Uitstellen van menstruatie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor uitstellen van menstruatie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: uitstellen van menstruatie

21-03-2024 | Vrouw | 51

buikkrampen opgezette buik buikpijn

3 x per dag een week gebruikt veel last van buikpijn en opgezette buik ben vandaag na een week gestopt ben blij als ik mijn menstruatie krijg zou het wel weer gebruiken

17-03-2024 | Vrouw | 47
Uitstellen van menstruatie
Na het lezen van deze horrorverhalen, ontzettend bang om met Primolut te starten. Uiteindelijk toch gedaan! Zo blij dat ik het toch ben gaan slikken. Totaal geen negatieve bijwerkingen, alleen positief! Hoewel veel vrouwen omschrijven dat zij psychische klachten kregen, werkte het bij mij juist andersom. Juist een keer geen stemmingswisseling, onrust en gierende hor[lees meer...]monen maar juist rust! Heel prettig om ook eens te ervaren. Na het stoppen kwam de cyclus 1 a 2 dgn later opgang. Probeer het gewoon, mocht je ellende ervaren dan ben je ook zo weer gestopt. Ik heb me overigens wel heel strikt aan de tijden gehouden. En ook maar 3 a 4 dgn geslikt.

22-02-2024 | Vrouw | 26
Uitstellen van menstruatie
Na alle negatieve verhalen te hebben gelezen, wilde ik eigenlijk niet starten met Primolut N. Maar ivm vakantie toch gestart. Ik heb het 14 dagen (3x per dag op vaste tijdstippen) gebruikt en het heeft prima gewerkt! Mijn menstruatie bleef uit en is na 2 dagen nadat ik gestopt was, weer begonnen. Verschilde niet veel met mijn normale menstruatie. Tijdens en na gebruik geen[lees meer...] last gehad van bijwerkingen. Dus ben er zeer blij mee!

25-01-2024 | Vrouw | 38
Uitstellen van menstruatie
Na het lezen van de vele verhalen met grote bijwerkingen heb ik lang getwijfeld over het gebruik, uiteindelijk besloten dat het weekend weg het me waard was en geen seconde spijt gehad. Mijn menstruatie zou op zaterdag beginnen, dus ik ben op woensdagochtend gestart en zaterdagmiddag geëindigd. Ik moest drie pilletjes per dag, na de maaltijd innemen, wekker gezet, geen [lees meer...]probleem. Waar ik bang was voor met name de psychische bijwerkingen die velen omschreven voelde ik me juist rustiger dan normaal voor mijn menstruatie. Af en toe wat hele lichte krampjes, maar eigenlijk niets noemenswaardig. Op woensdag kwam mijn menstruatie opzetten, ik had me op het ergste voorbereid qua bloedverlies en buikkrampen, maar mijn menstruatie was juist veel lichter dan dat het daarvoor was, en ook de buikpijn bleef (gelukkig) uit. De afgelopen maand voelde ik mijn eisprong niet zo goed als de maanden ervoor, maar met een cyclus van 32 dagen is mijn cyclus vrijwel normaal gebleven. Ook deze maand een veel mildere menstruatie dan dat ik gewend was voordat ik de primolut gebruikte. Het lijkt er bij mij dus op alsof de primolut een soort van reset geweest is, in positieve zin. Ik ben niet zo van het gebruik van hormonen, maar mocht de situatie belangrijk genoeg zijn zou ik primolut opnieuw durven te gebruiken.

06-12-2023 | Vrouw | 49
Uitstellen van menstruatie
İk heb dit middel niet zo lang kunnen gebruiken wegens slechte bijwerkingen , zoals ik heb gelezen bij ervaringen klopt allemaal, ik werdt erg somber en veel spanning , voelde me niet zoals ik was , depresieve gevoelens, vandaar ook eerder moeten stoppen, ik vindt een gevaarlijk spul en zal het nooit meer gebruiken

16-11-2023 | Vrouw | 26
Uitstellen van menstruatie
Het medicijn doet wat het moet doen. IVM vakantie geslikt en nergens last van gehad. Wel beetje krampen, alsof ik ongesteld was, maar werd het niet. Kreeg op een of andere manier wel wat meer last van afscheiding, terwijl ik dat normaal vlak voor mn menstruatie juist nauwelijks heb. De dagen nadat ik ben gestopt waren echt vreselijk. Ik bloed al bijna 4 dagen heviger dan [lees meer...]dat ik bloed op de 1e dag van mijn “normale” menstruatie. Heb continu buikkrampen, waar ik niet door kan slapen en zelf door moest huilen (veel last van emotionele schommelingen). Ik meld me bijna nooit ziek van werk, maar zit al 2 dagen thuis omdat ik bijna om de drie kwartier een grote tampon moet verschonen, anders lek ik gigantisch door. Door bloedverlies ook heel erg licht in m’n hoofd en energieloos. Mijn advies: neem dit alleen als de dagen dat dat je niet ongesteld wilt worden zo belangrijk zijn dat je niet anders kan. Anders zou ik echt zeggen dat je beter normaal ingesteld kan worden, want dit is 10x niks.

