ziekte

Bestaat uit:
Overgeven (6)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor braken

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Femoston continu 1 5
Implanon (hormoonimplantaat) 1 5
Ondansetron 1 4
Motilium 1 1

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: braken

13-02-2022 | Man | 82
Braken
Echtgenoot kreeg dit na totale knieprothese. Verzwakt uit behandeling. Slechte nieren. 1 week in z.h. vanwege braken en zwakte. Thuis moeizaam geen eetlust. Medicatie 0.5 tabl 3x p.d. alleen genomen zodra misselijk maar beter is wellicht de totale voorgeschreven hoeveelheid te nemen. Want ontbijt kwam er toch weer uit ondanks nieti misselijk (daarom geen pil) . Dat i[lees meer...]s dus niet de goede inname.... Daarnaast te.grote rode bloedcellen verhinderen zuurstofopname. Zeer kortademig.

Zofran

26-12-2021 | Vrouw | 2
Braken
Mijn dochter van 2jaar en 4 maand had flink de griep te pakken. Ze bleef maar braken en hield niets binnen.(tussendoor ook gal braken lege maag). Zijn met haar naar de huisartsenpost geweest ivm uitdroging ter controle. De arts had zofran voor geschreven. Bij thuiskomst gelijk 1,6ml ( bij lichaamsgewicht van 13 kilo) gegeven met spuitje in de mond. Het hielp gelijk en ze h[lees meer...]eeft niet meer overgegeven en zelfs heel iets billion soep gegeten en goed gedronken. Dit is er allemaal in gebleven gelukkig.

25-08-2021 | Vrouw | 64
Braken
NERGENS kan ik in de bijsluiter of op het doosje terugvinden hoe lang ik na gebruik van metoclapramide weer andere medicijnen kan gebruiken. Ik heb kanker, ben door de morfine zo misselijk en overgeven. Maar heb zoveel pijn dus die morfine moet ik wel gebruiken. Het is woensdagavond bijna 22.00 uur en niemand is te bereiken. HELP HELP HELP

06-05-2021 | Vrouw | 40
Braken
Mij werd verteld het medicijn nog een paar dagen door te slikken. Mijn advies is om voortdurend te monitoren of het nog echt nodig is. Anders bij voorkeur stoppen. Bij klachten/ bijwerkingen zeker stoppen.

Ondansetron

02-06-2019 | Vrouw | 31
Braken
Ivm langdurig overmatige misselijkheid en braken heb ik ondansetron voor geschreven gekregen. Eerder al metrocoplamide en domperidon gebruikt, maar hadden onvoldoende effect. Ondansetron hielp goed tegen de misselijkheid en verminderde duidelijk het braken. Wel veel last van hoofdpijn en enorm geobstipeerd en opgeblazen.

Implanon (hormoonimplantaat)

14-04-2019 | Vrouw | 29
etonogestrel
Braken
Iedere vier weken hevig ziek. Zeker twee dagen. Het begint met brake en diarree dat zeker twee dagen aan houdt. Exact een week later komt de menstruatie op gang. Dit is nu de vierde keer geweest. Daar naast veel moe en last van stemmingswisselingen. Mijn implanon gaat verwijderd worden.

21-01-2019 | Vrouw | 28
Braken
Primperan zetpillen gekregen vanwege het overmatig overgeven door de zwangerschap. Misselijkheid gaat niet weg en kan niet eten zoals voorheen maar kleine beetjes per keer blijven binnen. Werkt goed.

14-12-2017 | Vrouw | 41
Braken
bij mij hiep het niet, wil niets zeggen over werking bij een ander. Bij mij was het braken en misselijkheid niet gerelateerd aan voedsel. Misschien dat dat het is.

Zofran

14-12-2017 | Vrouw | 41
Braken
Werd continu misselijk na 2 maanden gebruik van zware pijnstilling voor mijn hernia. Moest opgenomen worden omdat ik alles uitbraakte en niets meer binnen hield. Van alles geprobeerd, maar gebruikelijke middelen hielpen niet. Eindelijk na paar dagen kwam iemand met zofran. Geweldig. Niet meer misselijk, makkelijk te gebruiken en ik ervaar geen bijwerkingen. Wel een duu[lees meer...]r medicijn (goedkopere versie van ondansetron werkte bij mij helaas niet), maar absoluut de moeite waard.

Femoston continu

25-06-2016 | Vrouw | 50
estradiol / dydrogesteron continu
Braken
veel last van opvliegers , nachtzweten slik nu 18 dagen femoston maar wordt met de dag moeier en moeier kan mijn benen bijna niet meer bewegen van vermoeidheid als ik moet bukken , heb ik problemen met omhoog te komen de overgangsklachten zijn weg maar er zijn andere klachten revoir schijn gekomen voel me een oude vrouw nu

24-08-2015 | Vrouw | 5
Braken
Dochter van vijf heeft Primperan door plaatselijke dokter voorgeschreven gekregen ivm met braken. Het braken werd echter niet minder en na paar dagen terug naar (andere) dokter. Uitgelegd dat kind aardig verzwakt was en niet beter werd. Deze dokter zei dat we gewoon door moesten gaan en dat ze over 3 dagen beter zou zijn. Na 2 dagen moest ze echter worden afgevoerd met de [lees meer...]ambulance naar het ziekenhuis omdat ze een enorme stuip kreeg, trillende spieren en wegdraaiende ogen waardoor we bang waren dat haar hart ook stopte. Ze heeft 1,5 dag in ziekenhuis aan infuus gelegen om bij te komen en aan te sterken en te zorgen dat medicijn uit bloed ging. De kinderartsen in ziekenhuis gaven aan dat het dit middel NIET bij kleine kinderen hoort te worden voorgeschreven. Te gevaarlijk ivm de bijwerkingen! Super gevaarlijk middel!

08-08-2015 | Man | 60
Braken
Ik heb dat medicijn van mijn huisarts voorgeschreven gekregen wegens boven vermelde klachten. Na het innemen van de eerste tablet krijg ik overal (na twee dagen (alleen als ik last had) uitslag (jeuk en wondjes), de meeste uitslag zit in mijn gezicht en op de voeten. Ik ben van plan om met deze tabletten te stoppen. Math

01-06-2015 | Man | 49
Braken
Mijn partner was al 6 weken aan het braken, achteraf was dit de helicobacterie en een maagbreukje en kreeg deze zetpillen. 's Avonds de eerste gezet en s'morgens laat de tweede, omdat er geen verbetering was. Een paar uur daarna kwam ik thuis en zag dat het helemaal niet goed ging met hem hij zweette heel erg en zei dat hij ging flauwvallen. Hij kreeg spastische trekken e[lees meer...]n zijn ogen stonden wijd open en geen reactie, ik zag dat hij ook helemaal verstijfde, zijn kaken op elkaar, ik heb toen 112 gebeld en deze waren er binnen 5 minuten, al die tijd kreeg ik geen kontakt met hem. Toen de ambulancemedewerkers binnenkwamen, kwam hij pas bij. In het ziekenhuis hebben ze hem onderzocht en er is niks uitgekomen, ja uitputting, kan ook wel na 6 weken braken en 10 kilo afgevallen. Deze pillen komen hier nooit meer in huis, wat een troep.

16-01-2015 | Man | 29
Braken
Wanneer ik buikloop heb (braken + diarree) kom ik vrij snel met een ernstig vochttekort. Mijn lichaamsgewicht is laag (BMI<19). Vocht in de vorm van water houd ik niet meer binnen, dus ORS en al die middelen zijn niet meer effectief. Ik bel de dokter wanneer hallucinaties optreden. De dokter heeft 2x met 3jr ertussen op het punt gestaan om mij op te nemen vanwege uitdrogin[lees meer...]g maar eerst Pimperan voorgeschreven. Hierdoor houd ik weer water binnen, en kan mijn herstel beginnen. Ik neem 1 zetpil, en dan is het klaar. 24u uitzieken en dan ben ik weer de oude. Zonder Pimperan zou ik nu al 4x zijn opgenomen in het ziekenhuis in 10jr tijd. Bijwerkingen zijn spierpijn en hoofdpijn, maar dat komt hoogstwaarschijnlijk door het vochttekort.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2769)
Depressie (2220)
Angst & paniekstoornis (2210)
Hoge bloeddruk (1580)
Blaasontsteking (1166)