Manische episode

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor manische episode

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Depakine 3 4
3,33333333333333
Lithiumcarbonaat 2 4,5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: manische episode

05-09-2022 | Vrouw | 53
Manische episode
Na jaren gebruik lithium overgestapt op depakine ivm verminderde nierfunctie door lithium gebruik. Depakine chrono eerst 900 mg voor 6 jaar daarna andere arts en omdat het 20 jaar goed ging verminderd tot 300 mg. Helaas ging dit jaar minder goed (meer dip) dus 450 mg maar dit bestond niet en beter is om tablet niet te gebruiken daarom 500 mg en dit is de juiste spiegel [lees meer...]voor mij. Vraag de arts of je minder kunt gebruiken als je last hebt bijwerkingen.

29-03-2022 | Man | 63
Manische episode
De kilo, 's vliegen eraan, maar zal voor iedereen anders zijn denk ik

Lithiumcarbonaat

10-03-2017 | Vrouw | 44
lithium
Manische episode
Lithium is het grootste vergif ooit in medicijnen wereld. Lieve mensen, begin er niet aan. U kunt beter een Duracel batterij in uw hand vasthouden of in uw broekzak stoppen.

Lithiumcarbonaat

17-08-2016 | Man | 26
lithium
Manische episode
Gebruik nu meer dan 8 maanden Lithiumcarbonaat 2x400mg en 1x200mg (400 ochtend en 600 avond) na opname in kliniek, heeft me goed uit de manie gehaald en heeft me ook met de depressie geholpen! Ik blijf het medicijn gebruiken naast nog andere medicijnen die ik nog moet afbouwen (momenteel nog alleen promethazine, maakt rustig en goede antihistaminicum en anti psychotica hal[lees meer...]dol 2mg). Ik had aan het begin best wel veel last van de bijwerkingen, maar heb gemerkt als ik goed voor me lichaam zorg en gezond leef (minderen met roken, meer sporten, gevarieerd eten, veel drinken, multivitamine + maca + omega 3 olie + vit d caps slikken, tijd nemen voor activiteit en rust), het een excellent medicijn is voor mijn brein. Had gelezen dat de spiegel tussen o,5 nmol/l 1 nmol/l moet liggen, dus na afbouw van andere medicatie ga ik kijken of het lager kan, want mijn bipolariteit is niet heel sterk aanwezig dus zou een lagere dosis bij mij kunnen. P.s. het is echt belangrijk goed water te drinken voor de nieren en eet een beetje yoghurt als je niks kunt eten van tevoren om je slijmvlies te beschermen.

17-08-2015 | Man | 49
Manische episode
depakine werkte prima naast een middel waarmee ik goed sliep, echter na verloop van tijd krijg ik loop klachten . Ik dacht eerst blessure was . Ik ben toen aaccuut gestopt. de klachten gingen snel weg gelukkig. Nu ben ik weer op depakine gezet maar alleen 500 mg, Ik wacht af en anders stop ik ermee.