ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7
07-02-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik ben er zelf super tevreden over, had hiervoor de minera en had er onwijs veel last van. Constant een opblazen en geïrriteerde buik, ook was ik elke maand ongesteld. Na een jaar heb ik hem verwijdert en de kyleena laten zetten. Het verwijderen was misschien wel het pijnlijkste, maar dat is eenmalig gelukkig. De kyleena bevalt echt super goed, in de eerste 2-3 maanden vaa[lees meer...]k wat buikpijn maar was te doen. Niet meer ongesteld, geen problemen met mijn huid of dergelijke dingen (nooit echt huidprobleem gehad). De enige manier hoe ik kan voelen waar ik in mijn cycles ben zijn mijn borsten, deze zijn gevoeliger dan normaal 1 week per maand. De Mirena was gewoon net wat te groot voor mijn baarmoeder, dus dit was een top oplossing. Voor mij was dit alleen voor zwangerschapspreventie en niet vanwege menstruatie problemen of acne. is. Ik kan hem zeker aanraden als je een lage hormoon dosis zoekt als anticonceptie. Succes!
01-02-2019

Menstruatiepijn

Ik heb sinds mijn 13e altijd de pil geslikt. Laatste tijd had ik veel doorbraakbloedingen, dus ik had twee jaar geleden een hogere pil aangevraagd, maar dit bleef aanhouden. Toch overwogen om de spiraal te nemen. Mijn huisarts heeft deze geplaatst (geen last van gehad). De gehele dag heb ik geen last gehad, behalve even voor het slapen gaan (paar krampjes, maar stelt niks [lees meer...]voor). Ik heb de spiraal (Kyleena) nu drie dagen en de laatste twee dagen ben ik in ieder geval niet ongesteld en heb ik geen bloedverlies. Daarnaast heb ik ook geen last van mijn buik gehad of andere bijwerkingen gehad. Ik kan tot nu toe nog niet veel zeggen over de menstruatie, maar de spiraal bevalt me tot nu toe heel goed! Ik had allemaal verhalen gelezen, maar dit bleek bij mij niet het geval te zijn. Het zetten is geen pretje, maar doet absoluut geen pijn! Ik had mijn twijfels over de spiraal, omdat ik veel negatieve dingen las. Niks van waar, nergens last van! Probeer het gewoon uit, ieder mens reageert anders, maar ik ben er in ieder geval heel erg blij mee! Ik had met de pil namelijk ook hele erge buikpijn als ik niet ongesteld was, dit is door de spiraal ook weg gegaan! Ik heb de spiraal bij de huisarts geplaats (zitten geen kosten aan verbonden). Zij deed het prima en legde alles stap voor stap uit. Fijne vrouw. Wellicht heeft het ook te maken wie het bij je zet. Zeker een aanrader.
31-01-2019

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Sinds de dag van plaatsen al ongesteld. Hevig bloedverlies, buikpijn en rugpijn. Plaatsen deed geen pijn maar een vreselijk ongemakkelijk ding. Ik denk erover dit spiraal te laten verwijderen. Spiraal geplaatst na 2 zwangerschappen, bevallen via een keizersnede.
28-01-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb vandaag mijn spiraal laten zetten. Ik was nogal bang voor de pijn door de horror verhalen die ik las. Echter deed het zetten totaal niet pijn. De eendebek zetten was echt niet fijn, ik kreeg daardoor ook een kleinere omdat hij niet paste. Het opmeten en het zetten van de spiraal deed totaal geen pijn, ik heb er haast niks van gevoelt. Achteraf heb ik wel echt buikkr[lees meer...]ampen gehad, maar dit voelde als een heftige ongesteldheid. Ik weet nog niet hoe mijn lichaam er verder op reageert, maar tot nu toe zijn mijn ervaringen goed! Ik zou je niet tegen laten houden door de angst voor de pijn, want dit viel bij mij dus 100% mee
15-01-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb de Kyleena spiraal nu iets langer dan 3 maanden geleden toch maar laten zetten. Ik heb lang getwijfeld door een aantal horrorverhalen en omdat ik toch liever geen extra hormonen in mijn lichaam wilde. Laat de vele verhalen je alsjeblieft niet afschrikken en overleg met een gynaecoloog/verloskundige! Ik heb het laten zetten bij een verloskundige die dit dagelijks do[lees meer...]et, de spiraal betaalde ik zelf vanuit mijn eigen risico maar het laten zetten werd vergoed (rond de 60 euro). Het zetten viel echt heel erg mee, ik voelde even een soort van druk op mijn baarmoeder en voelde wel dat er iets gebeurde maar dat was echt zo voorbij. Daarna gewoon naar huis gelopen en af en toe voelde het even alsof ik ongesteld moest worden (krampen). Ongeveer een week last gehad van spotting. Mijn eerste menstruatie na de spiraal was wel echt veel erger dan ervoor maar de menstruaties worden wel steeds iets minder heftig. Tussen menstruaties door af en toe wat bloedverlies en hier en daar wat krampen in mijn baarmoeder. De draadjes van de spiraal kan ik niet meer vinden maar volgens de verloskundige is dit normaal en zijn ze waarschijnlijk gewoon opgekruld en kunnen ze bij het eruit halen waarschijnlijk gewoon gevonden worden. Anyways, ga gewoon af op je gevoel en laat je niet zo snel afschrikken want iedereen is anders!
13-01-2019

Kyleena (levonorgestrel)

VERSCHRIKKELIJK. Ik heb dat rotding 6 weken geleden laten zetten vanwege hevig bloedverlies. Het is alleen maar erger geworden en ik ben het al een maand nu. DOE DIT JEZELF NIET AAN.
09-01-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb het spiraaltje nu al meer dan 6 maanden. Het plaatsen valt goed mee. Achteraf wel pijnlijke krampen gehad, maar die waren na een dag over. Eerste weken en maanden af en toe wat krampen en ongemakkelijk gevoel. Beetje bloedverlies nog, maar nu helemaal geen bloedverlies meer. De menstruatie blijft uit, volgens de dokter perfect normaal en daardoor dus heel erg handig[lees meer...]. Door de pil had ik vaak hoofdpijn en was ik neerslachtig. Nu met Kyleena heb ik dat probleem niet meer. Het is echt gemakkelijk.
06-01-2019

Kyleena (levonorgestrel)

5 maanden na het zetten leek mij een goed moment om mijn ervaring te delen. Begin Augustus is mijn kyleena spiraal door de gynaecoloog gezet, was niet ongesteld. Ervoor 1 naproxen en 2 paracetamol. Zetten ging snel, makkelijk en pijnloos en de eerste dagen geen klachten, wel preventief naproxen en paracetamol genomen. Toen kreeg ik onregelmatig bloedverlies en krampen. Blo[lees meer...]eden hield enkele weken aan en stopte daarna een paar dagen. Buikpijn was vooral na seks en was heftig en erg vervelend. Na een korte bloedvrije periode begon het weer. Dat heeft zo'n vier maanden in meer en mindere mate aangehouden! Erg vervelend want je moet er constant rekening mee houden. De gyn had echter duidelijk verteld dat dit een risico was en de eerste 6 mnd veel voorkomt. Nu is zo'n 2 weken het bloeden gestopt. Gemiddeld 1 x per week nog 'last' van mijn buik, nog steeds na (waarschijnlijk iets te heftige) seks. Al met al denk ik dat de ervaring heel erg per persoon verschilt maar dat de aanhouder wint en ik hopelijk over een maand nergens meer last van heb en er dan nog enkele jaren plezier van heb.
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (485) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (463) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (373) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!