ISO 27001

ziekte

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Depressie (2297)   Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor depressiviteit

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Diane-35 1 5
Nuvaring 1 3
Mirena 1 5
Perindopril 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: depressiviteit

07-06-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Sinds meer dan 2 jaar gebruik ik Mirtazapine, daarom een ervaring. Mirtazapine begonnen na een depressie, mijn eerste ooit door een op een volging van verschillende gebeurtenissen achter elkaar in korte tijd. Mirtazapine helpt me tot op heden erg goed, de depressie verdween mede door Mirtazapine. Mirtazapine heeft me geholpen om weer dingen te ondernemen en me minder snel [lees meer...]overspannen te maken. De 30mg per avond die ik gebruik helpt niet echt voor het slapen daar is 30mg bij mij teveel voor. In het begin kreeg ik 15mg en daar sliep ik erg goed op (affiniteit op de H1 - Histamine receptor). Hogere doseringen 30mg+ heffen dit effect op door het aanzetten van de nor-adrenaline receptoren in de hersenen. Ik heb wel wat extra gewicht rond mijn heupen erbij gekregen maar niet veel. Het gewicht krijg ik er ook niet af, ik sport 3-5x per week en het wil gewoon niet lukken, dat is wel een nadeel, ook meteen het enige nadeel. Mirtazapine is voor mij erg effectief en ik ben er ook zeer tevreden over.
29-05-2018

Citalopram (citalopram)

Ik slik citalopram nu ongeveer 6 weken. In het begin werd ik rustiger, nu voel ik me weer behoorlijk somber. Komt ook omdat ik elke week naar therapie ga en daar komen behoorlijk wat gevoelens los. Ik blijf ook in contact met de huisarts om de medicatie in de gaten te houden en in de gaten te houden hoe het gaat. De huisarts zie ik eens in de drie weken. Ik ben al met al b[lees meer...]est tevreden. Heb nog een lange weg te gaan
17-05-2018

Citalopram (citalopram)

Had depressieve gevoelens en na stoppen heftige reacties niet normaal.
15-04-2018

Citalopram (citalopram)

Ik slik dit medicijn nu meer dan een jaar. Ik had eerst angstgevoelens (bang dat dingen mis zouden gaan. Veel willen controleren) en ook depressiviteit. Door Citalopram is dit nu leefbaar. Compleet weg is het niet maar heel erg veel beter. Daarnaast volg ik therapie overigens. Bijwerken als misselijk etc etc heb ik neit gehad. Dit komt wellicht door de manier waarop ik [lees meer...]gestart ben met de inname. Ik had gehoord dat je het beter kon opbouwen. Dit staat volgens mij niet in de bijsluiter. Maar ik ben begonnen met de tabletten in 4 te breken en eerst 5 dagen een kwart tablet in te nemen (5mg dus). Toen een paar dagen een halve tablet. En zo opgebouwd in een week of 2 tot ik op 1 hele tablet van 20mg zat. Ik moet zeggen dat ik deze manier iedereen kan aanraden. Je lichaam krijgt zo meer tijd om er aan te wennen.
14-04-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

ik ben begonnen met mirtazapine vanwege een depressie en teveel piekeren ik gebruikte 15mg per dag en het had snel effect. me depressie verdween als sneeuw voor de zon en begon ook goed te van eten . maar dat was ook het enigste verder had ik erg veel last van sufheid en was overdags erg vermoeid.ik had last van zware benen en ik werd erg vlak.pas savonds als de medicati[lees meer...]e begon uit te werken begon ik eigenlijk te leven .toen ik een andere functie binnen me werk kreeg en meer moest doen ben ik ermee gestaakt met afbouw.anders kon ik me werk niet meer doen ik heb mirtazapine een half jaar gebruikt en als ik terug kijk heb ik in een roes geleefd waar ik veel aan me voorbij liet gaan . maar de klachten beginnen weer langzaam terug te komen ik hoop dat er een antidepressiva is waar ik met niet zo moe bij voel .voor mensen met een actief leven raad ik deze medicatie niet aan
10-04-2018

Escitalopram (escitalopram)

Na Paroxetine overgestapt op Escitalopram. Het leek net of er een deken van me af werd gehaald. Met Paroxetine totaal geen libido, met Escitalopram is dit helemaal terug van weg geweest. (partner blij!) Ook veel minder suf en alerter. Concentreren gaat beter en ik kom makkelijker m,n bed uit 's morgens. Tijdens overstappen geen bijwerkingen ondervonden. Ik ben erg blij dat[lees meer...] m,n huisarts dit heeft voorgeschreven.
03-04-2018

