lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

18-01-2017

Trage schildklier

om 5.30 uur 's ochtends begint de hoofdpijn en om 9 uur zakt het af, evenals de misselijkheid.
18-01-2017

Trage schildklier

Ik gebruik al 35 jaar Thyrax naar volle tevredenheid. Moest echter noodgedwongen begin januari overstappen op Levothyroxine. Ben begonnen met eerste dag Levothyroxine en de volgende dag een Thyrax-tablet (waarvan ik er nog 30 stuks heb) zo probeer ik de Thyrax af te bouwen in de hoop dat ik weinig bijwerkingen krijg.
14-01-2017

Snel werkende schildklier

Na meer dan tien jaar aan de thyrax geweest te zijn, moest ik net als zovelen overstappen op de levothyroxine. Eerst dezelfde dosering als de thyrax 175....! Binnen twee weken stond mijn leven op zijn kop. Hartkloppingen, 8 kilo erbij, extreem moe, haaruitval, enz. Eigenlijk wel bijna tien bijwerkingen... mijn leven werd kwalitatief steeds minder. Uiteindelijk wilde de hui[lees meer...]sarts mij eigenlijk naar de cardioloog sturen, maar dat heb ik geweigerd. Hoezo extra kosten maken....Dosering werd verlaagd naar 150, dat was weer ellende... alles weer van voren af aan en de huisarts staat met de rug tegen de muur. Hij weet het ook niet meer en kan me niet helpen. Nu blijk ik ook nog tics/spierkrampen in mijn gezicht heb... dus maandag maar weer met de huisarts overleggen, moedeloos word je ervan.
09-01-2017

Trage schildklier

Na 15 jaar zonder problemen thyrax geslikt te hebben in oktober 2016 verplicht overgestapt op levothyroxine. Ik voelde me al gauw niet fit een paar keer bloedprikken kwam er steeds uit dat ik goed ingesteld was, dus ik moest niet zeuren. Nu ben ik na vele malen bij de huisarts te zijn geweest nog geen steek verder ze geloven me niet en denken eerder aan fibromyalgie nou al[lees meer...]s ik dat lees lijken mijn klachten hier helemaal niet op. Wel kunnen ze zien dat ik na overstap vaker op het spreekuur ben geweest met onverklaarbare klachten. Ik heb vooral heel veel pijn in armen en benen, af en toe slaat het hart over ben ik moe en heb het steeds koud. Waarom worden we niet geloofd als ik zo op diverse forums lees zijn er zoveel mensen met klachten daar moet toch wat aan gedaan worden, het belemmerd je dagelijkse leven.
08-01-2017

Trage schildklier

Na 4x bloed afnemen, eindelijk goed afgesteld. Maar voel me niet goed in mijn vel, last van spierpijn, ontstekingen, depri en 5 kg aangekomen. Zou hier niet weer voor kiezen, maar na 24 weken ben je het wel zat. Kost ook kapitalen. Wil graag de Thyrax terug straks. Heb ik 20 jaar gebruikt zonder problemen.
06-01-2017

Hypoparathyreoïdie

Na 14 jaar Thyrax moest ook ik in november 2016 overstappen op dit medicijn. Na 2 weken heb ik de huisarts al gebeld of ik a.u.b. weer bloed mocht prikken. Ik had hartkloppingen, verschrikkelijke hoofdpijn, zweten en ik slaap sindsdien ontzettend slecht. Ik was veel te hoog ingesteld. Maar ook de verlaging van 150 naar 137 had nauwelijks effect op mijn bloedwaarden. Nog s[lees meer...]teeds hartkloppingen en heel slecht slapen. Ondertussen functioneer ik nauwelijks meer. Na 5 weken weer een verlaging. Nu naar 112. Het is nogal wat. Van Thyrax 150/175 en nu naar 112 met dit medicijn. Daarnaast slaat mijn hart zo op hol dat ik er bètablokkers bij heb gekregen. Ik hoop dat ik snel weer ingesteld raak. :(
05-01-2017

03-01-2017

Trage schildklier

Na 20 jaar tevreden thryax te hebben gebruikt, moest ook ik dit jaar overstappen op een alternatief. Via de apotheek kreeg ik Levothyroxine Teva in dezelfde dosering (150). Helaas, na een aantal weken heb ik allerhande klachten die ik hiervoor niet had: hartkloppingen, koe, kortademig. Is dat kenmerk van overdosering? Bloedonderzoek zal volgende week hopelijk uitsluitsel b[lees meer...]ieden. Of kan ik niet tegen dit specifieke middel? Als ik internet zo lees? Maar ook een veel genoemd alternatief, euthyrox, leidt tot allerhande klachten. Ik moet me denk ik maar voorbereiden op weer een lange periode van testen en instellen met middelen en dosering. En dan te bedenken waarom Thyrax niet mee leverbaar is!!
Pagina 1 van 7

Mirena (1937) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (779) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (398) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (390) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (334) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!