lees de ervaringen

Maagzuur - protonpompremmers
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Maagzuur (24 meningen)
  • Maagklachten (16 meningen)
  • Maagzuur (brandend) (11 meningen)
  • ...

Pagina 1 van 2

21-04-2014
Man (29) - Reflux

Tevredenheid over:
Ik gebruik al 8 jaar pantoprazol. Elke dag moet ik 20 mg innemen, anders heb ik na een halve dag pijn. Maar als ik het goed gebruik, kan ik eten en drinken wat ik wil. Geen bijwerkingen.
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

17-04-2014
Vrouw (52) - Maagzuur

Tevredenheid over:
opgelet!!! na 3 jaar pantoprazol te hebben geslikt, ben ik er zelf achter gekomen dat mijn ernstig en hevig bloedvloeien (vaginaal) door dit medicijn veroorzaakt werd. heb zelfs een operatie aan mijn baarmoeder gehad. Daarna bleef ik nog veel vloeien. Nadat ik op de bijsluiter gekeken had, ben ik accuut gestopt. Na 2 dagen is het bloedvloeien gestopt. Ik heb het doorgegev[lees meer...]en o.a. bij Lareb. nu slik ik ranitidine; geen bijwerkingen. Ik heb een maagbeschermer nodig vanwege een openstaand maagklepje. waardoor ik reflux heb en daardoor jarenlange onverklaarbare hoest en heesheid. Dat is door deze medicijnen overgegaan.

12-04-2014
Man (80) - Maagzuur

Tevredenheid over:
ik had eerst Losec hielp prima,werd niet meer vergoed door C.Z. daarom omeprazol was iets minder effectief, alweer bezuinigingen dan Pantoprazol, langzaam aan bemerkte ik dat ik weer last kreeg van maagzuur en begon flink te hoesten tot de dag van vandaag. Ik ga terug naar de huisarts en ga vragen om mijn eerste maagzuurremmer.

12-04-2014
Man (29) - Maagzuur

Tevredenheid over:
Totaal geen last van bijwerkingen. het lijkt wel een wondermiddel tegen zware maagzuur Maar is het dan wel zo goed voor je lever? daar is helaas weinig over te vinden.

31-01-2014
Vrouw (56) - Maagklachten
Algehele tevredenheid: 4

30-01-2014
Man (39) - Maagzweer

Tevredenheid over:
Gezien Omeprazol nauwelijks werkte, werd er door de arts overgestapt op een andere maagzuurremmer. Ik was al heel erg ziek en ging kapot van de pijn. Pijnstillers mocht ik niet i.v.m. de maagzweer. En toen kwam er ook nog de ellende van dit medicijn eroverheen. Mijn situatie verslechter nog verder. Omdat je verwacht dat een maagbeschermer helpt wanneer je misselijk bent [lees meer...]en tevens veel buikpijn hebt, had ik eerst niks in de gaten. Wat is dit een schandalig slecht medicijn. Ik heb er geen goed woord voor over. Wat mij betreft direct van de markt. Ook Omeprazol is niet geweldig. Zit nu aan de Nexium en het lijkt eindelijk beter te gaan.

30-01-2014
Vrouw (46) - Maagklachten

Tevredenheid over:
Al jaren last van Maag/darm klachten. Na jaren aanmodderen met Omeprazol ( ook hier bijwerkingen bij. ) overgestapt naar Ranitidine. Op een gegeven moment kwam ik met dezelfde pijnklachten aan maag bij een vervangende dokter, omdat op dat moment Ranitidine zijn werk niet deed en kreeg Pantoprazol voor geschreven. Zoals vermeld gebruikt en na nog geen half uurtje kwamen de [lees meer...]bijwerkingen alweer. Geen lucht krijgen, rood aanlopen, Heet, koud overal jeuk en opgezette hals. Ben met spoed na de EHBO gebracht ivm een Anafylactische shock.

29-01-2014
Vrouw (35) - Reuma

Tevredenheid over:
Pantoprazol gebruikt als maagbeschermer. Daar helpt het goed voor. De bijwerkingen zijn wel heel akelig. Ik kreeg opeens paniekaanvallen, terwijl ik die nooit gehad heb. Ook kreeg ik een heel hinderlijke zoem in mijn oren. Verder leek het wel of er een hele zak watten in mijn hoofd zat. Ik ben dus gestopt met pantoprazol. De zoem verdweem en het 'wattengevoel' in mijn hoo[lees meer...]fd ook. Alleen ben ik nu -ruim twee weken na het stoppen- nog steeds erg beroerd door een grote hoeveelheid maagzuur die nu aangemaakt wordt. Ik kreeg de pantoprazol ter bescherming van mijn maag, omdat ik ontstekingsremmers moest slikken, maar heb er juist een maagprobleem door gekregen. Heel vervelend!

