ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

16-01-2018

Pantoprazol (pantoprazol)

Maagbescherming ivm medicijngebruik . Sinds ik pantoprazol gebruik heb ik geen last meer dat mijn eten niet zakt.
11-01-2018

Maagbeschermer

preventieve bescherming. Bij inname 's morgens 2 uur later te slaperig; overgestapt op inname 's avonds. Gestopt vanwege blijvend te vlotte ontlasting (geen diarree). Andere medicatie proberen
25-12-2017

Maagbeschermer

Vanaf de eerste dag van inname werd ik misselijk. Vanaf de tweede dag kreeg ik 2 aften, een op de tong en een onder de onderlip ( Heel pijnlijk) en een droge mond. Vanaf dag drie kreeg ik (vooral s'avonds) koude rillingen. Weet niet 100% zeker of dit allemaal.van dit medicijn komt omdat ik ook naproxen neem en paracetamol. Dit omdat ik door een knellende zenuw in mijn rug [lees meer...]heel veel pijn aan mijn rug en rechter been heb. De genoemde bijwerkingen worden wel genoemd in de bijsluiter. Of het medicijn zijn werk doet, geen idee. Is voor mij maagbeschermer dus hoop dat dat werkt. Hoe een medicijn reageert is per persoon anders dus kan zo bij iemand anders andere (of geen) bijwerkingen hebben. De pijn in mijn rug en been bezorgen mij ondanks de pijnstillers toch nog slapeloze nachten. En zolang Ik de pijnstillers slik is het zeker belangrijk maagbeschermer te blijven gebruiken.
23-10-2017

Barrett's slokdarm

na diagnose eerst omeprazol gebruikt, levert min of meer continue maag-darmpijnen op. na enkele maanden overgestapt op pantoprazol, effectieve werking meestal afdoende, echter ik slaap niet meer fijn en wordt na 5 uur slapen wakker en slaap meestal niet meer in, kortom daardoor niet fit.
18-10-2017

Barrett's slokdarm

Medicijn is zeer effectief, maar het blijft oppassen met voeding je kunt niet zomaar alles eten wat je wilt, als je teveel eet of te vet enz. zal je ondanks medicijnen toch klachten krijgen, vooral 's-nachts.
06-10-2017

Maagklachten

Dit medicijn gebruik ik vanwege maagklachten door medicijngebruik. Het doet goed zijn werk en geeft geen bijwerkingen.
15-08-2017

Alvleesklierontsteking

Na opgenomen geweest te zijn met een alvleesklier ontsteking heeft de specialist pantoprazol voor geschreven. Eigenlijk al direct vanaf het moment dat ik het gebruik een zeer positief resultaat met geen merkbare bijwerkingen.
10-08-2017

Hoog cholesterol

Ik gebruik meerdere medicijnen in relatie tot mijn (erfelijk) hoog Cholesterol (waarde 13 in 1992!). Daarna 12 jaar in het Amsterdams MC onder controle geweest. In 2012 bleek ik acute hartaderverkalking te hebben en moest direct geopereerd worden. Dit resulteerde in 6 bypasses! Dit ondanks jarenlang trouw medicijngebruik en aandacht voor het eten. Resultaat van de operatie[lees meer...]; Goed hart, maar ik werd wakker met een CVA, wat mij invalide heeft gemaakt met alle gevolgen vandien. (werk, gezin, sociaal, financieel ...enz). Alles vernietigd door een halfzijdige verlamming. Dus ondanks het gebruik van pillen en controles is medicijngebruik een lachertje .... Ja, ik ben zeer cynisch over medicijngebruik in het algemeen en moet lachen om mensen die heel nauwgezet hun pilletjes innemen. Soms vergeet ik 4 dagen in te nemen door mijn hersenbeschadiging en voel mij op dag 5 wat onrustig, neem mijn hand vol pillen en leef lekker verder.
Pagina 1 van 7

Mirena (2031) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (831) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (435) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (433) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (358) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!