This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Haldol

Psychose / schizofrenie - antipsychotica
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Psychose (27 meningen)
  • Schizofrenie (5 meningen)
  • Onrust (3 meningen)

Pagina 1 van 7

05-02-2015
Man, 34 jaar

Psychose

Tijdens mijn opname omdat ik een psychose had hebben de artsen dit voorgeschreven. De psychose verdween, maar ook de levenslust. Ik was zwaar depressief en suïcidaal. Bij het afbouwen ging het beter met mijn gevoels leven. Helaas na de laatste halve milligram kwamen er weer tekenen van overprikkeling. Een jaar later startte ik weer opnieuw maar dan met Risperdal wat overig[lees meer...]ens niet veel beter gaat.
26-01-2015
Vrouw, 31 jaar

Psychose

Ik slik haldol nu bijna twee jaar en erg blij mee. De eerste twee maanden 4 mg gekregen waar ik erg onrustig van werd. Ook werden mijn spieren heel stijf. Na overleg met psychiater dosis laten zakken naar 2 mg en daar reageerde ik gelijk heel goed op. Geen terugvallen meer en weer energie om dingen te ondernemen
07-01-2015
Vrouw, 23 jaar

Psychose

Na Zyprexa, Risperdal en Abilify uiteindelijk na een jaar geen medicatie gezet op Haldol 2mg. Niet voor acute psychose maar dreigende psychose. Had het gevoel dat ik minder snel bang kon worden door de medicijnen wat fijn was. Innerlijke rust kreeg ik wel, ook door het goede slapen. 4 mg was voor mij een hel, kreeg m'n ogen niet meer open en werd zeer emotioneel. Weer naar[lees meer...] 2 mg gegaan maar uiteindelijk ermee gestopt omdat ik mezelf saai vond geworden en ik beleefde nergens plezier meer aan. Libido was ook verdwenen. Heb het nog wel achter de hand, tot nu toe prettigste antipsychoticum dat ik heb gehad. Kreeg minder honger wat ik ook fijn vond.
12-12-2014
Vrouw, 85 jaar

Haldol (haloperidol)

Mijn moeder kreeg het medicijn te lang toegediend en kon daardoor niet meer lopen. Dat had nooit gemogen, is daarna opgenomen in 'n verzorgingstehuis, en kon na 'n tijd weer lopen door het weglaten van dit middel.
24-08-2014
Man, 34 jaar

Psychose

Ik gebruik het medicijn Haldolperidol nu ongeveer 2 maanden. In het begin had ik niet veel bijwerkingen, maar er komen toch een paar vervelende dingen naar voren. Zo heb ik geen zin meer in sex. Ook merk ik dat ik meer terug getrokken ben en weinig zin heb om contact met anderen te maken, mijn spontaniteit is weg. Kortom: het is lastig om je sociale leven goed te houden. D[lees meer...]at is ook de reden dat ik overstap op een ander middel. Wie wil er vereenzamen? Niemand toch?
09-07-2014
Vrouw, 48 jaar

Borderline persoonlijkheidsstoornis

ik begon jaren terug met haldol tabletten met hoge dosering maar ik kon niet meer functioneren, toen tranxene gehad en die werken goed.( ik neem ook alprazolam en moclobemide) Nu toch weer vaker aanvallen van intens verdriet en depressie en dan neem ik nu druppels om mijn hoofd een beetje kalm te krijgen( sucicidale neigingen) Ik neem Haldol niet elke dag maar alleen als[lees meer...] ik een crisis voel aankomen en dan werkt het perfect! Ik heb het vermoeden dat veel mensen een te hoge dosis krijgen en dan is het echt rotspul, je wordt een zombie en gevoel- en emotieloos.
18-06-2014
Man, 46 jaar

Schizofrenie

Ik ben zeer tevreden met Haloperidol na een periode vol wanen, angsten en zelfverwaarlozing. Ben nu druk bezig met herstel d.m.v. werkritme en daarnaast vrijwilligerswerk bij een bureau voor herstelondersteuning bij psychiatrische aandoeningen.
19-05-2014
Man, 29 jaar

Schizoaffectieve stoornis

Na Seroquel XR, Risperdal en Abilify te hebben gebruikt, bleef ik toch psychotische verschijnselen houden, achterdocht enzo. Nu met Haldol hoor ik vreemden nog steeds wel over me praten, maar ik kan beter relativeren... misschien zeiden ze wel 'niet doen' in plaats van 'jeroen'. Ik voel me erg goed bij dit medicijn. Geen bijwerkingen.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (590) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (330) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (313) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

meamedica