ziekte

Plaatsen spiraal

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor plaatsen spiraal

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Mirena 45 3,95555555555556
3,2
T-Safe 2 4,5
4,5
Kyleena 1 4
Multiload Cu (koperhoudend spiraaltje) 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: plaatsen spiraal

30-06-2019 | Vrouw | 18
Plaatsen spiraal
Het plaatsen was erg pijnlijk bij mij... ook omdat ik geen pijnstiller heb genomen daarvoor en ik was erg gespannen omdat het me eerste keer was. 1 uurtje opgezette buik gehad en daarna geen last meer en niet meer ongesteld. Nu 7 maanden verder en het bevalt me heerlijk! Me partner zegt wel dat hij het draadje voel als een soort “ prikje “ bij zijn penis maar is niet ernst[lees meer...]ig, hij voelt het alleen.

Kyleena

01-10-2018 | Vrouw | 20
Plaatsen spiraal
Ik kon niet kiezen tussen een hormoonspiraaltje of een koperspiraal. Ik heb gekozen voor de Kyleena omdat in de Mirena meer hormonen zitten en in de koperspiraal helemaal geen. Het liefst ga ik voor geen hormonen, maar bij de koperspiraal wordt je hevig ongesteld en daar was ik niet zo'n fan van. Ik heb nu 2 maanden de Kyleena en (helaas) ben ik nog niet ongesteld geweest.[lees meer...] De plaatsing viel echt reuze mee. Je krijgt een eendenbek in je vagina, wat eigenlijk gewoon voelt als een penis maar je bent niet opgewonden. Als de eendenbek open gaat zet je uit natuurlijke reactie tegendruk, maar bij mij deed dit eigenlijk geen pijn. De dokter ging vervolgens mijn baarmoeder opmeten en pakte de spiraal. Toen hij ingebracht werd deed het eigenlijk geen pijn, tot de spiraal tegen de bovenkant van de baarmoeder wordt gedrukt. Dit geeft een beetje een soort kotsende buikpijn gevoel. Je kunt het ook vergelijken met ongesteldheidskramp zei de dokter, maar dit heb ik nog nooit ervaren.. Ik krijg 5 pilletjes diclofenac mee en heb deze ook wel nodig gehad. Ik heb 24 uur die 'ongesteldheidskramp' gevoeld, maar de volgende dag was dit ook zo goed als over. Ik vind dit zeker een aanrader!! Ten eerste omdat er minimaal hormonen inzitten en ze plaatselijk zijn ipv door je hele lichaam gaan en ten tweede, je bent 24uur onder de pannen en hebt er 5 jaar plezier van!!

T-Safe

23-08-2018 | Vrouw | 30
Plaatsen spiraal
Ik heb vandaag het koperspiraaltje laten plaatsen door de huisarts. Het plaatsen zelf deed ontzettend veel pijn, op gegeven moment schreeuwde ik van de pijn. De huisarts had wel moeite met het plaatsen omdat mijn baarmoeder te klein is. Ik heb namelijk geen kinderen gehad, waardoor het spiraaltje steeds los kwam te zitten. Ik heb 2 uur voor de afspraak en ook de avond erv[lees meer...]oor 2 Naproxen tabletten gehad. Daarnaast heb ik voor de afspraak ook een paar Tequila shotjes genomen, om me een beetje te kalmeren. Ik was helemaal op van de zenuwen. Ik heb namelijk lichte vorm van vaginisme, Naproxen alleen had ik dus niet genoeg aan. Het opmeten van mijn baarmoeder en het inbrengen van de eendenbek vond ik niet pijnlijk, ik heb een paar krampen gevoeld. Mijn man ging ook mee om mij mentaal te steunen. Hij hield mijn hand vast tijdens het plaatsen en ik kon zijn hand lekker hard knijpen wanneer het mij allemaal te veel werd. Na het plaatsen heb ik weinig last van het spiraaltje gehad. Ik voelde een uur lang hevige krampen, maar daarna niet meer. Ik heb ook een paar uurtjes gevoeld en daarna stopte het. Al met al het is het mij dus reuze meegevallen.

T-Safe

28-06-2018 | Vrouw | 34
Plaatsen spiraal
Het inbrengen vond plaats na het verwijderen van mijn vorige spiraal. Het verwijderen deed veel pijn, waardoor ik bijna de nieuwe niet durfde te laten plaatsen. Dat viel echter reuze mee. Het voorbereiden van de plaatsing voelde wel vervelend maar niet pijnlijk. Het daadwerkelijke inbrengen heb ik niet eens gevoeld, tot grote verbazing van de huisarts. De plaatsing van de [lees meer...]vorige deed wel zeer, maar dat was een ander type, ik vraag me af of het daarmee te maken heeft. Voor alle volledigheid: ik had wel 800 mg ibuprofen ingenomen voorafgaand aan de plaatsing.

24-11-2015 | Vrouw | 30
Plaatsen spiraal
Ik lees veel negatieve verhalen. Dat kan. Ieder lichaam is anders. Als eerste het vervelende van een spiraal... is het laten plaatsen!! Mijn lieve God zeg. Maar een vriendin van mij heeft er ook 1 laten plaatsen en die voelde alleen een klein prikje. Dus zo zie je maar. Ieder lichaam is anders. Ik had hiervoor een koperspiraal en die had ik 3 maanden en werd erg emotioneel[lees meer...]. Hondje, baby, etc... alles was om te janken. Toch maar weer overgestapt op de Mirena spiraal en ik ben weer (ja met hormoon) helemaal de oude en zit veel beter in mijn vel.

16-11-2015 | Vrouw | 21
Plaatsen spiraal
Ik ben tot nu toe erg tevreden over de Mirena. Ik vond het altijd lastig van de pil om die elke dag op hetzelfde moment te nemen en dan had ik er nog niet helemaal vertrouwen in, mijn moeder was zwanger geraakt terwijl ze aan de pil was. Ik wil echt nog niet zwanger worden en dus gebruikte voor de zekerheid de pil en condoom, maar mijn vriend had problemen met het condoom.[lees meer...] Zelf vond ik alleen de pil geen fijn idee en dus was het spiraaltje het volgende idee. Het inbrengen was niet heel prettig, deed best wel pijn, had ik al toen hij die eendenbek erin deed, dus ik had daar nog de meeste last van, alles daarna maakte me niet veel meer uit. Het is alleen wel gewoon heel snel gedaan, binnen 3 minuutjes was ik weer uit de stoel en zat de Mirena erin. Ik heb het door de Gynaecoloog laten doen en heb een week terug de controle gehad en alles zat goed! Ik heb heel soms een buikkramp, ik heb wel wat jeugdpuistjes maar volgens mij niet meer dan anders, had ik sws soms last van. Een keertje last van mijn rug of hoofd, kon ik voor de Mirena ook weleens hebben, afhankelijk van de tijd van de maand. In de eerste week had ik nog mijn menstruatie en de drie weken erna ook nog weleens een bloed vloeiing (wat op een aparte manier minder was als ik seksueel actief was, de afgelopen twee weken heel soms spotting, maar is vaker wat roze dat bij de afscheiding zit, het zit mij niet in de weg. Ik zal het iedereen aanraden om te proberen, want het geeft 5 jaar zekerheid en je hoeft geen enkele gedachte meer te hebben over anticonceptie, niet meer elke maand uitkijken of je wel ongesteld word (vol angst) en geen gepruts meer met condooms (als je zeker ben dat je allebei geen soa hebt).

06-05-2015 | Vrouw | 29
Plaatsen spiraal
Het plaatsen deed ongelooflijk veel pijn! Daarna nog maanden last gehad van constant bloedverlies en pijn in m'n onderrug en onderbuik. Na iets van een half jaar is het continu bloeden gestopt, maar nog wel last van maandelijkse bloedingen. Ik heb nog steeds regelmatig last van krampen. Ook heb ik sinds het spiraaltje last van hormonale buien. regelmatig loop ik te janken [lees meer...]en voel ik me slecht. M'n omgeving is dit ook niet onopgemerkt gebleven. Het werken kost me meer energie omdat ik regelmatig last heb van vage klachten als onderrug en onderbuikpijn. vaak heb ik na wat steken ook last van vloed. Mijn huid is onzuiver geworden en ik heb ook last van haaruitval en dun, droog haar sinds het spiraaltje. Ik heb het idee dat ik gebombardeerd wordt met shots van hormonen en dat mijn lichaam hier in opstand tegen komt.

14-08-2014 | Vrouw | 36
Plaatsen spiraal
Ik heb nu voor de 3e x een spiraal. Ik ben er totaal niet blij mee. Ik heb geen keus. Ik kan niet tegen de pil ook niet tegen de prik pil en ook niet tegen de nuvaring. Ik hen nu voor de 2e x de mirena spiraal. Ik word er knetter gek van. Ik heb veel last van hoofdpijn, pijn in me onder rug. Ik kan geen normaal sex hebben, want dat steekt heel erg. Ik heb ook vaak zo ineen[lees meer...]s steken in me onder buik En dat doet echt zeer. Ik krijg ook veel sneller ontstekingen.. spiraal zit er nu 4 jaar in. Echt met veel pijn en moeite laat ik het er in zitten. Ik kan nergens tegen. Ik wil niet zwanger worden. Ten minsten nu nog niet. Ik heb mijn 1e en 2e spiraal heel wat onder zoeken gehad. Door dat ik veel pijn had en ontstekingen. Ze konden niks vinden. Ik zei tegen mijn dokter, dat komt door de spiraal. Nee zegt mijn dokter dat kant niet. Fout: dat kan dus wel. Mijn lichaam stoot het af, net zoals de pil enz. Dat komt 1 op de zo veel vrouwen voor, zei mijn nieuwe dokter. Ik heb 2 x 1 jaar geen spiraal gebruikt, ik had nergens meer last van, geen ontstekingen meer, sex ging super, hoofdpijn minder, geen pijn meer in me onder rug. Dus dat bewees genoeg dat het zekers aan de spiraal lag. Ik zei dat tegen de dokter en in het ziekenhuis en dan nog zeggen: nee dat kan niet. Gaat echt nergens over wat ze zeggen. Ik heb 2x mirena en 1 x koper spiraal gehad. Damn wat een hell was dat. Zwaar extreme ongesteld, pijn tintelingen voelde ik door mijn hele lichaam heen. Heb ik er ook eerder uit laten halen. Mijn 3e spiraal mirena heb ik in het ziekenhuis laten plaatsen. Dat deed echt zeer, ik was daarna ook flauw gevallen. Het schijnt dat de dokter te wild was met het plaatsen. Ik heb nu echt een trauma aan over gehouden.. ik wilde eigenlijk meteen al er uit laten halen. Ik durf gewoon niet meer, de pijn wat een hell. Ik heb al gevraagd of ze me niet onder verdoving er uit konden halen, nee dat doen ze niet. Je voelt er niks van zeggen ze dan. Ye right.. voor mij NOOIT meer een spiraal..

17-06-2014 | Vrouw | 45
Plaatsen spiraal
Morgen moet ik binnen voor een curettage, terwijl ik toch onder verdoving ben zou ik een mirena spiraal krijgen. Ben er een beetje bang van, ik lees zowel negatieve als positieve reacties en weet niet meer wat ik ervan moet denken..... Bij stap 2, mijn mening heb ik overal maar één aangeduid omda tik nog nie weet wat ik daar kan invullen