Clomipramine (clomipramine)

Overgegaan van sertraline naar clomipramine omdat sertraline onvoldoende hielp tegen mijn angsten naast mijn depressie. Clomipramine hielp mij op zich goed tegen mijn depressiviteit en mijn angsten, maar de bijwerkingen waren zo erg dat ik er toch mee ben gestopt. Bij het minste geringste beetje inspanning liep ik met een doekje om mijn voorhoofd en bovenlip af te drogen ([lees meer...]bijvoorbeeld bij stofzuigen). Klotsende oksels had ik niet, maar mijn gezicht stond bijna permanent onder de zweetdruppels. Ook ben ik er echt wel een paar kilo van aangekomen.
02-04-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Nadat ik begonnen ben met dit medicijn . Heb ik nooit weer echt lekker gevoeld . Maar er mee stoppen lukt niet. Na 1 dag word je helemaal raar in je hoofd En begin je er maar weer mee. In mijn ogen word alleen de fabrikant er beter van . Ik wil er van af . Maar weet niet hoe .
30-03-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ik heb Paroxetine vanaf 2008 gebruikt na een ernstige depressie. Het heeft mij toen enorm geholpen. Ik ben er na 3 dagen al van opgeknapt. Hoe gek het ook klinkt na 3 dagen had het al een positieve effect op mij. Ik was namelijk zwaar depressief en heb een jaar gehuild. Door huilbuien kon ik niet meer normaal functioneren. Dankzij paroxetine kon ik weer opstaan uit bed en [lees meer...]werken. Ik vond het een hele leuke tijd met paroxetine. Maar 1 ding viel me op. Ik maakte me echt nergens meer zorgen over en lachte om alles wat ik hoorde of zag. Hier klopte iets niet van. Daarom ben ik naar de psychiater geweest die mij dit heeft voorgeschreven. Ik heb verteld dat ik er te blij van word wat soms niet klopt. Na een keer aangeven heeft hij niks voorgesteld. Na de tweede keer dat ik bij de psychiater ben geweest, na 4 jaar adviseerde hij mij om over te stappen op venlafaxine. Ik heb dit middel geprobeerd maar werd er erg ziek van. Teveel bijwerkingen. Spierverslapping, nog meer piekeren enz. Daarom ben ik op advies weer overgegaan op Nortrilen, en daarna op Tryptizol, zonder af te wachten dat het aan slaat ben ik steeds op advies geswitcht van medicijnen waardoor ik helemaal geestelijk en lichamelijk in de war was geraakt. Ik was oververmoeid (deed ondertussen helemaal niks om het echte probleem op te lossen). Ik zocht steeds hulp bij medicijnen. Uiteindelijk heb ik per ongeluk een verkeerde pil gekregen van de psychiater die mij een psychose heeft bezorgd. Daarna heb ik enorm veel slaappillen geslikt om zo een einde aan mijn leven te maken want ik kon zo niet meer leven. Ik was mezelf zat en mijn omgeving ook. Ik heb besloten om geen pillen meer te slikken. Ik ben nu een jaar clean. Het valt niet mee. Ik voel me echt heel erg depri nog. Het is meer overleven dan leven. Ik probeer dmv vitamines zoals omega, magnesium, kurkuma, ginseng, een beetje mijn serotonin gehalte te verbeteren zodat ik me toch iets beter kan voelen. Hopelijk komt er een dag wanneer dat ik weer kan leven. Paroxetine was echt een redmiddel tijdens een zware depressie maar het stoppen ervan is echt veel te zwaar en nergens werd mij hulp gegeven. Nergens ben ik geholpen aan de gevolgen van stoppen met deze pillen. Er is echt een serieuze begeleiding nodig bij het stoppen. Daarnaast zijn pillen wel makkelijk om in te nemen maar als je er mee wilt stoppen is het verstandig om een vloeibare versie er van te kopen om zo af te bouwen want dit is nodig om afkickverschijnselen min mogelijk te houden. Ik raad iedereen aan om eerst het probleem aan te pakken als dat mogelijk is en niet steeds hulp zoeken bij pillen. Pillen lossen het probleem niet om. Je zorgt ervoor dat je het probleem minder ervaart maar het probleem is er nog. Zodra je stopt met het inname zullen die problemen 10 keer hard terugkomen. Daarom is het beter om te stoppen met pillen en goed te eten en te sporten om zo je leven op orde te stellen.
28-03-2018

Citalopram (citalopram)

Slik nu 5 weken citalopram. Merk dat ik stabieler ben. Slapen is erg wisselend, dan weer een paar nachten goed dan weer een week niet. Ik word hier moedeloos van. Heb al van alles geprobeerd. Gaat dit over?
21-03-2018

Clomipramine (clomipramine)

Ben er aan begonnen omdat ik depressief was, vreselijk moe en paniekaanvallen kreeg. Ik was zeer sportief toen ik depressief werd, dus sporten om van je depressie af te komen helpt niet. Ze hebben me goed geholpen. Ik heb ze heel lang gebruikt, maar een einde van het gebruik was ik niet meer fit en somber. Mijn vrije tijd gebruikte ik om te slapen. 14 tot 15 uur slapen w[lees meer...]as geen probleem. Opstaan vreselijk. Ik ben nooit een dennetje geweest, maar heb aan deze medicijnen obesitas overgehouden. Ik was slank en mooi afgetraind toen ik aan deze medicijnen begon.
14-03-2018

Paroxetine (paroxetine)

Geen diepe dalen meer. Je wordt wel wat vlak wat emoties betreft.
10-03-2018

Citalopram (citalopram)

Ik slik nu 2 dagen Citalopram, omdat ik mertazapine helemaal niks vond: ' overdag zombie, vreet buien, lucide drome, suf ' ben ik over gezet naar citalopram, ik heb last van depressieve klachten die maanden blijven en dan weer weg gaan, zo gaat het mijn hele leven al. Ik ben hierdoor mijzelf gaan isoleren en wilde zo min mogelijk naar buiten, om prikkels te vermijden. [lees meer...]Ik las veel negatieve dingen over anti depressivas en ik was dus erg bang, en wil graag mijn positieve verhaal delen ! Neem deze medicatie in met een bakje yogurt en wat wit brood geloof me je word niet misselijk dan, ik ben nog geen 1 x misselijk geweest noch buikkrampen. Wel verminderd eetlust, maar ik vind dat alleen maar beter omdat ik wat wil afvallen. Ik heb eigenlijk geen bijwerkingen echt maar een paar kleine onnozele dingen, heel soms voel ik me ineens 2 min heel schuldig en rot zonder reden, dit komt ook door de medicatie. Het inslapen was zoals bij mijn eerste nacht metazapine weer een klein beetje lastig, het weg sjokken als je in slaap valt en het bewust zijn dat je wat "gebruikt" hebt kan je onbewust wat allert houden, 'maar ik viel op mijn normale tijd in slaap 01:00 snachts, het was dus geen slaapmutsje' Ik heb snachts wat hallucie's gehad ( als ik door de slaapkamer heen keek zag ik dingen bewegen) en was wat angstig maar niks extreems. Had ook wat levendige dromen. Ik merk overdag haast NIKS van het medicijn en daarom echt top! Het is pas dag 2 dus ik hoop dat het zo blijft.
08-03-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik het nu 3 week het is wel een oplossing maar de bijwerkingen zijn nog niet zo goed diarree smorgens en s Avonds buikpijn.Slapen gaat redelijk maar wel wakker tussen door.Nu blaren in de mond ik slik 30 gram mirtazapine, afwachten dus Ik slikte eerst pararoxcetine 40 gram dat ging niet meer, 17 jaar met afbouwen en weer opbouwen.
07-03-2018

Sint Janskruid (hypericum)

Elk jaar als de dagen korter worden, krijg ik last van mijn depressieve gevoelens en angsten. De huisarts wilde me aan de antidepressiva hebben, maar daar hoor ik alleen maar slechte verhalen over, dus die drempel was vrij groot. Op deze website las ik veel positieve verhalen over Sint Janskruid, daarom eerst dat maar getest. Ze zeggen dat het pas naar een paar weken wer[lees meer...]kt, maar bij mij voelde ik na een paar uur al een duidelijk verschil. Ik kon makkelijker relativeren en had veel minder negatieve gedachten. Daar ben ik natuurlijk erg blij mee. Ik gebruik Sint Janskruid al een poosje en ik had het idee dat het niet veel meer deed en omdat het potje leeg was maar besloten om er mee te stoppen. Na twee dagen waren alle negatieve gedachten en angsten weer terug, dus maar weer een nieuw potje gehaald en na een uur merkte ik het effect duidelijk. De enige bijwerking die ik af en toe heb is kortademigheid, dat neem ik maar voor lief.
02-03-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Na jarenlang gebruik van Seroxat en de nodige toename in gewicht, ben ik na laatste opname bij PAAZ in overleg met psychiater overgestapt op Venlafaxine 150 mg verlengde afgifte. Op zich werkt het medicijn redelijk goed, maar ik ben erg onrustig en ontevreden met mijn leven. ik ben gehuwd, heb een zoon van 15, een goede baan (assistent-accountant), maar mis uitdaging in mi[lees meer...]jn leven, zowel op het werk als privé. Vanwege burn-out klachten heb ik een WSW indicatie, waardoor ik via WSW bedrijf gedetacheerd ben bij accountantskantoor. Na 10 jaar wil ik andere baan, ben 53, en weet dat het gezien mijn verleden (stotteren, burn-out, depressies, angsten) niet verantwoord is om over te stappen naar nieuwe baan. Ook privé mis ik uitdaging. Ik wil vrienden maken, leuke dingen doen, zoals concerten bezoeken, mountainbiken met anderen etc. Voel me ongelukkig, heb verschillende therapieën gevolgd, maar blijf onrustig en zoeken naar iets nieuws in mijn leven. Herkennen jullie dit? (ontevreden, nergens op zijn plek)
24-02-2018

Paroxetine (paroxetine)

Ik heb veel meegemaakt in mijn leven, maar ik dacht dat ik alles wel aankon. Tot ik op 44-jarige leeftijd angstgevoelens kreeg en het idee had dat ik de controle over mezelf begon te verliezen. De huisarts schreef me seroxat (nu paroxetine) voor, 20 mg. Na 2 weken werden de angstgevoelens ineens veel erger, maar na een paar dagen voelde ik me een stuk beter en weer gel[lees meer...]ukkiger zoals voorheen. Daarnaast trek ik me minder aan van de kritiek van anderen en voel me bevrijder. Ik kreeg meer zelfvertrouwen en heb zaken aangepakt - met succes- wat ik voordien niet gedurfd zou hebben. Daardoor heb ik mij beter kunnen ontwikkelen en sta nu positief midden in het leven. Ik blijf daarom paroxetine gebruiken en ga de gok niet aan om hiermee te stoppen. De een heeft een tabletje voor suikerziekte; een ander voor hoge bloeddruk. Dus als dit tabletje mijn serotonine in evenwicht brengt en daardoor mijn leven, dan heb ik hier geen probleem mee.
23-02-2018

Duloxetine (duloxetine)

Ernstige depressive klachten, kon nooit een antidepressiva verdragen todat na heel veel jaren ik dit kreeg en ik nu de maximale hoeveelheid slik sinds kort van 120 mg. De veranderingen zijn opzienbarend goed. Heb me niet eerder zo goed gevoeld door antidepressiva dan nu. Ben er erg tevreden over.
20-02-2018

Citalopram (citalopram)

15 jaar naar tevredenheid geslikt, eigenlijk geen bijwerkingen. Duurde wel lang voordat het werkte (minstens 2 maanden). Hiermee gestopt omdat ik na overgang van een ander medicijn (Quetiapine naar Olanzapine) ben ingestort en in een zware depressie ben beland. Citalopram nog verhoogd van 40 naar 60 mg., maar het mocht niet meer baten. Toen overgestapt op de Sertraline
20-02-2018

Sertraline (sertraline)

15 jaar Citalopram geslikt, na overgang van een ander medicijn (Quetiapine op Olanzapine) ben ik ingestort en in een zware depressie beland. Citalopram nog verhoogd, maar dat mocht niet meer baten. Bij een andere psychiater met Sertraline gestart. Bij 50 en 100 mg merkte ik nog niet zoveel. Toen is de dosis verhoogd van 100 naar 200 mg, dat ging niet goed, ik belandde in e[lees meer...]en crisis, was een soort zombie, supertraag en kreeg suïcidale gedachten. Heel langzaam trok dit weg. De bloedspiegel bleek nog aan de lage kant, dus verhoogd naar 225 mg, is boven de maximale dosering, maar ik ben blij dat de psychiater haar oordeel heeft geveld op basis van bloedonderzoek. Na een half jaar depressie begon ik weer wat te voelen, voelde me weer iets beter als ik sportte en had weer ups en downs i.p.v. een continue zwaar depressieve stemming. Naar 250 mg gegaan en toen ging het nog beter. Wel veel vervelende bijwerkingen, vooral de hoge hartslag, ik kon eerst makkelijk 60 baantjes zwemmen, nu lukte 20 nog niet en tennissen ging ook niet goed. Gelukkig is dit langzamerhand minder geworden. Ik tril wel heel erg. Anderhalve maand geleden ben ik de medicijnen 's ochtends gaan innemen (nam antidepressiva al 15 jaar in de avond in) en toen ging het nog beter. Ik begon weer zin in dingen te krijgen, kon weer genieten, sociale angsten werden minder en voelde me weer meer op mijn gemak tussen de mensen en kon mezelf weer vermaken. Wel werd het trillen heviger. Omdat de dosering zo hoog is ben ik nu weer terug naar 225 en waarschijnlijk nog verder terug. Wat ben ik blij dat ik ondanks de zeer zware start toch heb doorgezet. Veel meer bijwerkingen dan de Citalopram, maar het werkt ook beter, ik voel me nu beter dan voordat ik ingestort was en heb weer zin in het leven!
07-02-2018

Cymbalta (duloxetine)

ik heb deze gekregen na de bevalling van mijn zoontje die met 26 weken levenloos is geboren heb geprobeerd te stoppen ermee maar helaas dan val ik weer in die diepe put ondanks de vervelnde bijwerkingen dat ik kilo`s ben aan gekomen blijf ik ze toch slikken
07-02-2018

Pregabaline (pregabaline)

steeds terug kerende depressies tijdens opname deze medicatie voorgeschreven voel me steeds ziek probeer af te bouwen is een crime ben 77 heb het gevoel dat men mij maar laat modderen trek vaak genoeg aan de bel. ben erg verdrietig dat men niet begrijpt dat ik me zo ziek voel denk toch dat de pregabaline de boosdoener is
01-02-2018

Fluvoxamine (fluvoxamine)

Ik heb veel betere ervaring met deze fluvoxamine dan met de mirtazapine. Ik had niks anders helaas ernstig nachtmerries en rare dromen. Nu met deze medicatie fluvoxamine nergens last mee. Ik denk enorm positief
21-01-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Ben al jaren neerslachtig, ik noem het zelf nog geen depressie. En last van slapenloosheid. En chronische pijnen. Via de huisarts begonnen met 25mg per dag. Langzaam opbouwend naar 100mg per dag. In het begin merkte ik er weinig van ook niet van bijwerkingen. Het slapen en doorslapen gaat nu wel goed, ben daar zo blij mee. Helaas merk ik ook niet dat de pijn verminder[lees meer...]t. Wel de neerslachtigheid, ik zie het nu allemaal in een beter daglicht. Ben positiever gaan denken en heb weer zin om dingen te ondernemen. Vind het jammer dat ik hier niet eerder mee ben begonnen. Al vanaf mijn puberteit zeer neerslachtig/depressief. Het enige minpunt is dat ik last heb van droge slijmvliezen, dus heb ik last van een mond en keel, droge neus en ogen. Vooral mijn mond is zo vreselijk droog dat mijn tong aan mijn gehemelte plakt en dat ik 's nachts wakker word omdat ik zo een droge mond/keel heb dat ik bijna stik. Maar ja, ben al zo blij dat ik niet meer zo neerslachtig ben.
19-01-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik ben rond mijn 18 de depressief geworden en met maatschappelijk werk moest het over gaan... Dit hielp totaal niet! Toen doorgestuurd naar dijk en duin en daar met behulp van psycholoog en psychiater van was wel snel duidelijk dat het genetische aanleg had en dat ik met medicijnen prima mijzelf kon redden. Verschillende medicatie gebruikt, opzoek naar de medicatie die he[lees meer...]t best bij mij zou passen. Na ups en downs wisseling van medicatie kwam ik op sertraline, dit ging prima tot ik zwanger werd en moest switchen van medicatie omdat toen met dit medicijn en zwangerschap weinig bekend was. Dus werd ik door verwezen naar een psychiater in het ziekenhuis die meer ervaring had met zwangerschap en medicatie gebuikt depressie. De psychiater in het ziekenhuis heeft mij begeleid bij het overgaan op venlafaxine en begeleid tijdens mijn 2 zwangerschappen en dit ging prima! Inmiddels 2 kinderen en wat jaren verder ga ik nu stoppen bij de psychiater in het ziekenhuis en gaat mijn huisarts de begeleiding van mijn medicatie overnemen. De reden omdat de zorg verzekeraar het niet meer vergoed om naar de psychiater te gaan. Het ziekenhuis valt wel onder de verzekering alleen niet het stukje psychiatrie. Ik kan alleen zeggen schandalig eerst de medicatie niet meer vergoed en nu dit ook niet meer, het is belachelijk!
17-01-2018

