ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

09-12-2017

Bipolaire stoornis

Het heeft mij echt gestabiliseerd. Ik ben hier enorm blij mee. De bijwerking dat je nieren kapot kunnen gaan is natuurlijk heel erg. Maar leven met bijna ieder jaar een opname in de psychiatrie is ook heel erg.
06-12-2017

Manisch-depressieve stoornis

goede steun om wat evenwichtiger in het leven te staan.
25-11-2017

Hypomanie

Ik gebruik sinds 5 jaar lithium in de vorm van Priadel. Dit heeft mijn leven in positieve zin om gedraaid. Maar..... sinds kort heeft de fabrikant (Sanofi) de strip aangepast. Voorheen een doorzichtige strip, zilveren achterkant. Nu een witte strip met grijze achterkant. Zoals.... paracetamol. Helaas heb ik zo een keer een dosis verward en zit in nu flink te balen. Ontz[lees meer...]ettend onrustig enprobeer mijzelf rustig te houden met het idee dathet met een paar dagen beter zal gaan. Naast de verwarring is het witte plastic van slechte kwaliteit. Scheurt snel.. Ik hoop op een snelle terugkeer van de oude verpakking!
09-10-2017

Stemmingswisselingen

dit middel heeft mij alleen maar ellende gebracht: schildklier van slag en psychoses als bijwerking. de schildklierafwijkingen vond de arts niet significant, daar dacht de schildklierspecialist anders over. Ik had nooit lithium mogen krijgen, omdat er in de familie schildklierproblemen voorkomen.
10-03-2017

Manische episode

Lithium is het grootste vergif ooit in medicijnen wereld. Lieve mensen, begin er niet aan. U kunt beter een Duracel batterij in uw hand vasthouden of in uw broekzak stoppen.
15-11-2016

20-10-2016

Bipolaire stoornis

Reden van gebruik: Tegen depressie / manie (1000mg: dus 1x200 en 400mg, en 1x400mg). Sinds het blijven gebruiken van lithiumcarbonaat na 9 maanden eindelijk optimale werking. Eerst had ik af en toe bijwerkingen maar zou ook kunnen door afbouw van andere medicatie of het blowen. Advies met dit medicijn; Geef het tijd! Blijven doorzetten met het gebruik ookal heb je aan het [lees meer...]begin gemiddeld / veel bijwerkingen! De vermoeidheid / darm en maagklachten gaan waarschijnlijk gewoon weg, ookal heb je een heel gevoelige maag! Het is het waard, want ik was nog nooit zo fit als met dit middel! Ps: Het gebruik van een kruid naast medicatie dat mijn energie zou verhogen (maca) heeft mij juist meer onrust en vermoeidheid gebracht (bleek dat de schildklierfunctie te hoog was en moest stoppen > was ik beetje afhankelijk van het middel en met mijn gevoeligheid destijds gaf dat waarschijnlijk samen met het gebruik van cannabis vermoeidheid).
05-10-2016

Bipolaire stoornis

Lithium, al sinds 2002 mijn grote vriend, en vijand. In 2001 en 2002 bij elkaar 2 manische episodes uitmondend in psychoses gehad. Eind 2002 ingesteld op Lithium en sindsdien geestelijk herstel en goed dagelijks functioneren in maatschappij. Tot +/- 2005 'last' gehad van alle restverschijnselen, emotioneel etc etc maar geen nieuwe episodes. Toen eind 2011 (ik slikte toen o[lees meer...]ok nog onderhoudsdosis anti-psychotica) mijn psych voorstelde alle medicatie af te bouwen ging ik daarmee accoord, zo goed ging het. Prompt ging het tijdens de feestdagen 2012 mis, ik belande van de ene op de andere dag in een psychose, gedwongen opname. Daarna jan 2013 direct weer ingesteld op Lithium, alle problemen snel voorbij (ook doordat ik als ervaringsdeskundige een episode als een griep beschouw, ik was ooit in 2005 er helemaal "klaar mee", het gedoe van een bipolair en wilde vooruit in het leven ipv blijven hangen in ellende). Lithium zal ik dus blijven slikken tot in lengte van dagen, vandaar mijn grote vriend. Het beschermt mij volledig en geeft me een volstrekt normaal leven. Waarom dan vijand? Af en toe wat last van bijwerkingen en verder... de reden dat ik het moet slikken is feitelijk mijn grote vijand in het leven.
Pagina 1 van 7

Mirena (2031) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (831) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (435) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (433) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (358) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!