pantoprazol

Maagzuur (33 meningen)
Maagklachten (28 meningen)
Maagbeschermer (27 meningen)
Maagzuur (brandend) (25 meningen)
Reflux (17 meningen)
Middenrifsbreuk (15 meningen)
Maagontsteking (8 meningen)
Maagzweer (6 meningen)
Barrett's slokdarm (5 meningen)
Hernia (2 meningen)
Slokdarmontsteking (2 meningen)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

22-10-2020 | Vrouw | 69
Maagbeschermer
doordat ik een maagzweer heb gehad moet ik voor alles Pantoprazol gebruiken en vooral voor mijn bloedverdunners. Ik neem ze ruim voor het ontbijt in en mijn man heeft dezelfde en neemt ze eigenlijk vlak voor het ontbijt in. Beiden geen problemen gelukkig ermee. Mij valt wel op dat je vaker een ander soort krijgt van de apotheek, dan is het Mylan en en weer Aurobindo, he[lees meer...]el raar

20-10-2020 | Vrouw | 18
Maagklachten
paar dagen na innemen (om maagpijn- en zuur te verminderen) kreeg ik alleen maar meer maagpijn, waarbij duizeligheid, misselijkheid, moeheid, drukkend gevoel op borst en bovenbuik en nog meer klachten die kwamen.. hebben anderen hier last van?

26-09-2020 | Vrouw | 67
Reflux
Ongeveer tien jaar geleden heb ik een kuur Pantopac, een cocktail van muugzuurremmer en antibiotica gebruikt. Ik heb daaraan blijvende slapeloosheid overgehouden. Ik gebruik sindsdien medicatie om te kunnen slapen. Terwijl ik een hele goede slaper was. Na vier dagen gebruik van Pantropazol kon ik weer helemaal niet slapen, ondanks de slaapmedicatie. Overgestapt naar and[lees meer...]ere maagzuurremmer.

31-08-2020 | Vrouw | 66
Bloedverdunnen
Slik het sinds 21 april en merkte de eerste maanden niet veel, maar sinds een paar weken merkte ik steeds meer spierpijn af en toe duizelig enorme droge mond in de nacht en alsmaar meer vermoeidheid. Dacht dat het van de brilique kwam, maar lees nu de bijwerkingen van deze maagzuurremmer en het lampje ging branden en het alarm ging daarbij ook af. Ik stop. Ben bijna 67 ja[lees meer...]ar en ben kennelijk 1 van de mensen, die enorm gevoelig is voor bijwerkingen medicijnen. Ze doen meer kwaad dan goed bij mij. De bril;ique mag gestopt in oktober,omdat ik die maar een half jaar hoefde te slikken vanwege eem stentplaatsing. Vraag me af waarom ik dit middel moet slikken Heb altijd een oersterke maag gehad en over 2 maanden hoef ik enkel nog maar kinderasperine te slikken. Ik eet geen enkel welvaartsvoedsel meer zoals gebak of snoep of andere troep. Gewoon zelf eten klaar maken met veel groenten. Ik stop met deze pil, die me net als de statine 40mg kapot maakte en waar ik ook mee gestopt ben.Ik probeer in oktober nog 1 keer een lage dosis statine van 5 mg en als ik daar ook maar iets van vervelende bijwerking merk gaat die ook de deur uit.Als je zo leven zo slecht word door de bijwerkingen van de medcijnen dan is het dat risico waard om er mee te stoppen. Althans die medicijnen, waar ik ziek van word

30-08-2020 | Man | 65
pantoprazol (20mg)
Refluxziekte, pijn op borst door slokdarmproblemen, voedsel zakt niet

24-08-2020 | Man | 56
Maagzuur (brandend)
Slik al lang Pantoprazol. Eind 2019 opeens ondanks slikken toch veel last van brandend maagzuur. Eind maart ging het weer beter maar drie maanden later plotseling weer heel slecht. Bij toeval ben ik nu achter de hoogstwaarschijnlijke oorzaak gekomen. Eind 2019 kreeg ik Pantoprazol van Pensa, en daarvoor van Sandoz. In april kreeg ik wederom van Sandoz en eind juli kreeg ik[lees meer...] weer van Pensa. Het is geen wetenschappelijk bewijs maar dit is gewoon te toevallig. Vooral omdat ik al vier jaar lang nauwelijks klachten meer had. Detail: het gaat steeds om Lot 200473 (kan dus een slechte batch zijn geweest) Andere klacht over Pensa is dat ze die hele kleine pilletjes in een potje stoppen en niet zoals het eigenlijk hoort in doordrukstrips.

06-08-2020 | Vrouw | 53
Maagklachten
Voorgeschreven als maagbeschermer en voor maagklachten. Vanaf begin gebruik werden klachter erger , 1 tablet minder per dag maar steeds zwaardere klachten . Volgens ha ben ik helaas 1 vd 1000 mensen waarbij dit middel averechts werkt, nog nooit zo beroerd geweest.

06-07-2020 | Vrouw | 18
Misselijkheid
Ik heb al maanden last van ernstige misselijkheid. Dit veroorzaakte slapeloosheid, gewichtsverlies, depressie en talloze (heftige) paniekaanvallen. Mijn dokter raadde me Phantomed aan. Hij dacht dat ik hoogstwaarschijnlijk last had van maagzuur. Ikzelf geloofde niet dat maagzuur zulke misselijkheid kón veroorzaken. Tóch besloot ik het te proberen. 1 week lang nam ik dageli[lees meer...]jks ‘s ochtens, voor het ontbijt, een tablet in. Na dag 2 merkte ik al verschil. Ik was een pak minder misselijk dan gewoonlijk en had minder last van maagpijn. Ondertussen ben ik twee dagen een tablet vergeten in te nemen. Ik was weldra meteen terug misselijk. Ook vandaag heb ik last van maagklachten. Ik heb de tabletten dus écht nodig om mezelf een hoop misselijkheid te besparen. Zeer effectief dus. (Wel heb ik ‘s nachts last van paniekaanvallen maar dit is blijkbaar een veelvoorkomende bijwerking).

21-06-2020 | Vrouw | 55
Artrose

29-05-2020 | Man | 53

21-05-2020 | Vrouw | 61
pantoprazol (40mg)
Ik vind het gebruik persoonlijk. De ene ervaring is de andere niet. Iedere persoon reageert anders. Ik vind de bijwerkingen, vooral bij gebruik op lange termijn of zelfs levenslang bij Barrett, nogal heftig. Ik heb daarom gekozen voor een natuurlijk middel op kruidenbasis, waaronder Kamille, Gember, Kurkuma, Kardemom, Venkel, Zoethout, Fenegriek, allemaal ontstekingsremmen[lees meer...]d en effectief bij zuur en Gastritis. In dit geval Ayurveda het middel Bij Zuur. Ik heb tot nu toe goede ervaring, geen zuur en slaap prima. Geen overmatig WC bezoek. Ik kan het anderen van harte aanbevelen.

09-05-2020 | Vrouw | 46
Maagbeschermer
Doordat ik heel veel pijn had in maagstreek ben ik ibuprofen gaan gebruiken. Ik kreeg dit als maagbeschermer. 3weken later bleek ik een ernstig ontstoken galblaas en 8 galstenen te hebben. Die is verwijderd en het advies vd ha was om toch door te slikken. Nu heb ik allemaal vage klachten... Droge mond, hoofdpijnen, gewichtstoename, paniek en angst klachten, depressieve gev[lees meer...]oelens, wazig zien, soms vuurrode wangen, heel erg vermoeid ( val regelmatig in slaap) vermoeidheid begint al na enkele uren na het innemen besef ik me nu... Doordat ik gezond eet en veel vitamines slik, was nadat ik bij de ha was geweest met vermoeidheid klachten... een bloedtest gehad waaruit kwam dat ik vit D tekort kom.. terwijl ik 1000mui per dag slik.. voor mij een rare uitslag. Vanmorgen zat het me niet lekker en ging de bijsluiter lezen. Daar ben ik zo van geschrokken dat ik per direct stop!!! Wish me luck.. morgen 1e dag zonder. Ik heb gelezen dat de maagzuur toe kan nemen maar dan haal ik maar weer gaviscon... beter dat dan al deze bijwerkingen. Ik vind mezelf zo helemaal niet meer leuk... altijd moe en lusteloos

21-04-2020 | Vrouw | 60
Maagzuur (brandend)

19-04-2020 | Man | 34
Maagbeschermer
Ik heb nu 4 dagen pantoprazol wegens maagzuur dat omhoog komt .maar die klachten gaan niet weg en krijg er alleen maar meer klachten bij . Kortademig , benauwdheid , duizeligheid , warrig , hyperventileren met alle kenmerken daarvan , maagpijn en hoofdpijn. . Ik ben er dan ook onmiddelijk mee gestopt en raad het ook niemand aan het is gewoon vergif

06-04-2020 | Man | 65
Angina pectoris
combinatie met sterke bloedverdunners (Ticagrelor 90 mg)

15-03-2020 | Man | 68
Aderverkalking