenvrij! Dus iedereen die klachten heeft vraag aan je arts Cytomel.
Pagina 1 van 7

Mirena (1944) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (786) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (402) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (394) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (337) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!