Depakine

valproinezuur

Epilepsie (144 meningen)
Bipolaire stoornis (31 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)
Manische episode (1 mening)

20-02-2020

Bipolaire stoornis

Ik heb het enkele maanden gebruikt tegen een bipolaire stoornis type 2. Minder schommelingen en minder heftige depressies. Helaas erg veel last van geheugenverlies. Woorden en namen kon ik steeds moeilijker onthouden. Mijn gedachten leken 'stukjes' in plaats van een geheel.
22-12-2019

Depakine (valproinezuur)

Op 22 jarige leeftijd Bipolaire stoornis vastgesteld na 2 opnames in psychiatrisch ziekenhuis en 1 serieuze zelfmoordpoging. Ongeveer een kleine 18jaar Depakine Chrone 500 ingenomen. Ben nu 41 jaar, vrachtwagenchauffeur van beroep (al 15jaar) en reeds 2jaar volledig vrij van Depakine op aanraden van andere psychiater waar ik een 5 tal jaar geleden gestart was. Nu na 2jaar [lees meer...]géén Depakine meer te nemen ben ik pas echt "rustig" geworden. (Heb innerlijke rust gevonden) veel positiever gedachten, géén terugval in depressies, geen kleine manische opstootjes meer, meer energie, minder vermoeidheid en fitter gevoel iedere dag. Denk soms bij mezelf nu na 2jaar Depakine-vrij zijn; "Wat hebben ze mij toch zolang opgevoederd al die jaren" Ik heb ook nooit 1€ zelf moeten uitgeven voor dit medicijn. Hier in België heeft het ziekenfonds altijd het medicijn volledig bekostigd voor mij. 🤔
19-11-2019

04-11-2019

Epilepsie

Neem sinds mijn 30 jaar al medicatie tegen partiële epilepsie. Al veel medicatie geprobeerd maar telkens met allergische reacties. Tot slot terug maar Depakine genomen. Vroeger 's morgens 500 gr en 800 gr 's avonds en nu 800 gr 's morgens en 's avonds. Ik ben nu 46jaar en ondervind dat ik iedere dag meer en meer bijwerkingen heb. Naast de vermoeidheid is er ook de verve[lees meer...]lende gewichtstoename.
21-10-2019

Depakine (valproinezuur)

Ik slik Depakine Chrono 3x500 Mg als profylaxe voor migraine. Ik heb alles geprobeerd en dit is het enige middel dat helpt. Helaas wordt het effect na verloop van tijd minder. Een medicijnpauze inlassen helpt. Haaruitval is tijdelijk. Gewichtstoename helaas niet. Maar ik heb het er graag voor over. Alles beter dan migraine.
16-10-2019

Bipolaire stoornis

Depakine kreeg ik voor een vermeende bipolaire stoornis. Achteraf, na 30 jaar, blijk ik waarschijnlijk helemaal geen bipolaire stoornis te hebben, foutieve inschatting van een aantal psychiaters in een voormalig ziekenhuis, in Rotterdam. Ik ben op 24 december 1989 opgenomen met psychische klachten na een traumatische gebeurtenis. Ik was wat druk, maar dat was achteraf een[lees meer...] copingmechanisme..er werd mij gevraagd of ik mee wilde werken aan een geneesmiddelen onderzoek..50 procent zou een placebo krijgen en 50 procent Haldol. Ik wist van toeten nog blazen en ben accoord gegaan. Ik werd helemaal gek van de Haldol. En toen heb ik het stempel manisch depressief gekregen..en is men gestart met Lithium..dit deed niets voor mij. Vervolgens is men met Depakine gestart..dit middel heeft mij Vervolgens heel depressief gemaakt..maar ook afhankelijk, monddood, gevoelloos, vermoeid, 20 kilo aangekomen en nog een ritsje bijwerkingen..ik heb al die tijd getwijfeld aan bipolair maar de GGZ hield vol. Pas in 2018, zijn mijn ogen open gegaan. Ik had eindelijk een behandelaar die er zo het jeugdtrauma uitpikte en mijn hooggevoelig zijn. Ik ben gestopt met de depakine en ik heb me nog nooit psychisch zo sterk gevoeld..en ik kan eindelijk voelen. Ik heb het gevoel dat ik leef. Eindelijk..ik ben nu 54 jaar..30 jaar van mijn leven naar de filistijnen, dankzij een academisch ziekenhuis. Depakine zal ongetwijfeld voor sommige mensen werken, maar het is in mijn ogen vergif met gevolgen die van te voren niet te overzien zijn. Ik voel me verlost en bevrijd en ik heb rust, eindelijk..gelukkig ben ik nog jong en kan nog wat van mijn leven maken.
06-10-2019

Depakine (valproinezuur)

wegens te veel bijwerkingen moeten stoppen
04-10-2019

Depakine (valproinezuur)

Ik ben altijd al hoofdpijnpatient geweest en sinds 10 jaar ben ik chronisch migrainepatient met spanningshoofdpijn. Ik heb verschillende medicijnen geprobeerd (maxalt, topiramaat, candesartan etc), maar ze hielpen niet. Nu heb ik al enige jaren depakine. Aanvankelijk leek het goed te helpen, maar gaandeweg kreeg ik weer steeds meer aanvallen. Ik slikte op een gegeven mome[lees meer...]nt 1400 mg per dag. Op aanraden van mijn neuroloog heb ik dit terug gebracht naar 1000 mg per dag. Helaas namen de aanvallen alleen nog maar toe. Mijn neuroloog raadt me nu propanolol, een betablokker, aan, maar ik zie erg op tegen de af- en opbouw periode. Dus heb ik besloten om weer naar 1250 mg depakine per dag te gaan en af te wachten wat dat doet.
20-07-2019

Depakine (valproinezuur)

Depakine is tot op heden het enige middel dat mij enigszins helpt. De migraine is niet weg maar ik heb minder aanvallen, ze duren korter en zijn minder pijnlijk. Steeds na een paar maanden daalt het effect. Het helpt dan om even 2 of 3 maanden te stoppen en dan opnieuw op te bouwen. Nu gestopt omdat ik Aimovig probeer. Helaas tot op heden zonder resultaat.
12-05-2019

Epilepsie

Ik ben van plan om van medicijn te veranderen.
14-03-2019

Depakine (valproinezuur)

ik had 1 tot 3 aanvallen migraine per week. Van huisarts propranolol (80 mg per dag) voorgeschreven gekregen, maar dat werkte niet. Neuroloog schreef ook depakine voor: de combi propranolol en depakine werkt voor mij heel goed. Weinig bijwerkingen en geen(!) migraine aanvallen meer gehad. Zodra ik afbouw of stop, komt de migraine weer terug.
07-02-2019

Epilepsie

ik heb last van het Dandy Walker syndroom, is nog geen medicatie voor, maar werd door specialist voorgeschreven om depakine te gebruiken. begonnen met 300 mg per dag, hielp niet, verhoogd naar 900 mg per dag. bijwerkingen waren nogal heftig. benauwdheid, pijn op de borst ben daarna terechtgekomen bij een cardioloog en bij een longarts,getest op copd,longemfyseem en astma.[lees meer...]niets gevonden ook bij cardioloog niets gevonden,maar ik blijf het benauwd houden. heb nu een second opinion aangevraagd bij het Universitair Medisch centrum in Utrecht
04-12-2018

Bipolaire stoornis

Ik ben momenteel heel moe, sta moe op, loop de dag moe door, maakt niet uit of ik iets ontspannends of inspannends doe. Slaap goed, sliep eerst nog overdag maar nu lukt dat niet meer. Ik gebruik het voor mijn bipolaire stoornis, daarop werkt het medicijn goed, maar wordt nu depressief van mijn oververmoeidheid. Ook last van gewichtstoename. Ga2-3 keerper dag naar de wc, on[lees meer...]tlasting is ook wat dunner. Moeite met concentratie.
16-11-2018

Bipolaire stoornis

Voorgeschreven voor bipolaire stoornis. Het hielp wel tegen zenuwachtigheid en overgevoeligheid, maar het hielp bij mij niet voldoende om stabieler blijven. Ik had diverse periodes per jaar van vitale depressies
15-10-2018

Epilepsie

Geen last meer met aanvallen. Maar wel heel veel last van de bijwerkingen. Heeeel moe. Moe naar bed sta moe op. Geen fut. Veel kilo's bij gekomen. Duizelig. Heel veel last van knallende hoofdpijn. Trillende handen. Vergeet soms woorden. Vergis me met praten. Geheugen is slechter.
08-08-2018

Epilepsie

Ik zit er aan te denken om naar een andere medicijn te gaan.

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum