lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 6

21-12-2016

ADHD

Goeie medicijnen, maar een joint laat ik voortaan liggen. Wat een vage bijwerking is dat zeg pff, werd angstig en heel druk in me hoofd, zag vlekken dus geen joint meer voor mij, had het al een tijd niet gedaan, dus nu helemaal niet meer.
03-09-2016

Depressief

Heb dit 5 jaar gebruikt en ben daarmee op 1 januari 2016 mee gestopt. Nu 6 maanden zonder weer ernstige depressies gekregen en opnieuw geprobeerd om Risperidon te gebruiken. Nu na 2 weken gebruik zijn de depressies ernstig toegenomen en ga ik toch maar stoppen met dit medicijn
30-04-2016

Risperidon (risperidon)

Steeds meer klachten over het hele buikgebied/rug/borstkas. Later ontdekte ik dat mijn organen pijnlijk waren. Hoe hoger de dosering hoe meer last ik kreeg. Ik ben blij dat ik hiermee kan stoppen. Langzaam afbouwen, helaas.
10-04-2016

Autisme

mijn dochter van 9 is sinds 1 februari gestart met risperidon ivm autisme en daarbij horende overprikkeling. langzaam opgehoogd tot 2 mgr. echter toen constant last van hoofdpijn en gevoel niet lekker te zijn. gelijktijdig met de start kreeg ze last van dwanggedachten (die nu vanavond zo heftig zijn dat ze alleen nog maar kan huilen dat ze het niet aankan). dosering verlaa[lees meer...]gd op eigen initiatief naar 1 mgr. klachten blijven hetzelfde. gedrag en prikkelbaarheidheid blijven hetzelfde. ten einde raad zijn we. wat een rotmiddel. woensdag gesprek met de kinderpsychiater. dit kan zo niet. iemand toevallig dezelfde ervaring. ik hoor het graag
03-04-2016

24-02-2016

Nervositeit

Ik kreeg de medicatie voorgeschreven voor mijn nerveusiteit. ik had spanningen in mijn armen en benen. Soms ook angstige gevoelens. Ik heb het als prima ervaren. Ik nam mijn medicatie (2x 1mg) eerst 's ochtends in. Maar in overleg heb ik dat naar de avond geplaatst omdat ik er zo loom van werd overdag. Nu slaap ik er heerlijk op in en heb ik geen last meer van nerveusi[lees meer...]teit en spanningen. Drie kwart jaar geleden heb ik er nog een pil in de ochtend bij gekregen dat wende snel. Nu heb ik hiernaast ook therapie en ik hoop daarmee veel opgelost te hebben. Daarom ben ik nu aan het afbouwen. De ochtend pil is weer weg en ik voel me nu actiever en alerter. Over 1,5 maand gaan we een pil in de avond weg halen. Ik ben er wel wat sceptisch over omdat ik bang ben nu niet meer goed in slaap te vallen. Ik wil dat op gaan vangen met "goede nachtrust" van de kruidvat. Hopelijk binnen 3 tot 6 maanden er helemaal van af. Ik wil het nu namelijk weer zelf kunnen en doen. Ik raad het iedereen aan maar zorg dat de dosering bij je aandoening past. Kijk ook goed naar wanneer je ze op de dag inneemt. In de avond scheelt dufheid over de dag heen.
28-09-2015

Risperidon (risperidon)

Middel doet bij mij niets, behalve de hele dag slapen, zo moe van dit spul. Daarnaast veel bijwerkingen zoals frequente urineweginfecties, juist onrust vergrotend, rusteloze benen, agressief gedrag. Had Seroquel hiervoor, ook hierbij veel vermoeidheid maar hielp wel, met op veel slapen na weinig bijwerkingen
29-08-2015

Spierpijn

Hier een stukje uit een artikel wat ik op een ander forum heb geschreven: Foute diagnoses: De pijn in mijn onderrug zou ik te danken hebben aan het roken van Cannabis volgens mijn vorige huisarts. Uit een MRI-scan kwam naar voren dat mijn tussen wervel tussen L3 en L4 iets verschoven was. (Milde Discopathie) Ook vertelde de orthopeed dat het aan het roken lag. Hij[lees meer...] wist van mijn cannabis gebruik, maar de oorzaak zou tabak zijn volgens de orthopeed. Ik keerde terug naar mijn huisarts, maar die bleef volhouden dat het eerder aan de wiet lag en niet aan tabak. Ik heb op internet verschillende zoekpogingen gedaan of er verband is tussen cannabis gebruik en rugpijn. Ik kwam alleen maar verhalen tegen dat mensen het juist roken tegen rugpijn. Ik heb geen enkel bewijs gevonden die de theorie van mijn vorige huisarts ondersteunt. Ik heb wel informatie over tabak en rugpijn gevonden. Zo worden hernia's in verband gebracht met roken. Ik woon binnen een woonvoorziening (ambulant) Ik woon dus zelfstandig, maar krijg soms ondersteuning. Mijn vorige huisarts vond het maar niks dat ik binnen een woonvoorziening woonde. Volgens hem had ik dat te danken aan het roken van cannabis. Echter ging het tot 2 jaar nadat mijn zus ziek was geworden best wel goed met mij in verhouding met toen ik 16 jaar was. Ik werkte 4 hele dagen in de week, heb geen misdaden of geweld op mijn naam staan, niet in aanraking geweest met justitie, had sociale contacten. Kortom leidde ik vrij normaal leventje ,maar ik was een beetje prettig gestoord en heb een lichte achterstand. Mijn vorige huisarts zei dat ik een niet doorontwikkelde puber was in zijn ogen. En koppelde een psychologisch rapport uit 2001 aan mijn gedrag. Echter zaten we toen in 2013, en had ik mij ten opzichte van het rapport flink doorontwikkeld in verhouding met toen ik 12 jaar jonger was. Mijn vorige huisarts koppelde de uitslag van mijn IQ aan de uitslag op pagina 1, terwijl op pagina 2 staat dat mijn IQ 8 punten hoger ligt. Ik ben namelijk 2 keer getest op IQ en de uitslag van pagina 1 was van een eerder onderzoek. Jawel, mijn IQ was met 8 punten toegenomen terwijl ik toen al cannabis gebruikte. Dus de huisarts ging dus uit van een IQ van 80. Voor de huisarts genoeg reden om Risperidon voor te schrijven onder het mom van spierverslapper? Ik ben er al achter gekomen dat Risperidon binnen woonvoorzieningen worden voorgeschreven aan mensen met gedragsproblemen, en niet voor psychoses. De verandering van het gedrag vind plaats tijdens het afbouwen met het medicijn. En dat was ook merkbaar! Toen ik gestopt was met Risperidon deed cannabis ineens helemaal niks meer met mij. Alle voor mij gunstige werkingen waren ineens helemaal verdwenen. Ineens was ik heel depressief mede ook door het extreme ziektebeeld van mijn zus, want ook dat speelde een grote factor. Ik kreeg ineens te kampen met bepaalde stoornissen die bij mijn moeder in de gene zitten, zoals de gedachten om mensen en dieren waar ik om geef iets aan te doen. Gelukkig bleef het bij de gedachten Confused Maar zo was ik totaal niet? Zulke gedachten had ik nooit. Ik ben daar zo van geschrokken, en angstig door geworden. Ik kreeg ook steeds een herhalende gedachten in me hoofd: ik wil dood! en die gedachten bleef zich maar herhalen en herhalen. Op dat moment zat ik in het absolute dieptepunt in mijn leven, waardoor ik weer neigde om Risperidon te gaan gebruiken. Ik had ook last van heftige onthoudingsverschijnselen van het medicijn. Inmiddels was ik aan de Alprazolam en Zoloft gezet door mijn nieuwe huisarts. Maar de keerzijde kwam pas toen ik weer met Risperidon startte. Cannabis werkt niet meer zo effectief voor mij als het vroeger deed. Hierdoor is mijn hele gedrag veranderd. Ik word niet echt meer euforisch, de anti depressieve werking is flink afgenomen. Ik wil heel graag van de Risperidon af! Ik heb een 2de afbouwpoging gedaan, door met een 1 mg omlaag te gaan, maar na een paar dagen begon ik weer helemaal te flippen. Het voelt aan of je in een psychose gaat komen. Ik ging weer terug naar de 2 mg, en het was weer over. Maanden later heb ik een 3de afbouwpoging gedaan. Ditmaal van 2 mg naar 1,75 en daarna naar 1,5 mg. 1,75 mg ging goed , en bij 1,5 mg werd ik naar een tijdje weer heel erg extreem onrustig wakker, met pijn op de borst. Ik ging terug naar 1,75 mg en daar zit ik nu nog steeds op. Ik durf niet meer af te bouwen Confused Heel mijn gevoelens/emoties en gedachten gangen liggen overhoop. Ik ben totaal niet meer de persoon die ik voor 3 jaar terug was. Was ik daarvoor mezelf? Nee! Ik was al vanaf mijn 15de onder invloed van cannabis.Maar ik ervoer het altijd als iets positiefs. De zon scheen altijd in mij, en nu? Risperidon heeft ervoor gezorgd, dat ik ben beeindigd als verwelkt kasplantje. Volledig apathisch , alle interesses en hobby's heb ik verloren. Dan rest er nog een vraag. waarom ben ik Risperidon gaan gebruiken? Ik kreeg het dus voorgeschreven als spierverslapper. In de praktijk vroeg ik mijn huisarts wat de bijwerkingen van het medicijn waren, en hij antwoorde: Alleen versuftheid. Ik nam thuis het medicijn in, en de volgende dag voelde ik me eigenlijk best wel prettig. Ik voelde me een stuk ontspannender, de verkrampte kuiten waren ook weer minder. Dit was vragen om een ophoging aangezien ik op de begindosis zat van 1 mg. Ik belde de assistente op, en vroeg of ik naar 2 mg mocht gaan. De assistente moest dit overleggen met de arts, en ik moest later terugbellen. Ik belde later op de middag terug en kreeg het volgende antwoord: Aangezien wij op vakantie gaan voor een paar weken, heeft de arts besloten dat je 2 mg mag gebruiken. Er brak een betere periode aan, en na de vakantie had ik al plannen om naar de 3 mg per dag te gaan. Ik overlegde dit weer met mijn huisarts, en die stemde toe. Ik las in de bijsluiter dan 4 mg per dag ongeveer de normale dosis is. Dus daar wilde ik naar toe werken. Ik belde mijn huisarts weer op , en vroeg of ik nog 1 mg bij mocht hebben. Dit was geen probleem. En zo zat ik binnen enkele maanden op 4 mg. Ik dacht serieus dat ik me er goed bij voelde, maar toen kwam het keerpunt. Ik vraag me eigen af hoe vaak het in de praktijk voorkomt dat er antipsychotica wordt voorgeschreven, waarvan de arts niet eens weet van de patient dat hij/zij (soft)drugs gebruikt? Wat weten huisartsen over de interacties tussen cannabis en antipsychotica? Wat weet de wetenschap over cannabis en antipsychotica? Volgens mij is er nog maar vrij weinig over bekend. Daarnaast zullen er mensen zijn die goede ervaringen met antipsychotica hebben, en die niks melden. Want wat voor de ene persoon geldt , hoeft voor een ander niet zo te zijn. Ik hoop ook graag meer mensen te spreken die antipsychotica slikken , en daarnaast softdrugs gebruiken, of gebruikt hebben, en wat hun ervaringen zijn of waren. Ook hoop ik dat zowel mensen als artsen /psychiaters hier iets van leren. En dat het zo spoedig mogelijk verboden wordt, dat artsen antipsychotica mogen voorschrijven aan cannabisgebruikers. Hier moeten strengere regels voor komen naar mijn mening.
Pagina 1 van 6

Mirena (1936) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (779) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (397) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (390) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (334) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!