lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

29-11-2016

Maagbeschermer

Gebruikte voorheen ongeveer 1 Rennie per dag. Daarna nooit meer. Voorgeschreven ivm sterke bloedverdunners ivm boezemfibrilatie.
07-11-2016

Maagbeschermer

Gaat niets anders als voorheen. Dient als voorzorg!!!! Merk nergens iets van. Vraag aan mezelf, twijfel of het nodig is. Twijfel bij gebruik van medicijnen als voorzorg!!
03-11-2016

Middenrifsbreuk

Ik gebruikte verschillende prazolen, al veel meer dan twee decennia in een dosis van 40mg/dag. 's Nachts bleek dat echter niet helemaal toereikend, ondanks verhoging van het bed. Aanvulling met Maalox bleek nodig. Na een nachtelijke, explosieve toename van klachten en daardoor consult op de SEH adviseerde de ziekenhuisarts verdubbeling van de dosis plus maximale dosis para[lees meer...]cetamol. Bij gastroscopie werden kleine poliepen gevonden.
01-11-2016

Maagzuur (brandend)

Gebruikt door mijn man. En ook nog veel sterkere medicijnen. Had dagelijks erge last en ook ´s nachts. Kreeg door al dit maagzuur last van beginnende slokdarmkanker. Toen is het klepje tussen maag en slokdarm vernauwd d.m.v. een operatie. Daarna geen klachten meer gehad en slokdarmkanker is niet meer. Als we dat geweten hadden, was de operatie veel eerder gedaan!
27-10-2016

Maagzweer

Ik zit met een scheur in de maag en regelmatig maagzweren. Bij iname van telkens 200mg PANTOMED verdwijnen de klachten na enige tijd. Ook gebruik ik deze bij maag onstekingen of om mijn maag te beschermen bij het nemen van bv cortizone,... Bij draaglijke pijn gebruik ik gewoon het natuurlijk CARBOBEL(mini korreltjes kolen) lekker van smaak.Dit zwarte spul geeft men in de[lees meer...] klinieken ook bij vergiftiging door medicatie in gevallen van zelfmoord en zo
13-10-2016

Maagzuur

Heb de medicijnen 2 maand gebruikt. Ik voelde me steeds beroerder, maar had niet in de gaten dat het door deze medicijnen kon komen. Ik had trillende benen, ontzettend opgejaagd gevoel, erge paniekaanvallen en zeer depressieve gedachten. De arts wilde me zelfs laten opnemen op een crisis afdeling. Toen gestopt met deze pillen en binnen een week waren bovenstaande klachten [lees meer...]verdwenen. Bijzonder slecht dat dit soort medicijnen zomaar zonder controle voorgeschreven mogen worden en dat er bij een arts geen lichtje gaat branden over deze bijwerkingen.
12-10-2016

Maagzuur

Overgestapt ivm combi bloedverdunnermedicijn van omeprazol naar pantoprazol. Ondanks 40 mg nog heel veel last van zuurbrand. Verder veel maag en darmklachten en hoofdpijn. Na 2 weken gebruik ineens enorme uitslag met jeuk over hele lichaam. Ik vermoed van dit medicijn. Volgende week hoop ik weer over te mogen stappen naar omeprazol, want met deze ga ik absoluut stoppen.
22-09-2016

Reflux

Overgestapt op Losec Mups deze is de beste.
Pagina 1 van 7

Mirena (1929) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (768) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (389) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (388) - Antibiotica - penicillines breedspectrum