Metoclopramide

Misselijkheid (14 meningen)
Braken (4 meningen)

13-05-2019

Gastroparese

Door revalidatie na heupoperatie van vermoeidheid zo misselijk van de maagverlamming dat ik metoclopram kreeg Hielp goed maat na 5 dagen flinke verkrampingen in lies en nek, toeval? Ga er toch mee door, mag niet verder afvallen anders volgt sondevoeding.
04-05-2019

Misselijkheid

Na buikgriep bleef mijn eetlust weg en was ik blijvend misselijk, huisarts dit medicijn voorgeschreven. Drie tabletten was de dosering die heb ik niet genomen. Na de eerste was ik al helemaal van de kaart. Ik kon niet meer helder nadenken en was erg moe. Maar ik heb die dag wel meer gegeten. Dus begin van de avond weer genomen en die dag erna ook. Nu op zaterdag in de ocht[lees meer...]end een ingenomen en ben niet in staat iets uit te voeren. Erg angstig gevoel, niet kunnen stilzitten van spierkrampen net ging hyperventileren, voelt als een bad trip of iets. Heel naar en ga het niet meer gebruiken. Hopenlijk is hij snel uitgewerkt.
20-04-2019

Misselijkheid

Ik was al dagen misselijk (maag darm problemen) dit middel voorgeschreven gekregen van mijn specialist. Naar een uur begon de pijn in mijn armen en benen. Constant trillen geen controle meer ik wist niet meer waar ik het zoeken moest op een gegeven moment de buisluiter er bij gepakt. Het ging niet over dus S’avonds de Hap opgebeld deze gaven aan dat ik een oxazepam moest[lees meer...] nemen en deze bijwerkingen heel goed konden optreden van dit middel. Nu 2 dagen na die tijd heb ik nog steeds verschrikkelijk last van benen en armen, hele erge spierpijn. Voor mij dit middel nooit weer.
21-03-2018

Misselijkheid

helpt niet, misselijk, en moe. Ook vanwege klachten.
14-12-2017

Braken

bij mij hiep het niet, wil niets zeggen over werking bij een ander. Bij mij was het braken en misselijkheid niet gerelateerd aan voedsel. Misschien dat dat het is.
30-08-2017

Misselijkheid

Ernstige vermoeidheid, maar werkten wel goed. Maar door de vermoeidheid kon ik alleen maar slapen.
26-06-2017

Misselijkheid

Werkt met eerste inname. Misselijkheid van onbekende grond en eerst wat anders geprobeerd wat dus helemaal niet werkte. Toen deze voorgeschreven gekregen en werkte direct, misselijkheid is van onbekende grond nog steeds na 4,5 jaar maar dit medicijn maakt het draagbaar. In het vroege begin misschien drie dagen wat duf geweest maar na zo'n tijd merk je er niks van. Op een g[lees meer...]egeven moment had ik het zelfs niet dagelijks meer nodig en slikte het wanneer ik me weer misselijk voelde! Voorheen was dit de hele dag door, rond 2015 begon het op punten van de dag, 2016 was dit nog wekelijks en sinds 2017 is dit nog maandelijks! Mag ze nu niet meer slikken vanwege wisselwerking op andere medicatie maar het resultaat mag er dan ook zijn! Tijdens de zwangerschap heb ik het ook niet mogen slikken en toen i.p.v. primperan zetpil gehad en werkte ongeveer gelijk aan!
19-02-2017

Misselijkheid

Na de buikgriep, 5 weken misselijk. Duurde te lang.
22-12-2016

Benauwdheid

Ik heb deze medicijnen gebruikt dat ik een mico plasma bacterie heeft en longontsteking heeft gehad. En hoest al vanaf dat ik dit kreeg. Loop nu in Zwolle en heb deze medicatie ook gekregen dat ze denken dat ik ook reflux heeft. Ik verslikte mijn heel erg in mijn speeksel en moest stoppen. ben gestopt nog naar de apotheek gebeld of dat kon en dat was geen bezwaar. Dinsdag[lees meer...] middag werd ik zo ziek, ik kon niet op mijn benen staan was net en slappe pop misselijk vreselijke hoofdpijn urine laten lopen ik kwam in het ziekenhuis terecht. Wie heeft hier ook ervaring mee.
17-07-2016

Misselijkheid

Gekregen vanwege misselijkheid door stress. Voor mijn gevoel werkte het medicijn. Enige kanttekening is dat het maar 3 á 4 uur werkte.
17-06-2016

Maagklachten

Dinsdag medicatie voorgeschreven gekregen vanwege misselijkheid, waar ik eigelijk amper tot niet last van had. Ging meer om maag/darm pijn. Ben er enorm ziek van geworden! benauwd, wegvallen, zwart voor m'n ogen, hartkloppingen, trillen, duizelig, alsof ik op een andere wereld was, dacht letterlijk dat ik dood ging. Mijn advies absoluut niet nemen. Heb 1 pilletje van 10 Mg[lees meer...] genomen na 5 uurtjes ging het beter, nu 2 dagen later nog steeds duizelig en niet optimaal!
13-03-2016

Metoclopramide (metoclopramide)

mijn moeder heeft dit medicijn sinds afgelopen november ingenomen tegen haar trage maagwerking. Niet lang erna, zeg 2 weken, begon ze depressief te worden en kreeg slaapstoornissen. Nu is ze sinds 7 maart dit jaar abrupt gestopt, omdat de depressiviteit ondraaglijk werd. En helaas zijn haar klachten sindsdien nog meer verergerd. Vandaag op zondag is ze naar de huisartspost[lees meer...] gegaan, omdat ze zo de nacht niet in durft. Waarop ze oxazepam heeft mee gekregen. Morgen volgt een bezoek aan de huisarts, hopelijk verminderen haar klachten nu ze gestopt is. Want hoewel ze op haar 67e niet bekend is met deze gevoelens, zou ze bijna niet meer verder willen omdat het niet te doen is.
02-10-2015

Misselijkheid

Ik werd de 23e geopereerd aan mijn buik en was misselijk van de narcose. Ik ben dus daarom het middel 3 keer per dag gaan nemen. Een halve tablet. 2 dagen na mijn operatie moest ik met de ambulance opgehaald worden. Ik had een dikke tong,kon niet meer praten had erg veel angsten en ongecontroleerde spierspanningen in benen. Ik ging meerdere keren achter elkaar Out!! Kon ni[lees meer...]et stoppen met trillen. Omdat ik niet door had en arts ook niet dat het daar van was bleef ik het in nemen. Werd steeds angstiger en erg depressief. Ben eens goed de bijsluiter gaan lezen en schrok van wat ik te lezen kreeg. Omdat ik dit middel al langere tijd heb snap ik nu ook mijn klachten van vorig jaar. Toen heb ik het ook genomen vanwege. Maag klachten. Pas er mee op !!!!
08-08-2015

Braken

Ik heb dat medicijn van mijn huisarts voorgeschreven gekregen wegens boven vermelde klachten. Na het innemen van de eerste tablet krijg ik overal (na twee dagen (alleen als ik last had) uitslag (jeuk en wondjes), de meeste uitslag zit in mijn gezicht en op de voeten. Ik ben van plan om met deze tabletten te stoppen. Math
03-06-2013

Misselijkheid

Het medicijn werkt wel, maar ik werd er duf van. Dat was op zich niet erg. Maar op een bepaald moment kreeg ik psychische klachten na inname van het medicijn. ik werd agressief en voelde dingen in mijn hoofd die niet normaal waren. Erg nare ervaring. Verder prima medicijn, als je deze bijwerking niet hebt.
27-05-2013

Maagzuur

Probleem: trage maagoperatie. Bijwerking na een paar dagen pijn in bil en bovenbeen spieren. Na 4 dagen meer strompelen dan lopen. Direct moeten stoppen. Nu 27 mei is dit probleem nog steeds niet over. Heb vaak pijnscheuten. Behandeling Fysio therapeut geeft verbetering. Had ook ernstig concentratie verlies en onrustige spieren. Mijn leeftijd is 78. Dus pas op als je op le[lees meer...]eftijd bent.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum