ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

09-08-2017

Suikerziekte (type 2)

Victoza helpt goed mijn bloedspiegel te verlagen. Ook ben ik veel afgevallen. Alleen verdwijnt er nu wel erg veel vet van mijn armen en benen. De botten steken erg uit. Bij mijn middel blijft het vet wel zitten helaas. Heel vreemd. Zou graag willen weten of meer mensen deze klachten hebben.
16-06-2017

Diabetes type 2

Ik ben gestopt na heel veel klachten zelfs in de nacht! Als ik ong. 40 was zou ik misschien doorzetten maar ik wordt 71 en zit na veel ellende eindelijk lekker in mijn vel dus wil ik de jaren dat ik nog leef wel op een prettige manier.
14-02-2017

Diabetes type 2

Vervolg verhaal. Na 1 week 0,6 zonder noemenswaardige problemen, het advies om naar 1.2 te gaan. Toen begon de ellende: sterke misselijkheid, overgeven, stijging bloeddruk, algehele malaise en de nodige hypo's. 1 dag gestopt. weer gestart met 0.6. Overgeven tijdens maaltijd blijft samen met ernstige maagpijn. Bloeddruk is weer normaal. Hartslag is terug naar 75, terwijl de[lees meer...] eerste gebruiksweek de hartslag 85 was. Glucosewaarde is nu wat hoger (nuchter 5.5). Duizelig in avonduren, dan glucose 7.5, dat kan dus oorzaak niet zijn. Ik herzie dus mijn eerdere mening dat het voor mij een goed middel zou zijn. Zal de internist om insuline verzoeken......
01-02-2017

Diabetes type 2

Ik gebruikte al jaren de insuline lantes (24 uurs insuline) met als gevolg om 300 eenheden te spuiten ik 6x moest prikken met 50 eenheden. 24 uurs insuline heeft als nadeel dat je vlak na inspuiting veel te veel hebt, in het midden van de periode geweldig bent en aan het eind van de cyclus een tekort hebt, met als gevolg dat je met uiterste regelmaat moet spuiten en eten.[lees meer...] Victoza is zeer onverschillig aan die regelmaat zolang je maar spuit die dag,maar of dat nu om 17.30 uur of 21.00 uur is maakt geen verschil, daar komt bij dat je je de hele dag goed voelt op die rottige diarree na. Eens in de twee dagen een alles ontziende diarree wat een behoorlijke wissel trekt op het werkend en sociaal leven. Als je binnen 3 meter van een toilet blijft op deze dagen ben je veilig, ga je verder dan ben je de klos en gebeurt het gewoon waar je staat in je broek (bij mij 2 a 3 keer per maand), dat is heel jammer, maar toch wint het middel het van insuline wat ik ook een groot aantal jaren gebruikt heb. Ook was ik een zware roker 60 sigaretten per dag zo'n 35 jaar lang en stopte ineens en kwam 40 kilo aan die ik door Victoza in 6 maanden weer verloor.
30-01-2017

Diabetes type 2

Sinds 1999 diabetes type 2. Tot vorige week 5x metformine en 3x gliclazide gebruikt. Echter internist vond het nodig OF insuline OF victoza te gaan voorschrijven. Vanwege mijn gewicht van 120kg viel de keuze op victoza. De eerste injectie met 0,6 mg leverde 6 uur na injectie een licht beroerd gevoel op. Omdat ik ook bloeddruk problemen had controleerde ik deze de ochtend n[lees meer...]a de injectie. Die was normaal. Alleen is de hartfrequentie behoorlijk toegenomen. Volgens de bijsluiter zou dit tot 2 slagen per minuut meer kunnen zijn. Bij mij blijkt dat 15 slagen meer te zijn. Over ruim een week heb ik een telefonisch consult met de internist en zal tot die tijd ook dagelijks mijn hartfrequentie controleren.
02-01-2017

Diabetes type 1

Ben nu 5 weken aan het gebruiken en sinds 4 dagen geheel zonder insuline erbij. Dat is wel even wennen na ruim 22 jaar insuline gebruikt te hebben. Makkelijk is het wel om nog maar 1x per dag te moeten spuiten. Daarnaast test ik mijn suikerwaarden nog wel geregeld en vind het dan ook belachelijk, dat de teststrips niet vergoed worden nu ik Victoza gebruik en geen insuline [lees meer...]meer. Testen blijft cruciaal. Daarnaast merk ik wel wat bijwerkingen. Vooral zuuroprispingen zijn heftig, maag en buikpijn ook, daarnaast is mijn honger gevoel ernstig afgenomen. Moet mezelf dwingen om te eten. Maar daar was het ook wel gedeeltelijk om te doen. Nu maar hopen dat ik naast deze bijwerkingen ook gewicht verlies.
26-12-2016

24-11-2016

Diabetes type 2

De waarde is mooi Ervaren bijwerkingen zijn: maagpijn, last van darmen, hoofdpijn en gewichtsafname
Pagina 1 van 7

Mirena (1990) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (811) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (418) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (415) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (350) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!