Duloxetine (duloxetine)

gebruik al 3 weken en nog steeds last van slapeloosheid
06-01-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik heb deze tabletjes een korte periode gebruikt, maar ben overgestapt op Citalopram omdat ik teveel bijwerkingen had. De eerste dagen gebruikte ik 15 mg, maar hiervan werd ik zo suf dat ik nauwelijks mezelf was op het werk. Ook enorm veel moeite om uit bed te komen en op te starten. Daarna de tabletjes gehalveerd en de positieve werking was wel vrij snel merkbaar, maar bl[lees meer...]eef me te suf en slaperig voelen om normaal te functioneren.
06-01-2018

Citalopram (citalopram)

De eerste week begon ik met 10mg en had ik direct last van misselijkheid en andere bijwerkingen. Op het werk voelde ik me de eerste dagen erg ongemakkelijk en vreemd. Van de zenuwen ging mijn hoofd/nek schokken en ik voelde me licht paranoïde. Ik begon ook levendig te dromen en word 's nachts wakker. Ik heb de eerste weken 10mg gebruikt. Het is wel duidelijk effectief tege[lees meer...]n depressieve gevoelens en stemmingswisselingen, ik heb hier momenteel nauwelijks last van. Ben daarna van 15 naar 20mg gegaan en heb weer lichte bijwerkingen. Het doorzetten is nu wel de moeite waard, maar ik ben niet van plan dit medicijn langer dan een half jaar te gebruiken of de dosering te verhogen. Ik neem het nu 's morgens in, zodat ik iets minder slecht slaap.
21-12-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik wou dat ik nooit aan dit medicijn begonnen was..al 8 jaar verder en stoppen kan k niet! Bij 1x vergeten wordt ik duizelig en kan ik niet normaal functioneren..het voelt dan als een soort duizeling en tinteling en als je bv je hoofd draait dan komt je hoofd er later achteraan voor je gevoel..iig lastig uit te leggen. Nu 3 pogingen gehad om te stoppen maar tevergeefs..d[lees meer...]an is t voor mij niet mogelijk om normaal naar werk te gaan want je bent de hele dag duizelig en prilkelbaar..na 14 dagen vol te hebben gehouden chaggerijnig kon ik t niet meer..mn omgeving had last van me..ik zet mn baan op t spel dadelijk.. ik kon al huilen van een aflevering GTST bij wijze van! En nu zit ik alweer 2 jaar nonstop aan de 75 mg..stabiel emotioneel maar het voelt ook emotieloos aan de andere kant...want echt vrolijk wordt je ook niet meer..ik leef op een automatische piloot..is dit dan wat ik wil?? NEE ik wil ook van t leven genieten en weer meer "voelen" maar ja zonder de medicijnen word het voelen in heftig voelen of niks voelen..dan kies ik toch maar voor de balans...en dus levenslang aan deze troep..
21-12-2017

Cymbalta (duloxetine)

Ik heb Cymbalta de afgelopen 3-4 jaar gebruikt voor depressie. Mijn arts vertelde me dat ik kon stoppen met het nemen van deze medicijnen cold-turkey toen ik nog slechts 30 mg per dag nam (ik kwam van 120mg per dag). Ik stopte 2 december en ga nu zo'n 2-3 weken door de ontwenningsverschijnselen. Ontwenningsverschijnselen: Duizeligheid, licht gevoel in het hoofd, duiz[lees meer...]eligheid, gevoel van flauwvallen hoofdpijn Angst, prikkelbaarheid, vijandigheid Misselijkheid, diarree, spijsverteringsklachten Trillen, handen schudden, zenuwtrekken, willekeurige beenbewegingen Vermoeidheid Visuele storingen Nachtmerries Constant huilbuien dagen achtereen

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1886)
Depressie (1570)
Angst & paniekstoornis (1354)
Hoge bloeddruk (1077)
ADD (519)
Depressiviteit (494)
Astma (436)
Angststoornis (426)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!