norethisteron

01-08-2020 | Vrouw | 21
Uitstellen van menstruatie
Ik heb dit medicijn meerdere malen gebruikt om mijn menstruatie uit te stellen voor kamp en vakantie. Het stelde inderdaad prima mijn menstruatie uit, al hoorde ik van anderen wel dat ik wat chagrijniger overkwam en ik had last van stemmingswisselingen (een beetje zo'n ongesteldheids chagrijnigheid). Na het stoppen met slikken kreeg ik wel een hele intense menstruatie met [lees meer...]veel meer pijn dan normaal, iets waarmee ik dus rekening hou als ik het gebruik.

24-07-2020 | Vrouw | 51
Uitstellen van menstruatie
Gebruik dit medicijn al sinds mijn twintigste, elk jaar als ik op vakantie ga zonder problemen. Ik ben nu 51. Schrik dus wel van de verhalen van anderen de dames met al die bijwerkingen. Maar wat mij mij betreft dus ideaal. Geen gedoe in de vakantie met verbandjes en al die toestanden. De buikpijn in het begin bij het slikken , dat moet dan maar, omdat je lichaam toch gewo[lees meer...]on wat anders wel. En dat ik misschien meer buikpijn heb of zwaarder ongesteld ben na het slikken , neem ik dan ook de koop toe. Zo een ramp is dat nu ook weer niet. Ik raad het mijn dochter ook aan , mocht ze al dat gedoe niet willen hebben in de vakantie.

09-07-2020 | Vrouw | 38
Abnormaal vaginaal bloedverlies

09-07-2020 | Vrouw | 31
Uitstellen van menstruatie
Ik heb dit middel gebruikt om mijn menstruatie eenmalig uit te stellen. Vanwege de heftige pijnklachten gedurende mijn menstruatie, wilde ik niet ongesteld zijn op mijn eigen bruiloft. Aangezien ik verder geen pil oid gebruik, kreeg ik Primolut van de huisarts. 3x daags na het eten een tabletje innemen, ging prima. Erg gebruiksvriendelijk. Na de laatste 3 tabletten, duurd[lees meer...]e het een dag of 4, 5 toen mijn menstruatie weer op gang kwam. Het middel was dus effectief voor het doel waarvoor ik het gebruikte. Ik heb gedurende de 10 dagen wel wat lichte kramp in mijn onderbuik gehad, en wat hoofdpijn. De bijwerkingen waren in mijn geval licht in vergelijking met de Microgynon.

05-07-2020 | Vrouw | 18
Uitstellen van menstruatie
Ik gebruike dit medicijn. Direct diezelfde nacht bij de eerste inname van het pilletje kreeg ik last van kramp. Overdag viel dit wel mee, maar ‘s nachts werd het toch wel vervelend. Steeds het gevoel dat ik het moet worden, terwijl dat niet zo is. Gebruiksvriendelijk, handig. Zie niet echt een verschil tussen dit medicijn en ogametril.

03-07-2020 | Vrouw | 50
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Na een dag of drie niet meer gevloeid. Na het eerste tabletje al snel resultaat. Maar zoveel hoofdpijn! (Nog even volhouden, binnenkort naar de gynaecoloog).

03-05-2020 | Vrouw | 34
Endometriose
Sinds ik Primaluut slik heb ik geen heftige krampen en bloedingen meer (vaginaal als rectaal ) Ik slik het nu 5maanden achter elkaar en heb sinds 6weken helemaal geen bloedverlies meer. Wel af en toe het gevoel dat het gaat door breken maar het gebeurt niet. Voor nu super blij met de Primalut.

03-05-2020 | Vrouw | 26
Uitstellen van menstruatie
Op aanraden van de huisarts deze pillen gebruikt. Ivm onze kinderwens en werk van vriend moest ik mijn menstruatie uitstellen om de eisprong op het juiste moment te krijgen. De maand na het gebruik van deze pillen mocht ik absoluut niet zwanger raken. Tijdens het innemen van de pillen heb ik nergens last van gehad. De menstruatie bleef uit en 3 dagen na de laatste pil kwa[lees meer...]m de ongesteldheid. Dit werkte goed. Helaas voelde ik me tijdens die ongesteldheid verschrikkelijk verdrietig, neerslachtig, down, ga zo maar door. Ook kreeg ik enorme acne op mijn gezicht, schouders, hals en rug. Al met al heb me nog nooit zo ellendig gevoeld! Nu is mijn tweede menstruatie na het gebruik van de pillen. Helaas 5 weken na mijn vorige menstruatie, en dus niet 4 weken wat mijn normale cyclus altijd was. Ben benieuwd naar het verdere verloop van mijn cyclus. De pillen hebben hun werk prima gedaan, maar ik gebruik deze nooit weer..

11-03-2020 | Vrouw | 49
Uitstellen van menstruatie
Ik heb primolut voor 5 dagen gebruikt om mijn menstruatie uit te stellen. Tijdens het gebruik geen bijwerkingen gehad. Daarna des te meer. Ik ben na het stoppen met primolut na 3 dagen ongesteld geworden en dat is nu al 12 dagen aan de gang. Ik werd daarnaast erg emotioneel, depressief en voelde me erg slecht. Dat is wel verminderd inmiddels maar nog niet helemaal over. [lees meer...]Ik gebruik dit nooit meer!

05-02-2020 | Vrouw | 47
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik heb primolut nu 10 dagen gebruikt tegen pms nooit meer Moe angstig depr en zelf agressie ik hoopte dat het me pms klachten zou verbeteren maar voel me zo slecht heb nergens zin in en ben angstig voor alles heb nu 3dagen niet ingenomen maar voel me nog steeds depri enz Volgens apotheek moet het binnen 3dagen weg zijn nou echt niet

09-10-2019 | Vrouw | 48
Uitstellen van menstruatie
Ik heb 10 dagen 3x per dag deze pillen geslikt voor mijn menstruatie uit te stellen vanwege vakantie .De 4de dag na het stoppen kwam de menstruatie heel heftig met veel pijn en veel bloedverlies ik kreeg er ook heftige buikpijn bij .Na 1week met veel pijn te hebben gelopen en ook geen eetlust meer te hebben ben ik opgenomen in het ziekenhuis waaruit de scan en echo’s ble[lees meer...]ek dat me poortader naar me lever verstopt zat , en dat ook de aders naar me darmen dicht gingen zitten en af gingen sterven . Al met al 9 dagen in het ziekenhuis gelegen en nu weer thuis met nog steeds en poortader die dicht zit . De artsen zijn nog volop in onderzoek maar gaan er voor 95% vanuit dat dit komt door gebruik van Primolut in combinatie met vliegen. Ik mag dit middel nooit meer gebruiken en hoop dat het allemaal weer goed gaat komen op dit moment zit ik aan de bloedverdunners om alle andere aders open te houden en te hopen dat de stolling in de poortader langzaam verkleint .

15-08-2019 | Vrouw | 33
Uitstellen van menstruatie
Ik heb Primolut gebruikt om mijn ongesteldheid uit te stellen, wat perfect heeft gewerkt. Na 3 dagen werd ik ongesteld. Ik heb geen last gehad van vocht vasthouden, hoofdpijn, moeheid en heb ook geen zwaardere mensturatie gehad dan normaal.

14-08-2019 | Vrouw | 32
Uitstellen van menstruatie
Primolut gebruikt om menstruatie uit te stellen in de vakantie. Dit heeft prima gewerkt! Na het stoppen werd ik 4 dagen later ongesteld, maar een paar druppels ipv verwachte hevige 'ontrekkingsbloedingen' zoals beschreven en verteld door de huisarts. Ik raad het zeker aan! NB: met gebruik van de pil ook altijd weinig klachten gehad, wellicht reageer ik niet anders op ee[lees meer...]n hormoon waardoor ik nauwelijks klachten heb ervaren. Ik denk dat dit in vergelijking valt.

13-08-2019 | Vrouw | 46
Uitstellen van menstruatie
Geen menstruatie op vakantie, geen bijwerkingen ervaren. 3 keer per dag innemen, had mijn wekker op mijn telefoon 3x per dag gezet, na het eten innemen. Afgelopen zondag gestopt (nu is het dinsdag) tot op heden alleen nog wat krampjes, maar nog geen menstruatie. Die zal nog wel komen.

10-08-2019 | Vrouw | 37
Uitstellen van menstruatie
Het stelde inderdaad keurig mijn ongesteldheid uit maar na 11 dagen begon ik toch door te breken en nu lig ik krom van de buikkrampen. Ik doe dit nooit meer. Mijn buikkrampen zijn nu veel heftiger dan normaal. Ik word er nu s nachts gewoon wakker van.

04-08-2019 | Vrouw | 40
Uitstellen van menstruatie
Vanwege vakantie wilde ik mijn menstruatie uitstellen. Ik was niet aan de pil. Dit was een goede oplossing leek me. 10 dagen 3x per dag een tablet. Tijdens die periode nergens last van gehad. Geen bijwerkingen. Na het stoppen kwam de menstruatie na 2 dagen. Helaas ging dit een dag of 3 met enorm veel menstruatiepijn, buikpijn, rugpijn en veel bloedverlies.

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum