Metformine (573 meningen)
Jardiance (57 meningen)
Glimepiride (48 meningen)

24-06-2022 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Derde week bezig met ozempic 0,25 in combinatie met 2 x 850 mg metformine en 1 x lantus 14E (voorheen 22E). Suikerwaarden zijn al beter. Bijwerkingen zijn al bij al nog te verdragen. ik had erger verwacht na wat ik hier allemaal las.... ik ervaar wel dat je pas last krijgt als je teveel blijft eten ook al ben je voldaan.... ben benieuwd naar de effecten op mijn gewicht[lees meer...] op termijn ..

22-06-2022 | Man | 63
semaglutide (1mg)
Diabetes type 2
HALLO, diabetes type 2 begonnen met OZEMPIC 0,25 mg, dan 0,50 mg, nu 2 maanden reeds 1 mg , de bijwerkingen blijven maar duren, maar wel 3.5 kg kwijt in maand, hopelijk gaan die bijwerkingen vlug weg zeker het zuur oprispingen s'nachts zeer vervelend. Mvg.

20-06-2022 | Vrouw | 37
Afslanken - overgewicht
Doordat mijn schildklier zo goed als stil lag ben ik op 2 jaar tijd 30 kg bijgekomen. Op eigen houtje verschillende diëten geprobeerd en enkel door koolhydraten te minderen ben ik iets afgevallen maar nu blijf ik gewoon op gewicht. Van de endocrinoloog heb ik deze spuiten voorgeschreven gekregen om me te ondersteunen en mss nog een deel van mijn gewicht kwijt te geraken[lees meer...]. Het laatste jaar ook gediagnosticeerd met Bechterew en reuma en dit extra gewicht doet er niet veel goeds aan. De dag na 1e inspuiting ben ik Snachts misselijk geweest, waarschijnlijk door de reactie op de eerste dosis. Nu enkele dagen later gaat het beter en hongergevoel is ook serieus afgenomen. Tot nu toe krijg ik met moeite de helft nog binnen, en dan nog omdat ik toch iets moet eten. Tot nu toe kan ik nog niet veel zeggen dus ik ben wel benieuwd naar het resultaat na enkele maanden.

18-06-2022 | Vrouw | 57
semaglutide (1mg)
Afslanken - overgewicht
opbouw: 4 weken 0,25 mg, 4 weken 0,5 mg, vervolgens 1mg wekelijks nooit noemenswaardige bijwerkingen gehad (schuifbalk hiernaast werkt niet naar behoren) tegelijk volg ik een heel strikt dieet met weinig koolhydraten ik blijf mezelf nu en dan een glaasje wijn permitteren start 19/3/2022 nu 18/6/2022 3 maanden later: resultaat -22,4 kg aantal kg gewichtsverlies is rel[lees meer...]atief, hoe hoger begingewicht, hoe sneller je afvalt uiteraard

17-06-2022 | Vrouw | 41
Afslanken - overgewicht
Gebruik het nu 5 weken, 1 spuitje per week in de buik. Ben 4,9 kilo afgevallen. Neemt het hongergevoel weg en zit eerder vol waardoor ik minder eet. Afhankelijk van de hoeveelheid wat ingespoten wordt soms wat mottig, te vergelijken met zwangerschapsmisselijkheid in vlagen.

17-06-2022 | Vrouw | 33
Afslanken - overgewicht
Eerste maand in gebruik. Net 1 week ingespoten. Geen hongergevoel/snaai aanvallen vooral niet meer! Enkel last van darmen diaree af en toe. Verder tot nu toe alles goed. Ik heb een bmi van 33 dus benieuwd wat het ga geven na enkele weken. Spijtig geen terugbetaling van medicatie.

17-06-2022 | Vrouw | 33
semaglutide (0.25)
Afslanken - overgewicht
Begonnen wegens overgewicht. Proberen diëten maar lukte niet. Nu 1 week mee begonnen met 0.25mg. Enkel diaree verder geen last. Geen hongergevoel veel dorst. Spannend wat het na enkele maanden gaat geven. Trouwens al 2kg af

16-06-2022 | Man | 74
semaglutide
Wil reageren op degene bij wie het goed werkt, maar de laatste tijd stekende pijn in de zij heeft. Dat kan duiden op een pancreatitis (alvleesklierontsteking). Het kan ook pijn in de zogeheten nierloge zijn. Dan wijst het op nierproblemen. Ga naar de dokter! Behoort tot de (zeldzame) bijwerkingen. Ik kan nog niets zeggen of het werkt. Vandaag voor het eerst gespoten. Mij[lees meer...]n vraag is: hoe lang duurt het dat je er iets van gaat merken, zoals minder hongergevoel of ''vol zitten''

15-06-2022 | Man | 63
semaglutide (0.50)
Suikerziekte (type 2)
Ben nog maar bezig van 1 juni 2022 , maar nog geen of weinig effect hopelijk komt het nog .

14-06-2022 | Vrouw | 54
semaglutide (0,5mg)
Afslanken - overgewicht
Ik vind het prettig in gebruik. Hongergevoel is weg en de drang naar suiker is bijna nul. Ben in 4 weken bijna 7 kilo afgevallen, ik ga zeker nog even door. Heb wel af en toe last van een beetje diarree maar dat neem ik op de koop toe! Het zou zowiezo afnemen staat vermeld.

10-06-2022 | Vrouw | 73
Al 4 weken bezig, nog geen resultaat, ook niet minder honger

06-06-2022 | Man | 70
semaglutide (1)
Na 4 maanden en wat bijwerkingen 14 kg afgevallen. Suikerwaarden rond de 7 4 tabletten Tolbetumine hoef ik niet meer in te nemen net als het medicijn tegen hoge bloeddruk. Wel een nadeel is dat ik erge behoefte heb om te snoepen.

31-05-2022 | Vrouw | 39
semaglutide (0.25)
Afslanken - overgewicht
Ik ben net mijn tweede week gestart en val niet meer af is dit normaal? Eerste week 600 gr Kan bijna niets eten, geen honger gevoel Bij mijn eerste prik kwam er een beetje bloed mee nu niet. Ik heb zeker hard en lang genoeg geduwd. Zou ik een tweede dosis durven zetten van o.25?

31-05-2022 | Man | 43
semaglutide (0)
Afslanken - overgewicht
Diabetes type 2, beginstadium. Als booster om af te vallen en om bloedsuikerspiegel omlaag te halen, Ozempic gekregen, 1 maand 0,25 en 1 maand 0,5. Dus iedere week 1 x injecteren. Nu 7 weken verder: exact 5kg kwijt en bloedsuikerspiegel in ochtend terug binnen de grenzen. Pos: makkelijk in gebruik en snel resultaat. Neg: maaglast, weinig kunnen eten, moeite met op korte ti[lees meer...]jd veel water te drinken ( in tegenstelling tot voorheen), humeurig én plots zin in veel chocolade. Ik probeer nu terug met een gezonde levensstijl (koolhydraatarm eten en veel bewegen) huidig gewicht te behouden, zonder het medicament.

28-05-2022 | Man | 61
semaglutide (0,5)
Diabetes type 2
Ben overgegaan van 1 mg naar 0,5 mgCombinatie met atrosvastine 20 mg geeft erg veel misselijkheid en braak klachten. Heb bij mij ontdekt dat smaakversterkers in voedsel direct klachten geeft. Bijv. Chinees, kant en klare soepen, of pakjes, diverse marinade en dressings, vloeibare bak en braad vetten in fles, Italiaanse kant en klaar sausen, enz. Ik ben overgegaan op ech[lees meer...]te roomboter, echte standaard margarine of kokos vet. Verder meer eten maken zonder kant en klaar pakjes en de smaak wen je wel aan. Meestal gebruiken restaurants oom geen smaakversterkers. En kinder menu's gewoon bestellen in restaurants doen de meeste niet mogelijk over

25-05-2022 | Vrouw | 58
semaglutide (0.5)
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik het om af te vallen en diabetes type 2 onder controle te krijgen. In het begin (eerste week met 0.25) wat misselijk geweest, nu gestart met 0.5. Ik kan geen vettig eten ruiken of eten, dat staat me tegen. Koffie smaakt en ruikt ook niet lekker. Ik zit snel vol, maar dat ervaar ik niet perse negatief. Waardes zijn al mooi gezakt na 5 weken (4 x 0.25 en 1x 0.[lees meer...]5)