lithium

Bipolaire stoornis (58 meningen)
Clusterhoofdpijn (9 meningen)

Seroquel (567 meningen)
Abilify (244 meningen)
Quetiapine (230 meningen)
Zyprexa (185 meningen)
Risperdal (168 meningen)

29-11-2020 | Man | 53
lithium (400mg)
Ik gebruik het middel a 40 j met hoogtes en laagtes', impotentie, geheugenverlies, schildklier vermindering No

19-07-2020 | Vrouw | 68
Bipolaire stoornis
Ik heb 27 jaar lang Lithium geslikt wegens een bipolaire stoornis, de depressiviteit bleef alsmaar aanwezig. 5 jaar geleden schildklierziekte gekregen, oorzaak Lithium 2 jaar geleden hartfalen gediagnosticeerd, oorzaak Lithium Gevolg onmiddellijk stoppen met Lithium En daar weer het gevolg van: afwezigheid van elk depressief gevoel, er gaat een nieuwe wereld voor mij o[lees meer...]pen. Nou moet ik nog blij zijn met mijn verminderde hartfunctie anders had ik nooit in mijn leven nog een paar jaar gehad zonder enig gevoel van depressiviteit.

06-07-2020 | Vrouw | 47
lithium (1000mg)
Bipolaire stoornis
Ik heb na lang gebruik van een ander medicijn diabetes ontwikkelt en Lithium heeft op diabetes een negatieve uitwerking. de waarden zijn veel te hoog. dit geeft extreme moeheid, en een disfunctioneren. Lithium helpt wel goed voor de bipolaire stoornis. geeft meer rust in het hoofd en maakt rustiger. dit medicijn slik je voor lange tijd en om de drie maanden moet je bloedpr[lees meer...]ikken ter controle van de spiegel.

30-05-2019 | Vrouw | 40
Abnormaal vaginaal bloedverlies
VEEL BLOED VERLIES

10-01-2019 | Vrouw | 72
lithium (300mg)
Na 12 jaar gebruik lithium is mijn moeder moeten stoppen omdat ze nierfalen en hartfalen heeft. Nu krijgt ze nog wel de nortriptyline nu in combinatie met valproinezuur, pregabaline en quetiapine en nog medicatie voor haar schildklier en nieren en nog wat andere medicijnen voor depressie. Sinds dat ze de lithium zijn gaan afbouwen en de valproinezuur zijn gaan opbouwen zak[lees meer...]t m'n moeder steeds verder weg. Ze zit alleen nog maar op haar stoel en zegt alleen ja en nee. De artsen willen niet meer terug naar het lithium want ze kunnen geen bloed meer prikken bij haar en aangezien ze al 3 x een lithium vergiftiging heeft gehad en haar nieren en hart minder goed werken. Ze is ook beginnend dementerend. Dus al met al zijn we nu dus gedwongen om andere medicatie te proberen en om te zorgen dat ze nog een redelijk leuk en menswaardig leventje kan hebben. Mijn moeder is 72 jaar en zal waarschijnlijk de 75 niet gaan halen.

26-12-2018 | Vrouw | 62
Bipolaire stoornis
Opgenomen in (..) ziekenhuis, na 2 weken observatie volgt ontslag. Medicatie Lithium voorgeschreven, gesprek met psychiater en later met verpleegkundige psychiatrie bij Riagg (…). Omdat ik doof ben is er een speciale geestelijke gezondheidszorg voor doven en slechthorenden opgezet. Zo ben ik daar terecht. Na de lange periodieke gesprekken met dat verpleegkundige is er besl[lees meer...]oten dat ik de medicatie en bloedonderzoek via mijn huisarts krijg. Tot nu toe gaat het goed met mij, ik heb geen terugval gehad. Ik blijf alert op mijn geestelijke gezondheid. Niet teveel hooi in je vork nemen is erg belangrijk. Vertel aan je vrienden en familie over je stoornis. Zo krijg je begrip en respect.

16-10-2018 | Vrouw | 67
lithium (600)
Stemmingswisselingen
Heb mijn hele volwassen leven al regelmatig depressies, met anti-depressiva steeds weer onder controle gekregen. Maar nu worstel ik al 2 jaar, diverse anti-depressiva geprobeerd, opgenomen geweest voor nieuwe diagnostiek, zwaar therapeutisch programma gevolgd etc. Het lijkt er nu op dat de depressie redelijk onder controle is maar ik heb nog steeds last van een forse stemm[lees meer...]ingsstoornis. Nu gebruik ik sinds 3 weken Lithium maar ervaar geen verbetering eerder een verslechtering. Iemand enig idee hoe lang het kan duren voor je verbetering merkt???

24-09-2018 | Man | 47
lithium (150mg)
Clusterhoofdpijn
tegen clusterhoofdpijn

04-09-2018 | Man | 62
lithium (300mg)
Heel lang geleden heb ik het in nog hogere dosis geslikt en stapte eerst over op valproïnezuur, maar dat maakte een soort zombie van me. Nu CBD-olie en dat houdt me veel beter in balans.

12-03-2018 | Vrouw | 29
Bipolaire stoornis
Vreselijk middel. Ziek van geweest, leeg gevoel en kon mezelf niet meer terugvinden. Ik kwam 3kg per week aan, en uiteindelijk 21kg in de 3 maanden dat ik het gebruikte. Heb in 3 weken afgebouwd, dat ging prima. Sinds het gebruik ben ik chronisch duizelig maar niet 100% zeker of dat ermee te maken heeft.

09-12-2017 | Vrouw | 45
Bipolaire stoornis
Het heeft mij echt gestabiliseerd. Ik ben hier enorm blij mee. De bijwerking dat je nieren kapot kunnen gaan is natuurlijk heel erg. Maar leven met bijna ieder jaar een opname in de psychiatrie is ook heel erg.

06-12-2017 | Vrouw | 28
Manisch-depressieve stoornis
goede steun om wat evenwichtiger in het leven te staan.

25-11-2017 | Vrouw | 32
Hypomanie
Ik gebruik sinds 5 jaar lithium in de vorm van Priadel. Dit heeft mijn leven in positieve zin om gedraaid. Maar..... sinds kort heeft de fabrikant (Sanofi) de strip aangepast. Voorheen een doorzichtige strip, zilveren achterkant. Nu een witte strip met grijze achterkant. Zoals.... paracetamol. Helaas heb ik zo een keer een dosis verward en zit in nu flink te balen. Ontz[lees meer...]ettend onrustig enprobeer mijzelf rustig te houden met het idee dathet met een paar dagen beter zal gaan. Naast de verwarring is het witte plastic van slechte kwaliteit. Scheurt snel.. Ik hoop op een snelle terugkeer van de oude verpakking!

09-10-2017 | Vrouw | 65
lithium (150mg)
Stemmingswisselingen
dit middel heeft mij alleen maar ellende gebracht: schildklier van slag en psychoses als bijwerking. de schildklierafwijkingen vond de arts niet significant, daar dacht de schildklierspecialist anders over. Ik had nooit lithium mogen krijgen, omdat er in de familie schildklierproblemen voorkomen.

10-03-2017 | Vrouw | 44
Manische episode
Lithium is het grootste vergif ooit in medicijnen wereld. Lieve mensen, begin er niet aan. U kunt beter een Duracel batterij in uw hand vasthouden of in uw broekzak stoppen.

15-11-2016 | Man | 62
Bipolaire stoornis

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum