This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure.

lees de ervaringen

Pantoprazol

Maagzuur - protonpompremmers
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Pantoprazol
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Maagzuur (25 meningen)
  • Maagklachten (19 meningen)
  • Maagzuur (brandend) (16 meningen)
  • ...

In de maagwand zijn er pompjes aanwezig die zuur de maag in pompen om de zuurtegraad van de maag te handhaven. Pantoprazol remt we

[lees meer...]

Pagina 1 van 7

02-08-2015
Man, 72 jaar

Maagbeschermer

Kreeg dit van mijn specialist om mijn maag te beschermen tegen de vele medicijnen welke in noodgedwongen moet slikken. Ik had voorheen af en toe maagpijn en nu nog, dus effectief, eerlijk ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat , nadat ik met dit middel ben gestopt, mijn glucose gehalte (heb Diabetes type II ) als een speer omlaag is gegaan. Ik stond net op het punt om [lees meer...]op insuline over te gaan, maar omdat ik nu weer ruimschoots onder de 8.0 zit, kan ik gewoon met enkel Metformine doorgaan. Ik kan bij maagpijn beter Rennies kopen, lijkt me.
30-07-2015
Vrouw, 49 jaar

Middenrifsbreuk

Gebruik dit pas een paar dagen, dus nog geen resultaat, maar word hier misselijk van en krijg er diarree van, en af en toe pijn in mijn maag, ik hoop wel dat dit tijdelijk is, want ik moet dit de rest van mijn leven blijven slikken. Eerder Omeprazol gehad, maar daar had ik wel heel veel bijwerkingen en voelde ik me echt beroerd. Iets anders is er geloof ik niet.
26-07-2015
Man, 38 jaar

Reflux

Begonnen vanwege reflux, dat wil zeggen pijn met slokdarm. Medicijn helpt goed. Echter, na langere tijd fase van diarree en buikkrampen. Erkende bijwerking. Dus even gestopt, en ja hoor diarree en buikkrampen opeens weg. Echter reflux met slokdarm kwam terug. Nu 1 keer in de 2 dagen dit medicijn, kijken of ik af kan bouwen. Er zit wel manitol in dit medicijn maar begrijp n[lees meer...]iet waarom ik er diarree van krijg. Ik zoek dus een medicijn wat hetzelfde doet maar dan zonder diarree en buikkrampen.
22-07-2015
Vrouw, 52 jaar

Maagontsteking

Nu ruim 2 weken deze protonremmer. Voel steeds pijntjes in scheenbeen (lijkt in aders) en soms kramp in kuiten. Eerder nooit last van gehad. Pijn onder in de rug links. Weet niet of dit verband houdt met medicijnen. Eerder omeprazol gebruikt paar weken en ook daar ontstond pijn in scheenbeen en kuitkrampen.
20-07-2015
Vrouw, 53 jaar

Maagbeschermer

ter bescherming van maag bij gebruik van pijnstillers uit NSAID groep
13-07-2015
Vrouw, 28 jaar

Maagzuur (brandend)

Ik had erg last van brandend maagzuur en maagpijn. Heb pantoprazol ingenomen en ik voelde heel snel al een verlichting van de maagpijn. Ik kreeg wel erg last van een droge mond. Verder geen bijwerkingen gevoeld.
09-07-2015
Man, 78 jaar

Maagzweer

Tijdens de kuur wel last van diarree (half dun). Wel tijdens de kuur zwarte ontlasting. Misschien is dat normaal. Vandaag de laatste 3 pillen en hoop dat dat verdwijnt. Hierover contact opgenomen met de specialist maar nog geen antwoord ontvangen. Kan wijzen op bloed in de ontlasting.
27-06-2015
Man, 70 jaar

Middenrifsbreuk

Sedert 1,5 jaar meer last van bijwerkingen. Prikkelend gevoel van de tong slechte smaak. Begin 2014 te weinig ijzer in het bloed, met behulp van tabletten weer op pijl gebracht en nu een jaar later weer hetzelfde probleem.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (676) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (358) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (338) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely