Ervaringen met Canesten gyno

clotrimazol

26-02-2024 | Vrouw | 31
Vaginale schimmelinfectie
Na een kweekje bij de HA werd het duidelijk dat ik een schimmelinfectie had. De canesten gyno capsule voor eenmalig gebruik werd mij aangeraden. Dit werkte echt top! Het was binnen een paar dagen weer helemaal normaal. Geen bijwerkingen gehad en makkelijk in gebruik. Ik ben tevreden!

04-02-2024 | Vrouw | 36
Vaginale schimmelinfectie
Ik ben zo blij dat ik deze pagina even opzocht. Ik werd al bang dat er meer aan de hand was. De capsule ging er vrij makkelijk in, is nu de 2e keer dat ik eentje gebruik. Hij lostte ook prima op. De volgende dag had ik alleen weer een enorm branderig gevoel bij het plassen, moest er echt water bij spoelen. Toen ik depte met wc papier, voelde ik een wondje op mijn schaamlip[lees meer...], deze bloedde. Ik kreeg ook maagpijn en pijn in mijn darmen. Dit heeft bijna een week aangehouden. Ik las dat er ook daktarin gyno bestaat, ik ga nooit meer canesten gyno gebruiken! Ik had beide keren deze ervaring.

31-01-2024 | Vrouw | 37
Vaginale schimmelinfectie
Heb een paar keer Canesten gyno capsules geprobeert. Tot nu toe heeft het nooit geholpen en moest ik toch weer naar de huisarts waar ze mij Gyno Daktarin voorschreven. Hiermee zijn de klachten de volgende dag weg. Helaas wordt dit niet meer geproduceerd en is er ook geen goed alternatief.

27-11-2023 | Vrouw | 62
Vaginale schimmelinfectie
Na de pil ingebracht te hebben, kwam hij er na 2 nachten en één dag terug uit, ik naar de apotheek gebeld, dit hadden ze nog nooit meegemaakt, ik kreeg gratis een nieuwe ! Ook deze kwam er na 2 dg en een hele dag terug uit ! Waardeloos ! Misschien zijn die zachte capsules beter dan die harde tabletten ?? En zo goedkoop zijn ze niet! Niet erg, als het maar werkt. Vro[lees meer...]eger de gyno daktarin, die werkte dus wel, een ei noemde ik dat altijd !

13-11-2023 | Vrouw | 29
Vaginale schimmelinfectie
Paar maanden terug voor eerst canesten gebruikt, de week erna had ik het gevoel alsof mijn onderkant volledig in de fik stond. Dacht aan een blaasonsteking, ook de ha had er helemaal niet bij stil gestaan dat het door de canesten kon komen. 3 dagen terug heb ik de canesten creme ingebracht, binnen een paar minuten kreeg ik behoorlijke buikpijn en branderig gevoel vanbinnen[lees meer...], met bijgeleverde spuitje het eruit gespoeld met water. Maar ook nu weer een extreem branderig gevoel aan mijn schaamlippen!! Waardoor ik eindelijk de link kon leggen met de canesten. Nooit meer canesten voor mij dan heb ik liever dakterin.

29-10-2023 | Vrouw | 46
Vaginale schimmelinfectie
Vanwege een schimmelinfectie de 1 daagse kuur gehaald.Voor het slapen ingebracht,ging heel makkelijk. Maar toen!!! Ik werd wakker en had helse pijn,alsof ik een vleesetende plant had down under,de hele boel opgezet,8 blaren,van binnen voelde alles kapot,steken,branden als hell! Nu een week later nog veel pijn,de Huisarts gooit het op een allergische reactie...Zeer aggres[lees meer...]sief spul,Pas op!

27-10-2023 | Vrouw | 39
Vaginale schimmelinfectie
Voor mij geen canesten gyno meer. Na de tablet ingebracht te hebben, werd ik de volgende ochtend wakker met een onwijs branderig gevoel, misschien nog wel meer dan ik al had. Al snel kreeg ik licht bloedverlies erbij, wat nu al 4 dagen aanhoudt. Deze melding maak ik, omdat dit de tweede keer is dat dit gebeurt.

25-09-2023 | Man | 30
clotrimazol (20mg/g)
Vaginale schimmelinfectie
tijdens zwangerschap eerst de gyno tablet gebruikt, deze kwam er de dag erna weer helemaal uit. Pijn wel iets minder. Daarna nog aanvullende de gyno crème gebruikt. Eerste dagen leek het beter te gaan. Maar vervolgens werd het nog 10000x erger dan het al is geweest! Naar de huisarts gegaan, die constateerde dat er zelfs scheurtjes in de huid zijn gekomen door deze creme.[lees meer...] Hij zei me onmiddellijk te stoppen met de creme. Absoluut niet gebruiken!!!! Zit agressief spul in! Zonde van mijn geld - en vooral van mijn vagina!

13-09-2023 | Vrouw | 22
Vaginale schimmelinfectie
Mijn ervaring met de Canesten GYNO 1-daagse Creme was uiterst positief! Inbrengen ging verrassend makkelijk en de volgende dag waren de klachten zo goed als weg. Zeker aan te raden dus!

