Ervaringen met Saxenda

liraglutide

alvleesklier ontsteking blaasontsteking nierprobleem galstenen maagzuur zwelling van de buik vermoeidheid migraine

Metformine (589 meningen)
Ozempic (288 meningen)
Victoza (193 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

28-03-2024 | Man | 62
Afslanken - overgewicht
Gebruik nu 1,5 jaar Saxenda ben in het eerste half jaar 14 kg afgevallen. Ging prima tot dat ik in een dip kwam overlijden van mijn partner , heb vanaf die tijd een wat onregelmatiger eet / drink patroon en ook niet altijd gezond er op na gehouden. Heb wel elke dag Saxenda geïnjecteerd maar het werkt niet meer. Kan gewoon weer blijven eten en krijg geen stop signalen. Oo[lees meer...]k inmiddels weer 7 kg zwaarder geworden. (Nog 7 over) Kan ik bv een maand stoppen en dan weer opnieuw starten met Saxenda? Hoor graag of iemand dezelfde ervaring heeft en hoe op te lossen. Met vriendelijke groet, Henk

19-03-2024 | Vrouw | 77
liraglutide (2.4)
Afslanken - overgewicht
4 Weken bezig 3 kg afgevallen, ik vind het weinig , eet weinig , kan het nog komen?

09-03-2024 | Vrouw | 41
Pancreatitis

galstenen nierprobleem blaasontsteking alvleesklier ontsteking

Na 4 maanden gebruik van saxenda 13kilo eraf en vervolgens helaas veel nare bijwerkingen zoals plasproblemen blaasontsteking galblaasontstekingen steken pijnen in zij en buik en rug. Ja ideaal als je 13 kilo afvalt maar als je erna steeds wat hebt als bijwerking bedankt ik ervoor. Galstenen nierstenen stinkende urine , bijna kwa gezondheid richting diabetes gaan lijkt me [lees meer...]ook niet de bedoeling. Naast gezonde voeding en sporten en actief leven heeft het geholpen maar erna niet dus dan is het beter weer af te bouwen en te stoppen. Het prikken ga ik sws niet missen.

03-03-2024 | Vrouw | 49

vermoeidheid

Gebruik nu iets meer dan 2 mnd Saxenda en het gaat fantastisch. Inmiddels meer dan 11 kg kwijt, bijna 10% van mijn startgewicht. Zit nu op 2,4 mg, verhogen gaat in overleg met de POH en zolang het goed gaat op een bepaalde dosering blijf ik daarop. Ga daarnaast nu mijn 2e jaar in van GLI en daar is de begeleiding ook top. Al met al maakt dit dat ik nu echt de overtuiging[lees meer...] heb dat ik nu eindelijk op een gezond gewicht terecht kan komen. Eet wanneer ik honger heb, sport 2-3 keer pw en wandel.

26-02-2024 | Vrouw | 30
Afslanken - overgewicht
Zelf gebruikt en 15 kg afgevallen binnen twee maanden heel tevreden.

18-02-2024 | Vrouw | 51
Afslanken - overgewicht

zwelling van de buik maagzuur migraine

Ik heb slaapapneu. Ben 2 jaar geleden 15 kilo afgevallen door een gezonde levensstijl, maar kom niet verder en blijf hangen op 104 kilo. Met saxenda kom ik in een week een paar ons aan, weer eraf, weer eraan en zo schommel ik tussen een paar onsjes. Ben nu 6 weken bezig en raak er aardig gefrustreerd van, want ik doe echt mijn best. Ik begrijp niet waarom het bij mij niet [lees meer...]werkt, behalve de eerder genoemde slaapapneu. Ik heb wel een vol gevoel, eet minder, beweeg ruim voldoende. Elke ophoging heb ik last van maagzuur en migraine. Maar dat verdwijnt en kan ik dragen.

04-02-2024 | Vrouw | 62
Afslanken - overgewicht
Heel misselijk algeheel gevoel van malaise ,later ook verwart en depressief . Wel in de eerste week 2 kilo afgevallen maar kon ook amper eten van de misselijkheid.Ben dag 8 gestopt

02-02-2024 | Vrouw | 41
liraglutide (3.0mg)
Afslanken - overgewicht
Als je je aan het eetadvies houd en 2liter water per dag erbij drinkt , dan is het goed te doen. En geen koolhydraten eten anders werk je jezelf tegen!. Ik ben in 2 maanden al 12 kg kwijt en deed al 1 jaar de gli cool traject. Sporten gezond eten en saxenda bij elkaar en daar 12 weken een gewoonte van maken dan heb je de levensstyl veranderd als je dat zo lang volhoud en [lees meer...]om dan op te geven erna is de makkelijke weg kiezen. Ik vind een gezonde bmi en gewicht belangrijk en na het 1e jaar gli stagneerde het afvallen vandaar dat ik saxenda in overleg met m'n coach en dokter ben gaan gebruiken. En tot op heden gaat het goed en stop ik er zeker niet mee. Mijn metabolische leeftijd is ook gezakt die was 15 jaar ouder dan ik ben dus dat is ook mooi meegenomen. Als je oud wild worden en gezond wilt zijn moet je er ook echt wat voor over hebben en vasthouden aan een gezonde levensstijl. En ja tuurlijk mis je soms de vette zoute en gesuikerde snacks maar ik word liever gezond oud ipv jong ziek en te vroeg dood omdat ik t makkelijke en lekkere eten verkies. Het leukste is nog dat je nieuwe leuke kleding kan gaan shoppen als alle kleding te groot is geworden..

29-01-2024 | Vrouw | 47
Afslanken - overgewicht
Nu 2 weken bezig en zit pas op een dosis van 1,2 mg maar al 3 kilo kwijt. Heb echt minder honger. Doe er Project Gezond bij maar ik krijg zelfs de gezonde maaltijden niet helemaal op. Ik betaal het zelf omdat ik niet wilde wachten tot ik eerst het GLI traject van een jaar had afgerond, daar ga ik binnenkort wel parallel mee starten. Ik ben in ieder geval vooralsnog zeer te[lees meer...]vreden. (twijfel alleen of ik volgens schema moet opbouwen of toch iets rustiger op ga bouwen aangezien het nu ook gewoon werkt en ik vrijwel geen bijwerkingen heb.

25-01-2024 | Vrouw | 50
Afslanken - overgewicht
Ik gebruikte dit voor een steuntje in de rug na een rotperiode. Ik zit nu na 4 weken opbouw (0.6, 1.2, 1.8, 2.4) op 3 mg. Ik ervaar echter geen resultaat. Heb de pennen bij een kliniek aangeschaft. Goed begeleid en voor 3 maanden aangeschaft (27 December 2023). Nu dus 10 pennen over. Erg zonde maar om nu te blijven gebruiken zonder resultaat....Iemand nog ideeen? Of intere[lees meer...]sse? Ik weet even niet wat nu handig is. -o-o-o-o- /////RED mijn medicijn.nl: volgens onze richtlijnen faciliteren wij niet het ruilen of kopen van medicijnen . De wet verbiedt ons dit te doen. Wij geven ook geen persoonlijke gegevens door, wat de reden ook is, alles wordt geanonimiseerd. Misschien dat je het via de apotheek nog kunt proberen, in de hoop dat het nog een weg kan vinden naar mensen met minder kansen.////

05-01-2024 | Vrouw | 39
Idiopathische intracraniële hypertensie
Gebruik het nu sinds op aanraden van de neuroloog nav diverse klachten. In overleg en controle maandelijks met dietist (ivm lage inname kcal) gaan gebruiken. Het prikken valt echt reuze mee het is soms even zoeken naar een fijne plek. Bijwerkingen echt nihil hooguit de eerste paar weken, daarna geen enkele bijwerking meer. Nu op 3mg iedere dag 1 x, ruim 13 kilo afgevallen [lees meer...]in 2 maanden tijd.

04-01-2024 | Vrouw | 35
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik het nu 3 maanden en ben 10kg afgevallen (120 - 110 kg). In overleg met mijn huisarts ben ik op de laagste dosis gebleven (0,6mg) omdat dit voor mij voldoende effectief is. De eerste injectie vond ik spannend, maar het viel me alleszins mee, dat gaat nu probleemloos. Ik heb alleen de eerste twee weken een beetje last gehad van bijwerkingen: ik voelde me duizelig,[lees meer...] zwak, misselijk, last van obstipatie. Toen viel ik al direct af, maar kon ik daar niet bij sporten en alle dagelijkse inspanning viel me toen ook zwaarder dan normaal. Ondertussen ben ik weer flink aan het sporten zoals voorheen. Ik doe tweemaal per week aan fitness, ik zwem wekelijks en ik doe tweemaal per week yoga/pilates. Verder fiets ik veel (rond de 70km per week). Daarbij let ik goed op dat ik genoeg eiwitten binnenkrijg (zeker omdat ik veganistisch eet). Aan de apparaten bij de fitness zie ik dat mijn kracht nog steeds toeneemt, wat me geruststelt dat ik daadwerkelijk vetmassa verlies en geen spiermassa. Ik merk het ook aan mijn kleding, waarbij ik 1 à 2 kledingmaten omlaag ben gegaan. Voor mij werkt het perfect: ik heb veel minder interesse in eten. Ik eet daardoor veel minder. Als er eten voor mijn neus staat, pak ik het wel gemakkelijker, maar ik zit ook dan sneller vol. Echt teveel eten zoals voorheen, doe ik daardoor niet meer.

28-12-2023 | Vrouw | 62
Afslanken - overgewicht
Gebruik het al 6 weken begonnen met 0,6 was na enkele weken verhoogd naar 2,4 klopt je heb weinig eetlust kreeg toen covid moest stoppen en ben sinds 1 week weer mee begonnen zit nu op 1,2 ben in totaal 10 kl afgevallen

26-12-2023 | Vrouw | 52
Afslanken - overgewicht
Anderhalve week bezig. Eerste week 0,6 en nu 1,2. Ik heb totaal geen interesse in eten meer. Ik denk dan ook dat ik te weinig eet. Gewichtsverlies is fantastisch: 3,5kg in anderhalve week. Dat maakt het misselijk zijn helemaal goed!

11-12-2023 | Vrouw | 66
COPD
Zeer tevreden, ben nu op gewicht en betere conditie. Wil alleen graag info over afbouwen van Saxenda

10-11-2023 | Vrouw | 53
Afslanken - overgewicht
Dec 2022 begonnen, het effect in mijn hoofd was geweldig! Nog nooit had ik meegemaakt om niet met eten bezig te zijn, het boeide me niet. Zo werkt het dus waarschijnlijk bij "normale mensen". Ik viel amper af helaas ( 3 kilo in 3 maanden ) en bij een dosis van 3.0 verminderde de werking van Prednison waardoor ik weer veel pijn had. Ik vermoed dat het medicijn bij mij niet [lees meer...]werkt vanwege combi met Eythyrox (schildklier), Prednison, bloeddrukverlager en bloedverdunner (hartpatiënte). Ik ben het in het afgelopen jaar wel op lage dosis blijven gebruiken, omdat het wel werkt om mijn hoofd rustig te houden en vooral geen knorrende maag te hebben de hele dag. Ik heb al overgewicht sinds ik 6 jaar oud ben en obese sinds mijn jonge tienerjaren, wellicht heeft dat er ook mee te maken dat het gewoon niet werkt bij mij.