ziekte

Lupus

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor lupus

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Plaquenil 2 3
A-CQ Chloroquine 1 3
Spascupreel H 1 5
OxyContin 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: lupus

24-02-2019

Plaquenil (hydroxychloroquine)
Lupus

Na 30 jaar zou ik geen plaquenil meer mogen slikken ivm vocht in het hartzakje. Bij navraag diverse nevrologen en cardiologen hadden ze hiervan nog nooit gehoord. Heeft iemand ervaring met deze bijwerking van de plaquenil?
10-10-2017

OxyContin (oxycodon)
Lupus

Jarenlang het originele merk Mundipharma zonder problemen geslikt, haast geen bijwerkingen behalve obstipatie. Nu krijg ik generieke merken, heb alle 6 de merken geprobeerd.. ik heb last van veel meer bijwerkingen. Er staat ook niet voor niks 35,9% van de werkzame stof op het doosje van aurobindo bijv. Ik heb een medische noodzaak van de huisarts, mn verhaal 100.000 keer u[lees meer...]itgelegd, bij andere apotheken geprobeerd maar mijn apotheek in Haarlem houdt alles tegen. Alsof zij zelf het middel moeten slikken... De generieke merken werken minder lang dan het originele merk.
12-03-2015

Spascupreel H (homeopathisch)
Lupus

Heb lupus met dagelijks spierpijn, vooral schouder en armen. De spierpijn is praktisch volledig verdwenen met spascrupeel (voorheen heb ik twintig jaar spierpijn gehad, vooral monnikskapsyndroom).
17-11-2014

Plaquenil (hydroxychloroquine)
Lupus

Sinds 1994 kwam ik voor het eerst bij een dermatoloog voor huidproblemen (wat later in 2007 pas als CDLE is gediagnosticeerd). Kreeg wel in 1994 een heel klein tubbetje dermovatezalf waar ik heel voorzichtig mee moest zijn op advies van een dermatoloog na een biopt. Het was voor mij heel duidelijk merkbaar dat de klachten vooral bij stressvolle periodes toenamen. Ben in 20[lees meer...]00 ook in een mentale crisis terecht gekomen, met alle gevolgen vandien. Geleidelijk namen de CDLE klachten toe en rond 2007 kwam er een explosie van klachten. Er is toen weer een biopt gedaan en een uitgebreid urine-bloedonderzoek gedaan. Toen is de diagnose CDLE naar voren gekomen. Ik had daarvoor nog nooit van een auto-immuunziekte gehoord, dus dacht zal wel. Sinds dien kreeg ik de Dermovatezalf (clobetasol-17-propionaat) en dat zorgde ervoor dat bij een opvlamming de huidreactie minder werd. Wel met blijvende littekens op handen, armen, nek, en gezicht en verergering tijdens de zomer. De dermatoloog had mij ook gemeld dat als de zalf niet voldoende bleek, er overwogen kon worden om het anti-malaria middel plaquenil te gebruiken. In die jaren was ik nog zo aan het klooien met anti-depressiva e.d. dat ik het niet aan durfde. Sinds Juni heb ik me toch laten overhalen om de plaquenil te proberen, ondanks mijn angst en twijfels omdat ook dit een middel is waar de exacte werking en bijwerking niet bekend is. Heb het tot nu toe vier keer geprobeerd twee weken te gebruiken, maar krijg steeds de zelfde "bijwerking". Maagklachten, hoofdpijn, misselijkheid, agressieve dromen (nachtmerries), angsten, nachtzweten, hartkloppingen. Ik durf het gebruik niet door te zetten. Waarschijnlijk ook door wat ik de afgelopen 14 jaar op gebied van psychische medicatie heb ervaren. De dermatoloog weet dat het psychische op de voorgrond ligt, maar blijft adviseren om de plaquenil te blijven gebruiken uit voorzorg. Herkend iemand iets dergelijks? Of zit het bij mij "tussen de oren"? Ik kan ook niet een goed oordeel geven qua tevredenheid, vandaar neutraal.
17-08-2014

A-CQ Chloroquine (chloroquine)
Lupus

dit medicijn gekregen ivm met de pijnklachten. Nu 6 maanden gebruikt na langzaam opbouwen beginnende met 1/4 tablet. Toen ik 1 tablet per dag gelijk nam kreeg ik overal een helse pijn. Met op bouwen leek het goed te gaan. Merkte al enige tijd dat ik emotieloos aan het worden was, dacht het zal wel. Vervolgens kreeg ik forse haaruitval maar ja dat kan bij lupus. Volgende wa[lees meer...]t kwam was benauwdheid en fors ook, opgenomen in ziekenhuis , men had geen idee...het zakte weer af. Het bleef in mindere mate terug komen. Volgende wat kwam waren angstgevoelens zo erg dat ik tegen treinreis etc ging opzien, bleef liever thuis, oxazepam gekregen en dat hielp maar een beetje.Vervolgens kreeg ik hartritme stoornissen en toen ging er bij mij een lichtje branden, in de bijsluiter gedoken en daar was alles terug te vinden en bij hartritme stoornissen moest men gelijk stoppen. Nu 6 dagen verder en alle klachten zijn weg . Wat een bende. Kort samengevat, de klachten kwamen na 6 maanden gebruik en ontstonden in een tijdsbestek van ongeveer 6 weken. Door de hartritme stoornis ging ik nadenken en stoppen met dit middel, wat achteraf alle klachten veroorzaakte.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2170)
Depressie (1783)
Angst & paniekstoornis (1620)
Hoge bloeddruk (1245)
Acne/puistjes (854)