Kyleena

<< < vorige
Pagina 1 van 5
14-04-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik had na het proberen van meerdere anticonceptiepillen ,in overleg met de huisarts besloten een Kyleena spiraal te laten zetten. Na het plaatsen (bij de gynaecoloog) had ik vrijwel geen klachten, krampen vielen mee en geen bloedverlies. De klachten kwamen pas na een aantal maanden. Ik heb nooit een compleet zuivere huid gehad , maar ik kreeg nu pijnlijke acne rond mij[lees meer...]n mond en kaaklijn. Tot het punt dat praten zelfs pijnlijk was. Ook kreeg ik haargroei op mijn kin en onderbuik, iets dat ik nooit eerder had. Na +/- een anderhalf jaar toch de spiraal laten verwijderen , nu 3 maanden geleden. Ik hoop dat ik nog van de haargroei af kom, de acne is afgenomen na het verwijderen. Opzich een fijne spiraal , maar wat de huisarts mij heeft verteld over een spiraal met minimale hormonen en dus minimaal bijwerkingen .. Zo heb ik het niet ervaren.
08-04-2019

Kyleena (levonorgestrel)

3 maanden na keizersnede laten plaatsen bij huisarts, stelde echt niks voor en had nergens last van. Was zo gepiept. Smiddags en volgende dag kreeg ik hoofdpijn en wat menstruatieachtige krampen. Daarna over. 2 weken wat spotting gehad en daarna niks meer. Ben meteen al niet meer ongesteld geworden! Hulde! Kyleena bevat superweinig hormonen en merk er dan ook niks van [lees meer...]terwijl ik andere anticonceptie niet kan hebben vanwege erge stemmingswisselingen. Ben heel tevreden en het plaatsen stelt echt niks voor!!
03-04-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik wilde niet meer aan de pil, maar ook niet zonder anticonceptie. Heb voor de Kyleena gekozen omdat er minder werkende stoffen in zouden zitten, maar zwangerschappen voorkomt. Het zetten was erg pijnlijk. De eerste week was er eigenlijk niets aan de hand, maar daarna begonnen de hevige pijnsteken in mijn onderbuik die elke dag plaatsvonden in de daaropvolgende twee maande[lees meer...]n. Op een gegeven moment gebeurde het om de dag en toen hield het eindelijk op. Ik slikte in die tijd elke dag 1 of 2 paracetamol om de pijn verdragelijker te maken. Als ik geen paracetamol innam, verkrampte mijn hele lichaam even tijdens zo'n steek. Daarnaast bleef ik die twee maanden ook middelmatig ongesteld. Tegenwoordige is de menstruatie iets regelmatiger, maar heb ik nog wel last van spotting. De menstruatie kondigt zich altijd aan met een dag pijnsteken in de onderbuik en daarna is het goed. Ook ruik ik anders en daar moet ik nog steeds aan wennen. Ik had in het begin veel last van jeugdpuistjes, maar dat is minder geworden. Al met al weet ik niet of ik tevreden ben. Ik ben nog niet zwanger geworden, dus in zoverre doet het zijn ding.
02-04-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Sinds 8 maart de kyleena laten plaatsen op aanraden van mijn huisarts op de 3e dag van mijn menstruatie. De avond ervoor 2 tabletten naproxen ingenomen en 1 uur van te voren nog een keer naproxen en 2 paracetamol. Ik ga er niet om liegen, het plaatsen doet pijn! Maar mijn huisarts hielp mij hier goed doorheen. Goed blijven ademen en kreeg een hete pittezak op mijn onder[lees meer...]buik. Voornamelijk het vastpakken van de baarmoederhals en het opmeten van de baarmoeder was erg gevoelig. Hierna naar huis gegaan en het ging redelijk goed. Na ongeveer 1 uur kreeg ik hele erge steken in mijn onderbuik. Dit hield zo'n 2 a 3 uur aan. Geen 1 pijnstiller hielp. Als ik het een cijfer moet geven was het een 9 op een schaal van 10. Gelukkig na deze paar uren werd het minder. Verder de dag niks gedaan en de dag daarna ook niet. Steken waren nog wel aanwezig maar meer als een menstruatie buikpijn. Nu inmiddels bijna 4 weken verder en nog last van spotting. Ook heb ik nog af en toe last van steken/krampen in mijn onderbuik. Voornamelijk bij het inspannen. Ik weet niet hoe tevreden ik ben aangezien het nu "pas" 4 weken geleden is en je het ongeveer 6 weken moet geven voor genezing. Wel hoop ik dat de spotting zsm stopt en ook de krampen mogen van mij wel verdwijnen.
01-04-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb mijn Kyleena spiraal nu een jaar. Het plaatsten was totaal geen probleem, alleen de heftige buiksteken dagen later was wat vervelender. Ik heb zeker 3 maanden last gehad van intense buikpijn rond mijn menstruatie. Ik nam 2 paracetamol en 1 ibuprofen elke 3 uur, en dat verdoofde de pijn een beetje. Ik heb over het algemeen niet zo snel pijn, maar dit leek elke keer w[lees meer...]el een mini bevalling (nooit echt bevallen, dus ik gok ook maar wat :D). Nu 11 maanden later heb ik zeker elke maand het idee dat ik eventueel zwanger ben, wat echt heel vervelend is. De buikpijn is weg, maar ik ben nog steeds onregelmatig ongesteld dus wachten op mijn menstruatie is steeds weer spannend (soms 2 weken lang ongesteld en soms 3 dagen). Ik heb last van de standaard zwangerschapsverschijnselen. Natuurlijk doe ik steeds een test, en die is dan negatief. Ik durf niet het zekere voor het onzekere te nemen. Ondanks het feit dat de spiraal voor 5 jaar geldig is, zou ik vrouwen adviseren om voor de Mirena te kiezen. Het hormoon level is iets hoger, wat je dus wat meer vertrouwen geeft in de werkzaamheid.
01-04-2019

Kyleena (levonorgestrel)

In Mei 2018 een Kyleena laten zetten omdat de pil mij niet goed meer beviel. Na veel vloeien en buikpijn op en af in het begin het maar voor lief genomen want ik had hem ook nog maar kort. De klachten bleven aanhouden en in December heb ik een 10daagse promovera kuur gehad in de hoop dat dat meer rust zou geven. Dit ging een tijdje goed tot eind Februari 2019, weer terug b[lees meer...]ij af, dagelijks vloeien, menstruatiekrampen, misselijk. En dan bedoel ik geen lichte krampen maar echt krampen waarbij ik op de bank lig omdat ik niets kan en pijnstilling bij moet innemen om het dragelijk te maken. Vandaag eindelijk naar het ziekenhuis geweest om te checken of het spiraaltje wel goed zat en er viel niks geks te zien, spiraaltje lag goed. Vrijdag weer naar mijn eigen huisarts om te bespreken hoe of wat, nou als het aan mij ligt gaat hij er per direct uit!!
29-03-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Dag allemaal, Ik ben een jonge meid van net 20 jaar. Al een tijdje zat ik na te denken over een spiraal maar na alle nare verhalen over verschrikkelijk veel pijn bij het zetten en gevolgen etc. durfde ik hem amper meer te zetten. Uiteindelijk heeft mijn spiraal dus ongeveer een halfjaar in mijn la gelegen. Toen ik toch maar de dokter belde voor een afspraak zette [lees meer...]ik hem metteen 2 dagen na het bellen zodat ik er zo weinig mogelijk over na kon denken. Eenmaal in de wachtkamer heb ik ongeveer 5 x gedacht, ok ik ga naar huis; ik doe het niet. Toch gaan liggen, Voor degene die precies willen weten hoe zoiets in zijn werk gaat; Je gaat liggen op een stoel/bank met je benen gespreid, vervolgens word er een eendenbek ingebracht; de dokter maakt het van binnen iets schoon met een doekje en vervolgens word je baarmoeder opgemeten waarna het spiraaltje gezet kan worden. Dit klinkt allemaal erg naar ( vond ik ) maar ik zal je zeggen, ik lag en binnen een minuut zei de dokter dat ik me aan kon kleden. Ik wist niet eens dat hij er al in zat... Letterlijk bij een haar uit mijn hoofd trekken voel ik meer dan dit. Als jij dit leest en je wilt hem zetten maar je vind het net als mij ook een naar idee, echt maak je geen zorgen. Gewoon goed ontspannen en door ademen, misschien oortjes in doen voor afleiding? Conclusie: ik heb er geen spijt van en zou er zeker niet tegen op zien om hem over 5 jaar weer te moeten zetten. Mijn afspraak was om half 10, 10 uur stond ik weer op mijn werk. Niets aan de hand. Tipje is wel even ibuprofen innemen uurtje voordat je gaat, dit zei mijn dokter tegen mij. Verder lichte krampjes gehad de dag erna wat je kan vergelijken met ongesteld zijn ( ben je natuurlijk op dat moment ook nog deels ) Niet focussen op alle negatieve verhalen en er gewoon vanuit gaan dat het goed komt! Buitendat, houd ook in je achterhoofd dat het 2 minuten werk is dus mocht het pijnlijk zijn is dat voor korte duur!
29-03-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik ben 23 jaar en nooit eerder bevallen (omdat dit het minder pijnlijk zou maken). 100 horrorverhalen en informatie gelezen te hebben die er te vinden waren, heb ik vandaag het kyleena spiraaltje laten plaatsen. De afspraak was om 14u smiddags. Die avond ervoor om 22:00, de ochtend van de afspraak om 6:00 en om 13:15 heb ik naproxen ingenomen (misschien iets te veel va[lees meer...]n het goede met een allergische reactie tussendoor (huiduitslag met jeuk), maar ik wilde goede pijnstilling omdat ik zo zenuwachtig was). Ik heb hem laten plaatsen bij de huisarts. Ik was bang door de verhalen over huisartsen welke niet gespecialiseerd genoeg zijn of dit niet zo vaak doen als de gynaecoloog en dus het plaatsen pijnlijker maken. Onzin! Hij legde alles goed uit, stelde mij op mn gemak, gaf tijdens het plaatsen aan dat ik het goed deed of wanneer ik diep in en uit mocht ademen etc. Heel geruststellend, snel én zo goed als pijnvrij. Ik weet niet of het de naproxen was, het feit dat ik goed bleef ademen, mn spieren ontspande, de 2e dag van mn menstruatie, maar het plaatsen was niet pijnlijk te noemen. Dit was overigens ook de eerste keer dat er een eendenbek werd geplaatst, dus stel je mijn zenuwen voor bij het plaatsen van een spiraaltje. Eendenbek is een ongemakkelijk gevoel, maar doet zeker geen pijn. Even schoonmaken en soort van jodium erop en daarna werd de baarmoedermond vastgepakt met een soort tangetje. Ik gaf aan dat ik graag wilde hoesten toen dit gebeurde omdat ik had gelezen dat dit minder zeer zou doen. Hij gaf zelf aan dat vrouwen dit het meest vervelend vinden. Hij telde tot 3, ik flink hoesten en ik voelde een kleine, scherpe prik. Niet pijnlijk, alleen ongemakkelijk. Dit gevoel was snel weer voorbij en daarna had ik er geen last van gedurende de tijd dat deze werd gebruikt. Daarna werd de baarmoeder opgemeten, dit was weer ongemakkelijk en ik zei één keer iets van oei of auw. Toen ik dit zei was het ongemakkelijke gevoel alweer verdwenen. Opnieuw niet pijnlijk. Ik vroeg zelfs nog of het al in de baarmoederhals zat en hij zei ja. Ik was verrast! Ik werd eraan herinnerd goed en diep te blijven ademen en dat is wat ik deed. Vooral goed blijven ontspannen en geen spieren aanspannen. Dit opmeten was zo gedaan en ik voelde wel wat, maar zeker geen pijn! Daarna werd de kyleena geplaatst, dit gevoel was te vergelijken met het opmeten van de baarmoeder. Vervelend maar niet pijnlijk. Weer goed ademen en voor ik het wist zat het erin. Van het "uitklappen" van de kyleena voelde ik niks. Daarna de draadjes geknipt en werd de eendenbek eruit gehaald. Even schoon poetsen en klaar! Ik was zo verbaasd door de snelheid, gemakkelijkheid en het gebrek aan pijn (zo zal ik het maar noemen) dat ik als grapje vroeg of het er wel in zat. Laat je dus niet afschrikken! Het plaatsen is nu zo'n 2 uur geleden. 1 krampje gevoeld maar verder geen last gehad. Even afwachten wat het doet als de naproxen is uitgewerkt. Voor nu lig ik alsnog even te relaxen en doe ik het rustig aan, omdat het toch wel een "ingreep" is. Ik hoop dat ik andere meiden/vrouwen geruststel. Wat het nu gaat doen is nog afwachten, maar ik heb er al het vertrouwen in!
25-03-2019

Kyleena (levonorgestrel)

3 weken terug de Kyleena laten plaatsen. Geen Mirena, want in de Kyleena zitten nog minder hormonen en dat was volgens mijn huisarts een goede keuze. Het zetten is mij 100% meegevallen. Ik ben wel ruim een dag van tevoren begonnen met het slikken van naproxen om een spiegel op te bouwen. Dit heeft goed geholpen, want zowel de eendenbek als het vastpakken van de baarmoederm[lees meer...]ond met de tang en het porren om door de baarmoedermond heen te gaan heb ik niet of nauwelijks gevoeld. Enkel het moment dat ze letterlijk in mijn baarmoeder zaten (opmeten en plaatsen) waren even flink naar, best venijnig. Dit duurt hooguit 10 seconden, daarna is die pijn weer weg. Amper last gehad, slechts 1,5 dag wat kramp en 1,5 week om de dag wat bloedverlies (roze, soms rood, is net aan een minitampon waard). Ik merk wel dat mijn buik flink is gezwollen en ik nog niet echt ben afgevallen sinds ik gestopt ben met de pil (net 2 maanden). Ook mijn acné is erger geworden, maar ik hoop dat mijn lichaam even van slag is van het eerst stoppen met de pil en nu een nieuwe spiraal. Ik gok dat mijn hormonen overhoop liggen en weer hun werk moeten doen. Tot nu toe ben ik wel zeer tevreden, ik denk er niet aan, ik voel het niet, mijn vriend voelt de draadjes niet, hooguit dus wat last van mijn buik!
20-03-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik vond het prettig nergens aan te hoeven denken maar kreeg steeds vaker stemmingswisselingen, zat niet lekker in mijn vel en had geen zin in seks. Seks deed vaak zeer in onderbuik, ik kreeg makkelijk vaginale schimmel, werd moeilijk nat tijdens de seks. Veel ongemak.
16-03-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Na 11 jaar de pil overgestapt op Kyleena en dat had ik veel eerder moeten doen! Weg van hormoonschommelingen (waar ik veel last van had) en niet meer ongesteld! Ook de acne is een stuk minder! Ik ben wel een paar kilo afgevallen (heb al ondergewicht dus dat is in mijn geval niet zo fijn). Ik heb voor Kyleena gekozen omdat ik nog nooit zwanger ben geweest en dit spiraaltje [lees meer...]kleiner is. Het plaatsen was geen pretje, die eendenbek vond ik geen enkel probleem, het vastpakken van de baarmoedermond is ongemakkelijk, het opmeten van mijn baarmoeder en het plaatsen zelf was twee keer 3 tellen erg gemeen, maar ik had mijn vriend bij me en een hele lieve huisarts die zei dat het volkomen normaal was wat ik voelde. Dus dat was allemaal goed te doen. De uren na de plaatsing kreeg ik zoveel buikkrampen dat ik misselijk werd (erger dan ongesteld zijn) maar ik heb toen nog twee paracetamol gepakt (voorafgaand had ik Zaldiar geslikt, dat is combi van paracetamol en tramadol) en toen was het allemaal goed te doen. Ik heb nog ongeveer een week af en toe krampen gehad (alsof je ongesteld bent) en spotting. Drie weken na de plaatsing was ik 2 dagen een soort van ongesteld, meer dan spotting, maar ik had geen tampons ofzo nodig. Inlegkruisje was genoeg. Nu ruim 3 maanden later nog één keer een paar druppels bloed verloren en that’s it! Geen menstruatiepijn, geen tampons enz meer nodig (scheelt geld!!) echt super blij mee! Ik kan de draadjes zelf goed voelen en mijn vriend heeft tot nu toe één keer iets gemerkt tijdens de seks, maar dat ligt dan ook aan het standje lijkt me🙈 Al met al, raad ik Kyleena dus erg aan!
13-03-2019

Kyleena (levonorgestrel)

In oktober 2018 heb ik de kyleena spiraal laten zetten. Hiervoor slikte ik al 5 jaar de pil en wilde ik graag iets anders proberen na alle verhalen over dat de pil veel hormonen bevatte. Het laten plaatsen van de pil vond ik geen fijne ervaring, het deed veel pijn en heb daarna nog een week lang buikpijn gehad. Vervolgens ben ik drie weken lang ongesteld geweest. Nu heb ik[lees meer...] de spiraal 4 maanden en moet ik zeggen dat mijn menstruatie langer is geworden dan met de pil. Ik ben nu vaak langer dan een week ongesteld terwijl ik met de pil max. 5 dagen ongesteld was. Ook kreeg ik na één a twee maanden hee erg last van acne, over mijn gezicht, borst en rug. Ik vind dit super vervelend en zit nu zelfs aan een 6 week durende antibiotica kuur. Mijn huisarts gaf zelfs aan om weer de pil te proberen om te kijken of de acne dan weg gaat. Ook heb ik sinds de spiraal ineens last van hoofdroos wat ik nog nooit gehad heb ik mijn leven. Ik las dat dit ook kan komen door de hormonen. Ik ben dus over het algemeen niet tevreden met de spiraal omdat ik te veel vervelende bijwerkingen heb gekregen. Mocht de acne na een tijd niet weggaan overweeg ook zeker om weer terug te gaan naar de pil. Super jammer want had toch wel gehoopt dat de spiraal iets voor mij zou zijn ivm de gebruiksvriendelijkheid.
12-03-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Het zetten ging bij mij heel goed. Ik heb van te voren naproxen ingenomen en ik denk dat dit heeft geholpen. De spiraal is in het ziekenhuis gezet en het zetten was niet fijn. Je baarmoeder trekt 2x samen. Eerst bij het opmeten en dan bij het zetten. Je hebt dus 2x pijn wat lijkt op menstruatiekrampen maar dan erger. Ik vond de pijn wel te doen en het was snel voorbij gelu[lees meer...]kkig. Op de dag zelf heb ik last gehad van lichte buikpijn. De volgende dag weer naproxen ingenomen toen ik weer buikpijn voelde en verder geen last meer gehad. Heb de spiraal nu bijna een maand en tot nu toe gaat alles prima. Ik heb nu 3 dagen afscheiding van oud bloed en verder geen pijn. Ik merkte vandaag wel dat ik opeens veel pukkels in mijn nek heb gekregen die daar eerst nooit zaten dus ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Verder ben ik er erg tevreden over en die horror verhalen die je altijd hoor over de spiraal vallen in werkelijkheid wel mee denk ik. Het verschilt per persoon en ligt ook aan je pijngrens.
09-03-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Afgelopen donderdag laten plaatsen. 1uur van te voren 2 pcm en 1 brufen genomen. Plaatsten was voor mij totaal niet pijnlijk, klein beetje on gemakkelijk gevoel maar dat is denk ik normaal. Ik heb wel al 1 kindje dus misschien dat dat wel verschil maakt met vrouwen die (nog) geen kindje hebben gehad. Na het zetten 2 dagen wat bloed verloren dat is nu ook over. Hopel[lees meer...]ijk blijft het zo soepel gaan. Over 3 maanden zal ik nog eens een reactie plaatsen.
01-03-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Spiraaltje plaatsen was heel goed te doen. Ik voelde even 2 tellen pijn, maar het viel me echt reuze mee. )Heb nog geen kinderen) Aan te raden: een half uur van tevoren 2 paracetamol 500mg. Ik kon mij redelijk goed ontspannen tijdens de ingreep. Het hielp mij om me te focussen op iets dat ik zag in de ruimte en daar volledig mn aandacht op te richten. Het ging erg vlot, [lees meer...]ook erna enkel lichte krampjes en nu jaren beschermd👌
28-02-2019

Longembolie

Heb nu bijna een jaar de Kyleena spiraal en ik heb er gezien mijn hormonenhuishouding weinig aan. Het houdt voor mij alleen zwangerschap tegen en geeft te weinig hormoon af. Ik heb PCOS en eigenlijk heb ik meer hormonen nodig. Nu mag ik de pil niet meer gebruiken omdat ik bijna een jaar geleden een dubbele longembolie heb gehad. Daarnaast heb ik Factor V Leiden en mag ik n[lees meer...]iets anders. Ik heb inmiddels meerdere malen seks gehad en iedere keer bloed ik er zeker 3 dagen na nog. Nu ben ik zelfs gewoon vol ongesteld met acne etc. Of het nu contactbloeding is of niet..ik word er niet blij van. Ik denk er dan ook over na om hem eruit te laten halen.
<< < vorige
Pagina 1 van 5

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (491) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (467) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!