Haldol

haloperidol

Psychose (35 meningen)
Schizofrenie (7 meningen)
Onrust (4 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Alzheimer (2 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Biogen legt experimenteel medicijn voor Alzheimer ter goedkeuring voor aan registratie-autoriteiten

Na de stopzetting van EMERGE en ENGAGE kwamen aanvullende gegevens uit deze onderzoeken beschikbaar, resulterend in een grotere dataset, met in totaal 3.285 patiënten, van wie 2.066 de gelegenheid had de volledige 18 maanden van behandeling te voltooien. Nieuwe analyse toonde aan dat aducanumab de klinische achteruitgang verminderde bij patiënten met de vroege ziekte van Alzheimer zoals gemeten aan de hand van de vooraf gespecificeerde primaire en secundaire eindpunten.

Op basis van gesprekken met de FDA is het bedrijf van plan om begin 2020 een aanvraag voor een biologische vergunning in te dienen Biogen wil aducanumab aanbieden aan (in aanmerking komende) patiënten die eerder waren ingeschreven voor klinische studies

Biogen persbericht (28-10-2019)

30-03-2020

Psychose

Fysiek en mentaal zwaar moeten inleveren door het gebruik van deze allergrootste chemische rotzooi. Begonnen met 75mg per 4 weken. Ik had wanen, achterdocht en grote angsten, vooral na het overlijden van mijn vader. Mijn situatie was extreem stressvol, psychotisch noem ik het. Ik was allerminst agressief. Ze hebben me met 10 man opgehaald en platgedpoten in het WA huis in [lees meer...]Utrecht ter voorkoming van maatschappelijke teloorgang. Ik heb geen strafblad, nooit gevochten of agressief geweest. Ik ben hoog opgeleid. Ik had voor het gebruik tomeloze energie en kracht en altijd vrolijk en blij. Mijn moeder van 75 heeft een betere conditie en gezondheid dan ik nu. Na ruim 2 jaar had ik ook een periode van 2 a 3 maanden dat ik me nog nooit fysiek zo slecht heb gevoeld als toen, eng. Ik kon nog geen 500m lopen, toen was ik 42. Ik heb last van impotentie, voor het gebruik heb ik veel vriendinnetjes gehad en vrij regelmatig sex. Nu na 2,5 jaar gebruik heb ik al ruim een jaar geen zin meer om te vrijen en heb een veel zachtere erectie en kan ik minder vaak. Ik kreeg het gedwongen door een RM en na 2,5 jaar ben ik eindelijk van die rotzooi af. Ik heb zelf mijn stresspunten opgelost van mijn aanleiding tot mijn psychose, de ggz heeft me daarbij nauwelijks geholpen. Overkill aan stress kan elk mens breken. Daarnaast hersenen zijn plastisch, dus een psychose kan ook vanzelf overgaan. Ik heb mijn leven anders ingericht en leef heel bewust. De psychiatrie strooit met die rommel met mogelijk permanente ernstige bijwerkingen. De ggz moet eens leren zich echt in te leven in de verwarde personen en niet zo snel overgaan op dit middel. Patiënten kunnen daardoor levenslang krijgen door de bijwerkingen, crimineel vind ik het. Dit middel zou eigenlijk alleen gebruikt mogen worden in extreme situaties, dus verwarde personen die een gevaar voor zichzelf zijn of voor een ander. Ik had ook een tijd lang last van klapperkaken. Het zag er niet uit, gelukkig na het stoppen ging dat over, maar 1 psychiater dacht dat het weleens permanent kon zijn. Als dat zo was geweest dan sta je ook je hele leven buiten de maatschappij . Algehele tijfheid treedt direct in na de spuit. Mimiek vervalt, je hoofd gaat eruit zien als een masker. Ik wou dat ik in Noorwegen woonde daar hebben ze bij wet een keuze dwangopname met of zonder medicatie. Wel zeg ik dat ik destijds zorg nodig had, maar dit middel vond en vind ik nog steeds een extreme overkill hebben. De ggz in Nederland loopt achter. Ik lees hier op basis van de ervaringen dat 2 van de 3 patienten een slecht oordeel en ervaring met dit middel heeft. Is dat gezondheidszorg ??? De psychische wetenschap weet nog maar bar weinig van de ernst van de bijwerkingen van dit paardenmiddel. Als je het niet gedwongen toegediend krijgt dit middel altijd afwijzen is mijn advies en blijf in contact zorgverleners met de patiënten, iets wat bij mij ook veel te weinig aandacht aan werd gegeven. 1 uur per 4 weken.
26-02-2020

Onrust

Ik kreeg dit medicijn na het stoppen met seroquel daar vlogen de kilo’s er van aan Haldol werkt perfect alleen onrustige benen maar daar kreeg ik acetine voor
21-12-2019

Haldol (haloperidol)

Gevaar van dit medicijn is verschrikkelijk ! Schandalig dat dit niet uit de markt genomen wordt . Beste , mijn mama heeft een inspuiting gekregen met haldol. Haar spieren verstijfden , ze kan nu niet meer stappen , ze is incontinent geworden .Is schande dat dit product nog op de markt is. Ik kan dit zo niet laten. alleen weet ik niet waar
27-11-2019

Psychische klachten

Haldol is een waardeloos middel. Ik kon niet meer normaal in een stoel zitten of op bed liggen. Vanaf vandaag gestopt met dit middel
31-10-2019

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

02-07-2019

(tekst verkort tot ervaring - Mijmedicijn.nl) Sufheid, dissoiciatie
12-05-2019

Haldol (haloperidol)

1 mg Haldol gebruikt tijdens de afbouw van mijn antidepressiva om de onrust te verminderen. Tevens 1 mg geslikt voor spanning en angstklachten toen ik van antidepressiva af was. Werd er heel moe van, hele dag gapen, maar had nauwelijks effect op mijn angst en nare gedachten.
25-04-2019

Autisme

Ik slik dit vanwege de werking voor autisme (minder prikkels ervaren). Ik ben nu veel minder moe einde van de dag en ben niet meer bexig met alles nog in bed verwerken (wakker liggen). In lage dosis is het een goed medicijn
07-04-2019

ADD

Dosering van 2,5 mg en daarboven i.c.m. BMI 30% veroorzaakt het trillingen in je lichaam, daarnaast is er sprake van mentale onrust. Wat ik als laatst genoemd heb, is zelfs bij 1 mg. Het medicijn veroorzaakt ook obsitatas en suikerziekte (bij een slecht eet patroon). Haldol, be like het geweldigste medicijn voor de oldskoolers.
12-01-2019

Haldol (haloperidol)

Mijn moeder kreeg dit in het ziekenhuis na een opname ivm epileptieaanval. Hoewel wij haar na onderzoek op eerste hulp weer mochten meenemen naar huis, was er toch wat twijfel bij ons en hebben wij haar daar voor de zekerheid een nachtje laten slapen op de afd. Observatorium. De volgende dag was alles goed met haar maar ze bleek snachts een delier gehad te hebben. Daarom[lees meer...] nog een nachtje in het ziekenhuis op advies arts, maar toen op neurologieafdeling. Vanaf toen lag ze vrijwel alleen te slapen. Zij had telkens een delier in de nacht of lag te roepen overdag. Het heeft ons 14 dagen gekost om haar arts te overtuigen dat onze moeder waarschijnlijk In delier was door de omgeving en zo slap was van de haldol . Ze dachten dat ze denent was en wilden haar zelfs een verpleeghuis indicatie geven. Het heeft ons heel veel moeite gekost haar mee naar huis te krijgen. In overleg met onze huisarts mocht mijn moeder van specialist toch naar huis. In die twee weken ziekenhuis heeft zij al haar spierkracht verloren. Eenmaal thuis direct geen last meer van delier maar het heeft maanden gekost om weer op krachten te komen. En bedankt fijne dokters. Overigens bleek dat op de afdeling neurologie het heeel gewoon was om haldol te krijgen. Zeker de helft van de patiënten volgens arts. Hoeveelheid niet bekend, maar als ik dit niet invulde kon de ervaring niet worden geplaatst.
30-12-2018

Haldol (haloperidol)

Mijn vader kreeg dit middel van Verpleeghuis B. Hij kan niet meer draaien in bed, niet meer opstaan, nauwelijks nog lopen.hij roept aldoor help me,help me. Totaal verstijfd zware benen. Niet meer kunnen liggen. Twee weken geleden zong hij nog en vertelde verhalen. Ik weet niet of hij het nog krijgt. Verpleeghuis wil het niet zeggen. Hij kwijlt, trilt, snot loppt uit zijn n[lees meer...]eus. En dat in een verpleeghuis waar hij nooit in gehoeven had. Ik weet niet wat ze nu doen daarom hem te helpen. Gelijk verbieden dit spul zodat geen verdere slachtoffers van komen
11-11-2018

Haldol (haloperidol)

Goedemiddag! Ik heb kanker stage 4 en heb met name ‘s nachts angstaanvallen Nu met haldol zijn die weg maar de bijwerkingen zijn best heftig.
14-03-2018

21-02-2018

Psychische klachten

Nou mijn vriendin zie helemaal weg van deze wereld nu door die troep. voorheen was super helder, wist alles van vroeger (Mijnmedicijn.nl : tekst verkorte - alleen persoonlijke ervaring....)
24-01-2018

Psychose

Haldol lag naast mijn moeders bed, ze was stervende, en om te voorkomen dat ze door de morfine een psychose zou krijgen stond de haldol klaar. Ze heeft het slechts een paar keer gebruikt, toen ze 's ochtends erge pijn kreeg moest ik haldol en neusspray morfine toedienen, en toen dat niet werkte méér haldol geven, van de huisartsenpost. Maar het werd een verschrikking. Ze r[lees meer...]aakte in een kramp, kon niet meer praten, (kaakklem hoorde ik later, is een bekende bijwerking van haldol) en armen en benen schudden onophoudelijk. Ze had vreselijke pijn. Het was afschuwelijk, een half uur later, wachtend op de spoedarts zakte ze weg, alsof er iets knapte in haar lichaam. Het was een vreselijke ervaring en ik vond het een vreselijke dood. Zoekend op internet naar bijwerkingen van haldol zag ik: kans op plots overlijden.! Ik weet dat het standaard gegeven wordt bij mensen in de laatse fase naast morfine, maar ik vind het gruwel spul.
17-01-2018

Haldol (haloperidol)

NIet doen. steekpijnen in de nieren

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum