Ervaringen met Orgametril

lynestrenol

Endometriose (46 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (10 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)

10-11-2023 | Vrouw | 36
Uitstellen van menstruatie
Wat het moest doen lukte, mijn menstruatie bleef uit. Toen ik stopte met deze tabletten met 4 dagen ongesteld. Heviger dan anders en ben het al behoorlijk. Gebruik van de pil op zich niet echt problemen alleen mijn gevoel werd onderdrukt heel vlak en afwezig, alles ging beetje langs me heen. Op dag 2 van menstruatie behoorlijke buikkrampen gehad tot bijna flauw vallen aan [lees meer...]toe. Feminax Aleve (speciaal tegen menstruatiepijn) had ik toevallig thuis en ging het gelukkig snel beter. Daarbij verloor ik een groot stolsel, wat ik nooit heb. Zal het zeker niet zo snel meer gebruiken, doet meer met het lichaam dan ik dacht.

23-10-2023 | Vrouw | 22
Uitstellen van menstruatie
Ik zou op vakantie ongesteld zijn dus heb orgametril gevraagd bij de huisarts. Netjes twee weken voor de verwachte menstruatie begonnen maar een paar dagen voor ik normaal gezien ongesteld zou worden kreeg ik lichte bloedingen die ruim een week aanhielden. 6 dagen later kreeg ik lichte buikpijn en evengoed 5 dagen lichte bloedingen. Hierdoor mijn halve vakantie toch nog bl[lees meer...]oedverlies. Inmiddels paar maanden verder en mijn menstruatie is nog onregelmatig en heftiger dan eerst. Op de eerste dag heb ik zulke heftige krampen dat ik misselijk en duizelig ben, iets wat ik daarvoor niet had. Hopelijk gaat dit weer weg met de tijd maar ik ga dit middel in ieder geval niet meer gebruiken.

26-07-2023 | Vrouw | 39
Uitstellen van menstruatie
Ben altijd zeer regelmatig ongesteld en wilde deze periode uitstellen ivm vakantie. Kreeg dit van de huisarts. Op tijd begonnen met slikken, rond verwachte menstruatie kreeg ik wat spotting maar zette gelukkig niet door. Wel een heel opgeblazen gevoel in onderbuik. Na een week uitstellen gestopt, toen kwam er na 2 dagen een vage menstruatie: enkele druppels per dag, 3 dag[lees meer...]en lang terwijl ik normaal 5-6 dagen ongesteld ben met iig 2 hevige dagen. Alles goed en wel, amper 2 weken na deze menstruatie ben ik weer aan het bloeden. Wederom weinig en zet vooralsnog niet echt door, maar irritant is het wel. Hoe dit gaat aflopen weet ik nog niet, maar ben iig ontevreden over dit medicijn, ipv 1x per 4 weken bloed ik nu al voor 3e keer in 4 weken. Weliswaar weinig maar compleet onberekenbaar, ik ga dit nooit meer gebruiken.

24-06-2023 | Vrouw | 32
Uitstellen van menstruatie
Begonnen met slikken van orgametril om mijn menstruatie uit te stellen vanwege vakantie. 1 week voor de verwachte menstruatie begonnen met 2x daags 1 tablet (na ontbijt en na avondeten) 2,5 week geslikt en eigenlijk nauwelijks bijwerkingen gehad. Hooguit een iets korter lontje dan normaal. Menstruatie begon 4 dagen na de laatste inname en was bij mij net zoals anders, dus [lees meer...]niet extreem heftig. Heel tevreden dus.

23-10-2021 | Vrouw | 15
Uitstellen van menstruatie
Ik ben hiermee begonnen omdat ik op vakantie ga. 2 weken van te voren ben ik begonnen. En nu ben ik eerder ongesteld dan dat het eigenlijk zou moeten. Iemand anders hier ook ervaring mee?

13-09-2021 | Vrouw | 19
Uitstellen van menstruatie
Drie dagen voor voorspelde menstruatie begonnen. Geen last van bijwerkingen en heeft zijn werking goed gedaan. Zou t een volgende keer weer doen

05-08-2021 | Vrouw | 40
Uitstellen van menstruatie
Enkele dagen geslikt om mijn menstruatie uit te stellen voor de vakantie. Ga dit nooit meer doen… Ik ben niet eerder ongesteld geworden, dus het deed zijn werk wel. Maar toen ik stopte, begon twee dagen later de onttrekkingsbloeding; ik had zoveel buikpijn, ik kon niet zitten. In de nacht bijna flauwgevallen, het leken wel weeën. Ga dit nooit meer gebruiken.

27-08-2020 | Vrouw | 25
Uitstellen van menstruatie
Omdat ik ging kamperen wilde ik mijn menstruatie uitstellen. Op advies van de huisarts 16 dagen van tevoren begonnen met slikken (1 tablet per dag). Ik kreeg wat pijnlijke borsten en meer acne. Uiteindelijk 20 dagen geslikt, en mijn menstruatie kwam 3 dagen later als vanouds op gang. Kortom: zeer aan te bevelen als je de menstruatie tijdelijk uit wil stellen. Mijn huis[lees meer...]arts adviseerde wel om ruimschoots van tevoren te beginnen met slikken, er is dan maar 1 tablet per dag nodig en de kans dat er toch een bloeding komt is dan heel klein.

14-08-2020 | Vrouw | 21

04-08-2020 | Vrouw | 36
Uitstellen van menstruatie
Zou in onze zomervakantie naar de zon ongesteld worden. Jaren geleden al eens een pil gehad om menstruatie uit te stellen. Nu weer een recept aangvraagd bij de huisarts. Toch een ander merk deze keer; Orgametril. Wat een ellende. Twee weken voor verwachte menstruatie aan begonnen. In het begin had ik last van somberheid, moe, stemmingswisselingen. En eenmaal op vakanti[lees meer...]e begon mijn menstruatie gewoon op de datum dat deze zonder pil ook zou beginnen. Dus dit medicijn voor mij nooit meer.

11-10-2019 | Vrouw | 44
Uitstellen van menstruatie
Niemand hier ervaring in? Ik zou t graag willen weten.

08-10-2019 | Vrouw | 44
Uitstellen van menstruatie
Ik heb n vraag over de orgametril. Ik gebruik t om mijn menstruatie eenmalig uit te stellen, wegens een vakantie. Mijn vraag is, zodra ik ermee stop, zou ik na 3 dagen ongeveer ongesteld moeten worden. Wanneer is dan na die ongesteldheid weer mijn volgende menstruatie? Is dat dan achtereen volgens of pas weer na 24 dagen. Dus wordt de gehele menstruatie cyclus verschov[lees meer...]en? Dat zou mij wel goed uitkomen, want dan heb ik 2x profijt vd kuur. Tevens vroeg ik mij af of je van 1 kuur, dus 15 dgn slikken ook bijwerkingen kan krijgen?

13-08-2019 | Vrouw | 24
Uitstellen van menstruatie
14 dagen vakantie, zou op de 2e van de vakantie ongesteld worden dus ik wilde de menstruatie zeker 13 dagen uitstellen. (Ook duidelijk vermeld naar de huisarts) 2 weken van te voren (volgens gebruiksaanwijzing/advies) begonnen. Gelijk onder de pukkels, onrustig met slapen en last van stemmingswisselingen. Van huilen om niets tot (zeer) geïrriteerd. Menstruatie uitstellen g[lees meer...]ing de eerste 6 dagen van de vakantie goed. Vervolgens gewoon ongesteld geworden met ontzettende buikpijn.. zo erg had ik het in tijden niet mee gemaakt. Laatste dagen dosis verhoogd naar 3 per dag. Maar mocht niet meer helpen. Laatste weekje dus niet gezwommen, wel beetje mijn vakantie verpest. Eens maar nooit weer die pil!

12-08-2019 | Vrouw | 18
Uitstellen van menstruatie
Ik ben begonnen met 20 dagen voordat ik ongesteld zou worden. Ik ben toen gewoon ongesteld geworden, maar ik heb wel nog die hele maand doorgeslikt. Nadat ik was gestopt kwam er geen menstruatie en echter ook niet op de datum wanneer ik weer ongesteld moest worden. Nu al twee weken over tijd. (En zwanger zijn kan het niet zijn.)

11-07-2019 | Vrouw | 39
Uitstellen van menstruatie
Orgametril is mij prima bevallen om de menstruatie uit te stellen. Twee dagen nadat ik gestopt ben met slikken werd ik keurig ongesteld, zelfs in mindere mate als normaal. Binnen twee maand zat ik weer in mijn normale cyclus.

29-05-2019 | Vrouw | 28
Uitstellen van menstruatie
Vanwege een vakantie 5 dagen 1x dgs ingenomen om menstruatie een aantal dagen uit te stellen. Ik was zeer huiverig door de gelezen reacties, en ik zeer gevoelig ben voor hormonen. Lichte mood swings vernomen, maar dit heb ik normaal gesproken ook wel eens voor/tijdens menstruatie. Heeft zijn werk goed gedaan en het is mij 100% meegevallen.