lees de ervaringen

Psychose / schizofrenie - antipsychotica
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Psychose (23 meningen)
  • Angst & paniekstoornis (4 meningen)
  • Schizofrenie (3 meningen)
  • ...

70 meningen
volgende > >>
Pagina 1 van 2

10-02-2014
Vrouw (51) - Psychose

Tevredenheid over:
Ik ben in 2011 opgenomen geweest en heb toen haldol gekregen, veel last van bedplassen, elke nacht nat vanaf 2011. ik slaap te vast om naar de wc te kunnen gaan. erg vervelend, ook voor mijn man. wie heeft meer last van deze bijwerking?
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

15-01-2014
Vrouw (49) - Borderline pe...

Tevredenheid over:
In eerste instantie lorazepam gekregen vanwege angst en achterdocht. Maar dan neemt de angst steeds weer snel toe na een uur of zes na inname. Haldol werkt 24 uur en remt ook de achterdocht stuk beter.

29-11-2013
Vrouw (44) - Hypomanie

Tevredenheid over:
Opgenomen vanwege manie. In eerste instantie oxazepam voorgeschreven ivm. traumatische ervaring overlijden ouder. Voor mijn gevoel ontzettend op gaan hallucineren, black outs etc. naar mijn mening. Sufheid, afname gevoelens, hoofdpijn, moeilijk kunnen plassen etc. Met vage herinneringen van heldere momenten. Heel erg achterdochtig en opgejaagd gevoeld. 24 uur later o[lees meer...]pgenomen en in 3 dagen tijd 2 injecties gekregen naar mijn idee met haldol/haloperidol. 6 dagen haldol moeten slikken. 1e 2 dagen 3 mg, 3 dagen 1,5 mg + weer begonnen met roken, 15 sigaretten per dag. Bijverschijnselen/werkingen namen af. Ernstig gaan menstrueren, meer dan normaal. Hb is nu ook 7,3, normaal 8,0 of hoger en diarree paar dagen. In totaal bijna 4 kilo afgevallen. 1 dag 1 mg en minder gaan roken (5-8 sigaretten) weer veel bijwerkingen. Droge mond, onrustig maar wel diepe slaap. Naar gevoel in mijn lijf pijnlijke spieren. Erg koud/rillingen. Slaap gelukkig wel. Een waslijst aan bijwerkingen, heldere momenten, hoge bloeddruk, hartkloppingen, opgejaagd gevoel. Nu thuis en slik sinds 3 dagen geen haldol meer, maar heb met vlagen weer onrust gevoel, veel dorst, voel me slap, oorsuizen etc. Slaap wel goed, maar heb daar nooit problemen mee. Durf geen andere medicatie meer in te nemen. Huisarts is accoord gegaan. Kreeg alternatief medicijn van psychiater olanzapine, maar durf eigenlijk niks meer in te nemen, arts vertelde over mogelijke bijwerkingen bijv. gevoel kater en werd er alleen bij gedachten al naar. Ik heb deze bijwerkingen nu aardig onder controle en al hoofdpijn genoeg en slap vanwege lage hb. Met drinken, wat suiker eten en toch weer wat meer roken heb ik het ellendige gevoel onder controle. Voel me verder de afgelopen met steeds langere momenten erg rustig en helder en kan weer echt huilen, bij mijn emoties komen. Met vlagen voel ik me minder, last van mijn spieren, koud en ongemakkelijk gevoel. Op de afdeling veel patienten geschrokken, mensen langdurig bekend met de psychiatrie dat ik een delier zou hebben of anders toch wel erg heftig reageer. Van hun tips gekregen om er mee om te gaan. Weinig tot geen reacties op mijn bijwerkingen door verpleging/arts daar. Huisarts wel. Kan iemand mij meer vertellen wat er met mij is. Slik totaal geen medicijnen en tot vlak hiervoor functineerde ik goed!. Wat overkomt mij? Het is nu midden in de nacht, net weer onrustig wakker en erg koud. Wat gedronken, gegeten en peukje gerookt. En op zoek gegaan naar antwoorden op internet. bijtoeval deze website gevonden!

20-10-2013
Vrouw (60) - Depressief

Tevredenheid over:
Mijn moeder 60 krijgt sinds 3 weken ook haldol.Haar gezicht uitlating ze is 3 weken een oude ome geworden Ze lijkt wel een kasplantje,helemaal geen emoties meer uiten.

11-10-2013
Vrouw (47) - Angst & panie...

Tevredenheid over:
Ik gebruik sinds vandaag haldol, kan iemand mij vertellen wat dit doet met de onrust in mijn hoofd en lijf. Ik heb CPTSS klachten (red.: complexe posttraumatische stress-stoornis). Ik weet nog niet hoe effectief dit is, vandaar dat ik dit hier vraag.

11-10-2013
Man (25) - Psychose

Tevredenheid over:
Antipsychotica helpt veelal niet tegen stemmen. Dit is onderzocht. Verder zijn de bijwerkingen van dit medicijn zeer ernstig, je gaat ervan lopen als een zombie, krijgt opgezette stijve spieren en kan uiteindelijk amper praten. Het artikel in EOS, juni 2013 waar Haldol als martelmedicijn wordt genoemd zegt genoeg.

25-08-2013
Vrouw (28)

Tevredenheid over:
Ik had veel last van onrust in mijn hoofd en daarvoor kreeg ik 0,5mg voorgeschreven. Ook zou ik met de haldol misschien kunnen minderen met mijn slaapmedicatie. Ik heb niet kunnen minderen met slaapmedicatie maar ik heb ook niet echt baat gehad bij minder drukte in mijn hoofd. Wel heb ik eens geprobeerd te stoppen, maar merkte ik met stoppen binnen 3 dagen weer dusdanig er[lees meer...]nstige drukte in mijn hoofd dat ik toch maar weer ben gaan slikken. Of het écht werkt weet ik eigenlijk niet...

24-08-2013
Man (24) - Bipolaire sto...

Tevredenheid over:
Ik zit aan de Haldol vanwege acute psychoses. Naar mijn mening werkt Haldol goed tegen de symptomen, maar dat weegt niet op tegen bijwerkingen als depressie, spierspanning en tremor. Ik ben drummer en muziekdocent van beroep en kan dit amper uitoefenen op dit moment.

27-06-2013
Man (39) - Bipolaire sto...

25-06-2013
Vrouw (32)

Tevredenheid over:
In het begin werkte het super goed,daarna merkte ik pas dat ik een zombie werd en niks me wat deed!ik sliep zoveel mogelijk op een dag! Ik heb dit gebruikt voor derealisatie en ben er een paar maanden vanaf! Mijn hele leven werd een film.helaas ben ik weer terug bij af maar geen anti psychotica voor mij meer! bijwerkingen bij het afbouwen:soort van suikerziekte klachten[lees meer...] 2 weken lang last van gehad.

24-06-2013
Man (31) - Schizofrenie
Algehele tevredenheid: 2

Tevredenheid over:
Tijdens mijn opname werd er direct Haldo voorgesteld. Dit spul heeft echter Veel bijwerkingen bij mij gehad. zover ik mij kan herinneren. Kaak op slot. Stijven armen. Parkison klachten. Hartkloppingen ben blij dat ik deze midel niet meer gebruik.

10-05-2013
Man (28) - Psychose

Tevredenheid over:
ben psychotisch geworden door dit middel, kon me nks herinneren en niks meer doen

07-04-2013
Man (68) - Bipolaire sto...
Algehele tevredenheid: 2

Tevredenheid over:
haldol plus lithium is uiteindelijk funest geweest voor mijn nieren. ben onder behandeling van een nefroloog, mijn nierfunctie is nog 25%. ik zou iedereen aanraden; pas op met langdurig lithiumgebruik!!

28-03-2013
Vrouw (53) - Psychose

Tevredenheid over:
alzzheimer effect, speiren verslkapping van hart en longziekte, geen lust tot eten, agressiever, bloed in darmen en etc.

08-02-2013
Vrouw (92) - Angst & panie...

Tevredenheid over:
Graag altijd de hoeveelheid v an het medicijn per dag bij uw mening vermelden! Dank u. (Red; wanneer iemand een mening achterlaat vragen wij bij het invullen om de dosering, deze wordt echter niet vertoond op de site. Een van de redenen hiervoor is dat velen dat niet relevant bleken te vinden om terug te lezen en zich soms ook juist onterecht zouden gaan vergelijken met ie[lees meer...]mand die dezelfde dosering gebruikt. Mvg MijnMedicijn )

14-12-2012
Vrouw (89) - Angst & panie...

Tevredenheid over:
Mijn 89 jarige moeder verblijvende afd buurtwonen in ........ te Amsterdam krijgt sinds september dit medicijn om de scherpe kantjes er af te halen ( hun woorden). Zij is nu een wrak kan haast niet lopen en praten voelt zich ziek, kan niet eten haar gebitsprotege er niet inhouden, slaapt veel; wel lekker voor de verpleging.... En de scherpe kantjes zijn er nog. Ze heeft[lees meer...] parkingson achtige bewegingen. ben vandaag bij arts geweest, die gaat deze rommel afbouwen, dit medicijn bestaat al vanaf 1959. Er zal in al die jaren toch wel een alternatief gevonde zijn neem ik aan. Cilly En daar ben je dan toch 89 voor geworden, zij lijdt aan een vorm van altzheimer, nog niet in ernstige mate. Dit alles ter informatie. (Red; naam van instelling om privacyredenen en werkwijze van deze website verwijderd, mvg MijnMedicijn )

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (349) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum