lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

12-03-2017

Trage schildklier

Ook mijn Thyrax was april 2016 helaas op. Heb toen Euthyrox, daarna Cythomel geslikt. Wat een drama. Slik sinds kort Levothyroxine op advies van de huisarts omdat mijn bloedwaarde naar 2 was gezakt. Moet tussen de 8-24 zitten. Eerste week een beetje duizelig. Nu drie weken verder gaat het iets beter. Of ik uit een winterslaap kom, heb iets meer energie, maar nog steeds nie[lees meer...]t zo fit als bij de Thyrax. Ik heb naar de Thyrax fabriek gebeld, maar helaas duurt het minstens nog een half jaar voor ze in de handel zijn, omdat de eerste proef met Thyrax niet voldeed aan de eisen! Dus helaas weer afwachten of deze tabletten wel aanslaan en wachten tot Thyrax weer verkrijgbaar is. Weet iemand waar Thyrax nog wel verkrijgbaar is?
08-03-2017

Schildklier verwijderd

30 jaar geleden is mijn schildklier grotendeels verwijderd vanwege vergroting ten gevolge van hypertherioïde. Na 30 jaar Thyrax nu over op levothyroxine. Wat een drama! Opvliegers, transpireren, slapeloosheid, pijn in mijn benen, tintelingen in armen en benen, hartkloppingen. Is er nou echt niemand die voor zoveel mensen die tobben een simpel Thyrax pilletje kan maken? He[lees meer...]lp....het leven is een stuk minder relaxed zo!
07-03-2017

27-02-2017

Trage schildklier

De eerste 6 weken na overschakelen op Levothyroxine na 10 jaar probleemloos gebruik van Thyrax, nog geen problemen maar na 6 weken liepen de bloed waardes gierend uit de hand en kwam ik in een hyper terecht waar ik na 4 weken minderen nog helemaal niet uit ben. Ben zo enorm kwaad dat zoiets dus gewoon kan in Nederland! Gewoon ongestraft het hele leven van onschuldige mense[lees meer...]n in een puinzooi veranderen!
25-02-2017

Trage schildklier

Dag allemaal, Ik geloof niet dat mijn schouderpijn (links) door dit medicijn veroorzaakt is. Misschien heb ik teveel gelezen over bijwerkingen. Maar waar gaat het om? Wat zijn de substantiële verschillen in samenstelling tussen al die middelen? Waarom heeft de ene gebruiker last van medicijn A en niet van B. Ik snap dat niet. Wat zijn de feitelijkheden. Ben ook een [lees meer...]klant van deze industrie. groetjes!!!!!
23-02-2017

Trage schildklier

na jaren tobben (moeheid, burnout, gewrichtsklachten, totaal geen energie meer, psychische problemen, hoge bloeddruk, vergeetachtig etc.). Voor de zoveelste keer naar de huisarts gegaan om bloed te prikken. resultaat: THS 10,3, T4 12. De huisarts wilde geen medicijnen voorschrijven. heb erop aangedrongen en kreeg 25 Mcgr voor te langzame schildklier. Er is een nieuwe werel[lees meer...]d voor mij open gegaan. voelde mijn hart weer kloppen en kreeg energie. Ik was in shock door deze resultaten. heb hier jaren mee rondgelopen en ervoor zelfs in therapie gegaan, omdat de huisarts dacht dat dit psychisch was. heb er nu op aan gedrongen om doorverwezen te worden naar de endocrinoloog omdat dit jaren mijn leven heeft beheerst. wilde mij laten afkeuren, omdat ik mij de afgelopen 2 jaar 15 ouder voelde worden. kon de energie van anderen niet begrijpen: waarom had ik die energie niet. wilde soms dat ik een hartaanval zou krijgen en van alles af zou zijn. ik ben er nu zo vanaf dat dit medicijn mij een nieuw leven geeft en toekomst!!!
22-02-2017

Trage schildklier

Ik gebruik nu 1 jaar Levothyroxinenatrium (62,5 mcg). Pijn in schouders zijn zo goed als verdwenen, maar pijn in heup/benen blijft onverminderd. Overdag valt het mee, zodra ik ga liggen komt de pijn. Ook als ik te lang zit/sta komt de pijn. Dus de slaap wordt een aantal keren per nacht onderbroken. Hierdoor treedt vermoeidheid op overdag. Apotheker gaat kijken of te achte[lees meer...]rhalen is welke stof die pijnen blijft veroorzaken. Bij Thyrax nergens last van, (jaren achtereen gebruikt), hoop dat dit medicijn terug komt.
22-02-2017

Trage schildklier

Vanaf ik gedwongen overstapte van thyrax naar levothyroxine last van brandend maagzuur, eerst had ik er niet bij nagedacht dat het daardoor kwam, omdat ik ervanuit ging dat ik geen klachten zou krijgen. En vaker dan normaal hoofdpijn. Gebruikte 0,150 mg thyrax en ging dus ook naar 150 microgram levo. Is ondertussen 3 keer verlaagd en heb net weer bloed geprikt, ben benieuw[lees meer...]d. Maagzuur word ondertussen steeds erger, huisarts denkt dat dit komt omdat de waardes nog niet goed zijn, maar ik denk dat ik niet tegen levothyroxine kan. Slik er nu omeprazol bij voor het maagzuur anders is het niet te doen. Toch te zot voor woorden, baal enorm. Ik zou het liefst weer thyrax willen, maar of dat nog weer terug komt? Ga denk ik bij de apotheek vragen om iets anders, Tirosint ga ik maar eens vragen, lees je meer goede dingen over dan Levothyroxine.
Pagina 1 van 7

Mirena (1955) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (791) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (407) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (401) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (340) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (292) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!