Ervaringen met OxyContin

oxycodon

Lage rugpijn (11 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Brandwonden (1 mening)
Fantoompijn (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)

13-02-2024 | Vrouw | 54
oxycodon (15mg)
De oxycontin werkt voor mij goed alleen was mijn dosering te laag en had ik nog veel pijnklachten. 10 jaar geleden had ik 2x20mg dat werkte beter.

13-08-2023 | Vrouw | 56
oxycodon (40mg)
Botbreuk
Het hielp niet en ik kon niets meer. Niet reageren, niets. Ik kon ook niet laten weten dat t niet hielp en ik heel veel pijn had

03-05-2023 | Vrouw | 24

26-09-2022 | Vrouw | 54
oxycodon (10mg)
Dit kreeg ik als eerste medicijn tegen de hevige zenuwpijn. Ik werd er erg misselijk van, kon niet meer nadenken of normaal functioneren terwijl de pijn amper afnam.

21-07-2022 | Man | 71
oxycodon (20mg)
na een ongeluk 25 jaar gelden, brak ik 3 rugwervels. al snel liep ik weer, maar de pijn bleef. na jaren pijnbestrijding, kwam de arts met oxycontin. begonnen met 5 mg 3 keer per dag. nu is dit 20 mg 3 keer per dag. de pijn is weg tot een uur of vier in de middag. daarna moet ik stoppen want dan gaat de pijn overheersen. een prettige bijwerking is het verdwijnen van het [lees meer...]geruis in mijn oren. dus prima spul en op dee manier kan ik mijn hobby in ieder geval doen. ik ben met pensioen dus dat is voor mij belangrijk.

14-10-2021 | Man | 54
Artrose
I got several compressions in my spine, I have severe pain 50% of my time. Can I order oxycontin from you? (RED vertaling : 'Ik heb verschillende compressies in mijn wervelkolom, ik heb 50% van mijn tijd hevige pijn'. /////// Commentaar van mijnmedicijn: in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngeb[lees meer...]ruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)

19-09-2021 | Vrouw | 47
oxycodon (5mg)
Botbreuk
Ivm val heb ik stuitje gebroken wat zeer pijnlijk is. Volgens apotheek zou ik geen pijn meer moeten hebben bij gebruik van Oxycodon retard 5mg. Helaas doet het maar zeer weinig of eigenlijk niets. Tramadol doet bij mij ook helemaal niets.

24-06-2021 | Vrouw | 62
oxycodon (5)
Ziekte van Bechterew
Ondanks inspuitingen met Humira en inname van Tramadol werden de pijnen steeds erger. Ik gebruik nu Oxycodon sporadisch, dit helpt uitstekend maar ben er uiterst voorzichtig mee. Ik weet dat het kan leiden tot verslaving maar wat te doen als de pijn ondraaglijk word ?

27-05-2021 | Vrouw | 69
oxycodon (10mg)
Ik heb een nek operatie gehad,maar mijn hele nek is niet goed,maar de arst durf niet meer te opereren hij zei u blijft achter op de operatie tafel. Ik heb een kanaalstenose en ja heel veel heb ik in mijn nek

20-12-2019 | Man | 51
Lage rugpijn
Ik prefereer dit middel en ga van paracetamol direct over door 5mg oxycodon toe te voegen. En zelfs met een verslavings achtergrond bouw ik dit middel in een paar dagen af tot de volgende pijnscheut week zich weer aandient. Geen enkele neiging om het middel langer te gebruiken dan nodig. Mensen die roepen dat het verslavend en gevaarlijk is , goed onderzoek jezelf en wees [lees meer...]eerlijk gebruik het enkel om je pijn te verzachten. In mijn geval ontspan ik en daardoor stop de verkramping en schuiven de wervels vaak weer terug in de goede stand. Zo niet dan helpt mijn chiropractor. Voor mij een prachtig middel en door het zeldzame gebruik treed er ook geen tolerantie op. Ik heb Tramadol geprobeerd met NSAID's en een maagzuur remmer pantoprazol. Die combinatie hoef ik niet meer. Buik klachten van de NSAID's en hallucinaties bij het slapen van de Tramadol. Voor mij enkel nog Oxy met een Paracetamol.

15-10-2019 | Man | 59
oxycodon (40mg)
Ik ben begonnen met 2 keer per dag 10 mg en dit hielp niets. Uiteindelijk 2 per dag 40 mg de langwerkende. Ik bleef pijn houden helaas.

24-09-2019 | Vrouw | 61
Artrose
Blijf ervan af echt vergif wil er ook dringend vanaf maar is heel moeilijk

01-07-2019 | Man | 30
Pancreatitis
Door Pancreatitis en hevige pijnen werd me deze medicatie voorgeschreven. zeer effectief en goed werkend. maar verslavingsfactor is groot. indien niet nodig zou ik ten sterkste aanraden om deze medicatie zeker niet in te nemen. Enkel indien nodig.

28-05-2019 | Man | 30
oxycodon (80mg)
Hallo. Kreeg 80mg mundipharma. Nu op fentanyl pleisters per 48u. Krijg 75ug maar iets te weinig, beste is 125ug dus steeds sneller uit voorraad. Actig en Instanyl is niet op Belgische markt maar heb dat wel eens geprobeerd via NL...Info zou welkom zijn ................ Als Belg krijg ik pleisters voorgeschreven wat eigenlijk te licht is. Krijg 75ug maar 125ug he[lees meer...]lpt het beste, daardoor steeds zoeken naar iemand om extra over te nemen. Instanyl eens kunnen bemachtigen en hier niet op de markt. Ook Actiq is hier niet op de markt, zou deze zeer graag gebruiken bij doorbraakpijn.

02-02-2019 | Man | 52
Liesbreuk
Ooit, lang geleden een liesbreukoperatie gehad. Moest dezelfde dag nog naar huis. Had begrepen dat voorheen men een weekje in het ziekenhuis lag. Commercie bepaalt de regels en dus kon ik naar huis. Een verpleegkundige vroeg me naar de pijn. Nou, die was er! Heb niet zo'n lage pijngrens (whatever that may be) maar voelde in de buikstreek wel degelijk dat er iets gebeurt wa[lees meer...]s. En, ik moest weg! Hoe? Nieuw programma, oxicontin mee naar huis, 3 pilletjes. Wat een middel! 12 uur geslapen zonder pijn en ik werd euforisch wakker. Of dat nu komt door mijn zorgen vooraf en het effect achteraf of door de morfine? Zeg het maar. Het is een beleving geweest die heel fijn was. In deze situatie! 2de pil de dag erna, nog een keer. De derde heb ik nooit genomen. Met de gedachte, ibuprofen helpt nu ook. Dezelfde dag nog was het alleen maar paracetamol. Pilletje oxicontin over. Heb deze bewust bewaard. Eerst met de gedachte dat als ik weer eens zoveel pijn zou voelen waar ik niets aan kan doen, ik deze zou nemen. De pil bleef liggen. Uiteindelijk heb ik deze genomen in een situatie waar er totaal geen lichamelijke pijn was. Weer heel veel geslapen en heel veel rust ervaren. Mvg

28-03-2018 | Man | 56
oxycodon (15mg)
Gekneusde ribben
Door in een korte tijd 2x te vallen op mijn rug rib had ik last van pijn op een specifieke plek op mijn rug. Ik kon mij redelijk verzetten tegen de pijn. Na 2 dagen moest ik onverwacht niezen. Ik kwam de eerste 10 minuten niet meer van de plaats. Met heel veel pijn naar de huisarts (ziekenhuis) gegaan. Eerst een spuit gehad om de ergste pijn te verlichten. Toen foto's gema[lees meer...]akt (in 10e rib een fractuur). Ik heb toen een aantal dagen oxycontin (15mg 2x per etmaal en 6 x per etmaal 5mg oxynorm) genomen plus om de 6 uur paracetamol. Na 4 dagen slik ik nog 5 mg oxytin. Deze helpen mij redelijk, ik ga afbouwen naar niets om van de medicijnen af te komen. Hopelijk kan ik de pijn verdragen.