10-11-2023 | Vrouw | 36
Uitstellen van menstruatie
Wat het moest doen lukte, mijn menstruatie bleef uit. Toen ik stopte met deze tabletten met 4 dagen ongesteld. Heviger dan anders en ben het al behoorlijk. Gebruik van de pil op zich niet echt problemen alleen mijn gevoel werd onderdrukt heel vlak en afwezig, alles ging beetje langs me heen. Op dag 2 van menstruatie behoorlijke buikkrampen gehad tot bijna flauw vallen aan [lees meer...]toe. Feminax Aleve (speciaal tegen menstruatiepijn) had ik toevallig thuis en ging het gelukkig snel beter. Daarbij verloor ik een groot stolsel, wat ik nooit heb. Zal het zeker niet zo snel meer gebruiken, doet meer met het lichaam dan ik dacht.

23-10-2023 | Vrouw | 22
Uitstellen van menstruatie
Ik zou op vakantie ongesteld zijn dus heb orgametril gevraagd bij de huisarts. Netjes twee weken voor de verwachte menstruatie begonnen maar een paar dagen voor ik normaal gezien ongesteld zou worden kreeg ik lichte bloedingen die ruim een week aanhielden. 6 dagen later kreeg ik lichte buikpijn en evengoed 5 dagen lichte bloedingen. Hierdoor mijn halve vakantie toch nog bl[lees meer...]oedverlies. Inmiddels paar maanden verder en mijn menstruatie is nog onregelmatig en heftiger dan eerst. Op de eerste dag heb ik zulke heftige krampen dat ik misselijk en duizelig ben, iets wat ik daarvoor niet had. Hopelijk gaat dit weer weg met de tijd maar ik ga dit middel in ieder geval niet meer gebruiken.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel

01-09-2023 | Vrouw | 17
ethinylestradiol/levonorgestrel
Uitstellen van menstruatie
Heb deze pil een maandje genomen, omdat ik niet tijdens mijn zonvakantie ongesteld wilde worden. Helemaal in orde, niet ongesteld geworden. In de stopweek wel weer en nu gestopt. Had af en toe pijnlijke borsten, maar verder geen gewichtstoename. Viel er juist van af! Na stoppen (nu dus) wel wat last van haaruitval, kan ook liggen aan dat het lente is, maar houd hier rekeni[lees meer...]ng mee. Over het algemeen positieve ervaring voor een maandje!

08-08-2023 | Vrouw | 32
Ivm trouwdag en huwelijksreis

26-07-2023 | Vrouw | 39
Uitstellen van menstruatie
Ben altijd zeer regelmatig ongesteld en wilde deze periode uitstellen ivm vakantie. Kreeg dit van de huisarts. Op tijd begonnen met slikken, rond verwachte menstruatie kreeg ik wat spotting maar zette gelukkig niet door. Wel een heel opgeblazen gevoel in onderbuik. Na een week uitstellen gestopt, toen kwam er na 2 dagen een vage menstruatie: enkele druppels per dag, 3 dag[lees meer...]en lang terwijl ik normaal 5-6 dagen ongesteld ben met iig 2 hevige dagen. Alles goed en wel, amper 2 weken na deze menstruatie ben ik weer aan het bloeden. Wederom weinig en zet vooralsnog niet echt door, maar irritant is het wel. Hoe dit gaat aflopen weet ik nog niet, maar ben iig ontevreden over dit medicijn, ipv 1x per 4 weken bloed ik nu al voor 3e keer in 4 weken. Weliswaar weinig maar compleet onberekenbaar, ik ga dit nooit meer gebruiken.

22-07-2023 | Vrouw | 30
Uitstellen van menstruatie
Omdat ik in mijn festival weekend ongesteld zou worden heb ik primolut geslikt. Ik heb drie alarmen gezet en nam de pil altijd op drie vaste tijden. Geprobeerd in de aanloop naar het festival zo gezond mogelijk te eten en weinig zout (ivm evt vocht vasthouden) Geen bijwerkingen gehad en ik was niet ongesteld dat weekend. In totaal 6 dagen geslikt en werd op de derde dag n[lees meer...]a het stoppen ongesteld zonder extra klachten.

06-07-2023 | Vrouw | 39
Uitstellen van menstruatie
Het doet wat het moet doen (menstruatie uitstellen), maar ik heb behoorlijke last gehad van stemmingswisselingen (zelfs per uur wisselend), misselijkheid en hoofdpijn en werd pas op de 4e dag na laatste pil inname ongesteld. Ook vrij heftig helaas, zowel pijn als bloeden.

24-06-2023 | Vrouw | 32
Uitstellen van menstruatie
Begonnen met slikken van orgametril om mijn menstruatie uit te stellen vanwege vakantie. 1 week voor de verwachte menstruatie begonnen met 2x daags 1 tablet (na ontbijt en na avondeten) 2,5 week geslikt en eigenlijk nauwelijks bijwerkingen gehad. Hooguit een iets korter lontje dan normaal. Menstruatie begon 4 dagen na de laatste inname en was bij mij net zoals anders, dus [lees meer...]niet extreem heftig. Heel tevreden dus.

23-06-2023 | Vrouw | 39
Uitstellen van menstruatie
Omdat ik net uitgerekend de 3 dagen dat ik op een festivalcamping zou zitten ongesteld moest worden, dit middel gebuikt om menstruatie uit te stellen. Had ik dat maar nooit gedaan…na 2 dagen dit geslikt te hebben begon ik me al slecht te voelen, op de 4e dag kwamen de heftige bijwerkingen, en op de 5e dag volledige paniek…het was zelfs zo erg dat ik me geen raad meer wist,[lees meer...] niet meer kon stoppen met huilen en ik meermaals een doodswens uitsprak. Ik ben volledig door het lint gegaan en mentaal helemaal de weg kwijt geraakt. Ben halsoverkop moeten vertrekken na 1 festivaldag. Op hormonale anticonceptie reageerde ik ook heftig emotioneel en depressief dus snap niet dat ik überhaupt deze medicatie heb voorgeschreven gekregen. I.c.m. Een ptss en eerdere klinische depressie is dit middel dus zeer gevaarlijk. Sta stijf van de stress en spanningen, hele lijf doet pijn. Heftige hoofdpijn, enorm opgezette buik, constipatie, zeer angstig, depressief, paniek, koorts, oorsuizingen, wazig zien en i.c.m. PTSS triggers ook nog eens mentaal volledig de weg kwijt…. WEES GEWAARSCHUWD. Ik vind dit een zeer gevaarlijk medicijn.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel

11-05-2023 | Vrouw | 32
ethinylestradiol/levonorgestrel
Uitstellen van menstruatie
9 jaar geen pil gebruikt,die jaren ervoor wel had last van stemmingswisselingen en depressief gevoel. Na 2 kinderen en veel menstruatiepijn weer poging gedaan om te starten,heb nu bijna de 1e strip op en depressief gevoel en stemmingswisselingen zijn weer aanwezig. Stop gelijk weer als de strip leeg is omdat ik ij mijn pil vrije jaren verder nergens last meer van had en n[lees meer...]u na 1 strip begint alles weer ik vind deze pil zeker geen aanrader en kan meer kapot maken dan je lief is.

25-04-2023 | Vrouw | 31
Uitstellen van menstruatie
Ik moest op 21-04-2023 ongesteld worden, maar ik wilde mijn menstruatie 2/3 dagen uitstellen. Op 18-4-2023 ben ik begonnen met 3 maal daags 1 tabletje en op donderdag 20-04 nam ik de laatste tabletjes. Ik had nauwelijks bijwerkingen en op 24-04 ben ik ongesteld geworden. Tot nu toe vind ik de menstruatie meevallen en heb ik geen last van erge buikpijn of hevig bloedverlie[lees meer...]s. Ik ben tevreden met hoe het is verlopen en ik zal het zeker in de toekomst nogmaals gaan gebruiken😇

26-02-2023 | Vrouw | 28
Uitstellen van menstruatie
Ik heb primolut voorgeschreven gekregen van mijn huisarts, in verband met het uitstellen van mijn menstruatie. Ik had het nooit eerder gebruikt. Dit was de eerste en ook meteen de laatste keer! Ik zit door dit spul in een emotionele rollercoaster. Mijn emoties gaan alle kanten op. Ik ben boos en verdrietig zonder enige aanleiding. Daarnaast raak ik van de kleinste dingen g[lees meer...]eïrriteerd. Ook houd ik mega veel vocht vast en staat mijn buik helemaal bol. NOOIT MEER!!!

24-02-2023 | Vrouw | 27
Uitstellen van menstruatie
De huisarts heeft dit voorgeschreven omdat net in de week van mijn menstruatie de gyneacoloog moest bezoeken voor diverse onderzoeken. Ik slik de pil sinds een aantal maanden niet meer en ik voel me weer als de oude. Maar door primolut voel ik me in een emotionele achtbaan, heb last van krampen (vind ik niet zo erg), opgeblazen gevoel en enorm veel hoofdpijn. Ik slik dit m[lees meer...]edicijn al 4 dagen en voel me echt verschrikkelijk. Ik wil dit middel niet meer slikken…

21-12-2022 | Vrouw | 35
Uitstellen van menstruatie
Ik neem deze iedere jaar met kerst want zo of zo bin ik altijd met kerst ongesteld. Hij werkt goed, alleen mijn maag is best wel gevoelig en ik neem daarom 2 per dag aan plek van 3. Anders heb ik ook meer mijn bij mijn menstrutie .

25-11-2022 | Vrouw | 26
Uitstellen van menstruatie
Nooooooooooit meer!! Gebruikt om niet ongesteld te worden op mijn verloving, ivm de jurk. Nooit, nooit en nooit meer! Ik heb alle bijwerkingen gehad, abnormaal veel vocht vastgehouden (is te zien op de verlovingsfotos), ik voel me zo depressief na het gebruik. Moodswings en ik voel alsof ik mezelf niet meer ben. Buikkrampen, nonstop hele dag door. Heftige bloedverlies, wat[lees meer...] ik normaal vind maar houd hier rekening mee. Maar het ergste is jezelf depressief voelen. Ik kon beter ongesteld worden, wat ik nu meemaak is veel erger. Aub dames let op jullie gezondheid, geestelijk gezond zijn is echt belangrijk. Uiteindelijk niet kunnen genieten van me dag, omdat ik mezelf niet meer was + ik vind mezelf spuuglelijk op de fotos door de vocht die ik heb vastgehouden. Echt troep medicijn gewoon

05-11-2022 | Vrouw | 39
Uitstellen van menstruatie
Was een beetje bang geworden nadat ik hier alle reacties had gelezen. Dit omdat ik 1 a 2 per jaar last van migraine heb en niet goed reageer op hormonen. Ik heb het genomen ivm weekend in het buitenland. Een vriendin neemt dit met regelmaat en heeft nooit ergens last van. Ik heb dan ook nergens last van gehad. Geen bijwerking niks. Nadat ik gestopt ben, ben ik kleine 4 dag[lees meer...]en later ongesteld geworden. Dit ook zonder klachten. Enige is wel dat ik enorm erg ongesteld ben. Maar het medicijn doet wat ie moet doen

15-10-2022 | Vrouw | 34
Uitstellen van menstruatie
Ik ga trouwen volgende week en wil daarom m’n menstruatie uitstellen. Nu na dag 2 kreeg ik vanmiddag migraine (wat ik vroeger vaak heb gehad, maar tegenwoordig om de paar jaar). Ik lig al 3 uur wakker terwijl ik altijd goed slaap en ben al de hele dag misselijk. Ik stop! Met als gevolg dat ik nu dus JUIST ONGESTELD ga zijn op onze dag. Troep!!

08-10-2022 | Vrouw | 49
Uitstellen van menstruatie
Ik wilde een weekend weg, dus op deze manier menstruatie uitstellen. Ik ben gevoelig voor hormonen, maar ik had niet verwacht dat het zo erg zou worden. Maandag begonnen en op donderdag het gevoel dat ik manisch werd. Vrijdag begon de paniekaanvallen toe te nemen en vrijdagnacht was een hel. Ik ben bewust dat het door de hormonen komt, maar ik kreeg de drang om alle pi[lees meer...]llen on huis in te nemen. Maandag de dokter maar bellen. En er tot dan voor zorgen dat ik niet alleen ben.

18-09-2022 | Vrouw | 36
Uitstellen van menstruatie
Ik gebruik dit medicijn 3 x per jaar als ik op vakantie ga en het werkt goed. Ik heb niet veel last van bijwerkingen, wel wat kramp soms maar dat heb ik voor mn menstruatie ook. Voor mij is het grote nadeel dat ik diabetes heb en door deze medicijnen schommelen mijn suikers enorm en heb ik veel meer insuline nodig dan normaal gesproken. Wat ik tegenwoordig doe als ik w[lees meer...]eet dat ik ongesteld moet worden op vakantie , is al de menstruatie voor de vakantie uitstellen zodat je je hele cyclus opschuift. Dan hoef je deze pillen niet te slikken op vakantie dus als je dan bijwerkingen hebt ben je gewoon lekker thuis.

17-09-2022 | Vrouw | 45
Uitstellen van menstruatie
Gebruikt om menstruatie uit te stellen in de vakantie. Nooit eerder gebruikt, verder niet verdiept in de bijwerkingen. Ik heb het 13 dagen geslikt, 3 pillen per dag. Tijdens slikken veel migraine aanvallen gehad en last van opgezette buik. De meeste problemen kwamen na het stoppen. 2 dagen na stoppen werd ik ongesteld, hevige bloedingen en last van buik waar ik eigenlijk n[lees meer...]ooit last van heb. Vlak daarna kreeg ik pijnlijke tepels en pijnlijke borsten en de 2e menstruatie was 4 dagen later (nooit last van altijd heel regelmatig) de pijnlijke borsten bleven ook na de menstruatie. De menstruatie daarna kwam al na 2 weken, veel te vroeg. Toen ook weer hevig bloeden en pijn in mijn buik. Pas toen dacht ik aan Primolut en ben ik ervaringen gaan lezen. Dit verklaard wel mijn klachten. Als ik dit eerder wist had ik het nooit geslikt! En nu hopen dat mijn menstruatie weer snel normaal wordt. Ik ben benieuwd of er meer vrouwen zijn die na het slikken van deze pil langdurig last hebben gehad van een onregelmatige cyclus

22-08-2022 | Vrouw | 27
Uitstellen van menstruatie
Hoi, ik wilde voor mijn vakantie mijn menstruatie uitstellen. Ik heb eerder nog nooit de pil gebruikt dus dit was iets nieuws voor mij. Onwijs veel spijt gehad. De eerste 3 dagen had ik last van hevige hoofdpijn en misselijkheid. Na 3 dagen stopte mijn hoofdpijn maar misselijkheid heeft 2 weken lang geduurd. Normaal ben ik nooit wagenziek. Elke x dat ik in de auto stapte w[lees meer...]erd ik misselijk. Ook door de dag heen. Ik had ook 2 weken lang last van ongesteldheidskrampen. 3/4 keer per dag had ik last van krampen die ongeveer een halve min duren. Nadat ik de 2 weken erop had zitten ben ik ongesteld geworden. Normaal gesproken heb ik alleen last van buikpijn. Dit keer was het allemaal heftiger. Hoofdpijn rugpijn futloos hevige buikpijn misselijkheid. Voor mij 1 ding zeker. Liever ongesteld op vakantie dan al deze bijwerkingen die je mood helemaal verpesten!! Graag wilde ik mijn ervaring met jullie delen

22-08-2022 | Vrouw | 42
Uitstellen van menstruatie
Na alle horrorverhalen hier was ik wat huiverig. Maar ik heb nergens last van gehad. Geen bijwerkingen, innemen gewoon in mijn agenda gezet met een melding. Echt geen enkel probleem. Ik weet nog niet hoe het is als ik ermee stop, maar het is mij meer dan waard geweest.

21-08-2022 | Vrouw | 33
Uitstellen van menstruatie
4 dagen gebruikt. Menstruatie bleef uit. Tijdens gebruik weinig eetlust, gevoelige darmen al met al heb ik hier geen last van ondervonden. Wel één keer bijna flauwgevallen. Ik besefte pas later dat de eetlust en duizeligheid door het medicijn kwamen. Ongeveer 3 dagen na stop begon mijn menstruatie. Meteen heftig en de laatste dagen enorm veel krampen. Zo erg heb ik dat nor[lees meer...]maal niet

19-08-2022 | Vrouw | 44
Uitstellen van menstruatie
3x per dag 1 pil. Vond ik soms lastig omdat ik op vakantie was. Na ongeveer een week voelde ik mij een aantal keer misselijk. Maar dit kan natuurlijk ook door het vreemde eten zijn gekomen of door de warmte oid. Ik heb mijn menstruatie probleemloos 10 dagen uit kunnen stellen, wat erg fijn is als je op vakantie bent. Verder helemaal geen klachten gehad.