Mirena

Mirena spiraal

Arjen Walstra (26-04-2013)

30-06-2019

Plaatsen spiraal

Het plaatsen was erg pijnlijk bij mij... ook omdat ik geen pijnstiller heb genomen daarvoor en ik was erg gespannen omdat het me eerste keer was. 1 uurtje opgezette buik gehad en daarna geen last meer en niet meer ongesteld. Nu 7 maanden verder en het bevalt me heerlijk! Me partner zegt wel dat hij het draadje voel als een soort “ prikje “ bij zijn penis maar is niet ernst[lees meer...]ig, hij voelt het alleen.
24-11-2015

Plaatsen spiraal

Ik lees veel negatieve verhalen. Dat kan. Ieder lichaam is anders. Als eerste het vervelende van een spiraal... is het laten plaatsen!! Mijn lieve God zeg. Maar een vriendin van mij heeft er ook 1 laten plaatsen en die voelde alleen een klein prikje. Dus zo zie je maar. Ieder lichaam is anders. Ik had hiervoor een koperspiraal en die had ik 3 maanden en werd erg emotioneel[lees meer...]. Hondje, baby, etc... alles was om te janken. Toch maar weer overgestapt op de Mirena spiraal en ik ben weer (ja met hormoon) helemaal de oude en zit veel beter in mijn vel.
16-11-2015

Plaatsen spiraal

Ik ben tot nu toe erg tevreden over de Mirena. Ik vond het altijd lastig van de pil om die elke dag op hetzelfde moment te nemen en dan had ik er nog niet helemaal vertrouwen in, mijn moeder was zwanger geraakt terwijl ze aan de pil was. Ik wil echt nog niet zwanger worden en dus gebruikte voor de zekerheid de pil en condoom, maar mijn vriend had problemen met het condoom.[lees meer...] Zelf vond ik alleen de pil geen fijn idee en dus was het spiraaltje het volgende idee. Het inbrengen was niet heel prettig, deed best wel pijn, had ik al toen hij die eendenbek erin deed, dus ik had daar nog de meeste last van, alles daarna maakte me niet veel meer uit. Het is alleen wel gewoon heel snel gedaan, binnen 3 minuutjes was ik weer uit de stoel en zat de Mirena erin. Ik heb het door de Gynaecoloog laten doen en heb een week terug de controle gehad en alles zat goed! Ik heb heel soms een buikkramp, ik heb wel wat jeugdpuistjes maar volgens mij niet meer dan anders, had ik sws soms last van. Een keertje last van mijn rug of hoofd, kon ik voor de Mirena ook weleens hebben, afhankelijk van de tijd van de maand. In de eerste week had ik nog mijn menstruatie en de drie weken erna ook nog weleens een bloed vloeiing (wat op een aparte manier minder was als ik seksueel actief was, de afgelopen twee weken heel soms spotting, maar is vaker wat roze dat bij de afscheiding zit, het zit mij niet in de weg. Ik zal het iedereen aanraden om te proberen, want het geeft 5 jaar zekerheid en je hoeft geen enkele gedachte meer te hebben over anticonceptie, niet meer elke maand uitkijken of je wel ongesteld word (vol angst) en geen gepruts meer met condooms (als je zeker ben dat je allebei geen soa hebt).
06-05-2015

Plaatsen spiraal

Het plaatsen deed ongelooflijk veel pijn! Daarna nog maanden last gehad van constant bloedverlies en pijn in m'n onderrug en onderbuik. Na iets van een half jaar is het continu bloeden gestopt, maar nog wel last van maandelijkse bloedingen. Ik heb nog steeds regelmatig last van krampen. Ook heb ik sinds het spiraaltje last van hormonale buien. regelmatig loop ik te janken [lees meer...]en voel ik me slecht. M'n omgeving is dit ook niet onopgemerkt gebleven. Het werken kost me meer energie omdat ik regelmatig last heb van vage klachten als onderrug en onderbuikpijn. vaak heb ik na wat steken ook last van vloed. Mijn huid is onzuiver geworden en ik heb ook last van haaruitval en dun, droog haar sinds het spiraaltje. Ik heb het idee dat ik gebombardeerd wordt met shots van hormonen en dat mijn lichaam hier in opstand tegen komt.
14-08-2014

Plaatsen spiraal

Ik heb nu voor de 3e x een spiraal. Ik ben er totaal niet blij mee. Ik heb geen keus. Ik kan niet tegen de pil ook niet tegen de prik pil en ook niet tegen de nuvaring. Ik hen nu voor de 2e x de mirena spiraal. Ik word er knetter gek van. Ik heb veel last van hoofdpijn, pijn in me onder rug. Ik kan geen normaal sex hebben, want dat steekt heel erg. Ik heb ook vaak zo ineen[lees meer...]s steken in me onder buik En dat doet echt zeer. Ik krijg ook veel sneller ontstekingen.. spiraal zit er nu 4 jaar in. Echt met veel pijn en moeite laat ik het er in zitten. Ik kan nergens tegen. Ik wil niet zwanger worden. Ten minsten nu nog niet. Ik heb mijn 1e en 2e spiraal heel wat onder zoeken gehad. Door dat ik veel pijn had en ontstekingen. Ze konden niks vinden. Ik zei tegen mijn dokter, dat komt door de spiraal. Nee zegt mijn dokter dat kant niet. Fout: dat kan dus wel. Mijn lichaam stoot het af, net zoals de pil enz. Dat komt 1 op de zo veel vrouwen voor, zei mijn nieuwe dokter. Ik heb 2 x 1 jaar geen spiraal gebruikt, ik had nergens meer last van, geen ontstekingen meer, sex ging super, hoofdpijn minder, geen pijn meer in me onder rug. Dus dat bewees genoeg dat het zekers aan de spiraal lag. Ik zei dat tegen de dokter en in het ziekenhuis en dan nog zeggen: nee dat kan niet. Gaat echt nergens over wat ze zeggen. Ik heb 2x mirena en 1 x koper spiraal gehad. Damn wat een hell was dat. Zwaar extreme ongesteld, pijn tintelingen voelde ik door mijn hele lichaam heen. Heb ik er ook eerder uit laten halen. Mijn 3e spiraal mirena heb ik in het ziekenhuis laten plaatsen. Dat deed echt zeer, ik was daarna ook flauw gevallen. Het schijnt dat de dokter te wild was met het plaatsen. Ik heb nu echt een trauma aan over gehouden.. ik wilde eigenlijk meteen al er uit laten halen. Ik durf gewoon niet meer, de pijn wat een hell. Ik heb al gevraagd of ze me niet onder verdoving er uit konden halen, nee dat doen ze niet. Je voelt er niks van zeggen ze dan. Ye right.. voor mij NOOIT meer een spiraal..
17-06-2014

Plaatsen spiraal

Morgen moet ik binnen voor een curettage, terwijl ik toch onder verdoving ben zou ik een mirena spiraal krijgen. Ben er een beetje bang van, ik lees zowel negatieve als positieve reacties en weet niet meer wat ik ervan moet denken..... Bij stap 2, mijn mening heb ik overal maar één aangeduid omda tik nog nie weet wat ik daar kan invullen
20-03-2014

Plaatsen spiraal

Een maand geleden heb ik bij de huisarts een spiraal laten zetten. Lang getwijfeld vanwege de verhalen op internet en ik niet goed reageerde op de ´normale´ pil en bang was dat ik weer een reactie zou krijgen als ik het spiraal zou nemen. Ik had daarom de Yasmin. Het nadeel was dat ik bang was dat ik toch zwanger zou worden en het heel soms vergat. Het zetten van het spi[lees meer...]raal was geen pretje. Erge krampen, die te vergelijken zijn met hevige krampen van ongesteldheid. Een week daarna nog buikpijn gehad en een omgeblazen buik. Maar wat ben ik blij dat ik het gezet heb! Ik verlies nog heel licht soms een beetje bloed, maar de opgeblazen buik is weg. En het voelt nu al fijner dan de pil, beter dat de hormonen niet door het hele lichaam gaan. Een aanrader!
14-02-2014

Plaatsen spiraal

Ik heb mijn 2e mirena spiraal. Met nr 1 geen enkel probleem gehad. Echter nu na het plaatsen van het 2e spiraaltje, vervloek ik het ding. Ik kreeg eerst pijnlijke borsten, net als je er teveel moedermelk in hebt, ze staan letterlijk op knappen, gespannen. Zo voelt dat aan. Ook heb ik ontzettende buikpijn, een gevoel van weeën. Dat houd soms nog een behoorlijk poosje aan[lees meer...]. Ik heb nu dan ook besloten om mijn mirena definitief te laten verwijderen. Na 5 maanden extreem martelen geef ik het op! Ik heb zo'n pijn!
24-01-2014

Plaatsen spiraal

Recentelijk werd mij door de huisarts het Mirena spiraal voorgeschreven omwille van chronisch ijzertekort dat niet te corrigeren is door medicatie omdat ik teveel bloed verlies bij mijn regels. Ik ben het Mirena spiraal af gaan halen bij de apotheek en heb een afspraak bij de gynaecoloog gemaakt voor de plaatsing. In afwachting van mijn afspraak heb ik het internet geconsu[lees meer...]lteerd naar info betreffende plaatsing....De verhalen die ik daar las, hebben er bijna toe bijgedragen dat ik mijn afspraak annuleerde.... Gelukkig deed ik dat niet... De plaatsing van het spiraal ging gepaard met een onaangenaam gevoel en kan vergeleken worden met de allereerste wee die je voelt als je moet gaan bevallen. Dus helemaal niet zoals ik in de verhalen heb gelezen. Na de plaatsing ben ik gewoon het consultatiebureau uitgewandeld en heb verder niet meer geweten dat er een spiraal geplaatst werd. Dus voor al wie dit leest, het plaatsen is gelukkig niet altijd een negatieve ervaring!
21-01-2014

Plaatsen spiraal

Ik draag inmiddels mijn tweede spiraal. Ideaal vond ik het. Het zetten is geen pretje maar daarna nooit meer ongesteld geweest. Ik was erg enthousiast over het ding tot ik onlangs de Amerikaanse bijsluiten heb gelezen. Ik had sinds het plaatsen van het spiraal wel eens rare klachten als regelmatig longontstekingen die maar niet over gingen na 2 kuren, eczeem op mijn ha[lees meer...]nden en voeten, acne op mijn gezicht, uitvloeisel uit mijn tepels, emotionele labiliteit en zware migraine aanvallen. Met al mijn klachten naar de huisarts geweest en alles laten onderzoeken etc etc. Nooit een oorzaak voor gevonden. Ik vond dat heel gek. Ik ben gaan zoeken op het internet naar de bijsluiter van Mirena omdat ik het raar vond dt ik vroeger nooit ziek was en nu om de haverklap. Op een forum kwam ik de vertaling van de Amerikaanse bijsluiter tegen. Deze was veel uitgebreider dan de Nederlandse bijsluiter. Al die rare klachten bleken allen vermeld in de Amerikaanse bijsluiter onder het kopje bijwerkingen. Jammer dat er in de Nederlandse bijsluiter geen melding van wordt gemaakt. Ik heb het ding gisteren weg laten halen en voel mij een stuk energieker. Helaas is voor mij de Mirena dus geen optie meer.
08-01-2014

Plaatsen spiraal

ik heb een mirena spiraal laten zetten toen ik 18 werd. ik had elke maand hevige rugpijn, misselijkheid, hoofdpijn. naja ik was gewoon steeds ziek, dus ik besloot een mirena spiraal te nemen. toen ik het spiraaltje liet zetten deed het geen pijn! alleen een beetje gevoelig. ik heb een week last gehad van rugpijn en bloedingen, maar daarna helemaal niks meer, ik heb hem nu[lees meer...] bijna 2 jaar, ben niet meer ongesteld geweest, geen pijnen en bloedingen meer! echt een super product!! zeker een aanrader!
05-01-2014

Plaatsen spiraal

Als ik alles van te voren wist had ik het nooit gedaan. 10 maand geleden heb ik een spiraaltje laten plaatsen. Binnen 5 minuten stond ik weer buiten bij de huisarts, omdat ze een spoedgeval had kreeg ik geen verdere uitleg ik moest de bijsluiter goed lezen. Ik wist niet wat ik moest verwachten omdat ik geen kinderen heb of eerdere uitstrijkjes gehad had maar de pijn was v[lees meer...]reselijk. Toen ik buiten stond werd ik duizelig en had het gevoel alsof ik ging flauwvallen. Ik ging er van uit dat dit erbij hoorde. De tweede dag had ik zoveel pijn dat ik er niet meer van kon lopen. Ik heb de hele dag op de bank gelegen. De pijn kan ik niet beschrijven met iets wat ik eerder gevoeld heb. De dagen die erna kwamen waren ook verschrikkelijk, ik heb contact gehad met de huisarts en ben zelfs avonds naar de huisartsenpost geweest omdat ik hevige pijn aan de rechter kant heb. Hier zeiden ze dat er niets aan de hand was en dat dit er allemaal gewoon bij hoorde. Nu 10 maand later bloed in nog steeds heb iedere dag tampons nodig en voor mijn gevoel kan dat ook niet goed zijn. Op het moment wanneer ik even niet bloed heb ik afscheiding wat enorm stinkt. Meestal bruin van kleur. Hierdoor ben ik heel onzeker geworden. Altijd bang dat iemand anders het ook kan ruiken. Morgen heb ik een nieuwe afspraak bij de dokter, ik ben er helemaal klaar mee. Het spiraaltje moet er uit! Hopelijk is dit ook snel gebeurt en ben ik zsm van alle pijn af. Dus bij deze raad ik het iedereen af.
11-12-2013

Plaatsen spiraal

Ik heb sinds 2 april dit jaar de mirena spiraal en ik ben er totaal niet blij mee. heel vaak pijn in me been, voel me moe en gewoon niet mezelf, moet vandaag naar de dokter en wil hem er echt uit hebben, kan er niet meer tegen. Inbrengen deed geen pijn, maar heb al een zoontje.
20-09-2013

Plaatsen spiraal

Gister heb ik 't spiraaltje laten zetten in 't ziekenhuis sint Franciscus. Ik was geholpen door twee aardige dames en bij elke aanraking ofwat vertelden zij mij wat ze gingen doen. Ik had geen pijnstillers van te voren ingenomen, dus ik heb 1 hevige pijnscheut gevoeld en toen t over was had een pijnstiller gehad. vervolgens had ik nog zo een drie kwartier last van hevige p[lees meer...]ijn en daarna kickte de pijnstillers in en heb me de hele dag prima gevoeld, maar voelde t gevoel alsof ik ongesteld was. Ik had voordat ik het had laten zetten hier de reacties gelezen en las veel nare dingen. Gelukkig is het goed gegaan en ben ik uitstekend geholpen.!
05-07-2013

Plaatsen spiraal

Ik heb afgelopen dinsdag de mirena laten plaatsen. Op zich n eitje. Maar nu heb ik ongelooflijk last van draai duizeligheid. Is iemand hier bekend mee?
11-04-2013

Plaatsen spiraal

Hallo allemaal. Ik ben 21 en heb nog geen kinderen gehad. 1,5 jaar aan de pil geweest maar was het helemaal zat. Een maand geleden heb ik de spiraal laten zetten. Van te voren 2 iboprufen genomen want dus totaal niks heeft geholpen. Ik heb het uitgeschreeuwd van de pijn en het was echt verschrikkelijk! Ik ben totaal geen aansteller en kan wel wat hebben. Ik heb laatst mijn[lees meer...] enkel gebroken en de pijn was minstens net zo erg! Alleen duurt de ergste pijn maar enkele minuten. Ik ga nooit meer een spiraal laten zetten! Tenzij ik plaatselijke verdoving krijg! Dit raadt ik aan voor iedereen die nog geen kinderen heeft gehad! Ik ben ook ontzettend bang voor de controle-afspraak! Na het zetten viel ik bijna flauw en bleef het bloed maar lopen.. hele benen zaten eronder maar dat werd de dag erna al minder. Ook had ik hele erge pijn in mn onderbuik en onderrug en was ik duizelig. Maar dit was allemaal nog te doen en werd in de loop van de dagen minder. Nu mijn enige klacht (tot nu toe): ontzettend stinkende afscheiding. Elke dag veel (donker)gele tot groene afscheiding. Ik schaam me dood tijdens de seks. En ik weet zeker dat ik geen soa heb. (Dit heb ik vroeger weleens gehad en heb ook schimmelinfecties gehad). Weet iemand wat dit kan zijn en wat ik hier aan kan doen? Gaat het nog weg? Ik vind het zonde om de spiraal van 160 € eruit te laten halen..

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum