ziekte

Vaginale schimmelinfectie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor vaginale schimmelinfectie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: vaginale schimmelinfectie

11-11-2019

Miconazol (miconazol)
Vaginale schimmelinfectie

De crème opbrengen is een beetje tasten, maar na enkele dagen merkte ik wel het verschil. Echter merkte ik ook dat mijn algemene vagina er ontzettend droog van werd en dit maakte wel dat mijn branderigheid wat langer aanvoelde. En dit duurde bij mij toch wel enigszins een maand, maar de schimmel was daar wel weg.
11-11-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ingebracht met een paracetamol , na een halfuur begon het wat te prikken en een beetje te branden. De volgende dag was het inderdaad zo dat er veel crème uitliep en nu na twee dagen eigenlijk nog steeds, ik heb er wel maagpijn van en misselijkheid en een beetje ziekjes gevoel, hopelijk gaat dat over, ook wel nog een beetje bloederige afscheiding gehad. De branderigheid in[lees meer...] de vagina is wel verdwenen, dus heb wel het vermoeden dat het weg is. Wat ook wat helpt is een beetje sudocrem op de jeukerige plekjes.
08-11-2019

Ketoconazol (huid) (ketoconazol)

22-10-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik heb 2 weken de gyno daktarin met applicator moeten inbrengen. Af en toe kreeg ik last van een branderig gevoel, vooral bij het plassen. Na 1 kuur had ik het gevoel dat het branderig gevoel nog niet over was. Dan maar nog een kuur gedaan. 3 dagen geleden kuur afgemaakt, branderig gevoel is stilletjes aan terug komen opzetten. Ik heb bij de bijwerkingen gezien dat brander[lees meer...]ig gevoel ook door dit medicijn kan komen... maar dit is ook een symptoom van een vaginale schimmelinfectie... ik weet echt niet wat te denken??? Iemand???
26-09-2019

Vaginale schimmelinfectie

Verschrikkelijk, bij het eerste gebruik goede het als een verlichting maar na een paar minuten begon het hevig te branden. Ne elke bolgende dag dat ik het gebruikte begon het branden eerder en heviger. Op de vijfde dag was het branden zo erg dat ik het gevoel had dat ik gek werd ik wou het bijna uit spoelen. Ik ben er 5 capsules gestopt en ik kan niet zeggen dat het mijn [lees meer...]klachten verminderd heeft. Ik ben uiteindelijk toch via mijn dokter op een ander middel gekomen welke eerder na 4 dagen verlichting gaf. Gyno-Daktarin 400mg. Maar zelfs nu heeft het ruim 2 weken geduurd voordat alle klachten weg waren, Ik begin bijna te denken dat die Canest het ergee heeft gemaakt. Het branderig gevoel en de jeuk zijn weg, maar mijn schaamlippen zijn erg gevoelig nu en zien er 'beschadigd' uit. Nooit meer zal ik dit product gebruiken en ook nooit aanraden.
23-09-2019

Vaginale schimmelinfectie

Dit is de tweede keer dat ik deze capsule gebruik. Erg makkelijk in te brengen. Na een kwartier had ik onderbuikpijn. Mijn advies: drink gember thee om lekker te slapen. Toen ik wakker werd had ik enorme jeuk en pijn in de vagina, dit duurde 2 tot 3 uur. Spoelen werkte niet tegen de jeuk. Veel creme liep eruit gedurende de dag, ik adviseer daarom 3-4 inlegkruisjes te gebru[lees meer...]iken.
08-09-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik kreeg dit middel van de huisarts voorgeschreven 3x daags. Ik heb het in het verleden al eens eerder gebruikt. Ik ervaar dit middel als positief. De truc is als je het medicijn gebruikt breng de pil diep in de vagina en neem van te voren desnoods een paracetamol. Na een tijdje los de pil op. De vloeistof gaat zich dan verspreiden over de vagina. Het prikt een k[lees meer...]lein beetje maar dat is logisch want de schimmel wordt gedood. Het is even doorzetten maar dan ben je wel van het probleem af en de vagina komt weer in balans. Ook ik gebruikte wel eens fluconazol oraal. Dit is echter een stevig medicijn en de bijwerkingen zijn nog sterker dan bij gyno Daktarin. Mijn huisarts gaf ook aan dat het beter is om een schimmelinfectie plaatselijk aan te pakken en dit middel is daarvoor zeer effectief.
21-08-2019

Vaginale schimmelinfectie

Na 1.5 week wikke en wegen toch maar naar de huisarts bang voor een soa is gebleken dat ik schimmelinfectie had. Heb toen dit middel gekregen. Savonds voor het slapengaan ingebracht en ben gaan slapen. Nog niets aan de hand. Na 3.5 uur werd ik wakker van de pijn. Ik heb dit nog nooit zo erg meegemaakt!! Dit doet zown ontiegelijk veel pijn dat ik een bevalling boven dit ver[lees meer...]kies. Lig te janken van de pijn. T lijkt net of ik in een bos met brandnetels ben gaan zitten die ook naar binnen zijn gegaan. Dit medicijn NOOIT echt NOOIT meer...
14-08-2019

Vaginale schimmelinfectie

Het middel helpt goed tegen de schimmel. Alleen de bijwerkingen zijn echt shoot. En het wordt steeds erger. Vorig jaar na 1 pil voel het nog een soort mee. Hier en daar rode jeukende plekken. Nu is mijn hele gezicht opgezwollen en vuurrood en voelt alsof het in brand staat. Vorige keer had ik zelfs lichte brandwonden. Toen dacht ik dat het aan het tijdstip van innemen lag[lees meer...] in de ochtend en dat de zon invloed had gehad. Nu dus voor het slapen maar is alleen maar erger. Voor mij geen flucanozol méér.
08-08-2019

Kyleena (levonorgestrel)
Vaginale schimmelinfectie

Ik heb vier maanden geleden geprobeerd om de kyleena spiraal te laten plaatsen bij de gynaecoloog. Met een flinke paniek aanval tot gevolg. Daarna in overleg de kyleena laten plaatsen onder een roesje. Ik heb 6 weken spotting gehad. Daarna geen enkele echte bloeding meer. Alleen een dag wat bloedverlies in de maand. Echt heel weinig. Ik heb de spiraal laten plaatsen omdat[lees meer...] ik elke maand last had van vaginale schimmelinfecties met het gebruik van de pil. Alleen helaas... Tot nu toe is het iedere maand raak geweest. Baal er ontzettend van. En ook is mijn huid erg veranderd. Ik heb een hele vette huid gekregen en veel acne. Ik ga in overleg met de gynaecoloog of het niet beter is om de spiraal te laten verwijderen.
29-07-2019

Vaginale schimmelinfectie

Normaal gesproken haal ik een ei bij de huisarts, nu uit gemak dit geprobeerd. Na het gebruik last van buikpijn, pijn bij het plassen en bloed bij mijn schaamlippen van de irritatie. Eens maar nooit meer! Gewoon naar de huisarta gaan en die iets laten voorschrijven. Ik ben nu nog verder van huis.
07-07-2019

Vaginale schimmelinfectie

Voor het eerst in mijn leven een vaginale schimmelinfectie, ben momenteel 14 weken zwanger.. gisterenavond 1vaginaal eitje opgestoken (ging prima) geen bijwerkingen gehad, geen branderig gevoel geen jeuk.. prima door kunnen slapen.. Echte aanrader! nu hopen dat het snel helpt..
01-07-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik heb best wel vaak last van schimmel infecties en toen kwam ik er achter dat je hier ook spul voor vergoed kan krijgen bij de huisarts. Bij de huisarts kreeg ik dus daktarin gyno en ik moest 3 dagen na elkaar 1 capsule inbrengen. Deze capsules begonnen heel erg te branden en ik heb er minimaal maal een uur last van gehad per keer, terwijl ik juist het jeukende en branden[lees meer...]de gevoel weg wou hebben, ik heb na gebruik van dit product wel een hele tijd geen schimmelinfectie meer gehad dus het is wel effectief.
18-06-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik had al drie dagen last van mijn schimmelinfectie en werd er gek van. Naar de apotheek geweest en daar de Canesten GYNO 3 Crème 20 mg meegekregen voor inwendig, maar ook uitwendig gebruik. Het verlichtte na inbreng gelijk al wat van de jeuk, maar na de drie keer dat ik het moest inbrengen is het pas echt gaan werken. Wel de laatste keer bij het inbrengen een ontzettend b[lees meer...]randerig gevoel gehad. Alsof het echt in brand stond, maar dit was na 10 min weer verdwenen en stond ook vermeld als één van de evt. bijwerkingen in de bijsluiter. Na 6 dagen nergens last meer van. TIP: blijf er niet te lang mee rondlopen. Wacht max. een week, maar ik raad je aan (als het erger wordt) gelijk wat te kopen. Dit spul is namelijk nog prima voor in het beginstadium. Ohja, en schaam je er absoluut niet voor. Het overkomt heel veel vrouwen. 't Is alleen wat ongemakkelijk natuurlijk ;) .
14-06-2019

Vaginale schimmelinfectie

Na bezoek aan de huisarts dit voorgeschreven gekregen ivm een vaginale schimmelinfectie. Had al gewaarschuwd dat het na inbreng wat kon branden. Na 1 uur geprobeerd in slaap te vallen huilend op bed gelegen van de enorme pijn. Het brandt zo erg en de jeuk is onvoorstelbaar. Alles geprobeerd, maar zo te merken wordt het een slapeloze nacht. Dit medicijn gebruik ik NOOIT mee[lees meer...]r...
02-06-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik heb heel vaak een schimmelinfectie. Of door het goed schoon houden, goede bacteriën spoel je weg, schimmels komen vrij of na een antibiotica kuur. Ik heb alles wel een x los gebruikt. Wat bij mij werkt, zodra ik het voel smeer ik op de dag de crème aan de buitenkant. Voor het slapen gaan breng ik de capsule in. De volgende dag al een stuk beter. Maar ik smeer erna o[lees meer...]p de dag licht door en de tweede avond breng ik de crème inwendig aan. Dan ben ik er echt weer goed vanaf. Wat ik wel merk als ik de crème aanbreng is dat het erna ff brand, dan denk ik...... Dood de bacteriën maar goed weg. ;)
21-05-2019

Metronidazol (metronidazol)
Vaginale schimmelinfectie

Ik moest 4 tabletjes van 500mg in een keer innemen voor mijn vaginale inefectie vrij direcht voelde ik mij moe worden en kreeg ik een metaal smaak in mijn mond dit bleef aanhouden de volgende dag was ik ontzettend misselijk he overgegeven maagpijn en ontzettende hoofdpijn dit heeft heel de dag aangehouden ik ben hier behoorlijk ziek van geworden heb heel de dag in bed ge[lees meer...]legen niet wetend waar ik het zoeken moest vreselijk was het werking is minimaal
28-04-2019

Cetomacrogol creme/zalf FNA (cetomacrogolwas)
Vaginale schimmelinfectie

Het blijft jeuken. Was volgens gynaecoloog geen schimmel alleen droge huid. Maar dit middel helpt totaal niet.
25-04-2019

Vaginale schimmelinfectie

Branden, steken, helse pijnen in baarmoeder en vagina, terwijl daarvoor geen klachten aanwezig waren. Infectie was per toeval ontdekt na kweek ivm baarmoeder onderzoek. Na gebruik van dit vreselijke product is slapen onmogelijk, en ga je door een hel. De pijn is verschrikkelijk. Een uur na inbrengen werd ik wakker van de pijn. Ik zou dit oorspronkelijk 3 nachten moeten geb[lees meer...]ruiken, maar dat ga ik na deze ervaring zeker niet meer doen!
24-04-2019

Vaginale schimmelinfectie

Mijn vorige huisarts gaf mij standaard gyno daktarin mee als ik een antibiotica kuur kreeg, ivm de vele blaasontstekingen. Door verhuizing een andere huisarts en die schreef me deze ook al 2 keer voor. Echter de laatste keer ging mijn man naar de apotheek en kreeg dit middel mee. Die wist natuurlijk niet dat het iets anders was dan ik normaal kreeg. Ik was al een beetje sc[lees meer...]eptisch, 1 pilletje in nemen en er van af zijn... Maar okee, proberen waard. Want het is toch wel wat gebruiksvriendelijk dan zo'n vaginale pil. De hele heftige klachten namen af, maar helaas. Echt over ging het niet. Daarnaast kreeg ik buikpijn en enorme heftige transpiratie aanvallen. Ik kon me niet herinneren dat ik mezelf ooit heb vinden stinken, nu wel. Nu weer terug op gyno daktarin, wat wel werkt bij mij, en hopelijk nu weer een poosje klacht vrij.
20-04-2019

Vaginale schimmelinfectie

Las ik ook maar eens ervaringen.. voor alles een eerste keer en dat is nu! Ik heb heel vaak een blaasontsteking, dus iedere keer antibiotica en vervolgens ook standaard last van een schimmelinfectie daarna. In het begin ging dit gewoon weg met canesten gyno maar nu zorgde dat alleen maar dat t erger werd. Ik had ook niet helemaal het idee dat de blaasontsteking echt weg w[lees meer...]as maar ik wist dat de schimmelinfectie sowieso echt opgelost moest worden want ik werd helemaal gek op mijn werk. Ik kreeg de eenmalige (orale) capsule van fluconazol en een creme die verlichting moest geven. Vorige keer hielp deze capsule meteen dus ik vond het gek dat dit nu niet zo was. (Creme prikte overigens verschrikkelijk dus na dag 2 mee gestopt). Op dag 3, vandaag dus, de huisarts gebeld om te vragen wat ik moest doen want de jeuk en pijn waren niet weg. Urine ingeleverd moest opgestuurd worden voor kweek maar kreeg wel nog een laatste redmiddel voor de schimmel: gyno daktarin. Nou... ik heb vaak last down there van van alles maar deze pijn heb ik nog nooit gevoeld... voor het slapen netjes ingebracht en 2 uur later huilend wakker geworden van de pijn. Geprobeerd al het middel eruit te spoelen want het leek wel alsof er een brandende lucifer naar binnen was gebracht... e pijn was zo heftig dat ik de eerste hulp wilde bellen. Inmiddels een zak met ijs, een pot augurken (dicht ha-ha), verschillende flessen drinken verder (alles om maar iets te koelen) en 2 paracetamol verder en de pijn neemt nu denk k iets af maar dit kan ook komen omdat ik er nog steeds ijs op heb en het gevoelloos wordt... Ik raad dit echt niemand aan en ben echt jaloers op de mensen zonder bijwerking. Dit is 1000x erger dan de pijn en jeuk die ik had. Ik hoop dat het echt nog gaat werken..
11-04-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik kreeg paar dagen terug veel last van jeuk en afscheideing. De afscheiding was wat brokkelig en vaag dus belde ik de dokter hij raadde mij de capsule aan van 1200 Mg eerst was ik wel bang na al deze commentaren op de capsule dus heb ik het toch maar gedaan en had er gelukkig geen last van de hele nacht door. Totdat ik in de ochtend ging plassen en het begon het te brand[lees meer...]en en jeuken dus heb gedoucht maar geprobeerd niet alle crème eruit te halen want ik wou natuurlijk nog dat het ging werken. Na 5 min was het alweer voorbij dan volgende ochtend net weer hetzelfde ik ging plassen en weer enorm veel jeuk en branderig gevoel maar ik hield het gewoon vol en heb er niks aan gedaan en na een halfuurtje was het gewoon weer weg. Derde dag super bang om te plassen maar gelukkig niks heb ook al veel minder jeuk dan de afgelopen dagen dus hoop dat dit zo blijft
04-04-2019

Vaginale schimmelinfectie

Bij een antibiotica kuur standaard een heftige schimmelinfectie. Geen ander middel helpt hiertegen behalve deze. Na een dag is alles weg.
22-03-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik lees veel negatieve ervaringen hier maar ik kan mij hier niet in vinden.. Na antibioticakuur helaas een schimmelinfectie. Vroeger al eens eerder gehad ook na een kuur. Toen via huisarts Daktarin capsules voorgeschreven gekregen, die werken idd prima. Maar ik dacht nu, dat gedoe naar de huisarts etc. Daarom Canesten Gyno capsule gekocht. Proberen waard. Inbrengen gaat h[lees meer...]eel gemakkelijk, net voor slapen gaan. Beetje buikpijn gehad maar zo minimaal, te verwaarlozen. Heb al geen klachten meer. Geen jeuk, geen roodheid, geen branderig gevoel, geen vervelende afscheiding meer. Ik ben er tevreden over.
21-03-2019

Vaginale schimmelinfectie

Na een blaasontsteking en een antibiotocakuur kreeg ik twee dagen na de kuur vreselijk last van jeuk er roodheid van onder.. Na het lezen van alle horror verhalen hier was ik doodsbang om de capsule in te brengen.. Mezelf moed in gepraat en uiteindelijk toch maar gedaan aangezien ik op het punt van bevallen sta en ik geen zin had dat die kleine dalijk al geboren word me[lees meer...]t spruw... Ik moet zeggen dat ik er tot nu toe nog geen last van heb gehad en ook geen bijwerkingen heb ervaren.. Ook ervaar ik al minder last van jeuk en hoop ik dat deze capsule genoeg is en alles straks weer over is voor de bevalling... Tot nu toe niks te klagen over dit medicijn!
19-03-2019

Vaginale schimmelinfectie

Last gehad van vaginale schimmelinfectie. Enorme jeuk opeens, door jeuk deden ook binnenste schaamlippen soort van pijn. Geen branderig gevoel bij plassen. Afscheiding aan vagina Tablet gelocht en ingebracht, volgende morgen enorm veel jeuk gekregen maar heeft na ander have dag gewerkt in combinatie met gyno creme.
18-03-2019

Vaginale schimmelinfectie

Hallo, ik ben een dame van net 18 jaar. Heb twee weken lang met hele heftige klachten rondgelopen, verschillende artsen bezocht die niet wisten wat er aan de hand was. Ik had erg veel last van zwelling en roodheid en extreme pijn bij plassen en bij aanraking. Ik heb dagen niks kunnen doen. Allerlei medicatie van de dokter gehad maar niks hielp, integendeel het werd met de[lees meer...] dag erger. Totdat ik zelf actie ondernam en bij de kruidvat de canestengyno vaginale creme haalde bij schimmel. Na 4 dagen ben ik zo goed als van al mijn klachten af, in het begin brandde de creme een beetje maar ik ben super blij met dit product en raad het zeker aan. Ook had ik last van schimmel op mijn hand (leek op eczeem) ook niks hielp hier tegen dus besloot ik ook diezelfde creme op de aangedane plekken aan te brengen, ook deze plekken zijn binnen 4 dagen genezen.
12-03-2019

Vaginale schimmelinfectie

Heeft bij mij niet geholpen. Voor het slapen gaan ingebracht en na een paar uur wakker geworden van buikkrampen. Gelukkig was het na een half uur over. De volgende dagen licht bloedverlies. Ik had het er wel voor over gehad als de schimmelinfectie weg bleef, maar de jeuk kwam na een paar dagen weer terug. Ik raad aan gewoon naar de huisarts te gaan, je hoeft daar niet geli[lees meer...]jk met de benen wijd en je krijgt tenminste iets voorgeschreven wat wel helpt!
06-03-2019

Vaginale schimmelinfectie

Half uur na inbrengen enorm branderig gevoel, kon er niet van slapen! Alsof je in een bos brandnetels zit.
01-03-2019

Vaginale schimmelinfectie

De apotheker raadde het mij aan. Ze zei dat het in 1 dag ging werken en dat mijn infectie weg zal zijn! "Het is te mooi om waar te zijn" dacht ik ik mezelf. Dat was het ook. Ik heb het voor het slapen ingebracht en alles leek goed te gaan. Het is er niet uitgevallen, geen witte brokken in mijn ondergoed de dag erna. De jeuk bleek weg te zijn tot ik naar toilet ging en het [lees meer...]ineens begon te branden! Sinds dien zijn alle symptomen gewoon terug, echt troep! Ik raad het helemaal niet aan, bespaar jullie 15 euro.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2224)
Depressie (1833)
Angst & paniekstoornis (1680)
Hoge bloeddruk (1279)
Acne/puistjes (891)