Ervaringen met Risperidon

risperidon

Psychose (12 meningen)
Onrust (5 meningen)
Psychische klachten (4 meningen)
Schizofrenie (1 mening)

Bojan Nikolik (14-03-2015)

10-10-2023 | Man | 12

09-10-2023 | Man | 30
risperidon (1mg)
toen jong was had ik dit rot medicatie toen begon het als mij best rot kreeg brost vorming door deze medicatie ben er aan geholpen dan honger die krijg deze pillen en zo wil niet weet dat ook nog is jij raar voel egt rot gevoel

22-08-2023 | Man | 65
risperidon (4mg)

19-12-2022 | Man | 29
risperidon (6mg)
Onrust
Geweldig medicijn houd ziekelijk veel spanning en rot gevoelens tegen, en houd mij staande tijdens mijn zeer zware gegeneraliseerde angststoornis

05-09-2022 | Man | 25
risperidon (2mg)
Psychose
Ik kreeg 2mg per dag voorgeschreven. Ik kwam de trap niet meer op door de spierpijn. Dit middel werkt niet goed bij mij seroquell gaat stukken beter.

18-05-2022 | Man | 30
risperidon (1mg)
Ik kreeg deze medicatie toegedient vanwege angsten in combinatie met vermoedelijke autisme ( word daar nog op getest) De medicatie deed echt helemaal niks voor mij. Klachten verergerded en ik was zo ontzettend gedemotiveerd in werkelijk alles. Ik blijf het raar vinden dat ik deze medicatie voorgeschreven kreeg. ben blij dat ik er vanaf ben

06-01-2022 | Vrouw | 25
risperidon (0.25)
Psychische klachten
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen voor autisme en borderline. Dit was om de spanning voor triggers en overprikkeling wat te kunnen remmen. Ik begon met 0.25 en ben naar 0.5 mg gegaan daarna. Ik had nauwelijks nog libido bij 0.5 mg, bij 0.25 mg ging het wel beter. Ik ben toen ook terug gegaan naar die dosis. Ik heb ook na 2 maanden gebruik veel vaker last van aa[lees meer...]nhoudende hartkloppingen en ik heb ook veel last van spanning ( dwang, veel meer en heftigere meltdowns/paniek dan voorheen) . . Ik kan niet zeggen of het daardoor komt, maar voor mij werkt deze medicatie onvoldoende. -Ik heb nu ook sertraline gekregen en dat gebruik ik sinds een maand, dus later begonnen in combinatie met de Risperidone. Maar dat is voor een andere recensie.

22-10-2021 | Man | 75
risperidon (2mg)
Onrust
Ik ben een jaar toxisch vergiftigt met dit vergift verder nu 75jr en op de wachtlijst Eutenasie OA tinitus opgelopen doofheid en bloedvaten in onderbenen en voeten In godsnaam slik dit niet Je woord depri Er zijn 1 miljoen mensen na gebruik vroegtijdig OVERLEDEN

06-10-2021 | Man | 33
risperidon (0,5mg)
Wegens zware depressie en enorm volhoofd piekeren gedachten, suicide gedachten heel extreem. Na het pilletje extreme gedachten aan de dood de eerste dag. Advies door gebruiken en gedachten werden iets minder. Maar was zeker niet de jongen die ik was en voelde me enorm raar. Enorm steken in me hoofd uitslag neus. En duiziligheid. Na verhoging meer enorma last. Moes[lees meer...]t op 0,5 blijven. En blijven slikken. Op den duur kreeg ik rare bijwerkingen en bewegings stoornissen. Slik het nu al vanaf juni maar voel me er zeker niet prettig om later zwaar somber en rare gedachten steeds weer en enorme steken in me hoofd. Bewegings stoornissen. Als iemand met geestelijk en lichaamlijk handicap. Meerdere malen aangegeven. Heb nu een ander merk omdat de ander miss een stofje bevat waar ik niet tegen kan. En verhoogd. Maar geheel afgevlakt van de wereld. Voelen als een zombie enorme steken in me hoofd. Wat ik steeds aan geef. Ik heb eerder nooit geen medicijnen gehad. Door relatie breuk. En geen slaap stress en verlies baan. Medicijnen gekregen voor depressie. Eerst verkeerde waar ik apatisch van werd. Daarvoor had al maanden geen slaap gehad. Kreeg ik een risperidon. Na maanden gebruik ben ik er helemaal klaar mee

18-09-2021 | Vrouw | 15
Onrust
ik ben door mijn bouw begonnen met 0,25mg, dus een half 0,5mg tabletje. ik was eerst heel tevreden met de werking, ik voelde me veel rustiger dan normaal en had veel minder last van prikkels. ik kon voor het eerst in mijn leven heerlijk slapen, ik kon gewoon weer normaal nadenken en ik was helemaal tevreden: mijn kwaliteit van leven was beter geworden. ik was alleen soms e[lees meer...]en beetje duizelig, maar dat negeerde ik. omdat ik het zo fijn vond besloot ik met mijn psychiater dat ik een hogere dosis ging nemen. daarna ging het heel snel heel slecht. mijn spieren begonnen pijn te doen en ze werden zwak waardoor ik niet mee kon doen met gym op school, mijn vingers en handen begonnen te trillen waardoor ik niet meer goed kon tekenen (iets waar ik heel erg van geniet), en ik werd soms ineens super duizelig. na 2 weken aan 0,5mg begon ik meerdere keren per dag aanvallen te hebben waar ik dingen ineens groter zag dan ze zijn, of juist kleiner. soms kromp ik zelfs of voelde het alsof mijn armen gigantisch waren, of voelde ik ze helemaal niet meer. ik had dit wel 5 tot 15 keer per dag, en had vaak ook paniekaanvallen omdat het zo enorm eng was. (dit is geen bijwerking die vaak voorkomt echter, ik heb gewoon ongeluk gehad) in 2 weken was mijn hele functioneren naar de klote en heb ik de psychiater aangesproken. eerst zijn we begonnen met afbouwen en volgende week mag ik stoppen. heel jammer, want eerst werkte het echt goed. als ik geen last had gehad van deze rare bijwerking was ik echt tevreden geweest over risperidon. ik ben wel blij dat ik het heb geprobeerd, anders had ik misschien wel hele fijne medicatie gemist. jammer dat er zo enorm veel slechte bijwerkingen zijn

07-05-2021 | Man | 32
risperidon (37,5mg)
Psychische klachten
Hallo Ik ben een man van 32 jaar oud. Door wiet blowen werd ik na 8 jaar paranoide en was mijn agitatie level verhoogd en ben hierdoor in een rm beland van 6 maanden Tegen mijn wil in. Ze hebben mij risperidon injecties voorgeschreven tegen mijn wil in voor 9 maanden lang. Vanaf het begin had ik enorm veel last van de bijwerkingen die late permanent zijn geblev[lees meer...]en. Ik heb dit op tijd aangegeven maar ze hebben de dosering later nog eens verhoogd en zijn hiermee 9 maanden doorgegaan voordat ze ermee stopte. Zo had ik in het begin het gevoel dat ik doodging en voelde mijn hoofd imploderen ik had enorm veel last van mijn seksuele kant en draaide alleen maar door. Had seks nodig en wist niet waarom dit getriggerd werd. Waarschijnlijk werd dit deel in mijn hersenen aangetast. Later zijn er permanente bijwerkingen gebleven zoals van mijn seksuele kant mijn gevoel levenslust en onrust. Ik kan geen zaadlozing meer krijgen en kom dus niet echt meer klaar. Dit heeft enorm veel impact op mij. Mijn gevoel is naar de klote ik voel me erg ijzig krijg snel kippevel en is het alsof me zenuwstelsel gedempt en geprikkeld is. Het is niet te omschrijven hoe ik me voel zo klote. Ik had dit zelf nooit gelooft als ik het niet was geweest. Ik voel me erg num en ben tegelijk erg onrustig. Me levenslust is weg en kan ik alleen nog het noodzakelijke doen en zelfs dat valt erg zwaar. Thuis zitten in mijn eigen bubbel is het enige waar ik me staande hou. Elke dag is een hel. Dit terwijl ik vroeger veel levenslust had veel sporte en me goed voelde gelukkig in het dagelijks leven. Dit is nu totaal weg en word mijn leven overheerst door een klote gevoel die dus moeilijk te omschrijven is. Ijzig. Het is alsof me brein op bepaalde delen kapot is gegaan. Ik heb zelf op internet rondgekeken en heb vooral in amerika verschillende mensen gezien met permanente schade maar erg uitlopend. Hier in de ervaringen kan ik ook niet veel mensen zien die dit ervaren vooral niet zoals ik het ervaar. Ook al wens ik dit niemand toe hoop ik wel een lotgenoot te vinden. Dit omdat mijn omgeving ook erg veel onbegrip heeft en niet begrijpt wat ik meemaak en voel. Ik zou het zelf ook niet geloven. Ik krijg het ze niet uitgelegt en ze pushen me om dingen te doen terwijl het klote gevoel ijzig enorm overheerst en het niet mogelijk is om iets te doen. Dit is mijn ervaring bedankt voor het lezen en heb je soortgelijk iets meegemaak hoop ik dat je hierop reageerd. Groet B.

03-04-2021 | Man | 32
Psychose
Psychose gehad en gebruik dit middel om dit te voorkomen, eerst een tijd haloperidol gehad maar werd hier erg moe van. Nu al jaren tevreden met risperidon het helpt mij en geeft rust maar ik wordt er niet moe van. Ik hoop nooit meer psychose te hebben want mijn psychoses hebben zeer erge gevolgen gehad.

08-01-2021 | Vrouw | 44
risperidon (1mg)
Vroeger nam ik gedurende een aantal jaar Risperidone. Jammergenoeg was ik te koppig om in depressieve periodes de dosis wat te verhogen en kwam ik na al die jaren voor het eerst weer in contact met een psychiater en die raadde me toch een opname aan. Psychoanalyse met als gevolg dat de risperidone werd op nul gezet, als kon aangepakt worden door psychotherapie. Na mijn opn[lees meer...]ame ging ik opneiuw aan het werk. Na zes maanden opnieuw gecrasht met als gevolg bij andere psychiater en opname en start quetiapine. Dit dus nooit meer, na afbouw van die rotzooi ga ik terug als voorheen mijn risperidone innemen, lage dosis en bij aankomende depressie tijdelijk verhogen.

31-12-2020 | Vrouw | 33
Autisme
Ik gebruik 1 mg Risperidon voor mijn autisme, prikkels en overprikkeling. Het heeft me echt gered. De geluiden waar ik eerst veel last van had, doen me niets meer. Heeft geen effect meer op me. Ik ben sinds het gebruik niet overprikkeld geraakt. Ik kan het leven weer aan! Wel merk ik dat ik minder gedachtes heb en minder kan dagdromen. Geen libido meer heb. Ik val er heerl[lees meer...]ijk van in slaap en slaap eindelijk weer goed.

17-11-2020 | Man | 11
Autisme
Onze zoon gebruikt het ivm psychoses, gewelddadige aanvallen naar zichzelf en anderen, depri en nog meer. Hij heeft o.a Autisme en Adhd. Deze medicatie heel lang uitgesteld maar toch mee moeten beginnen omdat hij steeds meer psychotische aanvallen kreeg. Hij voelt zich een stuk beter, verwond zichzelf niet meer en heeft bijna geen geweldige aanvallen meer. Het belangri[lees meer...]jkste is dat hij zich goed voelt en kan functioneren. Groot nadeel is wel gewichtstoename. Hij eet gezond en beweegt maar is helaas toch wel wat kilo’s aangekomen. Inmiddels is het stabiel maar zodra hij maar iets teveel suiker binnen krijgt vliegen er nog meer kilo’s bij. Hij was altijd veel te dun dus hij kan het hebben maar jet ging veel te snel. Hij kreeg gewoon putjes. Die zijn nu gelukkig weg maar het vergt wel wat disipline. Gelukkig werkt de medicatie verder goed voor hem

02-10-2020 | Vrouw | 65
Psychische klachten
Onbegrip, muren van onbegrip, over de bijwerkingen is moeilijk. Dat maakt dat je je eenzaam voelt.