Zofran

ondansetron

Misselijkheid (3 meningen)

22-02-2019

Misselijkheid

Enorm misselijk en braken van antibiotica. Primperan zetpillen geprobeert maar werkte zeker niet afdoende en zijn sufmakend. Zofran zuigtabletje (niet lekker) maar al snel niet meer braken. Nog wel wat misselijk maar dat is te doen. Blij dat me dit voorgeschreven is. Ervaar niet echt bijwerkingen en februik er 1 tot max 3 per dag
14-12-2017

Braken

Werd continu misselijk na 2 maanden gebruik van zware pijnstilling voor mijn hernia. Moest opgenomen worden omdat ik alles uitbraakte en niets meer binnen hield. Van alles geprobeerd, maar gebruikelijke middelen hielpen niet. Eindelijk na paar dagen kwam iemand met zofran. Geweldig. Niet meer misselijk, makkelijk te gebruiken en ik ervaar geen bijwerkingen. Wel een duu[lees meer...]r medicijn (goedkopere versie van ondansetron werkte bij mij helaas niet), maar absoluut de moeite waard.
16-07-2017

Complicatie na operatie

Ik reageerde totaal niet goed op dit medicijn en ik gaf dat ook aan, tijdens de operatie, want ik was lokaal verdoofd met ropivacaine. Ik kreeg ook het middel kefzol, is anti-biotica en droperidol. Ik kreeg convulsies en absences, is petit-mal, geheugenverlies en hartritmestoornissen, oedeem en onverklaarbare gewichtstoename. Het kan de combi zijn geweest, ik heb dit door[lees meer...]gegeven aan de apotheek, maar binnenkort moet ik een onderzoek laten doen naar mijn genotype, want dit soort klachten zijn zeldzaam en komen alleen voor als je een enzym-afwijking hebt(auto-immuun ziekte, bij een gezond persoon is er bij juist gebruik weinig bijwerkingen.
02-09-2016

Zwangerschap

Ik ben nu 11 weken zwanger en ben vanaf week 6 extreem misselijk. Na het proberen van emesafene en primperan (beide met veel bijwerkingen) heb ik via mijn gyn zofran gekregen. Eindelijk is de misselijkheid onderdrukt en na weken heb ik eindelijk eten binnen kunnen houden. Echt een aanrader! Ik heb nog geen last van bijwerkingen.
17-04-2015

Misselijkheid

Ik ben een achttienjarige vrouw en kreeg dit middel voorgeschreven toen ik nog zeventien was. Ik kampte met erge misselijkheid en maagklachten in het algemeen. Artsen geloofden mij niet helaas, maar uiteindelijk na flink doorzetten kwam ik bij een MLD-specialist die mij wel serieus nam. Ik kreeg een maagonledigingsonderzoek en mijn maag bleek veel te traag te zijn. Gastrop[lees meer...]arese dus. Ik kreeg van mijn huisarts al voor deze diagnose af en toe Ondansetron (Zofran) voorgeschreven. Het werkte perfect! Geen kokhalzen en extreme misselijkheid meer. Ik ben met Zofran nog wel misselijk, maar echt aanzienlijk minder. Ik neem het zo min mogelijk (zo nodig 4 milligram dagelijks). Het veroorzaakt wel bijwerkingen als milde hoofdpijnsteken en constipatie. Maar dat is het medicijn zeker weten waard als je kijkt naar hoe het werkt voor mij. Zonder dit medicijn had ik geen leven. Aanrader voor iedereen die met zware misselijkheid kampt en normaler wilt leven.
07-05-2013

Zwangerschap

Ik ben 14 weken zwanger en werd voor de tweede keer opgenomen in het ziekenhuis tegen uitdroging vanwege overmatig braken bij de zwangerschap (Hyperemesis Gravidarum) in eerste 12 tot 16 weken. Andere middelen zoals Emesafene hielpen niet (meer). Tot onze verbazing gaf de gynaecoloog aan dat er sinds kort na uitgebried onderzoek is gebleken dat dit middel géén kwaad kan [lees meer...]voor de ongeboren baby en dus gebruikt kan worden tijdens de zwangerschap. Bij mij werkt dit middel erg goed, en heb de zetpil variant vanwege het braken, gelukkig hierbij geen bijwerkingen gehad. Het is bekend bij het ziekenhuis waar wij in behandeling zijn dat dit nog niet (overal) algemeen bekend is, en het nog aangepast moet worden. Ze hebben het bij meerdere zwangere gebruikt zonder problemen.
10-01-2010
Man

Misselijkheid

Gebruik het middel ter voorkoming van misselijkheid bij chemotherapie. Helpt redelijk goed maar niet volledig. Vervelende bijwerking is verstopping dat een dag of 3 na de laaste inname weer over is. Ondanks deze vervelende bijwerking toch wel aan te raden. Jan

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum