Esomeprazol

esomeprazol

Maagzuur (brandend) (10 meningen)
Maagzuur (5 meningen)
Maagbeschermer (5 meningen)
Barrett's slokdarm (4 meningen)
Maagklachten (3 meningen)
Reflux (3 meningen)
Maagontsteking (2 meningen)
Middenrifsbreuk (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)

12-07-2019

Maagzuur

Last van duizeligheid wazig zien
17-06-2019

Maagzuur (brandend)

Gauw last van maagzuur en plekjes op slokdarm Gebruik dit al bijna 20 jaar, eerst ivm medicijnen tegen rheuma( metotrexaat). Ook 4 jaar geleden nog lichte slokdarmbloeding gehad
17-06-2019

Maagzuur (brandend)

Gauw last van maagzuur en plekjes op slokdarm Gebrui dit al bijna 20 jaar, eerstivm medicijnen tegen rheuma( metotrexaat). Ook 4 jaar geleden nog lichte slokdarmbloeding gehad
16-01-2019

Barrett's slokdarm

"de ene Esomeprazol is de andere niet" Na jaren last van maagzuur werd door de internist vast gesteld dat mij maagklep niet werkte en ik last had van een barretslokdarm verschillende . Begonnen met Losec Mups en nog wat merken die niet effectief waren terecht gekomen bij Nexium. "Slikken tot het einde der dagen" was de boodschap. Na sinds 2001 tot ca 2014 Nexium 20 mg ge[lees meer...]slikt. 100% effectief. Door de bezuinigingsdrang werd door huisarts en apotheker diverse andere esomeprazolllen voorgeschreven waarvan ik 8 merken heb gehad . Zonder uitzondering hadden deze vervelende bijwerkingen, zoals onverklaarbaar gewichtsverlies) en/of waren niet 100% effectief. De werkzame stof in Nexium is magnesium tri-hexidine terwijl de andere Esomeprazollen magnesium di-hexidrine of magnesium amorph-hexidrine bevatten.
15-09-2018

Maagzuur (brandend)

Ik ben in overleg met de MDL arts overgestapt van Omeprazol 40mg naar Esameprazol 20mg (capsules) van het merk Sandoz. Dit ter voorkomen van een slokdarmontsteking/maagzweer omdat door een middenrifbreuk mijn maagklep niet goed sluit. Ik ben vorig jaar in mei begonnen met 1 capsule per dag. Dit middel lijkt in bijwerkingen een stuk milder dan Omeprazol maar helaas zijn er [lees meer...]toch een aantal: 1. 's Ochtends een droge mond/keel, opgetrokken tandvlees 2. Dunner haar/minder haar 3. Droge huid, met name handen en voeten 4. Vatbaarder voor luchtweginfecties, zo moest ik in maart aan de antibiotica voor een keelontsteking 5. Vermoeidheid/zwakte (een aantal uur na inname) 6. Soms wazig zien, wanneer ik vanuit het donker in het licht kijk 7. Soms slecht slapen 8. Rusteloosheid/depressie (kwam niet gelijk maar na een aantal maanden) 9. Wisselend ontlastingspatroon Nu sinds een maand of drie gebruik ik dit medicijn alleen als ik het zuur heb, vaak gaat dat 3 dagen of soms wel een week goed. Grote voordeel hiervan is dat ik weer rustig ben en me een heel stuk beter voel (eigenlijk weer zoals het was) zonder het zuur te hebben, daarnaast zie ik er nu ook een stuk gezonder uit. Dit is een zwaar medicijn wat niet is ontworpen voor dagelijks gebruik, veel mensen weten dat niet. Google: Esameprazol depression
12-09-2018

na maag/slokdarmoperaties Middenrifbreuk
23-07-2018

Maagbeschermer

ik heb of had en nog steeds te veel maagzuur ,mijn maagklepje sluit niet goed ,het zal wel een andere benaming hebben ,/ maar ok later is door mijn huisarts gevonden dat ik tekort aan vitamine b12 heb moet ik nu elke 2 maanden spuiten vitamine d tekort .en ik heb al diversen merken gehad .nu heb ik pas weer andere gehad van de aphoteker die zij ja je zorgverzekeraar ,gaat[lees meer...] weer voor de goedkoopste ,nu heb ik weer overal jeuk ,en uitslag rode vlekken in me gezicht,dat komt weer door de hulpstoffen die er in zitten .ik slik ze al veel te lang maar ik kan niet zonder weer terug naar de aphoteker voor die ik eerst had .
16-07-2018

Maagontsteking

Eerst omeprazol gebruikt voor maagklachten maar omdat ik hier niet goed op reageerde esomeprazol gekregen voor een maagontsteking. Al lange tijd last van wazig zien, duizelig, hoofdpijn etc. Nu sinds kort haaruitval, enpas geleden ook een stuipaanval gehad.
02-06-2018

Maagklachten

01-02-2018

Maagzuur (brandend)

Een internist heeft het mij jaren geleden voorgeschreven. Begonnen met 40 mg 1x daags, na een aantal jaren zelf gevraagd om 20 mg en die gebruik ik zo nodig. Omdat ik flink last had van brandend maagzuur is dit voorgeschreven. Toch had ik achteraf liever gezien dat ze het probleem op een andere manier hadden aangepakt, eventueel door operatie. Achteraf blijkt namelijk da[lees meer...]t dit medicijn bij langdurig gebruik kan zorgen voor een opnamestoornis van vitamine B12. Hierdoor zakt waarde van vitamine B12 door de ondergrens met als gevolgd veel medische klachten en o.a. veel neurologische klachten. Niemand heeft mij hier ooit voor gewaarschuwd. Had ik het geweten dan had ik het nooit zo lang geslikt en de klachten op een andere manier aangepakt.
09-01-2018

Ademhalingsproblemen

Slijmproductie in neus enkele namaf na gebruik, hiervoor hoesten ik 'ochtends veel in de eerste 2 uur na het opstaan.
29-12-2017

Maagzuur (brandend)

ik had erg last van brandmaagzuur en sind ik deze medicijn mee zijn de klachten weg bij mijn
10-10-2017

Maagzuur (brandend)

Vroeger pantomed 40mg. Na tijd opnieuw klachten. Overgeschakeld op Esomeprazole 20mg. Klachten blijven.
24-08-2017

Maagklachten

Sinds september 2015 loop ik rond met darm en maag klachten voorheen was altijd gezond. Met 20 kilos aangekomen zonder verklaring. MDL arts kan niets in mijn bloed vinden en tegen maag- en darmkrampen heb ik nu ruime 2 maanden esomeprazol. Het doet gewoon niets aan mijn klachten: steeds zoveel boeren, darmkrampen en obstipatie dan voorheen. Had ik ook omeprazol en dat midd[lees meer...]el deed ook niets.
10-07-2017

Maagbeschermer

Ik zou het moeten gebruiken ter bescherming van mijn maag bij het gebruik van diverse pijnstillende medicijnen en het gebruik van fentinal pleisters.
05-04-2017

Maagzuur (brandend)

Tegen de vreselijke maagzuur aanvallen slik ik esomeprazol en het bevalt prima. Ik heb HMS en mijn maagklepje sluit soms gewoon niet. Het komt met vlagen, soms weken niet en dan weer dagen, weken of maanden elke nacht. Ik heb ook omeprazol, maar gebruik ze nu afwisselend dat werkt voor mij het beste. Gelukkig helemaal geen last van bijwerkingen! En als ik nergens meer la[lees meer...]st van heb dan stop ik ermee tot het weer begint. Makkie! Als het heel erg is slik ik er wel eens 2 vandaar dat ik de 20mg gevraagd heb ipv de 40mg. Zo kan ik doseren naar behoefte.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum