ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

23-06-2017

Trage schildklier

In november 2016 werd geconstateerd traag werkende schildklier. Vervolgens begonnen met 12.5 mgr, 4 weken later 25 mg, weer later 50 en 75 en 88, en nu zit ik op 100 mg. De bijwerkingen echter werden steeds heftiger, weken pijn in mijn hoofd, niet kunnen concentreren, moeheid, duizelig, als ik mijn hoofd naar rdchts draaide, waren mijn ogen gevoelsmatig nog links..., hierd[lees meer...]oor kon ik ook niet meer autorijden. nu op doktersadvies overgestapt naar thyrax duotab, hoop dat beter gaat worden, want zit nu 2 weken thuis doordat werken nier meer ging, maakte door bovengenoemde klachten fout op fout.
19-06-2017

Levothyroxine tabletten (levothyroxine)

De 2e of 3e dag na inname van dit medicijn had ik last van extreme vermoeidheid. vanaf 11.00 uur sórgens kon ik mij niet meer concentreren en kon ook de dag niet meer doorkomen. Verder veel pijn aan gewrichten en huiduitslag in de zon. Normaal gesproken ga ik na mijn werk naar de sportschool maar dat was niet meer mogelijk. Ik ben nu 5 dagen gestopt met dit medicijn en l[lees meer...]angzaam begint mijn energie weer terug te komen. Extreme vermoeidheid en concentratieproblemen waardoor niet mogelijk om te functioneren op het werk en te sporten behoorlijke gewichtstoename.
09-06-2017

Trage schildklier

Mijn dochtertje van vijf is ontzettend aangekomen het afgelopen jaar rondom haar buik en bovenbenen en in haar gezicht. Pas toen ik hoorde dat thyrax weer op de markt was, viel het kwartje; deze medicatie heeft gewoon niets voor haar gedaan. Ze werd steeds weer opgehoogd maar zonder resultaat. Toen direct gezegd dat ik weer terug wilde naar thyrax, endocrinoloog had nog[lees meer...] geen andere patiëntjes teruggezet. Apotheek bevestigde echter onmiddellijk dat veel meer patiënten hier last van hadden. Ik hoop dat mijn dochter nu snel weer in juiste verhouding komt en weer beter kan bewegen daardoor. Het is gewoon zielig zo bol. :(
17-05-2017

Trage schildklier

Bijwerkingen: spierpijn, gewrichtspijn, vocht vasthouden, vergeetachtig, hoofdpijn.
16-05-2017

Trage schildklier

bij mij is een te trage schildklier vastgesteld. De dokter is met een lage dosis begonnen, namelijk 12,5 mg. Ik let al een tijdje op mijn eten, veel beweging etc, maar val niks af, kom eerder bij!! Dus nu mijn hoop dat dit me gaat helpen. Iemand hier ook ervaring mee? En hoelang duurt t voordat t medicijn gaat werken? Alvast bedankt, mvg marlie
04-05-2017

Schildklier verwijderd

Na 20 jaar stabiel te zijn geweest met Thyrax Duotab moest ik afgelopen half jaar er ook aan geloven: overstappen op deze tabletten. Mijn TSH waarden daalden direct (dus ik bleek opeens een te hoge dosis te hebben). Ik voel me draaierig, emotioneel, faible, instabiel en vermoeid. Op het moment dat ik dus eigenlijk de dosis van dit medicijn zou moeten aanpassen (minder slik[lees meer...]ken), vanwege alle bijwerkingen, bleek de DuoTab weer verkrijgbaar te zijn. Sinds gisteren slik nu de DuoTab weer. Ik ga het zien of ik weer terug kan naar de stabiliteit die ik al jaren heb gehad of dat de boel nu goed door de war is en ik mijn dosering alsnog moet gaan aanpassen.
26-04-2017

Trage schildklier

Na een 3 kwart jaar ellende, volhardend eisen om een ander middel, eindelijk gehoord. En toevallig: Hoera!!! de thyrax is terug. En Mensen, na 2 wk ben ik mijzelf weer. Volg je gevoel en eis de thyrax...
26-04-2017

Schildklier verwijderd

Geachte lezers, Dit is voor mij een super slechte vervanger gebleken voor de Thyrax duotab die ik al tien jaar gebruikte. Klachten in de 1e week: huiduitslag borst/schouders. 2e week: huiduitslag borst/schouders, vermoeid, gewrichtsklachten rug. 3e week : huiduitslag borst/schouders, vermoeid, gewrichtsklachten rug, heupen en knieën. 4e week : huiduitslag borst/schouders,[lees meer...] vermoeid, gewricht klachten rug heupen en knieën, stijfheid en samentrekken van spieren, concentratieproblemen. Ben met spoed weer teruggezet op thyrax en nu weer aan het herstellen van de schrik en van deze medische misser. Allergie voor een bepaald bestanddeel misschien?, ....ik weet het niet! Bij mij ging het verschrikkelijk mis, en wil deze pil en periode zo snel als mogelijk vergeten.
Pagina 1 van 7

Mirena (1977) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (805) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (414) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (409) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (345) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!