Ervaringen met Sucralfaat

Tempocol (16 meningen)
Panzytrat (9 meningen)

28-12-2023 | Vrouw | 56
Reflux
Barret slokdarm , 2 maagbeschermers per dag en nog veel pijnklachten , na starten met de zakjes sucralfaat geen klachten meer , wel opletten met vet en pittig eten !

08-12-2023 | Man | 55
Slokdarmontsteking
Ondanks 2x 50mg omeprazol per dag toch pijn in slokdarm, door endoscopie ontstekingen aangetroffen, daarop gestart met sucralfaat 1mg voor slapen gaan, al na drie dagen verbetering en na een week klachten vrij zonder bijwerkingen

16-07-2023 | Vrouw | 49
Maagklachten
kan het druk op de borst geven van dit middel sucflaat

09-06-2023 | Man | 65

29-05-2023 | Man | 51
sucralfaat (1g)
Arts in het ziekenhuis stelde functionele maagklachten vast na een endoscopie. Lekker dus, geen aanwijsbare oorzaak, maar wél veel maagzuur en van tijd tot tijd zéér heftige maagpijnen. Ik slikte esomeprazol, pantoprazol, omeprazol (hetgeen de klachten juist verergerde!), logischerwijs niet door elkaar, maar na verloop van jaren om te kijken of het een beter werkte dan he[lees meer...]t andere. Toen ik verzuchtte bij de huisarts na weer een aantal weken van pijn: 'is er dan écht niets anders???' ... Kwam hij met sucralfaat op de proppen! Pijnklachten zijn met 95% afgenomen! Voor mij was het een wondermiddel! Zelfs 2x80 esomeprazol hielp niet voldoende, maar sucralfaat maakt het dragelijk!

14-11-2022 | Man | 70
Barrett's slokdarm
slokdarm werkt voor 20% goed, 40% een beetje en 40% niet. Barrett vastgesteld en heb 3 verschillende maagbeschermers waar onder deze om kans op slokdarm kanker te verkleinen.

04-06-2022 | Vrouw | 32
Reflux
Ik ben 24 weken zwanger en heb al meerdere weken last van brandend maagzuur en constant oprispingen en uiteindelijk is daar hevige reflux bijgekomen. Het maagzuur en eten kwam continue mijn mond in. Op een gegeven moment werd de pijn echt ondraaglijk van al dat zuur in mijn slokdarm. Ik wist niet meer waar ik het zoeken moest. Ik slikte al omeprazol en antagel, maar het we[lees meer...]rkte niet. Afgelopen woensdag sucralfaat van de internist gekregen en de pijn is helemaal weg! De klachten van het omhoog komen van eten en veel oprispingen/ lucht in maag die zijn er nog en dat is heel vervelend, maar een stuk draaglijker nu het geen pijn meer doet.

03-02-2022 | Vrouw | 79
Maagbeschermer
De zakjes poeder zijn echt heel naar om in te nemen , het lost gewoon niet op wat ik ook probeer , koud / warm / lauw water , ik stik er bijna in die droge korrels , had daarvoor de vloeibare Suspensie dat beviel mij prima maarrrrr word ineens weer niet meer geleverd !!!!!!! , van deze Sucralvaat poeder van Teva word ik misselijk , word wakker omdat ik amper kan slik[lees meer...]ken zo'n droge strot enz. enz. ik heb ze gekregen voor het maagslijm vlies te beschermen , en 1 x p.d. een Omeprasol voor een maagzweertje ...ik ga er nu echt mee stoppen want ik voel mij heel naar met deze zakjes ....Ik heb zelf een fles Antagel Teva gekocht en gaa dat uit proberen , ik heb een maagzweertje omdat ik al jaren Omeprasol slik , raar maar waar maar dat is wel een bijwerking als je dat heel lang slikt neemt je Lichaan te weinig IJzer en Vitm. B12 op uit je voedsel vandaar mijn lang durig gebruik !!

06-01-2022 | Vrouw | 21
Reflux
Erg last van maagklachten. Bij de dokter geweest maar die denkt niet dat er echt wat aan de hand is. Veel lucht in darmen en maag. Ik heb Autisme en een angststoornis. Had al weinig eetlust maar nu totaal geen behoefte aan eten. Lig misselijk en duizelig in bed na 1 keer ingenomen dosis.

22-10-2021 | Vrouw | 43
Maagklachten
Eerste wk leek het goed te werken. Echter daarna kreeg ik direct na het eten maagpijn en misselijk gevoel waardoor ik iedere avond anderhalf uur op de bank lag eer het gezakt was. Ik nam het in voor het avondeten. Ermee gestopt en klachten verdwenen. Weer begonnen na een week en klachten begonnen weer. Toen wist ik zeker dat het door dit middel kwam. Antagel als altern[lees meer...]atief genomen en geen bijwerkingen. Overigens geven maagmedicatie ook een averechts effect bij langdurig gebruik. Daar dus ook mee gestopt. Bleek dat aardappelen bij mij de trigger tot maagklachten was. Door daarmee ook te zijn gestopt en antagel te gebruiken tot maag weer tot rust gekomen was, bleken de klachten over te gaan.

27-08-2021 | Vrouw | 37
Maagklachten
Sinds 4 dagen gebruik ik dit spul en merk totaal geen verbetering. Ik heb nog ontzettend veel pijn en heb zelfs het idee dat ik er slechter aan toe ben met de bijwerkingen erbij. At al erg slecht en krijg nu nauwelijks nog wat binnen. Ik zit vol en ben misselijk. Verder na het innemen een droge mond en last van obstipatie. Ik stop met het innemen.

15-08-2020 | Vrouw | 53
sucralfaat (200mg/ml)
Slokdarmontsteking
Ik heb door Crohn en een hiatus hernia vaak last van een ontstoken slokdarm. Het enige dat helpt is sulcralfaat. Het is wat vies en de obstipatie die ik ervan krijg ook niet fijn maar dat weegt niet op tegen het staken van die vreselijke slokdarmpijn. Dus heel blij mee!

14-05-2020 | Man | 68

09-11-2019 | Vrouw | 51
Maagzweer
Na eten recidiverende pijn. Vermoeden maagzweertje. De werking was traag, pas na 1 week verbetering, maar ik kreeg een plotse jeukprikkel, alsof gestoken door een bij..maar dan door jeuk. Ook bleven bepaalde delen erg jeuken, gekrabt tot het kapot was.

11-03-2019 | Vrouw | 35
Maagklachten
Gekregen van de MDL ivm aanhoudende maagpijn, de inwendige jeuk ( in de maag) staat niet in de bijsluiter, ik ben meerdere keren getopt en begonnen en de pijnlijke jeuk komt echt door dit medicijn. Ik ben gestopt met dit medicijn.

15-11-2018 | Vrouw | 28
Reflux
Al een week last van enorme maagpijn. Ik kreeg al omeprazol en antagel, maar deze werkten niet en ik slikte ook nog 6 paracetamol tegen de pijn, wat ook niet hielp. Uiteindelijk met de klachten op de huisartsenpost gekomen en die dacht aan wondjes in de maag en daar sucralfaat voor gekregen. Een half uur na inname voelde ik meteen verlichting en na twee dagen (wel i.c.m. d[lees meer...]e andere medicatie) is de pijn zo goed als verdwenen en kan ik eindelijk weer eten.