Hypomanie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hypomanie

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Abilify 1 3
Risperdal 1 4
Lithiumcarbonaat 1 4
Haldol 1 1

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hypomanie

Risperdal

12-08-2022 | Vrouw | 51
risperidon
Hypomanie
Evenwicht beetje probleem s morgens tot 10u (ingenomen om 23u avond ervoor) Beetje dubbele tong. Samengevat : een dronken gevoel. Maar al gauw zeer goede werking. Rust en focus ok. Hypomanie onder controle meteen.

Abilify

26-11-2019 | Vrouw | 52
aripiprazol
Hypomanie
Geen goede ervaringen. Het hielp niet tegen (hypo)manie en randpsychose. Kreeg er wel slikproblemen van en behoorlijk wat overgewicht.

Lithiumcarbonaat

25-11-2017 | Vrouw | 32
lithium
Hypomanie
Ik gebruik sinds 5 jaar lithium in de vorm van Priadel. Dit heeft mijn leven in positieve zin om gedraaid. Maar..... sinds kort heeft de fabrikant (Sanofi) de strip aangepast. Voorheen een doorzichtige strip, zilveren achterkant. Nu een witte strip met grijze achterkant. Zoals.... paracetamol. Helaas heb ik zo een keer een dosis verward en zit in nu flink te balen. Ontz[lees meer...]ettend onrustig enprobeer mijzelf rustig te houden met het idee dathet met een paar dagen beter zal gaan. Naast de verwarring is het witte plastic van slechte kwaliteit. Scheurt snel.. Ik hoop op een snelle terugkeer van de oude verpakking!

Haldol

29-11-2013 | Vrouw | 44
haloperidol
Hypomanie
Opgenomen vanwege manie. In eerste instantie oxazepam voorgeschreven ivm. traumatische ervaring overlijden ouder. Voor mijn gevoel ontzettend op gaan hallucineren, black outs etc. naar mijn mening. Sufheid, afname gevoelens, hoofdpijn, moeilijk kunnen plassen etc. Met vage herinneringen van heldere momenten. Heel erg achterdochtig en opgejaagd gevoeld. 24 uur later o[lees meer...]pgenomen en in 3 dagen tijd 2 injecties gekregen naar mijn idee met haldol/haloperidol. 6 dagen haldol moeten slikken. 1e 2 dagen 3 mg, 3 dagen 1,5 mg + weer begonnen met roken, 15 sigaretten per dag. Bijverschijnselen/werkingen namen af. Ernstig gaan menstrueren, meer dan normaal. Hb is nu ook 7,3, normaal 8,0 of hoger en diarree paar dagen. In totaal bijna 4 kilo afgevallen. 1 dag 1 mg en minder gaan roken (5-8 sigaretten) weer veel bijwerkingen. Droge mond, onrustig maar wel diepe slaap. Naar gevoel in mijn lijf pijnlijke spieren. Erg koud/rillingen. Slaap gelukkig wel. Een waslijst aan bijwerkingen, heldere momenten, hoge bloeddruk, hartkloppingen, opgejaagd gevoel. Nu thuis en slik sinds 3 dagen geen haldol meer, maar heb met vlagen weer onrust gevoel, veel dorst, voel me slap, oorsuizen etc. Slaap wel goed, maar heb daar nooit problemen mee. Durf geen andere medicatie meer in te nemen. Huisarts is accoord gegaan. Kreeg alternatief medicijn van psychiater olanzapine, maar durf eigenlijk niks meer in te nemen, arts vertelde over mogelijke bijwerkingen bijv. gevoel kater en werd er alleen bij gedachten al naar. Ik heb deze bijwerkingen nu aardig onder controle en al hoofdpijn genoeg en slap vanwege lage hb. Met drinken, wat suiker eten en toch weer wat meer roken heb ik het ellendige gevoel onder controle. Voel me verder de afgelopen met steeds langere momenten erg rustig en helder en kan weer echt huilen, bij mijn emoties komen. Met vlagen voel ik me minder, last van mijn spieren, koud en ongemakkelijk gevoel. Op de afdeling veel patienten geschrokken, mensen langdurig bekend met de psychiatrie dat ik een delier zou hebben of anders toch wel erg heftig reageer. Van hun tips gekregen om er mee om te gaan. Weinig tot geen reacties op mijn bijwerkingen door verpleging/arts daar. Huisarts wel. Kan iemand mij meer vertellen wat er met mij is. Slik totaal geen medicijnen en tot vlak hiervoor functineerde ik goed!. Wat overkomt mij? Het is nu midden in de nacht, net weer onrustig wakker en erg koud. Wat gedronken, gegeten en peukje gerookt. En op zoek gegaan naar antwoorden op internet. bijtoeval deze website gevonden!