ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 1

12-02-2018

Zwangerschap

Spiraaltje heb ik denk ik nu 3 maanden. Plaatsing van het spiraaltje was niet prettig. 2 uur van te voren 2 paracetamol ingenomen. Na plaatsing flink duizelig en zwart voor mijn ogen (tegen het flauwvallen aan). Na 4 uur zakte de pijn na een raar op zijn plek springend gevoel te hebben gevoeld in de baarmoeder. 3 weken flink ongesteld geweest. Ik hoopte dat het daarna over[lees meer...] was maar ik word tot nu toe maandelijks ( soms te vroeg )nog ongesteld. Ik heb zo af en toe een flinke hoofdpijn aanval wat te onderdrukken is met paracetamol. Ik ervaar ook dat ik meer een onzuivere huid krijg met wat acne. Ook wat overbeharing, ( krijg een snorretje). Het spiraaltje doet goed zijn werking alleen de bijwerkingen zijn wat minder. Bij de pil had ik ook erge hoofdpijnen en hoopte dat dit de uitkomst was. We hopen dat dit gaat zakken en de bijwerkingen minder gaan worden.
04-02-2018

Kyleena (levonorgestrel)

Na allergische reactie op anticonceptiepil door gynaecoloog de kyleena voorgeschreven gekregen. Plaatsen was erg pijnlijk, heb geen kinderen, dat kan invloed hebben. Avond en ochtend ervoor 2x paracetamol genomen. Na afloop wat draaierig en twee dagen thuis gebleven. De krampen waren de eerste vier dagen erg heftig, daarna minder en met 8 dagen verdwenen. Nu na een maan[lees meer...]d wel nog steeds aan het spotten. Sommige dagen weinig tot niks, andere dagen als lichte menstruatie. Mijn humeur is wel aanzienlijk verdwenen en merk geen invloed op libido, is iets ongemakkelijker vanwege het spotten maar is niet overdreven veel. Zit wel te wachten tot het stopt.
31-01-2018

Kyleena (levonorgestrel)

Hi, mijn naam is L., ik ben 19 jaar en heb sinds drie weken de Kyleena spiraal. Vanaf mijn zestiende ben ik meerdere keren met de pil gestart maar steeds gestopt ivm bijwerkingen (acne, zware borsten, gewichtstoename). Toen besloten dat ik geen hormonen meer wilde slikken, dus overgestapt op condooms. Daar bleek ik naast dat het rotdingen zijn ;), allergisch voor. Daar[lees meer...]na een paar maanden voor het zingen de kerk uit, wat resulteerde in vaak een morning after pil, waar ik ook rot op reageer. Ik heb sinds een jaar spanningshoofdpijn, waar ik medicijnen voor slik, en botox voor in mijn spieren laat spuiten. Dit helpt en verminderde het heel goed, maar vanaf de dag van de plaatsing van mijn spiraal heb ik killing hoofdpijn op mijn voorhoofd, die tot op de dag van vandaag niet weg is gegaan. Ik heb een week na de plaatsing behalve bloedverlies en hoofdpijn weinig last gehad, tot ik enorme krampen kreeg, die mijn moeder aan weeën deden denken. die zijn nu al bijna twee weken gaande, en zonder vier keer per dag 1000 mmg paracetamol en 4 naproxen niet te doen. De hoofdpijn lijkt ook toe te nemen. Vandaag een echo gehad, de spiraal zelf zit nog goed. Ik kijk het nog een paar dagen aan, als het niet afneemt ga ik ook hier helaas mee moeten stoppen. Ik baal énorm, want ik hoopte dat dit de oplossing voor me was, maar ik ben bang van niet. Uiteraard verschilt dit per persoon, maar als je gevoelig bent voor bijwerkingen en hormonen, zou ik de hormonen in de Kyleena niet onderschatten, maar voor een koperspiraaltje gaan. Ik wou dat ik dat in de eerste instantie had gedaan. Ik overweeg nu een pessarium te gaan proberen. Iemand hier ervaring mee? Ik heb nog nooit een 'review' ingestuurd, maar toen ik zag dat er van de kyleena maar vijf zijn, dacht ik dat daar verandering in moet komen. Dokters spreken namelijk zelf meestal niet uit ervaring ;) L.
24-12-2017

Kyleena (levonorgestrel)

Plaatsen viel erg mee door gebruik naproxen en paracetamol. Was zeer snel voorbij, doet even pijn maar absoluut niet zo erg als verwacht na alle horror verhalen op internet. Na het plaatsen 2 dagen flinke krampen gehad, maar goed te verminderen met pijnstillers en een kruik. Sindsdien niet meer ongesteld geweest, psychisch een stuk kalmer en beter in mijn vel. Minder snel [lees meer...]emotioneel dan bij de pil. Wel iets meer puistjes dan met de pil maar behalve dat echt geen bijwerkingen! Heel tevreden!! Aanrader voor vrouwen die graag wat minder hormonen willen binnenkrijgen iedere dag.
31-10-2017

Kyleena (levonorgestrel)

Gisteren laten plaatsen. Pijn tijdens het plaatsen was goed te doen met 1g paracetamol en 100mg tramadol. Na het plaatsen nog een 400mg ibuprofen genomen tegen de krampen. Na 4 uur helemaal geen krampen meer gehad. Aanrader!
10-10-2017

Kyleena (levonorgestrel)

Heb Kyleena nu bijna 5 maanden en ben er heel tevreden over. Helemaal geen negatieve bijwerkingen gehad. Na wat licht bloedverlies in de eerste week, heb ik geen maandstonden meer gehad. De plaatsing was een beetje pijnlijk, maar de pijn trok bij mij heel snel weg.
06-08-2017

Kyleena (levonorgestrel)

Doe het niet! Na diverse varianten van de pil te hebben gebruikt die er allemaal in resulteerden dat ik me toch echt niet mezelf voelde (neerslachtig, negatief) ging ik over op fout 1: de mirena. Haaruitval, stress, angstaanvallen en gigantische acne waren onderdeel van dit pretpakket. Na een aantal jaar en aandringen van een specialist overtuigd om de kyleena eens te prob[lees meer...]eren. Het zogenaamde zusje van de mirena zou weinig tot vrijwel geen bijwerkingen hebben en mijn hele anticonceptieprobleem voorgoed oplossen. Helaas heeft het niet zo mogen zijn. In korte tijd staken de verschijnselen uit het verleden weer de kop op: haaruitval, nervositeit, angstaanvallen, depressie en acne. Als je bekend bent met de beschreven problemen bij de pil of de mirena onthoud dan goed; de kyleena is ook niet de oplossing. Jammer maar helaas.
07-07-2017

Kyleena (levonorgestrel)

Ik werd ongesteld op m'n 10e. In puberteit zware lange bloedingen gekend. Zoals vele jonge meisjes de pil gekregen. Nu zijn we 17j later en heb ik gans de pil-pleister-ring geprobeerd. Altijd bijwerkingen. Tot ik een jaar de minipil nam (zonder oestrogenen). Was klachtenvrij, alleen overvloedig bloeden. Intussen kreeg ik fibromyalgie en werd ik overgevoelig voor oestrogene[lees meer...]n. Daarop besluit voor spiraal. Dit werd onder algemene narcose geplaatst. De dag zelf, na de plaatsing een ware hel van helse pijnen in onderbuik.... we zijn een week verder, geen bloedingen maar nog steeds vervelende buikpijn. Na 6weken plaatsen, volgt een echografie ter controle.
Pagina 1 van 1

Mirena (2034) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (832) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (439) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (437) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (360) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!