Ervaringen met Ozempic

semaglutide

misselijkheid acute diarree buikkrampen constipatie hoofdpijn boeren darm/maag van streek vermoeidheid braken maagpijn voor misselijkheid/braken

Metformine (599 meningen)
Victoza (194 meningen)
Saxenda (141 meningen)
Jardiance (81 meningen)
Gliclazide (76 meningen)

12-10-2024 | Vrouw | 18
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Dochter 18 jaar sinds 10 weken aan de ozempic en al 9 kilo afgevallen! Ze is zo blij. Ze at al niet veel, altijd gezond en heel snel aankomen en heel veel moeite om het er weer af te krijgen. Bij de eerste 2 prikken wat misselijkheid, gaat het nu veel beter. Genoeg water drinken en optijd eten helpt. Ze eet veel salades en kipfilet. In de ochtend havermout met chia zaad, l[lees meer...]ijnzaad, pompoen en zonnenbloempitten, blauwe bessen, aardbeien en peanut powder met vanille griekse yoghurt. Ze prikt elke woensdag 0.25mg ozempic.

08-10-2024 | Man | 76
semaglutide (0,5mg)

herhaaldelijk overgeven buikpijn

Ik zou het niemand aanraden want als het met alvleesklier niet goed komt is het onomkeerbaar. erg ziek en zware operatie aan gal en galwegen

06-10-2024 | Man | 54

Maagreflux

Veel last van maagzuur. Komt omhoog na maaltijd.

04-09-2024 | Man | 33
Diabetes type 2
Mijn insulinebehoefte is gehalveerd, mijn weegschaal geeft steeds lagere waardes en mijn constante verlangen naar eten is helemaal weg. Wat een bevrijding, dit medicijn! Af en toe ben ik wat misselijk. Stoelgang is lastig. Dus er zijn wel bijwerkingen, maar voor mij wegen die absoluut op tegen de voordelen.

02-09-2024 | Vrouw | 42
Diabetes type 2

braken diarree 's nachts misselijkheid maagpijn die komt en gaat winderigheid boeren

Gestart met 0,25 ozempic, al snel kreeg ik bijwerkingen vooral misselijkheid. De ozempic opgehoogd naar 0,50 daarna 0,75 deze was niet leverbaar al snel naar 1.0. Er gaat geen dag voorbij zonder diarree, misselijkheid en minimaal 3 dagen per week braken. Na 4 mnd gebruik ,maagpijn, darmkrampen , veel 'eier' boeren en winderigheid. Na overleg met de praktijkondersteuner za[lees meer...]l ik terug gaan naar 0,5 hopelijk zullen de bijwerkingen stoppen. Het voordeel is wel dat ik geen insuline meer hoef te spuiten en dat ik ben afgevallen. Maar de afgelopen maanden raakte ik zo uitgeput dat ik twijfel om ermee te stoppen.

28-08-2024 | Vrouw | 28
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Hallo iedereen, Mijn dokter heeft mij ozempic voorgeschreven aangezien ik al ruim 1 jaar probeer aftevallen, aangezien ik polycysteus-ovariumsyndroom heb kom ik snel veel kilos bij. Mijn vraag is gaat de ozempic wel werken zo ja ? In hoeveel tijd zie je de eerste kilos af om de weegschaal ? En moet je bij ozempic gebruik een dieet volgen ? Zou ik jullie ervering m[lees meer...]ogen vrouwen met pcos

28-08-2024 | Vrouw | 66

boeren misselijkheid

Ik ben begonnen met ozempic 0,25 mg en na 4 weken overgestapt op 0,50 mg. Geen enkele last van bijwerkingen gehad. Na 4 weken weer verhoogd naar 1,0 mg. Ook dit ging probleemloos. Mijn suikerwaarde stabiliseerde, ik kon vrijwel direct stoppen met de kortwerkende insuline en de langwerkende insuline werd gehalveerd. En de kilo's vlogen eraf. In totaal 20 kg kwijt. Eens in d[lees meer...]e zoveel tijd wat maagklachten. Dat begon met zogenaamde eierkoeken, dan begon de misselijkheid en na een dag overgeven kon ik er weer werken tegenaan. Zolang ik maar niet te ver of te gekruid at was er niets aan de hand. Tot de problemen begonnen met de leverbaarheid. Hierdoor uiteindelijk overgestapt naar de Ribelsus

27-08-2024 | Vrouw | 49
Afslanken - overgewicht

lucht in darmen maagpijn voor misselijkheid/braken constipatie

23-08-2024 | Man | 69

braken

De eerste weken ging het goed met 0,25mg over naar de 0,50 begon al het zuur oprispen en pijn in mijnziij. Na de laatste verhoging doodziek, enkel maar overgeven het braaksel was helemaal zwart! Huisarts opdracht gegeven om bloed te prikken, blijkt mijn lever aangetast te zijn. Nu gestopt. Moet nog een echo laten maken hoe mijn lever er voor staat. Nu ik 2 weken niet meer [lees meer...]spuiten begin ik op te knappen. Naast het spugen gaven de mensen in mijn omgeving ook aan dat ik emotioneel aan het afglijden was, had ook nergens zin in en erg moe. Eerlijk is eerlijk ben in die ruim 3 maanden wel 12 kilo afgevallen, maar of dat deze klachten waard is.....

19-08-2024 | Vrouw | 60

acute hoofdpijn

Ik heb eigenlijk vraag, hoe lang duurt het voordat je iets aan je eetlust merkt na zetten injectie

19-08-2024 | Vrouw | 61

hypoglykemie

Het is fijn dat het helpt bij het afvallen. Maar nog fijner is als die mensen stoppen met dit medicijn, zodat ik het ook kan krijgen. Nu krijg ik iets wat er op lijkt en niet altijd helpt. De regering moet verbieden dat dit medicijn voor afvallers gebruikt wordt.

11-08-2024 | Vrouw | 51

darmproblemen boeren

Ik heb ook last van die boeren die stinken en soms darmklachten ook

07-08-2024 | Vrouw | 50
Afslanken - overgewicht

hoofdpijn vermoeidheid mist in hoofd

Na twee maanden probeemloos resp. 0,25 en 0,5 mg te hebben gebruikt, krijg ik na toedienen van de 1 mg ernstige hoofdpijn die 2 dagen aanhoudt en daarna afneemt. Tevens heb ik een hoofd vol watten/mist in het hoofd en ben ik moe. Het afvallen gaat goed en ik heb verder geen maag-/darmklachten die je vaak hoort bij het nemen van Ozempic.

06-08-2024 | Vrouw | 52
semaglutide (1mg)
Ik heb een zeer hoge output stoma. Ik gebruik ozampic om dit te remmen. Door een hoog uit put stoma er komen zoveel meer problemen erbij. Geen vitamin or mineral opnemen. Voeding niet kunnen verteren. Nierfunctie razend verslechteren. Niet kunnen slapen van wegens zovaak naar het wc gaan. meer moeten wassen ipm lekkages. ezv ezv. Voor dat ik ging spuiten was ik minima[lees meer...]al 20 x in 24hr naar de wc moeten gaan. Nu maar 5 of 6. Ik slaap beter. Ik voel fitter en ik lek minder. MIIJN LEVEN IS STERK VERKETERD. Thang-goodness for OZAMPIC..... Ondanks dat ik het zelf moeten betalen. (misschien in de toekomst wordt dit anders)

27-07-2024 | Vrouw | 35
Afslanken - overgewicht
Dit medicijn heeft mijn leven veranderd. Naast mijn hoge BMI dat is ontstaan door onder anderen het niet onder controle kunnen houden van mijn zicht naar verdovende middelen val ik niet alleen af maar is ook mijn zucht naar alcohol en alle bijbehorende gevolgen als sneeuw voor de zon verdwenen. Mijn jarenlange strijd met eet buien (nav) middelen misbruik is in 1 klap opgel[lees meer...]ost. Ik was bang voor bijwerkingen maar die zijn er amper. Dit middel geeft mij mijn leven terug en mijn vrijheid waarin alles in balans is en ik weer de controle heb over mijn denkwijze, gewicht en gezondheid. Ik heb een maagballon gehad en ben daarmee 15 kilo afgevallen… zodra deze eruit was kwam ik 11 kilo aan omdat de oorzaak van mijn probleem, namelijk de zucht naar eten en middelengebruik nog altijd aanwezig was, niet was opgelost. Ik heb voor de eerste keer in 15 jaar alles onder controle. Ik ben echt zo gelukkig.

26-07-2024 | Vrouw | 53

diarree misselijkheid

Via een onderzoek van het AMC/VUMC hiermee begonnen. Eerste paar weken was het wennen: vaak wat misselijk en afwisselend diarree dan wel verstopping. Inmiddels 3 mnd verder zijn deze bijwerkingen behoorlijk verminderd en ben ik 11 kg lichter met en gezondere bmi van net onder de 25. HbA1C is gezakt van 64.9 mmol naar 46.8 mmol en cholesterol is gezakt van 5.3 naar 4.3 mmol[lees meer...]. Fijn is ook dat ik 7x per week Lantus spuiten heb kunnen inruilen voor 1x per week een prikje Ozempic. Ik ben zeer tevreden over de resultaten!

Thyrax Duotab (877) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (632) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (608) - Antibiotica - penicillines breedspectrum