28-12-2013
Man (70) - Maagzuur (bra...
Algehele tevredenheid: 4

Tevredenheid over:
In de nacht had ik veel last van maagzuur en reflux. Nu bijna niet meer. Bijwerking: kan niet meer stoppen. Als ik stop, geen maagzuur problemen meer, maar ik voel me de hele dag beroerd. Dit een paar maal een week of meer geprobeerd. Probleem is dus verslaving ! ? Kan dat? Ik gebruik ook cardio medicijnen en prostaat medicatie. Misschien de combinatie?

21-12-2013
Vrouw (64) - Maagklachten

Tevredenheid over:
na een tijdje dit medicijn geslikt te hebben, ging mijn hele lichaam pijn doen van tenen tot de haarwortels, tevens leek mijn lichaam in brand te staan en lag ik te rollen over de vloer van de pijn, omdat ik meerdere medicijnen moet slikken kreeg ik dit voor geschreven door de specialist, meestal lees ik de bijsluiter maar dit gegeven stond er niet in ; NIET GEBRUIKEN BIJ[lees meer...]. ik ben toen naar de apotheek site gegaan en daar stond het wel , met nog een paar andere ernstige waarschuwingen waaronder botbreuken ernstige blauwe plekken enzv

29-11-2013
Vrouw (26) - Maagklachten

Tevredenheid over:
gebruik ter afwachting van kweek ..lekker klein tabletje wat je makkelijk wegkrijgt en klachten verdwenen uiteindelijk maagbacterie waarvoor pantopac

07-10-2013
Man (37) - Angst & panie...

Tevredenheid over:
Elke morgen na mijn ontbijt krijg ik zo'n angstaanval 4keer per dag, iemand reaktie mvg Eerst neem ik 2 maal 20mg pantoprazol en zeker na mijn taske kofie of soep

06-10-2013
Vrouw (64)

Tevredenheid over:
Ben 29 sep,met pantoprazol gestopt'!Sinds ong. 4 maanden dikke voeten.Spierkrampen, pijn in knien en gewrichten,opgeblazen buik,echt down wat ik van nature echt niet ben. \Kon mijn handen slecht bewegen.Had ze gekregen ter bescherming voor bijwerking van pradnisolon.Die heb ik bijna afgebouwd,Vandaag ben ik dus opgestaan zonder pijn in mijn vingers.Ik bedank voortaan v[lees meer...]oor dit medicijn. Volgens de specialist was dit niet bekend 20 sept.jl. Verrassing voor haar bij het vogende consult Vrouw 64 jaar

19-09-2013
Vrouw (65)

Tevredenheid over:
Na ongeveer een jaar dit medicijn te gebruiken voor pijn op de borst (wat niet helemaal weg is gegaan) heb ik regelmatig kramp in de benen en handen gekregen vooral s'nachts. Ben nu gestopt nadat ik in de nieuwsbrief van Lareb had gelezen over de klachten, de klachten zijn aan het verminderen.

18-09-2013
Man (62) - Maagzuur (bra...

Tevredenheid over:
Ik heb ook een speciale maag, cascade effect waarbij slokdarm is weg gezakt. Maag sluit dus niet af. Galblaas 2 jaartjes geleden weg gehaald wegens ontstoken. Ik heb regelmatig zuur vd maag dat onderaan de slokdarm irritaties veroorzaakt, meestal neem ik dan Rennie. Laatst was het zo erg dat ik op een nacht 6 Rennie diende te nemen. De juffrouw bij de apoteek gaf me P[lees meer...]antogastrix (pantoprazol) met andere woorden. Het effect was onmiddelijk waarneembaar, reeds de eerste nacht sliep ik pijnloos. Verder geen merkbare bijwerkingen waargenomen. Nu ik echter een week of iets langer dagelijks een tabletje neem heb ik de laatste dagen zulke enorme oprispingen van maagzuur het komt tot id mond en brand id keel. Ik ga onmiddelijk stoppen met het innemen van dit middel. Het lijkt wel of ik het probleem duizend maal erger heb gemaakt.

08-09-2013
Man (22) - Maagzuur (bra...

Tevredenheid over:
werd er depressief van helaas voor mij niet bestemd

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (350) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum