Kyleena

levonorgestrel

11-12-2019

Menstruatiepijn

Plaatsen viel mee, veel minder erg dan Mirena voor zwangerschap. Maar wat een drama qua emoties. De menstruatiepijn werd veel minder, maar ik bloedde de eerste maand 14 dagen achter elkaar. Daarna ging 'ie er uit vanwege de extreme somberheid en werd ik meteen ongesteld. Als je niet snel somber of erg emotioneel bent kun je het proberen, maar let goed op wat dit met je[lees meer...] doet.
06-12-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb de kyleena laten plaatsen in september 2018. De plaatsing deed zeer, maar de pijn was niet ondraagelijk. Vervolgens had ik nog zo'n 3-4 dagen echt stekende pijn veroorzaakt door de plaatsing. De maanden dat hierop volgden had ik continu bloedingen, meestal zelfs maanden aan een stuk. Na ongeveer een jaar gebruik had ik eindelijk mijn eerste echte bloedingvrije p[lees meer...]eriode van ongeveer 12 dagen. Nu gebruik ik het spiraaltje ondertussen al 1 jaar en 3 maanden en heb ik bloedingen elke 12-15 dagen en deze bloedingen duren gemiddeld 12 dagen. Ook heb ik al sinds het begin van mijn gebruik van dit spiraaltje last van regelmatige pijn in de onderbuik, pijnlijke borsten die overgevoelig zijn bij aanraking (zelfs een shirt aandoen zonder BH doet al pijn), redelijk presente acné die dubbel zo erg wordt tijdens de 12 dagen bloeding, hevige stemmingswisselingen die mentaal echt slopend zijn, soms worden deze zelfs gevold door depressieve periodes. Dit spiraaltje geeft mij zeer veel bijwerkingen en is de voordelen naar mijn mening echt niet waard.
03-12-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Het plaatsen was een absolute hel. De huisarts gaf bij mij ook aan dat mijn baarmoedermond erg smal was en het daardoor dus ook pijnlijker kon zijn. Het scheelde weinig of ik was flauwgevallen. Daarna nog wel 2 weken buikkrampen gehad. In de maanden erop geregeld hele heftige pijnscheuten in mn buik gehad, waardoor ik zelfs op de spoedeisende hulp ben beland omdat ze dacht[lees meer...]en dat ik een acute blinde darm ontsteking had. Bleek dus door t spiraaltje te komen... Toen dacht ik dat het beter werd, maar niets bleek minder waar. Ik ben sinds de plaatsing in juni non stop ongesteld, met af en toe 2 a 3 dagen niks. Meer wel ongesteld dan niet. Het is nu december en als het in januari nog zo is laat ik het rottige ding er uit halen.
02-12-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb de Kyleena in augustus dit jaar laten plaatsen. Vooraf heb ik mijn anticonceptie staafje (implanon) laten verwijderen na het drie jaar gehad te hebben. Ik was blij van dat ding af te zijn en raad die echt niemand aan. Ik was wat zenuwachtig voor de plaatsing en voelde me niet helemaal goed. Dit kwam overigens meer door het verwijderen van de implanon dan door het pl[lees meer...]aatsen van de Kyleena. Bij het plaatsen voelde ik even wat hevige pijn en een aantal uur daarna last gehad van een soort hevige krampen. Met een kopje thee en een kruik op de bank ging dit vrijsnel weer over. De eerste maand nog lichte bloedingen gehad, maar sindsdien niet meer ongesteld. Heerlijk! Ook lijkt mijn libido verhoogd te zijn en ik heb veel minder last van stemmingswisselingen (nauwelijks) dan bij de implanon. Het enige dat ik ervaar is dat ik wat meer witte afscheiding heb, maar dit is niet heel hinderlijk. Hopelijk blijft het zo goed gaan.
30-11-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Hoi dames, Even een positieve review. Ik ben 21 jaar, heb 6 jaar de Yasmin (huismerk) geslikt waardoor ik echt enorme borsten kreeg, ik vond het verschrikkelijk. Zat te peinzen over een borstverkleining, maar eerst gestopt met de pil om te kijken wat dat deed. Bijna vier cupmaten eraf, ontzettend blij. Wel een vriend, na twee keer een morning after pil waardoor mijn men[lees meer...]struatie een maand oversloeg toch maar gaan kijken naar een andere vorm van anticonceptie. Ik ben terecht gekomen bij de Kyleena spiraal. Ik heb alle forums afgestruind waardoor ik zo bang en gestrest was door alle horrorverhalen.. Vrouwen schreven over perforatie, de ergste pijn ooit bij het zetten, flauwvallen etc. Ik begrijp dat het voor iedereen anders is, maar besef dat alleen negatieve verhalen op het internet komen, ik neem nu de tijd om dit te plaatsen terwijl ik er normaal gesproken niet over na zou denken omdat er niks aan de hand is! Heb gisterochtend het spiraaltje laten zetten, zoals ik zei was ik erg angstig voor de pijn. Van tevoren 4 paracetemol ingenomen. Eerst gaat de gyno kijken dmv een echo hoe je baarmoeder ligt, dit voel je niet. Daarna pakt ze met een tangetje je baarmoederhalsmond beet, hier was ik erg bang voor want het idee van een tang die iets in je lijf vast grijpt leek mij zo pijnlijk! Je voelt hier dus niets van. Mijn gyno vroeg mij om te hoesten, en tijdens mijn hoest pakte ze hem vast, ik voelde niet eens een prikje. Daarna meet ze tegelijkertijd je baarmoeder op en schuift ze de spiraal erin. Dit voelt letterlijk als een ongesteldheidskramp, niet meer, niet minder. Een naar, zeurig gevoel. Geen pijn. Dan trekt ze het buisje eruit, knipt de touwtjes en je bent klaar. Nog even kijken met de echo of hij goed zit en je kunt weer naar huis. Al met al, inclusief echo en inzetten duurt het drie minuten. De 'pijn' duurt twee secondes. Eenmaal thuis ben ik lekker een cake gaan pakken, na een paar uur kreeg ik wel weer wat menstruatie achtige krampen dus nog een pijnstiller genomen maar had in principe gewoon kunnen werken/sporten etc. Niks aan de hand. Beetje bloedverlies, een aantal drupjes. Kortom: het doet gewoon totaal geen pijn. Als je je voorbereid op een horror ervaring help je jezelf niet, ik zat helemaal te trillen van de angst maar toen ze klaar was schoot ik in de lach (adrenaline denk ik) en zei ik: was dit het serieus? Wat een drama om niks allemaal. Uiteraard, het is voor iedereen anders, maar blijf gewoon relaxed. Het voelt exact hetzelfde als de kramp die je voelt tijdens een menstruatie, en dat duurt even twee secondes. Uiteraard nog even aankijken of ik bijwerkingen krijg, maar nu een volle dag later heb ik nog een beetje kramp af en toe (niet heel de tijd, komt een beetje in vlagen) maar voel ik me verder helemaal prima. Succes, en vragen zijn welkom!
20-11-2019

Krampen, blijf bloeden altijd een inlegkruisjes. Heb de kyleena 6 weken
14-11-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb anderhalf uur geleden voor t eerst een spiraaltje laten plaatsen, de Kyleena. Ik kan dus alleen zeggen hoe ik t plaatsen vond gaan, maar het leek me goed dit geruststellende (!!) verhaal wel te delen. Ik vond het toch wat spannend om het te laten plaatsen, maar mn huisarts stelde me goed gerust. Ik heb me ontkleed, en gedaan alsof dit de normaalste zaak van de w[lees meer...]ereld was. Voor de huisarts was het dat ook zei ze, haha. Het deed allemaal geen pijn, tot het meten van de baarmoeder. Hier voelde ik een steek en wat kramp, maar goed te doen. Het daadwerkelijk inbrengen van de spiraal deed wel even goed zeer voor 5-10 seconden, maar net op het moment dat ik dacht "dit is niet best" zei de huisarts al dat het klaar was. Ik was zelfs een beetje verbaasd. Toen de touwtjes afknippen en de eendenbek weg, wat beide geen pijn deed. Even rustig zitten en klaar alweer! Ik heb nu nog wat krampjes, maar die heb ik altijd tijdens mn periode. Het viel me echt alles mee. Heel benieuwd hoe het verder gaat bevallen.
10-11-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Plaatsen van de spiraal deed bij mij totaal geen pijn. De arts zei dat ik gemakkelijk zal bevallen en geen gevoelige baarmoeder heb. Helaas ben ik psychisch duidelijk een stuk gevoeliger. Ik heb de spiraal nu anderhalve week en heb elke dag weenbuien. Mijn stemming wisselt om de paar uur van somber en neerslachtig naar blij en lacherig. Ik weet eigenlijk niet wat ik moet d[lees meer...]oen. Hoe ik me nu voel is dit het echt niet waard, maar 't is nog maar zo'n 2 weken geleden. Zijn er ook ervaringen bij wie dit over is gegaan? En na hoe lang?
19-10-2019

16-10-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb eergisteren ochtend de kyleena spiraal laten zetten. Ik heb vooraf van de dokter oxycodon 5mg en diazepam 5mg gekregen zodat de plaatsing minder pijnlijk zou zijn. De plaatsing zelf viel inderdaad mee zolang je kan ontspannen. Ik heb sinds het plaatsen wel heel erg last van buikkrampen. Zo erg dat ik pauzes moet nemen als ik een stukje loop. Ik ga ervan uit dat dit [lees meer...]over gaat over een paar dagen maar voor als iemand ook een spiraal gaat laten plaatsen is dit wel iets om rekening mee te houden.
16-10-2019

Menstruatiepijn

Ik heb de Kyleena spiraal 9 maanden gelden laten plaatsen bij de gynaecoloog. Ik heb nooit een andere vorm van hormonale anticonceptie gebruikt (pil, etc.) voor het plaatsen van de kyleena. Ik had voor het plaatsen van de kyleena zeer hevige menstruatiepijn die soms gepaard ging met braken en duizeligheid. Ik wilde hier vanaf komen en aangezien ik liever voor een lagere ho[lees meer...]rmoon dosis wilde gaan dan de pil, koos ik voor de Kyleena spiraal. Daarnaast was het ook handig om een permanentere vorm van anticonceptie te gebruiken dan condooms. De plaatsing was inderdaad zeer pijnlijk, maar de pijn duurde slechts 15 seconden, dus daar zou ik me geen zorgen over maken! Ik heb na het plaatsen van kyleena nog ongeveer een maand semi-permanente krampen en bloedingen gehad. Die krampen waren niet zo hevig als mijn menstruatie ervoor, maar ik ervaarde wel lichte ongemakken voor een maand. De bloedingen waren zeer licht en helemaal geen probleem. Na deze maand was alles eigenlijk fanastisch! Ik ben af van de hevige menstruatiekrampen die ik had voor de plaatsing van kyleena. Als ik af en toe krampen heb, zijn ze zo licht dat ik er geen ongemak van ervaar. Mijn menstruatie is zo goed als weg, wat ik persoonlijk zeer fijn vind. Af en toe heb ik nog een lichte afscheiding waar ik een inlegkruisje voor gebruik. Ik heb daarbij ook geen andere bijwerkingen ervaren zoals stemingswisselingen of acne. Over het algemeen ben ik dus zeer tevreden! Het zou kunnen dat mijn ervaring anders dan die van veel vrouwen is omdat ik nooit aan de pil ben geweest. Als je direct overstapt van de pil op kyleena, zou ik er misschien rekening mee houden dat sommige hormonale klachten kunnen komen door het stoppen met de pil en misschien niet door kyleena.
15-10-2019

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Nu zo 6 weken geleden de kyleena laten plaatsten. De eerst paar dagen ging super. Totdat ik heftig krampen en veel bloedverlies kreeg. Na 4 weken nog steeds niet over en werd het alleen maar erger. Toch naar de dokter gegaan om te kijken of die wel goed zat. Hij gaf aan dat hij goed zat en ik gewoon moest volhouden. Zo gezegd, zo gedaan. Een week aangekeken, maar ik werd[lees meer...] gek. Toch even stoute schoenen aangetrokken en de pil er naast gepakt. En ja mijn klachten waren weg... geen bloed meer en geen krampen... dit heb ik voor een weekend geprobeerd, maar het is niet de bedoeling dat ik daarnaast nog de pil slik. Toch mee gestopt en al mijn klachten kwamen terug. Ik ben niet tevreden over kyleena... Misschien over 1 jaar denk ik er anders over.. of ik hem laat zitten dat is de vraag!
12-10-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Heb de Kyleena in totaal 6 maanden gehad. De afspraak om 'm te laten verwijderen stond al vast maar ik heb' m zelf eruit getrokken omdat ik helemaal gek werd van de bijwerkingen. Zelfs van de Mirena heb ik zulke bijwerkingen niet gehad!! Ik was constant ongesteld, had enorme rugpijn, een opgezette buik en buikpijn alsof ik iedere dag ongesteld moest worden. Hoofdpijn, [lees meer...]misselijkheid en ga zo maar door. Leek wel alsof ik zwanger was!! Heb zelfs nog een test gedaan.. Vaginale klachten werden steeds erger: slijm- en bloedverlies en bijna constant een vaginale schimmelinfectie. Daarbij voelde mijn baarmoedermond heel erg pijnlijk aan. Zo erg dat ik soms niet eens kon zitten van de pijn. Mijn haar is vreselijk dun geworden en heb er kale plekken aan overgehouden. Ik was het zooo beu!!! Nadat ik de spiraal eruit heb gehaald ben ik 4 dagen intens gaan bloeden. Nu dat gestopt is ben ik EINDELIJK weer de oude en heb nergens meer last van. Klote anticonceptie!!!
09-10-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik ben zeer overgevoelig voor hormonen. heb 4 jaar lang allemaal verschillende pillen gehad. allemaal hadden ze heel veel invloed op mijn mentale gesteldheid. toen over op de koper spiraal. dit was lichamelijk een ramp met extreem veel bloedverlies. toen over op een pil met lichaamseigen hormonen. mentaal weer een ramp. toen koos ik ervoor op elke ochtend mijn temperatuur [lees meer...]op te meten en via een app in de gaten te houden wanneer ik ovuleer. ik ben toen zwanger geraakt. heb een curettage gehad en daarbij gelijk de Kyleena laten plaatsen. deze is, wat ik toen niet wist, door mijn baarmoeder heen gegaan en naast mijn baarmoeder gaan zitten. hier kwam ik een half jaar later achter toen ik opeens weer zwanger bleek te zijn. het bleek ook nog eens een buitenbaarmoederelijke zwangerschap te zijn. met een operatie is de spiraal eruit gehaald en de eileider schoon gemaakt. toen koos ik ervoor om een maand later alsnog nog een keer de Kyleena te laten plaatsen toen mijn baarmoeder weer hersteld was. sinds 2 weken na het zetten tot nu ( een jaar later) heb ik vreselijk veel last van bacteriële infecties en schimmel infecties. meerdere kuren gehad van mijn gynaecoloog maar elke keer kwam het weer terug. ben compleet ten einde raad. er is geen optie meer voor me en zelfs de gynaecoloog weet niet wat ze met me aan moet. heb het nu een jaar lang geprobeerd maar heb ervoor gekozen om hem volgende week eruit te laten halen...
07-10-2019

Kyleena (levonorgestrel)

In maart 2019 heb ik de Kyleena laten plaatsen na ongeveer 7 jaar de pil te hebben geslikt. Omdat de Kyleena minder hormonen bevat en gebruiksvriendelijker was dan de pil heb ik hier voor gekozen. Nu, oktober 2019, ongeveer een half jaar later begin ik last te krijgen van vervelende bijwerkingen. Zo ben ik ineens heel paniekerig, terwijl ik een heel nuchter persoon ben, [lees meer...]heb ik plotseling hyperventilatie aanvallen, ben ik duizelig uit het niets, wordt mijn zicht slechter, heb ik de hele dag door honger en heb ik pijnlijke borsten. Ik wordt daarnaast nooit meer ongesteld en ook geen last van spatting. Ik ga de spiraal weer laten verwijderen. Ik ga toch maar weer over op de pil want ik merk dat ik mezelf niet meer ben. Bij vriendinnen is het overigens heel anders, die zweren bij de Kyleena spiraal en hebben nergens last van.
04-10-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Nadat ik 2 jaar geen anticonceptie had gebruikt naar de huisarts gegaan voor het plaatsen van een spiraal. Omdat de huisarts niet zo geloofde in het verschil van hormonen tussen Mirena en Kyleena toch een Mirena spiraal genomen. Nou dat heb ik geweten, binnen 3 dagen wist ik me geen raad met mezelf, zat tegen het plafond van de hormonen en was compleet in de war! Omdat ik [lees meer...]vond dat ik het tóch een kans gegeven, na 3 maanden heb ik de Mirena laten wisselen voor een koperspiraal (deze wilde ik eerder niet ivm mogelijk toename bloedverlies) dat ging 1 cyclus goed, toen kreeg ik extreem veel bloedverlies. En met extreem bedoel ik écht extreem! Dus wéér terug naar de gynaecoloog en de koperspiraal laten wisselen voor een Kyleena. Die heb ik een paar maanden, geen last van hormonen en geen bloedverlies meer!! Ik ben echt super tevreden! Van het plaatsen/wisselen nooit laat gehad, was alle keren appeltje/eitje.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum