ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3

03-08-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Door verschillende omstandigheden kon ik de pil niet meer gebruiken en moest ik een klein formaat spiraal. Het laten plaatsen van de Kyleena ging zoals verwacht, het was wel pijnlijk maar hetzelfde als bij het plaatsen van andere spiraaltjes die ik heb gehad. Sinds het gebruik van de Kyleena is mijn huid verslechterd terwijl ik zelfs in de puberteit amper last van puistje[lees meer...]s had (nu heb ik acné op mijn voorhoofd, kin, wangen en rug en moet ik hoogstwaarschijnlijk Isotretinoïne gaan gebruiken ), ben ik soms teneergeslagen, blijft mijn menstruatie uit maar heb ik wel gevoelige, pijnlijke borsten en ernstige buikpijn (waar ik naproxen voor gebruik) en ben ik aangekomen door een enorme behoefte aan suiker. Bovendien kreeg ik ook nog last van terugkerende eierstokcysten maar die verwijnen vanzelf weer. De hoeveelheid bijwerkingen valt tegen. Mij is bovendien achteraf verteld dat de hoeveelheid hormonen bijna hetzelfde is als bij de Mirena omdat de Kyleena maar 3 jaar kan blijven zitten (i.p.v. 5 jaar).
01-08-2018

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb de spiraal reeds een jaar. Het inbrengen deed enorm veel pijn, maar het is wel een gemak! De eerste drie maanden waren mijn regels vrij onregelmatig. De kleur was bruin in plaats van rood. Dit is daarna weg gegaan. Sinds ik de spiraal heb, ben ik nog gevoeliger aan depressie dan ervoor. Daarnaast heb ik meer acne. Vooral rond de mond en op mijn voorhoofd. Verder mer[lees meer...]k ik dat ik meer last heb van mijn maandstonden. Twee weken ervoor krijg ik last van gespannen borsten en ben ik prikkelbaar. Het bloedverlies valt dan weer wel mee. Na gemiddeld drie dagen zijn mijn regels over.
12-07-2018

Kyleena (levonorgestrel)

Sinds Nov 18 heb ik de Kyleena spiraal laten plaatsen. Mijn vorige spiraal had ik 3 jaar (Jaydess) en de gynaecologe beloofde mij een gelijkaardig product voor 5 jaar i.p.v. 3 jaar. Als eerste bijwerking heb ik nog maandelijks mijn maandstonden (was bij Jaydess ook zo, dus ik maak er niet zoveel van). Maar na de 1e maand had ik plots veel acne op mijn gezicht en in mijn n[lees meer...]ek. Bij controle zei de gynaecologe dat dit hoogstwaarschijnlijk zou verdwijnen. Ik hou van wat gezond eten in de week en een schrikkeldag in het weekend maar sinds de plaatsing van Kyleena heb ik dagelijks snoep/suiker nodig. In het begin dacht ik dat dit een fase was maar het gaat dus niet over en ik kan er ook gewoon niet afblijven met als gevolg dat ik wel wat aangekomen ben. Als laatste voel ik mij de laatste maanden behoorlijk neerslachtig, wat ik voorheen ook niet had. Bij mij is het duidelijk: mijn volgende afspraak gaat de spiraal eruit.
01-07-2018

Kyleena (levonorgestrel)

Het inbrengen was even pijnlijk maar goed te doen, kwestie van goed blijven doorademen. Ik had van te voren 1gr parcetamol en 500mg naproxen ingenomen. Ben direct daarna gewoon weer terug naar mijn werk gegaan. Het zeurde een klein beetje maar deed geen pijn. Het spiraal zit er nu meer dan een week in, helemaal geen last gehad van bijwerkingen of pijn. Echt top dit, zou w[lees meer...]illen dat ik dit eerder had laten zetten.
25-06-2018

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb nu ongeveer het Kyleena spiraaltje al 1,5 jaar. In het begin had ik 3 weken kleine bloedingen elke dag en daarna ging dat over naar normale maandstondencyclus. Over het algemeen ben ik heel tevreden over de Kyleena maar heb toch ook niet zo'n leuke bijwerkingen. Zoals: hevige hoofdpijn (eens in de zoveel tijd) en bacteriële vaginale infecties. Dat laatste is gewoonw[lees meer...]eg zeer vervelend aangezien ik het ongeveer eens om de 4 maanden krijg. Ervoor had ik er nooit last van. Verder (behalve tijdens mijn eisprong) heb ik niet zoveel krampen en voel ik mijn spiraal amper tot nooit. Soms vergeet ik zelfs dat ik het heb.
22-06-2018

Kyleena (levonorgestrel)

Op 2 juni heb ik het laten plaatsen. Ik heb helemaal geen pijn gehad en überhaupt nauwelijks gevoeld dat het geplaatst werd. Ik was 3 maanden ervoor bevallen, dat moet ik er wel bijzeggen. Ik heb geen kramp had in de dagen er na. Wel bloed ik nu al anderhalve week iedere dag. Dit varieert van lichtroze tot echt helderrood bloed. Ik geeef tevens borstvoeding. Ik heb n[lees meer...]iet het idee dat de productie verminderd is.
14-06-2018

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb nu 3 maanden de Kyleena spiraal, en ik ben over het algemeen best wel tevreden. Ik had nooit eerder anticonceptie gebruikt en het was dus wel even wennen aan de bijwerkingen. Het plaatsen was zo gepiept, een paar keer hoesten en je voelt er haast niks van, zo heb ik het ervaren in iedergeval. Het nadeel van de Kyleena is toch wel de intense buikpijn die ik tot nu to[lees meer...]e 4 dagen in de maand ervaar. De huisarts zegt dat dit nog wel weg kan gaan, maar tot nu toe is dat wel enorm vervelend. Voor de spiraal had ik verder nergens last van, en had deze (je kan het soort van vergelijken met lichte weeën) steken nooit eerder gevoeld. Het heeft behoorlijk wat invloed op mijn humeur, want deze steken komen om de 10 minuten, heel erg balen! Maar goed, ik hoop dat dat binnenkort voorbij is. Verder, geen last van "de welbekende" anticonceptie bijwerkingen (geen gewichtstoename, stemmingswisselingen en/of vochtvasthouden). Ik zou de Kyleena zeker aanraden voor dames die het idee van hormonen maar niks vinden, aangezien de ongesteldheid wel blijft aanhouden, en zeker in het begin een (negatieve) verandering kan geven! Tot zo ver ben ik niet in verwachting van een kindje, dus de effectiviteit zit in dit geval goed. Goodluck!
05-06-2018

Kyleena (levonorgestrel)

In oktober de kyleena laten plaatsen op de 3e dag van mijn menstruatie. Ik had me ingelezen dus ging er vanuit dat het geen pretje zou zijn. Paracetamol en naproxen vantevoren genomen; het was een vervelend gevoel maar ik vond het plaatsen wel te doen. Daarna een week of 2 wat last van buikpijn, zeurend gevoel alsof je ongesteld moet worden. Hierna van pijnklachten af en s[lees meer...]indsdien (in 8 maanden) maar 1x “echt” ongesteld geweest (3 dagen). Misschien 3x een klein beetje bloedverlies, maar het mag geen naam hebben. Ik merk wel dat mijn haar een stuk dunner is geworden sinds ik overgestapt ben op de kyleena, en op mijn lichaam heb ik meer, stuggere en donkere haren gekregen. Ook ben ik een kilo of 5 aangekomen. Daarentegen zit ik wel beter in mijn vel!
Pagina 1 van 3

Mirena (2056) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (459) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (449) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (365) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!