Risperidon

risperidon

Psychose (7 meningen)
Schizofrenie (1 mening)
Psychische klachten (1 mening)
Onrust (1 mening)

Risperidon

Bojan Nikolik (14-03-2015)

04-07-2019

Autisme

Ik gebruik dit medicijn zo'n 4,5 jaar en heb al een aantal jaren last van extreme vermoeidheid. Hierdoor heb ik een slaapstoornis ontwikkeld waardoor ik wanneer ik niet hoef te werken, zo'n 12-13 uur per nacht slaap. En nog altijd moe. Ik ga nu afbouwen want hoewel het heerlijk is zonder dwangneurose en smetvrees, daar zijn andere medicijnen voor, maar ga het eerst zonder [lees meer...]proberen
04-05-2019

Autisme

Van olanzapine 2,5 overgestapt naar risperidon 1mg. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik pas 3 weken bezig ben maar bijwerkingen vallen nog tegen. (Ondanks dat mijn lichaaolanzapine.m al gewend was aan antipsychoticum uit dezelfde groep) Ben erg misselijk waardoor gewichtsverlies. En ‘smorgens zeer vroeg wakker. Dit laatste kan echter ook komen door wegvallen olanzapine. We[lees meer...]llicht gaf deze meer slaapzucht dan de risperidon. Spannend of ik ermee door kan gaan... Maar positief: ik ben véél opgewekter dan bij de olanzapine, en lijk ook daadwerkelijk iets minder slaap nodig te hebben. Is nog even afwachten wat mijn ritme op termijn gaat worden.
16-03-2019

Psychose

Het hielp waarvoor het gebruikt werdt maar de bijwerkingen waren echt vreselijk toen ik afgebouwd had voelde ik me weer een mens nooit meer dit middel het werkt niet voor iedereen goed 😟
06-01-2019

Risperidon (risperidon)

Nadat ik het medicijn Respiridon ben gaan gebruiken heb ik 2x een éénzijdige aanrijding gehad. Dit wijdt ik aan de bijwerkingen. Verder ben ik wel wat rustiger geworden maar ht slapen (waarvoor het eigenlijk bedoelt is) gaat nog niet helemaal goed. Soms ben ik nog steeds futloos en heel moe. Wat dat betreft ben ik matig positief over dit medicijn en werk er ook heel hard [lees meer...]naar toe om hier vanaf te komen.
03-01-2019

Autisme

Ik gebruik deze medicijnen omdat ik ASS heb en dwangstoornissen. Ik ben veel rustiger in mijn hoofd door Risperidon
18-08-2018

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik werd er totaal een ander persoon van.
15-05-2018

Autisme

Ben zelf best tevreden over het medicijn. De werking is goed, je hebt minder last van dwang gedachtes of handelingen. Je hebt van veel dingen minder last maar dat komt omdat je als het ware gewoon zwaar verdoofd rond loopt. Je bent er wel maar je bent er niet. Automatische piloot en je denken is verstoord doordat je gedachtes niet meer van jezelf zijn. Daardoor lijken je e[lees meer...]igen gedachtes ‘verdwenen’ maar het is eigenlijk gewoon tijdelijk plat gelegd. En soms is dat ook precies de bedoeling. Maar of het goed is op lang termijn, is ten tweede. Scooter of auto rijden is niet mogelijk doordat je zicht is vetraagd het is gewoon gevaarlijk. Je evenwicht is ook niet stabiel dus je moet ook uit kijken met trappen lopen want de kans dat je mis stapt is groot. Ben zelf ook aangekomen van het medicijn wel 8 kilo. Waardoor dat precies komt weet ik niet maar sinds ik dit medicijn gebruik heb ik vaak last van obstipatie. Maar dat is voor ieder misschien verschillend. Ik raad het aan als een tijdelijke optie het zal niet goed zijn als je dit middel je hele leven zal slikken. Je mist dan teveel mooie dingen. Wens iedereen die dit medicijn gaat gebruiken veel sterkte en geef nooit op; er is altijd licht aan het eind van de tunnel ook al is het nog zo donker.
17-03-2018

Drugsverslaving

Ik slik het medicijn omdat ze dachten dat ik depressief was. Dit kwam echter door mijn drugsgebruik (cannabis) en totaal niet door iets anders. Ik ben hiervoor naar een afkickklieniek geweest en daarna bleek al heel snel dat ik alleenmaar depressief wordt als ik het medicijn slik. Ik ben mezelf niet meer. De hyperactiviteit is er vanaf door dit medicijn. Ik ga zo snel moge[lees meer...]lijk stoppen en denk er aan om dit binnen een week te doen aangezien ik niet zo'n hoge dosis slik. Ik ben er echt klaar mee ik wil namelijk weer druk zijn hoe gek het ook klinkt. Het medicijn onderdrukt mijn emoties terwijl ik het medicijn eigenlijk nooit nodig had. Er is namelijk een diagnose gesteld terwijl ik onder invloed was en dat had (zegt de psychiater) nooit mogen gebeuren. Hopelijk ben ik er weer snel bovenop. Ook heeft het medicijn niets gedaan voor mij toen ik door de drugs zo "depressief" was. Helaas. Hopelijk kunnen andere beter herstellen dan ik met dit middel.
29-12-2017

Autisme

Doordat mijn zorgverzekering vanaf 2017 geen aripiprazol (ik gebruikte 3 mg) meer vergoedde, moest er worden gezocht naar een alternatief. Ik reageer behoorlijk heftig op nieuwe medicatie. Eind 2016 hebben we geprobeerd aripiprazol af te bouwen, maar (mede door stress) kon ik in de afbouw periode 2 weken niet meer praten. Vervolgens weer begonnen met slikken. In januar[lees meer...]i ben ik over gegaan op Risperidon (0,25mg) en stond onder strenge toezicht, door mijn reacties op medicatie. Ik heb werkelijk waar geen seconde last gehad van de overgang. Naar mijn weten heb ik ook geen storende bijwerkingen gehad, op extreem aankomen na. In een driekwart jaar tijd ben ik 25 kg aangekomen. Verder geen last ergens van gehad. Nu ben ik een week zonder medicatie en is te kort om te oordelen over bijwerkingen van afbouwen, tot nu toe nergens last van.
20-11-2017

Bipolaire stoornis

Ook dit middel heeft mij niet geholpen. Rusteloosheid, soort " jeuk " , gek gevoel in mijn lichaam, onrust. Niet stil kunnen blijven zitten. Gek werd ik ervan. Onhoudbaar . Kon niet meer werken en liep rondjes als een leeuw in een kooi in Artis. Na 10 dagen gestopt, het leek wel een allergische reactie. Achteraf zou ik willen zeggen, probeer er zelf uit te komen, want d[lees meer...]eze medicijnen maken je nog verdrietiger.
14-11-2017

ADHD

Van de risperidon ben ik inderdaad wel een beetje rustiger geworden en geconcentreerder. Ik ben van dit medicijn aangekomen mijn libido is verdwenen en ik heb me heel erg raar in mijn hoofd gevoeld en ik voelde me niet echt mezelf meer
31-05-2017

Risperidon (risperidon)

Ik kreeg dit middel voorgeschreven tegen depressies met psychotische kenmerken en slik het nu zo'n 8 a 9 jaar. Het hielp behoorlijk goed tegen de psychoses en ook goed tegen somberheid en suicidaliteit. Maar ik ben blij dat ik nu kan overstappen op een ander middel (aripiprazol) want ik ben gigantisch aangekomen , altijd duf/suf/slaperig/moe ondanks dat ik heel veel slaa[lees meer...]p (en ook niet met minder slaap toekan door dit medicijn). Ook zijn mijn benen onrustig (acathisie).
13-04-2017

Psychose

Stemmen in mijn hoofd gehad door teveel joints, en stress. Nu na een jaar afgebouwd. Gestopt maar helaas weer stemmen terug maar in mindere mate. Nu weer opnieuw risperidon, fijn medicijn. Wel wat gewicht erbij maar liever dat als dan een wrak rondlopen met complotten, stemmen en dergelijke in mijn hoofd. Een aanrader.
18-03-2017

Autisme

Dit werkt erg goed bij mensen met autisme er komt weer rust in mijn hoofd al gebruik ik een lage dosering 1 Mg toch werkt het goed. Krijg weer meer energie en ben minder snel moe
27-01-2017

21-12-2016

ADHD

Goeie medicijnen, maar een joint laat ik voortaan liggen. Wat een vage bijwerking is dat zeg pff, werd angstig en heel druk in me hoofd, zag vlekken dus geen joint meer voor mij, had het al een tijd niet gedaan, dus nu helemaal niet meer.

Amoxicilline (475) - Antibiotica - penicillines breedspectrum