This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure.

lees de ervaringen

Pantoprazol

Maagzuur - protonpompremmers
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Pantoprazol
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Maagzuur (25 meningen)
  • Maagklachten (19 meningen)
  • Maagzuur (brandend) (16 meningen)
  • ...

In de maagwand zijn er pompjes aanwezig die zuur de maag in pompen om de zuurtegraad van de maag te handhaven. Pantoprazol remt we

[lees meer...]

Pagina 1 van 7

26-07-2015
Man, 38 jaar

Reflux

Begonnen vanwege reflux, dat wil zeggen pijn met slokdarm. Medicijn helpt goed. Echter, na langere tijd fase van diarree en buikkrampen. Erkende bijwerking. Dus even gestopt, en ja hoor diarree en buikkrampen opeens weg. Echter reflux met slokdarm kwam terug. Nu 1 keer in de 2 dagen dit medicijn, kijken of ik af kan bouwen. Er zit wel manitol in dit medicijn maar begrijp n[lees meer...]iet waarom ik er diarree van krijg. Ik zoek dus een medicijn wat hetzelfde doet maar dan zonder diarree en buikkrampen.
22-07-2015
Vrouw, 52 jaar

Maagontsteking

Nu ruim 2 weken deze protonremmer. Voel steeds pijntjes in scheenbeen (lijkt in aders) en soms kramp in kuiten. Eerder nooit last van gehad. Pijn onder in de rug links. Weet niet of dit verband houdt met medicijnen. Eerder omeprazol gebruikt paar weken en ook daar ontstond pijn in scheenbeen en kuitkrampen.
20-07-2015
Vrouw, 53 jaar

Maagbeschermer

ter bescherming van maag bij gebruik van pijnstillers uit NSAID groep
13-07-2015
Vrouw, 28 jaar

Maagzuur (brandend)

Ik had erg last van brandend maagzuur en maagpijn. Heb pantoprazol ingenomen en ik voelde heel snel al een verlichting van de maagpijn. Ik kreeg wel erg last van een droge mond. Verder geen bijwerkingen gevoeld.
09-07-2015
Man, 78 jaar

Maagzweer

Tijdens de kuur wel last van diarree (half dun). Wel tijdens de kuur zwarte ontlasting. Misschien is dat normaal. Vandaag de laatste 3 pillen en hoop dat dat verdwijnt. Hierover contact opgenomen met de specialist maar nog geen antwoord ontvangen. Kan wijzen op bloed in de ontlasting.
27-06-2015
Man, 70 jaar

Middenrifsbreuk

Sedert 1,5 jaar meer last van bijwerkingen. Prikkelend gevoel van de tong slechte smaak. Begin 2014 te weinig ijzer in het bloed, met behulp van tabletten weer op pijl gebracht en nu een jaar later weer hetzelfde probleem.
03-06-2015
Vrouw, 20 jaar

27-05-2015
Vrouw, 30 jaar

Maagzuur (brandend)

Na omeprazol die wel hielp maar waar ik veel bijwerkingen van had (zoals zere onrustige benen, flauw en duizelig zijn, misselijk en veel hoofdpijn), heb ik gevraagd om een ander middel waarvan ik minder bijwerkingen zou hebben. mij werd pantoprazol voor geschreven, want volgens de huisarts en apotheek zaten hier weinig tot geen bijwerkingen aan. Na 5 dagen kreeg ik ontzett[lees meer...]ende buikpijn, steken naast mijn navel aan beide kanten, was erg misselijk, enorm duizelig. Ik ging bijna onderuit moest na het opstaan snel weer gaan zitten. Na overleg met de huisarts bleek dit zeker van het middel te komen. Ik had 2 keuzes even doorbijten en doorgaan of stoppen. Ik ben gestopt, en wil dit middel nooit meer! Nu ik gestopt ben gaat het na een paar dagen een stuk beter met me.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (671) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (335) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely