metoclopramide

26-03-2022 | Vrouw | 20
metoclopramide (20mg)

13-03-2022 | Man | 69
Hikken
Wegens ongeneeslijke kanker heb ik voortdurend de hik. Dit middel zou daarbij moeten helpen. Maar al snel, binnen 1 dag, verkrampte mijn keel en kreeg ik soms geen adem. De hik nam niet af maar eerder toe. Mijn lichaam schokte en verkrampte en vaak kreeg ik het idee dat ik geen adem meer kreeg en ging stikken. Nu ik geen metoclopram meer neem zijn deze klachten verdwenen. [lees meer...]Mijn hik helaas ook niet, maar is wel veel minder erg en heftig dan toen ik dit middel wel nam.

13-02-2022 | Man | 82
Braken
Echtgenoot kreeg dit na totale knieprothese. Verzwakt uit behandeling. Slechte nieren. 1 week in z.h. vanwege braken en zwakte. Thuis moeizaam geen eetlust. Medicatie 0.5 tabl 3x p.d. alleen genomen zodra misselijk maar beter is wellicht de totale voorgeschreven hoeveelheid te nemen. Want ontbijt kwam er toch weer uit ondanks nieti misselijk (daarom geen pil) . Dat i[lees meer...]s dus niet de goede inname.... Daarnaast te.grote rode bloedcellen verhinderen zuurstofopname. Zeer kortademig.

03-09-2021 | Vrouw | 25
Misselijkheid
Misselijk door antibiotica. Enkele dagen metoclopramide erbij, wat ervoor zorgde dat ik de kuur kon afmaken. Wel meer vermoeid naar mijn idee. Zodra t kon weer met dit medicijn gestopt. Extra vermoeidheid verdween ook weer.

25-08-2021 | Vrouw | 64
Braken
NERGENS kan ik in de bijsluiter of op het doosje terugvinden hoe lang ik na gebruik van metoclapramide weer andere medicijnen kan gebruiken. Ik heb kanker, ben door de morfine zo misselijk en overgeven. Maar heb zoveel pijn dus die morfine moet ik wel gebruiken. Het is woensdagavond bijna 22.00 uur en niemand is te bereiken. HELP HELP HELP

19-06-2021 | Vrouw | 38
metoclopramide (10mg)
Ik slik sumatriptan voor migraine en moet metoclopramide 10 minuten voordat ik sumatriptan ineem innemen. Dan neemt mijn lichaam het migraine medicijn beter op en het helpt natuurlijk tegen de misselijkheid die erbij komt kijken. Ik heb er helemaal geen bijwerkingen van en het werkt prima.

27-03-2021 | Vrouw | 42
Misselijkheid na narcose

20-03-2021 | Man | 19
metoclopramide (20mg)
Ik was er doodziek van en mijn hele lichaam begon stijf te worden. Ik had geen controle meer over mijn ogen en mijn kaak. Ik kon niet meer normaal praten en mijn ogen stonden helemaal naar boven. Gebruik dit AUB NIET. Je wordt paranoïde

19-08-2020 | Vrouw | 18
Misselijkheid
Gekregen tegen misselijkheid. Half uur na inname geen last meer van misselijkheid. Alleen wel veel last van bijwerkingen. Zo ben ik extreem vermoeid en onoplettend op het moment dat ik dit medicijn heb ingenomen. Verder werkt het helaas maar voor een halfuur en mag ik er maar 3 per dag, dus nog steeds een groot gedeelte van de dag misselijk.

10-08-2020 | Vrouw | 31
metoclopramide (1mg/ml)
Overgeven
Waarschijnlijk iets verkeerds gegeten of heftige buikgriep. Door de hormonen die ik gebruik moest ik een medicijn om het overgeven te remmen. Dit gekregen en overgeven hield direct op. Nog wel wat zwak en licht misselijk. Maar 3 zetpillen nodig gehad om me weer goed genoeg te voelen om zonder verder te gaan. Mij heeft t erg goed geholpen. Zaterdagochtend met pillen begon[lees meer...]nen. Nu maandagochtend heb ik helaas wel stinkende urine met vlokken erin. Ook de medicatie moet je lichaam natuurlijk weer uit.

15-06-2020 | Vrouw | 23
Overgeven
Door het gebruik van een ander medicijn, moest ik zo erg overgeven en ik heb mega angst voor overgeven. Durfde niks meer te eten of drinken uit amgst dat ik over moest geven. Toen gaf mijn huisarts me Metoclopramide zetpillen. Ik werd minder misselijk en het lukte om iets aan eten en drinken binnen te houden, ik heb nog wel iets over moeten geven, maar lang niet zo erg als[lees meer...] ervoor. Ook omdat ik niet meer steeds moest overgeven, kon ik weer de Oxazepam innemen (een rustgever) waardoor de angsten voor het overgeven ook weer iets minder werden. Wel was ik ontzettend moe, maar was in de mogelijkheid te gaan slapen. Uiteindelijk wel blij geweest dat mijn arts mij dit medicijn heeft voorgeschreven, het heeft het wel iets dragelijker gemaakt.

09-06-2020 | Vrouw | 68
Misselijkheid
Gekregen tegen misselijkheid en braken. Na 3 tabletten een wrak,afschuwelijk. Wazig zien, verward, onrustig, rare onvaste loop (krachteloos).

21-05-2020 | Vrouw | 63
metoclopramide (10mg)
Kreeg dit voor misselijkheid,zou 3x daags 1 tablet van 10 mg moeten nemen.bij de 1e tablet kreeg ik na 3 uurtjes vreselijke krampen in mijn buik en kwam niet meer van de wc af. Toen er alles uiteindelijk uit was kwam er op het laatste bloed uit ik schrok me rot!! Ga morgen gelijk de huisarts bellen! Ik zou het niemand aanraden.

29-10-2019 | Vrouw | 23
Hypertensie door zwangerschap
Na de eerste inname en uur later helemaal beroerd, overgeven, trillingen, tintelingen, zweten en spiertrekkingen. Hele nare medicijnen, nu gelukkig weer amesafene gekregen ( eerste zwangerschap deze gekregen) en dit werkt veel beter met geen bijwerkingen. Wat een rotzooi is metoclopramide, ik kots me liever leeg dan dit nogmaals in te nemen.

13-05-2019 | Vrouw | 70
Gastroparese
Door revalidatie na heupoperatie van vermoeidheid zo misselijk van de maagverlamming dat ik metoclopram kreeg Hielp goed maat na 5 dagen flinke verkrampingen in lies en nek, toeval? Ga er toch mee door, mag niet verder afvallen anders volgt sondevoeding.

04-05-2019 | Vrouw | 28
Misselijkheid
Na buikgriep bleef mijn eetlust weg en was ik blijvend misselijk, huisarts dit medicijn voorgeschreven. Drie tabletten was de dosering die heb ik niet genomen. Na de eerste was ik al helemaal van de kaart. Ik kon niet meer helder nadenken en was erg moe. Maar ik heb die dag wel meer gegeten. Dus begin van de avond weer genomen en die dag erna ook. Nu op zaterdag in de ocht[lees meer...]end een ingenomen en ben niet in staat iets uit te voeren. Erg angstig gevoel, niet kunnen stilzitten van spierkrampen net ging hyperventileren, voelt als een bad trip of iets. Heel naar en ga het niet meer gebruiken. Hopenlijk is hij snel uitgewerkt.

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (554) - Antibiotica - penicillines breedspectrum