ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 5

23-08-2018

Plaatsen spiraal

Ik heb vandaag het koperspiraaltje laten plaatsen door de huisarts. Het plaatsen zelf deed ontzettend veel pijn, op gegeven moment schreeuwde ik van de pijn. De huisarts had wel moeite met het plaatsen omdat mijn baarmoeder te klein is. Ik heb namelijk geen kinderen gehad, waardoor het spiraaltje steeds los kwam te zitten. Ik heb 2 uur voor de afspraak en ook de avond erv[lees meer...]oor 2 Naproxen tabletten gehad. Daarnaast heb ik voor de afspraak ook een paar Tequila shotjes genomen, om me een beetje te kalmeren. Ik was helemaal op van de zenuwen. Ik heb namelijk lichte vorm van vaginisme, Naproxen alleen had ik dus niet genoeg aan. Het opmeten van mijn baarmoeder en het inbrengen van de eendenbek vond ik niet pijnlijk, ik heb een paar krampen gevoeld. Mijn man ging ook mee om mij mentaal te steunen. Hij hield mijn hand vast tijdens het plaatsen en ik kon zijn hand lekker hard knijpen wanneer het mij allemaal te veel werd. Na het plaatsen heb ik weinig last van het spiraaltje gehad. Ik voelde een uur lang hevige krampen, maar daarna niet meer. Ik heb ook een paar uurtjes gevoeld en daarna stopte het. Al met al het is het mij dus reuze meegevallen.
28-06-2018

Plaatsen spiraal

Het inbrengen vond plaats na het verwijderen van mijn vorige spiraal. Het verwijderen deed veel pijn, waardoor ik bijna de nieuwe niet durfde te laten plaatsen. Dat viel echter reuze mee. Het voorbereiden van de plaatsing voelde wel vervelend maar niet pijnlijk. Het daadwerkelijke inbrengen heb ik niet eens gevoeld, tot grote verbazing van de huisarts. De plaatsing van de [lees meer...]vorige deed wel zeer, maar dat was een ander type, ik vraag me af of het daarmee te maken heeft. Voor alle volledigheid: ik had wel 800 mg ibuprofen ingenomen voorafgaand aan de plaatsing.
16-05-2018

T-Safe (koperhoudend spiraal)

In november 2017 T-spiraal geplaatst. Voor de 3- de keer een koperen, voor de eerste x een T-spiraal. En de eerste keer voor de gynaecoloog dat ze deze ging plaatsen ( de 10 jaar variant). Het deed vreselijk veel pijn . Nog een uur bij moeten komen in de herstel kamer. Na drie maanden zou ik weer op controle moeten komen. Sinds de plaatsing blijft de menstruatie 7 dagen la[lees meer...]nger uit, duurt het bloeden langer en voelt mijn baarmoeder zwaar en pijnlijk aan. Lichamelijk nog vermoeiender dan voorheen,duizelig en rugklachten. In maart maar gebeld of ik nog werd uitgenodigd voor controle, dat was dus niet gebeurd. Vandaag bleek tijdens de echo het spiraal in de baarmoederhals te zitten en was ik dus al die maanden niet beschermd! Ik ben hier heel erg van geschrokken. Het spiraal zat zo laag, dat je hem er in principe zo eruit kon trekken. Niet gek dus dat al de menstruatie klachten zijn toegenomen. Ik ben dus niet tevreden,vooral gezien mijn eerdere ervaringen met een ander koper spiraal prima waren. Reden om goed uit te zoeken welk spiraal als best getest is èn dat degene die het plaatst het al eerder heeft gedaan of met een ervaringsdeskundige erbij.
23-03-2018

T-Safe (koperhoudend spiraal)

In november de t-safe laten plaatsen. Hiervoor de nuvaring gebruikt. Wat een verschil is het met de koperspiraal. Voel me eindelijk weer mezelf. Voorheen voelde ik me heel afgevlakt en merkte ik dat ik nergens behoefte aan had. Het plaatsen van de koperspiraal was erg vervelend, de dag zelf ook een soort weeën pijn gehad. Dit is na een aantal dagen verdwenen. Mijn menstr[lees meer...]uatie is erger als voorheen en heb meer last van buikkrampen. Echter vind ik dit zelf niet zo erg. Ik zou de keus zo weer maken om op de koperspiraal over te stappen.
15-02-2018

T-Safe (koperhoudend spiraal)

Ik ben na jarenlang hormonaal pilgebruik overgestapt op de koperspiraal. Er wordt maar weinig aandacht besteed aan de eventuele bijwerkingen ervan. Laat je heel goed informeren! Sinds hij is ingebracht heb ik de eerste twee maanden regelmatig bij de gynaecoloog, huisarts en eerste hulp gezeten. Het begon met elke dag bloeden, dat kon voorkomen en nam ik voor lief, evenals [lees meer...]de uitbrekende acne die maar niet wegtrok. Over de buikkrampen die ik echter dagelijks had met rillingen en koorts was mij niets verteld. Na diverse controles en echo's werd mij verteld dat de spiraal prima op zijn plek zat en dat de pijn daar niet vandaan kon komen. Met plassen (kracht zetten) deed het pijn, met geslachtsgemeenschap deed het pijn, maar de spiraal zat zoals hij hoorde. Elke menstruatie was eigenlijk dramatisch, ik kon niet langer dan 20 minuten van huis zonder door te lekken (dit is vrij rot als je full time een studie volgt). Naarmate ik de spiraal langer had kreeg ik ook depressieve klachten, wilde ik eigenlijk liever niet uit bed komen en had ik elke dag nog steeds een zeurende buikpijn aan voornamelijk links onder in mijn buik. Op een gegeven moment had ik dagelijks last van hartkloppingen, paniekaanvallen en viel mijn haar met bosjes uit. Mijn lichaam gaf aan dat er iets niet goed zat. Uiteindelijk ben ik gaan zoeken naar de eventuele bijwerkingen, internet staat er vol mee. Op een gegeven moment trok ik het niet meer en heb ik de spiraal door de huisarts laten verwijderen. Sindsdien heb ik geen enkele buikkramp meer. De koperspiraal zal voor veel dames wel werken naar behoren omdat er geen hormonen inzitten. Dit betekent echter niet dat de koperspiraal niet met de hormoonhuishouding in je lichaam kan rommelen. Luister naar je eigen lichaam, mij werd verteld dat deze klachten niet door de koperspiraal konden komen, tegendeel bewijst zich echter. Sinds hij eruit is voelt mijn lichaam zo rustig aan, niet continue angstgevoelens, ik ben weer blij, heb ik het fut om uit bed te komen en de heftige acne op mijn kin en nek is zelfs aan het afnemen! Al met al zal ik deze anticonceptie niet aanraden, het was fijn om niet dagelijks aan de pil te hoeven denken maar de nadelen waren voor mij groter dan het voordeel ervan.
23-01-2018

T-Safe (koperhoudend spiraal)

Plaatsen van de t-safe viel me erg mee. Ben er erg blij mee. Ben eindelijk van die hormonen troep af!
19-01-2018

T-Safe (koperhoudend spiraal)

Ik had alle horror verhalen gelezen over het plaatsen van de t-safe. Was dus best bang om hem te laten zetten. Op advies bij de gynaecoloog laten zetten. Maar ze zei ja hij zit er al in hoor. Amper wat gemerkt. Wel voor de zekerheid van te voren ibrufan ingenomen. Die avond eventjes pijn maar dat heb ik over voor iets zonder harmonen. Zo blij dat ik eindelijk van die versc[lees meer...]hrikkelijke harmonen af ben. Dit is echt zo top! Als je een sterke vrouw bent hoef je echt niet bang te zijn voor die verhaaltjes van andere.
31-10-2017

T-Safe (koperhoudend spiraal)

Ik heb 13 jaar de pil geslikt, maar ik was hier na een tijdje klaar mee. Ik merkte toch dat ik veel stemmingswisselingen had en je moet er tevens elke dag aan denken! Ik vergat hem bijna nooit, maar toch kwam het wel eens voor. Ik heb sinds een halfjaar de koperspiraal. Natuurlijk het laten zetten is geen pretje, maar ik ben er onwijs tevreden mee! Ik word 1 keer in de 2[lees meer...]8 dagen ongesteld en mijn menstruatie duurt ongeveer 5 dagen, en het is echt niet heviger als met de pil! Het is juist minder erg bij mij geworden. De buikpijn is wel meer aanwezig de 1e 2 dagen, maar wat feminax erin en ik kom de dag prima door! Ik mag denk van geluk spreken want van tussentijdse bloedingen heb ik ook geen last. Ik denk dat het echt per persoon verschilt, maar ik vind het tot nu toe de beste anticonceptie, en dat zonder hormonen, heerlijk! Ik zit veel lekkerder in mijn vel! En ik heb nog geen kinderen, dus misschien scheelt dat? Mijn vriendin heeft hele hevige menstruaties met de koper spiraal en die heeft al 2 kinderen gebaard.
Pagina 1 van 5

Mirena (2071) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (464) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (452) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (367) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!