ziekte

Zonneallergie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor zonneallergie

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Contralum Ultra 5 4,6
4,6
Vaseline cetomacrogol creme FNA 1 5
Depo-Medrol 1 5
Calmurid 1 1

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: zonneallergie

03-06-2019

Vaseline cetomacrogol creme FNA (vaseline / cetomacrogolwas)

05-07-2018

Zonneallergie

Helaas is dit uit de handel gehaald. Gebruik nu korrels van utrazon, en elke dag 1 hooikoorts tablet ( begin hier 1 week voordat uk op vakantie ga) en smeer met eucerin allergie zonnebrand factor 20. Tot op heden geen last.
24-04-2018

Depo-Medrol (methylprednisolon)
Zonneallergie

Het 1e middel wat werkt tegen zonneallergie.... dalijk naar huisarts voor jaarlijkse spuit....totaal geen bijwerkingen van
13-07-2016

Zonneallergie

Ook ik gebruikte contrulum ultra al minimaal 20 jaar en werd ook deze zomer geconfronteerd met het feite dat het niet meer verkrijgbaar is. Ik gebruik het voor zonneallergie. Ik heb ook Ultrasun professional protection, extreme sunlotion voor ultra sensitive skin, factor 50 aangeschaft. Het is een prima alternatief en is via internet te bestellen.
03-01-2016

Zonneallergie

Ook ik gebruikte contrulum ultra al minimaal 20 jaar en werd afgelopen zomer geconfronteerd met het feite dat het niet meer verkrijgbaar is. Ik gebruik het voor mijn zonne allergie. Mijn apotheek heeft een alternatief aangegeven: ultrasun professional protection, extreme sunlotion voor ultra sensitive skin, factor 50. Ik ben net op zonvakantie geweest naar de Canarische e[lees meer...]ilanden en heb het daar voorzichtig uitgeprobeerd, en het helpt! Ik heb geen last gehad van zonne allergie ondanks de felle zon en daar uitgebreid in zitten. Hopelijk werkt dit middel ook voor anderen. Het is te koop bij de tos en via internet.
18-12-2015

Calmurid (ureum)
Zonneallergie

korrelig, slecht smeerbaar en veroorzaakt jeuk door slechte opname.
27-11-2015

Zonneallergie

Ik gebruik al zeker sinds 1962 contralum ultra, toentertijd voorgeschreven door de hiudarts. Tussendoor heb ik wel eens zonnebrandcreme met factor 50 of hoger (in amerika gekocht toen hier alleen lagere factoren te krijgen waren), maar ook daar kreeg ik uitslag van. Dus weer overgegaan op contralum ultra. Nu hoor ik van de apotheek dat het uit de handel is genomen. Maar we[lees meer...]lk alternatief er is, weten ze niet bij de apotheek. Kennelijk gaan economische redenen boven welzijns- en gezondheidsredenen.
08-06-2015

Zonneallergie

Ik gebruik al meer dan 20 jaar contralum Ultra, op recept van de huisarts. Enige produkt dat mij goed helpt tegen zonnealergie. Helaas wordt dit product niet meer geleverd aan de apotheek. Enig idee waar deze te koop is. Alvast bedankt

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2170)
Depressie (1783)
Angst & paniekstoornis (1620)
Hoge bloeddruk (1245)
Acne/puistjes (854)