This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pantoprazol

Maagzuur - protonpompremmers
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Maagzuur (25 meningen)
  • Maagklachten (19 meningen)
  • Maagzuur (brandend) (13 meningen)
  • ...

Pagina 1 van 7

21-05-2015
Vrouw, 70 jaar

Hartinfarct

Als maagwandbeschermer i.v.m. alle medicijnen die ik moest slikken, kreeg ik Pantoprazol voorgeschreven. In deze pil zit macrogol, in forlax zit ook macrogol. Van Forlax heb ik na 1 dosis enige tijd geleden al ernstige darmklachten gehad. Heb het toen laten staan. Heb nu ongewild al 8 maanden een laxans geslikt: misselijkheid, duizelig, slaperig, depressie, diarree, wa[lees meer...]arvan ik niet wist waar dat vandaan kwam. Toen mijn ademhaling erg ging piepen, ben ik de bijsluiter gaan uitpluizen. Eenmaal wetende wat macrogol is, en dat ik daar allergisch voor ben, meteen gestopt. Dit middel moet je afbouwen i.v.m. rebound effect, maar met zulke ernstige allergische verschijnselen, gaat dat niet. Ik ga dus nu 'cold turkey', maar de adem is beter, lopen gaat beter, geen oedeem meer boven de ogen en slijmvliezen werken beter. Om in de termen te blijven, ik ben hier behoorlijk pissig over en ik voel me bedrogen. De farmaceut kan mooi schrijven dat je aan de bel moet trekken als je niet tegen een van de ingredienten kunt, maar moet ik dan alsnog farmacie gaan studeren?
17-05-2015
Vrouw, 43 jaar

Middenrifsbreuk

Het gebruik begonnen met 1x daags 1 tablet. Inmiddels gebruik ik 2x daags 1 tablet. Maar ook dat geeft niet meer voldoende werking.
16-05-2015
Vrouw, 64 jaar

Maagklachten

Na slechts 2 pillen van 20mg verdeeld over 2dagen, reeds bijwerkingen onder de categorie van 1 op 1000. Nl. gezwollen keel, ontstoken tong en keel, met prikkelend gevoel en verlies van smaak, ook ogen rood en prikkelend met wazig zicht. Zware maag en nog meer maagklachten als voorheen. Begrijp niet zo'n gevaarlijk medicijn zomaar vrij mag gegeven, zonder eerst een grondig [lees meer...]onderzoek en eventueel testen op allergie (want er zijn veel en gevaarlijke bijwerkingen volgens de bijsluiter). Dokter beweerde dat het zeer goed te verdragen was en er bijna nooit allergieën voorkwamen, zeker niet als je maar voor korte tijd moest nemen. Wel 2 dagen is kort en van de eerste dag reeds droge mond. Dus kijk uit met dat spul, ik vind het echt rotzooi eerste klas levensgevaarlijk. Ik kan alvast de naam pantoprazole niet meer horen en zou de dokters willen vragen om eens eerst na te denken wanneer en om een mug te doden en kanon willen gebruiken. Er zijn nog andere lichtere en waarschijnlijk efficiëntere medicaties te krijgen dan dat, maarja maagbeschermers zijn nu hip en worden veel en niet altijd terecht voorgeschreven. Patient is het slachtoffer of het proefkonijn.
14-05-2015
Vrouw, 57 jaar

Maagbeschermer

Na 2 1/2 week gebruik uitslag van Netelroos. Gestopt met de medicatie.
12-05-2015
Vrouw, 70 jaar

Hartinfarct

Bij het uitgebreide pakket aan pillen kreeg ik ook dagelijks een pantoprazol voorgeschreven. Plus mangeniumhydroxide tegen verstopping. Ik heb alle mogelijke bijwerkingen mogen genieten: misselijk, slaapstoornissen, geen eetlust meer, waren constant. Toen ik wegens verstopping na stopzetten van een van de middelen extra magnesium nam, kreeg ik alsmaar diarree. Mijn bloedst[lees meer...]olling reageerde daar op. Uiteindelijk begrijp ik dat in pantoprazol een laxeermiddel zit, waarvoor ik allergisch ben.Ik heb dus zonder te weten in plaats van een, twee laxeermiddelen geslikt. Ook dat nog.Ik heb inmiddels de dosis gehalveerd tot 20 mg. en zal nu moeten gaan afbouwen, want anders maagpijn, maagzuur, misselijkheid etc. Bovendien heb ik dit spul bij de huidige medicatie niet nodig. (ik heb nooit een maagzweer gehad). Ik adviseer iedereen toegang tot de eigen gegevens van de apotheek. Bijhouden, die handel.
16-04-2015
Man, 74 jaar

Maagontsteking

Kreeg dit medicijn enige jaren terug van de specialist ,werkt goed, geen maagpijn meer. Door het gebruik van medicijnen voor hart copd en nieren vaak maagpijn gehad.
02-02-2015
Vrouw, 54 jaar

Nek- / rughernia

ik kreeg pantoprazol voorgeschreven omdat ik diclofenac moest slikken i v m rugklachten. na dag 1 kreeg ik een brandend gevoel in mijn mond. Dat werd met de tijd erger. Ik kreeg op dag 2 hartkloppingen en s vonds waren mijn darmen compleet aan het leeglopen. Ik had niet in de gaten dat dit van de medicatie kwam. Op een bepaald moment ben ik terug gaan redeneren wat er an[lees meer...]ders was in mijn leefpatroon wat de mondklachten en hartkloppingen kon veroorzaken en kwam op de pantoprazol uit. Nadat ik stopte heb ik nog een dag last gehad van mijn klachten. Ik ben overgestapt op omeprazol, hier heb ik veel baat bij.
17-01-2015
Man, 14 jaar

Buikpijn

ik zelf had heel erg veel last van buikpijn heel erg en dan de hele dag toen zij de huisarts dat ik 1x per dag pantoprazol moet slikken en ja ik vondt dat ze werkten alleen ik vindt wel dat er een langere werking in de medicijn zit want ik had er het liefst 2 per dag gewild verder heb ik nergens last van gehad geen bijwerkingen enzo. en na een week was de buikpijn weg
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (659) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (345) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (329) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely