Kyleena

levonorgestrel

17-08-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Sinds dat de Kyleena bij mij is geplaatst ben ik zeer veel afgevallen, ondanks dat ik goed en gezond eet. Ook heb ik erg veel last gekregen van depressie, lusteloosheid, een vette huid en dus puistjes, maar mijn huid is tegelijkertijd ook weer erg droog... Het gewichtsverlies en de depressie vallen mij wel het zwaarst en ik wil de Kyleena dus ook weer laten verwijderen[lees meer...]. Het liefst stap ik weer over op de pil, ondanks dat deze migraine bij mij veroorzaakt, dat heb ik liever eens in de zoveel tijd dan alle bijwerkingen die ik nu heb...
13-08-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Na jarenlang aan de anticonceptiepil en vervolgens na mijn 2 zwangerschappen de kyleena laten plaatsen. De eerste 5 maanden wel bijna iedere dag spotting gehad en na 6 maanden was dit over. Ik heb de spiraal nu bijna een jaar en ik heb nu alleen nog bloedverlies wanneer ik eigenlijk mijn menstruatie zou hebben, het verschil is wel dat dit met een inlegkruisje op te vangen [lees meer...]is, dus nauwelijks bloedverlies voor een dag of 3 maximaal. De anticonceptiepil gaf mij toch vaak depressieve gevoelens ik merkte dit pas op toen ik een tijd stopte met de pil, hoe ik mij tijdens de pil en zonder de pil voelde was een wereld van verschill en en had totaal geen zin meer in seks met de pil (microgynon 30), nu met de spiraal voel ik mij bijna helemaal hetzelfde als de periode dat ik geen pil slikte. De zin in seks is gewoon prima en geen depressieve gevoelens.
08-08-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik heb vier maanden geleden geprobeerd om de kyleena spiraal te laten plaatsen bij de gynaecoloog. Met een flinke paniek aanval tot gevolg. Daarna in overleg de kyleena laten plaatsen onder een roesje. Ik heb 6 weken spotting gehad. Daarna geen enkele echte bloeding meer. Alleen een dag wat bloedverlies in de maand. Echt heel weinig. Ik heb de spiraal laten plaatsen omdat[lees meer...] ik elke maand last had van vaginale schimmelinfecties met het gebruik van de pil. Alleen helaas... Tot nu toe is het iedere maand raak geweest. Baal er ontzettend van. En ook is mijn huid erg veranderd. Ik heb een hele vette huid gekregen en veel acne. Ik ga in overleg met de gynaecoloog of het niet beter is om de spiraal te laten verwijderen.
04-08-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Omdat ik verschillende pillen heb geprobeerd, maar hierbij toch telkens bijwerkingen ervaarde zoals ; Sombere gevoelens, buikpijn en misselijkheid ervoor gekozen om een spiraal te laten zetten. Omdat de klyena nog minder hormonen bevat, hiervoor gekozen. Het plaatsen is pijnlijk maar het zetten duurt niet lang. De gyneacoloog heeft het bij mij gezet en was binnen 5 minu[lees meer...]ten klaar. Na het zetten nog 2 dagen wat licht bloedverlies en na 3 weken ook soort ‘mini’ ongesteld, maar verder geen bloedverlies meer gehad. Top, natuurlijk. Ook zijn mijn sombere gevoelens en buikpijn verdwenen. Eigenlijk helemaal geen last van de bijwerkingen van de klyeena. Soms wat lichte onderbuikkrampen maar dat is dan ook het enige. Misschien leuk om te vertellen dat mijn libido ook omhoog is gegaan. Als je dus niet goed tegen de ‘extra’ hormonen kan is deze spiraal een goede oplossing. Bij verdere vragen kunnen deze gesteld worden!
03-08-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik moet eerlijk zeggen dat het plaatsen van de kylena mij wel een beetje tegen viel. Nu moet ik ook toegeven dat ik niet echt voorbereid was op pijn. Vooral het moment dat mijn baarmoeder mond werd 'vastgepakt' vond ik erg pijnlijk. Daar werd ik ook wat duizelig van. Verder viel het alles mee. De dag zelf had ik daarna niet veel pijn maar voelde mijn baarmoeder wel wat be[lees meer...]urs om het zo maar uit te drukken. De dagen na de plaatsing was het wat gevoelig maar zeker niet pijnlijk. Helaas had ik de pech dat na een week ik enorm veel pijn kreeg. Zowel in mijn buik als in mijn rug. Het voelde als zware menstruatie pijn. Nu ben ik vrij hard voor mijzelf en dacht ik dat het vanzelf wel over zou gaan. Na 3 dagen heeft mijn partner mij toch naar de dokter gestuurd. Daar kon ik 2 dagen later een echo laten maken. De spiraal zat nog op zijn plek maar mijn lijft probeerde om deze er uit te krijgen. De zo genoemde afstotingsverschijnselen blijkbaar liep ik al 3 dagen rond met lichte weeën omdat mijn lijf de spiraal er uit wilde krijgen. Op advies van de dokter heb ik een week lang een hoge dosis pijnstillers geslikt in de hoop dat mijn lichaam zou kalmeren. Gelukkig gebeurde dit ook. Hierna heb ik niks anders dan plezier gehad van mijn spiraal. Na verloop van tijd bleef mijn menstruatie helemaal weg wat ik eerlijk gezegd heerlijk vind! De reden dat ik de spiraal maar zo kort heb laten zitten is omdat we nu toch gaan proberen een kindje te krijgen! Ik zou het iedereen aanraden. En het advies mee geven. Heb je klachten ga dan meteen naar de dokter en wacht niet zoals ik 3 dagen.
31-07-2019

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Eergisteren heb ik onder narcose het Mirena spiraaltje laten vervangen door een Kyleena spiraal en ik moet zeggen dat ik geen pijn had toen ik wakker werd, ik voelde me heel goed en had ook nauwelijks bloedverlies. Ik hoop dat ik me zo goed blijf voelen de komende vijf jaar, ben er echt heel tevreden mee.
24-07-2019

23-07-2019

Kyleena (levonorgestrel)

3 maanden na bevalling van mijn 1e kindje, heb ik de Kyleena laten plaatsen bij de huisarts. Zag er erg tegenop door alle enge verhalen, maar ik heb nergens last van gehad bij het plaatsen. Voorheen altijd de pil geslikt, maar toch wel vaak migraine, waardoor ik de Kyleena wilde proberen. Want een condoom is ook niet alles. Een evt bijkomend voordeel is dat de menstruaties[lees meer...] sterk verminderen of zelfs uitblijven. Helaas heb ik nu 6 weken na plaatsing nog steeds dagelijks (licht) bloed verlies, wat wel tot de nodige ergenissen leidt. Ik hoop dat dit snel voorbij is. Heb sinds de bevalling eerst wel weer genoeg bloed verloren ;]
23-07-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Van alle anticoncepties die ik heb gebruikt is de Kyleena de de minst kwade van het stel, maar daar is alles mee gezegd. Ik ben niet depressief of aangekomen (de pil), heb geen pijn tijdens de sex (alle andere spiraaltjes), heb geen constante bloederige afscheiding (koperspiraaltjes T-safe en gynefix) en ik heb mijn cyclus nog (niet met de mirena). Waar ik last van heb:[lees meer...] ik zit minder in mijn lichaam en meer in mijn hoofd wat resulteert in meer piekeren en een verlaagd libido. Ook ervaar ik minder fysieke geilheid en genot (orgasme is verminderd). Daarnaast is mijn lichaamsbeharing flink toegenomen, is de huid van mijn wangen onregelmatiger en heb ik meer mee-eters. Ik kan niet wachten tot er een toegankelijke mannelijke anticonceptie op de markt komt.
18-07-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb na 1,5 de spiraal laten verwijderen en ik ga terug de NuvaRing gebruiken. Bij het plaatsen en verwijderen ben ik flauwgevallen. Na het plaatsen heb ik 2 weken in bed gelegen vanwege de pijn en andere bijwerkingen. Nadien nog maanden last van gehad. Uiteindelijk waren de bloedingen gestopt en ging het een periode beter. De laatste maand had ik terug ernstige bijwerki[lees meer...]ngen, extreme baarmoeder krampen, bloedingen, flauwvallen etc. Spijtig genoeg uiteindelijk gewoon laten verwijderen.
14-07-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Zo’n half jaar geleden heb ik de Kyleena spiraal laten zetten. Ik heb enorm veel bijwerkingen: ik ben heel emotioneel geworden en moet sindsdien bijna dagelijks huilen. Daarnaast bloed ik 14 dagen aan één stuk, wat dus de helft van de tijd is... Hierdoor staat mijn seksleven met partner op een laag pitje en is de spiraal natuurlijk zéér effectief. Ik zou het niet aanraden [lees meer...]en ben aan het twijfelen om de spiraal te laten verwijderen. Het plaatsen was zeker pijnlijk, maar de vele bijwerkingen maken het een zeer negatieve ervaring...
12-07-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik ben een poos geleden gestopt met de pil omdat ik het idee had dat ik er last van had in de zin van moodswings en lichte depressieve klachten. Ondanks dat heb ik deze vele jaren geslikt. Toen vriendlief in beeld kwam was het wel verstandig om weer wat qua anticonceptie te gaan gebruiken. Mijn huisarts adviseerde de kyleena, laag gedoseerd en niet te vergeten. Het leek z[lees meer...]o ideaal.... Na het zetten door de huisarts had ik sowieso erg veel last van buikpijn, dat viel tegen. Ondanks dat had ik er goede hoop in dat het wel goed zou komen. De eerste maanden kon je immers klachten houden... Enorme buikpijn aanvallen bleven en dit werd ook niet minder. Menstrueren deed ik niet echt meer, soms wat spotting maar verder niets bijzonders. Als buikpijn/spotting het waren geweest was ik gezegend geweest. Ik ben vrij snel na het plaatsen van de kyleena onwijs depressief geworden met soms zelfs suicidale klachten, werk liep niet en zat zelfs op het randje van een burn out. Het ging helemaal mis! Na een poosje toch besloten dat dit wel eens door mijn spiraal kon komen en deze heb ik toen om laten wisselen voor een koperspiraal. Binnen een week merkte ik al zo een verschil, het zonnetje ging weer schijnen in mn koppie, ik kon weer genieten en zelfs de buikpijnen waren verdwenen! Koperspiraal heeft nooit problemen gegeven, geen buikpijn, geen depressiviteit, geen spotting... Voor mij nooit meer hormonen!!
01-07-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb die bijna twee jaar en heel snel gegaan ik was te krijgen van bijwerkingen. Na mijn menstruatie heb ik pijn, krampen droogte van mijn baarmoeder. Ik ben ook neerslachtig, opgeblazen, haar uitval, hartkloppingen. Ik heb een groot vermoeden dat dit toch door het spiraal komt. Ik ga die binnenkort laten verwijderen. De gynaecoloog zegt ook als ik er niet goed mee ben[lees meer...] verwijderen. Ik heb ook meer last gehad van vaginale schimmelinfecties in het begin.
01-07-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Heb deze nu 2 jaar... Ik heb heel veel pijn sommige dagen naar mijn menstruatie, namelijk krampen ter hoogte van mijn baarmoeder. Ik voel me ook neerslachtig, hartkloppingen,…Vroeger had ik nooit last van mijn menstruatie, nu heb ik zeker vijf dagen erna krampen. Ik voel me ook heel snel opgejaagd en gestresseerd. Het enige wat de gynaecoloog zegt is als je er niet goed me[lees meer...]e bent dan moet je die verwijderen. Ze geloven de klachten precies ook niet.
27-06-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Op mijn veertiende ben ik begonnen met de pil. Al die jaren geen problemen mee gehad tot een halfjaar geleden en ik last had van tussenbloedingen. Gynaecoloog vertelde me dat het bloedverlies kwam doordat mijn slijmvlies zo dun is geworden door het gebruik van de pil. Op advies van de Gynaecoloog ben ik gestopt met anticonceptie voor 2,5 maand zodat mijn slijmvlies weer op[lees meer...] eigen kracht 'dik' kan worden. Na 2,5 maand weer op controle geweest en mijn slijmvlies zag er weer uitstekend uit. Gynaecoloog wees me er op om de Kyleena te gebruiken i.p.v. de pil omdat dit beter schijnt te zijn voor je slijmvlies. Afgelopen dinsdag heb ik deze laten zetten en ik vond het reuze mee vallen. Tijdens het plaatsen even kort een weeïg gevoel gehad maar thats it. Ik kon dit niet pijnlijk noemen. Ik had wel een uur vtv een ibuprofen ingenomen. Een paar uur na het plaatsen van de spiraal kreeg ik last van erge krampen, maar ik heb gewoon rustig in bed gelegen met pijnstillers en aan het einde van de dag waren de krampen zo goed als verdwenen en had ik nergens meer last van. Overigens heb ik de spiraal laten plaatsen tijdens mijn menstruatie. Normaliter ben ik 5 à 6 dagen ongesteld, maar nadat de spiraal geplaatst was, was mijn menstruatie de volgende dag zo goed als over. Ik heb geen bloedverlies meer gehad. Over de bijwerkingen kan ik nog niets zeggen aangezien ik hem net heb laten plaatsen. Maar ik ben tot nu toe zeer tevreden over de Kyleena en ik raad deze iedereen aan!
22-06-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Voor mijn zwangerschap had ik de mirena spiraal, heeel erg last van acne maar verder wel oke. Na mijn bevalling de kyleena laten plaatsen omdat ik ook niet meer zulk erge acne wou hebben. Nu een jaar verder merk ik steeds meer klachten. De moodswings zijn nu een week en voor mijn ongesteldheid en die zijn niet vrienselijk. Daarnaast ook nog steeds ongesteld wat ik bij de m[lees meer...]irena weer niet had. Ook kom ik steeds meer aan, in de afgelopen maand valt het zo op. Vind zo lastig wat ik nou moet gaan doen.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum