This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure.

lees de ervaringen

Levothyroxine-tabletten

Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas

Schildklier verwijderd

23-05-2015
Vrouw, 45 jaar

Trage schildklier

het enige vervelende aan het slikken van deze medicijnen is dat bij de minste inspanning je behoorlijk zweet en ongeveer 1 dag in de maand heb ik last van gejaagd gevoel
21-05-2015
Vrouw, 59 jaar

Trage schildklier

Pillen veroorzaken ernstige bijwerkingen: hartkloppingen, trillerigheid, spierpijn en haaruitval!
24-02-2015
Vrouw, 64 jaar

Ziekte van Hashimoto

al 12 jaar gebruik ik levothyroxide met wisselende resultaten. ben zelf gaan minderen van 125 ug naar 87,5 ug met 0,6 mg T3 soms verlaag ik een tijdje T4 (levothyroxide) naar 75ug, bij klachten als eerder moe en spierpijn weer omhoog. dit deed ik naar wens en alles ging goed, tot ongeveer vorige zomer. Net als ik hier bij vele klachten lees, kreeg ik weer mijn 'oude' [lees meer...]burn-out klachten, terwijl ik juist steeds beter op mijn gezondheid let, vaker vermoeid, spierpijn, maagpijn, druk rond hart, vermoeide ogen, slaapklachten...etc. Omdat ik vaak in Frankrijk verblijf en de medicijnen daar goedkoper zijn, koop ik hier mijn levothyrox. Merk: Merk Serono (Frans?) er werd mij ook een goedkopere generiek(?) aangeboden maar die weigerde ik, juist omdat ik dacht dat dat onzeker zou kunnen zijn, gezien de zeer gevoelige aard van de hoeveelheid levothyroxine... Omdat ik toevallig hoorde van Radar en de klachten, keek ik op deze site en stel dat er misschien wereldwijd iets aan de hand is met de synthetische stof, waar wordt die gefabriceerd? Er klopt iets niet dat is duidelijk. Ik ga natuurlijke/biologische tabletten uit de USA bestellen, heb ik al eerder gedaan met goed resultaat. en zo kan ik zien of mijn klachten verdwijnen, zo ja is er echt iets aan de hand met de synthetische en zouden we de fabrikant aansprakelijk kunnen stellen. wens u allen beterschap...
17-02-2015
Vrouw, 65 jaar

08-02-2015
Vrouw, 69 jaar

Trage schildklier

Slikte eerst thyrax en had totaal geen problemen. Slik nu levothyroxine nycomed 100mcg en levothyroxine natrium teva 25mcg. Vooral deze laatste tablet geeft problemen. Ten eerste stinkt het tabletje en slikt heel moeilijk weg. Neem de tabletten omstreeks 07.30 uur in. Prompt krijg ik elke dag omstreeks 11.00 uur diarree. De kosten van dit medicijn betaal ik uit mijn eigen [lees meer...]risico, doch op het soort medicijn heb ik geen invloed.
16-01-2015
Vrouw, 47 jaar

Hypothyreoïdie

De tabletten van fabrikant TEVA zijn in tegenstelling tot Thyrax niet prettig. Innemen is minder comfortabel maar echt vervelend zijn de bijwerkingen zoals hoofdpijn, nare smaak, blijvende traagheid en sneller moe. Dit bij gelijke dosering en inname wijze. De tabletten schelen in prijs bijna niets maar de hoofdpijn en moeheid kosten me erg veel.
31-12-2014
Vrouw, 45 jaar

Ziekte van Graves

Ik slik deze tabletten om toch schildklierhormoon binnen te krijgen, naast de Propylthiouracil die de schildklier stil legt. Je moet deze om nuchtere maag innemen en dan minstens een half uur wachten met ontbijt, daar was ik wel snel aan gewend. Maar ik heb last van gewrichtspijnen aan mijn polsen en gewichtstoename maar ik weet niet wat van welk medicijn komt. Al met al z[lees meer...]al ik blij zijn als ik na een jaar weer kan stoppen met deze pillen en dan hopen dat die schildklier weer normaal gaat doen.
volgende > >>
Pagina 1 van 4

Thyrax Duotab (671) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (335) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely