ziekte

Vaginale schimmelinfectie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor vaginale schimmelinfectie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: vaginale schimmelinfectie

02-11-2022 | Vrouw | 47
Vaginale schimmelinfectie
Bij beginstadium schimmelinfectie (lichte jeuk, branderig gevoel en licht opgezwollen schaamlippen) de capsule gebruikt in de avond. Alle klachten waren direct veel onder. Voor het slapen gaan toch wat branderig gevoel, maar de volgende ochtend zo goed als weg. Zorg wel voor een inlegkruisje om de zalf op te vangen. Dag 2 een heel klein beetje bloedafscheiding tijdens het [lees meer...]plassen maar de klachten blijven weg!

Fluconazol

18-10-2022 | Vrouw | 38
fluconazol

30-09-2022 | Vrouw | 25
Vaginale schimmelinfectie
Sinds een week had ik last van jeuk in mijn vagina, alles wees erop dat ik een schimmel infectie had opgelopen. Wegens persoonlijke omstandigheden kon ik momenteel geen bezoek aan de huisarts brengen. Om die rede heb ik een eendaagse capsule gehaald van Canesten Gyno. Ik had hem in de middag toegediend, wel met wat spanning na alle online reacties gelezen te hebben. De eer[lees meer...]ste dag leek de jeuk alleen maar erger te worden, wat mijn zenuwen wel verergerde. Na ongeveer anderhalf dag werd het steeds minder en inmiddels 2 a 3 dagen later is alle jeuk verdwenen. Gelukkig! Wel heb ik nog wat last van extra afscheiding, die waarschijnlijk door de capsule ontstaat.

28-08-2022 | Vrouw | 24
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb de Gyno- Daktarin 1 capsule voorgeschreven gekregen van mijn huisarts maar bij apotheek waren ze niet verkrijgbaar dus ik heb een 3 dagen kuur gekregen. Gisteren heb ik de eerste capsule ingebracht en na een half uur kreeg ik een soort van lichte branderige gevoel in mijn vagina en toen dacht ik bij mezelf het zal wel. Een kwartier later kon ik wel huilen ik kon nie[lees meer...]t normaal liggen ik bleef maar draaien want het voelde echt alsof ik peper bij mijn vagina had. Inmiddels was het al 03:00 en ik kon nogsteeds niet slapen. In de middag kreeg ik opeens een rare bloeding en dan kwamen er stukjes van de capsule er bij uit. Nu 22:40 heb ik de tweede capsule ingebracht en het brand wel minder dan gisteren. Ik kan niet wachten om hier van af te zijn.

16-08-2022 | Vrouw | 25
Vaginale schimmelinfectie
Na een half uur begint het, dit is al de zoveelste keer dat ik een schimmelinfectie heb en de zoveelste keer dat ik dit rot kuurtje neem, het is het enige wat helpt dat is een ding.. maar liever zou ik dit nooit gebruiken ik sta om de tien minuten onder de douche om te koelen en weg te spoelen ik kan gewoon niet zitten niet liggen niet staan! Je vergaat gewoon van de jeuk [lees meer...]echt absurt !!

10-08-2022 | Vrouw | 23
Vaginale schimmelinfectie
Laat je niet al te gek maken; tijdens mijn gebruik zocht ik reviews op & vond ik talloze rampverhalen (vooral over het product dat ik gebruikte). Ik bracht de tablet 's middags in; de volgende 2 dagen vloeide het opgelost naar buiten. Op een hele lichte bloeding na, heeft het precies gedaan wat ik nodig had! Als je van jezelf weet dat je wat meer last hebt van vaginale dro[lees meer...]ogheid, gebruik dan de zachte capsule of (beter) het cremetje. Die gebruikte ik eerder en werkte ook prima.

02-08-2022 | Vrouw | 32
Vaginale schimmelinfectie
Verdeelde reacties gelezen alvorens het product te gebruiken. Voor mij het beste product ook. Ik had voor het eerst een schimmelinfectie en werd krankzinnig van de jeuk. Met een spiegeltje zag ik ook dat het onderaan volledig onderzat met een korrelige witte afscheiding. Vrijen was onmogelijk door de pijn, plassen zeer gevoelig. 1x de canestene soft capsule gebruikt. Sand[lees meer...]erdaags ochtend direct amper nog jeuk. Tegen de namiddag alle klachten verdwenen en amper nog schimmel te bespeuren. Dag erna alle klachten en alle schimmel weg! Halleluja!!!

30-07-2022 | Vrouw | 30
Vaginale schimmelinfectie
Na alle verhalen te lezen over jeuk en branderig gevoel, was ik best zenuwachtig gisteravond toen ik de eerste capsule inbracht. Tot mijn verbazing heb ik helemaal geen bijwerkingen gehad of iets gevoelt na het inbrengen. Ik moet nog 2 dagen. Ik verwacht de aankomende twee dagen ook weinig tot geen bijwerkingen. Tevens werkt het nu al! Ik ben zeer tevreden. Wat vervelend d[lees meer...]at er veel vrouwen toch veel last hebben van de bijwerkingen, lijkt mij niet fijn.

24-07-2022 | Vrouw | 32
Vaginale schimmelinfectie
Nu ze de capsule voor 1 nacht niet meer maken kreeg ik die voor 3 nachten. Eerste nacht wel wat jeuk en branderigheid zoals ik van gyno daktarin gewend ben. Maar de 2e nacht weet ik niet wat ik mee maak! Zo heftig veel jeuk en branderigheid! Ik word er behoorlijk wanhopig van. Dit is echt niet te doen. Ik hoop echt dat de 3e nacht minder erg wordt en het snel overgaat. Wan[lees meer...]t slapen kan zo al helemaal niet. Ik weet nog niet of het werkt

16-07-2022 | Vrouw | 22
Vaginale schimmelinfectie
Ik ben 39w3d zwanger en heb nu paar dagen last van schimmelinfectie, nu moest ik eigelijk 1 capsule met hogere dosis maar die was op dus kreeg de lagere dosis capsules en moest ik er meer instoppen, het is nu 3 uur snachts en had buikpijn omdat me blaas zo vol was dus ging ik plassen en toen begon de jeuk! Echt verschrikkelijk! Ik heb een ijs pack gepakt en in een washan[lees meer...]dje er tegenaan gehouden, het verkoeld wel een beetje maar die jeuk is er nog… Hoop dat het spul werkt! Ik kan er gewoon niet van slapen, zo erg jeukt het

12-07-2022 | Vrouw | 24
Vaginale schimmelinfectie
Maandagavond begonnen met de 1e capsule. Ongeveer na een halfuur begon de ellende. Ontzettende jeuk waar je niet goed van wordt en je niet wat je moet doen of hoe je moet liggen.. 3:15 uur nog wakker.. toen trok ik het echt niet meer en ben onder de douche gestapt met de sproeier erop en koud water.. wat een ellende.. Dag 2: het is nu 01:23 en nog steeds niet kunnen slapen[lees meer...].. weer ontzettend last van jeuk, jeuk is wel iets minder als dag 1. Nog 1 capsule te gaan.. ben blij dat ik geen vroege diensten heb.. ben benieuwd of de capsules zijn werk doen aangezien ik na een tijdje begin met de sproeier erop omdat ik het niet meer aankan

06-07-2022 | Vrouw | 27
Vaginale schimmelinfectie
Al 2,5 week rondlopen met een bacteriele vaginod en schimmel, vaginose weg en de schimmel niet, 7 weken zwanger en nu pas in overleg dit gekregen vreselijk, alsof ik dood ging van de jeuk van binnen en het branden na het plassen. Halfuur in de douch gezeten met warm water en de straal erop. Nu in bed ingewikkeld in een handdoek en hopen dat ik uberhaupt kan slapen. Nooit [lees meer...]meer voor mij

03-07-2022 | Vrouw | 27
Vaginale schimmelinfectie
Derde keer dat ik dit middel voorgeschreven kreeg. De eerste nacht is echt een hel, het brand, je kunt niet lekker liggen en valt moeilijk in slaap.. plassen kun je ook beter niet doen die nacht.. daarom plan ik het op een nacht dat het minder slapen beter uit komt. De tweede en derde pil vallen namelijk mee. De eerste pil werkt altijd al goed bij mij :)

02-07-2022 | Vrouw | 23
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb terugkerende schimmelinfectie. Middelen van deogist werkt niet en fluconazol ook niet meer. Ik heb nu standaard gyno dactatin capsule of zalf. Beide werken erg goed. Capsule geeft veel branderigheid. Ik wikkel een icepack in een doek en houd het er tegenaan tegen de branderigheid. Als ik het niet koel dan zwellen mijn schaamlippen op van de schimmel. Ik ben wel tevr[lees meer...]eden maar de branderigheid is echt niet te doen.

23-06-2022 | Vrouw | 28
Vaginale schimmelinfectie
Ik lig dus hier met de benen wijd op de bank aan het janken. dat dit verkocht wordt is mij echt een raadsel? Meteen na het inbrengen zooooo branderig, zoveel jeuk en pijn. Ik heb er nou Yoghurt op gesmeerd en eet de yoghurt tegelijkertijd op want dat zou helpen en ben echt ten einde raad. Het is al half 1 snachts!!!!! En had ‘m om 21:45 ingenomen. Niet normaal. Heb zitten [lees meer...]douchen, moeder gebeld om te janken en als je moet plassen... nou succes er mee. Dit product is uitgevonden door een man. Dat kan niet anders. Zo vagina onvriendelijk. Nou ja morgen maar de huisarts bellen. Nu maar hopen dat ik de nacht overleef.

Synapause E3 ovules/vaginaal crème

16-06-2022 | Man | 66
estriol vaginaal
Vaginale schimmelinfectie
De afscheiding is minder, maar blijft heel erg stikken. Eerst had ik veel blaasontstekingen, maar door de synapause, helemaal niet meer gehad. Wat wel is gebleven dat is die vreselijke stank van de vagina. Ik heb dan wel een inlegkruisje aan. Maar dat stinkt s"avonds ook heel erg. Toevallig was ik bij een supermarkt in Duitsland. Daar heb ik toevallig inlegkruisjes g[lees meer...]ekocht Elkos Woman met geurtje groene verpakking. Ik kon het eerst niet geloven, maar de stank is helemaal verdwenen. Het inlegkruis stinkt ook helemaal niet meer. Nog elke dag waardeer ik het zo, dat die vieze lucht hélémaal verdwenen is. M.v.g. M.

15-06-2022 | Vrouw | 42
Vaginale schimmelinfectie
Ik wilde even een tegengeluid laten horen want als je googled op dit medicijn lees je op deze site echt horrorverhalen. Ik heb gisteren na een hardnekkige schimmelinfectie dit medicijn voorgeschreven gekregen, en gelijk ook de zwaarste dosis. Ik bracht het ei om 23u in en ben een uurtje later in slaap gevallen. Ik voelde het ei oplossen en het tintelde in mijn vagina. Gewo[lees meer...]on in slaap gevallen. Geen pijn, geen branderig gevoel, geen drama. Nu, 12u na inbrengen voel ik dat de irritatie is gekalmeerd en ook de afscheiding is minder. Ik heb goede hoop dat de infectie snel voorbij zal zijn. Laat je niet tegenhouden door wat je leest, misschien is jouw ervaring heel anders!

10-06-2022 | Vrouw | 33
Vaginale schimmelinfectie
Echt verschrikkelijk! Voorgeschreven door de huisarts. In de avond ingebracht, 1,5 later naar de toilet geweest om te plassen en toen begon de ellende! Zo'n jeuk en branderig gevoel. Erger dan de jeuk bij de infectie. Nooit meer.

06-06-2022 | Vrouw | 37
Vaginale schimmelinfectie
23:30 tablet ingenomen ivm schimmelinfectie,, 00:30 begon de Heftige jeuk jeuk jeuk…. En branderig gevoel niet vol te houden!!!! Na 3 uren werd de klachten minder kon ik pas slapen. Dit heb ik drie dagen lang herhaalde en dus volgehouden! :-((( heftig. Deze medicijnen helpt zeker,,, maar de bijwerkingen zijn heftig! Ik raad het niet aan !!!!!!!

04-06-2022 | Vrouw | 28
Vaginale schimmelinfectie
Ongeveer een jaar loop ik rond met maandelijkse schimmelinfecties. Eerste half jaar steeds middeltjes gebruikt van de drogisterij van canesten gyno. Dit werkte niet dus naar de huisarts. Daar kreeg ik fluconazol, daarvan kreeg ik weer een bacterie en als reactie van een antibiotica kuur kreeg ik weer een schimmel! Van de middelen van de drogisterij en fluconazol ging het [lees meer...]dus niet weg.. en fluconazol brengt je hele cyclus in de war dus dat wil je ook niet! Nu moet ik 3 maanden 1 van de 1200 mg daktarin innemen en paar dagen terug de eerste in gedaan. Ik heb geen bijwerkingen gehad en heb nu voor het eerst weer het idee dat mijn schimmel weg is, na een jaar! Dus het is echt persoonsafhankelijk wat werkt en of je bijwerkingen krijgt.

Gynomyk

04-06-2022 | Vrouw | 34
butoconazol
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb nog nóóit een review over een medicijn geschreven omdat dit gewoon voor iedereen anders is maar wat is dit.. Begin deze week kreeg ik last van een schimmelinfectie. Normaal gebruik ik hiervoor gyno daktarin en neem ik een pilletje diflucan. Toen het vrijdag nog niet echt beter was, belde ik trg naar de gyn. Ik vermelde dat gyno daktarin een beetje prikte bij het inb[lees meer...]rengen waarop hij me dit voorschreef. Ik had dit nog nooit gebruikt. Rond middernacht ingebracht en gaan slapen. Om 2h30 wakker geworden van de pijn. ONMOGELIJK uit te houden, dit jeukt en brandt. Probeerde het nog even te relativeren dat dit wel normaal was maar na 15min en na het lezen van deze gelijklopende verhalen ben ik het zo goed en kwaad ik kon gaan uitspoelen. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Mijn pijn en ongemak was en is gewoon terug maal 10. Lig nu terug in bed met een handdoek tussen mijn benen en durf er gewoon niks meer opsmeren.

26-05-2022 | Vrouw | 26
Vaginale schimmelinfectie
Anderhalf uur na het inbrengen van de capsule kreeg ik enorme jeuk en een branderig gevoel. Ik heb er een goed aantal uren van wakker gelegen helaas. Ik voelde me op dat moment heel moedeloos. Ik heb het middel eerder gebruikt (toen ik niet zwanger was) en heb deze klachten toen niet ervaren. De dagen na gebruik nog veel afscheiding, maar dat is m.i. niet zo'n groot ongema[lees meer...]k. De klachten van de schimmelinfectie zijn gelukkig verdwenen.

25-05-2022 | Vrouw | 18
Vaginale schimmelinfectie
Omdat mijn blaasontsteking was overgeslagen naar mijn schaamlippen gaf de huisarts mij een crème en deze pil om een schimmelinfectie te voorkomen. Voor het slapen inbrengen werd er gezegd, dan heeft het z’n langste werking. Zodoende heb in dit om 22:45 gedaan. Om 02:30 werd ik wakker, ik had zo’n jeuk en het voelde alsof alles tussen mijn benen weg aan het branden was. Ik[lees meer...] heb alles geprobeerd om het zo lang mogelijk te laten zitten, maar om 03:15 stond ik toch huilend onder de douche om mijn vagina te spoelen. De jeuk was niet te doen, ik was onbewust toch mijn huid aan het krabben. Het brandende gevoel deed erg zeer en liet alles daarbeneden opzwellen. Lang heeft het er dus niet ingezeten. De dag na de pil heb ik mij maar ziek gemeld. Ik voelde me slap en futloos door weinig slaap. De jeuk was weg, maar het brandende gevoel bleef met iedere beweging. Nu twee dagen later heb ik bijna geen last meer. Na veel bewegen is er nog een klein overblijfsel van de pil naar beneden gezakt wat zorgt voor minimale kriebel. Als je geen vaginale schimmelinfectie hebt, maar dit graag wil voorkomen (zoals ik) zou ik deze pil niet aanraden. De werking kan ik niet beoordelen, maar de bijwerkingen zeker wel! Vraag je huisarts misschien naar een wat lichtere pil of 1 met minder bijwerking. Succes allemaal!

09-05-2022 | Vrouw | 28
Vaginale schimmelinfectie
2x eerder capsule gebruikt dat ging prima. Wel veel viezigheid een paar dagen erna maar het werkt wel. Nu een tablet geprobeerd maar dat nooit meer. Afscheiding is nog meer geworden, buikpijn en er komen na een week nog steeds resten mee van de tablet. Nu maar naar de huisarts geweest.

26-04-2022 | Vrouw | 27
Vaginale schimmelinfectie
Ik ben zwanger en heb vanwege een blaasontsteking eerst antibiotica gekregen, genaamd Furabid. Na 7 dagen de kuur gebruikt te hebben verdwenen mijn klachten, maar ineens kreeg ik last van branderige gevoel en jeuk daaronder (een hele fijne bijwerking van de antibiotica, maar niet heus) Vervolgens eenmalige gyno-daktarin capsule gekregen welke je vaginaal gebruikt. Het is i[lees meer...]n een eivorm en best wel groot naar mijn idee. Ik vond het eng om het daarbinnen in te duwen. Ik las hier de reacties en was ontzettend bang dat ik nog ergere jeuk zou krijgen. Maar toch gedaan. 16:19 uur deed ik het erin, 17:19 begon de jeuk en branderig gevoel. Ik dacht dat ik dood ging. In de reacties lees ik dat de meeste pas na 2 uur iets merkten, ik ben eerder naar de wc gegaan en zag toen dat witte spul in mijn inlegkruisje en in mijn urine. Plassen heeft de jeuk doen ontstaan denk ik. Ik stond gelijk onder de douch, de koude water heb ik 15 min tegen mijn vulva aan gehouden :’). Daarna heb ik een paar uurtjes gelegen zonder onderbroek. Ik had mijn raam open en de wind die er kwam heeft mij wat geholpen. De volgende ochtend was alles ineens verdwenen. Geen jeuk, geen branderig gevoel, niks! Ik ben verrast. Ik was zo bang dat ik weken lang nog zo’n branderig gevoel zou hebben. Voor mij heeft het geholpen denk ik. Ik schrijf deze reactie voor de mensen die het in de toekomst willen gebruiken.. Wees voorbereid je zal eerst heel heftig jeuk en een branderig gevoel ervaren, hopelijk zal het daarna net zo snel overgaan zoals dat bij mij ging. Succes ermee 😅

24-04-2022 | Vrouw | 31
Vaginale schimmelinfectie
Aangezien ik een terugkerende schimmelinfectie had, slikte ik maandelijks fluconazol. Dit werkte goed, maar ivm zwangerschap moest ik hiermee stoppen. Sinds de zwangerschap loop ik rond met een permanente schimmelinfectie. De Canesten Gyno zalf/pillen van de drogisterij doen hun werk, maar de schimmel was telkens na 1/2 weken terug. Na voor een tweede keer volledig wanhopi[lees meer...]g een bezoek aan een gyneacoloog te hebben gebracht, kreeg ik dit voorgeschreven. Mijn hemel. In het begin dacht ik dat de dames in de reviews zich aanstelden. Schimmelinfectiemiddeltjes branden altijd. Niet zoals dit. 's Avonds ingebracht en ook ik ging 's nachts helemaal kapot, maar dat ging ik al, want de infectie nam extreme vormen aan. De volgende dag echter..... De hele dag heb ik in een jurk zonder onderbroek door het huis gelopen. En maar met de douchekop erop om te blussen. Alles was helemaal gezwollen en ontstoken daar beneden. Maar goed de dag erop zou wel beter zijn en het zou wel zijn werk doen? Dag twee was een herhaling van dag één. Wat een ramp. Gek werd ik. Nu is dag 3 voorbij en ik kan zeggen dat de gruwelijke bijwerkingen zijn verdwenen. De infectie echter... Nee, die zit er nog. Er is wel een hoop troep mee naar buiten gekomen, maar dit was kennelijk niet voldoende. Wat een afschuwelijk middel. Eén keer en nooit meer. Alle vrouwen die dit nog niet geprobeerd hebben raad ik aan de 6 daagse zalfkuur van Canesten Gyno te proberen. Dit heeft mij in het verleden zeer goed geholpen en de bijwerkingen zijn minimaal. Succes dames!

Fluconazol

24-04-2022 | Vrouw | 18
fluconazol
Vaginale schimmelinfectie
Ik had een heel extreme schimmelinfectie, ik kon bijna niet lopen van de pijn en ik kon niet slapen. De dokter adviseerde om in 1 keer 150 gr te nemen. De dag erna is de pijn al een stuk minder, alleen heb ik wel last van mijn darmen door het medicijn, maar dat veel liever dan die verschrikkelijke infectie! Dit medicijn is echt een aanrader

12-04-2022 | Vrouw | 68
Vaginale schimmelinfectie
Na inbrengen van deze kogel kreeg ik last van jeuk. Vreselijke jeuk. Ik kreeg netelroos en Angio oedeem. Allerlei zalven aangebracht en pillen geslikt. Niets hielp. Werd alleen maar erger. 8 weken de nachten beneden doorgebracht. Niet geslapen. Vreselijke jeuk en opengekrabde blaren. Ik zou willen dat dit spul verboden was. Voor mij nooit weer. Echt nooit meer. Nog no[lees meer...]oit zo blij geweest toen die vreselijke jeuk na 8 weken over ging.

05-04-2022 | Vrouw | 27
Vaginale schimmelinfectie
Dit middel gekregen ivm vaginale schimmelinfectie. Om 11u ingebracht en om 02:30 wakker door de ergste jeuk en pijn ooit! Veel erger dan de klachten die ik daarvoor had. Amper geslapen en niks hielp. Nooit meer.

01-04-2022 | Vrouw | 15
Vaginale schimmelinfectie
Gister avond de capsule ingenomen, niks aan de hand en rustig gaan slapen. Vanochtend wakker geworden en alles voelde helemaal goed, naar het toilet geweest en toen begon het. Het jeukde en Brande ontzettend erg, ook waren mijn schaamlippen opgezwollen. De jeuk en pijn was erger dan voor het middel. ik zat met tranen in de ogen. Hopen dat het werkt maar met zo veel pijn [lees meer...]raad ik dit middel niet aan.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2843)
Angst & paniekstoornis (2304)
Depressie (2285)
Hoge bloeddruk (1637)