Ervaringen met Zofran

acute hoofdpijn

Misselijkheid (5 meningen)

21-03-2024 | Vrouw | 45

acute hoofdpijn

Na voedselvergiftiging en onophoudelijk braken via SEH arts prik Buscopan en Primperan gekregen. Deed helemaal niks. Na 1.5 dag 6x per uur braken bijna uitgeput en Zofran smelttablet gekregen. Top! Binnen ca 15 min was misselijkheid weg en niet meer gebruikt. Kreeg helaas na 1 dav gebruik migraine achtige hoofdpijn, zo erg dat ik 3 dagen in donkere kamer heb gelegen. Exced[lees meer...]rin gepakt op advies van iemand en gaat nu stuk beter. Maar geen fijne bijwerking maar wel topspul tegen misselijkheid/braken!

29-04-2023 | Vrouw | 2
ondansetron (2mg/ml)
Braken
Mn vriend heeft het op advies van de huisarts gegeven aan onze dochter van 2 jaar. Ze had de griep en gaf veel over. Het hielp direct qua braken, na 1x 1,7 ml niet meer gebraakt. Echter heb ik zelf veel stress ervan, ik vind het een heel heftig middel voor iets als griep, ik geef de voorkeur aan een infuus als ze zou uitdrogen. Het middel werkt in op de serotonine recepto[lees meer...]ren en ben heel bang voor lange termijn gevolgen daarvan.

04-10-2022 | Vrouw | 32
Misselijkheid
Hyperemesis gravidarum. Neem al maanden 3x8mg werkt goed. 3x daags om de 5,5 uur. Wat wel belangerijk is dat je juist geen lege maag moet krijgen want dan is het minder effectief. Het werkt erg goed in een normale situatie wel merk ik bij hevige stress dat het lijkt alsof er een sterk verminderde werking is. Uren Misselijkheid en weer overgeven liggen dan op de loer.[lees meer...] Maar goed in normale situatie met HG werkt het voor mij goed.

04-06-2022 | Vrouw | 32
Overgeven
Ik slik dit medicijn in mijn zwangerschap vanaf week 8 omdat ik hyperemesis Gravidarum heb (extreme misselijkheid en braken). Qua misselijkheid heeft het niet heel veel gedaan, maar dit medicijn zorgt wel dat ik uiterlijk 1x per dag ('s ochtends) overgeef. Als ik dit niet neem ga ik meteen volop overgeven. Ik ben van mening dat dit medicijn het beste helpt bij hyperemesis[lees meer...].

26-12-2021 | Vrouw | 2
ondansetron (0,8mg/ml)
Braken
Mijn dochter van 2jaar en 4 maand had flink de griep te pakken. Ze bleef maar braken en hield niets binnen.(tussendoor ook gal braken lege maag). Zijn met haar naar de huisartsenpost geweest ivm uitdroging ter controle. De arts had zofran voor geschreven. Bij thuiskomst gelijk 1,6ml ( bij lichaamsgewicht van 13 kilo) gegeven met spuitje in de mond. Het hielp gelijk en ze h[lees meer...]eeft niet meer overgegeven en zelfs heel iets billion soep gegeten en goed gedronken. Dit is er allemaal in gebleven gelukkig.

09-12-2021 | Vrouw | 24
Zwangerschap
Vanaf week 4 van mijn zwangerschap begon ik met braken, zo erg dat ik met week 9 en 11 ben opgenomen in het ziekenhuis in verband met uitdroging. De diagnose hypermisis gravidarum werd gesteld. Primperan en emasafene geprobeerd echter zonder effect, werd er alleen maar zieker van. Toen ik met week 11 opgenomen werd, schreef de gynaecoloog zofran én omeprazol voor. Zofran k[lees meer...]an veilig gebruikt worden vanaf het 2e trimester en omeprazol gedurende de hele zwangerschap, vertelde zij. Inmiddels ben ik 17 weken zwanger en neem ik elke ochtend omeprazol in. De zofran gebruik ik alleen in geval van nood, maar heeft mij van week 12 tot en met week 15 enorm geholpen!

28-10-2021 | Vrouw | 57
Misselijkheid
Uitgedroogd door onophoudelijk spugen, constant misselijk, na besmetting met het norovirus. Heb een maagprobleem.

02-08-2020 | Vrouw | 44
ondansetron (8mg)
Zofran bij chemo voorgeschreven. Het werkt perfect tegen misselijkheid maar veroorzaakt bij mij helaas zware hoofdpijn.

22-02-2019 | Vrouw | 58
Misselijkheid
Enorm misselijk en braken van antibiotica. Primperan zetpillen geprobeert maar werkte zeker niet afdoende en zijn sufmakend. Zofran zuigtabletje (niet lekker) maar al snel niet meer braken. Nog wel wat misselijk maar dat is te doen. Blij dat me dit voorgeschreven is. Ervaar niet echt bijwerkingen en februik er 1 tot max 3 per dag

14-12-2017 | Vrouw | 41
Braken
Werd continu misselijk na 2 maanden gebruik van zware pijnstilling voor mijn hernia. Moest opgenomen worden omdat ik alles uitbraakte en niets meer binnen hield. Van alles geprobeerd, maar gebruikelijke middelen hielpen niet. Eindelijk na paar dagen kwam iemand met zofran. Geweldig. Niet meer misselijk, makkelijk te gebruiken en ik ervaar geen bijwerkingen. Wel een duu[lees meer...]r medicijn (goedkopere versie van ondansetron werkte bij mij helaas niet), maar absoluut de moeite waard.

16-07-2017 | Vrouw | 34
Complicatie na operatie
Ik reageerde totaal niet goed op dit medicijn en ik gaf dat ook aan, tijdens de operatie, want ik was lokaal verdoofd met ropivacaine. Ik kreeg ook het middel kefzol, is anti-biotica en droperidol. Ik kreeg convulsies en absences, is petit-mal, geheugenverlies en hartritmestoornissen, oedeem en onverklaarbare gewichtstoename. Het kan de combi zijn geweest, ik heb dit door[lees meer...]gegeven aan de apotheek, maar binnenkort moet ik een onderzoek laten doen naar mijn genotype, want dit soort klachten zijn zeldzaam en komen alleen voor als je een enzym-afwijking hebt(auto-immuun ziekte, bij een gezond persoon is er bij juist gebruik weinig bijwerkingen.

02-09-2016 | Vrouw | 35
Zwangerschap
Ik ben nu 11 weken zwanger en ben vanaf week 6 extreem misselijk. Na het proberen van emesafene en primperan (beide met veel bijwerkingen) heb ik via mijn gyn zofran gekregen. Eindelijk is de misselijkheid onderdrukt en na weken heb ik eindelijk eten binnen kunnen houden. Echt een aanrader! Ik heb nog geen last van bijwerkingen.

17-04-2015 | Vrouw | 18
Misselijkheid
Ik ben een achttienjarige vrouw en kreeg dit middel voorgeschreven toen ik nog zeventien was. Ik kampte met erge misselijkheid en maagklachten in het algemeen. Artsen geloofden mij niet helaas, maar uiteindelijk na flink doorzetten kwam ik bij een MLD-specialist die mij wel serieus nam. Ik kreeg een maagonledigingsonderzoek en mijn maag bleek veel te traag te zijn. Gastrop[lees meer...]arese dus. Ik kreeg van mijn huisarts al voor deze diagnose af en toe Ondansetron (Zofran) voorgeschreven. Het werkte perfect! Geen kokhalzen en extreme misselijkheid meer. Ik ben met Zofran nog wel misselijk, maar echt aanzienlijk minder. Ik neem het zo min mogelijk (zo nodig 4 milligram dagelijks). Het veroorzaakt wel bijwerkingen als milde hoofdpijnsteken en constipatie. Maar dat is het medicijn zeker weten waard als je kijkt naar hoe het werkt voor mij. Zonder dit medicijn had ik geen leven. Aanrader voor iedereen die met zware misselijkheid kampt en normaler wilt leven.

07-05-2013 | Vrouw | 27
Zwangerschap
Ik ben 14 weken zwanger en werd voor de tweede keer opgenomen in het ziekenhuis tegen uitdroging vanwege overmatig braken bij de zwangerschap (Hyperemesis Gravidarum) in eerste 12 tot 16 weken. Andere middelen zoals Emesafene hielpen niet (meer). Tot onze verbazing gaf de gynaecoloog aan dat er sinds kort na uitgebried onderzoek is gebleken dat dit middel géén kwaad kan [lees meer...]voor de ongeboren baby en dus gebruikt kan worden tijdens de zwangerschap. Bij mij werkt dit middel erg goed, en heb de zetpil variant vanwege het braken, gelukkig hierbij geen bijwerkingen gehad. Het is bekend bij het ziekenhuis waar wij in behandeling zijn dat dit nog niet (overal) algemeen bekend is, en het nog aangepast moet worden. Ze hebben het bij meerdere zwangere gebruikt zonder problemen.

10-01-2010 | Man
Misselijkheid
Gebruik het middel ter voorkoming van misselijkheid bij chemotherapie. Helpt redelijk goed maar niet volledig. Vervelende bijwerking is verstopping dat een dag of 3 na de laaste inname weer over is. Ondanks deze vervelende bijwerking toch wel aan te raden. Jan