Pantoprazol

pantoprazol

Maagzuur (33 meningen)
Maagbeschermer (26 meningen)
Maagklachten (25 meningen)
Maagzuur (brandend) (24 meningen)
Reflux (16 meningen)
Middenrifsbreuk (15 meningen)
Maagontsteking (8 meningen)
Maagzweer (6 meningen)
Barrett's slokdarm (5 meningen)
Hernia (2 meningen)
Slokdarmontsteking (2 meningen)

Pantoprazol

Bojan Nikolik (07-06-2015)

29-05-2020

21-05-2020

Pantoprazol (pantoprazol)

Ik vind het gebruik persoonlijk. De ene ervaring is de andere niet. Iedere persoon reageert anders. Ik vind de bijwerkingen, vooral bij gebruik op lange termijn of zelfs levenslang bij Barrett, nogal heftig. Ik heb daarom gekozen voor een natuurlijk middel op kruidenbasis, waaronder Kamille, Gember, Kurkuma, Kardemom, Venkel, Zoethout, Fenegriek, allemaal ontstekingsremmen[lees meer...]d en effectief bij zuur en Gastritis. In dit geval Ayurveda het middel Bij Zuur. Ik heb tot nu toe goede ervaring, geen zuur en slaap prima. Geen overmatig WC bezoek. Ik kan het anderen van harte aanbevelen.
09-05-2020

Maagbeschermer

Doordat ik heel veel pijn had in maagstreek ben ik ibuprofen gaan gebruiken. Ik kreeg dit als maagbeschermer. 3weken later bleek ik een ernstig ontstoken galblaas en 8 galstenen te hebben. Die is verwijderd en het advies vd ha was om toch door te slikken. Nu heb ik allemaal vage klachten... Droge mond, hoofdpijnen, gewichtstoename, paniek en angst klachten, depressieve gev[lees meer...]oelens, wazig zien, soms vuurrode wangen, heel erg vermoeid ( val regelmatig in slaap) vermoeidheid begint al na enkele uren na het innemen besef ik me nu... Doordat ik gezond eet en veel vitamines slik, was nadat ik bij de ha was geweest met vermoeidheid klachten... een bloedtest gehad waaruit kwam dat ik vit D tekort kom.. terwijl ik 1000mui per dag slik.. voor mij een rare uitslag. Vanmorgen zat het me niet lekker en ging de bijsluiter lezen. Daar ben ik zo van geschrokken dat ik per direct stop!!! Wish me luck.. morgen 1e dag zonder. Ik heb gelezen dat de maagzuur toe kan nemen maar dan haal ik maar weer gaviscon... beter dat dan al deze bijwerkingen. Ik vind mezelf zo helemaal niet meer leuk... altijd moe en lusteloos
21-04-2020

Maagzuur (brandend)

19-04-2020

Maagbeschermer

Ik heb nu 4 dagen pantoprazol wegens maagzuur dat omhoog komt .maar die klachten gaan niet weg en krijg er alleen maar meer klachten bij . Kortademig , benauwdheid , duizeligheid , warrig , hyperventileren met alle kenmerken daarvan , maagpijn en hoofdpijn. . Ik ben er dan ook onmiddelijk mee gestopt en raad het ook niemand aan het is gewoon vergif
06-04-2020

Angina pectoris

combinatie met sterke bloedverdunners (Ticagrelor 90 mg)
15-03-2020

Aderverkalking

17-02-2020

07-02-2020

Maagbeschermer

Had last van maagzuur. Na twee dagen al last van paniekaanvallen en een heel warm en tintelend gevoel op mijn borst. Na vier dagen rode huid en allergische reactie en pijn in mijn maag, opgeblazen gevoel en slecht slapen. Ben gestopt, dit is puur vergif.
15-01-2020

Middenrifsbreuk

Door longarts voorgeschreven voor middenrifsbreukje. Na 4 weken klachten, oedeem wangen ,lippen, verdoofd gevoel gehemelte, prikkeling mond kortademig, spierkrampen, slapeloosheid,steken bij het oog, hoofdpijn, duizeligheid, diaree misselijkheid.Longarts gebeld nee kan niet van de pantoprazol komen! Wel dus, huisarts zei stop er mee en kijk wat er gebeurt, ja hoor alle k[lees meer...]lachten verdwenen! Bizar dat een longarts dit stellig kan zeggen, kan niet.
31-12-2019

Overspannen/burn-out

Eerst lange tijd Ranitidine, geen problemen, november 2019 op verzoek apotheek ingeleverd en nu Pantoprazol
29-12-2019

Pantoprazol (pantoprazol)

Sinds 5 jaar geleden een kleine herseninfarct gehad, zonder bijverschijnselen er aan over te houden. Kreeg grepid, atorvastine voorgeschreven. Na 2 jaar kreeg ik maagproblemen van de medicijnen en de dokter schreef pantoprazol voor. Ging heel goed totdat ik dit jaar verschijnselen kreeg. Overmatig zweten,hartkloppingen overal spierpijn. Opgeblazen gevoel, weinig tot ve[lees meer...]el plassen. Waar dit vandaan kwam geen idee. Ben gaan experimenteren met pantoprazol en ben gestopt. De klachten werden gelukkig minder. een paar dagen later toch weer tabletje geprobeert, maar werd weer zo beroerd, dat ik helemaal gestopt ben, ben nu 1 week eraf en het gaat gelukkig weer heel goed zonder bijwerkingen. Ik snap er niets van zo kon ik gelukkig er tegen en nu helemaal niet meer.
26-12-2019

Pantoprazol (pantoprazol)

Heb het gevoel dat ik door dit middel onzeker wordt ,mijn emoties niet meer in bedwang kan houden veel last krijg met slikken en dat het leven me niet zoveel meer kan schelen.
08-12-2019

Pantoprazol (pantoprazol)

last van maagpijn door gebruik bloeddrukmiddel en bloedverdunner. Dit middel helpt in ieder geval niet erg.
29-11-2019

Reflux

Anno Domini: Nov 2019. Ik had al jaren Ranitidine, maar omdat die vervuilt was met NMDA kreeg ik Pantoprazol voor geschreven, na 4 weken begon ik bijwerkingen te krijgen, dan weer dagen heel veel plassen en dan weer dagen heel weinig plassen. In de NL bijsluiters is dit fenomeen weggelaten, maar als men in het engels zoekt op Pantoprazole dan vind je het bij common side e[lees meer...]ffect: increased or decreased need to urinate Ook kreeg ik na 4 weken een vreemde kots ( overgeefsel) smaak in de keel en rook dit ook door mijn neus. Dus ik voel niks in de slokdarm van zuur, maar proef en ruik het wel. Zekers na het eten, maar als ik dan 1 or 2 Rennies DUO neem is het vrij snel weg, dus het komt echt uit de maag vandaan. Ik vermoed dat de 4 weken waarin ik Pantoprazol gebuikt heb, de maag ernstig veel maagzuur is gaan produceren, het zelfde fenomeen als in december 2017 , toen heb ik ook een aantal dagen Pantoprazol voorgeschreven gekregen ipv Ranitidine en ik had dagen lang afschuwelijk veel maagzuur, totdat het weer door Ranitidine 75mg werd vervangen en toen was ik van de maagzuur klachten af.
26-10-2019

Maagbeschermer

Ik gebruikte dit medicijn al een aantal jaar, als maagbeschermer voor de overige medicatie gebruik. Aan het begin nooit klachten gehad, totdat er hoofdpijn ontstond en steeds meer toe nam. Hoofdpijn nam in dermate toe, dat zelfs mijn zicht vertroebeld werd. Nooit gelinkt aan dit medicijn, maar na zelf onderzoek te doen, toch gestopt. Na drie dagen ging er een wereld voor m[lees meer...]ij open, eindelijk hoofdpijn vrij na zo'n lange tijd!

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum