lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

25-12-2016

Maagbeschermer

ik gebruik het voor/tegen ontstekingen in de maag, maar reageer er toch heftig op.
15-12-2016

Maagklachten

Na maandenlang maagklachten te hebben gehad (maagpijn, maagzuur) verhoogde mijn huisarts het "medicijn" naar 2 maal 40 mg. Ik begon me gaandeweg steeds beroerder te voelen en toen ik las, dat er ook veel mensen last hebben met te weinig aanmaak van maagzuur i.p.v. teveel maagzuur, ben ik gestopt. Inmiddels gebruik ik twee maal daags een halve theelepel baking soda in een g[lees meer...]root glas water en ja hoor, nergens geen last meer van gehad. Het is zout, dus helaas niet geschikt voor mensen met hoge bloeddruk :-(. Had ik dit maar eerder ontdekt, mijn credo is: zo min mogelijk medicijnen, alleen die waar ik echt niet omheen kan. P.S. Ook mijn dochter is van haar klachten af dankzij baking soda ( zuiveringszout).
13-12-2016

Maagzuur (brandend)

Ik moest een fabrikant kiezen maar voor de duidelijkheid. Ik heb bij geen enkele variant van Pantoprazol klachten gehad. Behalve bij de Pensa variant.
13-12-2016

Maagzuur (brandend)

Ik slik al jaren Pantoprazol van verschillende fabrikanten. En nu heb ik dus de Pensa variant in lichtbruin oranje achtige kleur in potjes meegekregen. De klachten komen terug in alle hevigheid bij het gebruik van Panzoprazol van de fabrikant Pensa. Ik zou zeggen weet wat je rechten zijn als je een medicijn voorgeschreven krijgt die niets aan de aandoening verminderd of z[lees meer...]elfs verergerd, want tegenwoordig is het standaardverhaal van veel apothekers: Sorry maar dat vergoedt uw zorgverzekeraar niet! Onzin! Dit is een veel goedkopere variant van Pantoprazol en goedkoop is duurkoop in mijn optiek (ook voor de zorgverzekeraar!) want als een medicijn helpt tegen een kwaal is er geen vuiltje aan de lucht maar als de klachten terugkomen of verergeren, waarom slikken we dan eigenlijk het medicijn?
29-11-2016

Maagbeschermer

Gebruikte voorheen ongeveer 1 Rennie per dag. Daarna nooit meer. Voorgeschreven ivm sterke bloedverdunners ivm boezemfibrilatie.
07-11-2016

Maagbeschermer

Gaat niets anders als voorheen. Dient als voorzorg!!!! Merk nergens iets van. Vraag aan mezelf, twijfel of het nodig is. Twijfel bij gebruik van medicijnen als voorzorg!!
03-11-2016

Middenrifsbreuk

Ik gebruikte verschillende prazolen, al veel meer dan twee decennia in een dosis van 40mg/dag. 's Nachts bleek dat echter niet helemaal toereikend, ondanks verhoging van het bed. Aanvulling met Maalox bleek nodig. Na een nachtelijke, explosieve toename van klachten en daardoor consult op de SEH adviseerde de ziekenhuisarts verdubbeling van de dosis plus maximale dosis para[lees meer...]cetamol. Bij gastroscopie werden kleine poliepen gevonden.
01-11-2016

Maagzuur (brandend)

Gebruikt door mijn man. En ook nog veel sterkere medicijnen. Had dagelijks erge last en ook ´s nachts. Kreeg door al dit maagzuur last van beginnende slokdarmkanker. Toen is het klepje tussen maag en slokdarm vernauwd d.m.v. een operatie. Daarna geen klachten meer gehad en slokdarmkanker is niet meer. Als we dat geweten hadden, was de operatie veel eerder gedaan!
Pagina 1 van 7

Mirena (1937) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (779) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (398) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (390) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (334) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!