lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

15-02-2017

Bipolaire stoornis

Na 13 jaar lithiumgebruik begonnen mijn nieren steeds slechter te werken. Ben overgegaan naar depakine. Lang uitgesteld vanwege mogelijke bijwerkingen. Uiteindelijk bijna geen bijwerkingen gehad: droge mond aan het begin en word wat sneller moe merk ik. Maar de wereld is voor mij open gegaan! Rust in mijn hoofd, dat vooral. Veel minder dwangmatige trekken en minder prikkel[lees meer...]baar. Maar ik gebruik het pas een maand. Ben benieuwd hoe lang ik stabiel kan blijven. Ik gebruik depakine in combinatie met wellbutrin.
13-01-2017

23-10-2016

Bipolaire stoornis

gebruikt 28 jaar lithium carbonaat vanaf mijn 31 ste jaar, Bipolair 1. 3 zware opnames. Na de 3de opname is Lithium voorgeschreven met Fluanxol, in 1998 werd fluanxol vervangen door Quetiapine (een verbetering). Camcoliet (Lithiumcabonaat) veroorzaakt nierfalen, diabetes insipidus en maakt nog meer kapot. Lithium is er nu drie maanden uit en ik voel me nu veel beter. Wel[lees meer...] is de vervanger van lithium een jaar gelden opgestart door Decapine.
28-09-2016

Manisch-depressieve stoornis

Sinds mijn 20ste weet ik dat ik bipolaire ben. Ik slik al 20 jaar lithum en ben een ruime tijd stabiel gebleven( ± 10 jaar) Mijn leven was ook aardig stabiel. Van lithum geen bijwerkingen. In 2012 kreeg ik helaas weer een manie. En ook in 2014, 2 manieën kort achter elkaar. Kwam door scheiding en verhuizing. Psq Zaandam vond dat lithium te weinig bescherming gaf en rade [lees meer...]mij aan om naast lihium depakine te slikken. Sinds november 2015 ben ik daar mee begonnen. Sindsdien heb ik last van moeheid, veel willen slapen en overdag ook daarvoor kiezen. Depressief/somber, woede aanvallen (zonder reden!) Gewichtstoename (8 kilo) door continue te willen eten en door de moeheid. Ik sporte altijd 3/4 keer in de week. Maar door hoe ik me voelde kon ik niets meer en wilde ik ook niet. Haaruitval (wat maar niet stopt) volg een cursus psycho-educatie en mijn leven is aardig stabiel aan het worden. Lees dat velen dezelfde bijwerkingen heeft. Wilde ook echt stoppen met medicatie. Maar gelukkig heb ik geleerd dat ik beter kan kiezen voor stabiliteit. En dat bijwerkingen erbij horen en ook na een tijdje verminderen. Ben nu een aantal maanden verder. Gelukkig heb ik veel minder last van de bijwerkingen en voel ik me een stuk gelukkiger. Ben er nog niet. maar heb weer vertrouwen erin dat ik weer de oude wordt. Ik denk dat het bij mij een combinatie van beide is geweest. Zowel een depressie als bijwerkingen. Ik kan het gewoon goed relativeren voor mezelf en geef alles de tijd. Sinds vorige week weer gesport en voel me een stuk beter daardoor. Wat kilo's kwijt raken is mijn volgende stap!! Want door afvallen wordt ik ook weer een stuk gelukkiger. En op die manier accepteer ik mijn ziekte en medicatie.
21-09-2016

Stemmingswisselingen

Mijn zoon gebruikt dit middel sinds een paar maanden. Heeft het vroeger gebruikt als anti epileptica, nu tegen de impulsdoorbraken en stemmingswisselingen. Voorzichtig gestart qua dosering, nu op 2x daags 750 mgr. Ik vond hem op de vorige dosering (2x 500 mgr) al meer vermoeid, maar nu is het helemaal erg. Hij is verstandelijk beperkt en kan niet goed aangeven hoe hij zich[lees meer...] voelt, rent ook altijd maar door. Nu dus zeer opvallend dat hij veel op de bank hangt en ook tussendoor zelf naar bed gaat. Sinds afgelopen weekend zegt hij zelf ook zo vreslijk moe te zijn. Ik ga morgen de arts maar bellen om te kijken of de dosering omlaag kan. Het heeft wel enigzins effect op zijn stemming in positieve zin.
19-09-2016

Epilepsie

Gedurende mijn jeugd en jong volwassenheid, heb ik een leuke waslijst aan anti epileptica geslikt. Op aanraden van diverse Specialisten, een mishandelende vader en dito broer. Jammerlijk, is mijn broer tevens huisarts. De gehele lijst, heb ik ervaren als een martel methode, als epilepsie dat al niet op zichzelf is, in welke vorm dan ook. Zo heeft de gehele lijst identiek[lees meer...]e bijwerkingen en al is mijn laatste ervaring met een ander middel, met Depakine had precies hetzelfde kunnen doen: +/- 21 uur slapen per dag, op de voorgeschreven dosis. Natuurlijk neemt het de insulten weg, maar in welke lage dosering dan ook, je bewustzijn verandert in dat van een zombie (mijn ervaring). Elke specialist, zal bij de diverse diagnoses het volgende hebben gezegd: "Gebruik geen Alcohol" en verder zal hij zijn pillen pushen. Hij zal je niet vertellen wat Alcohol werkelijk is of hoe het ontstaat: Gist of gisting. Als levenslang epilepsie slachtoffer, blijk ik een Gist intolerantie te hebben en heb mijn dieet daarop aangepast en ben nu minimaal 10 jaar insult vrij zonder medicijnen. Echter, indien ik mijn dieet regels (zwaar overtreed) kan ik binnen twee weken weer een insult krijgen. Grote voordelen: Ik leef bewuster dan onder invloed van big farma, belangrijker, in blijheid en boosheid kan ik mij nu veel meer laten gaan, waar dat voorheen werd afgestraft met een insult. Verliefdheid, heb ik nog niet uitgeprobeerd, omdat dat, epilepsie technisch, een spreekwoordelijke hel is. De eerste is stap is een verwijzing naar een diëtist en die te vragen naar een anti histamine dieet. Het uiteindelijke dieet zal niet bestaan uit room en taartjes, dus je zal er veel voor moeten laten staan en krijgt vanzelf een Dautzen Kroes figuur of erger. Vanzelfsprekend, gebruik je het huidige medicijn de komende jaren nog als back up, als je de verleiding van een broodje kaas, blikje RedBull, kopje koffie, een biertje of een van die vele gistende voeding middelen niet kunt weerstaan.
11-09-2016

Bipolaire stoornis

Na voorschrijven van zeer hoge doses voor te lange tijd "achteraf geconcludeerd" zit ik nu al jaren met problemen in bewegen. Lopen is zeer pijnlijk. Ben aan het afbouwen. bewegen gaat beter, maar pijnlijk zijn mijn benen nog steeds. In crisissituatie is doses vaan 3000 mg dagelijks voor geschreven. eenmaal afbouw naar 2500 mg gehad en dat ben ik 13 jaar blijven slikken.[lees meer...] Neem ik specialisten kwalijk, nu slik ik 1400 mg en heb ik geen manische klachten. Heb ook 1000 mg geprobeerd maar toen kreeg ik weer suïcidale gedachten. wil uiteindelijk naar zo rond de 1250 mg gaan. Spieren blijven nog pijnlijk. Ik ben gewoon vergiftigd. Nu via homepatie proberen te ontgiften/
06-09-2016

Epilepsie

ik voelde mij daar goed bij
Pagina 1 van 7

Mirena (1947) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (786) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (402) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (395) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!