ziekte

Bestaat uit:
Hyperthyreoïdie (22)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor snel werkende schildklier

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Propranolol 2 4
Tirosint 1 4
Cytomel 1 5
Eltroxin 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: snel werkende schildklier

15-10-2019

Propylthiouracil (propylthiouracil)
Snel werkende schildklier

Ik ben er heel ziek van geworden zij er ook andere mensen die het is overkomen gebruik op dit moment geen medicijnen.
27-05-2019

Snel werkende schildklier

Ik heb het moeten gebruiken omdat ik last had van hartkloppingen af en toe en vermoeidheid voor een periode van 2/3 maanden. Ik krijg een cintagrafie ofzo (scan van schildklier) en dan wordt er gekeken wat er aan de hand is. Na 8 dagen deze medicijn te gebruiken voel ik helemaal niks meer en geen vermoeidheid of iets dergelijks. Ook geen hartkloppingen etc.
23-02-2019

Propylthiouracil (propylthiouracil)
Snel werkende schildklier

Ik slik het nu voor de tweede keer, de eerste keer heb ik dit gekregen omdat ik voor de strumazol allergische was. Ik reageerde goed op ptu maar ik had wel heel veel gewrichts klachten, toen mijn waardes goed waren ben ik zelf gaan afbouwen en uiteindelijk gestopt mijn waardes waren goed. Nu 1,5 jaar later werkt mijn schildklier weer te snel, beide keren is ontstaan in e[lees meer...]en zwangerschap (laatste zwangerschap is miskraam geworden), ik hoopte dat mijn waardes vanzelf weer goed zouden komen wanneer mijn hormonen weer normaal zouden zijn dit naar een half jaar nog steeds niet, ik zag op tegen de medicatie maar als je het de gehele dag benauwd hebt, hartkloppingen met de minste inspanning het lijkt of je de marathon hebt gelopen, alles vergeet, vreselijk warrig bent niet uit je woorden kunt komen en veel last van spierzwakte hebt..terwijl je sport lessen geeft en continue voor groepen spreekt is dit niet haalbaar. Maar nu ik weer begonnen ben ben ik heel erg blij ik voel mij veel beter wel merk ik al weer dat ik gewricht klachten begin te krijgen. Ik hoop weer net als de vorigekeer hiermee mijn waardes naar beneden te krijgen en dan weer veder te kunnen. In het kort...voor nu ben ik er heeeeel erg blij mee!
30-12-2018

Snel werkende schildklier

Ik heb thyrax al vanaf de behandeling met radioactief jodium. Ik ben altijd prima ingesteld met thyrax. 2 jaar geleden toen thyrax niet meer leverbaar was, kreeg ik Levothyroxide (vervanger ) Ik werd daar doodziek van! Bleek allergisch te zijn. Wat ik wel erg vind is dat het medicijn niet meer vergoed wordt. Ik zoek mensen met de zelfde ervaring als ik. Ik hoop dat we [lees meer...]het gewoon weer vergoed krijgen met terug werkende kracht ( alle kosten tot nu terug geboekt ).
24-09-2018

Snel werkende schildklier

Volgens de arts kan de pijn in de benen worden veroorzaakt door beenmergremming! De pijn is vooral 's-nachts en vrij hevig ! Moet een kwartier tot half uur trappelen met de benen alvorens er verlichting optreedt !
15-08-2018

Snel werkende schildklier

Na constatering te snelle schildklier begin 2015 eerst bijna 8 maanden bètablokkers tegen vooral het hartbonzen. Daarna overgestapt naar strumazol, 30 mg, wat een verademing! Vervolgens door veranderende waarden steeds zoeken naar de juiste dosis, tussen 0 en 30 mg, nu al 7 maanden op 10 mg. Hardlopen was met de bb's wat moeizaam, met strumazol gaat dat prima.
09-11-2017

Snel werkende schildklier

Ik gebruik al meer dan twintig jaar thyrax. Ik heb met dit middel nooit bijwerkingen gehad. Wel toen thyrax niet meer te krijgen was, kreeg ik plm 1,5 jaar een ander vervangeng medicijn, welke mij veel hoofdpijn gaf. nu weer terug bij af met Thyrax en geen hoofdpijnen meer. Wel wil ik als opmerking meegeven dat ik de strips niet makkelijk vind, maar het is wel hygienisch[lees meer...]. Voorheen was het kleine potje makkelijker.
09-11-2017

Snel werkende schildklier

Ik heb meer dan 30 jaar Thyrax gebruikt. Ik had een te snel werkende schildklier, die na een (radioactieve) jodiumbehandeling is stilgelegd. Ik werd ingesteld op 0,150 mg ( anderhalve tablet van 0, 100 mg) Thyrax Duotab. In de waarden hebben zich geen wijzigingen voorgedaan. Ik heb nooit bijwerkingen gehad en voelde mij altijd uitstekend. Van 23 dec. 2016 tot 20 april 20[lees meer...]17 moest ik overstappen op Levothyroxinenitraat, omdat Thyrax niet meer te verkrijgen was. Toen Thyrax weer op de markt kwam ben ik direct weer teruggekeerd naar dit merk. Levothyroxine nitraat beviel mij niet. Ik had een paar maal duizelingen. Nu gaat alles weer perfect.
24-10-2017

Snel werkende schildklier

Ik gebruik Thyrax al zo'n dertig jaar. Mijn schildklier werkte te snel en op een gegeven moment heb ik een radioactieve pil gehad waardoor mijn schildklier er helemaal mee gestopt is. Daarna gebruikte ik al die jaren Thyrax 0.1. Zodra ik de nieuwe Thyrax ben gaan gebruiken waren de waarden ineens niet goed en moet ik meer Thyrax gaan gebruiken. Moet dus weer opnieuw ingest[lees meer...]eld worden. Ik ben benieuwd of dat alleen bij mij het geval is of dat meer mensen dit probleem hebben.
10-10-2017

Snel werkende schildklier

Na 4 weken, heftige jeuk over mijn hele lichaam. Heel moe, duizelig, droge mond, tong. Geelzucht en leverfalen, moest direct met de medicatie stoppen! Dit laatste zijn zeldzame bijwerkingen. Ik gebruik nu PTU 8 pillen ipv 1 pil bij Strumazol in totaal 9 inclusief hormoonpil. Ik heb me voor halve dagen ziek gemeld en doe elke dag een middag dutje. De medicatie die me beter [lees meer...]moest maken maakte me ziek. Afwachten wat PTU doet met m'n lichaam aangezien deze medicatie volgens de bijsluiter zelfde bijwerkingen heeft. Na 10 dagen gestopt te zijn met strumazol bleken mijn leverwaardes 10x vereenvoudigd te zijn wat niet had gemoeten.
08-08-2017

Propranolol (propranolol)
Snel werkende schildklier

In eerste instantie kreeg ik een dosering van 1 x per dag 10 mg. Dat hielp tegen mijn versnelde hartslag, trilhanden, nerveus gevoel. Van andere arts moest ik naar 2 x per dag 40 mg. Na 5 dagen begon ik me steeds slechter te voelen, tot het punt dat ik me niet meer mezelf voelde, alsof ik in een ander lichaam zat. In overleg toen snel afgebouwd. Maar tijdens afbouwen en z[lees meer...]elfs na stoppen voelde ik me nog enkele dagen slecht. Na een dikke week voel ik me nu weer helemaal goed. Las pas later de ernstige bijwerkingen in de bijsluiter en dat andere mensen dezelfde klachten hadden van dit medicijn. Ben me rotgeschrokken. Ik vind het puur vergif. Heb ook melding bij lareb gedaan. Artsen zouden beter moeten wijzen op de bijwerkingen.
03-08-2017

Snel werkende schildklier

Eindelijk door de huisarts doorverwezen eind april 2017 naar een internist vanwege een te langzaam werkende schildklier in januari en in mei werkte deze te snel. Na diverse onderzoeken echo, scan en bloedonderzoeken kreeg ik als uitslag dat ik de ziekte van Graves heb. Ik had verwacht dat na medicijn inname er snel verbetering op zou optreden qua klachten, maar helaas. Gew[lees meer...]richtspijn in heupen, knieën, en vingers die zorgen voor een beperking qua tillen, wringen. Moeizaam in slaap vallen en snel wakker zijn in de nacht is zwaar vermoeiend. Ik ben in behandeling bij een internist i.o. hij verteld te weinig neemt klachten niet serieus, laatst moest ik hem zeggen dat gewrichtspijn toch echt wel in de bijsluiter staat, dit zocht hij meteen op en moest toegeven. Verminderde wel inname gebruik nu 20mg. Alles lijkt in slow motion te gaan dit terwijl ik altijd actief ben geweest ...
10-07-2017

Snel werkende schildklier

Thyrax eerst andere verpakking, veel bijwerkingen. Daarna uit de handel genomen. Nu tirosint.
10-07-2017

Tirosint (levothyroxine)
Snel werkende schildklier

Had eerst thyrax, daarna tirosint. Veel beter bijna geen bijwerkingen. Soms even hartkloppingen en even warm.
13-06-2017

Snel werkende schildklier

Ik gebruik ook sindskort dit medicijn en heb ook last van mijn ogen en misselijk en droge mond af en toe en blijf misselijk gevoel in mijn maag houden. Is niet zo prettig.
02-04-2017

Snel werkende schildklier

Na jarenlang gebruik van Thyrax moest ik in december 2016 over op Euthyrox. Zeer vervelend. Veel te hoog ingesteld, met alle klachten van dien. Hoop snel weer over te kunnen op Thyrax.
24-03-2017

Snel werkende schildklier

Gebruik ze vanaf 1 maart dit jaar en ben al 3 kilo aangekomen en daarvoor al 8 kilo
23-03-2017

Snel werkende schildklier

Ik heb Graves. Met succes behandeld met radio actief jodium. Na aantal jaren zonder medicatie is schildklier er toch mee op gehouden. Slikte met grote tevredenheid Thyrax. Ben 1 op 1 overgestapt op Euthyrox. De tweede week dat ik het slikte voelde ik me een week 'anders': gejaagder, druk in het hoofd, slecht slapen. Dit heeft zich na die week gestabiliseerd en ik voel me w[lees meer...]eer als vanouds. Merk geen verschil tussen Thyrax en Euthyrox. Prima middel! Mijn bloedwaarden zijn vrijwel identiek. Mijn dochtertje is ook 1 op 1 overgestapt van Thyrax naar Euthyrox: bevalt haar ook prima. Bloedwaarden ook vrijwel identiek.
14-03-2017

Snel werkende schildklier

Hallo allen, Ik ben in 2007 heel erg ziek geweest door een te snel werkende schildklier. Ik heb hiervoor een slok gehad en thyrax gekregen. Na paar maanden een tweede slok en toen werkte mijn schildklier te traag. Ik heb nooit geweten dat je je daar zo slecht door kan voelen. Ondertussen ben ik door de Graves al vier keer geopereerd aan mijn ogen en ben ik ongeveer [lees meer...]twee keer per jaar van slag door wisselende waardes. Ik gebruik nu al drie jaar Euthyrox 150 en op zich heb ik geaccepteerd dat ik hiermee moet leven en dat gaat prima. Ik heb nog wel eens vage klachten zoals zere benen, duizeligheid en erg wit in mijn gezicht. Mijn vervelendste kwaal wat ik heb, maar ik weet niet of dit door bijwerkingen of door iets ander komt is dat ik regelmatig last heb van korte tics in mijn hoofd waardoor ik soms van die schrikreacties krijg. Het is altijd wanneer ik rustig zit en ik dan in ene een soort van schokje door mn hoofd/lichaam krijg. Dit gaat vaak gepaard met duizeligheid en het geen controle hebben over mijn hoofd. Beetje chaotisch etc… Het is heel naar en ik kom er niet af. Ik sport regelmatig en eet gezond. Ik ben hiervoor al naar de neuroloog geweest, deze kan niets geks vinden. Mijn schildklierwaardes zijn ‘normaal’ dus helpt de internist je ook niet verder. Ik weet niet of dit kan komen door de medicatie of dat het restklachten zijn. Ik ben alles behalve iemand die klaagt en ik kan ook goed leven met de stempel graves, maar die tikjes zijn heel vervelend. Is hier iemand die hier ook ervaring mee heeft? Ik hoor graag je reactie.
14-01-2017

14-01-2017

Snel werkende schildklier

Na meer dan tien jaar aan de thyrax geweest te zijn, moest ik net als zovelen overstappen op de levothyroxine. Eerst dezelfde dosering als de thyrax 175....! Binnen twee weken stond mijn leven op zijn kop. Hartkloppingen, 8 kilo erbij, extreem moe, haaruitval, enz. Eigenlijk wel bijna tien bijwerkingen... mijn leven werd kwalitatief steeds minder. Uiteindelijk wilde de hui[lees meer...]sarts mij eigenlijk naar de cardioloog sturen, maar dat heb ik geweigerd. Hoezo extra kosten maken....Dosering werd verlaagd naar 150, dat was weer ellende... alles weer van voren af aan en de huisarts staat met de rug tegen de muur. Hij weet het ook niet meer en kan me niet helpen. Nu blijk ik ook nog tics/spierkrampen in mijn gezicht heb... dus maandag maar weer met de huisarts overleggen, moedeloos word je ervan.
05-12-2016

Snel werkende schildklier

Vooral geen bijwerkingen, en kleiner tabletten dan Euthyrox
05-12-2016

Snel werkende schildklier

Sinds ik verplicht moest overstappen van Thyrax na meer dan 20 jr gebruik is dit de hel! Zoveel last van bijwerkingen: moe, lusteloos, gewicht toename, lusteloos, haaruitval, slechte nagels, koud en gewrichtspijn en geen libido, veel vergeten en concentratieproblemen. Ik vind het onaanvaardbaar dat dit in een westers land mogelijk is. En wij als patienten maar de extra's m[lees meer...]oeten betalen.
07-11-2016

Snel werkende schildklier

na enkele weken al veranderingen na aanpassing dosering
07-11-2016

Snel werkende schildklier

De eerste 3 weken na het overstappen van Thyrax op Levoxthyroxine voelde ik me super; meer energie, fitter etc. Maar daarna ging het mis; 's nachts kramp, spierpijn, slecht slapen, depressief etc. Bleek dat ik veel te hoge bloedwaardes had. Nu al 2 x de dosering naar beneden toe bijgesteld, maar geen verbetering. Vind het een schande dat Thyrax niet meer verkrijgbaar is en[lees meer...] dat dit het alternatief is, pas in december weer bloed prikken maar het kost me nu al een half jaar en ik heb niet het idee dat het met dit medicijn voor mij goed gaat komen.
04-11-2016

Snel werkende schildklier

Al 15 jaar ziekte van graves. Goed geregeld met thyrax moet overstappen naar levothyroxine van teva. Nu ruim drie weken bezig, wat een ellende voel sinds ruim een week zo beroerd trillen, darmklachten, depressief en algehele malaise. Over 3 weken pas prikken ben benieuwd. Zo heb ik mij lang niet gevoeld. waardeloos.
22-10-2016

Snel werkende schildklier

Na ruim 30 jaar thyrax, waarop ik prima reageerde en functioneerde nu gedeeltelijk over moeten stappen op euthyrox omdat thyrax 0,100mg niet meer leverbaar is. Naast halve thyrax 0,150mg nu 50mg euthyrox. Na 4 dagen de eerste klachten o.a. koortsgevoel, hoofdpijn [druk op het hoofd], "wolkje" in li.oog, gevolgd door slecht slapen, hevige hartkloppingen, duizelig, opgezette[lees meer...] mond/verhemelte, onrust/gejaagd gevoel, doodmoe, koud/warm, trillen, "gloeiwangen", koortslip. Na 11 dagen huisartsbezoek. Advies stop euthyrox en probeer met nu nog voorradige thyrax 0,150mg te varieren d.w.z. een dag hele pil andere dag driekwart pil. Voel me na drie dagen knetter-beroerd van de hartkloppingen en ben niet in staat normaal te functioneren. Wat een waardeloze toestand! Waar blijft m'n vertrouwde thyrax pil, en wie klaagt fabrikant aan? Wat gaat wel werken?
06-07-2016

25-06-2016

25-06-2016

Snel werkende schildklier

Ik ben op 2 juni begonnen met de Euthyrax, omdat er geen Thyrax meer leverbaar is. Ik ben nu emotioneel helemaal van slag en erg moe. Heel vervelend. Ik kan me slecht concentreren, mijn geheugen werkt slecht.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2310)
Depressie (1884)
Angst & paniekstoornis (1759)
Hoge bloeddruk (1318)
Acne/puistjes (930)