ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 2

18-04-2018

Kyleena (levonorgestrel)

Ongeveer 10 jaar lang de levonorgestrel anticonceptiepil geslikt. Het afgelopen jaar daar veel bijwerkingen van gehad. Zoals gespannen borsten, stemmingswisselingen, veel minder zin in seks. En gewoon minder lekker in mijn vel zitten. Uiteindelijk heb ik de kyleena spiraal voorgeschreven gekregen. Het plaatsen was niet prettig maar door een avond en ochtend van te voren ib[lees meer...]ruprofen in te nemen, ging het prima. Achteraf weinig last gehad van buikpijn of krampen. Eerder een gevoel alsof je menstruatie eraan zit te komen. De volgende dag ben ik gewoon weer aan het werk gegaan, neem voor de zekerheid wel pijnstillers mee ;)
07-04-2018

Kyleena (levonorgestrel)

Na jaren gedoe met de pil en spiraal, mede door de hoeveelheid bijwerkingen, in november met de huisarts gekozen voor de Kyleena. Erg spannend in hoeverre ik hier weer last van zou krijgen. Na bijna een jaar gestopt te zijn met de pil, is de Kyleena door de HA ingebracht. Ja, dat doet zeer, maar je bent er voor de komende 5 jaar vanaf. Eerste weken nergens last van, d[lees meer...]aarna vermoeid en zeer gespannen. Sinds een paar weken voel ik mij uitstekend! Menstruatie om de 3-4 weken. Het is even doorzetten, maar als je snel last hebt van hormonen in een anticonceptie, is de Kyleena een aanrader.
14-03-2018

Onregelmatige menstruatiecyclus

Het plaatsen was fluitje van een cent. Wel spotting de eerste zes weken (klein beetje). Nu eerste menstruatie gehad. Wat een verademing ten opzichte van mijn hevig vloeien van hiervoor. Ik ben erg blij!
14-03-2018

Kyleena (levonorgestrel)

Hoi, ik ben 33 jr. en heb 2 kinderen. Ik heb de kyleena nu 3 weken. Ik heb hem op de 4e dag van mijn menstruatie laten zetten en alleen die dag nog last van licht bloedverlies en tot nu toe een enkele keer op het toilet wat lichtrozige afscheiding. Een uur voor het plaatsen had ik een ibuprofen 600 ingenomen. Het plaatsen was licht pijnlijk/erg vervelend maar toen hij ee[lees meer...]nmaal zat voelde ik niks meer. Na anderhalf uur thuis begon de kramp waardoor ik flauwviel. Die erge kramp hield ruim 3 dagen aan. Het leken wel weeën. Ik voelde het opkomen, flink kraml/pijn en het zakte weer, ondanks de ibuprofen die ik de eerste dagen 3x daags innam. Na die 3 dagen werd de kramp minder pijnlijk een week lang. En tot eergisteren soms flinke steken als ik een drukke dag gehad heb. Aankomend weekend zou ik ongesteld moeten worden. Ik heb nu al 2 dagen erg veel kramp wat uitstraald naar mijn onderrug en benen. Het belemmerd mijn dagelijkse bezigheden. Ben benieuwd of mijn menstruatie doorzet. Qua hormonen nog nergens last van. Ik heb de kyleena omdat ik zelfs niet tegen de hormonen van de lichtste pil kan. Enig nadeel, buiten de kramp nu, is dat mijn vriend de draadjes voelt tijdens de seks. Ik vermoed dat ik ze wat korter moet laten knippen want ze zijn best lang.
12-03-2018

Kyleena (levonorgestrel)

Hoi Ik ben Diane.. Ik heb vandaag de Kyleena spiraal laten plaatsen. Ik ben inmiddels moeder van 2 kids. Bij het inbrengen heb ik helemaal NIKS gevoeld.. Echt bizar, en ik was zooooo bang voor de pijn.. Daarna heb ik ook geen krampen gehad. (nog) Hopen dat ik het ook niet krijg .. Zeer tevrden voor zover.
07-03-2018

Kyleena (levonorgestrel)

Heb hem nu 3 weken, normaal gesproken is de controle met 6 weken maar omdat het beter uit kwam heb ik met 4 weken de controle. De eerste 1.5 week heb ik veel last gehad van buikkrampen, met name de eerste dagen. Ik heb de kyleena omdat ik na 5 jaar de EVRA pleister te hebben gebruikt last kreeg van tussentijds bloedverlies. Mijn hormoomhuishouden was compleet in de war. D[lees meer...]e huisarts heeft mij de kyleena geadviseerd. De eerste week last gehad van vloeien als in een redelijk zware menstruatie. Dit kwam na 1 dag van het plaatsen opzetten. Nu, na 3 weken wordt het bloedverlies heel langzaam aan minder. Nu weet ik niet of het gewoon is wat ik vóór de kyleena ook al had,of dat de kyleena voor mij goed z'n werk doet en ik over een tijdje helemaal geen bloedverlies meer heb. Ik ben benieuwd! Merk wel dat mijn zin in lekker eten enorm is toegenomen. De 1e 2 weken na het plaatsen was ik enorm emotioneel. Af en toe een puistje.
06-03-2018

Kyleena (levonorgestrel)

zeer tevreden tot op dit moment bijna geen bijwerkingen
12-02-2018

Zwangerschap

Spiraaltje heb ik denk ik nu 3 maanden. Plaatsing van het spiraaltje was niet prettig. 2 uur van te voren 2 paracetamol ingenomen. Na plaatsing flink duizelig en zwart voor mijn ogen (tegen het flauwvallen aan). Na 4 uur zakte de pijn na een raar op zijn plek springend gevoel te hebben gevoeld in de baarmoeder. 3 weken flink ongesteld geweest. Ik hoopte dat het daarna over[lees meer...] was maar ik word tot nu toe maandelijks ( soms te vroeg )nog ongesteld. Ik heb zo af en toe een flinke hoofdpijn aanval wat te onderdrukken is met paracetamol. Ik ervaar ook dat ik meer een onzuivere huid krijg met wat acne. Ook wat overbeharing, ( krijg een snorretje). Het spiraaltje doet goed zijn werking alleen de bijwerkingen zijn wat minder. Bij de pil had ik ook erge hoofdpijnen en hoopte dat dit de uitkomst was. We hopen dat dit gaat zakken en de bijwerkingen minder gaan worden.
Pagina 1 van 2

Mirena (2046) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (448) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!