lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

15-11-2016

20-10-2016

Bipolaire stoornis

Reden van gebruik: Tegen depressie / manie (1000mg: dus 1x200 en 400mg, en 1x400mg). Sinds het blijven gebruiken van lithiumcarbonaat na 9 maanden eindelijk optimale werking. Eerst had ik af en toe bijwerkingen maar zou ook kunnen door afbouw van andere medicatie of het blowen. Advies met dit medicijn; Geef het tijd! Blijven doorzetten met het gebruik ookal heb je aan het [lees meer...]begin gemiddeld / veel bijwerkingen! De vermoeidheid / darm en maagklachten gaan waarschijnlijk gewoon weg, ookal heb je een heel gevoelige maag! Het is het waard, want ik was nog nooit zo fit als met dit middel! Ps: Het gebruik van een kruid naast medicatie dat mijn energie zou verhogen (maca) heeft mij juist meer onrust en vermoeidheid gebracht (bleek dat de schildklierfunctie te hoog was en moest stoppen > was ik beetje afhankelijk van het middel en met mijn gevoeligheid destijds gaf dat waarschijnlijk samen met het gebruik van cannabis vermoeidheid).
05-10-2016

Bipolaire stoornis

Lithium, al sinds 2002 mijn grote vriend, en vijand. In 2001 en 2002 bij elkaar 2 manische episodes uitmondend in psychoses gehad. Eind 2002 ingesteld op Lithium en sindsdien geestelijk herstel en goed dagelijks functioneren in maatschappij. Tot +/- 2005 'last' gehad van alle restverschijnselen, emotioneel etc etc maar geen nieuwe episodes. Toen eind 2011 (ik slikte toen o[lees meer...]ok nog onderhoudsdosis anti-psychotica) mijn psych voorstelde alle medicatie af te bouwen ging ik daarmee accoord, zo goed ging het. Prompt ging het tijdens de feestdagen 2012 mis, ik belande van de ene op de andere dag in een psychose, gedwongen opname. Daarna jan 2013 direct weer ingesteld op Lithium, alle problemen snel voorbij (ook doordat ik als ervaringsdeskundige een episode als een griep beschouw, ik was ooit in 2005 er helemaal "klaar mee", het gedoe van een bipolair en wilde vooruit in het leven ipv blijven hangen in ellende). Lithium zal ik dus blijven slikken tot in lengte van dagen, vandaar mijn grote vriend. Het beschermt mij volledig en geeft me een volstrekt normaal leven. Waarom dan vijand? Af en toe wat last van bijwerkingen en verder... de reden dat ik het moet slikken is feitelijk mijn grote vijand in het leven.
22-09-2016

Bipolaire stoornis

vorig verhaal aanvullend: na het zien dat de schildklier functie deels is aangetast, gestopt met het gebruik voor maca, daarnaast aanvullend voor mijn energiebehoefte, afgebouwd met andere medicatie behalve promethazine (klein pilletje 25mg antihistaminicum wordt ook gebruikt om beetje slaperig te worden voor in de avond). Lithiumcarbonaat maakt mij ONTZETTEND MOE, ik kan[lees meer...] al om 8 uur in de avond in de bed gaan liggen en in de ochtend ben ik helemaal kapot... :(. Ik was aan het overleggen met specialist voor een verlaging aangezien ik gevoeliger reageer op lithium, maar ze willen de standaardwaarden vasthouden en nog niet lager gaan en eerst de langwerkende versie uitproberen, hoewel ik meedoe zie ik hier het nut totaal niet van in. Jammer dat het volgens het boekje moet als je mentaal gevoeliger reageert moet je juist niet volgens het boekje een dosering vinden.....
17-08-2016

Manische episode

Gebruik nu meer dan 8 maanden Lithiumcarbonaat 2x400mg en 1x200mg (400 ochtend en 600 avond) na opname in kliniek, heeft me goed uit de manie gehaald en heeft me ook met de depressie geholpen! Ik blijf het medicijn gebruiken naast nog andere medicijnen die ik nog moet afbouwen (momenteel nog alleen promethazine, maakt rustig en goede antihistaminicum en anti psychotica hal[lees meer...]dol 2mg). Ik had aan het begin best wel veel last van de bijwerkingen, maar heb gemerkt als ik goed voor me lichaam zorg en gezond leef (minderen met roken, meer sporten, gevarieerd eten, veel drinken, multivitamine + maca + omega 3 olie + vit d caps slikken, tijd nemen voor activiteit en rust), het een excellent medicijn is voor mijn brein. Had gelezen dat de spiegel tussen o,5 nmol/l 1 nmol/l moet liggen, dus na afbouw van andere medicatie ga ik kijken of het lager kan, want mijn bipolariteit is niet heel sterk aanwezig dus zou een lagere dosis bij mij kunnen. P.s. het is echt belangrijk goed water te drinken voor de nieren en eet een beetje yoghurt als je niks kunt eten van tevoren om je slijmvlies te beschermen.
23-07-2016

Bipolaire stoornis

ben sinds 2009 aan de Lithium, goed medicijn, maar ben ineens 10 kilo aan gekomen in drie maanden, doe er nu nog een schepje bij van 8 kilo, en het stop maar niet. Ik ga stoppen maar wat brengt een ander medicijn mij. Ben erg ontevreden waarom kan niemand mij helpen. graag van iemand advies
22-01-2016

Bipolaire stoornis

'lichtere vorm' manisch-depressie' / rapid cycle. Prima mee te leven alleen bepaalde emoties zijn heftiger dan andere en helaas kan een stemming per situatie in een best rappe tijd verschillen. Begonnen met een antidepressiva (Sertraline), maar helaas kreeg ik hier nare bijwerkingen van zoals; nachtmerries, totaal geen libido, het hoogtepunt bereiken was mogelijk, maar hel[lees meer...]aas moest er wel een uur voor worden uitgetrokken en het naarste was toch wel niet meer kunnen huilen. Verder hielp het goed, geen stemmingswisselingen meer, geen nare in bed blijf dagen etc. Aangezien het met de tijd toch ging tegen werken dat ik geen emoties meer kon tonen, overgestapt naar litiumcarbonaat. Ik slik het nu ruim 2 maanden, ik kan weer huilen joepie! Alleen verder merk ik er niet veel van. Stemmingswisselingen slaan weer toe en daarnaast ben ik onwijs moe. Ik begrijp heel goed dat ieder voordeel ook zijn nadeel heeft, maar dan moet het wel iets toevoegen toch? Mijn vraag aan jullie is, hoe denken jullie hierover? en hebben jullie nog opmerkingen waar ik iets mee kan? Dank je wel
15-01-2016

Bipolaire stoornis

gebruikte jaren lithium. tast echter de nierfunctie aan. gestopt bij een nierfunctie van ca 50 %. Nierfunctie bleef echter teruglopen. Nu als een ziek vogeltje 3 x per week aan de dialyse, wachtend op een donornier.
Pagina 1 van 7

Mirena (1955) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (791) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (407) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (401) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (340) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (292) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!