This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure.

lees de ervaringen

Haldol

Psychose / schizofrenie - antipsychotica
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Psychose (28 meningen)
  • Schizofrenie (5 meningen)
  • Onrust (3 meningen)

Pagina 1 van 7

10-07-2015
Man, 39 jaar

Haldol (haloperidol)

Ik kreeg Haldoperidol vanwege angsten. Die angstklachten verdwenen enigszins waardoor ik meer dingen kon doen. De bijwerking, ook omdat die specifiek voor mij waren beschreven, waren gevoelige tepels, opgewonden waardoor ik ging denken dat het medicijn mijn hormonen beïnvloedde.
06-06-2015
Vrouw, 49 jaar

Haldol (haloperidol)

Ik slik al jaren prozac (fluoxetine) en sinds enkele jaren daarbij ook nog clonazepam en seroquel: 2 tabletjes die meteen werken en 2 grotere tabletten die een verlengde afgifte hebben. Vanwege klachten van stemmen in mijn hoofd kreeg ik deze week van mijn psychiater een recept voor haldol in een zeer lage dosis (1 mg per dag). De eerste 2 dagen ging het goed en had ik met[lees meer...]een helemaal geen last meer van de stemmen, maar vanaf de 3e dag kreeg ik last van enorme onrust. Ik las in een anders verhaal dat dat heel erg is om mee te maken en dat is het ook. Je blijft maar bewegen, kunt geen minuut rustig op de bank zitten etc. Hier is het middel dus erger dan de kwaal. Ik heb de psychiater gebeld, maar die zegt dat ik haldol moet blijven slikken, maar ik durf niet meer.
11-03-2015
Vrouw, 39 jaar

Psychose

22 jaar geleden toen ik me in een zware angstpsychose bevond, kreeg ik het middel haldol toegediend waarmee ik bij wijze van spreken me in een zombieachtige toestand bevond. Ik had veel last van nevenwerkingen, waaronder spierpijnen, niet kunnen stilzitten, trillen, zeer depressieve gevoelens, nervositeit, zware vermoeidheid, niet goed meer kunnen denken, concentratiestoo[lees meer...]rnissen, gewichtsverlies door slecht te kunnen eten, maaglast en overgeven, zware donkere kringen onder de ogen. Door na vele jaren naar het ziekenhuis te gaan en het medicijn xeplion te gaan gebruiken, is men toestand veel beter geworden.
05-02-2015
Man, 34 jaar

Psychose

Tijdens mijn opname omdat ik een psychose had hebben de artsen dit voorgeschreven. De psychose verdween, maar ook de levenslust. Ik was zwaar depressief en suïcidaal. Bij het afbouwen ging het beter met mijn gevoels leven. Helaas na de laatste halve milligram kwamen er weer tekenen van overprikkeling. Een jaar later startte ik weer opnieuw maar dan met Risperdal wat overig[lees meer...]ens niet veel beter gaat.
26-01-2015
Vrouw, 31 jaar

Psychose

Ik slik haldol nu bijna twee jaar en erg blij mee. De eerste twee maanden 4 mg gekregen waar ik erg onrustig van werd. Ook werden mijn spieren heel stijf. Na overleg met psychiater dosis laten zakken naar 2 mg en daar reageerde ik gelijk heel goed op. Geen terugvallen meer en weer energie om dingen te ondernemen
07-01-2015
Vrouw, 23 jaar

Psychose

Na Zyprexa, Risperdal en Abilify uiteindelijk na een jaar geen medicatie gezet op Haldol 2mg. Niet voor acute psychose maar dreigende psychose. Had het gevoel dat ik minder snel bang kon worden door de medicijnen wat fijn was. Innerlijke rust kreeg ik wel, ook door het goede slapen. 4 mg was voor mij een hel, kreeg m'n ogen niet meer open en werd zeer emotioneel. Weer naar[lees meer...] 2 mg gegaan maar uiteindelijk ermee gestopt omdat ik mezelf saai vond geworden en ik beleefde nergens plezier meer aan. Libido was ook verdwenen. Heb het nog wel achter de hand, tot nu toe prettigste antipsychoticum dat ik heb gehad. Kreeg minder honger wat ik ook fijn vond.
12-12-2014
Vrouw, 85 jaar

Haldol (haloperidol)

Mijn moeder kreeg het medicijn te lang toegediend en kon daardoor niet meer lopen. Dat had nooit gemogen, is daarna opgenomen in 'n verzorgingstehuis, en kon na 'n tijd weer lopen door het weglaten van dit middel.
24-08-2014
Man, 34 jaar

Psychose

Ik gebruik het medicijn Haldolperidol nu ongeveer 2 maanden. In het begin had ik niet veel bijwerkingen, maar er komen toch een paar vervelende dingen naar voren. Zo heb ik geen zin meer in sex. Ook merk ik dat ik meer terug getrokken ben en weinig zin heb om contact met anderen te maken, mijn spontaniteit is weg. Kortom: het is lastig om je sociale leven goed te houden. D[lees meer...]at is ook de reden dat ik overstap op een ander middel. Wie wil er vereenzamen? Niemand toch?
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (676) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (358) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (338) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely