19-12-2020 | Vrouw | 29
Vaginale schimmelinfectie
Dit is echt een super medicijn. Vroeger als ik een schimmelinfectie had nam ik of te wel de eitjes of de zalf die je soms wel 10 dagen moest opspuiten.. lastig dus.. Enkele jaren geleden heb ik daar een operatie gehad waardoor ik dus gevoeliger ben geworden voor infecties daar. Dus kreeg dan ook regelmatig een schimmelinfectie.. Waardoor de dokter dan de capsules is beginn[lees meer...]en voorschrijven. Omdat ik het regelmatig krijg kreeg ik voorschrift voor een doosje met 10 capsules. Wanneer ik merk dat ik een infectie heb neem ik eentje in en is makkelijk heb het altijd in huis. Na een paar uur direct al verlichting, bijna geen jeuk of getintel meer, wit verlies kan wel nog paar dagen aanhouden. Ik ben er op soms den dag vanaf, soms kan het wel tot 2 à 3 dagen duren. Geen gerotzooi meer dus met de zalfjes of eitjes..

14-08-2019 | Vrouw | 47
Vaginale schimmelinfectie
Het middel helpt goed tegen de schimmel. Alleen de bijwerkingen zijn echt shoot. En het wordt steeds erger. Vorig jaar na 1 pil voel het nog een soort mee. Hier en daar rode jeukende plekken. Nu is mijn hele gezicht opgezwollen en vuurrood en voelt alsof het in brand staat. Vorige keer had ik zelfs lichte brandwonden. Toen dacht ik dat het aan het tijdstip van innemen lag[lees meer...] in de ochtend en dat de zon invloed had gehad. Nu dus voor het slapen maar is alleen maar erger. Voor mij geen flucanozol méér.

24-04-2019 | Vrouw | 31
Vaginale schimmelinfectie
Mijn vorige huisarts gaf mij standaard gyno daktarin mee als ik een antibiotica kuur kreeg, ivm de vele blaasontstekingen. Door verhuizing een andere huisarts en die schreef me deze ook al 2 keer voor. Echter de laatste keer ging mijn man naar de apotheek en kreeg dit middel mee. Die wist natuurlijk niet dat het iets anders was dan ik normaal kreeg. Ik was al een beetje sc[lees meer...]eptisch, 1 pilletje in nemen en er van af zijn... Maar okee, proberen waard. Want het is toch wel wat gebruiksvriendelijk dan zo'n vaginale pil. De hele heftige klachten namen af, maar helaas. Echt over ging het niet. Daarnaast kreeg ik buikpijn en enorme heftige transpiratie aanvallen. Ik kon me niet herinneren dat ik mezelf ooit heb vinden stinken, nu wel. Nu weer terug op gyno daktarin, wat wel werkt bij mij, en hopelijk nu weer een poosje klacht vrij.

04-04-2019 | Vrouw | 22
Vaginale schimmelinfectie
Bij een antibiotica kuur standaard een heftige schimmelinfectie. Geen ander middel helpt hiertegen behalve deze. Na een dag is alles weg.

03-10-2018 | Vrouw | 45
Vaginale schimmelinfectie
Allergie voor daktarin en geen effect bij gebruik canesten zorgt ervoor dat ik dit middel voorgeschreven krijg. Over het algemeen gaat de schimmelinfectie er snel van weg. Alleen krijg ik de indruk dat de schimmel latent aanwezig blijft. Bij een lagere weerstand steekt de schimmel snel weer de kop op. Ik heb het idee dat eenmalige inname van de pil niet voldoende is. Een k[lees meer...]uur van een aantal pillen verspreid over de dagen/weken lijkt me meer effectief.

24-07-2018 | Vrouw | 28
Vaginale schimmelinfectie
Blijft steeds terugkomen en zalfjes helpen niet. 's avonds 1 capsule genomen en dag erna geen jeuk meer

23-07-2018 | Vrouw | 16
Vaginale schimmelinfectie
Dit is de tweede keer dat ik een vaginale schimmelinfectie heb. De eerste keer was erg heftig en had meteen deze pil gekregen waardoor het in 3 dagen over was. Heb er nu dus weer last van en na een week gezeur en gebruik van andere producten (zalf & vaginale pillen) die niet hielpen, kreeg ik weer deze pil. Vandaag geslikt en merk al verschil. Minder jeuk en geen rode/opge[lees meer...]zette schaamlippen meer. Ik raad aan als je zalf hebt gekregen deze na de pil nog door te blijven smeren. Zo herstelt de gevoelige huid beter. Over het algemeen erg tevreden over deze pil.

27-01-2017 | Vrouw | 28
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb afgelopen maand een lange maand achter de rug met buikpijn, last van winderigheid, een opgezette buik, jeuk bij mijn vagina, pijn bij het plassen en twee weken terug kreeg ik zelf huidaandoeningen wat leek op netelroos. Ik heb 8 dagen geleden deze pil gekregen (die een werking zou hebben volgens de dokter van ongeveer 10 dagen) en de klachten zijn extreem verminderd[lees meer...]. Ik raad het echt iedereen aan die niet van de klachten van een vaginale schimmelinfectie of candida afkomt.

02-11-2016 | Vrouw | 20
Vaginale schimmelinfectie
Vaker last van een schimmel infectie. Kreeg een nieuwe dokter die mij deze capsule voorschreef en mijn klachten waren na een dag verdwenen.

23-09-2016 | Vrouw | 39
Vaginale schimmelinfectie
Pilletje werkt meteen. Na elke antibioticakuur houd ik een schimmelinfectie over. eerst vaginale pil en zalfjes gehad. niets hielp en sliep er slecht van. Daarna deze pil gekregen ( 1x150 gr) en zelfde dag was het verholpen. Vraag het nu standaard na een antibioticakuur ( dit is gelukkig niet vaak!). Gebruik echter verder geen enkele medicatie en lever functioneer[lees meer...]t prima. gezien voorgaande recaties is dat wellicht wel een voorwaarde.

19-11-2015 | Vrouw | 51
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb 14 dagen na elkaar zo n capsule geslikt, vervolgens 6 maanden lang 1x per week. nu ben ik er 2 weken meegestopt en hoppa, nu heb ik weer last van de schimmelinfectie. geen last van het medicijn, maar zo schiet ik er niet veel mee op.

08-05-2015 | Vrouw | 20
Vaginale schimmelinfectie
Dit is de tweede keer dat ik dit medicijn probeer. De eerste keer had ik donkerbruin/zwarte diarree en de infectie bleef. De tweede keer na 30 uur nog geen verandering gemerkt en ben ook bang dat dit niet gaat komen.

08-04-2015 | Vrouw | 42
fluconazol (50mg)
Vaginale schimmelinfectie
Ik kreeg last van zweetaanvallen. Het leek alsof ik in de overgang was. Het heeft een maand geduurt voor ik er vanaf was.

24-10-2014 | Vrouw | 28

29-07-2014 | Vrouw | 24
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb vanaf mijn 13e blaastontsteking dat maandelijks terug keerde. Rond mijn 16e kreeg ik steeds een candida infectie of bacterie.. Ook maandelijks of wel vaker. Ook na een ab kuurtje. Het hield nooit op. Het jeukte zo heftig en was vuurrood daar beneden. Ik wou niet lopen geen kleren aan.. En voelde me helemaal ellendig. Ze schreven steeds zalfjes en van die soort eiere[lees meer...]n die je inbrengt voor... Maar het is bij mij in 1x zo heftig dat dat nooit hielp. Ik kreeg dus eindelijk na zeure. Een capsule. Iedere keer weer... Tot ik 21was en zwanger... Alles was weg.. Wou wat was dat lekker zeg. En nu 24jr twee wkn geleden weer een bacterie en nu weer een candida. Mn ha schrijft alleen een zalfje voor. Ondanks ik volhield en doordramde voor een capsule. Gelukkig haf ik er nog een liggen. Om half acht vanmorgen ingenomen.. Is nu middag en t is ietsss minder.. Hoop morgen over.. Maar ben bang dat dit constant weer terug keert.. Tijdens en na menstruatie.. Na een kuur.. Ba wat teveel fruit.. Teveel douchen ga zo maar door. Het belemmert mij in t dagelijks leven en ik word er gek van.. Heb doorverw. Naar de gyn. Hoop dat die me beter helpen dan de ha :(

24-07-2014 | Vrouw | 49
Vaginale schimmelinfectie
Meestal een week voor ik mijn menstruatie moet krijgen heb ik hier last van maar ook door veel blaasontstekingen en de daarbij behorende antibiotica heb ik sneller een schimmel infectie. Normaal gebruik ik eerst de zalf van Miconazol voor de ergste jeuk. De gyneacologe gaf mij het advies om fluconazol preventief iedere maand voor de menstruatie in te nemen. Doordat ik e[lees meer...]en tijdje was gestopt met de inname en nu weer een blaasontsteking heb ben ik maar weer gestart met inname.