lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

06-01-2016

Schizofrenie

ik gebruik sinds een week haldol via dwangmedicatie met een spuit, maar wil even zeggen dat dit in het begin heel naar ik vooral met bijwerkingen, veel last van gehad. de arts assistent van de afdeling zegt telkens dat het beter moet gaan en er al een beetje verandering in moet komen qua psychose. ik voel me nu eigenlijk enorm somber al, nergens zin in, niet goed na kunnen[lees meer...] denken, en het gevoel dat de dingen die ik zie en hoor alleen maar erger worden. ik raad dit medicijn af.
18-12-2015

Psychose

Ik gebruik Haldol inmiddels al een poosje niet meer en howel er veel negatieve verhalen over dit medicijn worden geschreven klopt het toch wel een beetje; het is een paardenmiddel maar het werk wel als je echt erg in de war bent. Hier is het geheim over dit medicijn: gebruik het liever niet maar ik ben geen dokter, het is alleen maar een mening. Hoe ben ik er van af gek[lees meer...]omen en hoe voorkom je gebruik van medicijn gebruik voor de psyche in het algemeen? Mijn mening is heel simpel: Voorkomen is meestal beter dan genezen. De bijwerkingen van dit medicijn zoals zware gevoelens etc. waren zo deprimerend voor mij dat het goede nieuws was dat het mij min of meer dwong om gezond te gaan leven. Therapie inclusief spiritualiteit was simpel weg niet goed genoeg voor dit medicijn etc. en voor de gene die Haldol hebben gebruikt die weten dat je heel moeilijk kan stil zitten etc. door de bijwerkingen ( lees de bijsluiter! ). Wat ik gedaan heb om ervan af te komen is eerst: 1. Bespreken met mijn psychiater hoe lang het duurt om het af te bouwen omdat je niet in een keer moet gaan stoppen; je moet afbouwen! 2. Ik zorgde ervoor dat ik minimaal vrijwillergs werk deed omdat dit afleiding bied etc. Heel moeilijk om met dit medicijn alleen op jezelf te zijn. 3. En dit is een belangrijk punt: Ik ging sporten en mijn slaap/ eet patroon aanpassen. Hier is het heel erg goede nieuws over Haldol: Nu ik gestopt ben met dit medicijn en mijn nieuwe gewoontes al een paar maanden in de praktijk breng voel ik mij beter dan ik me ooit gevoelt hebt. Ik had een vrij hoge dosis ( zie mijn gegevens) een paar jaar lang en door vooral een extreem gezonde levenswijze heb ik niks aan dit medijn over gehouden. Het heeft me in feite beter gemaakt door mijn leven 180 graden om te gooien. Punt 4.; bespreek een gezondheids plan met je hulpverlener en maak het niet te spiritueel; zorg 100% goed voor jezelf en maak je niet te druk over bijwerkingen die er wel zeker zijn van Haldol. In mijn ervaring gaan ze snel weg zodra je aan het afbouwen bent en extreem goed voor jezelf zorgt. Dus 5 jaar lang een hoge dosis gelikt en ik voel mij nu 10x beter dan ervoor. Voor de gene die bijv. dit medicijn nu pas innemen zou ik zeggen wees voorzichtig en probeer het zo snel mogelijk af te bouwen en mischien stoppen als je er klaar voor bent. Maar vooral zorg erg goed voor jezelf, zo goed mogelijk als je kan en bespreek je plan van aanpak voor een betere gezondheid natuurlijk met je hulpverlener. Die kan trouwens ook zorgen voor een profesioneel plan van aanpak met dietisten, verslavingingen zoals roken etc. en het vinden van werk ( afleiding en gezelligheid ). Het is allemaal niet heel ingewikkeld om te doen alleen je hebt er in mijn ervaring zeker wel hulp voor nodig in het begin. Maak het niet te ingewikkeld en bespreek je plan van aanpak natuurlijk met je hulpverlener. Dag.
10-07-2015

Haldol (haloperidol)

Ik kreeg Haldoperidol vanwege angsten. Die angstklachten verdwenen enigszins waardoor ik meer dingen kon doen. De bijwerking, ook omdat die specifiek voor mij waren beschreven, waren gevoelige tepels, opgewonden waardoor ik ging denken dat het medicijn mijn hormonen beïnvloedde.
06-06-2015

Haldol (haloperidol)

Ik slik al jaren prozac (fluoxetine) en sinds enkele jaren daarbij ook nog clonazepam en seroquel: 2 tabletjes die meteen werken en 2 grotere tabletten die een verlengde afgifte hebben. Vanwege klachten van stemmen in mijn hoofd kreeg ik deze week van mijn psychiater een recept voor haldol in een zeer lage dosis (1 mg per dag). De eerste 2 dagen ging het goed en had ik met[lees meer...]een helemaal geen last meer van de stemmen, maar vanaf de 3e dag kreeg ik last van enorme onrust. Ik las in een anders verhaal dat dat heel erg is om mee te maken en dat is het ook. Je blijft maar bewegen, kunt geen minuut rustig op de bank zitten etc. Hier is het middel dus erger dan de kwaal. Ik heb de psychiater gebeld, maar die zegt dat ik haldol moet blijven slikken, maar ik durf niet meer.
11-03-2015

Psychose

22 jaar geleden toen ik me in een zware angstpsychose bevond, kreeg ik het middel haldol toegediend waarmee ik bij wijze van spreken me in een zombieachtige toestand bevond. Ik had veel last van nevenwerkingen, waaronder spierpijnen, niet kunnen stilzitten, trillen, zeer depressieve gevoelens, nervositeit, zware vermoeidheid, niet goed meer kunnen denken, concentratiestoo[lees meer...]rnissen, gewichtsverlies door slecht te kunnen eten, maaglast en overgeven, zware donkere kringen onder de ogen. Door na vele jaren naar het ziekenhuis te gaan en het medicijn xeplion te gaan gebruiken, is men toestand veel beter geworden.
05-02-2015

Psychose

Tijdens mijn opname omdat ik een psychose had hebben de artsen dit voorgeschreven. De psychose verdween, maar ook de levenslust. Ik was zwaar depressief en suïcidaal. Bij het afbouwen ging het beter met mijn gevoels leven. Helaas na de laatste halve milligram kwamen er weer tekenen van overprikkeling. Een jaar later startte ik weer opnieuw maar dan met Risperdal wat overig[lees meer...]ens niet veel beter gaat.
26-01-2015

Psychose

Ik slik haldol nu bijna twee jaar en erg blij mee. De eerste twee maanden 4 mg gekregen waar ik erg onrustig van werd. Ook werden mijn spieren heel stijf. Na overleg met psychiater dosis laten zakken naar 2 mg en daar reageerde ik gelijk heel goed op. Geen terugvallen meer en weer energie om dingen te ondernemen
07-01-2015

Psychose

Na Zyprexa, Risperdal en Abilify uiteindelijk na een jaar geen medicatie gezet op Haldol 2mg. Niet voor acute psychose maar dreigende psychose. Had het gevoel dat ik minder snel bang kon worden door de medicijnen wat fijn was. Innerlijke rust kreeg ik wel, ook door het goede slapen. 4 mg was voor mij een hel, kreeg m'n ogen niet meer open en werd zeer emotioneel. Weer naar[lees meer...] 2 mg gegaan maar uiteindelijk ermee gestopt omdat ik mezelf saai vond geworden en ik beleefde nergens plezier meer aan. Libido was ook verdwenen. Heb het nog wel achter de hand, tot nu toe prettigste antipsychoticum dat ik heb gehad. Kreeg minder honger wat ik ook fijn vond.
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (711) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (371) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (359) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (326) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (281) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (262) - Depressie - antidepressiva SSRI

Verwen jezelf of een ander met de
verzorgingsproducten van The Body Shop.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een cadeaubon t.w.v. €35!

Als je meer wilt weten over The Body Shop, klik dan hier.

The Body Shop