Ervaringen met Risperdal

Dementie (1 mening)
Hypomanie (1 mening)

30-04-2023 | Man | 16
Psychose
Verschrikkelijke medicijn voel me en zombie nergens zin in verminderd creativiteit. Normaal bewegen heb ik geen zin meer in verminderd creativiteit

12-08-2022 | Vrouw | 51
Hypomanie
Evenwicht beetje probleem s morgens tot 10u (ingenomen om 23u avond ervoor) Beetje dubbele tong. Samengevat : een dronken gevoel. Maar al gauw zeer goede werking. Rust en focus ok. Hypomanie onder controle meteen.

29-07-2022 | Man | 30
ADHD
toen ik in eindjaren 90, 2000, 8 jaar was, geboren op 1992. Kreeg ik de diagnose, MCDD > Pdd-nos > En adhd. ik kreeg voorgeschreven 3x daags dus sochtends, savonds, en smiddags, 2ML, met zo'n spuitbusje via mond, dit was zeer vervelend, het maakte me zo ongelovenlijk suf, dat ik niet eens meer kon opletten in de klas, en de helft van de tijd lag te slapen. het was zee[lees meer...]r vervelend want het voede mijn onzekerheden ook heel erg! aangezien ik zeer dik was geworden, terwel ik eigenlijk nooit dik was geweest, mijn tiener jaren zijn hierdoor letterlijk verpest vanwegen onzekerheden, durfde ik niet eens een strak tshirtje aan te doen ofzo. laat staan een tanktopje. toen in mijn tiener jaren, werden de medicatie verlaagt naar 1 ml, 3x daags, het voelde ook niet veel anders als eerst, ook zeer veel moeite met uitbed komen, opstaan, en over het algemeen mijn onzekerheden, hoofdpijn soms ook, en kloppend angstig gevoel van stikken op de borstkast. ( ook zeer awkward... had ik een soort van man boobs ondervonden... kneep ik ooit eens in.... en er kwam een soort wit achtig melk spul uit, schrok me eigen dood hierdoor. ) eenmaal 19, toen ik bij doctor aankwam, toen zijden ze tegen mij, je hebt helemaal geen adhd, zo kom je niet over, ik ben een zeer rustige jongen sinds een jaar of 17 tm nu. eenmaal van die troep af, ben ik met 1 jaar, van 95 kilo, naar 72 gegaan, ( mijn ideale gewicht ) en nu gaat het stukken beter Mijn advies: Begin er niet aan...

27-07-2022 | Man | 38
Psychose
Ik heb anderhalf jaar risperidon geslikt omdat ik last heb van waangedachten. De eerste paar weken nam ik 2 mg risperidon. Dit leek niet te werken vervolgens opgehoogd naar 4 mg. Later ivm seksuele klachten terug gegaan naar 3 mg. Na 4 maanden begon ik mij somber te voelen en minder levendig. Dit werd erger en ik werd depressief. Ik voelde weinig tot geen emoties of motiva[lees meer...]tie, en merkte dat ik veel minder goed in staat was om helder te denken, en om gesprekken te voeren. Prikkels worden gedempt door dit medicijn, de wereld wordt er minder levendig van, dingen raakten mij niet meer. Het voelde alsof ik een zombie was. Ik zou dit medicijn zeker niet aanraden.

07-06-2022 | Vrouw | 35
risperidon (3mg)
Psychische klachten
Helaas werkte dit medicijn niet voor mij. Ik kreeg er hele extreme angsten door. Mijn familie herkende me niet meer. Ik woonde toen al 5 jaar niet meer bij mijn ouders, maar heb me op laten halen door m'n moeder omdat ik niet meer alleen thuis durfde te zijn. Mijn man zat voor werk in het buitenland en ben weer naar huis gegaan toen hij weer thuis was. Ik was ook bang dat [lees meer...]de hangende keukenkastjes van de muur zouden vallen. Zo bizar waren mijn angsten. Helaas was de psychiater lange tijd afwezig door persoonlijke op omstandigheden en kon ik een tijd lang alleen een herhaal recept krijgen, maar niet praten over mijn angsten en dat ik wilde stoppen. In eens stoppen of zelf afbouwen durfde ik ook al niet. Heel blij dat ik van die rommel af ben en nu iets heb gevonden dat voor mij wel werkt.

23-11-2021 | Vrouw | 35
Autisme
Ze hebben me ten onrechte de diagnose autisme gegeven op 16 jarige leeftijd, werd later ook weer ontkracht (ze wisten het niet zeker en hebben toen wel een diagnose gegeven om me een medicijn voor te kunnen schrijven.) mijn ‘klachten’ destijds zijn toe te schrijven aan een narcistische vader, zij hadden baat bij mijn diagnose en medicijnen. Zo kreeg ik de schuld van de en[lees meer...]orm giftige opvoeding waar ik in zat. Als meisje van 16 heb je geen idee wat je voorgeschreven krijgt! de eerste maanden sliep ik bijna overal, ik kon nauwelijks wakker blijven op school, thuis. Ik kwam in een rap tempo aan, op een gegeven moment woog ik 20 kg meer (en ik was altijd een licht meisje). Ik veranderde totaal, vrienden herkende me niet meer. 20 jaar lang heb ik het medicijn geslikt omdat ik er niet vanaf kwam. Dit was voornamelijk toe te schrijven aan de psychiaters en huisartsen, die niet mee wilde werken aan afbouwen. Ik kreeg alleen maar meer medicijnen erbij. Anti depressiva, etc etc. De risperdal bleven ze maar ophogen. Op een geven moment verdween mijn menstruatie voor jaren. Niemand wist wat er aan de hand was, ze zeiden dat het pcos was. achteraf bleek dat mijn prolactine verhoogd was door de risperdal. Uiteindelijk ben ik op eigen houtje gaan afbouwen, wat een hel!! Zwarte bladzijden in mijn leven!! Wat een extreme stress kwam daarbij kijken. Ik kan nog veel meer over deze 20 hel jaren met dit medicijnen vertellen maar dat wordt te veel. Wat ik wil zeggen: NEEM DIT MEDICIJN NOOIT VAN JE LEVEN!!!

04-06-2021 | Man | 49
Schizofrenie
Helpt goed om stemmen en wanen te onderdrukken. Maar voelde me bedwelmd, onwezenlijk gevoel, vaak omschreven als harnas. Lijkt op depersonalisatie. Enigszins last van moeheid. Maar dosering was niet heel hoog. Door onwezenlijk gevoel ook toename van depressieve gevoelens.

01-04-2021 | Vrouw | 51
risperidon (1mg)
Kreeg dit middel voor slapeloosheid maar slaap nog steeds onvast en zit nu nog meer te piekeren over alles. Sinds ik te kampen kreeg met de menopauze ben ik erg gespannen, kan geen rust meer in mijn lijf krijgen waardoor het moeilijk lukt om te slapen. Lig vaak uren wakker en te draaien in mijn bed. Met luidruchtige buren word ik dan ook nog wakker waarna het slapen geheel[lees meer...] niet meer lukt. Mijn huisarts schrijft steeds van die hersenmanipulators voor maar ik wil enkel iets om te kunnen slapen want ik kan niet meer. Nooit lijk ik serieus genomen te worden, pas na thuiskomst en het lezen van de bijsluiter zie ik dat ik weer iets als een antipsychotica voorgeschreven kreeg. Van deze word ik dan wel niet suf en duf als een zombie overdag maar ben nu non stop aan het piekeren en zie nu wellicht echt dingen die niet zo zijn. Heb het idee dat mensen overdreven vriendelijk tegen me doen dat ze fake tegen me zijn. Als of ze denken dat ik ze niet niet allemaal op een rijtje heb maar erg hun best doen om dat niet te laten blijken... Voel me door iedereen in de maling genomen! Is dit een Psychose????? Dit heb ik normaal niet hoor, proberen slapen gaat nu nog slechter want moet steeds maar te diep door denken over alles en dan zie je steeds meer spoken ook.... iemand raad of dit idd in psychose leven is en ik beter kan stoppen? Nu dag 8 met deze pillen, de dosis verhogen omdat het schijnbaar moest helpen als slaapmiddel weet ik zo net nog niet want het hielp me tot nu niet daar mee.

23-11-2020 | Vrouw | 20
risperidon (1mg/ml)
Angst

22-10-2020 | Vrouw | 23
risperidon (0,5mg)
Autisme
Toen ik 11(!) jaar was heb ik dit medicijn voorgeschreven gekregen van mijn psychiater. Dit omdat ik een vorm van autisme heb, heel boos kon worden, slecht prikkels kon verdragen, angst had en soms dwanggedachtes. Ik slik het nu 12 jaar . 2x per dag 0,5 mg en sinds deze week aan het afbouwen tot uiteindelijk 0. Ik slik het samen met 25MG sertaline per dag. Het medicijn h[lees meer...]eeft me veel geholpen. Ik heb mijn middelbare school af kunnen ronden, mijn HBO kunnen halen, ik woon op mezelf met mijn vriend en ik heb een fulltime baan. Mede omdat mijn situatie nu stabiel is en met in de (nabije) toekomst een kinderwens ga ik in overleg met de HA afbouwen. Tevens wil ik heeeeel graag leven zonder medicatie. Zeker omdat ik al zo jong begonnen ben. BIJWERKINGEN: Toen ik echt jong was en net begon had ik nergens last van, het medicijn deed snel zijn werk en sneed de scherpe randjes af van de dingen die ik moeilijk vond. Vanaf de puberteit kreeg ik last, snelle borstvorming , melk uit de borsten, verdikte klieren in de borsten. Vroeger had ik heel dik lang haar, dit is nu op mijn 23 e wel de helft dunner geworden. Ook ben ik wel zo’n 20 kilo aangekomen, ik vind dat verschrikkelijk. Laatste tijd veel hoofdpijn. In 2014 had ik algemeen bloedonderzoek en daaruit bleek dat ik een vertraagde schildklier werking had. Of dit in relatie staat tot de medicatie kon niet gezegd worden. Daarna aantal keer gecheckt en extra vitamines geslikt en toen was het weer goed. Daarna niet meer onderzocht. Nu met afbouwen ben ik benieuwd of ik last krijg van ontwenningsverschijnselen. Het is 2 jaar geleden al met 0,5 per dag minder geworden. Ik blijf onder controle van de huisarts. Kan niet wachten totdat ik volledig medicijnvrij ben, maar het heeft mij in mijn jeugd dus zeker geholpen.

11-09-2020 | Vrouw | 35
risperidon (2mg)
Ik heb erg veel ongemak van het afbouwen van dit medicijn zoals huilbuien onrust

17-07-2020 | Vrouw | 5
risperidon (2mg)
Medische fout tijdens een geneeskundige behandeling

22-03-2020 | Vrouw | 17
risperidon (1mg)
Werkt helemaal niet. Ik slaap nogsteeds even slecht.

19-01-2020 | Vrouw | 16
Onrust
De tweede keer dat ik Risperdal neem, in het begin erg vermoeid, maar wel rustig. Helpt nu iets minder, want merk dat ik nog vrij snel/veel overspoeld wordt. Meer dan 10 kg dikker geworden, weet niet of dit het wel waard is. Heb ook al Abilify en Zyprexa geprobeerd.

07-01-2020 | Man | 14
ADHD
risperdal geeft verstoring van de seksuele hormonen

17-11-2019 | Man | 44
risperidon (25mg)
Psychose
Deze mevrouw weet waar ze het over heeft!! Sterke borst groei en niemand weet hier over bijvoorbaat iets te melden! Ooit artikel gelezen over probleem in Amerika alleen daar werd kosteloos probleem vergoed! Zou hier ook zeker ook zo moeten zijn!!