11-08-2023 | Vrouw | 36
Vaginale schimmelinfectie
Ik wil graag hier mijn mening delen omdat mensen vaak alleen een review achterlaten bij slechte ervaringen, en ik denk dat het jammer zou zijn als je klachten hebt waarbij je baat zou kunnen hebben van dit product, maar het dan niet neemt omdat je alleen de slechte ervaringen leest. Ik denk dat het aantal negatieve ervaringen hier op deze pagina wellicht niet helemaal rep[lees meer...]resentatief is voor het echte percentage negatieve ervaringen met dit product. Ik heb gisteravond de eendaagse kuur van Canesten genomen een paar uur voor het slapen gaan. De capsule was supermakkelijk in te brengen aan de hand van de duidelijke instructies, zo gepiept. Je voelt de capsule totaal niet zitten, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik zelf wel een beetje bang was voor lekkages. Opgelost met een inlegkruisje en uiteindelijk vielen de lekkages reuze mee. Bij het plassen kwam er wat van de creme mee, maar dat is nu (een halve dag later) al bijna helemaal verdwenen. Ongeveer een half uurtje na het inbrengen werd het branderige gevoel/jeuk in de vagina een beetje erger, maar ik denk dat dat logisch is. Je moet immers de capsule inbrengen in een gebied dat al geïrriteerd is. Ik heb desondanks overheerlijk geslapen en ik heb sinds het opstaan al geen last meer. Hele fijne overnight methode als je het mij vraagt.

30-07-2023 | Vrouw | 36
Vaginale schimmelinfectie
Na een hele poos schimmelinfectievrij geweest te zijn voelde ik een 4tal dagen geleden dat het weer van dat was. Geen idee hoe het deze keer weer kwam want ik ben nu al super voorzichtig. Maar ik voelde direct dat het niet Ok was. Ik had wel niet de typische symptomen, lees geen rare afscheiding ofzo. Nu gebruik ik ALTIJD gyno daktarin maar dat duurt soms zolang voor het e[lees meer...]en beetje zijn werk doet. Na het lezen van de reviews was ik wel echt een beetje ongerust. Voor het slapengaan heb ik de ovule ingebracht, heel gebruiksvriendelijk. Het prikte niet echt en bleef mooi zitten waar het moest. Het enige wat ik herkende was dat het inderdaad er allemaal wel wat 'uitloopt' maar ik heb gewoon een inlegkruisje gelegd en klaar. Ik merkte echt snel verbetering. Uiteraard niet onmiddellijk 100% maar wel qua jeuk en algemeen ongemak. Terwijl dat met gyno daktarin soms echt dagen kan duren. Ik ben dus eigenlijk echt wel tevreden van dit product en zal het zeker andere dames aanraden. Ik heb het wel gecombineerd met Fluconazole 200mg op dag 1 en vandaag op dag 3 heb ik nog een ovule opgestoken.

21-07-2023 | Vrouw | 45
Vaginale schimmelinfectie
Ik ben het met jou eens. Heel veel stukjes van tablet blijven achter en dit is heel vervelend vooral na sex bah 🤢 Alsof je ernstige aandoening hebt. Ik schaamde me diep. Goed om te lezen, dat andere vrouwen hier na gebruik ook last van hebben. Ik ga het product nooit meer gebruiken!

25-06-2023 | Vrouw | 59
Vaginale schimmelinfectie
Nog nooit zo verschrikkelijk iets gebruikt,werkt totaal niet ,de schimmel en brandend gevoel werd alleen erger. Gevolg moest ik iets anders proberen. NOOIT meer is geen medisch middel.

18-04-2023 | Vrouw | 24
Vaginale schimmelinfectie
Heb een schimmelinfectie opgelopen door langdurig antibioticagebruik. Nadat ik eerst bang was geworden door de slechte reviews durfde ik het tablet bijna niet te proberen. Uiteindelijk toch gedaan. Prima geslapen. Nu is de volgende dag. Ik merk wat buikpijn en de pil is vloeibaar geworden en komt langzaamaan naar buiten als een opgeloste substantie, dat voelt wat brande[lees meer...]rig. Ik hoop dat het snel werkt en de schimmelinfectie nu over is.

31-03-2023 | Vrouw | 23
Vaginale schimmelinfectie
Ik vroeg me af, ik heb ook de zachte capsule gebruikt en nu 2dagen verder is er nog wel wat er uit komt. Maar vinden jullie dat spul ook stinken? Vraag me ook af na hoeveel dagen is dat voor bij? Dat het nog lekt? :)

16-03-2023 | Vrouw | 38
Vaginale schimmelinfectie
Helaas heb ik meerdere keren per jaar last van een schimmelinfectie. Deze capsule biedt altijd de perfecte oplossing. Laat je inderdaad niet gek maken met allerlei rampverhalen! Je brengt de capsule in voor het slapen, inlegkruisje gebruiken want de zalf komt er deels weer uit, ‘s ochtends voorzichtig douchen (niet gaan schrobben oid) en dan die dag ook nog een inlegkruisj[lees meer...]e gebruiken. De jeuk en het branderige gevoel (heb je toch al!) worden eerst iets erger maar je slaapt er gewoon echt prima mee. Aanrader, doet wat het moet doen!