risperidon

risperidon (1mg/ml)

22-10-2020 | Vrouw | 23
risperidon (0,5mg)
Autisme
Toen ik 11(!) jaar was heb ik dit medicijn voorgeschreven gekregen van mijn psychiater. Dit omdat ik een vorm van autisme heb, heel boos kon worden, slecht prikkels kon verdragen, angst had en soms dwanggedachtes. Ik slik het nu 12 jaar . 2x per dag 0,5 mg en sinds deze week aan het afbouwen tot uiteindelijk 0. Ik slik het samen met 25MG sertaline per dag. Het medicijn h[lees meer...]eeft me veel geholpen. Ik heb mijn middelbare school af kunnen ronden, mijn HBO kunnen halen, ik woon op mezelf met mijn vriend en ik heb een fulltime baan. Mede omdat mijn situatie nu stabiel is en met in de (nabije) toekomst een kinderwens ga ik in overleg met de HA afbouwen. Tevens wil ik heeeeel graag leven zonder medicatie. Zeker omdat ik al zo jong begonnen ben. BIJWERKINGEN: Toen ik echt jong was en net begon had ik nergens last van, het medicijn deed snel zijn werk en sneed de scherpe randjes af van de dingen die ik moeilijk vond. Vanaf de puberteit kreeg ik last, snelle borstvorming , melk uit de borsten, verdikte klieren in de borsten. Vroeger had ik heel dik lang haar, dit is nu op mijn 23 e wel de helft dunner geworden. Ook ben ik wel zo’n 20 kilo aangekomen, ik vind dat verschrikkelijk. Laatste tijd veel hoofdpijn. In 2014 had ik algemeen bloedonderzoek en daaruit bleek dat ik een vertraagde schildklier werking had. Of dit in relatie staat tot de medicatie kon niet gezegd worden. Daarna aantal keer gecheckt en extra vitamines geslikt en toen was het weer goed. Daarna niet meer onderzocht. Nu met afbouwen ben ik benieuwd of ik last krijg van ontwenningsverschijnselen. Het is 2 jaar geleden al met 0,5 per dag minder geworden. Ik blijf onder controle van de huisarts. Kan niet wachten totdat ik volledig medicijnvrij ben, maar het heeft mij in mijn jeugd dus zeker geholpen.

11-09-2020 | Vrouw | 35
risperidon (2mg)
Ik heb erg veel ongemak van het afbouwen van dit medicijn zoals huilbuien onrust

17-07-2020 | Vrouw | 5
risperidon (2mg)
Medische fout tijdens een geneeskundige behandeling

22-03-2020 | Vrouw | 17
risperidon (1mg)
Werkt helemaal niet. Ik slaap nogsteeds even slecht.

19-01-2020 | Vrouw | 16
Onrust
De tweede keer dat ik Risperdal neem, in het begin erg vermoeid, maar wel rustig. Helpt nu iets minder, want merk dat ik nog vrij snel/veel overspoeld wordt. Meer dan 10 kg dikker geworden, weet niet of dit het wel waard is. Heb ook al Abilify en Zyprexa geprobeerd.

07-01-2020 | Man | 14
ADHD
risperdal geeft verstoring van de seksuele hormonen

17-11-2019 | Man | 44
risperidon (25mg)
Psychose
Deze mevrouw weet waar ze het over heeft!! Sterke borst groei en niemand weet hier over bijvoorbaat iets te melden! Ooit artikel gelezen over probleem in Amerika alleen daar werd kosteloos probleem vergoed! Zou hier ook zeker ook zo moeten zijn!!

12-11-2019 | Vrouw | 49
Schizofrenie
ik ben in 2013 met ridderzaal 1mg gestart zag en hoorde dingen die er niet waren sinds risperdal is dat allemaal weg ik ben niet aangekomen nog geen kilo het werkt voor mij primaire geen spoken meer

05-11-2019 | Vrouw | 40
risperidon (6mg)
Psychose
Ik gebruik dit medicijn al 20 jaar lang. Ik heb er goede ervaring mee. Ik heb er mijn HBO mee gedaan en een relatie met mijn huidige vriend mee onderhouden. Ook kon ik er vrijwilligerswerk bij doen en zelfstandig wonen. Ik heb een heftige psychose ineens gekregen omdat ik dacht dat ik kon minderen van 2 mg naar 0. Nu ben ik opgenomen en krijg ik smelttabletten van 6 mg. Ik[lees meer...] krijg er ook nog depakine bij maar dat heb ik ook altijd al gekregen. Het gaat goed. Mijn problemen worden voor mij opgelost en mijn vriendschappen hier worden beter. Ik wordt tot het uiterste op de proef gesteld of ik met hulp om kan gaan, want dat is voor mij altijd en nog steeds een issue omdat ik de beste hulp wil die er is. Ik zie mijn broer elke zondag en mijn vriend komt langs. Er is structuur en dagplanning. Ik doe mee aan activiteiten en gesprekken. Ik zoek alleen nog betekenisvolle relaties erbij want mensen kunnen hier niet echt hun ding doen

31-10-2019 | Vrouw | 47
risperidon (1mg)
Ik ben er enorm van aangekomen 13 kilo binnen jaar iig en volge s mij zelfs binnen half jaar heb ook abilify geprobeerd maar ook dasr kwam ik van aan...ik vind dit zo erg dat ik erover denk om toch maar te stoplen wamt nu heb ik ineens geen goed zelfbeeld meer en is mijn emergie ver te zoeken ikga ook niet graag de deur meer uit...eigenlijk vi d ik dat er meer nare bijwerk[lees meer...]ingen zijn dan de reden wasrvoor ik t gebruik..tegen psychoses en tegen onrust en paniekaanvallen in mn hoofd...

14-04-2019 | Man | 48
risperidon (1mg)
Loop al 3 jaar met angst- en paniekklachten. Psychiater startte met Citolepram, maar dat werd gestopt omdat ik de werking te lang op zich liet wachten en ik veel alcohol dronk. Doorverwezen naar BoumanGGZ. Daar werd met dit middel gestart met dit middel "om de scherpe kantjes weg te werken". Ik hoopvol en gemotiveerd in december 2018 dit middel gaan slikken en ik zou er be[lees meer...]ter van gaan slapen, zei de arts van kliniek. Ik merkte er na 3 a weken helemaal niks van. Gelukkig krijg ik ook Diazepam voorgeschreven waar ik zeer over tevreden ben, maar je, dat werkt verslavend. Kortom als de Risperdal zou werken, had ik die pammetjes niet nodig. Voor de zoveelste keer weer teleurgesteld in SSRI's en anti-psychotisch medicatie. PURE FARMACEUTISCHE OPLICHTERIJ!! En ik ben ook 15-20 kg. aangekomen en moet grote kleding maten dragen.

30-12-2018 | Man | 23
ADHD
Bij mij loopt de druk gauw op waardoor ik steeds een tikkende tijdbom leek. Snel agressief en prikkelbaar en een kort lontje en ongeduldig. Door de Risperdal is dit minder geworden en zijn de scherpe randjes eraf.

30-12-2018 | Man | 38
Autisme
Via de specialist Risperdal voorgeschreven voor mijn Autisme. Tot nu toe bevalt het aardig, het helpt mij om beter de dag door te komen. Slapen gaat ook veel beter en kan de prikkels beter verwerken. Geen bijwerkingen verder.

28-12-2018 | Man | 28
Syndroom van Asperger
Wegens Asperger (ASS) krijg ik Risperdal 4 mg voorgeschreven. Het medicijn dempt bij mij de prikkelgevoeligheid en het werkt goed.

23-12-2018 | Man | 31
Syndroom van Asperger
Wegens mijn Autisme en ADHD, Depressie + PTSS krijg ik een overschot aan prikkels binnen. Ook heb ik veel betrekkings en dwang gedachten en daarbij ook nachtmerries, angst en paniekaanvallen. Sinds kort gestart met de Risperdal 2 Mg. Daarnaast gebruik ik nog een antidepressivum Bupropion. Werkt samen prima naar behoren, de enige bijwerkingen die ik ervaar is lichte duizeli[lees meer...]gheid bij het opstaan. Verder heb ik gelukkig geen last van andere bijkomende bijwerkingen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (508) - Antibiotica - penicillines breedspectrum