Primperan

Maagklachten (4 meningen)
Zwangerschap (2 meningen)

26-02-2019

Misselijkheid

Primperan is een middel tegen misselijkheid en braken. Ik neem mediciatie voor epilepsie en had veel problemen met mijn maag, vandaar dat ik een middel zocht tegen misselijkheid. Ik was toen een twintiger, nog niet zo lang gehuwd en een jonge Mama. Ik ben jaren zeer ernstig depressief geweest door Primperan, Ik had ook al die jaren een zware druk in mijn benen en armen, i[lees meer...]k kon niet meer vooruit, zou de hele dag willen slapen en liever niemand willen zien. Toen werd het woord "depressief" nog niet makkelijk gebruikt, als men niet vooruit kon was men gewoon,,,, lui. Mijn leven was een hel, dankzij Primperan. Vele jaren later ben ik overgestapt naar Mothilium, ik besefte toen nog niet dat ik mij veel beter in mijn hoofd en lichaam voelde omdat ik gestopt was met Primperan, tot ik door omstandigheden weer primperan kreeg, toen besefte ik pas dat dit de boosdoener was van mijn jaren miserie, ik begrijp dus niet dat daar geen diepere onderzoeken naar gedaan worden. Wie weet kampen er nog mensen met depressies,,,dankzij Primperan.
30-01-2019

Maagklachten

ik gebruikte eerst metoclopramide tabletjes (in 1e instantie jaren geleden ivm zwangerschapsmisselijkheid en de laatste jaren ivm zeer regelmatige misselijkheid die optreedt zonder aanwijsbare reden) maar omdat dat op een gegeven moment niet op voorraad was bij de apotheek, kreeg ik primperan zetpillen. ik vind op zich het gebruik van zetpillen niet zo prettig maar ze we[lees meer...]rken wel. ik merk eigenlijk ook geen bijwerkingen. alleen ben ik wel benieuwd of dit middel zonder problemen op de lange termijn gebruikt mag blijven worden. ook al merk ik nu helemaal geen bijwerkingen.
21-01-2019

Braken

Primperan zetpillen gekregen vanwege het overmatig overgeven door de zwangerschap. Misselijkheid gaat niet weg en kan niet eten zoals voorheen maar kleine beetjes per keer blijven binnen. Werkt goed.
17-08-2018

Misselijkheid

Tijdens de voorbereiding coloscopie werd ik heel misselijk en bleef braken...heb toen dit middel van de huisarts gekregen, de misselijkheid verdween vrij snel maar daarna werd ik vreselijk onrustig, kon mijn benen niet meer stil houden, paniekgedachten in mijn hoofd, de hele nacht zo doorgeworsteld...de volgende ochtend nog even erg ...heb daarna mijn afspraak in het ziek[lees meer...]enhuis af moeten zeggen. Nooit meer dit vreselijke middel!!
11-07-2018

Misselijkheid

Medicijn voorgeschreven gekregen om te kijken of het tegen mijn aanhoudende misselijkheid zou werken. Begonnen op vrijdagmiddag met de zetpillen en vrijwel direct een heel onrustig gevoel gekregen. Die nacht nog wel prima geslapen. Echter, zaterdag kwam de onrust terug en ik werd opeens erg huilerig, moest om alles huilen en wilde het liefst niet alleen zijn. Dit heeft de [lees meer...]gehele dag aangehouden en vervolgens de hele nacht niet kunnen slapen van de nervositeit. Zondagochtend huilend op de grond gezeten, waarna besloten is om de huisartsenpost te bellen. Die schreef dubbele dosis oxazepam voor om tot rust te komen (medicijn was al in bezit voor paniekaanvallen). Diezelfde dag nog gestopt met de primperan zetpillen en de volgende dag was de onrust en nervositeit vrijwel helemaal weer verdwenen.
20-02-2018

Misselijkheid

Kort na start anibioticakuurtje (Klacid 500) werd ik ongelooflijk misselijk met nagenoeg niet te stoppen maagbewegingen. Huisarts schreef Primperan-zetpillen voor. Dat hielp na enige tijd en viel in diepe slaap. Bij het 'ontwaken' was het complete chaos in mijn hoofd met allerlei bizarre hallucinaties. Het middel direct gestaakt en het duurde enkele dagen voordat alles we[lees meer...]er normaal werd. Huisarts gaf aan dat dit middel op een bepaald hersendeel werkt en voor mij ongeschikt is. Beter voor mij is een meer klassiek middel dat op de maag werkt.
01-02-2018

Misselijkheid

Zeer allergische reactie na 2 zetpillen maar! Volgens de huisarts kon dat allemaal niet, maar ik ben toch echt op de eerste hulp beland. Ik werd eerst erg onrustig. Een onrust zo erg, nog nooit in mijn leven meegemaakt dat je niet meer weet waar je het zoeken moet. Daarna begon mijn nek naar één kant te trekken en ik kon die niet meer bewegen. Mijn tong zwol op en ik kon d[lees meer...]ie ook niet bewegen en dus amper praten. Ik heb toen een anti parkinson infuus/injectie gekregen en alles trok weer recht na 1 minuut. Mijn ergste ervaring ooit met een medicijn, nooit meer!
03-01-2018

Misselijkheid

Het medicijn op vakantie in portugal bij de apotheek gekregen, dit hielp meteen en de misselijkheid zakte. Nu het product meegenomen naar nl en als ik misselijk ben gebruik ik t minimaal. geen bijwerkingen gehad.
10-09-2017

Misselijkheid

Omwille van erge misselijkheid was ik bij de huisarts om medicatie gaan vragen tegen de misselijkheid. Ik had stage de week erop en wou deze absoluut doen (ik ben student vroedkunde). Ik kende dit middel en wist dat heel veel vrouwen die last hebben van hyperemesis gravidarium (extreme misselijkheid tijdens de zwangerschap) hier geholpen mee waren. Ik had deze medicatie ze[lees meer...]lf al toegediend bij zwangere vrouwen. Daarom had ik het volste vertrouwen dat dit ging werken. En dat was ook zo, de misselijkheid was bijna instant verdwenen. Maar de dag erop was ik zo enorm moe na een lange en goede nachtrust kon ik toch overal in slaap vallen, zelfs tijdens een wandeling in de bossen. Ik dacht dat ik gewoon oververmoeid was en dat wel over zou gaan. Nu op weg naar huis begon mijn tong in kramp te gaan en ik had hier geen controle meer over en kon niet meer fatsoenlijk praten. Tegen de tijd dat ik thuis was waren mijn tanden op elkaar geklemd en mijn kaak helemaal scheef op elkaar geklemd, dit ging gepaard met vreselijke pijn. Dus belogen we om naar een dokter te gaan, op dat moment had ik al door dat ik bijwerkingen had van de medicatie. Onderweg naar de arts van wacht kreeg ik erboven krampen die ik niet kon tegengaan in mijn nek. Mijn hoofd draaide regelmatig naar links of naar rechts zonder precies een limiet te hebben en zo de controle hierover te hebben. Dit was verschrikkelijk pijnlijk. Even hebben we overwogen om naar spoed te gaan. Uiteindelijk zijn we gewoon naar de arts van wacht geweest. De arts gaf me valium 5mg. Op dat moment waren al mijn spieren in mijn lichaam opgespannen en was er geen manier waarop ik ze ontspannen kreeg. Na nog valium in de apotheker te zijn gaan halen werden de klachten alleen erger. Nu ging ook mijn nek oncontroleerbaar naar achteren. Tegen dat ik thuiskwam had ik al 15mg valium in mijn systeem zitten. Alles deed pijn soms was er een kleine rustpauze tussen de twee spierkrampen in, maar de spierkrampen werden alleen langer en erger, nu ging alles in krampen van mijn tanden tot mijn nek, rug en tenen. De dokter nog eens gebeld en die gaf nog een voorschrift voor Parkinson medicatie. Uiteindelijk heb ik dit niet moeten innemen. De klachten zijn na 6-7 uur na begin van de klachten weggegaan. Ik ben de week erop heel erg suf geweest, precies een zombie en stage kon ik natuurlijk vergeten. Dit jaar heb ik geleerd dat deze klachten kunnen voorkomen bij adolecenten. Dus primperan is een heel goed middel, maar er moet opgelet worden bij geven van primperan in hoge dosis aan jongeren. Ik denk (en dat ga ik toch zeker doen) dat andere medicatie voor jongeren (zoals motilium (domperidone)) een betere oplossing is. Want geloof mij het is een hel om door zo een bijwerking te gaan. Daarbuiten werkt primperan ongelooflijk goed, alleen af te raden bij adolecenten in hoge dosis.
27-06-2017

Zwangerschap

Heel de zwangerschsp gebruikt en weining tot geen klachten
26-06-2017

Misselijkheid

Vanwege de zwangerschap primperan zetpillen gebruikt vanwege dat metoclopramide beter niet kon. Door de zwangerschap was ik tot aan bevalling misselijk en aangezien ik voor de zwangerschap na 4jaar metoclopramide voor misselijkheid slikte was dit een goede oplossing.
02-09-2016

Zwangerschap

29-10-2015

Duizeligheid

Was laatste tijd soms wat draaierig. Plotseling ontzettend zeeziek. Alles was instabiel en had ik een kotserig gevoel. Kon zonder hulp niet lopen. Huisarts kwam langs en schreef primperan voor. Na gebruik van 2 zetpillen op een dag, was 24 uur later alles weer normaal. F.
24-10-2015

Overgeven

Mijn dochter van 2 heeft deze medicatie voorgeschreven gekregen via een arts van de huisartsenpost, zoals ik eerder beschreven heb. Ze kon dus met een ambulance afgevoerd worden omdat ze bewusteloos van de trap viel en helemaal spastisch en verkrampt was en haar ogen draaiden weg. Ze had maar 6-10 ademhalingen per minuut. Onze eigen huisarts heeft een Veiligheids Inciden[lees meer...]t Melding gemaakt en er is bij de huisartsenpost in Hoorn afgesproken dat zij dit medicijn niet meer voorschrijven ivm de hoge risico's. De apotheker (die zit bij het ziekenhuis in Hoorn) heeft maanden later na herhaalde verzoeken eindelijk contact met ons opgenomen en probeerde het hele verhaal eigenlijk een beetje op de huisarts af te schuiven, terwijl zij ook op hadden moeten letten! Godzijdank hoeft niemand die in Hoorn bij de huisartsenpost terecht komt deze vreselijk ervaring mee te maken die wij hebben gehad omdat ze Primperan niet meer gaan voorschrijven. Maar nogmaals, de apotheker reken ik het ook zwaar aan, die had ook op moeten letten! Het is rotzooi, vooral voor kinderen en jong volwassenen!
31-08-2015

Misselijkheid

Ik kreeg jaren geleden dit middel voorgeschreven - voelde me ellendig, kaakklem, strakke spieren etc. - allergisch voor phenothyazinederivaten die erin verwerkt zijn. Dezelfde reactie had een nicht, en een jonger zusje op dit middel. Jaren later heb ik het nog een keer gebruikt omdat beweerd werd dat er geen phenothyazinederivaten meer in verwerkt zouden zijn... echter toc[lees meer...]h weer dezelfde overgevoelige reactie die weer met valium onderdrukt moesten worden. Conclusie: vertrouw primperan niet - zie ook al die andere verhalen! Middel zou uit de handel moeten!
24-08-2015

Braken

Dochter van vijf heeft Primperan door plaatselijke dokter voorgeschreven gekregen ivm met braken. Het braken werd echter niet minder en na paar dagen terug naar (andere) dokter. Uitgelegd dat kind aardig verzwakt was en niet beter werd. Deze dokter zei dat we gewoon door moesten gaan en dat ze over 3 dagen beter zou zijn. Na 2 dagen moest ze echter worden afgevoerd met de [lees meer...]ambulance naar het ziekenhuis omdat ze een enorme stuip kreeg, trillende spieren en wegdraaiende ogen waardoor we bang waren dat haar hart ook stopte. Ze heeft 1,5 dag in ziekenhuis aan infuus gelegen om bij te komen en aan te sterken en te zorgen dat medicijn uit bloed ging. De kinderartsen in ziekenhuis gaven aan dat het dit middel NIET bij kleine kinderen hoort te worden voorgeschreven. Te gevaarlijk ivm de bijwerkingen! Super gevaarlijk middel!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum