Ervaringen met Victoza

liraglutide

Diabetes type 2 (146 meningen)
Diabetes type 1 (23 meningen)
Prediabetes (1 mening)
Diabetes type 3 (0 meningen)

Metformine (589 meningen)
Ozempic (287 meningen)
Saxenda (112 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

06-12-2023 | Man | 73
Diabetes type 2
Geen normaal dieet heeft ooit mijn gewicht kunnen verlagen. Zelfs een traject van ruim een jaar van 400 naar 800 kcal per dag, leverde geen enkel effect op. Nu met Victoza kan ik orale dm2 medicatie achterwege laten en ben ik 12 kg in 3 maanden afgevallen. Hba1c daalde meteen mee naar nu 44. Ben heel blij met dit middel.

20-08-2023 | Man | 70

11-08-2023 | Vrouw | 59
Diabetes type 2
Erg misselijk, absoluut geen trek in eten. Ontzettend moe, geen kracht . 13 kgs afgevallen in 2 maanden. Eten is een straf, overal wordt ik misselijk van, en geef zelfs over. Na overleg met arts gestopt met Victoza. Ben nu weer een beetje herstellende. Maar mn conditie is weg.

29-07-2023 | Vrouw | 66
liraglutide (1,2)
Diabetes type 2
Sinds paar weken in gebruik.ben nu 4 kg afgevallen. M'n suiker is gedaald . Nog niet voldoende maar iig geen mega pieken meer. Ik heb meestal nog trek in t eten ,maar eet minder.

22-06-2023 | Man | 66
Diabetes type 2
Zeer goed medicijn. Ben nu 55 kg afgevallen.

02-06-2023 | Vrouw | 68
Diabetes type 2
U moet uw huisarts vragen waarom het niet vergoed wordt. Bij meer dan 2 andere medicijnen voor diabetische 2 wordt Victoza wel vergoed.

07-05-2023 | Vrouw | 56
liraglutide (0,6)
Diabetes type 2
Na jaren metformine in combi met koolhydraatarm eten sloegen de suikers op hol na corona te hebben gehad. Over op glyclazide en ondanks mijn klagen bij de huisarts dat ik aankwam dit een jaar gebruikt en 10 kilo zwaarder. In overleg begonnen met victosa met 1 tabl metformine. Mijn suikers zijn nu prima, ben in 6 weken 9 kilo afgevallen. Tevreden? Ja, last? Ja ik kan moeili[lees meer...]jk naar de wc, honger heb ik niet meer en dwing mijzelf kleine maaltijden te eten. Soms last van zuurbranden en ik ben heel erg vermoeid en ontzettend slap in de armen. Begonnen met vitamines want ben bang dat ik te weinig binnen krijg. Zicht is ook nog niet verbeterd, moet naar oogarts omdat de vaten beschadigd zijn. Heb al 30 jaar diabetes type 2. Het is wikken en wegen. Krijg victosa vergoed omdat ik in t hokje hart en vaatziektes zit.

24-03-2023 | Vrouw | 38
Diabetes type 2
Inmiddels 1 maand in gebruik (1.2 1xper dag) inmiddels ook geen bijwerkingen meer . En diabetes goed onder controle te houden met mooie glucosewaarden van 5,5-9.0 Gewicht verlies: Inmiddels van 123,8kg naar 119.7kg afgevallen in 1 maand :4,1kg Voeding weinig extra aangepast gezien al ik langere tijd koolhydraat beperkt eet ook voor victoza Sport en beweging: mob[lees meer...]iliteit beperkt deels afhankelijk van rolstoel/scootmobiel

22-02-2023 | Vrouw | 38
Diabetes type 2
Gebruik nu precies 2 weken victoza eerste week 0,6 vanaf dag 8 1.2 De eerste 3dagen erg veel maagpijn en bijna niets gegeten en met kleine portie eten misselijk vanaf dag 6 minder misselijk en zakte maagpijn extrem vol gevoel af waarschijnlijk omdat kleine hoeveelheid eten kan (½ tot 1 boterham ter idee van portie grote) Op dag 8 verhoogd naar 1.2 , bekende vol gevoel[lees meer...] en maagpijn nam weer toe maar voor 3 dagen niet zo extreem als bij start van medicijn. Inmiddels dag 14 en wat meer gewend aan Ieniemienie porties eten voller maaggevoel soms vervelend maar geen echt pijn meer waarschijnlijk door aanpassen porties dit ging automatisch meer kan ik gewoonweg niet op. BloedGlucose Suikerwaarden zijn aanzienlijk gedaald en veel stabieler, ben dan ook benieuwd wat het met hb1ac doet deze zal ik later laten prikken. Hier erg blij mee Overall ben ik redelijk tevreden met victoza " het is dusver te doen ,hoop wel dat bijwerk nog wat minder worden " Nb 1 Bijkomstigheid: ben In 14 dagen tijd al 2,6kilo ! afgevallen 123.8kg tot 121.2 ,beter natuurlijk al hoeft dit niet nog sneller te gaan voor mij . Nb 2 Prikjes voel je amper

19-02-2023 | Man | 56
Diabetes type 2
eerst heel misselijk later neemt dat af mar heb nog een medicijn waardoor ik missleijk wordt dus das meoilijk te meten

02-02-2023 | Man | 65
Ben met vicotaza al 55 kg afgevallen

03-01-2023 | Vrouw | 55
Diabetes type 1
Nog iemand victoza te koop ? ///(Red. mijn medicijn.nl: in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.) ///

26-11-2022 | Vrouw | 70
Diabetes type 2
30 kilo afgevallen maar schildklier aandoening gekregen geresulteerd in de ziekte van Graves (oogziekte) spoedoperaties gehad dus voor mij geen VICTOZA meer

28-06-2022 | Man | 59
Diabetes type 2
Vandaag begonnen en ga hier wekelijks verslag doen van mijn ervaring met dit middel. Volgens mijn arts gaat dit er mede ( ook verandering eetpatroon) dat mijn bloedsuikergehalte weer terug gaat naar aanvaardbare waarden. Dit in combinatie met een armsensor moet ervoor gaan zorgen dat ik weer zo gezond mogelijk wordt. Dagelijks vanaf nu voor één week starten met 7 kleine [lees meer...]eetmomenten per dag, minstens half uur wandelen, 0.6 ml Victoza en mijn insuline te weten novarapid en tresiba en 3 daags 850 metformine. Mogelijke bijwerkingen zijn bekend maar gaan boven vroegtijdig overlijden en/of andere complicaties. Startgewicht 103.4 kg Gemiddelde suiker 13.7 mmol. Ben benieuwd, tot volgende week.

03-04-2022 | Vrouw | 54
liraglutide (6mg/ml)
Mijn hele leven honger en overgewicht. Na maagverkleining chronisch moe en hypo's. Ook 'snachts. Sinds ik Victoza gebruik voel ik mij top, ben 20 kilo afgevallen, geen hypo's meer en geen honger meer (tenzij het tijd is om te eten).

09-01-2022 | Vrouw | 53
Afslanken - overgewicht
(..) (Let op: deze mening is aangepast, in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)