ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

23-10-2017

Barrett's slokdarm

na diagnose eerst omeprazol gebruikt, levert min of meer continue maag-darmpijnen op. na enkele maanden overgestapt op pantoprazol, effectieve werking meestal afdoende, echter ik slaap niet meer fijn en wordt na 5 uur slapen wakker en slaap meestal niet meer in, kortom daardoor niet fit.
18-10-2017

Barrett's slokdarm

Medicijn is zeer effectief, maar het blijft oppassen met voeding je kunt niet zomaar alles eten wat je wilt, als je teveel eet of te vet enz. zal je ondanks medicijnen toch klachten krijgen, vooral 's-nachts.
06-10-2017

Maagklachten

Dit medicijn gebruik ik vanwege maagklachten door medicijngebruik. Het doet goed zijn werk en geeft geen bijwerkingen.
15-08-2017

Alvleesklierontsteking

Na opgenomen geweest te zijn met een alvleesklier ontsteking heeft de specialist pantoprazol voor geschreven. Eigenlijk al direct vanaf het moment dat ik het gebruik een zeer positief resultaat met geen merkbare bijwerkingen.
10-08-2017

Hoog cholesterol

Ik gebruik meerdere medicijnen in relatie tot mijn (erfelijk) hoog Cholesterol (waarde 13 in 1992!). Daarna 12 jaar in het Amsterdams MC onder controle geweest. In 2012 bleek ik acute hartaderverkalking te hebben en moest direct geopereerd worden. Dit resulteerde in 6 bypasses! Dit ondanks jarenlang trouw medicijngebruik en aandacht voor het eten. Resultaat van de operatie[lees meer...]; Goed hart, maar ik werd wakker met een CVA, wat mij invalide heeft gemaakt met alle gevolgen vandien. (werk, gezin, sociaal, financieel ...enz). Alles vernietigd door een halfzijdige verlamming. Dus ondanks het gebruik van pillen en controles is medicijngebruik een lachertje .... Ja, ik ben zeer cynisch over medicijngebruik in het algemeen en moet lachen om mensen die heel nauwgezet hun pilletjes innemen. Soms vergeet ik 4 dagen in te nemen door mijn hersenbeschadiging en voel mij op dag 5 wat onrustig, neem mijn hand vol pillen en leef lekker verder.
05-08-2017

Middenrifsbreuk

Na een maagperforatie tijdens kijkoperatie voor hernia op het middenrif in mei 2010. Mijn familie en goede vrienden, zijn tot twee keer opgeroepen omdat men verwachtte dat ik de volgende ochtend niet zou halen. Ik gebruik sindsdien Pantoprazol 50 mg, Losartan kalium 40 mg en Amlopdine 5mg. Sinds September 2016 krijg ik van een goede familievriend, een sporttraining, en[lees meer...] leef gezonder. Neem dagelijks Mulivitaminen van A tot Z, naast mijn medicijnen in. Nu val ik telkens in slaap; OV-trips, autoritten, thuis of elders. Heeft iemand hiermee ook ervaring?
25-07-2017

Barrett's slokdarm

Ik heb sinds het gebruik van pantaprozol erg veel pijn in mijn buik en een zeer opgeblazen gevoel. Ik heb nog een doosje pantaprozol van aurobindo liggen, die ik nu ga gebruiken. ik las op internet in een review dat een gebruiker van Pensa ook daarop over was gestapt en aanzienlijk klachten vermindering.
10-07-2017

Maagbeschermer

Als gevolg van diabetes slik ik diverse medicijnen, zoals cholesterolverlagers en bloedverdunners (i.v.m diverse dotterbehandelingen) en heb ik een insulinepomp. Voorheen had ik altijd intolerantie voor verschillende medicijnen, dit openbaarde zich door maagpijn en heel veel brandend maagzuur. Vrijwel direct na het starten met Pantoprazol waren de vervelende bijwerkingen [lees meer...]volledig verleden tijd. Tot op heden ook geen enkel probleem meer mee gehad.
Pagina 1 van 7

Mirena (2005) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (817) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (420) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (420) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!