Ervaringen met Haldol

haloperidol

Psychose (43 meningen)
Schizofrenie (8 meningen)
Onrust (6 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (4 meningen)
Alzheimer (2 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Biogen legt experimenteel medicijn voor Alzheimer ter goedkeuring voor aan registratie-autoriteiten

Na de stopzetting van EMERGE en ENGAGE kwamen aanvullende gegevens uit deze onderzoeken beschikbaar, resulterend in een grotere dataset, met in totaal 3.285 patiënten, van wie 2.066 de gelegenheid had de volledige 18 maanden van behandeling te voltooien. Nieuwe analyse toonde aan dat aducanumab de klinische achteruitgang verminderde bij patiënten met de vroege ziekte van Alzheimer zoals gemeten aan de hand van de vooraf gespecificeerde primaire en secundaire eindpunten.

Op basis van gesprekken met de FDA is het bedrijf van plan om begin 2020 een aanvraag voor een biologische vergunning in te dienen Biogen wil aducanumab aanbieden aan (in aanmerking komende) patiënten die eerder waren ingeschreven voor klinische studies

Biogen persbericht (28-10-2019)

14-11-2023 | Man | 33
Psychose
Na heel veel aangekomen door olanzapine ben ik sinds kort over gestapt op haldol 3 keer daags 1 mg. Ik heb in het verleden ook haldol gehad. Ik ben zeer tevreden ondanks de bijwerkingen zoals vermoeidheid en onrustige benen. Ik zag allemaal dingen die er niet waren en extreem achterdochtig. Door de haldol heb ik hier door meer rust.

25-09-2023 | Vrouw | 29
Misselijkheid
Vreselijk, zou het niet aanraden.

31-08-2023 | Vrouw | 44
Schizoaffectieve stoornis

13-05-2023 | Vrouw | 43
haloperidol (2,5)
Psychose
Na 1 dag haldol 2,5 mg erge kaakklem wordt dit minder na langer gebruik dit was namelijk doodeng. Met akiniton injectie snel over

30-04-2023 | Vrouw | 41
Psychose
De psychiatrie heeft mijn leven kapotgemaakt. Ik had oorspronkelijk "angst voor iets engs" (bedreigende ex). Een normale reactie op abnormale omstandigheden, volgens de psychiater. Door lorazepam psychosen ontwikkeld. Door antipsychotica steeds gevoeliger hiervoor geworden. Ik was een blijmoedig mens dat zelden bang was. Door de medicatie ben ik nu doodsbang, somber, onzek[lees meer...]er, hypergevoelig, boos. Er is gewenning opgetreden, waardoor ik hier niet meer vanaf kom. Mijn leven is niet meer de moeite waard en ik overweeg zelfmoord. Vanwege de psychiatrie en hun medicatie, niet vanwege mijn oorspronkelijke probleem, dat al lang verdwenen is.

31-08-2022 | Man | 40
Psychose
Ik gebruikt deze medicatie nu al jaren. En het werk goed met geen bijwerking op wat bijwerkingen in het begin na

28-08-2022 | Vrouw | 26
Eetstoornis
Dit medicijn was de nachtmerrie van mijn leven en voor mijn omgeving. Ik kreeg dit medicijn als 22-jarige voorgeschreven vanwege anorexia met extreme bewegingsdrang. De psychiater gaf mij deze medicatie zodat mijn bewegingsdrang zou afnemen en ik niet meer hele dagen zou bewegen. Nou ik kon überhaupt amper nog “normaal wandelen”. Dus wat dat betreft applaus voor mijn psych[lees meer...]iater. Daarnaast was deze medicatie traumatisch voor mij en en mijn dierbaren. Ik veranderde in een zombie. Zelf zo erg dat ik suïcidale gedachten kreeg en ik een korte tijd daadwerkelijk pogingen heb gedaan. Ik wist niet meer wie ik was, wat ik deed en zag de hele wereld als “zwart”. Mensen konden geen contact meer met mij krijgen want ik keek “langs ze heen”. Mensen zeiden achteraf tegen mij: “ik zag letterlijk de dood in je ogen”. Je keek recht door me heen. Na mijn ziekenhuisopnames vanwege TS ben ik direct gestopt met deze medicatie. Echt schandalig dat ik dit voorgeschreven kreeg. Ik was nooit depressief voorheen en al helemaal geen suïcidale gedachten of iets dergelijks. Enkel een eetstoornis die mijn gedachten 24/7 bezighielden. Echt mensen alsjeblieft, ik heb er een trauma aan overgehouden. Pas a.u.b. op met deze medicatie. Er zijn genoeg andere opties.

27-02-2022 | Man | 50
haloperidol (4)
Psychose
Ik gebruik het tegen psychotische stoornis en de onrust en angst die daarbij komen. De drukt en storm in mijn hoofd. Ik zit dus niet in een psychose. het helpt mijn hoofd rustiger te krijgen en de angst te minderen, ik denk minder en minder dieper door en dat helpt te voorkomen dat ik doordraai qua angstige gedachten en dergelijke. Het maakt ook iets slaperiger, het is[lees meer...] licht sederend, maar natuurlijk dosisafhankelijk. Ik lees wel eens dat mensen het verafschuwen en er voor waarschuwen, maar denk maar eens na over hoe erg een psychose hebben is, dat wil je te allen tijde voorkomen. Ik ervaar nauwelijks bijwerking, af en toe lichte stijfheid in de kaken, maar ik krijg akineton erbij tegen de bewegingsonrust. Ik zal het zeker niet afraden of aanraden, het is zo persoonsgebonden. Ga niet af op wat je op internet leest, dus gebruik ook mijn verhaal niet als reden om het wel of niet te doen. Overleg met een goede arts, probeer het en schrijf alle bijwerkingen op en weeg dat op tegen de nadelen. verder kan je altijd nog besluiten om af te bouwen en / of te stoppen. sterkte iedereen!

22-02-2022 | Vrouw | 30
Bipolaire stoornis
Na zoveel negatieve ervaringen wil ik laten weten dat er ook mensen zijn die er wel baat bij hebben en weinig last hebben van bijwerkingen :-).

03-12-2021 | Man | 25
haloperidol (2MG)
Schizofrenie
ik wou andere mensen de dood injagen en dingen in laten exploderen. 6 maanden haldol, seroxat en invega te nemen werden de gevoelens/ gedachten te verminderen. In van plaats van invega ben ik overgeschakeld naar xeplion. En nu na een jaar medicatie te nemen zijn mijn gedachten niet meer op de voorgrond aanwezig. Dus zeer positief over de medicatie. Ik nam in het begon 2[lees meer...]mg haldol en nu nog 0,5mg op regelmatige basis. invega 9 mg of 100 mg xeplion, nu 75 mg iedere maand seroxat 40 mg iedere dag

15-10-2021 | Man | 23
haloperidol (50mg/ml)
Psychose
Ik had een psychose door overmatig speed gebruik en er werden mij haldol-injecties verplicht. Plots na de eerste spuit voelde ik een overmatige drang om te bewegen en te rennen (en dat in een isolatiecabine...). Ik heb in totaal zes spuiten gehad en gelukkig hoeft het nu niet meer. Extreem veel last van rusteloze benen, tot zover, dat een busreis of film er niet inzat of h[lees meer...]eel ongemakkelijk/ondraaglijk was. Stil zitten kon ik niet; het gaat nu gelukkig steeds beter. Ook deed het niet veel goeds voor de stemming. (neurotransmissie in het brein wordt geremd...), echter, het enige positieve is dat ik uit mijn psychose ben gekomen en, nu ik het op dit punt ook niet meer hoef, stabiel ben en psychose-vrij ben. Als je kunt kiezen uit antipsychotica kun je naar mijn mening, door de heftige bijwerkingen, beter niet voor haldol kiezen. Neem of kies dan voor olanzapine of iets vergelijkbaars. Oja, om niet te vergeten, ik ben een jongeman die gezond leeft... maar door dit spul hem niet meer omhoog kreeg (en lastig krijgt... 3 weken terug was mijn laatste injectie). Het leven was er volledig uit- nadat ik geen erectiemiddel mocht van de 'dokter' dit maar op de zwarte markt gaan kopen. Zo kon (en kan) ik toch seksueel actief zijn. Ik vind het geen verstandige keus van de dokter om mij dit niet voor te schrijven, maargoed. De haldol ontnam de 'zin' in vrijen echter niet. Maar leven was nergens te bekennen. Voor mij, als het goed is, nooit meer halperidol.

23-05-2021 | Vrouw | 56
Onrust
Na jaren van heel veel onrust en stress voel ik nu natuurlijke rust en ontspanning - wat er ook gebeurt. Ik kan nu zeer goed beschouwen, keuzes maken, concentreren en focus leggen op wat werkelijk nodig is. Door de rust komt er een zee aan energie vrij die ik hiervoor inzet. Ook geniet ik weer.

19-05-2021 | Vrouw | 25
Onrust
Dempt iets onrust

06-02-2021 | Vrouw | 42
haloperidol (50mg/ml)
Psychose
Ik heb in de twee jaar dat ik haldol gebruik al veel onrust gehad. Na een jaar had ik een vervelende knipper. Die trok weer weg. Na twee jaar zag mijn nieuwe psychiater dat ik gezichtstrekkingen had. Die heb ik al heel lang. Hij schreef me artane voor. Daar had ik steeds meer van nodig om het schudden te onderdrukken. Nu hebben ze me op lithium gezet en de haldol gestopt. [lees meer...]De artane heb ik ook gestopt. Het schudden en draaien en knikken met mijn hoofd is heel heftig. Het is heel veel heftiger geworden en nog niet gestopt nu ik haldol gestopt heb.

28-01-2021 | Vrouw | 92
haloperidol (10mg)
kan moeilijk verwoorden het is mijn moeder van 92 dat dit medicijn krijgt voor dementie

04-08-2020 | Man | 21
Misselijkheid
Ik slik Haldol tegen misselijkheid en braken, het werkt goed alleen heb ik een heel laag libido gekregen door de Haldol. Ik slik het samen met citalopram. Helaas kan ik niet stoppen want de misselijkheid is heel erg aanwezig en heb al veel anti misselijkheid medicijnen gehad die niet werkten.