ziekte

Vaginale schimmelinfectie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor vaginale schimmelinfectie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: vaginale schimmelinfectie

23-06-2022 | Vrouw | 28
Vaginale schimmelinfectie
Ik lig dus hier met de benen wijd op de bank aan het janken. dat dit verkocht wordt is mij echt een raadsel? Meteen na het inbrengen zooooo branderig, zoveel jeuk en pijn. Ik heb er nou Yoghurt op gesmeerd en eet de yoghurt tegelijkertijd op want dat zou helpen en ben echt ten einde raad. Het is al half 1 snachts!!!!! En had ‘m om 21:45 ingenomen. Niet normaal. Heb zitten [lees meer...]douchen, moeder gebeld om te janken en als je moet plassen... nou succes er mee. Dit product is uitgevonden door een man. Dat kan niet anders. Zo vagina onvriendelijk. Nou ja morgen maar de huisarts bellen. Nu maar hopen dat ik de nacht overleef.

Synapause E3 ovules/vaginaal crème

16-06-2022 | Man | 66
estriol vaginaal
Vaginale schimmelinfectie
De afscheiding is minder, maar blijft heel erg stikken. Eerst had ik veel blaasontstekingen, maar door de synapause, helemaal niet meer gehad. Wat wel is gebleven dat is die vreselijke stank van de vagina. Ik heb dan wel een inlegkruisje aan. Maar dat stinkt s"avonds ook heel erg. Toevallig was ik bij een supermarkt in Duitsland. Daar heb ik toevallig inlegkruisjes g[lees meer...]ekocht Elkos Woman met geurtje groene verpakking. Ik kon het eerst niet geloven, maar de stank is helemaal verdwenen. Het inlegkruis stinkt ook helemaal niet meer. Nog elke dag waardeer ik het zo, dat die vieze lucht hélémaal verdwenen is. M.v.g. M.

15-06-2022 | Vrouw | 42
Vaginale schimmelinfectie
Ik wilde even een tegengeluid laten horen want als je googled op dit medicijn lees je op deze site echt horrorverhalen. Ik heb gisteren na een hardnekkige schimmelinfectie dit medicijn voorgeschreven gekregen, en gelijk ook de zwaarste dosis. Ik bracht het ei om 23u in en ben een uurtje later in slaap gevallen. Ik voelde het ei oplossen en het tintelde in mijn vagina. Gewo[lees meer...]on in slaap gevallen. Geen pijn, geen branderig gevoel, geen drama. Nu, 12u na inbrengen voel ik dat de irritatie is gekalmeerd en ook de afscheiding is minder. Ik heb goede hoop dat de infectie snel voorbij zal zijn. Laat je niet tegenhouden door wat je leest, misschien is jouw ervaring heel anders!

10-06-2022 | Vrouw | 33
Vaginale schimmelinfectie
Echt verschrikkelijk! Voorgeschreven door de huisarts. In de avond ingebracht, 1,5 later naar de toilet geweest om te plassen en toen begon de ellende! Zo'n jeuk en branderig gevoel. Erger dan de jeuk bij de infectie. Nooit meer.

06-06-2022 | Vrouw | 37
Vaginale schimmelinfectie
23:30 tablet ingenomen ivm schimmelinfectie,, 00:30 begon de Heftige jeuk jeuk jeuk…. En branderig gevoel niet vol te houden!!!! Na 3 uren werd de klachten minder kon ik pas slapen. Dit heb ik drie dagen lang herhaalde en dus volgehouden! :-((( heftig. Deze medicijnen helpt zeker,,, maar de bijwerkingen zijn heftig! Ik raad het niet aan !!!!!!!

04-06-2022 | Vrouw | 28
Vaginale schimmelinfectie
Ongeveer een jaar loop ik rond met maandelijkse schimmelinfecties. Eerste half jaar steeds middeltjes gebruikt van de drogisterij van canesten gyno. Dit werkte niet dus naar de huisarts. Daar kreeg ik fluconazol, daarvan kreeg ik weer een bacterie en als reactie van een antibiotica kuur kreeg ik weer een schimmel! Van de middelen van de drogisterij en fluconazol ging het [lees meer...]dus niet weg.. en fluconazol brengt je hele cyclus in de war dus dat wil je ook niet! Nu moet ik 3 maanden 1 van de 1200 mg daktarin innemen en paar dagen terug de eerste in gedaan. Ik heb geen bijwerkingen gehad en heb nu voor het eerst weer het idee dat mijn schimmel weg is, na een jaar! Dus het is echt persoonsafhankelijk wat werkt en of je bijwerkingen krijgt.

Gynomyk

04-06-2022 | Vrouw | 34
butoconazol
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb nog nóóit een review over een medicijn geschreven omdat dit gewoon voor iedereen anders is maar wat is dit.. Begin deze week kreeg ik last van een schimmelinfectie. Normaal gebruik ik hiervoor gyno daktarin en neem ik een pilletje diflucan. Toen het vrijdag nog niet echt beter was, belde ik trg naar de gyn. Ik vermelde dat gyno daktarin een beetje prikte bij het inb[lees meer...]rengen waarop hij me dit voorschreef. Ik had dit nog nooit gebruikt. Rond middernacht ingebracht en gaan slapen. Om 2h30 wakker geworden van de pijn. ONMOGELIJK uit te houden, dit jeukt en brandt. Probeerde het nog even te relativeren dat dit wel normaal was maar na 15min en na het lezen van deze gelijklopende verhalen ben ik het zo goed en kwaad ik kon gaan uitspoelen. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Mijn pijn en ongemak was en is gewoon terug maal 10. Lig nu terug in bed met een handdoek tussen mijn benen en durf er gewoon niks meer opsmeren.

26-05-2022 | Vrouw | 26
Vaginale schimmelinfectie
Anderhalf uur na het inbrengen van de capsule kreeg ik enorme jeuk en een branderig gevoel. Ik heb er een goed aantal uren van wakker gelegen helaas. Ik voelde me op dat moment heel moedeloos. Ik heb het middel eerder gebruikt (toen ik niet zwanger was) en heb deze klachten toen niet ervaren. De dagen na gebruik nog veel afscheiding, maar dat is m.i. niet zo'n groot ongema[lees meer...]k. De klachten van de schimmelinfectie zijn gelukkig verdwenen.

25-05-2022 | Vrouw | 18
Vaginale schimmelinfectie
Omdat mijn blaasontsteking was overgeslagen naar mijn schaamlippen gaf de huisarts mij een crème en deze pil om een schimmelinfectie te voorkomen. Voor het slapen inbrengen werd er gezegd, dan heeft het z’n langste werking. Zodoende heb in dit om 22:45 gedaan. Om 02:30 werd ik wakker, ik had zo’n jeuk en het voelde alsof alles tussen mijn benen weg aan het branden was. Ik[lees meer...] heb alles geprobeerd om het zo lang mogelijk te laten zitten, maar om 03:15 stond ik toch huilend onder de douche om mijn vagina te spoelen. De jeuk was niet te doen, ik was onbewust toch mijn huid aan het krabben. Het brandende gevoel deed erg zeer en liet alles daarbeneden opzwellen. Lang heeft het er dus niet ingezeten. De dag na de pil heb ik mij maar ziek gemeld. Ik voelde me slap en futloos door weinig slaap. De jeuk was weg, maar het brandende gevoel bleef met iedere beweging. Nu twee dagen later heb ik bijna geen last meer. Na veel bewegen is er nog een klein overblijfsel van de pil naar beneden gezakt wat zorgt voor minimale kriebel. Als je geen vaginale schimmelinfectie hebt, maar dit graag wil voorkomen (zoals ik) zou ik deze pil niet aanraden. De werking kan ik niet beoordelen, maar de bijwerkingen zeker wel! Vraag je huisarts misschien naar een wat lichtere pil of 1 met minder bijwerking. Succes allemaal!

09-05-2022 | Vrouw | 28
Vaginale schimmelinfectie
2x eerder capsule gebruikt dat ging prima. Wel veel viezigheid een paar dagen erna maar het werkt wel. Nu een tablet geprobeerd maar dat nooit meer. Afscheiding is nog meer geworden, buikpijn en er komen na een week nog steeds resten mee van de tablet. Nu maar naar de huisarts geweest.

26-04-2022 | Vrouw | 27
Vaginale schimmelinfectie
Ik ben zwanger en heb vanwege een blaasontsteking eerst antibiotica gekregen, genaamd Furabid. Na 7 dagen de kuur gebruikt te hebben verdwenen mijn klachten, maar ineens kreeg ik last van branderige gevoel en jeuk daaronder (een hele fijne bijwerking van de antibiotica, maar niet heus) Vervolgens eenmalige gyno-daktarin capsule gekregen welke je vaginaal gebruikt. Het is i[lees meer...]n een eivorm en best wel groot naar mijn idee. Ik vond het eng om het daarbinnen in te duwen. Ik las hier de reacties en was ontzettend bang dat ik nog ergere jeuk zou krijgen. Maar toch gedaan. 16:19 uur deed ik het erin, 17:19 begon de jeuk en branderig gevoel. Ik dacht dat ik dood ging. In de reacties lees ik dat de meeste pas na 2 uur iets merkten, ik ben eerder naar de wc gegaan en zag toen dat witte spul in mijn inlegkruisje en in mijn urine. Plassen heeft de jeuk doen ontstaan denk ik. Ik stond gelijk onder de douch, de koude water heb ik 15 min tegen mijn vulva aan gehouden :’). Daarna heb ik een paar uurtjes gelegen zonder onderbroek. Ik had mijn raam open en de wind die er kwam heeft mij wat geholpen. De volgende ochtend was alles ineens verdwenen. Geen jeuk, geen branderig gevoel, niks! Ik ben verrast. Ik was zo bang dat ik weken lang nog zo’n branderig gevoel zou hebben. Voor mij heeft het geholpen denk ik. Ik schrijf deze reactie voor de mensen die het in de toekomst willen gebruiken.. Wees voorbereid je zal eerst heel heftig jeuk en een branderig gevoel ervaren, hopelijk zal het daarna net zo snel overgaan zoals dat bij mij ging. Succes ermee 😅

24-04-2022 | Vrouw | 31
Vaginale schimmelinfectie
Aangezien ik een terugkerende schimmelinfectie had, slikte ik maandelijks fluconazol. Dit werkte goed, maar ivm zwangerschap moest ik hiermee stoppen. Sinds de zwangerschap loop ik rond met een permanente schimmelinfectie. De Canesten Gyno zalf/pillen van de drogisterij doen hun werk, maar de schimmel was telkens na 1/2 weken terug. Na voor een tweede keer volledig wanhopi[lees meer...]g een bezoek aan een gyneacoloog te hebben gebracht, kreeg ik dit voorgeschreven. Mijn hemel. In het begin dacht ik dat de dames in de reviews zich aanstelden. Schimmelinfectiemiddeltjes branden altijd. Niet zoals dit. 's Avonds ingebracht en ook ik ging 's nachts helemaal kapot, maar dat ging ik al, want de infectie nam extreme vormen aan. De volgende dag echter..... De hele dag heb ik in een jurk zonder onderbroek door het huis gelopen. En maar met de douchekop erop om te blussen. Alles was helemaal gezwollen en ontstoken daar beneden. Maar goed de dag erop zou wel beter zijn en het zou wel zijn werk doen? Dag twee was een herhaling van dag één. Wat een ramp. Gek werd ik. Nu is dag 3 voorbij en ik kan zeggen dat de gruwelijke bijwerkingen zijn verdwenen. De infectie echter... Nee, die zit er nog. Er is wel een hoop troep mee naar buiten gekomen, maar dit was kennelijk niet voldoende. Wat een afschuwelijk middel. Eén keer en nooit meer. Alle vrouwen die dit nog niet geprobeerd hebben raad ik aan de 6 daagse zalfkuur van Canesten Gyno te proberen. Dit heeft mij in het verleden zeer goed geholpen en de bijwerkingen zijn minimaal. Succes dames!

Fluconazol

24-04-2022 | Vrouw | 18
fluconazol
Vaginale schimmelinfectie
Ik had een heel extreme schimmelinfectie, ik kon bijna niet lopen van de pijn en ik kon niet slapen. De dokter adviseerde om in 1 keer 150 gr te nemen. De dag erna is de pijn al een stuk minder, alleen heb ik wel last van mijn darmen door het medicijn, maar dat veel liever dan die verschrikkelijke infectie! Dit medicijn is echt een aanrader

12-04-2022 | Vrouw | 68
Vaginale schimmelinfectie
Na inbrengen van deze kogel kreeg ik last van jeuk. Vreselijke jeuk. Ik kreeg netelroos en Angio oedeem. Allerlei zalven aangebracht en pillen geslikt. Niets hielp. Werd alleen maar erger. 8 weken de nachten beneden doorgebracht. Niet geslapen. Vreselijke jeuk en opengekrabde blaren. Ik zou willen dat dit spul verboden was. Voor mij nooit weer. Echt nooit meer. Nog no[lees meer...]oit zo blij geweest toen die vreselijke jeuk na 8 weken over ging.

05-04-2022 | Vrouw | 27
Vaginale schimmelinfectie
Dit middel gekregen ivm vaginale schimmelinfectie. Om 11u ingebracht en om 02:30 wakker door de ergste jeuk en pijn ooit! Veel erger dan de klachten die ik daarvoor had. Amper geslapen en niks hielp. Nooit meer.

01-04-2022 | Vrouw | 15
Vaginale schimmelinfectie
Gister avond de capsule ingenomen, niks aan de hand en rustig gaan slapen. Vanochtend wakker geworden en alles voelde helemaal goed, naar het toilet geweest en toen begon het. Het jeukde en Brande ontzettend erg, ook waren mijn schaamlippen opgezwollen. De jeuk en pijn was erger dan voor het middel. ik zat met tranen in de ogen. Hopen dat het werkt maar met zo veel pijn [lees meer...]raad ik dit middel niet aan.

22-03-2022 | Vrouw | 73
Vaginale schimmelinfectie
Na het inbrengen ben ik in slaap gevallen. Om 01.00 uur werd ik wakker met nog meer jeukende vagina Het heeft 2.5 uur in de vagina gezeten. Koude washandjes er tegen aan gehouden en zit op het toilet, wat dat is het koudste plekje van het huid. Vreselijk vind ik het. Bij mij komt de jeuk door de immunotherapie/ kuur. Heb kanker en door Novimab wat in de kuur zit[lees meer...], krijg je dus ook jeuk en ontstoken haarzakjes. Neem morgen direct bij mijn goede huisarts contact op. Vind dit vreemd, ik krijg het tegen de jeuk en de jeuk is erger geworden.

12-03-2022 | Vrouw | 24
Vaginale schimmelinfectie
Ik ben super tevreden over dit medicijn. Ik heb geen last van bijwerken of iets, geen jeuk. En sinds ik dit gebruik (kuur van 6 keer) is mijn maandelijkse schimmelinfectie nog nooit teruggekomen.

09-03-2022 | Vrouw | 21
Vaginale schimmelinfectie
Voor het eerst in mijn leven een schimmelweg infectie. Hier en daar lichte jeuk, maar dat was niks in vergelijking tot de jeuken enorme branderigheid die ik voel na het inbrengen van dit rot medicijn. Ik lig huilend wakker en weet me geen einde raad. Ik zou willen dat ik dit nooit gebruikt had.

25-02-2022 | Vrouw | 34
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb vaak last van vaginale schimmelinfecties. Zo is mijn Diabetes ook ontdekt. Ik heb het alleen als een lange periode achter elkaar mijn suiker waardes te hoog zijn. Krijg altijd deze medicijnen ervoor. Maak de bijwerkingen die ik heb zijn gewoon niet te doen. En maakt de jeuk en branderige gevoel alleen maar erger. Ik had van de dokter deze tablet gekregen om in te br[lees meer...]engen. Meteen een verschrikkelijk brandend gevoel dit gebeurd altijd bij mij. Ibuprofen innemen helpt niks. Me uit wanhoop maar gaan douchen en goed uit gespoeld. 1x en nooit weer. Morgen meteen de Huisarts bellen. Nooit meer neem ik dit. Een hel op aarde voor mij :(

18-02-2022 | Vrouw | 19
Vaginale schimmelinfectie
Na alle ervaringen te hebben gelezen was ik super bang. Ook het innemen lukte daardoor niet vanwege de zenuwen maar de 2e keer ging hij er erg soepel in. Ik voelde de eerste nacht nauwelijks tot helemaal niks van de bijwerkingen maar toen ik de volgende ochtend ging plassen ging het best wel jeuken en ook wat branden maar niks wat je niet aan zou kunnen en al helemaal niet[lees meer...] te vergelijken met een aantal ervaringen die hier beschrijven zijn. Wel kreeg ik ook af en toe last van maagkrampen (menstruatie krampen) ook deze waren tot nu toe niet erg. Het is nu bijna een dag later en heb veel minder last van jeuk, wel is mijn vagina erg opgezwollen door de gyno hoop dat dit met de dagen wegtrekt. Maar tot nu toe best geveterden over het product

03-02-2022 | Vrouw | 26
Vaginale schimmelinfectie
Na het lezen van de reviews was ik huiverig, maar toch besloten om het medicijn te gebruiken. Mijn klachten waren de volgende dag al een stuk minder en de volgende dag verdwenen. Daarnaast geen last gehad van bijwerkingen.

25-01-2022 | Vrouw | 30
Vaginale schimmelinfectie
Ik was heel bang om dit te gebruiken na het lezen van alle ervaringen maar ik heb bijna nergens last van. Heb vannacht de eerste van 3 eitjes ingebracht en voor de zekerheid een ibuprofen genomen tegen eventuele pijn. Ik heb af en toe wat jeuk gevoeld maar dat deed het ook al voor de behandeling. Dus hier een hoopvolle ervaring.

22-01-2022 | Vrouw | 33
Vaginale schimmelinfectie
Na alle horrorverhalen die ik las steeds uitgesteld om dit medicijn te gebruiken. Uiteindelijk toch wel echt nodig gevonden om te proberen aangezien ik steeds elke 10 dagen last van schimmelinfectie kreeg en andere van drogist gekochte medicijnen niet hielpen. Sinds dat ik het gebruikt heb, 1 pil maar heb ik geen last meer van gehad. Ik kreeg van de huisarts 3 mee voor al[lees meer...]s ik het weer krijg. Ik zal persoonlijk niet meer aarzelen om het te gebruiken als ik het weer voel opkomen .

04-01-2022 | Vrouw | 27
Vaginale schimmelinfectie
Ik kreeg dit op advies van mijn huisarts daar ik na een kuur van de longontsteking last kreeg van een vaginale schimmelinfectie. Nou gisteravond begonnen met het eerste tabletje. Optijd gaan slapen. Snachts om 2:30 wakker geworden. JEUKKKK! Branderig gevoel. Ontzettend onrustig word ik er van… morgen gelijk huisarts bellen dit is niet te houden.

07-12-2021 | Vrouw | 16
Vaginale schimmelinfectie
wow, voor ik mijn medicijnen heb gehaald had ik al veel last van jeuk en een branderig gevoel en heb een hele nacht wakker gelegen. nu een dag later heb ik dit medicijn gekregen van de dokter. erg vroeg ingebracht omdat ik de pijn niet meer kon hendelen ik ben om 8 uur in slaap gevallen en 2 uur later met HEEL VEEL jeuk wakker geworden het is nu half 1 snachts ik kan niet [lees meer...]slapen. ik heb vele ervaringen van andere gelezen en dat ze in de ochtend ook veel last kregen van jeuk dus ben daar heel bang voor. ik moet de 2e en 3e nog innemen maar ik zeg nu al dat dit geen aanrader is! veel gehuild, wakker gelegen, douches genomen die niet hielpen.

07-12-2021 | Vrouw | 22
Vaginale schimmelinfectie
Na het inbrengen enorme opgezwollen vagina met enorme branderigheid. Ik wist echt niet wat ik moest doen omdat het zoveel pijn deed. Ik heb de capsule eerder gebruikt maar toen had ik er amper last van. Deze keer is het echt niet te doen, dus dat is wel raar.

02-12-2021 | Vrouw | 34
Vaginale schimmelinfectie
Antibiotica = schimmel, zo'n beetje standaard bij mij. Wat een horror verhalen lees ik hier, zelf heb ik hier minder laat van. De eerste nacht wel wat branderig en word wakker met jeuk... Standaard smeer ik al met miconazol creme, deze kun je gewoon zonder recept bij de apotheek kopen (veel goedkoper als bij de drogist) deze mag je niet vaginaal inbrengen maar wel ui[lees meer...]twendig, dit verlicht bij mij de jeuk en zwelling enorm, waardoor ik eigenlijk na een nacht en halve dag van de klachten af ben. Nu maar hopen dat het weer een tijdje duurs nu voor ik m

11-11-2021 | Vrouw | 19
Vaginale schimmelinfectie
Na medicatie een schimmelinfectie opgelopen. Direct na het ziekenhuisbezoek canasten gyno gehaald. De capsule. Voor mij NOOIT meer. Eerste ochtend heel veel viezigheid gehad. Waarschijnlijk was dit de inhoud van de capsule met wat afscheiding. Vanaf dit punt is het een hel geworden. Dagen later is mijn vagina helemaal gaan opzetten. Het werd rood, geïrriteerd, brandde [lees meer...]ontiegelijk erg. Daarnaast is mijn vagina enorm droog geworden, van binnenuit. Normaliter heb ik daar nooit last van. Na de capsule heb ik ook meer afscheiding gekregen. De huid rondom mijn schaamlippen is nu ook helemaal schraal en kapot.. Na het gebruik werden mijn klachten dus veel erger Nu overgestapt op 1 daagse orale pil, tegen schimmels. Wel op recept van de huisarts

Fluconazol

10-11-2021 | Vrouw | 28
fluconazol
Vaginale schimmelinfectie
Voor het eerst gekregen van de uroloog ivm een hardnekkige candida infectie in de urine na kweek, wist daarom niet wat ik ervan kon verwachten. Had last van jeuk in vagina en afscheiding. Ik moet dit voor 1 week gebruiken 1 capsule voor het slapen en na 1 keer gebruik voel me ik extreem moe en duizelig en hartkloppingen. De jeuk en branderigheid zijn wel iets afgenomen maa[lees meer...]r de bijwerkingen zijn ook super vervelend moet ik zeggen.. hoop dat ik er snel vanaf ben

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2767)
Depressie (2216)
Angst & paniekstoornis (2208)
Hoge bloeddruk (1579)
Blaasontsteking (1166)