lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

14-07-2016

Maagbeschermer

Jaren 40 mg zonder problemen, even 2 mnd 80 mg ivm erge maagklachten, blijk ook een scheurtje in mijn middenrif te hebben, nu sinds 2 wk weer 40 mg. Zeer duizelig, moest van mijn werk opgehaald worden! Zware hoofdpijn, tintelingen, moe. Dit is pas nadat ik 80 mg ben gaan gebruiken. Lees nu in de bijsluiter als je langer dan 3 mnd 20mg gebruikt dat je dan een tekort aan mag[lees meer...]nesium kan krijgen waardoor deze klachten ontstaan! Laat bloed prikken en ben benieuwd. Ondertussen uitzien naar een alternatief, liefst natuurlijk.
19-06-2016

Maagbeschermer

Vanaf dag 1 na heupoperatie (nog in ziekenhuis) voelde ik me onrustig, met hartkloppingen, bibberig, 'niet mezelf. Nam het medicijn 's morgens in, bijwerkingen waren het ergst in de middag en zakten daarna langzaam af. Op dag 3 (weer thuis) was ik aan het rusten en voelde m'n hart in mijn hele lichaam kloppen. Hartslag toen ca 128. Onrust en gejaagd gevoel dus niet vreemd[lees meer...]. Pas toen realiseerde ik me dat medicatie wel eens de oorzaak kon zijn. Bijsluiters gaan lezen en bij pantoprazol zag ik hoge hartslag als mogelijke bijwerking. Vandaag niet genomen en geen rare verschijnselen meer! Wat mij betreft mogen ze onrust en gejaagdheid ook opnemen in de bijsluiter, want de hoge hartslag heb je zelf niet altijd snel in de gaten.
14-06-2016

Maagklachten

Nachtelijke maagzuur reflux met slokdarm irritatie. Medicijn gestopt wegens koorts, hoofdpijn, spierkramp. Huidige aanpak hoofdeinde bed verhoogd, drie uur niets eten voor het slapen, thee van verse gember 1 gr. Voor het slapen. Nog te weinig ervaring om iets van te zeggen.
08-06-2016

Maagzuur

heb er goede ervaringen mee. Als ik teveel last heb van opkomend maagzuur, neem ik een augurk waardoor je het maagzuur voelt wegtrekken.
30-05-2016

Reflux

Vanwege scheurtje in middenrif heb ik last van reflux. b.v. 's nachts proestend wakker worden van een zuuraanval die tot in mijn longen loopt. Met dit medicijn heb ik er geen last meer van. Kan niet zonder!
14-05-2016

Hartinfarct

Voorheen gebruikte ik Pantoprazol Teva 40 mg. Werkte prima, en ik had geen bijwerkingen. Enig minpuntje is dat je de tablet 1 uur voor de maaltijd moet innemen. Maar daar wen je wel aan.
14-05-2016

Hartinfarct

Nadat mijn apotheker mij Pantoprazol Pensa 40 mg (goedkopere tablet) meegegeven had, voorheen had ik Pantropazol Teva 40 mg (hier had ik geen bijwerkingen van), heb ik heel veel bijwerkingen. Het ergste voor mij is de constante moeheid, het totale smaakverlies, droge mond en regelmatig hoofdpijn. Vraag me af hoe dit verder moet. Ben pas 1 week bezig.
14-04-2016

Maagbeschermer

Bij mijn gebruik van Omeprazol had ik geen bijwerkingen. Bij gebruik van Pantoprazol kreeg ik wel bijwerkingen. Ik weet niet of het van dit middel komt, maar ik was soms erg moe. Ik zal het niemand aanraden.
Pagina 1 van 7

Mirena (1904) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (738) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (378) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (370) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (332) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (285) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (264) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op 2 toegangskaarten voor
de Historische Grand Prix in Zandvoort
op 2, 3 of 4 september.

Als je meer wilt weten over deze Grand Prix, klik dan hier!

Historische Grand Prix in Zandvoort