Overgeven

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Braken (25)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor overgeven

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Primperan 2 2
Metoclopramide 2 4,5
3,5
Zofran 1 4
Motilium 1 1

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: overgeven

Zofran

04-06-2022 | Vrouw | 32
ondansetron
Overgeven
Ik slik dit medicijn in mijn zwangerschap vanaf week 8 omdat ik hyperemesis Gravidarum heb (extreme misselijkheid en braken). Qua misselijkheid heeft het niet heel veel gedaan, maar dit medicijn zorgt wel dat ik uiterlijk 1x per dag ('s ochtends) overgeef. Als ik dit niet neem ga ik meteen volop overgeven. Ik ben van mening dat dit medicijn het beste helpt bij hyperemesis[lees meer...].

Metoclopramide

10-08-2020 | Vrouw | 31
Overgeven
Waarschijnlijk iets verkeerds gegeten of heftige buikgriep. Door de hormonen die ik gebruik moest ik een medicijn om het overgeven te remmen. Dit gekregen en overgeven hield direct op. Nog wel wat zwak en licht misselijk. Maar 3 zetpillen nodig gehad om me weer goed genoeg te voelen om zonder verder te gaan. Mij heeft t erg goed geholpen. Zaterdagochtend met pillen begon[lees meer...]nen. Nu maandagochtend heb ik helaas wel stinkende urine met vlokken erin. Ook de medicatie moet je lichaam natuurlijk weer uit.

Metoclopramide

15-06-2020 | Vrouw | 23
Overgeven
Door het gebruik van een ander medicijn, moest ik zo erg overgeven en ik heb mega angst voor overgeven. Durfde niks meer te eten of drinken uit amgst dat ik over moest geven. Toen gaf mijn huisarts me Metoclopramide zetpillen. Ik werd minder misselijk en het lukte om iets aan eten en drinken binnen te houden, ik heb nog wel iets over moeten geven, maar lang niet zo erg als[lees meer...] ervoor. Ook omdat ik niet meer steeds moest overgeven, kon ik weer de Oxazepam innemen (een rustgever) waardoor de angsten voor het overgeven ook weer iets minder werden. Wel was ik ontzettend moe, maar was in de mogelijkheid te gaan slapen. Uiteindelijk wel blij geweest dat mijn arts mij dit medicijn heeft voorgeschreven, het heeft het wel iets dragelijker gemaakt.

Motilium

26-06-2016 | Vrouw | 29
domperidon
Overgeven
helpt bij mij niet tegen overgeven! zelfs als ik het neem,moet ik nog overgeven...

Primperan

24-10-2015 | Vrouw | 2
Overgeven
Mijn dochter van 2 heeft deze medicatie voorgeschreven gekregen via een arts van de huisartsenpost, zoals ik eerder beschreven heb. Ze kon dus met een ambulance afgevoerd worden omdat ze bewusteloos van de trap viel en helemaal spastisch en verkrampt was en haar ogen draaiden weg. Ze had maar 6-10 ademhalingen per minuut. Onze eigen huisarts heeft een Veiligheids Inciden[lees meer...]t Melding gemaakt en er is bij de huisartsenpost in Hoorn afgesproken dat zij dit medicijn niet meer voorschrijven ivm de hoge risico's. De apotheker (die zit bij het ziekenhuis in Hoorn) heeft maanden later na herhaalde verzoeken eindelijk contact met ons opgenomen en probeerde het hele verhaal eigenlijk een beetje op de huisarts af te schuiven, terwijl zij ook op hadden moeten letten! Godzijdank hoeft niemand die in Hoorn bij de huisartsenpost terecht komt deze vreselijk ervaring mee te maken die wij hebben gehad omdat ze Primperan niet meer gaan voorschrijven. Maar nogmaals, de apotheker reken ik het ook zwaar aan, die had ook op moeten letten! Het is rotzooi, vooral voor kinderen en jong volwassenen!

Primperan

12-03-2015 | Vrouw | 2
Overgeven
Mijn dochter van twee hield niks binnen ook ORS hielp niet. De dokter van de huisartsenpost schreef haar primperan voor tegen het overgeven. De volgende dag was ze heel slaperig, dit staat ook in de bijsluiter. Rond 17 uur raakte ze bewusteloos dus 112 gebeld omdat ze rare geluiden maakte, haar ogen draaiden weg en haar armen en kaak waren spastisch en verkrampt. Ze werd[lees meer...] meegenomen naar de SEH en is door de CT scan gegaan. Goddank was alles in orde maar moest ze wel een nacht blijven ter observatie. Omdat ik vragen begon te stellen over de Primperan heeft de arts van de SEH de dosering voor kinderen nagekeken. Ze had maar 3 x 2 mg mogen hebben ipv de 2 x 10 mg die ze voorgeschreven had gekregen! Het is dus goed afgelopen, maar dit medicijn is naar mijn idee levensgevaarlijk!