semaglutide

Glimepiride (48 meningen)
Jardiance (47 meningen)

21-10-2021 | Vrouw | 53
Diabetes type 2
Gebruik dit nu 4 maanden afvallen gaat goed 1 kg per week. Blijf vaak misselijk dag en nacht op verschillende tijden, om het weg te krijgen drink ik veel water, nuchtere suikerwaarden gaat langzaam omlaag, maar gemiddelde waardes van 3 maanden is goed, het beste geen koolhydraten eten of smoothies maken als je geen eetlust heb dan heb je toch calorieën binnen.

19-10-2021 | Man | 60
semaglutide (50)
Diabetes type 2
Ik ben nu 6 weken bezig met dit middel. Zat wel niet in diabetes type 2. En viel totaal niet af van sporten en gezonde levensstijl. Eerst 4 weken 0,25 mg nu 0,50 mg 3 weken. Wel soms misselijk en geen zin in eten. Maar wel blijven drinken ondanks geen dorst. Nu 8 kg afgevallen. Suiker mooi tussen 5.5 en 6.3 Voor mij als zwaar hartpatiënt een uitkomst. Nog 20kg t[lees meer...]e gaan. Bloedwaarden zijn top en prima in orde nu. Wel nadeel zelf betalen. Maar voor bijna 100 euro heb ik het er voor over. Afval pillen kosten bijna net zoveel.

18-10-2021 | Vrouw | 45
semaglutide (0.25)
Afslanken - overgewicht
Wat een verademing! Ik gebruik nu 4 weken 0,25 Mg/week. Geen enkele nevenwerking, tenzij de eerste week hoofdpijn, maar dat kwam eerder door geen suikers meer te eten. Ik had vanaf het eerste moment weinig eetlust, dus eet dagelijks 2x 1 volkoren boterham met beleg waar ik zin in heb, plus de helft van mijn warme maaltijd. Zelfs de aardappelen laat ik makkelijk staan omdat[lees meer...] ik meer zin heb in groenten. OH ja, ik eet wel 's avonds 1 klein stukje chocola, een blokje van 1cm2. Op 4 weken tijd van 102kg naar 96kg gegaan, zonder enige moeite. Ik weet niet of ik nu mijn dosis best verhoog, of beter gewoon deze dosis blijf aanhouden.

17-10-2021 | Vrouw | 54
Diabetes type 2
Op mijn glucosespiegel heeft een matige werking: gedaald van gemiddeld 28 naar gemiddeld 14, lager wil niet lukken. Wél ben ik er moeiteloos 20 kilo door afgevallen, puur doordat ik eindelijk het gevoel van verzadiging heb leren kennen na een normale portie eten. Ik heb geluk qua bijwerkingen: behalve dat ik af en toe heel ondamesachtig de hik krijg heb ik nergens last van[lees meer...].

18-09-2021 | Man | 54
semaglutide (5)
Suikerziekte (type 2)
3 maanden niet fit geweest. 2 dagen in de week misselijk. Geen eetlust. Binnen 3 maanden 25 kg afgevallen van 100>75kg. Had geen energie meer om te eten. Na een paar weken speciale voeding van Nutricia ging het beter. Heb nu mijnenergie weer terug. Eet weer gewoon. Blijf op gewicht. Na 20 jaar nog nooit zulke goede bloedwaarden gehad. Grootste nadeel (achteraf) i[lees meer...]s dat ik een hele nieuwe garderobe heb moeten aanschaffen

12-09-2021 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Ik gebruik nu 4 maand Ozempic 1 mg. Het is net of vermoeidheid en misselijkheid nog toenemen. Nog iemand met deze ervaring? Ik begin mij zorgen te maken of er iets anders gaande is 😥

11-09-2021 | Vrouw | 34
semaglutide (50mg)
Afslanken - overgewicht
6 weken bezig, eerst 4 weken 25mg en sinds 2 weken 50mg. 7kg afgevallen. Arts was duidelijk over de mogelijke bijwerkingen voor ik van start ging maar valt allemaal goed mee, vind ik. Voor ik begon kon ik aan niets anders meer denken dan aan eten en Ozempic brengt echt rust in mijn hoofd. Ik ben heel tevreden! Eindelijk na jaren iets gevonden dat me op weg helpt om een gez[lees meer...]ond gewicht te bereiken en de prediabetes te laten verdwijnen.

10-09-2021 | Vrouw | 27
semaglutide (1.0MG)
Diabetes type 2
Begonnen op 15 maart. Al snel bijwerkingen,last van knoop in de maag. Misselijkheid, meerdere malen braken. Uiteindelijk toch wel nu (september) 14 KG kwijt. Afvallen gaat voor mijn gevoel langzaam in vergelijking met andere hier. Maar ik doe het voor bloedsuiker regulatie. Ben nu suikervrij, door dit middel. Alles is netjes, ik eet wat ik wil en zit nooit hoger dan een 8.[lees meer...] Van 4 maal daags insuline en 1000 MG METFORMINE per dag. Nu alleen nog 1x per week ozempic 1.0MG. Ben super blij,ik voel me top. Alle vitamine waarden en cholestrol e.d. zijn ook super goed gereguleerd. In het begin even doorbijten. Je komt er wel :)

05-09-2021 | Vrouw | 66
semaglutide (0)

04-09-2021 | Vrouw | 60
semaglutide (50mg)
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik Ozempic nu 3 weken en moet over een week voor controle naar de huisarts. Ik ben niet misselijk maar heb wel verstopping al is het niet zo dat ik daar iets voor moet nemen. Wat ik ik heel moeilijk vind is de vermoeidheid, ik sleep me door de dag heen. Ik heb totaal geen behoefte aan eten of snoepen. De eerste week heb ik 25mg ingespoten, week 2 en 3 over op 50 mg[lees meer...] en aankomende week zou ik over moeten op 75 mg maar zoals ik mij nu voel blijf ik op 50mg en hoor wel wat de dokter de week daarop zegt. Over het effect kan ik nog niet veel zeggen maar gezien het feit dat ik niet veel kan eten zal er wel gewichtsverlies komen neem ik aan.

31-08-2021 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Ik gebruik nu 3,5 maand Ozempic 1 mg en nog steeds 5 op de 7 dagen misselijk. Was gestart met 0,5 mg en daarmee geen problemen. Het is dat mijn suikerwaarden veel verbeterd zijn of ik zou opgeven. Ik behelp mij met R-calm, pilletjes tegen misselijkheid.

25-08-2021 | Vrouw | 48
semaglutide (0.25ml)
Afslanken - overgewicht
Ik ben 22/4/2021 gestart met Ozempic 0.25ml en dit voor 4 weken. Nadien 4 weken 0,50ml en dan naar 1 ml. Momenteel gebruik ik nog steeds 1ml ( 25/08/2021)Ondertussen ben ik bijna 20 kg kwijt. Volgende maand begin ik af te bouwen want ik het het resultaat wat ik wenste. Van 84,3kg naar 64,6 kg. Ik voel me super en ik zou het opnieuw doen.

18-08-2021 | Man | 55
Afslanken - overgewicht
9de week bezig (eerste 4 weken 0.5 mg, volgende weken steeds 1 mg): 11 kg (van de 113) afgevallen. Veel minder honger, ook minder zin in eten. Soms zeer lichte misselijkheid en veel rapper vermoeid. Maar al bij al heeeeel tevreden mens.

17-08-2021 | Man | 64
Suikerziekte (type 2)
Na 30 jaar last te hebben gehad van suikerziekte ben ik in samenwerking met diabeet verpleegkundige en internist gestart met wijziging in levensstijl. Hierbij ondersteunt door gebruik van ozempic. het resultaat na 6 maanden: insuline gebruik is bijna nihil. Medicijn gebruik ( tegen hoge bloeddruk en hoge cholesterol ) gestopt. In totaal 18 kg afgevallen. Eigenlijk ge[lees meer...]en bijwerkingen ondervonden in de afgelopen tijd. wel helpt het lichte gebrek aan eetlust om verder af te vallen. Doel: geheel stoppen met insuline en medicijn gebruik aan einde van het jaar.

16-08-2021 | Man | 60
Diabetes type 2
reeds 10 weken bezig, 4x.025mg, 4x0.50mg, 2maal1mg. Je word zwak, misselijk,kan niets meer eten, niets smaakt nog , je kan toch niet leven op mars en koekjes. de moraal word er zeker niet positiever op. sociaal leven staat op nul. Mijn man heeft een groot restaurant, gn overgewicht, moet veel werken, je suiker word stabiel maar ten koste van wat??????

28-07-2021 | Vrouw | 48
semaglutide (0.5)
Suikerziekte (type 2)
Met 0.25 weinig last ban bijwerkingen, diarree en 1 keer misselijk en moeten spugen. Na 4 weken over op 0.5 nu veel meer last van; vannacht daardoor ook erg slecht geslapen. Ik hoop toch dat dat weggaat.... Inmiddels ruim 3 kilo afgevallen maar dat is ook niet zo raar denk met die diarree.... Suiker nuchter na 3 weken flink gezakt van 12.3 naar 8.7