Mirena

levonorgestrel

INVLOED VAN DNA

Genetisch invloed bekend? Nee.
Genen zijn bij niemand gelijk. Geven jouw genen je meer kans op bijwerkingen?

Mirena (2113 meningen)
Implanon (hormoonimplantaat) (385 meningen)
Nuvaring (248 meningen)
Depo-Provera '150' (prikpil) (149 meningen)
Cerazette (minipil) (146 meningen)

Farmacoterapeutisch Kompas

Mirena spiraal

Arjen Walstra (26-04-2013)

Pagina 1 van 3
24-11-2015

Plaatsen spiraal

Ik lees veel negatieve verhalen. Dat kan. Ieder lichaam is anders. Als eerste het vervelende van een spiraal... is het laten plaatsen!! Mijn lieve God zeg. Maar een vriendin van mij heeft er ook 1 laten plaatsen en die voelde alleen een klein prikje. Dus zo zie je maar. Ieder lichaam is anders. Ik had hiervoor een koperspiraal en die had ik 3 maanden en werd erg emotioneel[lees meer...]. Hondje, baby, etc... alles was om te janken. Toch maar weer overgestapt op de Mirena spiraal en ik ben weer (ja met hormoon) helemaal de oude en zit veel beter in mijn vel.
16-11-2015

Plaatsen spiraal

Ik ben tot nu toe erg tevreden over de Mirena. Ik vond het altijd lastig van de pil om die elke dag op hetzelfde moment te nemen en dan had ik er nog niet helemaal vertrouwen in, mijn moeder was zwanger geraakt terwijl ze aan de pil was. Ik wil echt nog niet zwanger worden en dus gebruikte voor de zekerheid de pil en condoom, maar mijn vriend had problemen met het condoom.[lees meer...] Zelf vond ik alleen de pil geen fijn idee en dus was het spiraaltje het volgende idee. Het inbrengen was niet heel prettig, deed best wel pijn, had ik al toen hij die eendenbek erin deed, dus ik had daar nog de meeste last van, alles daarna maakte me niet veel meer uit. Het is alleen wel gewoon heel snel gedaan, binnen 3 minuutjes was ik weer uit de stoel en zat de Mirena erin. Ik heb het door de Gynaecoloog laten doen en heb een week terug de controle gehad en alles zat goed! Ik heb heel soms een buikkramp, ik heb wel wat jeugdpuistjes maar volgens mij niet meer dan anders, had ik sws soms last van. Een keertje last van mijn rug of hoofd, kon ik voor de Mirena ook weleens hebben, afhankelijk van de tijd van de maand. In de eerste week had ik nog mijn menstruatie en de drie weken erna ook nog weleens een bloed vloeiing (wat op een aparte manier minder was als ik seksueel actief was, de afgelopen twee weken heel soms spotting, maar is vaker wat roze dat bij de afscheiding zit, het zit mij niet in de weg. Ik zal het iedereen aanraden om te proberen, want het geeft 5 jaar zekerheid en je hoeft geen enkele gedachte meer te hebben over anticonceptie, niet meer elke maand uitkijken of je wel ongesteld word (vol angst) en geen gepruts meer met condooms (als je zeker ben dat je allebei geen soa hebt).
06-05-2015

Plaatsen spiraal

Het plaatsen deed ongelooflijk veel pijn! Daarna nog maanden last gehad van constant bloedverlies en pijn in m'n onderrug en onderbuik. Na iets van een half jaar is het continu bloeden gestopt, maar nog wel last van maandelijkse bloedingen. Ik heb nog steeds regelmatig last van krampen. Ook heb ik sinds het spiraaltje last van hormonale buien. regelmatig loop ik te janken [lees meer...]en voel ik me slecht. M'n omgeving is dit ook niet onopgemerkt gebleven. Het werken kost me meer energie omdat ik regelmatig last heb van vage klachten als onderrug en onderbuikpijn. vaak heb ik na wat steken ook last van vloed. Mijn huid is onzuiver geworden en ik heb ook last van haaruitval en dun, droog haar sinds het spiraaltje. Ik heb het idee dat ik gebombardeerd wordt met shots van hormonen en dat mijn lichaam hier in opstand tegen komt.
14-08-2014

Plaatsen spiraal

Ik heb nu voor de 3e x een spiraal. Ik ben er totaal niet blij mee. Ik heb geen keus. Ik kan niet tegen de pil ook niet tegen de prik pil en ook niet tegen de nuvaring. Ik hen nu voor de 2e x de mirena spiraal. Ik word er knetter gek van. Ik heb veel last van hoofdpijn, pijn in me onder rug. Ik kan geen normaal sex hebben, want dat steekt heel erg. Ik heb ook vaak zo ineen[lees meer...]s steken in me onder buik En dat doet echt zeer. Ik krijg ook veel sneller ontstekingen.. spiraal zit er nu 4 jaar in. Echt met veel pijn en moeite laat ik het er in zitten. Ik kan nergens tegen. Ik wil niet zwanger worden. Ten minsten nu nog niet. Ik heb mijn 1e en 2e spiraal heel wat onder zoeken gehad. Door dat ik veel pijn had en ontstekingen. Ze konden niks vinden. Ik zei tegen mijn dokter, dat komt door de spiraal. Nee zegt mijn dokter dat kant niet. Fout: dat kan dus wel. Mijn lichaam stoot het af, net zoals de pil enz. Dat komt 1 op de zo veel vrouwen voor, zei mijn nieuwe dokter. Ik heb 2 x 1 jaar geen spiraal gebruikt, ik had nergens meer last van, geen ontstekingen meer, sex ging super, hoofdpijn minder, geen pijn meer in me onder rug. Dus dat bewees genoeg dat het zekers aan de spiraal lag. Ik zei dat tegen de dokter en in het ziekenhuis en dan nog zeggen: nee dat kan niet. Gaat echt nergens over wat ze zeggen. Ik heb 2x mirena en 1 x koper spiraal gehad. Damn wat een hell was dat. Zwaar extreme ongesteld, pijn tintelingen voelde ik door mijn hele lichaam heen. Heb ik er ook eerder uit laten halen. Mijn 3e spiraal mirena heb ik in het ziekenhuis laten plaatsen. Dat deed echt zeer, ik was daarna ook flauw gevallen. Het schijnt dat de dokter te wild was met het plaatsen. Ik heb nu echt een trauma aan over gehouden.. ik wilde eigenlijk meteen al er uit laten halen. Ik durf gewoon niet meer, de pijn wat een hell. Ik heb al gevraagd of ze me niet onder verdoving er uit konden halen, nee dat doen ze niet. Je voelt er niks van zeggen ze dan. Ye right.. voor mij NOOIT meer een spiraal..
17-06-2014

Plaatsen spiraal

Morgen moet ik binnen voor een curettage, terwijl ik toch onder verdoving ben zou ik een mirena spiraal krijgen. Ben er een beetje bang van, ik lees zowel negatieve als positieve reacties en weet niet meer wat ik ervan moet denken..... Bij stap 2, mijn mening heb ik overal maar één aangeduid omda tik nog nie weet wat ik daar kan invullen
20-03-2014

Plaatsen spiraal

Een maand geleden heb ik bij de huisarts een spiraal laten zetten. Lang getwijfeld vanwege de verhalen op internet en ik niet goed reageerde op de ´normale´ pil en bang was dat ik weer een reactie zou krijgen als ik het spiraal zou nemen. Ik had daarom de Yasmin. Het nadeel was dat ik bang was dat ik toch zwanger zou worden en het heel soms vergat. Het zetten van het spi[lees meer...]raal was geen pretje. Erge krampen, die te vergelijken zijn met hevige krampen van ongesteldheid. Een week daarna nog buikpijn gehad en een omgeblazen buik. Maar wat ben ik blij dat ik het gezet heb! Ik verlies nog heel licht soms een beetje bloed, maar de opgeblazen buik is weg. En het voelt nu al fijner dan de pil, beter dat de hormonen niet door het hele lichaam gaan. Een aanrader!
14-02-2014

Plaatsen spiraal

Ik heb mijn 2e mirena spiraal. Met nr 1 geen enkel probleem gehad. Echter nu na het plaatsen van het 2e spiraaltje, vervloek ik het ding. Ik kreeg eerst pijnlijke borsten, net als je er teveel moedermelk in hebt, ze staan letterlijk op knappen, gespannen. Zo voelt dat aan. Ook heb ik ontzettende buikpijn, een gevoel van weeën. Dat houd soms nog een behoorlijk poosje aan[lees meer...]. Ik heb nu dan ook besloten om mijn mirena definitief te laten verwijderen. Na 5 maanden extreem martelen geef ik het op! Ik heb zo'n pijn!
24-01-2014

Plaatsen spiraal

Recentelijk werd mij door de huisarts het Mirena spiraal voorgeschreven omwille van chronisch ijzertekort dat niet te corrigeren is door medicatie omdat ik teveel bloed verlies bij mijn regels. Ik ben het Mirena spiraal af gaan halen bij de apotheek en heb een afspraak bij de gynaecoloog gemaakt voor de plaatsing. In afwachting van mijn afspraak heb ik het internet geconsu[lees meer...]lteerd naar info betreffende plaatsing....De verhalen die ik daar las, hebben er bijna toe bijgedragen dat ik mijn afspraak annuleerde.... Gelukkig deed ik dat niet... De plaatsing van het spiraal ging gepaard met een onaangenaam gevoel en kan vergeleken worden met de allereerste wee die je voelt als je moet gaan bevallen. Dus helemaal niet zoals ik in de verhalen heb gelezen. Na de plaatsing ben ik gewoon het consultatiebureau uitgewandeld en heb verder niet meer geweten dat er een spiraal geplaatst werd. Dus voor al wie dit leest, het plaatsen is gelukkig niet altijd een negatieve ervaring!
Pagina 1 van 3

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (488) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (464) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!