Pantoprazol

pantoprazol

Maagzuur (33 meningen)
Maagklachten (25 meningen)
Maagzuur (brandend) (23 meningen)
Maagbeschermer (22 meningen)
Reflux (16 meningen)
Middenrifsbreuk (15 meningen)
Maagontsteking (8 meningen)
Maagzweer (6 meningen)
Barrett's slokdarm (5 meningen)
Hernia (2 meningen)
Slokdarmontsteking (2 meningen)

Pantoprazol

Bojan Nikolik (07-06-2015)

15-01-2020

Middenrifsbreuk

Door longarts voorgeschreven voor middenrifsbreukje. Na 4 weken klachten, oedeem wangen ,lippen, verdoofd gevoel gehemelte, prikkeling mond kortademig, spierkrampen, slapeloosheid,steken bij het oog, hoofdpijn, duizeligheid, diaree misselijkheid.Longarts gebeld nee kan niet van de pantoprazol komen! Wel dus, huisarts zei stop er mee en kijk wat er gebeurt, ja hoor alle k[lees meer...]lachten verdwenen! Bizar dat een longarts dit stellig kan zeggen, kan niet.
31-12-2019

Overspannen/burn-out

Eerst lange tijd Ranitidine, geen problemen, november 2019 op verzoek apotheek ingeleverd en nu Pantoprazol
29-12-2019

Pantoprazol (pantoprazol)

Sinds 5 jaar geleden een kleine herseninfarct gehad, zonder bijverschijnselen er aan over te houden. Kreeg grepid, atorvastine voorgeschreven. Na 2 jaar kreeg ik maagproblemen van de medicijnen en de dokter schreef pantoprazol voor. Ging heel goed totdat ik dit jaar verschijnselen kreeg. Overmatig zweten,hartkloppingen overal spierpijn. Opgeblazen gevoel, weinig tot ve[lees meer...]el plassen. Waar dit vandaan kwam geen idee. Ben gaan experimenteren met pantoprazol en ben gestopt. De klachten werden gelukkig minder. een paar dagen later toch weer tabletje geprobeert, maar werd weer zo beroerd, dat ik helemaal gestopt ben, ben nu 1 week eraf en het gaat gelukkig weer heel goed zonder bijwerkingen. Ik snap er niets van zo kon ik gelukkig er tegen en nu helemaal niet meer.
26-12-2019

Pantoprazol (pantoprazol)

Heb het gevoel dat ik door dit middel onzeker wordt ,mijn emoties niet meer in bedwang kan houden veel last krijg met slikken en dat het leven me niet zoveel meer kan schelen.
08-12-2019

Pantoprazol (pantoprazol)

last van maagpijn door gebruik bloeddrukmiddel en bloedverdunner. Dit middel helpt in ieder geval niet erg.
29-11-2019

Reflux

Anno Domini: Nov 2019. Ik had al jaren Ranitidine, maar omdat die vervuilt was met NMDA kreeg ik Pantoprazol voor geschreven, na 4 weken begon ik bijwerkingen te krijgen, dan weer dagen heel veel plassen en dan weer dagen heel weinig plassen. In de NL bijsluiters is dit fenomeen weggelaten, maar als men in het engels zoekt op Pantoprazole dan vind je het bij common side e[lees meer...]ffect: increased or decreased need to urinate Ook kreeg ik na 4 weken een vreemde kots ( overgeefsel) smaak in de keel en rook dit ook door mijn neus. Dus ik voel niks in de slokdarm van zuur, maar proef en ruik het wel. Zekers na het eten, maar als ik dan 1 or 2 Rennies DUO neem is het vrij snel weg, dus het komt echt uit de maag vandaan. Ik vermoed dat de 4 weken waarin ik Pantoprazol gebuikt heb, de maag ernstig veel maagzuur is gaan produceren, het zelfde fenomeen als in december 2017 , toen heb ik ook een aantal dagen Pantoprazol voorgeschreven gekregen ipv Ranitidine en ik had dagen lang afschuwelijk veel maagzuur, totdat het weer door Ranitidine 75mg werd vervangen en toen was ik van de maagzuur klachten af.
26-10-2019

Maagbeschermer

Ik gebruikte dit medicijn al een aantal jaar, als maagbeschermer voor de overige medicatie gebruik. Aan het begin nooit klachten gehad, totdat er hoofdpijn ontstond en steeds meer toe nam. Hoofdpijn nam in dermate toe, dat zelfs mijn zicht vertroebeld werd. Nooit gelinkt aan dit medicijn, maar na zelf onderzoek te doen, toch gestopt. Na drie dagen ging er een wereld voor m[lees meer...]ij open, eindelijk hoofdpijn vrij na zo'n lange tijd!
25-09-2019

Maagzuur

Bij de apotheek kreeg ik een briefje waarop stond: "geen veel voorkomende bijwerkingen bekend"... en volgens de MDL arts waren maagbeschermers / -remmers zo ongeveer de meest gebruikte medicijnen in nederland; Na een dag of 3 begon ik me erg verward te voelen. Dat werd steeds erger, en ik kreeg plots paniek aanvallen en werd erg onrustig/gespannen de hele dag. De klacht[lees meer...]en werden steeds heftiger (brandend/prikkelend gevoel over hele lichaam en bijv. in de slokdarm) tot na 1 week het kwartje viel dat het door deze tabletten komt. Ik was op het verkeerde been gezet door de info van de apotheek omdat er "geen bijwerkingen" stond, en de MDL arts die zei dat half nederland deze tabletten gebruikt. Na 1 week gestopt, en na 1 a 2 dagen ging het al meteen beter. Het was erg heftig allemaal, bizar dat zo'n medicijn verstrekt wordt zonder waarschuwingen vooraf.
05-09-2019

Barrett's slokdarm

goede ervaring met pantoprazol
17-08-2019

Pantoprazol (pantoprazol)

Voor mij voor de eerste keer een medicijn voor maag, nu en week bezig met dit medicijn maar verbetering zit er niet in, boertjes gaan door en misselijkheid zakt wel maar komt ook weer op.
03-08-2019

Maagbeschermer

geen of naulijks?
01-08-2019

Hernia diafragmatica

sinds ik deze gebruik zwaar pijn en maag krampen voorheen medicatie van Pensa Pharma ging jarenlang goed maar het moet goedkoper van de verzekering...
26-02-2019

Hernia diafragmatica

21-02-2019

Pantoprazol (pantoprazol)

Eerst slikte ik esomeprazol ivm slokdarmproblemen tot tevredenheid. Vorig jaar tia gehad en operatie aan de halsslagader. Daarna perindopril, clopidogrel en simvastatine gekregen. Omdat esomeprazol niet samenging met deze medicijnen , kreeg ik pantoprazol voorgeschreven. Sindsdien heb ik alleen maar slokdarmproblemen. Ik heb ook veel jeuk. In eerste instantie een soort zo[lees meer...]nneallergie. Waar het allemaal door komt weet ik niet maar ik ben nu wel zover dat ik overal mee wil stoppen en dan weer esomeprazol gaan slikken. Ik hoop op andere reacties.
19-02-2019

Bloedverdunnen

Na een tia in februari 2015 werd tijdens een hartecho een aneurisma geconstateerd in de aortabocht bij mijn hart. IK kreeg toen o.a. bloeverdunners en bloeddrukverlagers, mocht zo ongeveer niets meer doen. Uiteraard moest ik geopereerd worden aan die aorta. Er werden zoveel mogelijk onderzoeken voor die tijd gedaan. In april ben ik geopereerd en kreeg daarna Xarelto als b[lees meer...]loedverdunner (20 mg) en Sotalol als bloeddrukverlager (aanvankelijk 240 mg per dag, na een jaar terug naar 160 per dag) Verder kreeg is daarbij Pantoprazol als maagbeschermer (40 mg) Al deze medicijnen gebruik ik nog steeds en zal dat ook moeten blijven doen. Pantoprazol geeft bij mij voor geen bijwerkingen. Nu heb ik het onlangs via Santos gekregen dus ik hoop dat er nu niet alsnog bijwerkingen komen. We gaan het afwachten.
14-02-2019

Maagzuur (brandend)

na enige maanden Ranitidine gebruikt te hebben kreeg ik hevige jeuk op mn armen.. overgestapt naar Pantoprazol ... met als gevolg stijfheid van spieren vooral in de onderrug en nek, daarbij voelde ik ook verwardheid vond het heel eng.. dus snel afgebouwd en voel na 3 dagen al verschil.. heb besloten niks meer te slikken maar mn eetgewoonte zodanig aan te passen dat ik zo[lees meer...] min mogelijk last heb van ruflex vanwege niet sluitend klepje tussen maag en slokdarm.

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (525) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum