Orgametril

lynestrenol

Endometriose (38 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (6 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)

13-08-2019

Uitstellen van menstruatie

14 dagen vakantie, zou op de 2e van de vakantie ongesteld worden dus ik wilde de menstruatie zeker 13 dagen uitstellen. (Ook duidelijk vermeld naar de huisarts) 2 weken van te voren (volgens gebruiksaanwijzing/advies) begonnen. Gelijk onder de pukkels, onrustig met slapen en last van stemmingswisselingen. Van huilen om niets tot (zeer) geïrriteerd. Menstruatie uitstellen g[lees meer...]ing de eerste 6 dagen van de vakantie goed. Vervolgens gewoon ongesteld geworden met ontzettende buikpijn.. zo erg had ik het in tijden niet mee gemaakt. Laatste dagen dosis verhoogd naar 3 per dag. Maar mocht niet meer helpen. Laatste weekje dus niet gezwommen, wel beetje mijn vakantie verpest. Eens maar nooit weer die pil!
12-08-2019

Uitstellen van menstruatie

Ik ben begonnen met 20 dagen voordat ik ongesteld zou worden. Ik ben toen gewoon ongesteld geworden, maar ik heb wel nog die hele maand doorgeslikt. Nadat ik was gestopt kwam er geen menstruatie en echter ook niet op de datum wanneer ik weer ongesteld moest worden. Nu al twee weken over tijd. (En zwanger zijn kan het niet zijn.)
08-08-2019

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Humeurig, depri, prikkelbaar. Nooit meer, heel mijn vakantie verpest!
11-07-2019

Uitstellen van menstruatie

Orgametril is mij prima bevallen om de menstruatie uit te stellen. Twee dagen nadat ik gestopt ben met slikken werd ik keurig ongesteld, zelfs in mindere mate als normaal. Binnen twee maand zat ik weer in mijn normale cyclus.
29-05-2019

Uitstellen van menstruatie

Vanwege een vakantie 5 dagen 1x dgs ingenomen om menstruatie een aantal dagen uit te stellen. Ik was zeer huiverig door de gelezen reacties, en ik zeer gevoelig ben voor hormonen. Lichte mood swings vernomen, maar dit heb ik normaal gesproken ook wel eens voor/tijdens menstruatie. Heeft zijn werk goed gedaan en het is mij 100% meegevallen.
27-09-2018

Endometriose

Wat een achtbaan. Vanwege adenomyose moest ik aan de pil om niet meer ongesteld te worden. Ik gaf aan dat ik niet tegen oestrogeenpreparaten kan dus ik kreeg een progesteron-only pil. Ik heb werkelijk (op geelzucht na) alle bijwerkingen voorbij zien komen, echt heel naar en onprettig. Vooral de jeuk en het zweten was erg. MAAR alle bijwerkingen zijn nu, na drie maanden, [lees meer...]weg. Al heb ik minder zin in sex dan eerst, maar dat is het enige dat is gebleven. Na het lezen van de ervaringen hier vond ik wel gepast om dit toe te voegen, ja de eerste maanden zijn klote, maar je weet pas na 3 maanden of je er mee moet stoppen of niet, geef je lichaam tijd om te wennen. Ik ben er nu tevreden over. Ik slik uiteraard liever niets, maar dit blijkt een prima optie.
30-07-2018

Orgametril (lynestrenol)

Na mijn tweede zwangerschap waren mijn maandstonden zeer onregelmatig en telkens voor en na mijn menstruatie waren mijn symptomen zeer hevig, voor mijn menstruatie had ik namelijk een lage tolerantie voor mensen in mijn omgeving, tot agressief gedrag toe, en na mijn menstruatie had ik emotionele huilbuien tot en met. Mijn gynaecoloog heeft mij een doorlopende dagelijkse d[lees meer...]osis voorgeschreven, en sindsdien gaat het stukken beter, al moet ik zeggen dat je zin naar seks daalt.
27-06-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Het werkt super goed, ben blij dat ik van de tussentijds bloedverlies af ben.
29-03-2018

Orgametril (lynestrenol)

Aangezien ik al 5 jaar een koperspiraal heb, liep ik het risico op buikkrampen. Afgelopen 3 maanden elke dag de hele namiddag, avond en nacht buikkrampen gehad. Op een gegeven moment moest ik zodanig veel pijnstillers nemen om normaal te functioneren dat ik toch maar naar de dokter ging, die zei dat de enige permanente oplossing andere anticonceptie was. A Aangezien ik [lees meer...]vroeger een tijdje de pil heb geslikt en dit absoluut niet prettig was (ik kwam 8 kilo aan, was continu driftig of emotioneel) heb ik het koperspiraal genomen omdat die geen hormonen bevatte, want daar kon ik duidelijk niet tegen. Ik heb dit aan de huisarts verteld maar hij gaf me toch orgametril mee, omdat dat de enige andere oplossing zou zijn voor t moment. Nou, de buipijn is inderdaad weg als bij toverslag. Maar ik loop continu te janken of ik ben zodanig opgefokt dat ik elk moment iemand in elkaar wil slaan zonder reden. Ook heel licht in mijn hoofd, misselijk, duizelig en lusteloos. Ik twijfel al 2 dagen of ik de kuur niet moet afkappen want ik heb liever pijn dan dit. Voor degenen die hormoongevoelig zijn: denk ff 2 keer na voordat je hieraan begint...
29-12-2017

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Op advies van gynaecoloog hiermee gestart ivm continue vloeien t.g.v. een myoom. Na enkele dagen stopte vloeien geheel. Ik slik deze pil door zodat ik sinds het gebruik geen bloedingen meer heb. Super!. Kort na gebruik een gewichtstoename van enkele kilo's welke ik er niet af krijg. Sneller hypertensie welke ik in de gaten houdt. Helaas is orgametril nu niet meer le[lees meer...]verbaar en moet ik plots gaan overstappen naar wat anders.
18-09-2017

Endometriose

geachte, ik gebruik dit nu al twintig jaar in belgie, op t moment is dit in belgie niet meer verkrijgbaar.
27-06-2016

Onregelmatige menstruatiecyclus

Het werkte uitstekend, geen menstruatie meer met bijbehorende klachten. Na 6 jaar slikken wel borstkanker gekregen. (hormoongevoelig)
15-06-2016

Endometriose

Ernstige endometriose, 9 jaar onbehandeld door missen van de diagnose.
11-12-2015

Premenstrueel syndroom (PMS)

Van hele zware menstruatie waarbij ik 3 dagen per maand niet kon functioneren, naar helemaal niet meer menstrueren. Ik had altijd heel veel pijn, misselijk, veel bloedverlies, duizeligheid, sloomheid en hevige PMS vooraf. Na 3 weken stopte het vloeien en voelde ik me prima. Daarna zat ik ineens onder de pukkels, had een mega vette huid, haar viel bij bosjes uit, nachtelijk[lees meer...] dreef ik mijn bed uit van het zweten, vreselijke hoofdpijnen, libido onder het vriespunt, concentratieproblemen, "mist" in mijn hoofd, vocht in mijn enkels en in 3 maanden 3 kilo zwaarder. Wat reageert mijn lichaam hier heftig op! Gynaecoloog gebeld na 2 maanden met de vraag of ik niet met minder af zou kunnen. NEE was het antwoord. De fabrikant maakt geen pillen met een lagere dosis, zit het nog maar even uit. Nu afgelopen week persoonlijk nog eens uitgelegd waarom ik hier niet op zit te wachten en voila, ik mag halve pilletjes nemen. Bij wijze van experiment. Over een paar maanden kom ik erop terug!
10-12-2015

Onregelmatige menstruatiecyclus

Omdat ik al dagen zeer hevig menstrueerde, kreeg ik last van duizelingen en oververmoeidheid. Naar de huisarts, daar bleek mijn HB 4,7 te zijn, veel te laag dus. Ik kreeg deze pillen om menstruatie te stoppen. Maar zei de huisarts na 10 dagen krijg je weer 2 dagen bloedingen. Maandag 7-12 begon dat ook, maar nu 4 dagen later nog steeds. Wie heeft dat ook gehad?
28-09-2015

Orgametril (lynestrenol)

Ik ben 12 jaar en ik ben transgender. Dat betekent dat ik geboren ben in het lichaam van een meisje, maar me een jongen voel. Omdat ik nog geen puberteitsremmers kan krijgen, slik ik elke dag orgametril lynestrol. De eerste maand werkte het niet en was ik 2 weken ongesteld. Maar nu werkt het wel en wordt ik niet meer ongesteld. Maar ik voel me meestal moe, en ik heb nergen[lees meer...]s meer zin in. Ik denk dat ik depressief ben. Maar ik wil niet stoppen met slikken want dan wordt ik nog verdrietiger. Wat moet ik doen?

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum