This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pantoprazol

Maagzuur - protonpompremmers
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Pantoprazol
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Maagzuur (25 meningen)
  • Maagklachten (19 meningen)
  • Maagzuur (brandend) (15 meningen)
  • ...

In de maagwand zijn er pompjes aanwezig die zuur de maag in pompen om de zuurtegraad van de maag te handhaven. Pantoprazol remt we

[lees meer...]

Pagina 1 van 7

27-06-2015
Man, 70 jaar

Middenrifsbreuk

Sedert 1,5 jaar meer last van bijwerkingen. Prikkelend gevoel van de tong slechte smaak. Begin 2014 te weinig ijzer in het bloed, met behulp van tabletten weer op pijl gebracht en nu een jaar later weer hetzelfde probleem.
03-06-2015
Vrouw, 20 jaar

Maagzuur (brandend)

27-05-2015
Vrouw, 30 jaar

Maagzuur (brandend)

Na omeprazol die wel hielp maar waar ik veel bijwerkingen van had (zoals zere onrustige benen, flauw en duizelig zijn, misselijk en veel hoofdpijn), heb ik gevraagd om een ander middel waarvan ik minder bijwerkingen zou hebben. mij werd pantoprazol voor geschreven, want volgens de huisarts en apotheek zaten hier weinig tot geen bijwerkingen aan. Na 5 dagen kreeg ik ontzett[lees meer...]ende buikpijn, steken naast mijn navel aan beide kanten, was erg misselijk, enorm duizelig. Ik ging bijna onderuit moest na het opstaan snel weer gaan zitten. Na overleg met de huisarts bleek dit zeker van het middel te komen. Ik had 2 keuzes even doorbijten en doorgaan of stoppen. Ik ben gestopt, en wil dit middel nooit meer! Nu ik gestopt ben gaat het na een paar dagen een stuk beter met me.
21-05-2015
Vrouw, 70 jaar

Hartinfarct

Als maagwandbeschermer i.v.m. alle medicijnen die ik moest slikken, kreeg ik Pantoprazol voorgeschreven. In deze pil zit macrogol, in forlax zit ook macrogol. Van Forlax heb ik na 1 dosis enige tijd geleden al ernstige darmklachten gehad. Heb het toen laten staan. Heb nu ongewild al 8 maanden een laxans geslikt: misselijkheid, duizelig, slaperig, depressie, diarree, wa[lees meer...]arvan ik niet wist waar dat vandaan kwam. Toen mijn ademhaling erg ging piepen, ben ik de bijsluiter gaan uitpluizen. Eenmaal wetende wat macrogol is, en dat ik daar allergisch voor ben, meteen gestopt. Dit middel moet je afbouwen i.v.m. rebound effect, maar met zulke ernstige allergische verschijnselen, gaat dat niet. Ik ga dus nu 'cold turkey', maar de adem is beter, lopen gaat beter, geen oedeem meer boven de ogen en slijmvliezen werken beter. Om in de termen te blijven, ik ben hier behoorlijk pissig over en ik voel me bedrogen. De farmaceut kan mooi schrijven dat je aan de bel moet trekken als je niet tegen een van de ingredienten kunt, maar moet ik dan alsnog farmacie gaan studeren?
17-05-2015
Vrouw, 43 jaar

Middenrifsbreuk

Het gebruik begonnen met 1x daags 1 tablet. Inmiddels gebruik ik 2x daags 1 tablet. Maar ook dat geeft niet meer voldoende werking.
16-05-2015
Vrouw, 64 jaar

Maagklachten

Na slechts 2 pillen van 20mg verdeeld over 2dagen, reeds bijwerkingen onder de categorie van 1 op 1000. Nl. gezwollen keel, ontstoken tong en keel, met prikkelend gevoel en verlies van smaak, ook ogen rood en prikkelend met wazig zicht. Zware maag en nog meer maagklachten als voorheen. Begrijp niet zo'n gevaarlijk medicijn zomaar vrij mag gegeven, zonder eerst een grondig [lees meer...]onderzoek en eventueel testen op allergie (want er zijn veel en gevaarlijke bijwerkingen volgens de bijsluiter). Dokter beweerde dat het zeer goed te verdragen was en er bijna nooit allergieën voorkwamen, zeker niet als je maar voor korte tijd moest nemen. Wel 2 dagen is kort en van de eerste dag reeds droge mond. Dus kijk uit met dat spul, ik vind het echt rotzooi eerste klas levensgevaarlijk. Ik kan alvast de naam pantoprazole niet meer horen en zou de dokters willen vragen om eens eerst na te denken wanneer en om een mug te doden en kanon willen gebruiken. Er zijn nog andere lichtere en waarschijnlijk efficiëntere medicaties te krijgen dan dat, maarja maagbeschermers zijn nu hip en worden veel en niet altijd terecht voorgeschreven. Patient is het slachtoffer of het proefkonijn.
14-05-2015
Vrouw, 57 jaar

Maagbeschermer

Na 2 1/2 week gebruik uitslag van Netelroos. Gestopt met de medicatie.
12-05-2015
Vrouw, 70 jaar

Hartinfarct

Bij het uitgebreide pakket aan pillen kreeg ik ook dagelijks een pantoprazol voorgeschreven. Plus mangeniumhydroxide tegen verstopping. Ik heb alle mogelijke bijwerkingen mogen genieten: misselijk, slaapstoornissen, geen eetlust meer, waren constant. Toen ik wegens verstopping na stopzetten van een van de middelen extra magnesium nam, kreeg ik alsmaar diarree. Mijn bloedst[lees meer...]olling reageerde daar op. Uiteindelijk begrijp ik dat in pantoprazol een laxeermiddel zit, waarvoor ik allergisch ben.Ik heb dus zonder te weten in plaats van een, twee laxeermiddelen geslikt. Ook dat nog.Ik heb inmiddels de dosis gehalveerd tot 20 mg. en zal nu moeten gaan afbouwen, want anders maagpijn, maagzuur, misselijkheid etc. Bovendien heb ik dit spul bij de huidige medicatie niet nodig. (ik heb nooit een maagzweer gehad). Ik adviseer iedereen toegang tot de eigen gegevens van de apotheek. Bijhouden, die handel.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (663) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (350) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (334) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely