ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

09-12-2017

Bipolaire stoornis

Ik gebruikte depakine en het werkte niet. Maar wij dachten dat het wel iets deed. De abnormale vermoeidheid schreef men toe aan mijn bipolaire stoornis maar achteraf is dit de depakine geweest. Omdat ik in 2009 stopte en toen veel minder moe was.
05-11-2017

Epilepsie

Hoi, Ik gebruik ook depakine vanwege insulten die ik de laatste paar jaar heb. Ik zie dat iedereen er vermoeid van wordt, maar daar heb ik helemaal geen last van... Ik heb helemaal geen insulten meer gehad sinds ik het gebruik en drink er gerust nog ff wat biertjes bij zonder ergens last van te hebben. Ik vind het de perfecte oplossing!
10-07-2017

Bipolaire stoornis

Ik weet sinds 2009 dat ik een bipolaire stoornis type I met (ultra) rapid cycling heb. Na enige tijd zoeken en uitproberen zijn we bij depakine uitgekomen als meest effectieve middel. Dat wil echter niet zeggen dat ik volledig stabiel ben. Heb nog regelmatig opstoten van zowel depressieve als manische aard. Ik heb ook een eetstoornis (binge eating) en ben door het eetlust [lees meer...]opwekkend effect van de depakine terug last beginnen krijgen van (vr)eetbuien en ben 30 kg aangekomen. Verder herken ik nu niet echt bijwerkingen, maar ik ben bang voor wat het op de lange termijn in mijn lichaam doet. Ik vind het vreselijk dat ik die medicatie nodig heb, maar zonder lukt het helemaal niet.
07-07-2017

Manisch-depressieve stoornis

25-05-2017

Oogmigraine

Steeds ernstige hoofdpijn aanvallen nav PTC ( Pseudo Tumor Cerebri) Lumbaalpunctie wilde ik niet meer dus hebben de artsen besloten Depakine chrono te proberen. Ik ben begonnen met 500 mg 2 x pd. Ik heb in 2012 een maagverkleining gehad. Ik ben 40 kilo afgevallen. Toen kwamen de hoofdpijnen weer heftig terug heeft men het verhoogd naar 1500 mg pd ook dit hielp niet. Toen [lees meer...]werd het 1000 mg 2x pd en sindsdien geen hoofdpijn aanvallen meer. Ik heb wel lichaamspijnen maar of dat bijwerkingen zijn. Geen idee
09-04-2017

Oogmigraine

Vanaf 1993 heb ik deze hevige oogmigraines. Ik heb toen een paar chemische middelen geprobeerd op voorschrift van een specialist. Geen een hielp en te vaak had ik onprettige bijwerking - tot flauwvallen aan toe! De laatste 20 jaar ben ik mijn bed in gegaan, met een hete kruik aan mijn voeten; bij het begin van de oogmigraine, altijd met aura - draaiende driehoekjes in een [lees meer...]cirkel, zwart-wit en in kleur, de enorme pijnen zorgden dat ik 1 tot 3 dagen in bed moest blijven. In die tijd gebruikte ik alleen af en toe paracetamol -zetpil; dat hielp zeer wisselend; omdat ik op andere chemische medicijnen niet of slecht reageerde, ben ik op zoek gegaan naar homeopatische medicijnen, deze hebben tot november vorig jaar goed geholpen; in november jl. kreeg in 7 dagen tijd 4x oogmigraine en in januari in 4 dagen 3 x, dat was zeer heftig. In februari kreeg ik Depakine / Valproaat chrono voor geschreven; ik was knock out - sliep veel, afwezig; geen energie maw een zombie... Daarnaast vele bijwerkingen op maag en darm, in mijn spieren; mijn tinnitus werd en bleef erger dan voorheen; mijn r. oog "werkte" anders; ik kon moeilijker scherp zien of lezen - ik kon niet meer op woorden komen alsof er een deken over en tussen mijn hersenen zat - afschuwelijk! En zo nog een aantal bijwerkingen. Een paardemiddel en het zit nog steeds in mijn lichaam! Dus regelmatig een schoonmaak - water- of sapdag.
15-02-2017

Bipolaire stoornis

Na 13 jaar lithiumgebruik begonnen mijn nieren steeds slechter te werken. Ben overgegaan naar depakine. Lang uitgesteld vanwege mogelijke bijwerkingen. Uiteindelijk bijna geen bijwerkingen gehad: droge mond aan het begin en word wat sneller moe merk ik. Maar de wereld is voor mij open gegaan! Rust in mijn hoofd, dat vooral. Veel minder dwangmatige trekken en minder prikkel[lees meer...]baar. Maar ik gebruik het pas een maand. Ben benieuwd hoe lang ik stabiel kan blijven. Ik gebruik depakine in combinatie met wellbutrin.
13-01-2017

Epilepsie

Pagina 1 van 7

Mirena (2031) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (831) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (435) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (433) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (358) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!