lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

24-01-2017

Psychose

Ik gebruik dit medicijn nu ruim een jaar en ben er tevreden over zolang ik niet teveel neem. Ik kreeg het voorgeschreven ivm psychoses en onrust, daarnaast heb ik Add. Als ik zo lees lijkt het alsof iedereen een onwijs zware dosis neemt, in het begin nam ik 2mg en dit was al teveel. Ook kan je het het beste nemen vóór het slapen gaan. Je slaapt er prima op. De eerste keer[lees meer...] innemen geeft het hele rare gedachtes maar die gaan daarna weg.
11-12-2016

Haldol (haloperidol)

Het gaat over mijn demente vrouw. Die kreeg haldol toegediend in het verpleeghuis om ze rustig te houden. De gevolgen van de bijwerkingen zijn dramatisch; een half jaar geleden kon ze niet meer lopen of staan, ze hebben ze in een rolstoel gezet, ze viel uit die rolstoel maar ook uit bed. Toen ik er achter kwam dat ze haldol kreeg heb ik info gevonden op internet. Hier blee[lees meer...]k m.n dat dit middel tegen psychose dient te worden gebruikt maar wat blijkt dat het in 60-70% aan dementerende mensen in verpleeghuizen wordt gegeven. Ik heb toen geëist van de arts onmiddellijk te stoppen met haldol v.w. de valpartijen e.d. Toen het gestopt is liep ze weer vrolijk rond na 3 weken en dat is toch wel het bewijs dat het door die verdomde haldol komt ook al zei de arts dat het daar niet aan lag dat ze niet kon staan e.d. maar aan de algehele achteruitgang door de dementie. Ik vind Haldol puur vergif en de kans op overlijden door de haldol is vrij groot. Het is bovendien niet bedoeld voor dementerenden en vind ik dat het verboden moet worden mensen die troep voor te schrijven
22-06-2016

Psychose

Ik heb heel erg veel last van dit middel. Ik ben continu heel afwezig en moe. Mijn gevoelens zijn vervlakt. Ik voel weinig liefde, geluk, vreugde, plezier meer in mijn leven, zelfs niet als ik bij mijn 5-jarige zoon ben. Dit middel ontneemt me mijn complete persoonlijkheid en maakt me zo depressief dat ik alleen nog maar dood wil. De arts vindt het echter wel effectief, du[lees meer...]s ik ben gedwongen het te blijven gebruiken.
20-06-2016

Haldol (haloperidol)

Haldol hielp meteen na het afbouwen van diverse medicatie waar ik een te hoge bloedspiegel van kreeg. Ik was super angstig, nerveus en paniekerig, na 2x 0,5 mg Haldol was het weg, na 4 weken kwam helaas de angsten en nerveusiteit weer terug dus algehele paniek. De obstipatie met overloop is het ergst, je krijgt een hele dikke harde buik. Je krijgt een klont ontlasting wat [lees meer...]blijft zitten en nieuwe ontlasting gaat erlangs, maar daar heb je geen controle over, dus......bij iedere stap ben ik bang, dat ik in m'n broek poep.
04-06-2016

Schizofrenie

ik heb dit middel 8 maanden gebruikt en kreeg er bewegingsdrang van. Ik kon niet meer fatsoenlijk op een stoel zitten of in bed liggen, lag continue te bewegen en te schudden. Nu ben ik met de haldol gestopt maar heb nog steeds onrust in mijn lichaam, eraan overgehouden misschien. Hoop dat t ooit weggaat.
30-05-2016

Haldol (haloperidol)

Zat in een ernstige psychose en was binnen 2 weken weer met voeten op de grond dankzij Haldol. Als ik nu angstig word ga ik ff 1 dag van 2 tabletjes naar 3 tabletjes en dat werkt heel erg goed. Ik moet de depressie gevoelens wel zelf onderdrukken door middel van afleiding en gesprekken met hulpverleners :) Ik merk alleen de bijwerking kramp maar voor die kramp heb ik oo[lees meer...]k tabletjes :) Volgens de psygiater moet ik de rest van mijn leven Haldol slikken. Wat mij betreft een aanrader
29-05-2016

Schizoaffectieve stoornis

Sinds 2009 op Abilify 30mg. De maximale dagdosering. Nu in een manie die niet over wilde gaan 1mg Haloperidol erbij gekregen. Bedoeling is om Abilify af te bouwen en helemaal over te gaan op een lage dosering Haldol.
06-01-2016

Schizofrenie

ik gebruik sinds een week haldol via dwangmedicatie met een spuit, maar wil even zeggen dat dit in het begin heel naar ik vooral met bijwerkingen, veel last van gehad. de arts assistent van de afdeling zegt telkens dat het beter moet gaan en er al een beetje verandering in moet komen qua psychose. ik voel me nu eigenlijk enorm somber al, nergens zin in, niet goed na kunnen[lees meer...] denken, en het gevoel dat de dingen die ik zie en hoor alleen maar erger worden. ik raad dit medicijn af.
Pagina 1 van 7

Mirena (1955) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (791) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (407) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (401) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (340) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (292) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!