esomeprazol

Maagzuur (brandend) (11 meningen)
Maagzuur (6 meningen)
Maagklachten (5 meningen)
Maagbeschermer (5 meningen)
Reflux (4 meningen)
Barrett's slokdarm (4 meningen)
Maagontsteking (3 meningen)
Middenrifsbreuk (3 meningen)
Maagzweer (2 meningen)

06-03-2022 | Vrouw | 57
Maagklachten
Misselijkheid en zuurbranden bleef. Medicijn is slecht bij langdurig gebruik

14-12-2021 | Vrouw | 60
Reflux
Ik heb ook n maaghernia en gebruik bijna geen maagzuurremmers meer Want ik ben nu onder behandeling van een osteopaat en het resultaat is top Ben nu 5x geweest , het is prijzig 72,50 per keer ( ik krijg 30 euro vergoed ) maar het is zeker waard om te proberen Hij masseert je maag en brengt hem weer onder je ribben , Hij heeft het mijzelf ook geleerd en zo nu en da[lees meer...]n heb ik nog last maar veel minder

02-11-2021 | Vrouw | 18
Maagzuur

02-09-2021 | Vrouw | 70
Maagklachten
Ik gebruik al jaren Esomeprasol maar heb al 6 jaar veel slijm vorming, s,nachts wordt ik 3 x per nacht wakker hier door, zijn er nog meer mensen die deze klachten hebben?

17-08-2021 | Vrouw | 26
Maagontsteking
Ik kreeg een maagontsteking waardoor ik iets sterkers nodig had dan omeprazol.die ik eerst gebruikte 1 keer per dag 40 mg. Esomeprazol hielp wel beter tegen de maagpijn alleen de klachten zoals moeilijke stoelgang, opgeblazen buik en een ontzettende vieze smaak moest ik even voor lief nemen. Na 2 weken gestopt en terug naar omeprazol die fijner werkt voor mij met dus ook m[lees meer...]inder bijwerkingen.

04-05-2021 | Vrouw | 52
Maagzuur (brandend)
Kreeg medicijn voor maagklachten en maagzuur Maar nu hele zure smaak in mond fe hele dag. Ben sinds 1 week gestopt. Iemand ervaringen hiermee? Groetjes tonnie

03-03-2021 | Man | 60
esomeprazol (40mg)
Ik heb reflux maar er blijft steeds een opgeblazen gevoel in de buik ook voel ik het hart overslaan en dan weer pijn tussen schouder blad

31-07-2020 | Man | 74
esomeprazol (40mg)
maagbescherming. steeds weer opkomen van voedsel en slechte opname van voedsel

23-07-2020 | Vrouw | 73
Middenrifsbreuk
Na 10 dagen het medicijn te hebben gebruikt stond mijn lichaam in 1 dag onder de rode bulten die hevig jeukte. Bleek netelroos te zijn. Kreeg daarbij ook koorts. Ik moest van de huisarts meteen stoppen met het medicijn.

27-03-2020 | Man | 74
Maagzweer
Doordat Ascal medicatie ( vanwege stens in kransslagaders ) een " slapend" maagzweertje tussen de maag en twaalfvingerige darm een bloeding ging veroorzaakte , werd mij Esomeprazol 40 mg. voorgeschreven. Dit voorkomt de eventuele bloeding , echter heb ik het vermoeden dat door dit lange gebruik van dit medicijn , mijn stembanden aantast worden waardoor heesheid ontst[lees meer...]aat. Zal dosering van 20 mg. het laatst genoemde probleem kunnen verhelpen of verminderen ? Vr. gr.Paul.

20-01-2020 | Man | 72
esomeprazol (40mg)
maagsapresistentie om te voorkomen dat slokdarm aangetast wordt

12-07-2019 | Vrouw | 69
Maagzuur
Last van duizeligheid wazig zien

17-06-2019 | Vrouw | 74
Maagzuur (brandend)
Gauw last van maagzuur en plekjes op slokdarm Gebruik dit al bijna 20 jaar, eerst ivm medicijnen tegen rheuma( metotrexaat). Ook 4 jaar geleden nog lichte slokdarmbloeding gehad

17-06-2019 | Vrouw | 74
Maagzuur (brandend)
Gauw last van maagzuur en plekjes op slokdarm Gebrui dit al bijna 20 jaar, eerstivm medicijnen tegen rheuma( metotrexaat). Ook 4 jaar geleden nog lichte slokdarmbloeding gehad

16-01-2019 | Man | 74
Barrett's slokdarm
"de ene Esomeprazol is de andere niet" Na jaren last van maagzuur werd door de internist vast gesteld dat mij maagklep niet werkte en ik last had van een barretslokdarm verschillende . Begonnen met Losec Mups en nog wat merken die niet effectief waren terecht gekomen bij Nexium. "Slikken tot het einde der dagen" was de boodschap. Na sinds 2001 tot ca 2014 Nexium 20 mg ge[lees meer...]slikt. 100% effectief. Door de bezuinigingsdrang werd door huisarts en apotheker diverse andere esomeprazolllen voorgeschreven waarvan ik 8 merken heb gehad . Zonder uitzondering hadden deze vervelende bijwerkingen, zoals onverklaarbaar gewichtsverlies) en/of waren niet 100% effectief. De werkzame stof in Nexium is magnesium tri-hexidine terwijl de andere Esomeprazollen magnesium di-hexidrine of magnesium amorph-hexidrine bevatten.

15-09-2018 | Man | 33
Maagzuur (brandend)
Ik ben in overleg met de MDL arts overgestapt van Omeprazol 40mg naar Esameprazol 20mg (capsules) van het merk Sandoz. Dit ter voorkomen van een slokdarmontsteking/maagzweer omdat door een middenrifbreuk mijn maagklep niet goed sluit. Ik ben vorig jaar in mei begonnen met 1 capsule per dag. Dit middel lijkt in bijwerkingen een stuk milder dan Omeprazol maar helaas zijn er [lees meer...]toch een aantal: 1. 's Ochtends een droge mond/keel, opgetrokken tandvlees 2. Dunner haar/minder haar 3. Droge huid, met name handen en voeten 4. Vatbaarder voor luchtweginfecties, zo moest ik in maart aan de antibiotica voor een keelontsteking 5. Vermoeidheid/zwakte (een aantal uur na inname) 6. Soms wazig zien, wanneer ik vanuit het donker in het licht kijk 7. Soms slecht slapen 8. Rusteloosheid/depressie (kwam niet gelijk maar na een aantal maanden) 9. Wisselend ontlastingspatroon Nu sinds een maand of drie gebruik ik dit medicijn alleen als ik het zuur heb, vaak gaat dat 3 dagen of soms wel een week goed. Grote voordeel hiervan is dat ik weer rustig ben en me een heel stuk beter voel (eigenlijk weer zoals het was) zonder het zuur te hebben, daarnaast zie ik er nu ook een stuk gezonder uit. Dit is een zwaar medicijn wat niet is ontworpen voor dagelijks gebruik, veel mensen weten dat niet. Google: Esameprazol depression

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (586) - Anticonceptie - eenfase