Depakine

valproinezuur

Epilepsie (142 meningen)
Bipolaire stoornis (29 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)
Manische episode (1 mening)

20-07-2019

Depakine (valproinezuur)

Depakine is tot op heden het enige middel dat mij enigszins helpt. De migraine is niet weg maar ik heb minder aanvallen, ze duren korter en zijn minder pijnlijk. Steeds na een paar maanden daalt het effect. Het helpt dan om even 2 of 3 maanden te stoppen en dan opnieuw op te bouwen. Nu gestopt omdat ik Aimovig probeer. Helaas tot op heden zonder resultaat.
12-05-2019

Epilepsie

Ik ben van plan om van medicijn te veranderen.
14-03-2019

Depakine (valproinezuur)

ik had 1 tot 3 aanvallen migraine per week. Van huisarts propranolol (80 mg per dag) voorgeschreven gekregen, maar dat werkte niet. Neuroloog schreef ook depakine voor: de combi propranolol en depakine werkt voor mij heel goed. Weinig bijwerkingen en geen(!) migraine aanvallen meer gehad. Zodra ik afbouw of stop, komt de migraine weer terug.
07-02-2019

Epilepsie

ik heb last van het Dandy Walker syndroom, is nog geen medicatie voor, maar werd door specialist voorgeschreven om depakine te gebruiken. begonnen met 300 mg per dag, hielp niet, verhoogd naar 900 mg per dag. bijwerkingen waren nogal heftig. benauwdheid, pijn op de borst ben daarna terechtgekomen bij een cardioloog en bij een longarts,getest op copd,longemfyseem en astma.[lees meer...]niets gevonden ook bij cardioloog niets gevonden,maar ik blijf het benauwd houden. heb nu een second opinion aangevraagd bij het Universitair Medisch centrum in Utrecht
04-12-2018

Bipolaire stoornis

Ik ben momenteel heel moe, sta moe op, loop de dag moe door, maakt niet uit of ik iets ontspannends of inspannends doe. Slaap goed, sliep eerst nog overdag maar nu lukt dat niet meer. Ik gebruik het voor mijn bipolaire stoornis, daarop werkt het medicijn goed, maar wordt nu depressief van mijn oververmoeidheid. Ook last van gewichtstoename. Ga2-3 keerper dag naar de wc, on[lees meer...]tlasting is ook wat dunner. Moeite met concentratie.
16-11-2018

Bipolaire stoornis

Voorgeschreven voor bipolaire stoornis. Het hielp wel tegen zenuwachtigheid en overgevoeligheid, maar het hielp bij mij niet voldoende om stabieler blijven. Ik had diverse periodes per jaar van vitale depressies
15-10-2018

Epilepsie

Geen last meer met aanvallen. Maar wel heel veel last van de bijwerkingen. Heeeel moe. Moe naar bed sta moe op. Geen fut. Veel kilo's bij gekomen. Duizelig. Heel veel last van knallende hoofdpijn. Trillende handen. Vergeet soms woorden. Vergis me met praten. Geheugen is slechter.
08-08-2018

Epilepsie

Ik zit er aan te denken om naar een andere medicijn te gaan.
04-06-2018

Depakine (valproinezuur)

Ik heb vanaf mijn kinderjaren al last van migraine gehad. Maar altijd goed kunnen behandelen met pijnstillers en maxalt. Tot 1,5 jaar geleden.... Elke dag Migraine! Ik kon niks meer... Alleen maar op de bank liggen en af en toe was er een dag zonder migraine. Omdat mijn medicijnaanvragen bij de huisarts tot het plafond reikten, stuurde zij me naar een neuroloog. Bleek dat [lees meer...]er ook chronische migraine bestaat... Daarvoor depakine gekregen en langzaam opgebouwd, en toen... Heerlijk Geen Pijn Meer!! Nu nog gemiddeld 1 aanval per week, maar dat vind ik te overzien. Ga nu proberen weer af te bouwen ivm kinderwens...
17-05-2018

Depakine (valproinezuur)

Ik werd gemiddeld 3x per week rond een uur of 4 's nachts wakker en voelde ik een migraineaanval opkomen. Dit begon met tintelingen in de armen en benen en moeite met spreken. Later kwam telkens een heftige migraineaanval opzetten. Na eerst medicatie te slikken die helpt tijdens te aanval ben ik overgestapt op preventie-medicatie nadat ik op gesprek kwam bij de neuroloog. [lees meer...]Die schreef mij deze medicatie voor. Eerst kreeg ik 300 mg voorgeschreven maar mijn aanvallen kwamen hier nog doorheen. Sinds ik de 450 mg slik ben ik al bijna anderhalf jaar migrainevrij!
19-03-2018

06-03-2018

MS (multiple sclerose)

Door multipele sclerose heb ik epileptie gekregen en daar kreeg ik diphantione voor wat ik maar een korte kkn gebruiken, de neuroloog schreef mij toen depakine voor. In een jaar tijd ging ik van 66 kilo naar 97,2 kilo door de depakine en ik at maar weinig meer want ik werdgewaarschuwd voor gewichtstoename. Na overleg met de neuroloog overgegaan naar Keppra maar van K[lees meer...]eppra gleed ik in een diepe depressie dus moest ik weer terug naar depakine maar nu helpt de depakine mij niet niet meer zo goed terwijl de bijwerking weer volop aanwezig zijn. Mijn advies voor jullie, als je een alternatief kan krijgen voor depakine EN keppra dan zou ik die aannemen.
28-02-2018

Epilepsie

werkt zeer goed, alleen de vervelende bijwerking van het trillen van de handen is extreem vervelend
08-02-2018

Depakine (valproinezuur)

Sinds maart 2003 leed ik eerst aan ernstige epileptische aanvallen die veroorzaakt werden door een bijna fatale overdosis Distraneurine..Na 3 weken in een coma gelegen te hebben (+2 min zuurstofgebrek in de hersenrn)moest ik 2 jaar lang revalideren omdat ik praktisch geen controle meer had over mijn motoriek.Ook mijn kortgeheugen-termijn was flink aangetast maar door zorgv[lees meer...]uldige en uitputtende oefeningen werd mijn leven terug wat normaal.Enkel de migraine die ik over hield eraan was en is soms nog steeds zeer ernstig van aard.Vele specialisten hebben doorheen de jaren Depakine (Valproïnezuur)voorgedchreven en in t begin hielp dit wel goed.Maar ik denk dat als men dit middel jarenlang neemt,dat de werking vermindert doordat ons lichaam eenvoudigweg protesteert tegen chemicaliën.Na 6 jaren liefst 3 tot 4 pillen per dag in te nemen verdween de epileptie volledig doch het was in de 1e plaats nooit een aangeboren aandoening maar een zelfgecreeërde door drugmisbruik/verslaving.Ik heb nooit t gevoel gehad dat depakine goed helpt tegen migraine,want ik meen dat het tevens niet alleen zeer slecht is voor de lever,nieren en de hersenen zelf,maar ook de vervelende bijwerkingen zijn t niet waard om dit middel te gebruuken.Migraine is nog steeds een vraagteken bij specialisten omdat men de oorza(ken)ak niet voor 100%weet te vinden tot nu toe..er bestaat een waslijst van medicamenten hiertegen maar ze zijn allen slechrs preventief en experimenteel,dus migraine-patienten kunnen enkel hopen dat de medische wereld en pharmaceutica voldoende geld wil investeren om deze vaak onbegrepen en vaak zeer pijnlijke aandoening te kunnen genezen of in ieder geval leefbaarder te maken want niemand wens ik dit toe..tegenwoordig neem ik enkel nog af en toe een sumatriptan,maar ook dit helpt nauwelijks.
09-12-2017

Bipolaire stoornis

Ik gebruikte depakine en het werkte niet. Maar wij dachten dat het wel iets deed. De abnormale vermoeidheid schreef men toe aan mijn bipolaire stoornis maar achteraf is dit de depakine geweest. Omdat ik in 2009 stopte en toen veel minder moe was.
05-11-2017

Epilepsie

Hoi, Ik gebruik ook depakine vanwege insulten die ik de laatste paar jaar heb. Ik zie dat iedereen er vermoeid van wordt, maar daar heb ik helemaal geen last van... Ik heb helemaal geen insulten meer gehad sinds ik het gebruik en drink er gerust nog ff wat biertjes bij zonder ergens last van te hebben. Ik vind het de perfecte oplossing!

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum