lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

22-09-2016

Reflux

Overgestapt op Losec Mups deze is de beste.
04-09-2016

Middenrifsbreuk

ik gebruik sinds 2010 pantoprazol 40 mg 2 keer per dag omdat ik een middenrifsbreuk heb. de medicijnen hebben mij altijd goed geholpen, maar de laatste tijd krijg ik pantoprazol in een potje( eerst in doordrukstrips) sindsdien heb ik weer last van maagzuur! dat komt waarschijnlijk doordat iedere keer dat het potje open gaat er weer zuurstof bij komt, en dus de werking oo[lees meer...]k minder word. ik moet morgen weer naar de huisarts omdat ik mij steeds beroerder voel, hoop dat ik pantoprazol weer in doordrukstrips krijg want toen had ik geen last van maagzuur.
22-08-2016

Reflux

Na zeer lang gebruik is er nu eindelijk een tekort aan B12 geconstateerd, ondanks dat er voldoende in de literatuur bekend is. Nog artsen, nog specialisten, nog apotheker hebben mij hierop gewezen of controles uitgevoerd. Hierdoor is nu Polyneuropathie ontstaan met talrijke voor deze ziekte bekende verschijnselen van dien. Het medicijn werkte voor mijn reflux goed (hernia [lees meer...]in de slokdarm)! Dit medicijn voorgeschreven duurt begeleid te worden door regelmatige B12 controle. Dit medicijn is afkomstig van fa. Pensa! Anders gaat het van kwaad tot erger! Attentie dus bij het gebruik van Pantoprazol !!!
29-07-2016

Maagbeschermer

Dit is voor mij een nieuw medicijn. Kan buikpijn een oorzaak zijn?
14-07-2016

Maagbeschermer

Jaren 40 mg zonder problemen, even 2 mnd 80 mg ivm erge maagklachten, blijk ook een scheurtje in mijn middenrif te hebben, nu sinds 2 wk weer 40 mg. Zeer duizelig, moest van mijn werk opgehaald worden! Zware hoofdpijn, tintelingen, moe. Dit is pas nadat ik 80 mg ben gaan gebruiken. Lees nu in de bijsluiter als je langer dan 3 mnd 20mg gebruikt dat je dan een tekort aan mag[lees meer...]nesium kan krijgen waardoor deze klachten ontstaan! Laat bloed prikken en ben benieuwd. Ondertussen uitzien naar een alternatief, liefst natuurlijk.
19-06-2016

Maagbeschermer

Vanaf dag 1 na heupoperatie (nog in ziekenhuis) voelde ik me onrustig, met hartkloppingen, bibberig, 'niet mezelf. Nam het medicijn 's morgens in, bijwerkingen waren het ergst in de middag en zakten daarna langzaam af. Op dag 3 (weer thuis) was ik aan het rusten en voelde m'n hart in mijn hele lichaam kloppen. Hartslag toen ca 128. Onrust en gejaagd gevoel dus niet vreemd[lees meer...]. Pas toen realiseerde ik me dat medicatie wel eens de oorzaak kon zijn. Bijsluiters gaan lezen en bij pantoprazol zag ik hoge hartslag als mogelijke bijwerking. Vandaag niet genomen en geen rare verschijnselen meer! Wat mij betreft mogen ze onrust en gejaagdheid ook opnemen in de bijsluiter, want de hoge hartslag heb je zelf niet altijd snel in de gaten.
14-06-2016

Maagklachten

Nachtelijke maagzuur reflux met slokdarm irritatie. Medicijn gestopt wegens koorts, hoofdpijn, spierkramp. Huidige aanpak hoofdeinde bed verhoogd, drie uur niets eten voor het slapen, thee van verse gember 1 gr. Voor het slapen. Nog te weinig ervaring om iets van te zeggen.
08-06-2016

Maagzuur

heb er goede ervaringen mee. Als ik teveel last heb van opkomend maagzuur, neem ik een augurk waardoor je het maagzuur voelt wegtrekken.
Pagina 1 van 7

Mirena (1917) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (755) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (386) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (377) - Anticonceptie - eenfase