lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

23-02-2017

Hersenkneuzing

Voorgeschreven na ernstig ongeluk met blijvende hersenschade tot gevolg. Ik ben tevreden over medicijn en kan niet zonder anders heb ik teveel pijn. Weet alleen de gevolgen op lange termijn niet.
07-02-2017

Lage rugpijn

Hallo. Ik heb sinds een zwaar auto ongeluk op mn 18 de jaar (ik ben nu 32 jaar) acute lage rugpijn. Ik slik oxycodon 10 mg 2 maal daags.
28-12-2016

OxyContin (oxycodon)

Verslaafd door het leven gaan, is al even erg als chronische pijn. In het begin was ik een "believer" na Allen in de media. Het grootste probleem was een sterke lichamelijke verslaving, en de angst daarvoor. Bijkomend probleem was dat been enkele arts in de omtrek het wou voorschrijven, dus elke 14 dagen naar de specialist en de zenuwen dat ik niet aan mijn voorschrift [lees meer...]zou geraken. Uiteindelijk heb ik mij laten opnemen even in psychiatrisch ziekenhuis. Eigenlijk viel het afbouwen nog mee, alhoewel ik het nog altijd moeilijk heb dat de artsen daar, na ellenlang aandringen, na het bekijken van MRI en EMG, ik opeens met ontslag mocht, zonder boe of ba. Ik neem nu andere medicijnen, minder sterk, minder effectief, maar de angst on zonder pillen the vallen, dat nooit meer
19-11-2016

Pijn (algemeen)

Gebruik het samen met 600 mg tramadol verdeeld over 24 uur
02-07-2016

Buikpijn

Sinds mijn sterilisatie okt. 2015 heb ik verschrikkelijke buikpijnen. Geregeld voelt het alsof ik flinke weeën heb! Januari 2016 opgenomen met hele hevige buikpijn die niet uit te houden was. Tegen de pijn eerst Tramadol gehad maar werd ik kots misselijk van en deed niks aan de pijn. Toen in het ziekenhuis bij een 2e spoedopname overgezet naar oxycontin en dit was een [lees meer...]verademing! De pijn was met een half uur aan het afzakken en met een uur was de pijn er nog wel maar het was goed te doen en ik voelde mij daardoor al een stukje beter. Echter wel bijwerkingen zoals heel veel slapen, raar dromen, wankel op mijn benen, jeuk, en een behoorlijk stoned gevoel en mijn bloeddruk wordt laag waardoor ik het gevoel van flauwvallen heb soms. Ene kant is dat gevoel van stoned zijn fijn omdat je dan niet echt bezig bent met de pijn en je je wel toe moet geven aan de rust want je kan gewoon niks, of je wilt eigenlijk niks. Het is een goed middel maar niet iets waar je lang aan wilt vast zitten omdat het verslavend is en er vanaf komen lijkt mij moeilijk. Min tip is ook om het alleen echt te nemen als de pijn niet meer te houden is en andere pijnstilling totaal niet werkt. Ik hoop dat ze snel de oorzaak van mijn hevige buikpijn na sterilisatie kunnen vinden zodat ik hopelijk ook snel verlost ben van deze medicatie.
05-02-2016

OxyContin (oxycodon)

Neuralgische amyotrofie en ziekte van Lyme, dit medicijn helpt tegen de zenuwpijn, ben tevreden
09-11-2015

Lage rugpijn

Na jaren geleden een hernia (L5-S1) opgelopen te hebben, nog steeds pijn in de onderrug. De hernia zelf is over alleen de pijn blijft en is zelfs toegenomen. Na alle pijnstillers uiteindelijk oxycontin voorgeschreven gekregen. Het bestrijd de pijn effectief, echter is het bij mij na een uur of 5-6 wel zodoende uitgewerkt dat de pijn weer terugkomt. Ik slaap ook niet langer[lees meer...] dan maximaal 5-6 uur. Dus zeker niet de 12uur die MVA zouden moeten geven. Ook treed er gewenning op na langdurige tijd. De start dosis, 2x 10mg, is veel te laag om de pijn effectief te bestrijden. Bijwerkingen zoals, koortsigheid na uitwerking, en obstipatie zijn vervelend.
28-10-2015

Lage rugpijn

Ruim 15 jaar lage rugpijn. Volgens mijn huisarts was het allemaal stress, burn out, depressie. Op 1 juli 2008 door mijn rug gegaan, tijdens het verhandelen van een bedlegerig patiënt van "slechts" 123 kg. Werkte als thuisverzorgende, vnl bij gehandicapten en bejaarden. Toen rap rap X-ray & scans: Oei!! Zat plots niet meer tussen mijn oren. Na laminectomie eind 2008 en dise[lees meer...]ctomie L2/L3 medio 2009 gebruikte ik al Transtec pleisters, en nu kwam er ook nog OxyContin bij. Opgelopen nu tot 8 tabletten van 20 mg. per dag. Ook nog 4 x Baclofen. Transtec pleisters ondertussen vervangen door Durogésic 100ùg 3 stuks/72 uur. Ondertussen ook sinds 3-tal jaar een neurostimulator. Dat hele boeltje bij mekaar maakt mijn leven nu beetje menselijk, maar totaliteit van al deze middelen zijn ontoereikend. Gemiddeld nog een pijnscore van 7 op een schaal van 0 tot 10. Er wordt echter door mijn huisarts hard op aangedrongen om zowel Durogésic als OxyContin zo snel mogelijk af te bouwen. Ben ondertussen op 6 tabletten OxyContin gezakt. Verder geraak ik niet. Pijnscore loopt dan dagelijks op tot 8 à 8,5, zodat ik niet meer buiten kom, zelfs niet met mijn rollator. Dit duurt nu al 7 jaar dat ik echt hevig pijn moet verbijten. Daarvoor ook al jaaaaren rugpijn, maar was haalbaar mits Dafalgan Codeïne + gewone dafalgan. Weet niet meer wat er verder nog kan. Wie heeft daar ervaringen mee?? Het zijn niet uitsluitend zenuwpijnen, maar ook ontsteking van de facetgewrichten op verschillende niveau's van de wervelkolom. Zijn er medicijnen/andere middelen die afbouwen vergemakkelijken. Buiten toename van pijn ben ik super gestresseerd tot op het randje van agressie, angstig, geen honger meer enz... Elke reactie is welkom. Ook of er in Nederland eventueel gespecialiseerde ziekenhuis / afdelingen zijn waar men je helpt bij het afbouwen van die medicatie. Ben nu eindelijk op de wachtlijst van een multidisciplinair pijncentrum (dus pijnspecialisten, ergotherapeuten, psychologen, neurochirurgen etc... in 1 en hetzelfde team) Hoop dat dit team eindelijk mijn pijn bespreekbaar maakt, want bij de meeste artsen (zelfs specialisten) krijg je alleen maar: moet je mee leren leven, wat harder op je tanden bijten, etc.. ben dat liedje nu kotbeu!
Pagina 1 van 7

Mirena (1955) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (791) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (407) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (401) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (340) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (292) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!