20-03-2014 | Vrouw | 22
Plaatsen spiraal
Een maand geleden heb ik bij de huisarts een spiraal laten zetten. Lang getwijfeld vanwege de verhalen op internet en ik niet goed reageerde op de ´normale´ pil en bang was dat ik weer een reactie zou krijgen als ik het spiraal zou nemen. Ik had daarom de Yasmin. Het nadeel was dat ik bang was dat ik toch zwanger zou worden en het heel soms vergat. Het zetten van het spi[lees meer...]raal was geen pretje. Erge krampen, die te vergelijken zijn met hevige krampen van ongesteldheid. Een week daarna nog buikpijn gehad en een omgeblazen buik. Maar wat ben ik blij dat ik het gezet heb! Ik verlies nog heel licht soms een beetje bloed, maar de opgeblazen buik is weg. En het voelt nu al fijner dan de pil, beter dat de hormonen niet door het hele lichaam gaan. Een aanrader!

14-02-2014 | Vrouw | 39
Plaatsen spiraal
Ik heb mijn 2e mirena spiraal. Met nr 1 geen enkel probleem gehad. Echter nu na het plaatsen van het 2e spiraaltje, vervloek ik het ding. Ik kreeg eerst pijnlijke borsten, net als je er teveel moedermelk in hebt, ze staan letterlijk op knappen, gespannen. Zo voelt dat aan. Ook heb ik ontzettende buikpijn, een gevoel van weeën. Dat houd soms nog een behoorlijk poosje aan[lees meer...]. Ik heb nu dan ook besloten om mijn mirena definitief te laten verwijderen. Na 5 maanden extreem martelen geef ik het op! Ik heb zo'n pijn!

24-01-2014 | Vrouw | 42
Plaatsen spiraal
Recentelijk werd mij door de huisarts het Mirena spiraal voorgeschreven omwille van chronisch ijzertekort dat niet te corrigeren is door medicatie omdat ik teveel bloed verlies bij mijn regels. Ik ben het Mirena spiraal af gaan halen bij de apotheek en heb een afspraak bij de gynaecoloog gemaakt voor de plaatsing. In afwachting van mijn afspraak heb ik het internet geconsu[lees meer...]lteerd naar info betreffende plaatsing....De verhalen die ik daar las, hebben er bijna toe bijgedragen dat ik mijn afspraak annuleerde.... Gelukkig deed ik dat niet... De plaatsing van het spiraal ging gepaard met een onaangenaam gevoel en kan vergeleken worden met de allereerste wee die je voelt als je moet gaan bevallen. Dus helemaal niet zoals ik in de verhalen heb gelezen. Na de plaatsing ben ik gewoon het consultatiebureau uitgewandeld en heb verder niet meer geweten dat er een spiraal geplaatst werd. Dus voor al wie dit leest, het plaatsen is gelukkig niet altijd een negatieve ervaring!

21-01-2014 | Vrouw | 29
Plaatsen spiraal
Ik draag inmiddels mijn tweede spiraal. Ideaal vond ik het. Het zetten is geen pretje maar daarna nooit meer ongesteld geweest. Ik was erg enthousiast over het ding tot ik onlangs de Amerikaanse bijsluiten heb gelezen. Ik had sinds het plaatsen van het spiraal wel eens rare klachten als regelmatig longontstekingen die maar niet over gingen na 2 kuren, eczeem op mijn ha[lees meer...]nden en voeten, acne op mijn gezicht, uitvloeisel uit mijn tepels, emotionele labiliteit en zware migraine aanvallen. Met al mijn klachten naar de huisarts geweest en alles laten onderzoeken etc etc. Nooit een oorzaak voor gevonden. Ik vond dat heel gek. Ik ben gaan zoeken op het internet naar de bijsluiter van Mirena omdat ik het raar vond dt ik vroeger nooit ziek was en nu om de haverklap. Op een forum kwam ik de vertaling van de Amerikaanse bijsluiter tegen. Deze was veel uitgebreider dan de Nederlandse bijsluiter. Al die rare klachten bleken allen vermeld in de Amerikaanse bijsluiter onder het kopje bijwerkingen. Jammer dat er in de Nederlandse bijsluiter geen melding van wordt gemaakt. Ik heb het ding gisteren weg laten halen en voel mij een stuk energieker. Helaas is voor mij de Mirena dus geen optie meer.

08-01-2014 | Vrouw | 19
Plaatsen spiraal
ik heb een mirena spiraal laten zetten toen ik 18 werd. ik had elke maand hevige rugpijn, misselijkheid, hoofdpijn. naja ik was gewoon steeds ziek, dus ik besloot een mirena spiraal te nemen. toen ik het spiraaltje liet zetten deed het geen pijn! alleen een beetje gevoelig. ik heb een week last gehad van rugpijn en bloedingen, maar daarna helemaal niks meer, ik heb hem nu[lees meer...] bijna 2 jaar, ben niet meer ongesteld geweest, geen pijnen en bloedingen meer! echt een super product!! zeker een aanrader!

05-01-2014 | Vrouw | 23
Plaatsen spiraal
Als ik alles van te voren wist had ik het nooit gedaan. 10 maand geleden heb ik een spiraaltje laten plaatsen. Binnen 5 minuten stond ik weer buiten bij de huisarts, omdat ze een spoedgeval had kreeg ik geen verdere uitleg ik moest de bijsluiter goed lezen. Ik wist niet wat ik moest verwachten omdat ik geen kinderen heb of eerdere uitstrijkjes gehad had maar de pijn was v[lees meer...]reselijk. Toen ik buiten stond werd ik duizelig en had het gevoel alsof ik ging flauwvallen. Ik ging er van uit dat dit erbij hoorde. De tweede dag had ik zoveel pijn dat ik er niet meer van kon lopen. Ik heb de hele dag op de bank gelegen. De pijn kan ik niet beschrijven met iets wat ik eerder gevoeld heb. De dagen die erna kwamen waren ook verschrikkelijk, ik heb contact gehad met de huisarts en ben zelfs avonds naar de huisartsenpost geweest omdat ik hevige pijn aan de rechter kant heb. Hier zeiden ze dat er niets aan de hand was en dat dit er allemaal gewoon bij hoorde. Nu 10 maand later bloed in nog steeds heb iedere dag tampons nodig en voor mijn gevoel kan dat ook niet goed zijn. Op het moment wanneer ik even niet bloed heb ik afscheiding wat enorm stinkt. Meestal bruin van kleur. Hierdoor ben ik heel onzeker geworden. Altijd bang dat iemand anders het ook kan ruiken. Morgen heb ik een nieuwe afspraak bij de dokter, ik ben er helemaal klaar mee. Het spiraaltje moet er uit! Hopelijk is dit ook snel gebeurt en ben ik zsm van alle pijn af. Dus bij deze raad ik het iedereen af.

11-12-2013 | Vrouw | 22
Plaatsen spiraal
Ik heb sinds 2 april dit jaar de mirena spiraal en ik ben er totaal niet blij mee. heel vaak pijn in me been, voel me moe en gewoon niet mezelf, moet vandaag naar de dokter en wil hem er echt uit hebben, kan er niet meer tegen. Inbrengen deed geen pijn, maar heb al een zoontje.

20-09-2013 | Vrouw | 21
Plaatsen spiraal
Gister heb ik 't spiraaltje laten zetten in 't ziekenhuis sint Franciscus. Ik was geholpen door twee aardige dames en bij elke aanraking ofwat vertelden zij mij wat ze gingen doen. Ik had geen pijnstillers van te voren ingenomen, dus ik heb 1 hevige pijnscheut gevoeld en toen t over was had een pijnstiller gehad. vervolgens had ik nog zo een drie kwartier last van hevige p[lees meer...]ijn en daarna kickte de pijnstillers in en heb me de hele dag prima gevoeld, maar voelde t gevoel alsof ik ongesteld was. Ik had voordat ik het had laten zetten hier de reacties gelezen en las veel nare dingen. Gelukkig is het goed gegaan en ben ik uitstekend geholpen.!

05-07-2013 | Vrouw | 35
Plaatsen spiraal
Ik heb afgelopen dinsdag de mirena laten plaatsen. Op zich n eitje. Maar nu heb ik ongelooflijk last van draai duizeligheid. Is iemand hier bekend mee?

Multiload Cu (koperhoudend spiraaltje)

23-05-2013 | Vrouw | 28
Plaatsen spiraal
Spiraaltje is er spontaan uitgevallen maar hiervan heb ik helemaal niets. Kan echter niets vinden over het spontaan verliezen van de multiload.

11-04-2013 | Vrouw | 21
Plaatsen spiraal
Hallo allemaal. Ik ben 21 en heb nog geen kinderen gehad. 1,5 jaar aan de pil geweest maar was het helemaal zat. Een maand geleden heb ik de spiraal laten zetten. Van te voren 2 iboprufen genomen want dus totaal niks heeft geholpen. Ik heb het uitgeschreeuwd van de pijn en het was echt verschrikkelijk! Ik ben totaal geen aansteller en kan wel wat hebben. Ik heb laatst mijn[lees meer...] enkel gebroken en de pijn was minstens net zo erg! Alleen duurt de ergste pijn maar enkele minuten. Ik ga nooit meer een spiraal laten zetten! Tenzij ik plaatselijke verdoving krijg! Dit raadt ik aan voor iedereen die nog geen kinderen heeft gehad! Ik ben ook ontzettend bang voor de controle-afspraak! Na het zetten viel ik bijna flauw en bleef het bloed maar lopen.. hele benen zaten eronder maar dat werd de dag erna al minder. Ook had ik hele erge pijn in mn onderbuik en onderrug en was ik duizelig. Maar dit was allemaal nog te doen en werd in de loop van de dagen minder. Nu mijn enige klacht (tot nu toe): ontzettend stinkende afscheiding. Elke dag veel (donker)gele tot groene afscheiding. Ik schaam me dood tijdens de seks. En ik weet zeker dat ik geen soa heb. (Dit heb ik vroeger weleens gehad en heb ook schimmelinfecties gehad). Weet iemand wat dit kan zijn en wat ik hier aan kan doen? Gaat het nog weg? Ik vind het zonde om de spiraal van 160 € eruit te laten halen..

06-04-2013 | Vrouw | 39
Plaatsen spiraal
IK heb na de geboorte van mijn jongste zoon,16-12-2009 ,besloten om aan een Mirena spiraal te beginnen. Hij is geplaatst op 17-03-2010.Met het plaatsen heb ik echt ,totaal geen last gehad.Hij zit opzich nog goed,af en toe een spootje bloed,maar dat mag geen naam hebben>Ik bedenk mewel nu,het aan het spiraal kan komen,dat mijn zin in seks minimaal is...zo zijn er nog wel w[lees meer...]at puntjes..Hoe fijn ie ook zit,ik denk er toch sterk over om hem te laten verwijderen

13-03-2013 | Vrouw | 31
Plaatsen spiraal
Sinds gebruik bij mirena. Allereerst was de plaatsing van de spiraal echt zeer pijnlijk. Wat ik niet had verwacht, ik was goed ontspannen. mijn klachten : -onregelmatig ongesteld en steeds langere tijd en steeds meer, - periodes van pijnlijk harde borsten - lage hevige rug pijn links onderin - hevige steken in baarmoeder - haaruitval - hoog libido kan soms oo[lees meer...]k vervelend zijn Leef nu op Advil fenimax & OB Ik heb al 1 inwendige echo gehad spiraal zit verder goed, hier voor had ik nooit klachten en zat ik aan de nuva ring. Ik heb in april nog 1 x een inwendige echo geef het tot die tijd de kans als het niet verbeterd stap ik weer terug op de nuva ring. Al met al dus geen fijne ervaring voor mij

05-03-2013 | Vrouw | 23
Plaatsen spiraal
2 maanden geleden heb ik de Mirena spiraal laten plaatsen bij de gyn. Omdat ik er zoveel over lees wil ik toch ook graag vertellen hoe ik het ervaren heb. Het plaatsen van de spiraal. Neem trouwens vooraf 2 pijnstillers zoals paracetamol of ibuprofen! Ze maken eerst alles netjes schoon en plaatsen een eendenbek. Dit deed geen pijn. Daarna werd mijn baarmoeder opgemeten, [lees meer...]dat vond ik eigenlijk het vervelendst van de behandeling zelf, best pijnlijk maar probeer te ontspannen en goed ademen. De gyn zette meteen daarna de spiraal, dat was echt binnen 10 seconden gebeurd na het hele opmeet gebeuren. Daarna kon ik uit de behandel stoel klimmen en weer terug naar de wachtkamer voor een vervolg afspraak te maken voor een controle echo 6 weken later. Echter toen begon de ellende, na 5 minuten kreeg ik erg veel pijn onderin mijn buik en rug. Zo erg dat ik mezelf geen houding wist te geven, ik kreeg het ook erg warm en had braakneigingen en daarnaast viel ik ook bijna flauw. Puur van de pijn. Ze hebben me snel naar een brancard gebracht, zodra ik lag was de misselijkheid weg. De krampen in mijn buik/rug duurde ongeveer 15 minuten. Mij werd verteld dat dit 'weeën' zijn, er zit natuurlijk opeens iets in je baarmoeder wat er normaal niet zit. Na een half uur ging het weer goed met me en kon ik naar huis. Na een paar dagen kreeg ik lichte bloedingen, die hebben 5 weken lang aangehouden. Tijdens deze 5 weken had ik na bijvoorbeeld een stuk fietsen of wandelen soms nog half zware krampen maar dat zakte weer na een paar minuten. Na die 5 weken is het bloeden gestopt en heb ik ook bijna geen krampen meer nu. De echo na 6 weken om te controleren of alles goed zit verliep prima, de spiraal zit mooi op zn plaats. Het plaatsen en vooral het half uur daarna verliepen voor mij toch wel als een ramp. Ik heb me tijdens die krampen best slecht gevoeld. Toch ben ik nu heel erg tevreden! Eindelijk van die vervelende Pil af.

25-02-2013 | Vrouw | 23
Plaatsen spiraal
December 2012 spiraal laten plaatsen ivb ziekte van chron. Het plaatsen viel reuze mee. Tuurlijk voel je het maar als je goed ontspant en goed luisterde valt het reuze mee. Ik heb geen last onregelmatige bloedingen. Ik ben er erg tevreden over

05-12-2012 | Vrouw | 33
Plaatsen spiraal
heb nu sinds februari 2012 mijn 2de mirenaspiraaltje. Mijn eerste liet ik na 3 jaar verwijderen omdat ik meer menstrueerde dan menstruatie vrije dagen kende in dat 3de jaar. verschillende malen naar de gynaecoloog geweest om dat probleem aan te kaarten en een paar keer een kuur van 3 maanden minipil er bovenop gekregen in februari 2011 was ik dat bloedverlies (en niet wei[lees meer...]nig) kotsbeu dat ik de spiraal liet verwijderen. De maanden nadien is mijn lichaam op zijn plooi moeten komen. ik kreeg mijn regels na het uithalen van mijn spiraal terug regelmatig maar de eerste maanden had ik zo'n hevige menstruaties met enorme klonters. Ik kon gewoon de deur niet uit! nadien is alles gestabiliseerd. In februari 2012 heb ik het opnieuw aangedurfd om een mirenaspiraaltje te laten plaatsen maar, heb er nu al terug spijt van. Eerste 3 maanden constant verlies wat normaal blijkt te zijn dan tot eind juli alles oké; lichte en korte menstruatieperiodes en sinds augustus opnieuw omgekeerde cyclus, migraine, buikkrampen tijdens menstruatie en eisprong, moodswings, pijnlijke borsten en enorm slecht geurend verlies. Ik heb er ook mijn buik van vol.

04-12-2012 | Vrouw | 36
Plaatsen spiraal
Heb sinds 2mnd mijn spiraal maar heb het gevoel dat ik er door ben aangekomen heeft iemand ook deze ervaring of ligt dat aan mij?

01-11-2012 | Vrouw | 22
Plaatsen spiraal
Ik lees dat een aantal mensen na t zetten laat hebbn van een lang durige menstruatie. Ik heb vandaag een orientatie gesprek gehad bij de huisarts. En die vertelde mij dat je na t zetten van de marena, ongeveer 3 maanden last van menstruatie zou kunnen hebben. Dus dat wordt evn vol houden dames. Ik overweer het ook.

08-10-2012 | Vrouw | 18
Plaatsen spiraal
Ben nu 17 en heb 2kindjes,voorlopig genoeg dus heb gekozen voor spiraal. Het plaatsen is niet echt pijnlijk,maar meer ongemakkelijk en na het plaatsen heb je wel wat last van draaïngen of bibberende benen. De pijn is ook anders bij iedereen. Mensen die nog niet bevallen zijn zullen hier meer last van hebben dan mensen die al 1/meer kinderen hebben. Het gevoel bij het plaat[lees meer...]sen kun je vergelijken met weeën,maar dan heel licht (of toch bij mij). Nu alleen nog soms wat krampen,maar stelt weinig voor,hangt ook van je pijngrens af. Ik raad het zeker aan aan meisjes/vrouwen die de neiging hebben hun pil/andere ac te vergeten.

04-09-2012 | Vrouw | 35
Plaatsen spiraal
Ik heb afgelopen vrijdag de Mirena laten plaatsen. Eerst is de koperspiraal verwijderd want daar had ik echt veel last van. Het uithalen van de koperspiraal deed pijn want hij zat een beetje vast, ook meteen bloeden. Toen direct de Mirena er in want best zeer deed en heb zeker nog de hele dag gebloed. Nu is het dinsdag en heb nog erge buikpijn. Krampen en vloei licht. Also[lees meer...]f er de hele tijd een klemmetje ergens op gezet word. Over 6 weken moet ik terug om een echo te maken of alles nog op zijn plek zit. Ben benieuwd hoe lang de krampen gaan duren want het haalt me uit mijn hele doen en laten.

16-07-2012 | Vrouw | 40
Plaatsen spiraal
Sinds iets meer dan een maand heb ik de Mirena spiraal. Niet omdat ik voorheen heftig menstrueerde, helemaal niet! Ik was de pil slikken zo zat, ik vergat hem vaak en wilde er echt vanaf. We hebben twee kinderen en we willen er echt geen één bij! De huisarts adviseerde mij om het spiraaltje te gebruiken. Op de dag dat ik hem liet zetten, heb ik geen pijnstiller ingenomen v[lees meer...]an te voren, gewoon vergeten eigenlijk. Viel best tegen hoor! Deed erg zeer, vooral het vastpakken van de baarmoedermond voelde ik erg goed! Maar goed, het was inderdaad zo gebeurd. Die middag en avond een beetje bloed verloren, maar heel weinig. De dag erna nog een beetje zeurende buikpijn maar geen bloedverlies meer! Ik heb na die eerste dag geen bloedverlies meer gehad! Fantastisch! Ook de eerste menstruatie was er één die geheel kon worden verwaarloosd. Ik ben dan blijkbaar één van die vrouwen waarbij er bijna geen klachten zijn..... De enige klachten die ik heb zijn dat ik meer last heb van vaginale afscheiding en zeer pijnlijke tepels de week voordat ik moest menstrueren, meer niet tot nu toe! De vrouwen die beduidend meer klachten hebben, wens ik heel veel sterkte en wijsheid toe!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2423)
Depressie (1970)
Angst & paniekstoornis (1882)
Hoge bloeddruk (1374)
Blaasontsteking (985)