ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

15-08-2017

Alvleesklierontsteking

Na opgenomen geweest te zijn met een alvleesklier ontsteking heeft de specialist pantoprazol voor geschreven. Eigenlijk al direct vanaf het moment dat ik het gebruik een zeer positief resultaat met geen merkbare bijwerkingen.
10-08-2017

Hoog cholesterol

Ik gebruik meerdere medicijnen in relatie tot mijn (erfelijk) hoog Cholesterol (waarde 13 in 1992!). Daarna 12 jaar in het Amsterdams MC onder controle geweest. In 2012 bleek ik acute hartaderverkalking te hebben en moest direct geopereerd worden. Dit resulteerde in 6 bypasses! Dit ondanks jarenlang trouw medicijngebruik en aandacht voor het eten. Resultaat van de operatie[lees meer...]; Goed hart, maar ik werd wakker met een CVA, wat mij invalide heeft gemaakt met alle gevolgen vandien. (werk, gezin, sociaal, financieel ...enz). Alles vernietigd door een halfzijdige verlamming. Dus ondanks het gebruik van pillen en controles is medicijngebruik een lachertje .... Ja, ik ben zeer cynisch over medicijngebruik in het algemeen en moet lachen om mensen die heel nauwgezet hun pilletjes innemen. Soms vergeet ik 4 dagen in te nemen door mijn hersenbeschadiging en voel mij op dag 5 wat onrustig, neem mijn hand vol pillen en leef lekker verder.
05-08-2017

Middenrifsbreuk

Na een maagperforatie tijdens kijkoperatie voor hernia op het middenrif in mei 2010. Mijn familie en goede vrienden, zijn tot twee keer opgeroepen omdat men verwachtte dat ik de volgende ochtend niet zou halen. Ik gebruik sindsdien Pantoprazol 50 mg, Losartan kalium 40 mg en Amlopdine 5mg. Sinds September 2016 krijg ik van een goede familievriend, een sporttraining, en[lees meer...] leef gezonder. Neem dagelijks Mulivitaminen van A tot Z, naast mijn medicijnen in. Nu val ik telkens in slaap; OV-trips, autoritten, thuis of elders. Heeft iemand hiermee ook ervaring?
25-07-2017

Barrett's slokdarm

Ik heb sinds het gebruik van pantaprozol erg veel pijn in mijn buik en een zeer opgeblazen gevoel. Ik heb nog een doosje pantaprozol van aurobindo liggen, die ik nu ga gebruiken. ik las op internet in een review dat een gebruiker van Pensa ook daarop over was gestapt en aanzienlijk klachten vermindering.
10-07-2017

Maagbeschermer

Als gevolg van diabetes slik ik diverse medicijnen, zoals cholesterolverlagers en bloedverdunners (i.v.m diverse dotterbehandelingen) en heb ik een insulinepomp. Voorheen had ik altijd intolerantie voor verschillende medicijnen, dit openbaarde zich door maagpijn en heel veel brandend maagzuur. Vrijwel direct na het starten met Pantoprazol waren de vervelende bijwerkingen [lees meer...]volledig verleden tijd. Tot op heden ook geen enkel probleem meer mee gehad.
10-06-2017

Middenrifsbreuk

Langdurig gebruik. Zelden door huisarts gecontroleerd. Moet daar zelf om vragen. Niet gebruiken geen optie door scheurtje in middenrif. Eerst ander merk. Kon ik gelijk eten na inname. Nu naar Sandoz en ik moet een uur voor het ontbijt de pil innemen. Jammer, maar helaas.
02-05-2017

Slokdarmontsteking

Middel werd voorgeschreven door huisarts om mijn maag tot rust te krijgen. Ik had een geïrriteerde slokdarm ter hoogte van het borstbeen. Huisarts vermoedde dat dit kwam door zuur vanuit de maag. Deze klachten namen overigens wel af. Na enkele dagen dit middel te hebben gebruikt werd ik in toenemende mate misselijk. Eerst alleen 's avonds, later ook 's morgens. Naar verl[lees meer...]oop van dagen werd de periode dat ik overdag geen last had steeds kleiner. Hoofdpijn. Een beetje een verdoofd/veraf gevoel. Ook waren er concentratieproblemen. Verder had dit middel obstipatie tot gevolg. Na 8 dagen heb ik bij een waarnemend huisarts de klachten aangegeven en een minder sterk middel gekregen.
04-04-2017

Maagzuur (brandend)

ik gebruik metformine, simvastatine en galvus voor diabetes type 2. Door dit samen te gebruiken kan ik mijn bloedsuikerspiegel laag houden, nuchter 6.5. Ik krijg veel last van maagzuur oprispingen en het lijkt wel alsof het eten terugvloeit in mijn keel. mijn huisarts heeft mij aangeraden om het 1 mnd tegaan gebruiken (Pantoprazol) 1x 50mg p/d. na 1mnd wordt gekeken als er[lees meer...] geen verandering in komt dat ik een maagdarm onderzoek krijg.
Pagina 1 van 7

Mirena (1989) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (811) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (418) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (415) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (350) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!