ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

18-10-2017

Trage schildklier

Na lang zeuren weer terug op de Thyrax. Heb Euthyrox en Levothyroxine geslikt, omdat de Thyrax uit de handel was. Bloedwaarden bij de Levothyroxine waren perfect, maar wat een drama. Moe, altijd slaap, vocht vast houden, gewichtstoename, suf en vele nare bijwerkingen. Dus nu eindelijk weer terug bij mijn vertrouwde Thyrax. Sport weer en de moeheid vloeit eindelijk uit mijn[lees meer...] lichaam. Beveel het iedereen aan bij bijwerkingen stop met dit medicijn! Geef het aan bij je arts!
28-08-2017

Trage schildklier

Ik ben naar de huisarts gegaan, toen een griep maar niet over wilde gaan en ik ook daarna heel erg moe bleef. Daarvoor was ik ook wel moe, maar ik dacht eerder aan een burn-out. Mijn TSH was 54 en mijn T4 6. Ik ben toen met een dosis van 75 begonnen. Ik kreeg weer meer energie en het leek best goed te gaan. Na 6 weken werd de dosis met 12.5 verhoogd en daarna kwamen de ver[lees meer...]velende bijwerkingen zoals ieder uur een opvlieger, niet kunnen slapen van de hitte ( \en ik slaap onder een lakentje met het raam open en mijn man slaapt in dezelfde ruimte onder een dekbed), en dag en nacht hoofdpijn. Ook zijn mijn oogleden opgezwollen en als ik al iets heb geslapen en ik wil mijn ogen open doen lukt het eerst niet goed. Vroeger at ik heel veel soja en dat heb ik nu van mijn menu geschrapt. Het schijnt de opname en werking van het medicijn tegen te werken. Ik eet nu veel vis en ook vlees. Ik hoop toch ergens dat de schildklier dan toch weer zelf aan het werk gaat. Iemand daar ervaringen mee? Ik word een beetje wanhopig van de bijwerkingen en ik weet ook niet goed wat nu te doen. Een ander medicijn? Andere dosis geen idee.
19-08-2017

Trage schildklier

Sinds gisteren ook weer terug op thyrax duotab. Een jaar lang bezig geweest met opnieuw instellen medicatie. Voelt als een jaar roofbouw plegen op lichamelijk gestel. Direct weer terug gestapt naar Thyrax toen ik vernam dat deze weer op de markt was. Terug op oude innamehoogte.
06-08-2017

Trage schildklier

19 juli na heel lang traject van onderzoeken, eindelijk tot de conclusie gekomen dat de schildklier te traag werkt. De hypofyse maken genoeg tot zelfs teveel tsh aan, ondanks dat scheid de schildklier alsnog te weinig hormoon uit. 21 juli gelijk begonnen met 25mg Levothyroxinenatrium, en 28 juli alweer terug bij de huisarts geweest. Ging er eigenlijk vanuit dat de moeheid [lees meer...]wel wat beter zou worden na het slikken van dit medicijn, maar in tegendeels. Ben in deze week nog erger beroerd en vermoeid geweest dan in de periode dat ik nog niet wist wat er aan de hand was met me. Nu op aanraden van de huisarts een dubbele dosis gaan nemen, want het kon niet dat ik zo vermoeid was door dit medicijn. 2 dagen van deze week even wat meer energie en bijna geen last gehad van klachten. maar lig nu alweer een paar dagen doodmoe op bed, hoofdpijn, kom nergens meer aan toe zo beroerd. Dinsdag 8 augustus dus weer terug naar de huisarts, had goede hoop met dit medicijn dat het goed zou komen, maar het lijkt wel of de klachten steeds erger worden.
25-07-2017

Trage schildklier

Ik was al een tijdje moe en dacht van ja dat zal wel over gaan, maar het bleef. Toen ben ik eind vorig jaar naar de huisarts gegaan en die zei dat ik een traag werkende schildklier heb. Ik neem nu 2 tabletten per dag van 25 milligram van Levothyroxine in en voel mij goed, niet meer moe. Ik wil weer alles doen, ga zelfs wandelen of iets anders doen wat ik leuk vind. Voordat[lees meer...] ik die tablet slikte, deed ik niks, had ik nergens zin in en nu ben super blij met die tabletten. Het liefst zou ik ze niet innemen, maar moet eerlijk zeggen ze doen het goed. Dit was mijn ervaring. Hoop jullie overtuigd te hebben. Tot de volgende keer, als je vraag heb stel ze maar.
23-06-2017

Trage schildklier

In november 2016 werd geconstateerd traag werkende schildklier. Vervolgens begonnen met 12.5 mgr, 4 weken later 25 mg, weer later 50 en 75 en 88, en nu zit ik op 100 mg. De bijwerkingen echter werden steeds heftiger, weken pijn in mijn hoofd, niet kunnen concentreren, moeheid, duizelig, als ik mijn hoofd naar rdchts draaide, waren mijn ogen gevoelsmatig nog links..., hierd[lees meer...]oor kon ik ook niet meer autorijden. nu op doktersadvies overgestapt naar thyrax duotab, hoop dat beter gaat worden, want zit nu 2 weken thuis doordat werken nier meer ging, maakte door bovengenoemde klachten fout op fout.
19-06-2017

Levothyroxine tabletten (levothyroxine)

De 2e of 3e dag na inname van dit medicijn had ik last van extreme vermoeidheid. vanaf 11.00 uur sórgens kon ik mij niet meer concentreren en kon ook de dag niet meer doorkomen. Verder veel pijn aan gewrichten en huiduitslag in de zon. Normaal gesproken ga ik na mijn werk naar de sportschool maar dat was niet meer mogelijk. Ik ben nu 5 dagen gestopt met dit medicijn en l[lees meer...]angzaam begint mijn energie weer terug te komen. Extreme vermoeidheid en concentratieproblemen waardoor niet mogelijk om te functioneren op het werk en te sporten behoorlijke gewichtstoename.
09-06-2017

Trage schildklier

Mijn dochtertje van vijf is ontzettend aangekomen het afgelopen jaar rondom haar buik en bovenbenen en in haar gezicht. Pas toen ik hoorde dat thyrax weer op de markt was, viel het kwartje; deze medicatie heeft gewoon niets voor haar gedaan. Ze werd steeds weer opgehoogd maar zonder resultaat. Toen direct gezegd dat ik weer terug wilde naar thyrax, endocrinoloog had nog[lees meer...] geen andere patiëntjes teruggezet. Apotheek bevestigde echter onmiddellijk dat veel meer patiënten hier last van hadden. Ik hoop dat mijn dochter nu snel weer in juiste verhouding komt en weer beter kan bewegen daardoor. Het is gewoon zielig zo bol. :(
Pagina 1 van 7

Mirena (2005) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (817) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (420) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (420) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!