lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

29-11-2016

Trage schildklier

Bijwerkingen: angina pectoris alsof er een olifant op mijn borst zat, onrustig, opvliegend en vooral niet mezelf zijn.
24-11-2016

Trage schildklier

Ik gebruikte al.jaren thyrax zonder problemen en moest nu noodgedwongen overstappen op dit medicijn. al snel werd ik beroerd. Opvliegers misselijk hoofdpijn duizelingen dacht eerst aan een zonnesteek. Ging bloedprikken en mijn schildklier was in eens supersnel. Normale waarde tussen de 1 en 3 zat na 6 weken op 0.03. Ik had in eerst instantie 175 mg maar ben eerst verlaagd [lees meer...]naar 125 mg, maar na 6 weken zat ik pas op 0.2, nu verlaagd naar 112 mg. Voel me nog steeds erg beroerd, heel moe. Werk halve dagen met moeite en kan niet sporten. Voel me eerder zieker worden dan beter maar mag van mijn huisarts geen andere medicijnen proberen. Moet geduld hebben. Ben er zo klaar mee met die rotpillen.
22-11-2016

Hypothyreoïdie

Na akelige bijwerkingen van Euthyrox bevalt dit medicijn uitstekend.
17-11-2016

Ziekte van Hashimoto

Mijn dochter heeft na een jaar Thyrax te hebben geslikt , in april 2016 de overstap naar Levothyroxine Teva gemaakt. Ik was erg bang voor problemen met het weer goed instellen vd dosis etc. Gelukkig heb ik mij voor niets zorgen gemaakt; de overstap is zonder problemen verlopen!
14-11-2016

Trage schildklier

Al twintig jaar Thyrax geslikt. Noodgedwongen dus met Thyrax moeten stoppen. Huisarts schreef alleen maar recept uit, apotheek gaf me Levothyroxine Teva. 6 wkn geleden bloed geprikt, waardes te laag, extra pillen erbij. 0,15 nog van Thyrax. 0,025 van Levothyroxine. 6 weken later (afgelopen vrijdag) weer bloedgeprikt. Vanochtend gebeld voor uitslag, nu werkt Mn schildklier [lees meer...]te traag. Per morgenvroeg alleen nog 0,15 slikken van levothyroxine. Over vier wkn weer bloedprikken. Mijn eerste reactie op levothyroxine was van ene op andere dag zeer emotioneel. Herkent iemand mijn verhaal?
10-11-2016

Trage schildklier

Jaren Thyrax gehad werkte prima nu het nieuwe medicijn. En ik voel me beroerd.Eerst had ik Levotyroxinenatrium 100 microg. en een tablet van 0,025 mg erbij, maar ik kreeg hartklopping en hoofdpijn 0,025 mg eraf, maar ik voel me met de dag zieker worden. Ik heb last van vermoeidheid, prikkelbaar, slecht slapen, droge huid, zweten, misselijk
07-11-2016

Snel werkende schildklier

De eerste 3 weken na het overstappen van Thyrax op Levoxthyroxine voelde ik me super; meer energie, fitter etc. Maar daarna ging het mis; 's nachts kramp, spierpijn, slecht slapen, depressief etc. Bleek dat ik veel te hoge bloedwaardes had. Nu al 2 x de dosering naar beneden toe bijgesteld, maar geen verbetering. Vind het een schande dat Thyrax niet meer verkrijgbaar is en[lees meer...] dat dit het alternatief is, pas in december weer bloed prikken maar het kost me nu al een half jaar en ik heb niet het idee dat het met dit medicijn voor mij goed gaat komen.
04-11-2016

Snel werkende schildklier

Al 15 jaar ziekte van graves. Goed geregeld met thyrax moet overstappen naar levothyroxine van teva. Nu ruim drie weken bezig, wat een ellende voel sinds ruim een week zo beroerd trillen, darmklachten, depressief en algehele malaise. Over 3 weken pas prikken ben benieuwd. Zo heb ik mij lang niet gevoeld. waardeloos.
Pagina 1 van 7

Mirena (1929) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (768) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (389) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (388) - Antibiotica - penicillines breedspectrum