ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

10-06-2017

Middenrifsbreuk

Langdurig gebruik. Zelden door huisarts gecontroleerd. Moet daar zelf om vragen. Niet gebruiken geen optie door scheurtje in middenrif. Eerst ander merk. Kon ik gelijk eten na inname. Nu naar Sandoz en ik moet een uur voor het ontbijt de pil innemen. Jammer, maar helaas.
02-05-2017

Slokdarmontsteking

Middel werd voorgeschreven door huisarts om mijn maag tot rust te krijgen. Ik had een geïrriteerde slokdarm ter hoogte van het borstbeen. Huisarts vermoedde dat dit kwam door zuur vanuit de maag. Deze klachten namen overigens wel af. Na enkele dagen dit middel te hebben gebruikt werd ik in toenemende mate misselijk. Eerst alleen 's avonds, later ook 's morgens. Naar verl[lees meer...]oop van dagen werd de periode dat ik overdag geen last had steeds kleiner. Hoofdpijn. Een beetje een verdoofd/veraf gevoel. Ook waren er concentratieproblemen. Verder had dit middel obstipatie tot gevolg. Na 8 dagen heb ik bij een waarnemend huisarts de klachten aangegeven en een minder sterk middel gekregen.
04-04-2017

Maagzuur (brandend)

ik gebruik metformine, simvastatine en galvus voor diabetes type 2. Door dit samen te gebruiken kan ik mijn bloedsuikerspiegel laag houden, nuchter 6.5. Ik krijg veel last van maagzuur oprispingen en het lijkt wel alsof het eten terugvloeit in mijn keel. mijn huisarts heeft mij aangeraden om het 1 mnd tegaan gebruiken (Pantoprazol) 1x 50mg p/d. na 1mnd wordt gekeken als er[lees meer...] geen verandering in komt dat ik een maagdarm onderzoek krijg.
03-04-2017

Maagbeschermer

ik gebruik het nu een week dus ik kan nog niet echt zeggen of het helpt of niet. Ik heb last van een droge mond, en ik vraag me af of je gewicht er van toe kan nemen?
08-03-2017

Reflux

Na gebruik eerste tablet maagpijn gekregen, daarbij veel boeren. Gedurende 2 weken hebben de klachten aangehouden. Toen heb ik het ziekenhuis gebeld, waarna ik mocht stoppen. Het brandende gevoel trok weg al was de maagpijn nog niet direct over (logisch).
01-03-2017

Maagklachten

Ik ben met pantoprazol begonnen na behandelingen van chemo en bestraling in verband met borstkanker. Hier heb ik maag klachten van over gehouden. Met pantoprazol blijft dit goed onder controle. Gelukkig geen bijwerkingen
15-02-2017

Maagbeschermer

Ik kreeg eind 2015 hartritmestoornissen (boezemfribrillatie). Hierdoor moet ik o.a. 2 x daags Pradaxa bloedverdunner slikken. Ter bescherming van de maag slik ik 1x daags 40 mg pantoprazol. Ik heb nergens last van maar vraag me wel af wat de gevolgen op lange termijn zullen zijn. Gezien mijn familieverleden zal ik altijd Pradaxa moeten blijven slikken. Vooralsnog voel ik m[lees meer...]e prima.
28-01-2017

Maagklachten

Kreeg het ivm last van maag klachten. Na 2 dagen gebruik steeds meer last van klachten zoals hoofdpijn, duizelig, druk op borst richting hoofd, in de nacht een droge mond, hele vervelende dromen, onrustig in de nacht. Snel geprikkeld, futloos en moe, hartkloppingen. Na 3 dagen gestopt met gebruiken, bijwerkingen namen meteen af.
Pagina 1 van 7

Mirena (1979) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (805) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (414) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (410) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (345) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!