Metformine (575 meningen)
Jardiance (59 meningen)
Glimepiride (48 meningen)

22-09-2022 | Vrouw | 43
semaglutide (0,25)
Eergisteren begonnen met Ozempic 0,25 , Ik neem al pantomed, dus van de maag niets last Het is natuurlijk heel vroeg om mijn bevindingen neer te zetten. Wat ik wel al kan zeggen is dat ik geen hongergevoel heb, een volle maag vanaf ik iets kleins eet en de drang /zin naar zoet wel weg is . Wel een droge mond . Vermoeidheid is er sowieso want heb cvs en fibro ... I[lees meer...]k evalueer na ren maandje nog eens hoe ik me voel en mijn bevindingen. Tot nu toe dus geen last van bijwerkingen

18-09-2022 | Vrouw | 27
semaglutide (7mg)
Afslanken - overgewicht
Hey allemaal. Ik nam ozzmpic inspuitingen zon 2 maanden en was al 5KG kwijt! Nu ben ik 3 weken geleden gestopt omdat alle spuiten een half jaar niet meer verkrijgbaar zijn. Nu ben ik overgestapt op Rybelsus in tablet vorm, het bevat dezelfe stoffen als de spuit. Ik merk nu toch wel dat de werking van de spuit beter gaat. Ik ben ook 2 weken op vakantie geweest en ben een go[lees meer...]ede 2 kg aangekomen :(… Breng ozempic dan echt een jojo effect als je stopt?

14-09-2022 | Vrouw | 62
Diabetes type 2
Bloedsuikerwaarden zijn gedaald van 7,8 naar 6,2. Gewichtsverlies van 13 kg, op 6 maanden.

13-09-2022 | Vrouw | 33
Afslanken - overgewicht
Ik ben een jongevrouw die een overgewicht had. Heb het 3 maand genomen en 10kilo eraf. Ik wil het verder nemen maar helaas wilt dokter niet meer voorschrijven wegens te kort voor de diabetes patienten. Zijn er mensen die het thuis hebben die ik kan overkopen? Ik heb nog een overgewicht maar wegens te kort niet meer in aanmerking volgens huisarts. Heel jammer maar ben h[lees meer...]opeloos opzoek nog naar enkele maandjes om mijn mooie streefdoel gewicht te behalen. /////////////Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd). (Red: in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.) ///////////////

12-09-2022 | Man | 68
semaglutide (0.25ml)
Diabetes type 2
Door mijn diabetes 2 heb ik wat overgewicht en mijn POH sprak met lovende woorden over het gebruik van Ozempic. Ik wilde het wel proberen, echter na enige weken ga ik hiermee stoppen. Ik moest heel frequent meerder keren naar het toilet ( diarree ), ook in de nachtelijke uren. Mijn privé leven ging op de schop, menige afspraken moet verzetten.. Ik durfde nauwelijks nog bui[lees meer...]ten te komen daar ik dicht bij de toilet wilde zijn, er zijn momenten geweest dat ik geen controle meer had over mijn ontlasting, met alle nare gevolgen. Dus ik ben gestopt met deze medicatie, en wil nog altijd baas zijn over mijn eigen lichaam.. En inderdaad je valt er wel wat vanaf.. maar de manier waarop hoeft van mij niet.

09-09-2022 | Man | 68
semaglutide (0.25)
Diabetes type 2
De eerste twee weken geen probleem, daarna begint het met buikkrampen hard na de wc hollen. Het is net geen diarree maar desalniettemin vervelende bijwerkingen. Het middel wordt voorgeschreven bij diabetes en wat overgewicht, het voedsel wordt vlotter verwerkt door het lichaam, waardoor je dus op lange termijn gaat afvallen. Effectief ..ja - vervelend ook ja, dus ik ga [lees meer...]er mee stoppen. Deze rotzooi ga ik dus niet meer spuiten.

27-08-2022 | Vrouw | 23
Afslanken - overgewicht
Mijn dochter van 23j neemt nu ongeveer 6 maanden ozempic omdat ze zwaar overgewicht had door medicatie (antidepressiva). Echter is ze er ook al heel die tijd constant zeer misselijk van en kon niks meer binnenhouden, heeft hele erge darmkrampen en maagpijn.... Sinds een week neemt ze nu spasmosen en pantomed op aanraden van huisarts, en dit helpt ongelofelijk goed tegen de[lees meer...]ze bijwerkingen....dus dit is een gouden tip lijkt me :)

22-08-2022 | Vrouw | 37
Afslanken - overgewicht
Ik heb heel goede resultaten bereikt met Ozempic (-10% van lichaamsgewicht op 6 maanden) met een minimum aan bijwerkingen. Enkel beetje misselijk na een zwaar restaurantbezoek. Ik zou de Ozempic nu graag afbouwen, maar ben wel wat bang hiervoor ... Zijn er hier al mensen die, na goede resultaten, reeds zijn gestopt met Ozempic en hun ervaringen willen delen? Dank je [lees meer...]wel!

16-08-2022 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
Ik gebruikte de 0,5mg 3maand lang....niks van gevoeld ook geen ge ichtsverlies, gewoon kunnen blijven eten zoals voorheen. Suikerwaarden ook weinig of niets gezakt. Overgeschakeld naar 1mg zoals de endocrinoloog voorschreef.....net hetzelfde als bij de o,5mg. Ik kan maar blijven eten en heb ook geen nevenwerkingen. Is dat ook 1 keer per week spuiten om te vermageren?[lees meer...] Ik sukkel al mijn ganse leven met mijn gewicht.

12-08-2022 | Vrouw | 49
semaglutide (1.5mg)
Ik ben 49 jaar en volop in de overgang. Niks hielp qua lijnen ,diëten. Met hetzelfde dieet viel mijn man 5 kilo af en ik 2 ons . Was om gek van te worden. Nu ben ik 1 mei begonnen met het injecteren met 0,5 mg en ik zit nu op de 1,5 mg . Niet of nauwelijks de genoemde bijverschijnselen. 9 kilo afgevallen dat is echt ongelooflijk. Je hebt geen honger en omdat ik in de ove[lees meer...]rgang ben is de drang naar eten soms nog aanwezig en daarvoor gebruik ik dagelijks ketox24 druppels en ook dat is wonderlijk. Nu dus echt ook oppassen dat ik niet doorsla naar de andere kant ; niks eten! Ik zet mijn eet momenten op alarm en dan eet ik kha en vast daarbij ook 16 uur ( 20:00 /12:00 ) Ik ben zeer zeer tevreden. Ik ben bij healthy Weight Clinics . Dat geeft mij een veilig gevoel ook omdat er altijd een huisarts aanwezig . Een uitgebreide weeg moment en bij praat afspraak . Ook word er in het begin bloed getest of je geen afwijkingen hebt ( schildklier bijv )Ik zou het iedereen aanraden

06-08-2022 | Vrouw | 41
semaglutide (0,25)
Afslanken - overgewicht
Laatste poging voor een gastric bijpass. Mijn heel leven moest ik opletten wat en hoeveel ik eet. Ik ben een persoon die enkel aan de koelkast moet voorbij lopen en ik heb 3 kg meer. Mijn heel leven draait om mijn gewicht en dit is mentaal heel vervelend.

06-08-2022 | Man | 50
Afslanken - overgewicht
Ik ben het middel puur gaan gebruiken om af te vallen. Zelf ben ik geen suikerpatiënt, dus wat meer moeite moeten doen om het te krijgen. Ik deed al langer een licht ketose dieet en dit heb ik gewoon doorgezet. Daarnaast slikte ik al vitamine D en magnesium icm visolie capsules. Maar ik heb werkelijk bijna nergens last van. De eerste 4 weken heb ik de 0,5mg gebruikt. Da[lees meer...]arna 10 weken ongeveer 0,75mg en nu 3 weken 1mg. Ja ik moet eten tot ik vol zit en niet meer nemen, anders wordt ik misselijk. Ik hou aan dat ik nog de helft eet van wat ik voorheen at. Als ik eem dag geen ontlasting heb dan neem ik een homeopathische stoelgang tablet. Ik ben nu 12 kg afgevallen in 17 weken waarin ook 4 weken vakantie zijn gevallen. Mijn startgewicht was 98 kilo.

05-08-2022 | Vrouw | 31
semaglutide (0.25)
Afslanken - overgewicht
Via verkleinen van porties 5 kg zelf afgevallen. Daarna bleef mijn gewicht 2 maanden stabiel op 88kg. Op 15 juni begonnen met Ozempic. Ik woog 87,7kg. Ik heb tot nu toe 2 weken 0,25mg - 4 weken 0.5mg en 1week 1g gespoten. Eergisteren nog eens 1g gespoten en vandaag op de weegschaal 79,9kg kunnen zien. Dus in totaal op 7 weken 7.8kg afgevallen. Wel moet ik zeggen dat ik[lees meer...] heel veel bijwerkingen had met het spuiten van de 1g. Duizelig, hoofdpijn en heel misselijk gedurende 2 dagen na spuiten. (geen bijwerkingen met 0.25mg en 0.5mg) Ook de verminderde eetlust, soms zelfs tot kokhalzen en slechte humeur zorgden ervoor dat ik wou stoppen met ozempic. Maar via mijn before en after foto's toch even besloten om even op mijn tanden te bijten. Ik had immers sinds 6 jaar het gewicht die ik nu heb niet meer op de weegschaal gezien. Ik ga dus toch nog even verder doen!

03-08-2022 | Man | 62
semaglutide (0.5)
Acute necrotiserende parodontitis (ANP, ANUP)
als je voor die vervelende gevoelens een omepreasol maagbeschermer neemt, verdwijnen de klachten als sneeuw voor de zon. Ik heb aan 1 maagbeschermer op de 3e dag na inspuiten voldoende om verder geen enkele klachten te hebben. Succes.

01-08-2022 | Man | 62
semaglutide (0,5)
super gevaarlijk dit spul ,begonnen met 0,25 mg voor 4 weken ,honger gevoel ging weg en suiker zakte van 7,6 naar 6,3 dus niet echt laag ,verhogen maar naar 0,5 mg via praktijkondersteuner niet meer kunnen inslapen van de pijn in mijn buik, raar gevoel in mijn hoofd en pijn in mijn maag en darmen ,niet meer naar de WC kunnen en heel de dag aandrang ,heel de dag een vol ge[lees meer...]voel en geen zin meer in eten en drinken vermoeidheid en nergens geen zin meer in, van 122 kg naar 105 afgevallen maar soms 5 dagen niet naar de wc kunnen ondertussen gestopt maar maagklachten en darmklachten na 4 weken stopen is er nog zo erg dat ik van de week een echo moet laten maken bij de maag darm en lever specialist en daarna een gesprek met uitslag en verder behandelplan, dus ik raad aan om het niet meer te gebruiken voor verdere complicaties te voorkomen. serieus

28-07-2022 | Man | 58
semaglutide (0,5)
Zat aan het maximale aantal pillen (Metformine en Tolbutamide). Ozempic als alternatief gekregen. Resultaat is dat ik van alle pillen af ben en ook nog eens 20 kg ben afgevallen. Geen bijwerkingen of andere problemen ondervonden.

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (553) - Antibiotica - penicillines breedspectrum