Lithiumcarbonaat

lithium

Bipolaire stoornis (56 meningen)
Clusterhoofdpijn (9 meningen)

Abnormaal vaginaal bloedverlies

VEEL BLOED VERLIES
10-01-2019

Lithiumcarbonaat (lithium)

Na 12 jaar gebruik lithium is mijn moeder moeten stoppen omdat ze nierfalen en hartfalen heeft. Nu krijgt ze nog wel de nortriptyline nu in combinatie met valproinezuur, pregabaline en quetiapine en nog medicatie voor haar schildklier en nieren en nog wat andere medicijnen voor depressie. Sinds dat ze de lithium zijn gaan afbouwen en de valproinezuur zijn gaan opbouwen zak[lees meer...]t m'n moeder steeds verder weg. Ze zit alleen nog maar op haar stoel en zegt alleen ja en nee. De artsen willen niet meer terug naar het lithium want ze kunnen geen bloed meer prikken bij haar en aangezien ze al 3 x een lithium vergiftiging heeft gehad en haar nieren en hart minder goed werken. Ze is ook beginnend dementerend. Dus al met al zijn we nu dus gedwongen om andere medicatie te proberen en om te zorgen dat ze nog een redelijk leuk en menswaardig leventje kan hebben. Mijn moeder is 72 jaar en zal waarschijnlijk de 75 niet gaan halen.
26-12-2018

Bipolaire stoornis

Opgenomen in (..) ziekenhuis, na 2 weken observatie volgt ontslag. Medicatie Lithium voorgeschreven, gesprek met psychiater en later met verpleegkundige psychiatrie bij Riagg (…). Omdat ik doof ben is er een speciale geestelijke gezondheidszorg voor doven en slechthorenden opgezet. Zo ben ik daar terecht. Na de lange periodieke gesprekken met dat verpleegkundige is er besl[lees meer...]oten dat ik de medicatie en bloedonderzoek via mijn huisarts krijg. Tot nu toe gaat het goed met mij, ik heb geen terugval gehad. Ik blijf alert op mijn geestelijke gezondheid. Niet teveel hooi in je vork nemen is erg belangrijk. Vertel aan je vrienden en familie over je stoornis. Zo krijg je begrip en respect.
16-10-2018

Stemmingswisselingen

Heb mijn hele volwassen leven al regelmatig depressies, met anti-depressiva steeds weer onder controle gekregen. Maar nu worstel ik al 2 jaar, diverse anti-depressiva geprobeerd, opgenomen geweest voor nieuwe diagnostiek, zwaar therapeutisch programma gevolgd etc. Het lijkt er nu op dat de depressie redelijk onder controle is maar ik heb nog steeds last van een forse stemm[lees meer...]ingsstoornis. Nu gebruik ik sinds 3 weken Lithium maar ervaar geen verbetering eerder een verslechtering. Iemand enig idee hoe lang het kan duren voor je verbetering merkt???
24-09-2018

Clusterhoofdpijn

tegen clusterhoofdpijn
04-09-2018

Lithiumcarbonaat (lithium)

Heel lang geleden heb ik het in nog hogere dosis geslikt en stapte eerst over op valproïnezuur, maar dat maakte een soort zombie van me. Nu CBD-olie en dat houdt me veel beter in balans.
12-03-2018

Bipolaire stoornis

Vreselijk middel. Ziek van geweest, leeg gevoel en kon mezelf niet meer terugvinden. Ik kwam 3kg per week aan, en uiteindelijk 21kg in de 3 maanden dat ik het gebruikte. Heb in 3 weken afgebouwd, dat ging prima. Sinds het gebruik ben ik chronisch duizelig maar niet 100% zeker of dat ermee te maken heeft.
09-12-2017

Bipolaire stoornis

Het heeft mij echt gestabiliseerd. Ik ben hier enorm blij mee. De bijwerking dat je nieren kapot kunnen gaan is natuurlijk heel erg. Maar leven met bijna ieder jaar een opname in de psychiatrie is ook heel erg.
06-12-2017

Manisch-depressieve stoornis

goede steun om wat evenwichtiger in het leven te staan.
25-11-2017

Hypomanie

Ik gebruik sinds 5 jaar lithium in de vorm van Priadel. Dit heeft mijn leven in positieve zin om gedraaid. Maar..... sinds kort heeft de fabrikant (Sanofi) de strip aangepast. Voorheen een doorzichtige strip, zilveren achterkant. Nu een witte strip met grijze achterkant. Zoals.... paracetamol. Helaas heb ik zo een keer een dosis verward en zit in nu flink te balen. Ontz[lees meer...]ettend onrustig enprobeer mijzelf rustig te houden met het idee dathet met een paar dagen beter zal gaan. Naast de verwarring is het witte plastic van slechte kwaliteit. Scheurt snel.. Ik hoop op een snelle terugkeer van de oude verpakking!
09-10-2017

Stemmingswisselingen

dit middel heeft mij alleen maar ellende gebracht: schildklier van slag en psychoses als bijwerking. de schildklierafwijkingen vond de arts niet significant, daar dacht de schildklierspecialist anders over. Ik had nooit lithium mogen krijgen, omdat er in de familie schildklierproblemen voorkomen.
10-03-2017

Manische episode

Lithium is het grootste vergif ooit in medicijnen wereld. Lieve mensen, begin er niet aan. U kunt beter een Duracel batterij in uw hand vasthouden of in uw broekzak stoppen.
15-11-2016

20-10-2016

Bipolaire stoornis

Reden van gebruik: Tegen depressie / manie (1000mg: dus 1x200 en 400mg, en 1x400mg). Sinds het blijven gebruiken van lithiumcarbonaat na 9 maanden eindelijk optimale werking. Eerst had ik af en toe bijwerkingen maar zou ook kunnen door afbouw van andere medicatie of het blowen. Advies met dit medicijn; Geef het tijd! Blijven doorzetten met het gebruik ookal heb je aan het [lees meer...]begin gemiddeld / veel bijwerkingen! De vermoeidheid / darm en maagklachten gaan waarschijnlijk gewoon weg, ookal heb je een heel gevoelige maag! Het is het waard, want ik was nog nooit zo fit als met dit middel! Ps: Het gebruik van een kruid naast medicatie dat mijn energie zou verhogen (maca) heeft mij juist meer onrust en vermoeidheid gebracht (bleek dat de schildklierfunctie te hoog was en moest stoppen > was ik beetje afhankelijk van het middel en met mijn gevoeligheid destijds gaf dat waarschijnlijk samen met het gebruik van cannabis vermoeidheid).
05-10-2016

Bipolaire stoornis

Lithium, al sinds 2002 mijn grote vriend, en vijand. In 2001 en 2002 bij elkaar 2 manische episodes uitmondend in psychoses gehad. Eind 2002 ingesteld op Lithium en sindsdien geestelijk herstel en goed dagelijks functioneren in maatschappij. Tot +/- 2005 'last' gehad van alle restverschijnselen, emotioneel etc etc maar geen nieuwe episodes. Toen eind 2011 (ik slikte toen o[lees meer...]ok nog onderhoudsdosis anti-psychotica) mijn psych voorstelde alle medicatie af te bouwen ging ik daarmee accoord, zo goed ging het. Prompt ging het tijdens de feestdagen 2012 mis, ik belande van de ene op de andere dag in een psychose, gedwongen opname. Daarna jan 2013 direct weer ingesteld op Lithium, alle problemen snel voorbij (ook doordat ik als ervaringsdeskundige een episode als een griep beschouw, ik was ooit in 2005 er helemaal "klaar mee", het gedoe van een bipolair en wilde vooruit in het leven ipv blijven hangen in ellende). Lithium zal ik dus blijven slikken tot in lengte van dagen, vandaar mijn grote vriend. Het beschermt mij volledig en geeft me een volstrekt normaal leven. Waarom dan vijand? Af en toe wat last van bijwerkingen en verder... de reden dat ik het moet slikken is feitelijk mijn grote vijand in het leven.
22-09-2016

Bipolaire stoornis

vorig verhaal aanvullend: na het zien dat de schildklier functie deels is aangetast, gestopt met het gebruik voor maca, daarnaast aanvullend voor mijn energiebehoefte, afgebouwd met andere medicatie behalve promethazine (klein pilletje 25mg antihistaminicum wordt ook gebruikt om beetje slaperig te worden voor in de avond). Lithiumcarbonaat maakt mij ONTZETTEND MOE, ik kan[lees meer...] al om 8 uur in de avond in de bed gaan liggen en in de ochtend ben ik helemaal kapot... :(. Ik was aan het overleggen met specialist voor een verlaging aangezien ik gevoeliger reageer op lithium, maar ze willen de standaardwaarden vasthouden en nog niet lager gaan en eerst de langwerkende versie uitproberen, hoewel ik meedoe zie ik hier het nut totaal niet van in. Jammer dat het volgens het boekje moet als je mentaal gevoeliger reageert moet je juist niet volgens het boekje een dosering vinden.....

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum