Plaquenil

hydroxychloroquine

Reuma (31 meningen)
Lupus (12 meningen)
Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Juveniele reumatoïde artritis (1 mening)
Malaria (0 meningen)

01-05-2019

Syndroom van Sjögren

Er is een zeldzame wisselwerking met het medicijn desmopressine. Mijn nieren kunnen door de plaquenil minder van de desmopressine opnemen. Veel en vaak plassen door verminderde opname van desmopressine.
24-02-2019

Lupus

Na 30 jaar zou ik geen plaquenil meer mogen slikken ivm vocht in het hartzakje. Bij navraag diverse nevrologen en cardiologen hadden ze hiervan nog nooit gehoord. Heeft iemand ervaring met deze bijwerking van de plaquenil?
09-02-2019

Reuma

Sinds heel lang last van AR, Vanalles geprobeerd, maar een jaar geleden is er Parkinson vasgesteld, ik was toen onder behandeling van Ledertrhexase, en dachten dat ik al die klachten had door dit geneesmiddelen, en dat was het ook niet ! Moeten stoppen met die Lederthexase, spijtig, want ik verdroeg ze goed, maar de ziekte van Parkinson kwam roet in het eten gooien, nu and[lees meer...]erhalve later dat ik Plaquenil (1x200mg/per dag) neem ben ik ganse tijd ziek ! Misselijk, raar in mijn hoofd, verschrikkelijke spierpijnen in benen en voeten, kan bijna niet meer lopen ! Het is verschrikkelijk ! Ook mijn huid is niet meer mooi, sta vol met uitslag en heb ook enorm veel problemen met mijn blaas, dokter denkt dat ik ineens urinezuur heb en dat ik daardoor opgezwollen voet en teen heb, hij voelt ook heel warm aan, ben dan ook koortsachtig, mijn man zegt dat ik na deze 6 weken moet stoppen, want het wordt alsmaar erger ! Ik weet het echt niet meer, ik ben radeloos, is er nog iemand met zulke problemen?
17-11-2018

Syndroom van Sjögren

Na week of 10 beģon de werking. Groepsgevoel, koorts verdween, vermoeidheid is minder, geen ontstekingen meer aan tenen en vingers gehad. Pijn gewrichten is minder. Droogte ogen mond neus zelfde gebleven
12-11-2018

Plaquenil (hydroxychloroquine)

De ziekte van Jessner, dat duurde best lang voordat die uitslag er was (9 jaar) mede omdat het niet constant hevig aanwezig was. Sinds ik Plaquenil slik zijn de symptomen nog maar heel af en toe aanwezig. Ik slik dit middel nu ruim 1,5 jaar, heb expres de bijsluiter niet gelezen omdat je dan van alles denkt te voelen en ik moet zeggen dat ik totaal geen bijwerkingen erva[lees meer...]n heb. Het werkt beter dan alle andere zalfjes die ik daarvoor gebruikt hebt. Ik slik het 2 maal per dag na de maaltijd en ben er dus zeer tevreden over.
20-10-2018

Plaquenil (hydroxychloroquine)

In het begin bij inname oorsuizen en licht duizelig. Dit trok snel weg. Na enkele weken voorbij. Na ruim twee maand werden de ontstekingen die sjogren aan mijn huid veroorzaakte minder en de koorts ging weg dit leverde meteen meer kwaliteit van leven op.
28-06-2018

Artritis psoriatica

27-06-2018

Netelroos

Reeds november 2017 heb ik last van Urticaria. Ik wist direct wat het was aangezien ik dit 15 jaar geleden ook gehad hebt. Tot nu met medicatie zoals Bellozal 20 mg 2x per dag, cortisone nu 32 mg 1x per dag, Xolair 2 spuiten per maand. Na vele opstoten van Urticaria heeft de huidarts besloten om Plaquenil 200 mg bij te nemen. Eerst en vooral te beginnen met 2 weken 1 ta[lees meer...]blet per dag daarna 2 tabletten per dag tot ik vorige vrijdag terug voelde dat ik een opstoot kreeg. Ik had ook puistjes. Mijn eerste indruk was zweetpuistjes. Mijn rug jeukte en moest krabben. Ik dacht opstoot van Urticaria. Na 1 dag verdwijnen de vlekken weer. Zaterdag was mijn borststreek volledig in uitslag ook mijn rug. Ik had veel jeuk, voelde me niet lekker. Ik dachte toen nog steeds opstoot van Urticaria. Zondag nog erger ik in uitslag vanaf mijn dijen tot en met het hoofd. Bijna niet te houden van de jeuk. Toen wist ik dat dit geen opstoot was van Urticaria. Maandag huisdokter laten komen. Resultaat: nevenwerking Plaquenil. Tot slot Plaquenil stopzetten en cortisone verhogen van 8 mg naar 32 mg gedurende 3 dagen daarna geleidelijk afbouwen. Maandag cortisone 32 mg genomen met de rest van de medicatie die ik wel moest nemen. Dinsdag nog erger, was niet meer te verdragen. Dinsdag in de vooravond gebeld naar de huisdokter, moest direct contact opnemen met de huidspecialist. Mocht maar woensdag om 8 uur daar zijn. Ik dacht opname ziekenhuis.Tot vandaag wss nevenwerking van Pramipexole 0,18 mg 2x per dag. Afspraak gemaakt met de neuroloog. Wss kan ik deze week nog daarnaartoe. Hopelijk is dit de oorzaak. 27/07/2018
19-02-2018

Reuma

Anderhalf jaar geslikt waarvan anderhalf jaar te lang met de volgende bijwerkingen: Darmen: ik heb de darmaandoening Prikkelbaar Darm Syndroom hetgeen ik al enkele jaren onder controle had met Movicolon en zonder ziekenhuisopnames Vanaf dag 1 tot op heden heb ik veel last van mijn darmen, krampen en onverwachte diarree; Tinnitus in ernstige mate gekregen, hiervoor een t[lees meer...]raining moeten volgen bij een Audiologisch Centrum, de tinnitus is gebleven; Ernstig gehoorverlies gehoor sterke achteruitgang van indicatie/categorie 3 naar indicatie/categorie 5 hiervoor de training “Spraak afzien” moeten volgen bij een Audiologisch Centrum; Voetnagelschimmelinfectie Blaren linker voet op grote en 2e teen waarvan de wondjes slecht genezen (na ’n half jaar); Schimmelinfectie hele lijf hiervoor een medicijnkuur van een maand gehad met als gevolg enorme darmklachten, onder behandeling van dermatoloog, van de schimmelinfectie af en nu eczeem over hele lijf; IJskoude voeten, ook in de zomer en trekt pijnlijk door, ik loop en wandel veel dus daaraan kon het niet liggen; Psoriasis na 1,5 jaar slikken.
09-01-2018

Arthritis

De dokter stelde vast reumatische artritis , dus stelde voor om de Plaquenil te proberen , een grote pijnhoop , kreeg meer problemen dan ik al had .
02-11-2017

Reuma

Gebruik het nu al een half jaar en krijg nu veel bijverschijnsels onder ander warrig zijn, benauwdheid en misselijkheid. Wie is ook zo warrig in zijn hoofd van? Ik vind het erg vervelend.
10-10-2017

27-06-2017

Plaquenil (hydroxychloroquine)

Hartkloppingen Nerveus Vermoeidheid Bewegingsstoornis (ongecontroleerde bewegingen) Maag/darm/leverklachten Hypoglykemie (bloedsuikerspiegel daalt snel) Problemen met plassen Jeukende huid Door jaren heen 14 kilo afgevallen (ondergewicht)
23-06-2017

Syndroom van Sjögren

ik ben een paar jaar geleden begonnen met plaquenil op aanraden van de reumatoloog. Ik had veel pijn in mijn polsen, handen en knieen. Na twee maanden ongeveer was ik redelijk pijnvrij. In die periode had ik ook een burnout en andere lichamelijke klachten. Ook lichte haaruitval. In elk geval; mijn oude reumatoloog stopte en de nieuwe twijfelde aan Sjogren. Omdat ik op in[lees meer...]ternet gelezen had dat plaquenil voor nogal wat ellende kan zorgen en ik daar net heel precies last van had, ben ik acuut gestopt. In plaats van plaquenil ben ik groenlipmossel gaan gebruiken en ik moet zeggen dat ik me qua pijn prima voel. Ik gebruik nu zeven maanden niet meer. De verwardheid is afgenomen, ik heb geen diarree of misselijkheid meer. Ik ben blij dat ik het middel niet meer gebruik.
15-06-2017

Reuma

Ik slik nu iets meer dan een jaar plaquenil. Voor ik aan deze medicatie begon woog ik makkelijk 85 kilo, nu een jaar later weeg ik een ruime 50 kilo. Nu is dit natuurlijk geen nare bijwerking, maar begin me toch zorgen te maken omdat ik blijf afvallen en wel goed en veel eet. Daarbij ben ik erg gestrest sinds ik de medicijnen slik, ik merk dat mijn angststoornis die altij[lees meer...]d al wel lichtelijk aanwezig was, ineens vele malen sterker naar boven komt. Gelukkig kan dit verminderd worden door psychologen en mensen in mijn omgeving. Verder merk ik dat het voor mijn lichaam en gewrichten erg goed werkt! Wel hier en daar last van vreemde eczeem en jeukende huid.
09-04-2017

Reuma

Neem al jaren plaquenil en het helpt mijn lijf soepel blijven. Ik sport veel, vooral yoga heb ik veel baat bij.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum