This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pantoprazol

Maagzuur - protonpompremmers
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Maagzuur (25 meningen)
  • Maagklachten (17 meningen)
  • Maagzuur (brandend) (13 meningen)
  • ...

Pagina 1 van 7

02-02-2015
Vrouw, 54 jaar

Nek- / rughernia

ik kreeg pantoprazol voorgeschreven omdat ik diclofenac moest slikken i v m rugklachten. na dag 1 kreeg ik een brandend gevoel in mijn mond. Dat werd met de tijd erger. Ik kreeg op dag 2 hartkloppingen en s vonds waren mijn darmen compleet aan het leeglopen. Ik had niet in de gaten dat dit van de medicatie kwam. Op een bepaald moment ben ik terug gaan redeneren wat er an[lees meer...]ders was in mijn leefpatroon wat de mondklachten en hartkloppingen kon veroorzaken en kwam op de pantoprazol uit. Nadat ik stopte heb ik nog een dag last gehad van mijn klachten. Ik ben overgestapt op omeprazol, hier heb ik veel baat bij.
17-01-2015
Man, 14 jaar

Buikpijn

ik zelf had heel erg veel last van buikpijn heel erg en dan de hele dag toen zij de huisarts dat ik 1x per dag pantoprazol moet slikken en ja ik vondt dat ze werkten alleen ik vindt wel dat er een langere werking in de medicijn zit want ik had er het liefst 2 per dag gewild verder heb ik nergens last van gehad geen bijwerkingen enzo. en na een week was de buikpijn weg
12-01-2015
Vrouw, 38 jaar

Pantoprazol (pantoprazol)

Ik had maagpijn, daarna zegt de dokter moet ik die medicijn gebruiken. Ik had een week gebruikt en ik heb gestopt want ik had heel erg hartkloppingen gekregen, nog keelprobleem kan niet goed slikken, nog haar probleem. Echt slecht en nog heb ik 13 tablet gekocht voor 13 euro.
10-10-2014
Vrouw, 81 jaar

Pantoprazol (pantoprazol)

ik gebruik al sinds 2013 Pantoprazol en zolang heb ik ook al bijwerkingen maar had geen flauw idee dat het van die maagtabletten kwam tot dat mijn man enkele weken geleden bericht kreeg dat wanneer je boven de 80 ben die maagtabletten moest gebruiken en al gauw klaagde hij ook over misselijk zijn geen zin in eten hebben en afvallen en ik was ook kotsmisselijk moe en mijn [lees meer...]hart sloeg op hol ik had een hartslag van 160. 3 keer een dag in het ziekenhuis aan de monitor gelegen was ook erg moe en na 100 meter lopen was ik versleten kreeg het erg benauwd en hapte naar adem. kreeg van de dokter hart tabletten maar niemand zei gebruik u pantoprazol ik voel mij gewoon dood zieken ben bang dat het allemaal van die maag tabletten komt mijn man en ik zijn er gisteren mee gestopt om te kijken of de klachtendan ook weg gaan ik begrijp niet dat zulke tabletten in de handel mogen komen ik had wel dood kunnen gaan zo beroerd voelde ik mij als ik weer naar het ziekenhuis moest en aan de monitor terecht kwam
08-10-2014
Vrouw, 40 jaar

Maagontsteking

Slecht medicijn met veel bijwerkingen. Niet nemen vraag naar pantozol. Geloof niet dat dit hetzelfde is.
07-09-2014
Man, 54 jaar

Ziekte van Crohn

3 jaar geleden begonnen met pantropazol vanwege ernstige maagklachten als gevolg van prednison stootkuur. Aanvankelijk veel bijwerkingen zoals dikke keel en slikklachten. Uit een allergietest bleek dat ik allergisch was voor het eerste merk. Daarna overgegaan op ander merk, waarna de bijwerkingen verdwenen.
04-09-2014
Vrouw, 62 jaar

Maagzuur

Na zeker 10 jaar pantoprazol 40mg. te hebben geslikt voor de maag, voorgeschreven door internist na vast stellen van breukje in middenrif waardoor ik heel erg maagzuur had, heb ik nu zware bloedarmoede gekregen, had bijna een bloedtransfusie nodig. Was verschrikkelijk moe en kon geen stukje meer lopen. Internist zegt dat het niet van de pantoprazol kan komen. Heb nu na 2[lees meer...] scooponderzoeken te te horen gekregen dat er in de overgang van slokdarm naar de maag allemaal adertjes zitten die er niet horen te zitten. Was bij het eerste onderzoek (10 jaar geleden) niet te zien. Vraag mezelf af of het toch niet door de pantoprazol komt. Binnenkort worden deze adertjes dicht gebrand onder narcose. Slik nu ijzertabletten en heb een ijzerinfuus gehad. Ik vraag me nu af of meer mensen dit hebben gehad.
28-06-2014
Man, 66 jaar

Middenrifsbreuk

Kreeg 2 keer 40 mg per dag voorgeschreven voor langere tijd. Na 2 dagen werd ik erg duizelig. Liep als een dronken man door het huis. Misselijk en voelde me ziek. Het pijnlijke gevoel achter het borstbeen bleef. Daarom gestopt en omeprazol gaan gebruiken. Dat veroorzaakt na een paar dagen erge diarree. Zoek nu naar alternatief....ga in overleg met huisarts.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (598) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (332) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (314) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

meamedica