Ervaringen met Primolut N

norethisteron

buikkrampen buikpijn depressief gebrek aan concentratie hartkloppingen hartritmestoornissen hoge bloeddruk hoofdpijn huilend misselijkheid opgezette buik opvliegers somber voelen stemmingswisselingen verminderd gezichtsvermogen vermoeidheid versuft vochtretentie zenuwachtig zwelling van de eierstokken

24-07-2024 | Vrouw | 17

somber voelen

Deze pil heeft de huisarts mij aangeraden omdat ik mijn menstruatie wilde uitstellen ivm vakantie. Ik heb ervoor gekozen om een maand vantevoren mijn cyclus al op te schuiven, zodat ik op vakantie zelf niet aan de pil hoef te denken. Ik heb hem 14 dagen lang 2 keer per dag geslikt en 3 dagen na de laatste dag werd ik ongesteld. Dit was iets minder heftig dan normaal, maar [lees meer...]voor de rest niks bijzonders. Ik was vantevoren wat sceptisch door de bijwerkingen die mensen hebben ervaren. Ik heb zelf bijna nergens last van gehad, behalve dat ik me 1 dag mentaal niet geweldig voelde. Voor de rest ben ik zeer tevreden over dit medicijn en zou ik het in de toekomst zeker weer gebruiken!

18-07-2024 | Vrouw | 25
Uitstellen van menstruatie

huilend somber voelen buikpijn hoofdpijn misselijkheid

Ik zou precies op vakantie ongesteld moeten worden. In overleg met HA dit medicijn gekregen. EERSTE EN LAATSTE KEER. Continu moeten huilen. Hele humeur verandert. Dit ook nog eens op vakantie. Elke dag krampen in mijn buik en been. Uitstellen heeft wel geholpen. Vervolgens hele EXTREEM heftige ongesteldheid erna gekregen.

13-07-2024 | Vrouw | 28
Uitstellen van menstruatie

stemmingswisselingen hoofdpijn vermoeidheid somber voelen buikpijn misselijkheid

Primolut gebruikt om mijn menstruatie op te schuiven, op aanraden van de HA. Maand voor het belangrijke weekend begonnen, zodat ik niet met de vervelende bijwerkingen zou moeten kampen. Ongesteldheid netjes 10 dagen uitgesteld, maar extreem veel bijwerkingen en EXTREME pijn tijdens de menstruatie. Echter is de volgende menstruatie 10 dagen eerder gekomen (oftewel mijn gewo[lees meer...]ne cyclus) en heeft uitstellen dus geen enkel nut gehad…

09-07-2024 | Man | 22

opgezette buik

Ik heb onlangs 14 dagen Primolut gebruikt en ik wil graag mijn positieve ervaring delen. Tijdens de kuur heb ik helemaal geen klachten gehad. Vooraf was ik enigszins bezorgd over mogelijke bijwerkingen zoals gewichtstoename en acne, maar tot mijn opluchting heb ik hier helemaal geen last van gehad. De enige bijwerkingen die ik opmerkte, waren een klein opgeblazen gevoel[lees meer...] in mijn buik en een iets grotere cupmaat op de laatste dag van de kuur. Deze effecten waren echter minimaal en zorgden niet voor ongemak. Daarnaast was ik blij te merken dat mijn stemming stabiel bleef en ik geen last had van depressieve gevoelens, iets waar ik vooraf ook een beetje bang voor was. Wat mijn menstruatie betreft, was ik aangenaam verrast dat deze niet hevig was na het stoppen met Primolut. Dit maakte de overgang soepel en makkelijk te hanteren. Al met al ben ik zeer tevreden over mijn ervaring met Primolut. Het heeft mij geholpen zonder vervelende bijwerkingen, wat een enorme opluchting was. Ik zou dit medicijn zeker aanraden aan anderen die overwegen het te gebruiken, vooral als je, net als ik, gevoelig bent voor hormonale schommelingen.

02-07-2024 | Vrouw | 43
Uitstellen van menstruatie
11 dagen geslikt ivm uitstellen van mijn menstruatie. Geen bijwerkingen gehad en 3 dagen na het stoppen werd ik weer ongesteld. Erg tevreden en zou het zeker nog eens gebruiken als het nodig is.

06-06-2024 | Vrouw | 36

hartkloppingen zenuwachtig hoge bloeddruk

02-06-2024 | Vrouw | 46
Uitstellen van menstruatie
Perfect. Ik heb het gebruikt om menstruatie uit te stellen, eerste keer voor mij. Heb het 6 dagen geslikt, na 3 dagen kwam de menstruatie. Zelfs iets minder hevig dan normaal. Totaal geen bijwerkingen. Had ik dit maar eerder gedaan!

01-06-2024 | Vrouw | 41
Uitstellen van menstruatie

vochtretentie zwelling van de eierstokken verminderd gezichtsvermogen vermoeidheid depressief opvliegers

Gebruikt om menstruatie uit te stellen op vakantie. 2 keer per dag gebruikt, 13 dagen. 3 dagen na stoppen gebruik ontzettend humeurig en neerslachtig. Daarna last van verhoging, extreem moe, constant opvliegers en krampen die ik alleen kan omschrijven als weeën. Het medicijn doet wat het moet doen maar eens en nooit meer!

12-05-2024 | Vrouw | 31

hartritmestoornissen hartkloppingen

Heb deze medicatie genomen omdat ik precies op vakantie in Spanje ongesteld zou worden.. Ik heb enorm last , vanaf de 2e dag, van hartkloppingen/boezemfibreren/vlindertjes.. Woensdag (1-5) begonnen met slikken. Donderdags begon het al, maar vanaf vrijdag was het de hele dag door. HAP geweest op zondag, verder was alles goed. Hartslag, bloeddruk, regelmatig kloppen. Nog n[lees meer...]ooit eerder last van gehad.. Ik zou het nooit meer nemen!!!

20-04-2024 | Vrouw | 45
Uitstellen van menstruatie

gebrek aan concentratie versuft depressief misselijkheid

Ivm een feest wilde ik mijn menstruatie uitstellen en ben 3 dagen voor mijn menstruatie hiermee begonnen. Ik voelde mij een aantal uur direct na inname vreemd. Op de derde dag voelde ik me heel suf, somber, totaal niet mezelf alsof mijn hormonen een strijd aan het voeren waren in mijn lichaam en ik kon me niet meer focussen. Een hele rare onaangename gewaarwording. Ik[lees meer...] ben er vandaag mee gestopt met het risico nu juist ongesteld te worden op het feest. Maar dit nooit meer!!!! Dan nog liever ongesteld.

21-03-2024 | Vrouw | 51

buikkrampen opgezette buik buikpijn

3 x per dag een week gebruikt veel last van buikpijn en opgezette buik ben vandaag na een week gestopt ben blij als ik mijn menstruatie krijg zou het wel weer gebruiken

17-03-2024 | Vrouw | 47
Uitstellen van menstruatie
Na het lezen van deze horrorverhalen, ontzettend bang om met Primolut te starten. Uiteindelijk toch gedaan! Zo blij dat ik het toch ben gaan slikken. Totaal geen negatieve bijwerkingen, alleen positief! Hoewel veel vrouwen omschrijven dat zij psychische klachten kregen, werkte het bij mij juist andersom. Juist een keer geen stemmingswisseling, onrust en gierende hor[lees meer...]monen maar juist rust! Heel prettig om ook eens te ervaren. Na het stoppen kwam de cyclus 1 a 2 dgn later opgang. Probeer het gewoon, mocht je ellende ervaren dan ben je ook zo weer gestopt. Ik heb me overigens wel heel strikt aan de tijden gehouden. En ook maar 3 a 4 dgn geslikt.

22-02-2024 | Vrouw | 26
Uitstellen van menstruatie
Na alle negatieve verhalen te hebben gelezen, wilde ik eigenlijk niet starten met Primolut N. Maar ivm vakantie toch gestart. Ik heb het 14 dagen (3x per dag op vaste tijdstippen) gebruikt en het heeft prima gewerkt! Mijn menstruatie bleef uit en is na 2 dagen nadat ik gestopt was, weer begonnen. Verschilde niet veel met mijn normale menstruatie. Tijdens en na gebruik geen[lees meer...] last gehad van bijwerkingen. Dus ben er zeer blij mee!

25-01-2024 | Vrouw | 38
Uitstellen van menstruatie
Na het lezen van de vele verhalen met grote bijwerkingen heb ik lang getwijfeld over het gebruik, uiteindelijk besloten dat het weekend weg het me waard was en geen seconde spijt gehad. Mijn menstruatie zou op zaterdag beginnen, dus ik ben op woensdagochtend gestart en zaterdagmiddag geëindigd. Ik moest drie pilletjes per dag, na de maaltijd innemen, wekker gezet, geen [lees meer...]probleem. Waar ik bang was voor met name de psychische bijwerkingen die velen omschreven voelde ik me juist rustiger dan normaal voor mijn menstruatie. Af en toe wat hele lichte krampjes, maar eigenlijk niets noemenswaardig. Op woensdag kwam mijn menstruatie opzetten, ik had me op het ergste voorbereid qua bloedverlies en buikkrampen, maar mijn menstruatie was juist veel lichter dan dat het daarvoor was, en ook de buikpijn bleef (gelukkig) uit. De afgelopen maand voelde ik mijn eisprong niet zo goed als de maanden ervoor, maar met een cyclus van 32 dagen is mijn cyclus vrijwel normaal gebleven. Ook deze maand een veel mildere menstruatie dan dat ik gewend was voordat ik de primolut gebruikte. Het lijkt er bij mij dus op alsof de primolut een soort van reset geweest is, in positieve zin. Ik ben niet zo van het gebruik van hormonen, maar mocht de situatie belangrijk genoeg zijn zou ik primolut opnieuw durven te gebruiken.

06-12-2023 | Vrouw | 49
Uitstellen van menstruatie
İk heb dit middel niet zo lang kunnen gebruiken wegens slechte bijwerkingen , zoals ik heb gelezen bij ervaringen klopt allemaal, ik werdt erg somber en veel spanning , voelde me niet zoals ik was , depresieve gevoelens, vandaar ook eerder moeten stoppen, ik vindt een gevaarlijk spul en zal het nooit meer gebruiken

16-11-2023 | Vrouw | 26
Uitstellen van menstruatie
Het medicijn doet wat het moet doen. IVM vakantie geslikt en nergens last van gehad. Wel beetje krampen, alsof ik ongesteld was, maar werd het niet. Kreeg op een of andere manier wel wat meer last van afscheiding, terwijl ik dat normaal vlak voor mn menstruatie juist nauwelijks heb. De dagen nadat ik ben gestopt waren echt vreselijk. Ik bloed al bijna 4 dagen heviger dan [lees meer...]dat ik bloed op de 1e dag van mijn “normale” menstruatie. Heb continu buikkrampen, waar ik niet door kan slapen en zelf door moest huilen (veel last van emotionele schommelingen). Ik meld me bijna nooit ziek van werk, maar zit al 2 dagen thuis omdat ik bijna om de drie kwartier een grote tampon moet verschonen, anders lek ik gigantisch door. Door bloedverlies ook heel erg licht in m’n hoofd en energieloos. Mijn advies: neem dit alleen als de dagen dat dat je niet ongesteld wilt worden zo belangrijk zijn dat je niet anders kan. Anders zou ik echt zeggen dat je beter normaal ingesteld kan worden, want dit is 10x niks.

Thyrax Duotab (876) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (629) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (604) - Antibiotica - penicillines breedspectrum