Ervaringen met Saxenda

liraglutide

vermoeidheid misselijkheid hoofdpijn maagzuur migraine galstenen buikpijn constipatie duizeligheid chronische vermoeidheid

Metformine (599 meningen)
Ozempic (321 meningen)
Victoza (194 meningen)
Jardiance (81 meningen)
Gliclazide (76 meningen)

22-10-2024 | Vrouw | 60
liraglutide (30)

maagzuur

Ben nu 10 weken bezig met Saxenda en ben nu 10,6 kilo Afgevallen ben zeer tevreden. Enige bijwerking die ik heb is last van maagzuur. Ik prik met 3,0 per dag

08-10-2024 | Vrouw | 36
Afslanken - overgewicht
Ondertussen gebruik ik een jaar Saxenda. Ik ben nu 20kg afgevallen (120-100kg). Ik bouw nog altijd zo rustig mogelijk op, zit nu op 2.4. Op het moment dat ik merk dat ik een plateau bereik, stop ik 1 à 2 weken met de medicatie en eet ik tijdelijk iets meer (wel zoveel mogelijk gezond, binnen de perken) om mijn stofwisseling een slinger te geven. Sporten en letten op gezond[lees meer...] eten van niet al te grote porties blijven van belang. Ik combineer krachttraining en cardio, beide 3x per week naast regelmatig fietsen. Ik hoop nog iets te zakken in gewicht en dan wil ik een periode stoppen en hopen dat ik het bereikte resultaat zoveel mogelijk kan vasthouden op de lange termijn. Eventueel wil ik na een tijd stoppen (half jaar tot een jaar) opnieuw opbouwen in de hoop dat het afvallen dan weer gemakkelijker gaat. Als iemand daar ervaring mee heeft, hoor ik dat graag.

17-09-2024 | Vrouw | 34
Afslanken - overgewicht

algemene zwakte kortademigheid duizeligheid buikpijn misselijkheid droge mond

Week 1: dosis 0.6 Lichte hoofdpijn, droge mond, verminderde eetlust merkbaar aan het eind van de week. Week 2: dosis 1.2 Hoofdpijn weg. Nog steeds droge mond, af en toe misselijkheid, sterk verminderde eetlust en snel vol gevoel. Aan het eind van de week geen bijwerkingen behalve droge mond. Week 3: dosis 1.8 Heftige misselijkheid, absoluut geen zin in eten. Wanne[lees meer...]er ik toch iets probeer te eten smaakt alles anders en vies (smaakzin is sterk veranderd) en ervaar ik snel zware misselijkheid. Buikpijn gedurende de hele dag, droge mond, trillen, lichaamszwakte, duizeligheid, hartkloppingen. Aan het eind van de week nemen de bijwerkingen toe. Overmorgen start week 4 waarbij de dosis zou worden opgehoogd. Dosis blijft voorlopig op 1.8 om mijn lichaam tijd te geven om te wennen. Indien de bijwerkingen te heftig blijven: Terug verlagen na 1.2 en slechts per 2-3 weken ophogen. Het gewichtsverlies gaat enorm snel, té snel. Dit is waarschijnlijk ook de reden dat ik me zo beroerd voel. Op 3 weken -10kg is vragen om problemen.

08-09-2024 | Vrouw | 41
liraglutide (1.8mg)

vermoeidheid hoofdpijn

Inmiddels in week 3 bezig dus 1.8 mg saxenda amper een hongergevoel maar nog weinig maar aan gewicht kwijt zit nog rond het startgewicht van 89.8kg en soms schommel ik naar 89.2kg en weer terug ik hoop dat het nog gaat komen moet het namelijk zelf betalen en is voor mij erg veel helaas dus als het niet snel gaat komen zal ik er helaas snel mee moeten gaan stoppen

04-09-2024 | Vrouw | 57
liraglutide (1.2mg/ml)
Afslanken - overgewicht

constipatie maagpijn linksboven vertraagde maagfunctie hoofdpijn gebied van rode huid

Al 4 jaar bezig met GLI. Nu ernstige Apneu waardoor CPAP en Saxenda gekregen. Pijn boven in de maag, niet kunnen poepen 3 dagen en heel veel lucht opboeren en dagelijks hoofdpijn. In 1 maand 3,2 kg afgevallen. 4x per week sporten en erg weinig kunnen eten, door vooral maagpijn, vol gevoel en geen trek. Rammelende maag, unheimisch gefuhl. Ik weet nog niet of het alleen door[lees meer...] saxenda komt of mede door de luchtinblaas van het cpap apparaat. Wil nog niet gelijk opgeven, maar bijwerkingen zijn niet mis!

22-08-2024 | Vrouw | 43
liraglutide (6mg/ml)
Nu 4 weken bezig, zit nu op een dosering van 2,4. Voor het eerst in mijn leven ervaar ik wat vol zitten betekend. Dit was direct zo na de eerste spuit. Alle behoefte naar ongezonde dingen ( chocolade, koffie, en te veel koolhydraten) is verdwenen. Ik was voor dit medicijn altijd bezig met wat ik wel en niet mag eten, een goed leefpatroon vasthouden beheerste mijn leven zon[lees meer...]der dat ik resultaat had. Ik vecht al 20 jaar tegen het te zwaar worden en de laatste 5 jaar hielp niets meer. Nu is het net of mijn lichaam weer snapt wat het moet doen. Ik heb wel last van maagzuur, maar dat neem ik voor lief. Het is voor een goed doel. Soms voel ik me wat minder prettig en vreemd, maar ook dat neemt af nu ik het 4 weken gebruik. Op de vijfde dag in de eerste week ben ik heel misselijk geweest. Dat was gelukkig maar een halve dag. Tot nu toe ben ik blij met dit medicijn.

21-08-2024 | Vrouw | 40
liraglutide (0,6mg)

vermoeidheid hoofdpijn

Hoofdpijn en vermoeidheid gelijk dit is de 2de dag

20-08-2024 | Vrouw | 38

maagzuur diarree

Ik zit nu in m'n 5e opbouw week, afgelopen zondag de laatste keer verhoogd naar 3.0mg Sinds de eerste week heb ik al minder trek, zit sneller vol en blijf ook langer voldaan waardoor ik minder eet. Dus dat werkt goed! De bijwerkingen zijn helaas wel aanwezig: maagzuur, oprispingen, opgeblazen gevoel. Dit komt en gaat, dus is niet constant aanwezig. Gelukkig niet misseli[lees meer...]jk of braken. Wel diarree. Hierbij kan ik wel zeggen dat ik al ruim 5 kilo kwijt ben, dus daar ben ik blij mee. Ik vroeg me alleen af of er mensen zijn die ook met lagere dosis verder gaan? Dus ipv 3.0mg dat je bijvoorbeeld 1.8mg spuit.

15-08-2024 | Vrouw | 60
Afslanken - overgewicht

acute hoofdpijn herhaaldelijk overgeven wazig in het hoofd misselijkheid

Door rugpijn moeite met veel wandelen (bewegen) Afvallen lukte niet meer door alleen op eten te letten, mede door leeftijd. Dus Saxenda gaan gebruiken onder begeleiding. Zondag begonnen met de laagste dosis. Elke dag hoofdpijn, niet lekker, geen trek (dus kleine beetjes gegeten). De 3e dag wakker geworden met knallende hoofdpijn, vervolgens spugen. Dat was mij teveel, dus [lees meer...]gestopt. /////RED mijn medicijn.nl: wij herinneren u eraan dat wij volgens onze richtlijnen het ruilen of kopen van medicijnen niet faciliteren. De wet verbiedt ons dit te doen. Wij geven geen persoonlijke gegevens door, wat de reden ook is, alles wordt geanonimiseerd.////

13-08-2024 | Vrouw | 37

spanningshoofdpijn slaapgebrek vermoeidheid

Aangeraden door mijn huisdokter omdat ik moeilijk gewicht verlies door een verstoorde hormoonhuishouding. De voordelen: Minder honger en geen neiging meer naar zoet/zout. Fantastisch voor een suikersverslaafde zoals mij. Je bent snel verzadigd en jouw porties worden kleiner. Ik hanteerde voor het eerst in mijn leven een gezondere levensstijl. Ik was trouwens nooit misseli[lees meer...]jk, geen constipatie of moeten overgeven. Nadelen: Helaas maar 4 kilo verloren op 2 maanden tijd. Vind ik persoonlijk veel te weinig. Eerste weken afkickverschijnselen, verschrikkelijk moe en weinig energie. Maar ging gelukkig over. Als migraine patiente, had ik helaas elke dag hoofdpijn, migraine en slapeloosheid, waardoor ik niet kon gaan sporten, zodat het afvallen sneller ging. Deze bijwerkingen gingen maar niet over.Het is het niet waard. Heb afgezien en kon nog amper functioneren. Heb 4 pennen gebruikt aan dosis 1,2mg. Ik ben blijven volhouden, omdat ik er 300 euro voor had betaald. Migraine patienten moeten ver wegblijven van dit spul!

10-08-2024 | Vrouw | 84

jeuk

gebruik Saxenda nu 6 weken en ben 6 kilo afgevallen, maar de bijwerking van allemaal rode vlekken en jeuk op mijn buik is minder fijn.

31-07-2024 | Vrouw | 56
Afslanken - overgewicht
De eerste 3 weken ; fantastisch n eindelijk gevoeld hoe het is voldoende te hebben gegeten. Daarna, niets meer. Ben nu 12 weken verder. Eet gemiddeld 1200 kcal per dag. Onder begeleiding van huisarts en diëtist. Het helpt niet voor mij. In totaal 6 kg afgevallen maar zou die ook zonder de injecties zijn kwijtgeraakt. Daarom gaat de behandeling nu gestaakt worden op medi[lees meer...]sche grond😪

26-07-2024 | Vrouw | 52

moeilijke stoelgang misselijkheid

Nu een week opgestart. 1kg minder sinds vorige zaterdag . Weinig bijwerkingen gehad. Deze morgen wel terug 0.5kg bij gekomen. Enig idee hoe dat zou komen? Hopelijk is er meer resultaat volgende week

28-06-2024 | Man | 64

misselijkheid

Ik ben in december 2023 begonnen met Saxenda. Overgewicht en wilde zo’n tien kilo afvallen. Cholesterol was te hoog. Leverwaarden ook veel te hoog (Gamma GT 81) door alcoholgebruik. In het begin lichte misselijkheid en wat obstipatie. De eerste kilo’s vlogen er af en ik voelde al snel eaten effect overgewicht had op mijn conditie . Ik voelde mij beter en fitter. Alco[lees meer...]holgebruik is hetzelfde gebleven en toch tot nu juni 7,5 kilo afgevallen. Het is nu stabiel en ik val niet meer af. Ik heb nog een doos met vijf pennen en twijfel die nog te gaan gebruiken. Vorige week bij mijn huisarts geweest en vroeg om een bloedonderzoek. De uitslag vandaag in mijn app en kon mijn ogen niet geloven! De levereaarden waren ver onder de norm ondanks dat het alcoholgebruk gelijk is gebleven. Mijn Gamma GF zelfs op 31. Ook de cholesterolwaarden zijn bijna in orde. Nu komt het moment natuurlijk om op een natuurlijke wijze het gewicht onder controle te houden. We zullen zien.

25-06-2024 | Vrouw | 53
liraglutide (3)
Precies hetzelfde. Met 2.4 rode schijven. Nu op 3 nog steeds. Verder goed

22-06-2024 | Vrouw | 43
liraglutide (3.0mg)

galstenen onderrug pijn niersteen verstoorde leverwaarden

Saxenda onderschat de bijwerkingen niet. Mocht met de gele taxi na het ziekenhuis omdat dubbel lag van een galstenen aanval/ontsteking . Doodeng. De hele mikmak erbij en hele circus op de ehbo door een bijwerking van SAXENDA omdat het m'n gal overwerkt maakt. Dus als je het in feite niet meer nodig hebt vanwege een plateau . STOP gewoon. Als je niet verder afvalt is dat he[lees meer...]t antwoord van je lichaam en luister er aub naar.

Thyrax Duotab (877) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (632) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (608) - Antibiotica - penicillines breedspectrum