Slokdarmontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor slokdarmontsteking

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Pantoprazol 4 1,75
Sucralfaat 3 4,33333333333333
4,33333333333333
Omeprazol 2 4
Panclamox 1 3
Gaviscon 1 3
Antagel 1 3

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: slokdarmontsteking

08-12-2023 | Man | 55
Slokdarmontsteking
Ondanks 2x 50mg omeprazol per dag toch pijn in slokdarm, door endoscopie ontstekingen aangetroffen, daarop gestart met sucralfaat 1mg voor slapen gaan, al na drie dagen verbetering en na een week klachten vrij zonder bijwerkingen

09-06-2023 | Man | 65

17-01-2023 | Vrouw | 58
Slokdarmontsteking
Na een jaar accuut gestopt na 3 dagen enorm braken en niet verterende voedselbrij, ook diarree en heel veel spierpijnen gehad. Heb ontdekt dat ik teveel water drink rond de maaltijd en daardoor het maagzuur telkens verdunde waardoor een slechte vertering en dus gisting van de voedselbrij met oprispingen. Daardoor vol gevoel en 6 jaar ontsteking onder in slikdarm gehad. Ik [lees meer...]kwam erop iets bitters toe te voegen en las adviezen. Ik heb absint alsem in de tuin staan, her bitterste kruid ooit. Kun je thee van trekken of een paar blaadjes voor de maaltijd nuttigen. Ik eet dan vervolgens eiwitbrood (soort roggebrood met allerlei pitten en zaden) met kaas en drink weinig rond de maaltijd. Ook kleinere porties. In 2 dagen ben ik enorm opgeknapt. Absint ontgift de lever, brengt maagsappen op gang zodat de eiwitstofwisseling weer werkt en de problemen snel verdwijnen. Bijvoet is ook een bekend bitter, stimuleert ook lever dus gal dus eiwitstofwisseling. De enorme spierpijnen in rug en onderrug en benen zijn ook plotseling verdwenen. Anbsint niet meer dan 800 mg per dag. Bepaald voedsel wek of niet. Was ik hier maar eerder op gekomen. Voor mij nooit meer, maagzuur heb je niet voor niks, je hebt het dringend nodig.

Panclamox

19-12-2021 | Vrouw | 66
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline
Slokdarmontsteking
Doorverwezen naar MDL arts voor ernstige slikklachten bij het eten. Na gastroscopie een slokdarmonsteking geconstateerd, veroorzaakt door maagzuur. Panclomox voorgeschreven gekregen voor 7 dagen en daarna nog voor 8 weken Pantoprazol. Paniek bij de apotheek bij het zien van pillen, vooral de Amoxicilline, enorm! Inname is problematisch, de pil heeft een breuklijn maar nog [lees meer...]blijven de helften hangen in mijn keel. Nu neem ik eerst de andere 2 pillen in met yoghurt en dan de Amoxicilline. Dat moet een uur voor het eten, maar heb dan nog steeds het gevoel dat ze boven in mijn slokdarm zitten. Masseren van de keel helpt nauwelijks. Het moet toch mogelijk zijn om zo'n enorme pil in 3 kleinere te leveren. Scheelt een hoop stress bij elke inname. Waarschijnlijk is er meer loos in mijn keel en moet ik daarvoor naar de KNO arts, maar dan nog is het onbegrijpelijk dat dit voorgeschreven wordt bij slikklachten. Volgens de apotheek is er geen vervangend middel. Ben nu op dag 3,

03-10-2021 | Vrouw | 26
Slokdarmontsteking
Ik gebruik al ongeveer 6 weken dit medicijn voor mijn slokdarm ontsteking en je word er echt ziek mee vermoeiend druk op buik misselijk en hoofdpijn ik kreeg ook gordelroos na dat me gordelroos over was kreeg ik blaasontsteking. Iemand die zelfde heeft gehad?

Omeprazol

13-07-2021 | Vrouw | 52
omeprazol
Slokdarmontsteking
Ik had ook vaak een brok in de keel.. Door een gastroscopie zagen ze dat ik een vernauwing bij de maag had.. Uit later onderzoek bleek ik koemelkeiwit allergie te hebben.. Daar kwam dus dat brok gevoel vandaan. En was de maagdarm/ slokdarm ontstoken.

15-08-2020 | Vrouw | 53
Slokdarmontsteking
Ik heb door Crohn en een hiatus hernia vaak last van een ontstoken slokdarm. Het enige dat helpt is sulcralfaat. Het is wat vies en de obstipatie die ik ervan krijg ook niet fijn maar dat weegt niet op tegen het staken van die vreselijke slokdarmpijn. Dus heel blij mee!

Antagel

13-12-2019 | Vrouw | 74
algeldraat/magnesiumhydroxide
Slokdarmontsteking
Hielp in begin redelijk maar na tijdje werd ik erg duizelig en en suf, angstig en onrustig.

14-02-2018 | Vrouw | 43
Slokdarmontsteking
Gebruikt ivm maag en slokdarmproblemen. Waardeloos; veel geborrel, klachten niet minder, onrustig en oorsuizen. Gestopt

Gaviscon

07-11-2017 | Vrouw | 67
alginezuur/ antacida
Slokdarmontsteking
Vanwege een hernia in mijn slokdarm slik ik dagelijks Inexium, soms aangevuld met Gaviscon in sachet vorm. Gaviscon met mint smaak! Ik gebruikte Gaviscon alleen in periodes dat mijn slokdarm erg pijnlijk was. Zeer heftige pijn op de borst, soms uitstralend naar de rug. Steeds vaker ervaarde ik bij inname van de suspensie een brandend gevoel in de mond. Na op internet een[lees meer...] lijst te hebben gevonden met te vermijden voedsel en dranken, zag ik dat daar o.a. het gebruik van munthoudende produkten werd ontraden. En wat deed ik? Ik dronk muntthee (omdat gewone thee niet verdragen wordt) en gebruikte Gaviscon met munt. Ben overgestapt op een ander product zonder munt en gebruik geen muntthee meer waardoor het een stuk beter gaat met mijn slokdarm.

Omeprazol

19-06-2017 | Man | 60
omeprazol
Slokdarmontsteking
Slik dit middel nu ruim 17 jaar i.v.m maagzuur klachten en een daardoor ontstane slokdarm ontsteking en slecht sluitende maagklep. Middel doet wat het moet doen bijwerkingen neem je voor lief .gewichtstoename.soms hoofdpijn en een verlaagd B12 vitamine in het bloed. Het is raadzaam om zo nu en dan de nier functie te laten checken.

02-05-2017 | Man | 40
Slokdarmontsteking
Middel werd voorgeschreven door huisarts om mijn maag tot rust te krijgen. Ik had een geïrriteerde slokdarm ter hoogte van het borstbeen. Huisarts vermoedde dat dit kwam door zuur vanuit de maag. Deze klachten namen overigens wel af. Na enkele dagen dit middel te hebben gebruikt werd ik in toenemende mate misselijk. Eerst alleen 's avonds, later ook 's morgens. Naar verl[lees meer...]oop van dagen werd de periode dat ik overdag geen last had steeds kleiner. Hoofdpijn. Een beetje een verdoofd/veraf gevoel. Ook waren er concentratieproblemen. Verder had dit middel obstipatie tot gevolg. Na 8 dagen heb ik bij een waarnemend huisarts de klachten aangegeven en een minder sterk middel gekregen.