levothyroxine

Trage schildklier (143 meningen)
Schildklier verwijderd (19 meningen)
Ziekte van Hashimoto (14 meningen)
Snel werkende schildklier (9 meningen)
Ziekte van Graves (5 meningen)
Auto-immuunziekte (0 meningen)

18-09-2022 | Man | 59
levothyroxine (75mg)
Trage schildklier
Sinds 1 jaar gebruik ik het medicijn thyroxinennatruim Het 1 ste half jaar 50 mg en daarna waren de waarde.s nog niet goed toen moest ik via de HA 75 mg gaan slikken ....maar.nu na 1 jaar voel ik.mij er niet beter op worde ..als.ik de medicatie wel eens vergeet voel ik mij stukker beter ....dus heb de medicatie soms 1 paar dagen express vergeten ..en voelde ik mij niet [lees meer...]meer zo vermoeid en ook geen stress of kwalijke rare dromen of hart steken ...na dat ik de tabletten ben gaan slikken ook storm of harde ruis in mijn hoofd ...vind dit niet normaal ...wie kan mij advies gëven over een andere alternative mediacijn wat beter is ..want word hier inmiddels wanhopig van

04-09-2022 | Man | 63
Trage schildklier
Heb dit middel voor te traag werkend schildklier waarbij de bloedwaarden twijfelachtig zijn doch de symptonen aanwezig. Gebruik het nu 3 maand,hoofdpijn is afgenomen,spierpijnen weg,stemming beter (kan beter) Slaap goed doch vroeg wakker! Helpt niet om mijn overgewicht in toom te krijgen! Ik twijfel om het zo te laten of te verhogen,wetende dat het ook tegen je [lees meer...]kan werken. Mijn mening over dit middel is niet negatief!!

09-07-2022 | Man | 63
levothyroxine (5ug/ml)
Trage schildklier
Bemerkte hinder in mijn leven,teveel hoofdpijn,gewichts toename spierpijn ,droge onderbenen en armen,moeheid,vroeg wakker en niet meer kunnen slapen, na bloed onderzoek was het twijfelen de eerste keer bij volgende bloedonderzoek was het naar tevredenheid huisarts,maar ik beleefde mijn hinder,na overleg toch maar begonnen, ben nu 5 week verder symptonen veranderen langza[lees meer...]am nu, hoofdpijn neemt behoorlijk af,normaal was elke dag. Gebruik levothyrox 2x25mg. Ik besef dat ik nog in probeer fase zit en nog geen nevenwerking bemerk, maar wilde dit aan jullie mededelen. Als er iemand is met soortgelijke verhaal en bijwerkingen ben ik benieuwd Gr fred.

31-05-2022 | Vrouw | 72
levothyroxine (75)
Trage schildklier
Ik heb jaren Tirax geslikt, ben verplicht overgezet op levothyrox toen het probleem met de verstrekking van Tirax aan de orde was.ik ben van 112 naar 100 toen naar 88 nu naar 75 mcg gebracht,ik loop al meer dan een jaar alles af omdat er gedacht wordt dat ik overspannen ben,ik loop de hele dag te trillen en heb last van Hartkloppingen last van kou brandend gevoel in mij[lees meer...]n lijf,maar de waarden zijn goed volgens de artsen,ik heb haar uitval nagels die afbreken en scheuren, ben dood moe ,maar nee hoor dokter zegt alles is goed,ik wordt er moedeloos van,ik ben 72,heb nog een zoon met Down Cindroom thuis en mijn man zit nu ongeveer 15 maanden in een verzorgingshuis, ik kan niet een normaal leven meer leiden, sorry ik word er gek van.ik heb met Tirax nooit zulke klachten gehad ik slikte 150mcg.

28-03-2022 | Vrouw | 74
levothyroxine (88ug)
Trage schildklier
Sinds 10 tallen haren slik ik Levothyroxinenatrum 100 naar volle tevredenheid. Maar sinds 2 jr is er bij mij hoge bloeddruk geconstateerd. Nu slikt ik dagelijks Losartankalium 25. Bij de bloedtest is nu geconstateerd dat ik daardoor een lagere dosering Levothyroxinenatrum moet innemen (75). Nu kom ik in gewicht aan, van 60 naar 64 kilo. Komt dat omdat ik nu Losartankaliu[lees meer...]m erbij inneem????

21-02-2022 | Vrouw | 27
Trage schildklier
Ik ben er sinds 2 jaar achter dat ik een te trage schildklier heb, het begon nadat ik ontdekte dat mijn schildklier heel erg was opgezet en ik veel bij behorende klachten had. Naar de internist gegaan, bloed geprikt (waardes veel te hoog) ... uiteindelijk medicijnen gekregen. Ik begon met euthyrox 75 dit was een hell.. hele dag duizelig misselijk hoofdpijn moe & een opgebl[lees meer...]azen gevoel. Nadat ik 5 x naar de huisarts ben geweest met mijn klachten(aangezien mijn waardes inmiddels goed waren), besloot hij toch thyrax voor te schrijven, dit ging veel beter en de klachten verdwenen langzaam. Nu na 1 jaar ben ik weer terug bij af, weer vreselijke hoofdpijn, duizeligheid en super moe. Ik weet echt niet meer wat ik hier mee aan moet want mijn waardes zijn prima. heeft iemand hier ervaring mee?? want een dokter neemt je totaal niet serieus ...

14-02-2022 | Vrouw | 27
Ziekte van Hashimoto
Inderdaad, ik lees veel van dezelfde ervaringen als de mijne. Geconstateerd met een lage T4 tijdens mijn zwangerschap... De dokter doet niet eens moeite om uit te leggen waarop dit kan wijzen. Gewoon even wat pilletjes nemen, dat is het beste voor jezelf en je kind. Ondertussen daalt mijn schildklierhormoon maar. Tijdens mijn tweede zwangerschap denkt de gynaecoloog er toc[lees meer...]h eens aan om te kijken of ik geen antistoffen heb. Hoge antistoffen, lage T4 en hoge TSH. Dan naar de dokter om uitleg te vragen (de informatie over antistoffen heb ik via correspondentie tussen de artsen gelezen, niemand doet de moeite om de patiënt te informeren). Volgens de dokter heb ik gewoon een beetje een probleem met een trage schildklier, komt heel vaak voor. Gewoon even pilletjes nemen en dan komt het wel goed. Ik ga naar een andere arts, ja, je hebt Hashimoto... Waarom die eerste arts en gynaecoloog dat niet kunnen zeggen tegen mij blijft voor mij een raadsel. Om thyreoditis uit te sluiten tijdens de zwangerschap lijkt mij maar ook dat mogen ze wel eens zeggen en mijn baby is ondertussen al een jaar dus tijd genoeg om dat aan je patiënt te melden lijkt mij. Ik had een enorme goiter, ben daar zelf achter gekomen, geen enkele arts die dat controleerd. Ik nam 50 mcg, was dat te hoog, verlaagd naar 25. Ik ben zelf aan de slag gegaan om de goiter weg te krijgen via spirulina, blaaswier, etc. Goiter was gekrompen en ik voelde me vele beter. Opnieuw gemeten, was mijn TSH verviervoudigd en mijn T4 nog lager dan zonder medicatie. Ik zit nu terug aan 50, extreem veel last van draaierigheid, hoofdpijn, moeite met inslapen... Leuk, aangename medicatie. Zeker als je nog maar 27 jaar bent...

03-02-2022 | Man | 47
Trage schildklier
Zoek de oorzaak eerst, ipv symptomen te bestrijden Schandalige eenkennige zorg,

10-08-2021 | Vrouw | 60
levothyroxine (25ug)
Trage schildklier
Ik heb al jarenlang een trage schildklier, enige tijd geleden overgestapt naar levothyroxine omdat ik voor tyrax overgevoelig werd, ik ondervind dagelijks duizeligheid, het beïnvloedt mijn bezigheden, middel lijkt nu erger dan de kwaal.. ik wil er gewoon van af

25-07-2021 | Vrouw | 82
levothyroxine (125ug)
Ziekte van Graves
Ik heb het overdag heel erg koud, draag twee vesten en dikke sokken. ‘S nachte hevig transpireren , drijfnat.

13-07-2021 | Man | 54
Trage schildklier
Gekomen door teveel hersenvocht daardoor hypofyse onderdrukt die de schildklier aan moet sturen

13-06-2021 | Vrouw | 64
Trage schildklier
Daar ik extreem moe was deed de dokter een bloedafname. Resultaat : trage schildklier. Neem nu l thyroxine. Mijn bloedwaarden voor de schildklier zijn oké maar ik voel me niet beter. Kan moeilijk inslapen en ben nog meer moe daardoor.

21-05-2021 | Vrouw | 58
levothyroxine (12,5ug)
Trage schildklier
Per toeval na bloedonderzoek trage schildklier, ik had nergens last van dat ik daar iets van merkte. Nu aan de medicijnen en doodziek ervan. Net gestopt om te kijken of het over gaat.

21-05-2021 | Vrouw | 58
levothyroxine (12,5ug)

19-05-2021 | Man | 52
Trage schildklier
4 weken geleden begonnen met 50 ug nadat de internist een traag werkende schildklier had geconstateerd. Merk nog helemaal niks. Vanaf vandaag ziekgemeld omdat ik het niet meer trok. Altijd maar slapen, moe, hoofdpijn. Morgen terug naar de huisarts, hopenlijk gaan we verhogen.

14-05-2021 | Man | 70
Trage schildklier
Na bloedprikken per toeval te Trage Schildklier ontdekt. Dus aan de pillen: Nou zeg wat een TROEP (tenminste dat is mijn gedachte kan het nog niet bewijzen) voorheen nergens last van en dan begint het. Keelpijn, geen energie, duizelig, hees, rauwe keel, trillende ogen, hoofdpijn, en een hele hoop meer van onduidelijke ellendes. Ben nu 4 weken bezig houd e.a nog 2 weken v[lees meer...]ol, en dan bloed prikken en controle. Dan heb ik mijn best gedaan. Indien daarna waardes beter zijn/of niet stop ik ermee. Dit is niet vol te houden.

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (555) - Antibiotica - penicillines breedspectrum